Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Kertokaas nyt tyhmälle, että millä viikoilla alkuraskauden ultra tehdään? Ja sekö on ihan oma kustanteinen ja itse varattava? Eli ei kuulu normaaliin tarkistuksiin? Olisi kiva käydä ennen rakenneultraa jo tarkistamassa että kaikki ok :)
 
Ensimmäistä kertaa nyt tänään iski kaupassa kauhea pahaolo kun aamusta kävin tekeen ruokaostokset kun olin lapsen vienyt eskariin. Välillä piti oikein pysähtyä hengittään ettei oksennus olisi tullut.
Jos ens viikolla rupeis neuvolaan soitteleen aikaa.

5+2
 
Vanilla Whip minulla oli esikoisen raskausaika täysin oireeton alusta loppuun! Tai no, vessassa sai ravata tiuhaan mitä enemmän tuli viikkoja mittariin mutta varsinkin ekat 20 viikkoa ei mitään! :) Ja terve poika syntyi rv 40+2 joten oireettomuus ei aina ole pahasta.

SyyskuunOnni varhaisultraan ois viisainta mennä rv 7+, varsinkin jos ei ole ihan varma koska hedelmöittyminen on tapahtunut. me käytiin jo 5+6 jolloin syke näkyi ja seuraavan kerran 6+4 jolloin saatiin sitten mitattuakin :) Tosin menkoista laskettuna tuolloin ekalla kerralla olis jo ollut se rv7. Mutta rv7 siellä ainaski pitäis jo näkyä jotain jos kaikki ok :)

Okos muilla kauhea jano kokoajan? Mulla pitää nykysin olla vesilasi yöpöydällä kun heräilen öisin siihen kun kurkku on ihan kuiva ja kieli meinaa jäädä kiinni kitalakeen! :whistle:
 
Hei kaikille <3

Kiitos kaikille mua tsempanneista ja onnea kaikille ketkä ovat saaneet hyviä uutisia ja syvät pahoitteluni epäonnisille!<3
Kävin eilen HCG- mittauksessa (Rv.6+2) ja mittaus tulokseksi sain 13986, onkohan se hyvä arvo näille viikoille?
Ai miten nii neuroottinen? :D
Olo on ollut jo vähän parempi :) Mua kyllä vähän naurattaa ku äsken kauppa reissulla liikennevaloissa olin vähällä heittää pizzakuskia ananaksella!Vähänkö oon vissii raskaana...oikee neiti raivotar! :D onneks osaan nauraa itselleni, muuten tämä elämä ois huomattavasti vaikeampaa :)
 
Eka neuvola takana.

Mennään nyt sitten neuvolan laskujen mukaan, eli mulle voi muuttaa LA:n 31.8. Olen kyllä 99% varma että se tulee tosta ultran jälkeen palautumaan takaisin tuonne syyskuun alun puolelle, mutta mennään nyt näillä tiedoilla.

Neuvola meni kaikin puolin hyvin, ja se "tätikin" oli livenä huomattavasti mukavampi kuin puhelimessä. Ei siis mene vaihtoon :)

Eka ultra pitäis olla sitten jo parin viikon päästä.


Piikikäs ja Korak 8+6


Edit: en ikinä muista laittaa noita viikkoja, niin pitää tulla jälkikäteen lisäämään
:D
 
Viimeksi muokattu:
viuhutin, jostain syystä vain aivan ensimmäisestä testistä lähtien on ollut sellainen olo, että ei siellä mitään elämää ole. Oireet ovat alusta asti olleet valjummat kuin esikoisesta ja muutamaa oiretta ei ole ollut ollenkaan (pissalla ramppamista, etovaa oloa). Esikoisen kanssa ei ollut ollenkaan minkäänlaista epävarmuutta olinko raskaana vai en, tiesin jo ennen testin tekoa, että nyt on tärpännyt ja kerrottiin heti samontein kaikille koska olin ihan varma, että kaikki menee hyvin. Nyt alusta asti on ollut sellainen olo, että turha kertoa kellekään kun joutuu sitten kertomaan, ettei vauvaa tulekaan.

Nyt tänään ruskeaa tuhrua on tullut siteeseenkin asti. Kirkasta verta ei ole näkynyt, mutta en usko, että sekään kaukana on. Luovuta en kokonaan ennen kun huomenna päästään ultraan, mutta miehen kanssa nyt henkisesti valmistaudutaan huonoihin uutisiin.
 
Ellamae: Mulla sama homma.Makeeta ei tee yhtään mieli.Samoin oli esikoisen odotusessa.Loppu ajasta sen sijaan maistui suklaa turhankin hyvin.

Sain tänään sen parvorokko tuloksen.En oo sairastanut sitä et varpaillaan täytyy olla tää 9kk.Onneks nyt ei oo epidemiaa missään.
 
ilon lapsi: Mulla myös jano koko ajan. varsinkin vissyvesi on herkkua!!

Pahoinvointia on välillä, mutta ei edelleenkään kovin pahaa. Melkein kaikkea pystyn syömään ja kahvikin on vielä maistunut..mut ei ihan heti aamusta niinkuin tavallisesti. Mahaa turpoo välillä ihan palleroksi..löysät vaatteet pitää ottaa käyttöön ettei ihmiset ihmettele miks tuo turpoilee :D

Neuvola ja ultra vasta 15.2...tylsää odottaa..miks tää alku menee niin hitaasti!!

Biba 5+2
 
Hei!

Rae89: Mulla maksoi myös ultra ton 90e. Jos ei huomaa sanoa, ettei halua muuta kuin ultran, niin silloin lääkäri tekee myös muut tarkistukset ja ottaa siitä oman lääkäripalkkionsa. Mä kyllä sain 90e:sta kelakorvauksen... maksua jä toimistomaksun kanssa 76e... KELAan kun soitin, niin sanoivat että siitä saa kelakorvauksen.... sinähän voit hakea sitä myös itse kelasta kuittia vastaan. Saat varmasti.=)

Väsymys on ihan kamala. Nukun joka päivä kahden tunnin päikkärit ja silti olen väsynyt. Voikohan raskaus Multi Tabsin lisäksi syödä c-vitamiinia... vaikka tuskin se tähän väsymykseen auttaa |O

Huomenna eka neuvola... ärsyttää mennä sinne tämän alkupainon kanssa, kun tiedän kyllä, että on vähän ylimääräistä päässyt kertymään :ashamed:
Onko muilla ollut ylipainoa jo ennen raskautta?? Miten teidän neuvolassa on siihen suhtauduttu??

Minttura 8+2
 
Mulla on jonkun verran ylipainoa. En tosin siitä ole välittänyt, koska ei mitenkään kauheasti ole, ja mun kroppani on jotenkin sen muotoinen, etten näytä yhtään niin painavalta kuin oikeasti olen (174cm ja tänään neuvolassa 85kg...jossa kyllä varmasti/toivottavasti jonkun verran turvotusta, kun ennen tätä raskautta olin tasaisesti siinä 80kg:n hujakoilla molemminpuolin.), enkä muutenkaan kauheasti vaakaa tuijottele.

Ei neuvolassa siitä mitään kummempaa sanottu. Totesi että painoindeksi on sen yli 25, ja joudun automaattisesti sokerirasitukseen...argh.

Itselläni vaan tänään välähti sitten tajuntaan, että eihän tässä mitään älyttömiä määriä tarvitse edes raskauden aikana saada painoa lisää, että mulla pärähtää 100kg ennen syksyä täyteen. Sitten voi alkaa ahdistaa...

Piikikäs ja Korak 8+6
 
Ellamae ja Juli, jotenkin tosi outoa että makea ei maistu.. Ennen söin joka päivä ( :ashamed: ) ja nyt ei voi kyllä esim. suklaata syödä.. :$

Sintu74, tervetuloa tänne! :)

).( Tänään on ollut ehkä huonoin olo so far. Yökötyttäny melkein koko päivän. Aamulla ihan kamala olo, päivällä vähän parempi, mutta iltapäivästä taas alkoi ihan kamala olo. :x Onneks päivällä oli siedettävä olo, oli nimittäin koulupäivä, veemäistä olis säntäillä oksentamaan välillä...... Ei yhtään huomiota herättävää! :D

Eiköhän tää päivä ollu tässä----> pahoinvointirannekkeet ranteisiin ja makaamaan!

hawwe & minipapu 5+4
 
Jo
Ilmottaudun mukaan porukkaan. Eilen plussasin ja hedelmöitys mitä luultavammin 9/1. Mikäs siitä tulee sitten lasketuksi ajaksi? Eri laskurit näyttää vähän eri päiviä ja nyt en tiiä, onko se syyskuun vikat vai lokakuun ekat...

Pieni pelko päällä koko ajan, että kuin tässä käy - mulla oli keskenmeno viime vuonna näihin aikoihin ja nyt vuoden yrityksen jälkeen sama olis melkosen musertavaa. En ole vielä soitellu "neuvolaan" (asun Belgiassa ja systeemi täällä on tietty erilainen), mutta jos ens viikon jälkeen vielä kaikki ok niin sitten viimeistään soitan.

Salamanteri, pidä lippu vielä korkeella - älä luovuta!
 
Sintu74, ootko Roista? Täällä toinen LKS:säläinen :)

Marge & toistaiseksi nimetön salamatkustaja 7+2
Roistahan mie. :)
Ihan varovaisen onnellinen olen tästä raskaudesta. Varhaisultraan varaan huomenna ajan, rv 7-8.
Lasta ollaan yritetty 2003 keväästä alkaen ensin luomusti ja sitten inseminaatioilla.
2009 keväällä todettiin paha endometrioosi jonka vuoksi molemmat munatorvet poistettiin, sekä vasen munasarja. Ainoa keino yrittää lasta oli koeputkihedelmöitys (IVF).
Viime kesän 3.IVF tuotti tulosta, mutta oli tuulimuna.
Nyt sitten 9.1 tehty 4.IVF:n siirto ja tänään siis plussasin. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Jo ja lintetsa
Rae89: No huh minkä hintanen lekuri :eek: Mulla piti varhaisultra lääkärin tekemänä maksaa 110e mutta lasku oli kuitenkin vaan 70e ja siitä saa vielä kelakorvauksen. On näemmä hintaerot melkoset :(

Minttura: Mulla jo näin lähtötilanteessa reilusti ylipainoa, BMI 37 ja neuvolan täti ei sanonut painosta mitään. Ainut oli et koska painoindeksi on noin iso niin pitää katsoa sokerirasitukseen aika. Mutta ei siis moittinut, mistä olin kyllä enemmän kuin kiitollinen =)

ON:
Kuvottava olo täällä jatkuu ja ylihuomenna olisi suunta Kanariansaarille ja lentoaika on sen 6 tuntia, kunhan ei tulis matkalla ykä :x

Lintetsa 8+2
 
Hienoa Sintu, onnea plussasta! :) Ja kiva kun on muitakin täältä "periferiasta".

Mulla on varhaisultra ens tiistaina Terveystalossa. Vähän jännittää mitä siellä näkyy...

lintetsa, mulla on ens viikon perjantaina lento ensin Helsinkiin ja sieltä Malesiaan, ja toistaiseksi oksentelen edelleen päivittäin. Ei kiva. Ressaa kyllä pikkusen mitä siitäkin matkasta tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Sintu, onnea plussasta! :) Ja kiva kun on muitakin täältä "periferiasta".

Mulla on varhaisultra ens tiistaina Terveystalossa. Vähän jännittää mitä siellä näkyy...

lintetsa, mulla on ens viikon perjantaina lento ensin Helsinkiin ja sieltä Malesiaan, ja toistaiseksi oksentelen edelleen päivittäin. Ei kiva. Ressaa kyllä pikkusen mitä siitäkin matkasta tulee.
Tsemppiä ultraan! :)
 
heippa

Tänään käyty ultrassa ja kyllä siellä näkyi kuin näkyikin pienen sydämen läpätys <3
Elikkä vaikka oireet hävis välillä melkein kokonaan, eilen alkanut jatkua nälkä onkin normi oire ;) Nytkin huonoa oloa jos ei syö tasasin väliajoin.

Salamanteri: Toivottavasti saatte huomenna ultrassa ihania uutisia! Tuhrutteluhan on suht normaalia, mutta ymmärrän huolesi.
Itsellä on ollut myös keskenmenneissä raskauksissa vaan "se tunne" että kaikki ei ole hyvin. Lisäksi oireet loppuneet ja mahan turvotus hävinnyt. Ja vaikka sen on tavallaan tiennyt etukäteen niin ei se ole mitenkään huonoja uutisia helpottaneet.

Täälläkään ei makea maistu.. ja joudun kulkemaan pitkähihanen+fleecetakki päällä että tarkenen.. että kai se vaan on uskottava että tuolla on elämää :) Seuraava viikko kai se on kriittinen kun aina niillä viikoilla pienen kasvu keskeytynyt. Mutta lääkäri oli ihana ja sanoi että ensi viikolla kun neuvola, niin siitä pari vk ja aletaan kuunnella sydänäänia ja jos ei löydy niin sitten uudestaan katsotaan ultralla.

Tällaista tänne.. katsellaan vielä viikko pari, jos sitten uskaltautuisin lisotille ja tuonne facebook ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: salainen
Sintu tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta! :) Sanattomaksi kyllä vetää kun luin kirjoituksesi, toivon sydämeni pohjasta että tällä kertaa saatte pienen tiitiäisen syliin asti pitkän odotuksen jälkeen :heart:

Ja Jo tervetuloa myöskin! Oletkos kauan asustellut ulkomailla?:)

Danjuskalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Pikku myy <3 ihana kuulla että kaikki siellä hyvin :)

Makeasta puhuitte, minulla tassen on niin päin että välillä tuntuu ettei muuta kärsi syödä kuin imeskellä jotain karkkia, mutta tosi äkkiä saattaa alkaa tekemään pahaa, niinku kaikki muukin : /

Ilon lapsi ja minimii 7+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Oi taas uusia! Ja paljon ihania kuulumisia ultrareissuilta. Hyvä niin!

Makeaa ei täälläkään uppoa oikein normaalisti. Siitä tiesin jo joulun aikaan, että tärppi kävi, koska ei ollut "makeanhimoa". Imeskelen kyllä esim. salmiakkitikkaria tms. jos huikoo ja salmiakkia. Mutta en voisi syödä suklaalevyä, kuten normisti. Patukan joo, mutta sellasen keksisuklaan tms. Mieluiten syön suolaista, jäätelöpalasta pyysin äsken puolet normaalista. Miehen kanssa laitetaan jätskilitra neljään osaan ja siitä kumpikin saa kaksi palaa = kaksi kertaa syömistä siis. Niin siitä puolet kykenen syömään.

Miten se sokerijuttu menee? Ekasta en v. 2007-2008 joutunut, kun ei ollut mitään. Pituutta on 174 ja painoa sellainen 59-60 tällä hetkellä, normisti ehkä 57-58. Painoindeksi siis normaalipainoisen. Synnyttään läksin viimeksi lukemista 72 kg, vaikka mahduin ihan marimekon paitaan ja ulkohousuihin, kaiketi turvotusta ihon alla, koska en sinänsä ollut iso. Toivon, että nyt ei paino nouse yhtä paljon, kun olen pari kiloa painavampi ja toivottavasti lihaksikkaampi kuin 2007 kesällä. Juoksen edelleen, hiihdän ja lihaskuntoa tein tänään. Masua vähän kiristää kun jumppaa. Esikoisesta en uskaltanut kovin pian aloittaa raskaampaa liikuntaa, kun kaikesta peloteltiin. Tästä toisesta aion aloitaa aiemmin, koska ainakaan viimeksi imetys ei vienyt kiloja erityisesti. Neiti imi 1v4kk ;)

Mutta ei täällä ihmeitä muuten. Pakko istua fleecepeitto päällä, kun palelee. Onneksi läppäri vähän lämmittää sylissä.

Sori omanapaisuuteni.

Misupai ja NiiloElsanen 7+6
 

Yhteistyössä