Syyskuun Söpöliinit 2012 *Tammikuussa* (uusi pino)

Hawwe: Jep 84 on syntymävuoteni =) Oletko sinä siis Kuopiosta vai jostain lähimaastosta? Itse en asu Kuopiossa vaan vähän tänne pojoisen suuntaan. Minulla neuvolan mukaan laskettuna olisi nyt 5+1. Ite kuitenkin lasken oman kiertoni pituuden mukaan niin viikkoja tulee se 4+5. Joo toivottavasti päästään molemmat sinne syyskuulle saakka mahoinemme. Jotenkin minusta vaan tuntuu, että tämäkin tulee muutaman viikon aijemmin, ihan niin kuin tuo kakkonenkin.

Biba: Tervetuloa kurkkimaan, toivottavasti pääset tälle palstalle ihan kunnolla parin päivän päästä =)

Syöttekö te mitään vitamiinia? Itse syön D-vitamiinia 50 tai 100 mcg päivässä. Sitten syön foolihappoa 800mg sekä maitohappobakteereja.

Milla 4+5
 
Rouva Rimpula voi ei... Olen tosi pahoillani! Voimia teille :hug:

Pipsapippuri sanoin tulevani fb:n, jos hcg-arvot ovat hyvät. Perun puheeni ja liityn, jos varhaisultrassa viikon kuluttua on kaikki kunnossa. Toivottavasti nähdään siellä piakkoin kasvotusten!

Uusille sydämellisesti tervetuloa ja onnea plussista! :heart:

Kirjoittelu on jäänyt tosi vähälle, joskin käyn lukemassa juttujanne aktiivisesti. Oireet pahenevat, ja pahoinvointi on tullut myös täällä kuvioihin mukaan, onneksi tosin aaltomaisesti eikä jatkuvasti edo. Väsyttää, olo turvonnut, likainen ja rasvainen, tunteet heittävät häränpyllyä ja kaikki tunteet koetaan potenssiin kymmenen! Kuinkahan monet itkuraivarit olen saanut viikonlopunkin aikana, huh huh... Repäisykivut ovat välillä tosi kovat. Mutta kyllä nämä kaikki oireet kärsii vaikka satakertaisena, jos saa sen toivotun lopputuloksen syyskuun korvilla! :heart:

Hyvä vointeja,
Krumeluu rv 6+3

P.S: Mullahan olisi nyt neuvolan mukaan viikot 7+4 kuukautisista laskettuna, joten eka neuvolakin on jo tällä viikolla! : / Ihan tyhmää laskea noin, kun tietää, milloin hedelmöitys on suurinpiirtein tapahtunut. Itse siis "elän" tuon ovisajankohdan mukaan.
 
Tänään oli varhaisultra, ja oli ehdottomasti sen rahan arvoista minun mielestä! Femedassa kävin Helsingissä, voin todella suositella, oli asiallinen, ystävällinen ja ammattitaitoinen lääkäri, huomioi myös isän mukavasti :) Siellä se pienen sydän sykki ja kaikki oli oikein hyvin. Ihan herkisti nähdä. Koon puolesta olisi jo 7+4, kuukautisista laskettuna 7+0, hyvä kuulema vaan on, että on kasvanut kunnolla :heart: Ei tuo kuitenkaan niin tarkka taida olla, että elän tuon 7+0 mukaan.

Ihan hirveä nälkä vähän väliä ja tulee tosi huono olo, jos ei sillä sekunnilla saa ruokaa. Mammahousuja täytyy lähteä tässä shoppailemaan, omat housut alkaa tuntua tukalalta.

Vitamiineista oli puhetta, syön sellaista mammavitamiinia, mikä on siis tarkoitettu raskaana oleville.

Miten olette tehneet erilaisten liikuntojen kanssa? Jatkaneet vai lopettaneet? Toki kehoa kuunnellen, mutta esim. ratsastuksesta on kovin eriäviä mielipiteitä.

Guitar 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Rouva Rimpula: Voihan harmi! :hug:

Guitar: Onnittelut ultranäkymistä!

Tervetuloa taas uusille!

Väsymys vaivannut tänään kovasti, samoin pahaolo (ei oo onneks tarvinnut oksentaa).
D-vitamiinia oon vaan syönyt, oishan se varmaan hyvä syödä jotain muutakin, kun ei nyt niin hirveän terveellisesti tule aina syötyä.

Äh, ei nyt kerkee enempää kirjoittelemaan kun tyttö vaatii pelaamaan.

Teeu 6+2
 
Uusi söpöliini ilmoittautuu joukkoon :D Lauantaina saatu plussa ja nyt ois viikkoja sit 5+1 , laskettuaika 16.9 <3 Jännittynyt olo kaikin puolin, epätodellista, ei meinaa uskoa todeksi, vaikkakin hyvin muistuttaa itsestään, jatkuva pahaolo ja väsymys... Ihanat merkit, vatsaa turvottaa jo nyt ,ja tissit on kovin arat. Synnärinä ois TYKS.
Neljäs lapsi ois tulossa, viimekerrasta tosin jo reilu 7vuotta, ihan on fiilikset kuin oisin ekaa kertaa tässä tilassa :D
Kaikille tekisi mieli asia kertoa, mut yritän nyt malttaa mieleni hetkiseksi.. jospas sit ekan neuvolan jlk vai koska?? Neuvolan tilasin tänään se on 8.2, eli vielä on matkaa... varhaisultraa oon miettiny yksityisellä mutta osaiskos joku neuvoa missä täällä Turun seudulla se olisi edullisinta ?
Kaikkea vauvalle tekisi jo mieli ostaa ja tilata, fb kirppis palstoja jo kovasti silmäilen mutta toistaiseksi olen malttanut mieleni..
Ihanaa oli löytyy tämä palsta ja löytää näin monta toveria samassa tilanteessa <3
Tsemppiä kaikille matkaan!
FairyTale<3 (5+1)
 
Heipsistä!

Ilmoittaudun mukaan tällekin puolen.
Ylläri luomuplussa tuli testattua viimeviikolla.

Sain 11/11 keskeytyneen keskenmenon rv18, jota oltiin yritetty 1,5v ja onnistui vasta clomifen avulla.
Välissä yhden menkat ja PAM, taas mennään :)

Pelottaa vaan ihan vietävästi. Ei sitä voi kuvitella, että mitään kamalaa osuu omalle kohdalle. Sitten kun se kerran osuu, niin toisella kerralla on liian tietoinen siitä, että kaikki voi päättyä huonosti.

Neuvola on keskiviikkona, eli ihan kohta jo! Toivoisin, että päästään sitä kautta varhaisultraan. Selviäisi mahdollinen tuulimuna taikka kohdunulkoinen ajoissa. Luulen, että mun pää ei kestäis jos siellä nt-ultrassa todettais ettei koko vauvaa ollu olemassaka tms.
No ainaki mä meen kuunteluttaa sydänäänet joka viikko sen jälkeen kun ne saadaan kuuluviin. Tuon myöhäisen keskenmenon takia ne otti meidät nyt niin ajoissa. Onneksi saadaan se sama neuvolan täti..

Onko täällä muuten muita synnyttäjiä menossa Satakunnan keskussairaalaan?


iitu 5+4
 
Omassa navassa ei mitään uutta, väsymys ja pahoinvointi jatkuu :)

Tervetuloa taas uudet ja suuret onnittelut plussista =)

mihu: Kopsaan edellis sivulle Nasulle kirjoittamani tekstin tuosta ultrasta :) Minun mielestäni varhaisultraan kannattaa mennä vasta rv7 ->. Sykkeiden pitäisi alkaa näkymään muistaakseni n. rv6+2, joten mielestäni ei kannata mennä liian aikasin, ettei tule turhaa huolta siitä että ollaanko siellä hengissä. Kovin pientä on tietääkseni myös aika hankala mitata. Monethan kyllä haluavat vain alkuun nähdä että onko siellä mitään, tai varmistaa että on oikeassa paikassa. Itse haluan vaan ehdottomasti nähdä sen pamppailevan sydämen, niin siksi menen vasta rv7+6

Juli05: Toivottavasti pahoinvointi vähän helpottaisi!

Rouva Rimpula: Voi ei :( Suuret pahoittelut :hug:

Milla84: Minä syön ladyvitan mama vitamiineja :)

Guitar: Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :) Minä lopetin tällä kertaa heti plussattuani rakkaan harrastukseni. En viitsi täällä sitä paljastaa, mutta putoamiset ja äkkinäiset liikkeet ovat syy päätökseeni. Aloitin nyt salilla käymisen sen sijaan. Kevyesti tietysti aloitellen. Tietääkseni tärinää ja hyppelyä ei suositella alkuraskaudesta (korjatkaa jos olen täysin väärässä), niin se voisi olla syy siihen miksei esim ratsastusta suositella.
 
Rouva Rimpulalle isot pahoittelut :(

Tervetuloa kaikille muillekin uusille :flower:

Mä en ole menossa varhaisultraan. Aiemmissakaan raskauksissa en ole käynyt joten ei kai nytkään tarvitse. :p Jotenkin sitä mielensä malttaa sinne nt-ultraan asti.

Taidan olla hätäinen! Kovasti yritin jarrutella itseäni, mutta silti on tullut fb-kirppiksiltä ostettua vauvalle jo body ja potkuhousut. :LOL: No, saa jäädä näihin muutamaan vaatekappaleeseen, rakenneultran jälkeen sitten katsella enemmän, jos sukupuolen saisi tietää! Muutamia ihanimpia vaatteita olen edelliseltäkin muksulta jättänyt talteen :)

sania 5+1
 
Rouva Rimpula :hug: voimia!

Tervetuloa kaikille uusille :wave: en nyt millään muista kaikkien "nimiä" kun niin monta uutta tullut mukaan =)

Täällä myöskin syödään Multitabsin raskausajan vitamiineja ja saatanpa aloittaa maitohappobakteeritkin, minulla kun oli viime raskaudessa perhanan hiiva rv 10-rv40!!! :kieh::kieh: ja voin sanoa että oli niin v-mäistä ettei oo tosikaan :headwall: siinä sitten sivukuluina meni aina kuussa 40€ Canesteniin, voi kiesus.. antibioottejakin taisin kerran jos toisenkin syödä josko oliskin ollut bakteerivaginoosi vaan mitä vielä, oireet loppu ku seinään kun tyttö oli syntyny eikä sen jälkeen ole ONNEKSI moista riesaa ollut *koputtaa puuta.

Neuvolaan oli tarkoitus soitella tänään, mutta jänistin ja soittelen torstaina kun on ollut se toinen ultrakin..Mutta nyt iltasatua lukemaan :)

ilon lapsi ja minimii 6+3:heart:
 
Sania, ihana kuulla , että joku on jo rohjennut ostaakin jotain : ) Ehkäpä minäkin sitten jotain... ja sitten ultran jlk lisää :D En tiedä oikein tuosta varhaisultrasta , että mennäänkö vaiko eikö... olen vaan niin kovin malttamaton ja haluaisin vain tietää että tämä oikeasti on totta : )
Koska se eka ultra sitten olisi ? On tainnut hieman muuttua nämä käytännöt sitten viime kerran...
FairyTale<3 (5+1)
 
Hui kauheeta kun on tullut tekstiä tänne :), meni hyvä tovi kun kahlasin läpi kaikki.

Täällä etova olo kadonnut pari päivää sitten... olen ollut vähän vainoharhainen että nytkö tämä menee kesken sitten, tai jotain muuta kauheeta kun niin seinään loppui se ällötys. No, eilen illalle meinasin oksentaa hammaspesun yhteydessä ja se vähän rauhoitti oloa taas :D
ällötyksen tilalle on tosin tullut palelu ja tissit on kasvaneet siinä määrin että ei oikein mitkään rintsikat tahdo sopia enää.
Viikko sitten vaivannut turvotus on helpottanut vähän, onneksi.
Pinna on töissä ihan kireänä ja itkuherkkyyttäkin on havaittavissa.
Eli kai tässä sitten ollaan ihan sopivan oireilevia kuitenkin, kun tätä listaani katson :)...eikä mua ollenkaan haitttaa jos ällötys pysyiskin poissa jos vaan pienellä mahamöykyllä kaikki on hyvin.

Kertomisesta: Päätin jo ennen raskautta että ennen 12 viikon täyttymistä ei kerrota kenellekään, mutta paskan marjat. Tässä on nyt yksi jos toinenkin hyvä ystävä asiasta saanut tietää. Meillä oli viikonloppuna illanistujaiset ystävien kesken ja he sitten arvasivat kun join vaan limua... Enkä mä sitten ala kusettamaan jon joku suoraan kysyy. Vanhemmille ym. kertomista odotellaan kuitenkin ainakin ensi viikon neuvolaan asti.

Vitamiineistä: Syön raskaana oleville tarkoitettuja minisun monivitamiineja, d-vitaminiia ja omegoja.

Meillä siis eka neuvola ens torstaina 26.1. Olisko mun pitänyt tai kannattanut varata se eka ultrakin silloin samalla kun tuon neuvola-ajan soitin?
Se neuvolatäti tuntui tosiaan silloin niin tympeältä että en oikein mitään tajunnut siinä kysyäkään. Ei edes sanonut mitään mun viikoista, vaikka kyseli kuukautisista ym. itse olen nyt sitten ne viikot laskenut, mikä ei tietenkään ole mikään iso tai vaikea homma (ja silti sain sen jo kerran laskettua päin honkia, viikon liikaa), mutta olisin jotenkin odottanut sieltä neuvolatädin suunnalta vähän ohjaavampaa otetta kun kuitenkin ensimmäinen raskaus tässä menossa.


Näillä mennään eteenpäin

Piikikäs 6+3
(neuvola oletettavasti laskee että 7+3, mutta mä lasken olettamani oviksen mukaan...vaikka enhän mä tosta neuvolasta tiedä kun ei se täti-ihminen sieltä mitään asiasta silloin sanonut...höh.)
 
Kertomisesta Yhelle ystävälleni kerroin heti, niin kuin aina ennenkin :D Serkulleni jouduin kertomaan käytännön syistä kun olin lupautunut mukaan hänen lopputyöhönsä johon raskaus vaikuttaa suorasti että epäsuorasti :D Isälleni kertoisin vaikka heti, mutta tuskin malttaisi pitää suutaan kiinni mieheni vanhemmat nähdessään kaupungilla...
Ja siis en haluisi kertoa anopille asiasta ollenkaan kun plekään reagtiota. Appivanhemmat siis olleet hyvin läheisiä ja auttaneet paljon taloudellisesti ihan pyytämättä, jolloin lapset on saaneet kaiken näköstä vähän "luxusta" mihin opiskelija perheellä ei muuten ole rahaa. Ilmeisesti olisi pitänyt vaan aina suoraan kieltäytyä ja palauttaa ostokset kauppaan, kun viimoset puolvuotta ollaanki tapeltu siitä että pidetään heitä pankkiautomaatteina :O Ja aina on anoppi jaksanu muistuttaa, ettei MEILLÄ ole sitten todellakaan rahaa enää yhteenkään lapseen...

Noh, suunnittelematta tämä lapsi on kyllä tuloillaan, kun halusin saada kandivaiheen ennen seuraavaa lasta valmiiksi, mutta ilmeisesti jonkun ylemmän tahon mielestä näin piti käydä ;D Ootan vaan kauhulla sitä miten anoppi saadessaa raskaudestani tietää käy paasaamaan siitä kuinka ollaan heidän kiusaksi ja vaikeudeksi suunniteltu iha tahaltaan tämmönen tilanne..

Kiitos ja anteeksi purkautumisestani, kyllä helpotti :D (ai mitkä hormoonit?)

Menhit 5+3
 
Rouva rimpula :hug:

eka neuvola sen tilaamisesta oli joku kysellyt. En ole vielä soittanut neuvolaan, tänään oletettavasti 6+1 ja yritän soitella tänään. Ihan siitä syystä,että kyselen onko mahdollista sitä kautta päästä ultraan. Omat oireet edelleen karkuteillä ja eilen täysin varoittamatta taas vuotoa ja nyt on aamun sitten koskenut taas mahaan ihan sillä "menkatalkaaihanjusthetinyt"-tyylillä. Tapahtus nyt ees jotain ni tää asia pääsis etenemään, tää epätietoisuus ja kipu on pahinta:kieh: Esikoisesta eka neuvola oli vasta 10+5

Siinpä taas hyvin tiivistettynä omaa napaa :'(

Rae (vielä) 6+1
 
Mulla kun käytössä noi Ladyvitan Mamat, niin pitäiskö siihen oheen syödä vielä jotain? Rautaa? Maitohappoja?

Toinen kysymys; onko muilla oireet vaihdelleet laidasta laitaan? Mulla oli rv4 aikana hirveä nälkä ja ihan hyvinvoiva noin muuten.. nyt on hedari heti aamusta, eikä tulisi mieleenkään syödä mitään! Ruoat ei jostain syystä maistu millekään.. Oksettavaa oloa on mutta ei ainakaan vielä aamuisin.

Pp 5+1
 
Tänään oli varhaisultra, ja oli ehdottomasti sen rahan arvoista minun mielestä! Femedassa kävin Helsingissä, Guitar 7+0
Guitar: Mitä teillä päin maksaa käynti varhaisultrassa? Minulla mahdollisuus käydä joko kotipaikkakunnalla tai Helsingissä, joten olisi mielenkiintoista kuulla!

Ellamae: Kiitos tiedosta :) Voi olla ettemme malta olla tänäkään vuonna varaamatta jotaikin ihanaa kaukomatkaa, mutta saa nyt nähdä. Meillä on kuitenkin tämän vauvaprojektin lisäksi vielä taloprojektikin menossa, joten ehkä tänä talvena on syytäkin keskittyä ihan muihin juttuihin kuin lomaunelmiin ;)

Iitu85: Meidän synnytyssairaala on Satakunnan Keskussairaala. Olen tosin viikolla 3+6 joten me emme ehkä ole samaan aikaan kuitenkaan siellä :) Missä päin te asutte?

Varhaisultrasta - soitin äsken ajan ja sain sen raskausviikolle 8. Ekaan ultraan mennään ystävänpäivänä :)

Onko teillä ollut mies mukana varhaisultrassa? Tuli vaan mieleen, että sehän tehdään sisätutkimuksena.. Toisaalta tykkäisin että mies olisi mukana kaikessa alusta asti, mutta toisaalta taas en kyllä kaipaa yhtään ketään gynelle mukaani ;)


Vanilla Whip (3+6)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille! :wave:

Jokohan uskaltais tälle puolen siirtyä... Viikko sitten plussasin tiistaina vahvan plussan ja eilen tarkastin digillä tulokseksi 3+! Yllätti aika paljon toi digin tulos kun tänään on kuitenkin vasta 4+4 menossa. Lueskelen kunhan kerkeen teidän kaikkien jutut tästä pinosta, mutta toivottelen jo kuitenkin kaikille mukavia raskausviikkoja :)

Omia tietoja siis Koski, 4+4, neljäs lapsukainen ja KYS, niin ja laskettu aika 21.9.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille ultaonnitteluista :)

Vanilla Whip , varhaisultra maksoi Kela -korvauksen jälkeen Femedassa 111 €. Hinta vaihtelee lääkäreittäin. Voin tosiaan suositella paikkaa, oli todella miellyttävä lääkäri. Tehtiin alakautta ja mies oli mukana, lääkäri kivasti huomioi hänetkin, ei ollut epämukavaa tai mitään ongelmaa. Olen samaa mieltä, että tykkään, että mies on mukana kaikessa.

Matkustamista olen myös pohtinut, yleensä kesäisin ollaan joku reissu ulkomaille tehty, mutta ehkä nyt jää väliin, on jo sitten masu sen verta iso. Mutta ehkä tässä keväällä. Lähinnä mietityttää, jos tulee jotain komplikaatioita, että miten hoito sitten kohdemaassa.

Kertomisesta, kaikille haluaisin kertoa, mutta vielä (7+1) ei tiedä kuin muutama ystävä ja vanhemmat. Milloin olette tosiaan laajemmalti kertonut, vasta viikoilla 12?

Moonchaser, käyn kovaa pähkäilyä harrastuksista, on "rajumpia" ja ei kai suositella raskauden aikana, mutta olen harrastanut niitä koko ikäni, eli olen kokenut. Taidan kuitenkin lopettaa, se vaan tarkoittaa taas isommalle joukolle kertomista, en siinä viitsi mitään tekosyytä tauolle keksiä, kinkkistä.

Tervetuloa uusille! :)
 
Kääk, mä innoistuin jo tilailemaan kaikkea kivaa netistä... :) Itselleni lähinnä, vielä ei osaa vauvan vaatteita ajatella edes...!

Äitiysvaatteista: Hei vinkatkaa te kokeneemmat meille ekakertalaisille, mistä nettikaupasta voi tilata tai jostain muualta ostaa kauniita / tyylikkäitä mammavaatteita! :)
 
Ite oon tykännyt aiemmissa raskauksissa Mamaliciouksen ja ihan perus H&M äitiysvaatteista. H&Mlle kerkesinkin tekemään jo tilauksen äippävaatteista, kun tiedän etten tule omiini kovin montaa viikkoa mahtumaan... :whistle:

Edellisistä raskauksistakin on vielä joku 15kg raskauskiloja yhteensä jäljellä, todellakin hirvittää mitähän mahdan painaa loppuaikoina. :O Toivottavasti kuitenkin alle kolmenumeroisen luvun!! Vannotin miestä raahaamaan mua lenkille ja usein, jotta kokonaispainonnousu pysyis tällä kertaa edes alle sen 15kg.:kieh: (Edellisillä kerroilla 20,8kg ja 17kg). :ashamed:

Tsempit Ellamaelle lääkelaskuihin, mä vihaan niitä :LOL:

sania 5+2
 

Yhteistyössä