Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Kiitos äippä_88 uudesta pinosta! =)

Tervetuloa uudet! :wave:

Minttutralle
jaksamista! :hug: Toivotaan parasta. Odottaminen tuossa tilanteessa on raastavaa. Olipa vielä tyly kätilö. :(

Syksyn taimi
: Mekin olemme päätyneet hankkimaan Phil&Tedsin Explorerit, mutta sovimme jo ostavamme ne naapureilta. Niissä on lisävarusteista vain sisaristuin ja pyytävät 420e. Takuuta on ens vuoden maaliskuuhun. Niihin tarvis hankkia pehmeä vaunukoppa, tuplasadesuoja sekä UV-hyttyssuoja. Nämä maksais 223e Brion Happy kopalla hankittuna Suomessa. Huomasin, että P&T valmistaa myös pitempää koppaa 70cm ja sen sais tuolta Ping Pongin verkkokaupasta. Millainen se koppa on? Voiko sitä käyttää pienen vauvan varasänkynä matkoilla? Saako siitä tehtyä lämpöpussin myöhemmin? Olis ainakin valmistajan oma ja edullisempi kuin Brion koppa 119e. Voisi harkita noiden lisävarusteiden hankkimista tuolta Saksasta.

Tänään 22+3. Neuvolassa käyty. Selvisi miksi jatkuvasti väsyttää eikä ole jaksanut täälläkään käydä kuin lukemassa muiden juttuja. Hb oli vain 109, kun mulla on normaalisti ollut 140 ja enemmänkin. Pissa puhdas ja verenpaine ok. Paino oli ennen raskautta 58kg ja nyt 64.8kg eli 6.8kg tullut. Opiskelija otti vastaan ja sai sf-mitaksi 20cm. Ei kyllä merkinnyt sitä neuvolakorttiin, mutta keskikäyrän yläpuolella näytti olevan. Vauvan syke vaihteli 150 molemmmin puolin. Rautaa pitää alkaa syödä, levätä enemmän ja sokerirasitukseen menoa suositeltiin rv 26. Tuo rasitus ihan sen takia kun isänäidillä oli diabetes. Ei mitään oireita, mutta tuo voi olla oireeton. Aion mennä rasitukseen sillä entisen työkaverini täysiaikainen vauva menehtyi juuri ennen syntymäänsä hoitamattoman raskausdiabeteksen takia. :( Kaikki siis muuten kunnossa ja sain raskaustodistuksen sekä KELAn paperit. Ma 7.5 seuraava kontrolliultra TAYSissa.

Yeppee ja Pikkuinen 22+3
 
Täällä saikkuillaan.. taas vaihteeks :headwall: neuvolasta laittoivat aamulla lähetteen labraan kun sitä lämpöä iltaisin nostaa. Tulehdusarvot oli leivästi koholla ja lääkäri sanoi, että h'n ei suosittele töihinmenoa, vaan että lepäilisin nyt pari päivää.

Ottaa niin totaalisesti päähän kun muuten olisin fyysisesti hyvässä työkunnossa ja hyvin pystyy tekemään (mitä en kuopuksesta enää tässä vaiheessa ollut, vaan kipuilin ihan joka paikasta jne) niin nyt sitten kaikenmaailman taudot vaivaa :( Ja ennen kaikkea hävettää aina soittaa työnantajalle, että en voi tulla. Ei oikeen kuulu minun luonteeseen vaan yleensä sisulla ja päättäväisyydellä mennään.

Yeppee:
Hui kamala miten riipaisi tuo työkaverisi vauvan kohtalo :'(
Tässä itse juuri tänään sain sokerirasitus paperit labraan ja meinasin että en mene. Tosin neuvolantäti juurikin vauvan takia sitä suositteli vaikka ikään ole mitään ollutkaan, mutta tosiaan voi olla piilevänä. Mutta nyt sitä miettii vähän eri kannalta..

danjuska ja manna 22+0
 
Mintturalle antaisin lapsivettä iteltäni jos vaan olis mahdollista, mulla kun sitä taas on reilusti ja sen huomaa mahan koosta. Toivotaan että sulla kuitenkin on kaikki hyvin :hug:

Ultrassa kaikki oli hyvin ja tyttöolo muuttui poikalupaukseksi Nyt voikin sitten ostella poikavaatteita jos kohille kivoja sattuu
:)
Ei tosiaan jääny mitään arvailujen varaan kun tulu pojasta semmonen "pyllistyskuva", jossa näky jalkojen välissä killuttimet ihan selvästi ja tappi siinä keskelä :) Tiputteluvuotoon ei löytynyt mitään hälyyttävää syytä. Painoarvio oli pojalle 360g ja koko vastasi päivälleen menossa olevaa raskausviikkoa.


Kysin lääkäri oli sitä mieltä että sokerirasitukseen pitäisi mennä viimestään kahen viikon päästä. Sano jotenkin että ekan kerran jo nyt eli onkohan sitä tapana testata useamman kerran raskauden aikana?

Jokohan sitä nyt uskaltais keskittyä mahan kasvatukseen ja nauttia raskauden loppupuoliskosta.

Koski ja Hattis 20+3
 
Moi!

Ihana lukea ultrakuulumisia! Paitsi tietysti huonoja sellaisia. Paljon voimahaleja Mintturalle! Toivottavasti se oli vain väärä hälytys!

Täälläkin käytiin tänään rakenneultrassa. Kaikki rakenteet oli onneksi kunnossa! Painoarvio oli 338 g ja oli 6 päivää keskimääräistä pienempi. MUTTA iso yllätys oli, että lääkäri sanoi olevansa vahvasti sitä mieltä, että masussa köllöttelee TYTTÖ! Yllätys tämä oli siksi, että juuri muutama viikko sitten meille veikattiin ultrassa poikaa! Oltiin jo niin asennoiduttu poikaan, että en jotenkin usko ollenkaan tuota lääkärin arvioita. Varasinkin jo huomiselle taas yksityisen ultran, jotta saadaan vielä kolmaskin mielipide! :) Siis vaikka sillä ei olekaan mitään väliä kumpi siellä on niin haluaisin nyt kuitenkin tietää! Meillä on siis ennestään kaksi poikaa, joten siinä mielessä tyttö ois kiva. Mutta oiskin kyllä ylpeänä kolmen pojankin äiti! :)

Tuntuu kyllä tyhmältä näitä sukupuolisasioita miettiä, varsinkin Mintturan tilanne huomioon ottaen...

Scatty rv 20+6
 
Uusi pino ja taas uusi kuu..kiitokset ahkeralle päivittäjälle :flower:
Äkkiä se katosi huhtikuukin johonkin..

Mintturalle iso halitus, toivotaan ettei syytä huoleen ole!

Täällä tänään takana ra-ultra. Aamulla meinas kyllä jo paniikki iskeä kun piti yksin sinne miehen töitten takia mennä (oli töissä vapunkin) ja mielessä kaikenlaisia kauhukuvia mitä karmeeta sieltä löytyy ja yksin joudun olemaan..
Mutta kaikki olikin hyvin, vastasi mitoiltaan viikkoja ja tarkasti tutki kaikki rakenteet. Pyysi jopa toisen kätilön varmistamaan sydämen kun ei itse saanut näkymään sitä jotain kolmisuonivirtausta. Olenkin leijunut pilvissä tippa linssissä koko päivän kun kaikki siellä masussa kerta on loistavasti :D
Ja hauskoja oli vauvan asennot, alottaessa oli nilkat sievästi ristissä nenän edessä (voiku itekki taipuis semmoseen asentoon!) ja välil oli konttausasennossa jne.. :)
Sukupuolen sain kuulla, outoa...voi olla että johtuu siitäkin syystä ettei aiemmista sitä olla etukäteen tiedetty..

3/4-D ultrasta joku kyseli..ite nyt mietin että menenkö vai en, ois toisaalta kiva kokemus kun meillä lapsiluku tämän jälkeen täynnä. Juttelen vielä miehenkin kanssa asiasta mut oishan se kiva että vois tavallaan olla sekin "mukana" kun kuulemma sen koko ultrauksen saa sitte dvd:llä kotiin..nythän jäi muistoksi vaan muutama valokuva.. Hinta selvinnee samalla kun sinne soitan ja tiedustelen millä viikoilla ois se ihanteellisinta tehdä (nyt kun rakenteiden takia ei sitä välttämättä tartte), kaveri sanoi käyneensä n. rv30 ja kuulemma liian myöhäistä oli kun liian vähän oli tilaa enää kohdussa selkeitä kuvia varten..

Oireista piti kysymäni että onko muilla sellasta että esim. välillä rinnat tosi arat ja oikein sattuu niin et joutuu koittaan josko hieronta auttais? Tai öisin ongelmaa lantion kanssa..? Mulla yöllä kun lähtee vessaan ni seisomaan noustes lantiosta kuuluu kaamee pamaus ja parit ekat askeleet on vähän tuskasia.. Ultrannu kätilö vaan totes et kuullostaapa hurjalta muttei kommentoinu muuta..seuraava neuvola 14.päivä josko siel ottais asian viel puheeks..

Sokerirasituksestakin oli puhetta...mulla tämän raskauden aikana seurataan kaks kertaa, eka oli jo helmikuun lopussa (ja siinä paastoarvo hivenen koholla niin sain neuvolasta viikon kotiseurannan) ja toinen olis tossa n. kuukauden päästä rv24-26 välillä. Esikosta kävin muistaakseni n. rv30 paikkeilla (saatto olla vähän aiemmin/myöhemmin) ja seuranta n.8vkoa synnytyksen jälkeen. Toisesta kävin n. rv20 eikä synnytyksen jälkeen seurattu. Ja aina mulla on noissa raskauden aikasissa rasituksissa se paastoarvo ollu kohollaihan piirun mutta kotiseuranta ollu ihan ihanteellisissa lukemissa.
Pakko kyllä sanoa että onneks ne on uusineet sen litkunsa, se edellinen kun oli aivan kamalan makuista!

Ja pakko muuten viel kertoa viime yön unesta! :LOL:
Toivottavasti ei nyt rupee tämmösii ihan joka yö tuleen..
Mä menin siin unes vessaan ja huomasin et pönttöön lorisee verta joten huusin miehelle että soita ambulanssi! Sitte tuliki hassu kramppi mahaan ja tajusin et nyt näkyy jo pää ja samassa koppasin vauvan syliin ettei pudonnu pönttöön! Muistan sanoneeni että syntyi yli kk:n etuajassa mutta vastasi kyllä ihan täysiaikaista. Piti vaan jostain syystä pitää se vauva hereillä ettei kuolisi..ja soitin taas sinne häkeen et oon jo yli tunnin nyt venannu sitä pirun ambulanssia täällä. Kaikki muuten oli kuiteski ihan "normaalisti", ei ollu vuotoi eikä istukasta tietoakaan! :LOL:
Olin kyllä melkosen pöllähtäny ku siit hereille säpsähdin...
 
Hei!

Kuka täällä oli ihanasti pyytänyt veljeään runolla kummiksi? onko ihan sitä varten tehty runoja? Olisi mukava pyytää miehen siskoa ja sen miestä jotenkin hauskasti,erilailla kummiksi,vauvan tulostakin ilmotettiin runolla.

Mulla kans saikkuilut jatkuu,kävin aamulla työterv.hoitajalla ja kirjotti loppuviikon saikkua,ihmetteli sekin että miksi lääkäri oli kirjottanu vaan pari päivää,vaikka ihan oon tukossa ja ei parissa päivässä kuuri vielä ala puremaan. viime yönäkin yskitti niin kauheesti että alko jo supistamaan.
Nyt oon koko päivän ollu huolissani kun en oo tuntenu liikkeitä,aamulla yleensä kauhee myske,tänä aamuna ei mitään.
Nyt kuiteskin alko muksaminen kun tulin kaupalta kotiin,autokyyti saa tyypin aina ihan villiksi! :D

kauheeta sitä ollaan jo toukokuun puolella! :O Kohta on kesä! alkais vaan ilmat kunnolla lämpeemään niin pääsis tonne pihalle puuhastelemaan,vielä kun siellä jaksaa jotakin puuhastella! meillä ois pihamaan laittoa,puskan siiretelyä yms,viime syksynä ostettiin tämä talo,niin pääsee laittamaan pihamaan omannäköseksi! Pääsee huutelemaan miehelle "siirräppäs tuo puska tähän,eikun oisko sittenkin tuonne,tai..." :LOL:

löysin muutes aivan ihanan sivun,missä vauvan ja lasten vaatteita,pitihän sieltä sitten yks haalari tilata...

Småfolk haalari apinat oranssi

innolla odotetaan ens viikon ultraa,josko nyt selviää kumpi siellä myskää! se ois meijjän toinen rakenneultra sitten! :D

Kaktuspiikki ja tyyppi 21+4
 
Hei!

Tulin vain pikaisesti kertomaan hyvät uutiset:Tulimme juuri ultrasta ja kaikki rakenteet olivat kunnossa ja kooltaan vauva vastasi viikkoja!:flower:Ultraaja hämmästeli POJAN vahvoja ja isoja jalkalihaksia jotka oli jo ehtinyt hankkia, hih!Selvä poika lupaus, pikku Vilkku:heart:
Ai että kun äiti rakastaa, ihan onnesta hykkyrällä :heart:
Mun tytär saa kauan odotetun pikku-veljen.Joka päivä hän silittelee ja pussailee mun masua ja sanoo että rakastaa pikku veljeä. Kun aikoinaan kerroin tytölle raskaudesta niin hän tuumasi että pikku-veli sieltä tulee=)
Kyllä se intuutioni piti taas paikkansa, se kun ei koskaan valehtele.

Onnellinen Myy Ja Vilkku 20+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei kaikille - ja tervetuloa uusille.

Vapun ympärillä alkoivat vauvan liikkeet vihdoin tuntua - tai ainakin oletan näin; semmoisia kevyitä töytäisyjä alavatsaan. Voisko olla niitä? Puolivälissä aletaan olla, joten ensi viikolla onkin sitten rakenneultra.. siihen asti kun malttaisi odottaa.. Toivotaan että saatais tietää sukupuoli :) Tasan viikon kuluttua ollaan siis viisaampia. Tietysti ennen kaikkea toivotaan, että vauvalla olisi kaikki hyvin <3 Kiva kuulla näin paljon iloisia ultrakuulumisia teiltä muilta!

Väsymys vaivaa edelleen, olis kiva saada nukkua pitkään :) Viikonloppuna taas kurotaan univelkoja kiinni. Ja onneksi kesälomaan ei kovin montaa viikkoa enää ole!

Voikaa hyvin <3

Vanilla Whip (19+2)
 
Tänään vain (.)... eli neuvolassa käyty. Paino noussut lähtöpainosta 6 kg, nyt +310g/vko, verenpaine 119/64 eli hyvä ja hemoglobiini vain 110, rautaa määräsivät. Sykkeet 150 ja lapsivettä normaalisti. Sain todistukset äitiysvapaan hakemista varten ja seuraavan käynnin reilun kk päähän. Sitten alkavat kuulemma olemaan n. 2 krt/kk. Ihan kiva, ettei nyt vielä niin usein, ettei tarvitse tehdä poissaoloja töissä sisään. Sf-mittaa eivät vielä ottaneet, eikä muutenkaan ollut mitään erityistä. Ja sokerirasitukseen sain myös lähetteen, se on edessä 30.5. yöks. Viime raskaudessa kaikki arvot olivat ihan kohdillaan, saa nähdä onko mikään muuttunut.

Kysymys teille paremmin tietäville:
Olen siis nyt määräaikaisessa työsuhteessa vuoden 2012 alusta loppuun ja jään äitiyslomalle kesken työsuhteen, mutta työsuhde ehtii päättyä kesken vanhempainvapaan. Saanko tällaisessa tilanteessa työnantajalta palkallisen 3 kk äitiysloman palkan vai pitäisikö minun palata työpaikkaan sen saadakseni/olla vakituinen tms.?? En jotenkaan ajatellut, että olisi oikeutettu tuohon palkkaan, mutta neuvolaterkan mielestä olen kun työsuhde jatkuu vielä äitiysloman alettua... tiedä sitten. Selvinnee viimeistään hr:stä kysymällä, mutta jos teillä on kokemuksia, kuulisi mielelläni :)

Päivänjatkoja mammat ja masukit!

syksyn taimi ja tyttö 21+3 (21+5 neuvolakortin mukaan, voisi kai päivittää kuitenkin la:ksi 8.6.)
 
ainakin kunnallisessa työsuhteessa saa,jos on ollut palvelusuhteessa keskeyttämättä ennen äitiyslomaa vähintään 2kk,äitiysvapaata on haettu viimeistään 2kk ennen vapaan alkamista ja raskaudesta ja sen kestosta ja lasketusta ajasta on esitetty todistus.(KVTES)

Ite oon joutunu näitä pänttäämään,kun mulla loppuu työsuhde 7/12 ja juhannukselta jään kesälomalle ja 13.7 alkas äippäloma. JOS eivät nyt pura sitten sopimusta ennen...
 
(.) Tää päivä ei oo alkanu yhtään hyvin siis voi prkl sanon mä.... rupesin tuossa 12:00 jälkeen värjäilemään vaaleita raitoja hiuksiini. ei siinä mitään kaikki meni ihan hyvin mutta sitte kun olin puolen tunnin päästä siitä kun värin olin päähäni saanut menossa suihkuun niin EI TUU VETTÄ!!! voi vittu ei mistään ei vittu eres kuumaakaan vettä. olin että voi ny prkl mitä mä nyt teen?! onneksi pihasaunas oli vettä niin kiikutin ne sitten tupaan ja aloin veten keittimellä lämmittämään vettä vittu ku siinäki kesti niin kauan!!!:mad: No sain onneksi virutettua värin pois ettei vaan tipu hiukset päästä =) Sitten onnistuin kaatamaan cocikset lattialle sen jälkeen, hohhohoh Niin ja vieläkään ei tuu vettä. kävin naapurissakin niin ei sieläkään tuu vettä :/ anteeksi kauhea valitus ja kirosanojen käyttö :) pakko oli tuulettaa vähän kun ei nuo eläimetkään oo niin kiinnostuineita kuunteleen mua :D

Niin joo eileen kun mentiin nukkumaan rupesin tuntemaan jotain märkää käteen ja sitten ajattelin että eikä eikai? oi voi nooou nyt mun utareet on ruvennu vuotamaan puristamalla tulee jotain läpinäkyvää nestettä. Niin ja mieskin tunsi eilen ekaa kertaa Toukan potkun käteensä :D hih olis varmaan ennemminkin jo tuntenu mutta on aina ollut väärässä paikassa silloin :)

Nyt tuli tälläistä omaa napaa pelkästään mutta nyt ei jaksa muuta väsymys painaa ja ärsyttää.....

Kakaa ja Toukka 21+1
 
Eipä tänne sen kummempaa kuin että tulin poksahtelemaan :) 23+0! :heart: Masu on alkanut kasvaa nyt selkeämmin ja tyyppi kyllä potkuttelee päivittäin.. ainakaan bussimatkustelua hän ei selkeästi arvosta - heti alkaa jumpsuttelu :D

Huomenna meillä alkaa lisäksi perhevalmennus. Täällä säästösyistä (ja kesälomien takia) on nyt laitettu kahden kuukauden mammat samaan nippuun ja siksi meillä valmennukset alkaa näin aikaisin.. eipä siinä mitään. Kesäkuun alkuun mennessä kaikki valmennukset käytykin sitten jo.. :) mukavaisaa. Ihanaa nähdä tän seudun muitakin odottavia mammoja! Imetys ainakin taisi olla teemana huomiselle.. :)

26. viikolla pitäisi käydä verikokeissakin taas kun on tätä negatiivista veriryhmää. Vasta-ainejuttuja siis taas. Ja lisäksi samalla viikolla on ensimmäisen kerran tässä raskaudessa neuvolalääkärin tarkastuskin. Olenkin jo ihmetellytkin jo, että on se kumma kun kukaan ei oo vielä missään vaiheessa mitään sisätutkimusta tehnyt.. kiva ois noista paikoista tietää, että onko hyvin kiinni ja mikä on kohdunkaulantilanne, kun ne on tällaiselle ensiodottajalle ihan hepreaa.

Anteeksi omanapaisuuteni tänään..

Wasabi ja potkunyrkkeilijä 23+0
 
Moi kaikille ja ihanaa toukokuuta :)

Tänään 18+5 oli neuvola. Hemoglobiini oli onneksi noussut, joten ei tartte joka päivä syödä niitä mahaa ärsyttäviä rautakapseleita.
Terkkari kuunteli sydänäänet ja molempien äänet kuuluivat hyvin. Kumpikin potki kovasti ja oli muutekin aktiivisia, koska luiskahtivat toisinaan laitteen alta pois. Sykkeeksi toiselle saatiin 143 ja toiselle 145. Nyt voi taas hetkeksi huokaista helpotuksesta, kunnes aloitan rakenneultran jännittämisen :) Onneksi enää pari viikkoa siihen.
Mulla on nyt ollut muutamana päivänä vihlovia kipuja vatsassa. Th:n mukaan ne ovat kohdun kasvukipuja. Välillä kivut tuntuvat melko kivuliailta. Mutta onneksi ei tartte huolestua.
Nyt tämä lähtee ruuanlaittoon.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille :)

Jumppapallo ja tuplat 18+5
 
Terse kaikille! :)

Kiva lukea muittenkin hyviä ultra kuulumisia. ^^

Ihan ekana, Wasabi siis onko teillä kerralla kaksi perhevalmennusta putkeen ja sit on se kolmas erikseen?? :O Meillä siis myös alkaa se eka jo ensi-viikolla, mutta seuraava on vasta kesäkuussa ja kolmas elokuussa.

Siis APUA!!! Meille on tulossa vauva!!! APUAAAAA!!!!! Siis ei hitto ku tunteet myllertää nyt ton tokan ultran jälkeen... En oo vielkää pystyny kertoo täst kellekkää, ei myöskää mies. Tää on sen verran iso juttu meille molemmille, et kestää tovi ennenku saadaan suumme auki. :D Mut noh asiaan; kaikki siis oli hyvin - lapsivettä normaalin verran ja vauva vastasi viikkoja. :) Painosta ei sanonu mitään eikä sykkeestä.. Mut noh nähtävästi kaikki oli kunnossa.

Kun mentiin tonne, mies oli ihan hermona. Tuumas, ku oltii jo lähel et "nyt oikeest jännittää". :D Siinä me nähtiin se Itiö ruudulla ja pääs mieski ekaa kertaa sen näkemään. Sitten kysyi, et halutaanko tietää sukupuoli ja alko kattomaan sinne haaroväliin ja tuumas; "kyllä täällä näyttäis pallit olevan" hitto revettii molemmat. :D Eli poikalupaus saatiin ja tuumas viel etteihän se ole 100% varma, mut kyl uskon et ne pallit on siel jäädäkseen eli poikaan sit asennoidutaan. ^^ Mies oli tietty innoissaan, ku pikkasen enemmän halus poikaa esikoiseksi ja nyt on sitten poika tulossa. :p Tokaks hän sitten toivois sitä tyttöä niinku mieki, mut jos tulee toinen poika ni ei siin mitis - pietää sit väh. 4-6 vuoden tauko ja sit yritetään sitä tyttöä uusiks heh. :D

Itiö on nyt sitten virallisesti R-Herra, etunimi kun alkaa R-kirjaimella. :)

Niinja joo!! EHKÄ tunsin ekan potkun - en oo varma. :O Istuin täs koneel, sellases ihme asennos ja sit tuntu et joku ois tönässy/potkassu sisältä päin vatsaa yhden kerran ja sitten loppu. Tosiaan vain yhden kerran ni ota siitä nyt selvää et oliko potku vai mikä oli. :S

KÄÄÄÄK!! Tää on nii uskomatonta.. En voi vielkää käsittää tätä, et oon raskaan, et sisälläin kasvaa uusi ihmisen alku.. Pikkasen alko taas ahdistaa sen ultran jälkeen - kuten ekalla kerrallakin - jotenkin tää on nii uskomatonta. Hirvee ahdistus tuli, joka on nyt jo helpottanu. Eka meinasin heti kertoo samana päivänä feissaris muille tästä, mut en pystynykkää... Pitää kattoo uusiks myöhemmin. Ehkä kerron vasta ensi kuussa, en tiedä!!! :S Jotenkin ahdistaa edes kertominen, ku tää on vaa nii unbelievable... Ainoastaan yks ystävä tietää, joka ei edes asu Suomes ja joka ei osaa suomenkieltä - sille oon vaa kertonu, en kellekkää muulle oo pystyny. Ei helkkari ku jännittää/ahdistaa/stressaa tää tilanne. ><

Että tällasta täällä.. :xmas:

LuvLucy & R-Herra 19+5 :heart:
 
LuvLucy: Ei, meillä on tänään eka perhevalmennus, kahden viikon päästä toinen ja kolmas on heti kesäkuun alussa.. aina parin viikon välein siis :)

Just lähdössä kohti neuvolaa :) kunhan piti vaan tuo käydä selventämässä vielä näin aamutuimaan kun huomasin!

Wasabi 23+1
 
Hei taas pitkästä aikaa. Duunit pitää kiireisenä, mutta pieni kasvaa ja potkii niin perkuleesti. =) Rakenneultra takana ja kaikki kunnossa, sukupuolta ei haluttu tietää, kertoo sitten itse toimituspäivänä. :D

Nyt anteeksi jo valmiiksi, kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Minkä ihmeen takia raskaudesta pitäisi kertoa Facebookissa? Tai laittaa kaikille tuntemilleen ihmisille tekstari asiasta? Sitten odotellaan ihasteluja ja onnitteluja ja suututaan jos joku ei kommentoi.. Syntymän jälkeen laitetaan miljoona kuvaa ja kaikkia pitää kehua. Kerrotaan vähintään kuukauden välein, "meidän muru 1 kk", "meidän muru 2kk", "no nyt se meidän muru hymyilee, jokeltaa, laulaa, tanssii, pukee itte ja menee töihin".. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista huomionhakua, "oi ihanaa kun se on jo iso ja komee ja kaunis ja taitava ja fiksu ja..."
En tarkoita että ei koskaan mitään kerrottaisi, mutta miksi se on ihmisten ainoa tapa kommunikoida ja hakea sitä kuuluisaa huomiota? Eikö riitä, että kertoo niille ihmisille, joita näkee (=on oikeasti elämässä mukana) tai sitten valikoidusti soittaa (hui, pitää ihan puhua) läheisilleen.

Anteeksi avautuminen, tällainen aamu vaan =D Jokainen menee tyylillään, mutta kait tällainen lähes 30-kymppinen ei mitään mistään ymmärräkkään.. Ja kyllä, olen facebookissa... :D :D

Onnittelut kaikille ihanista uutisista ja tsemppiä epävarmoille ja epäselviä uutisia saaneille. Toivotaan parasta, operaatio Nyytit syliin syyskuussa jatkuu =)
 
Hei taas pitkästä aikaa. Duunit pitää kiireisenä, mutta pieni kasvaa ja potkii niin perkuleesti. =) Rakenneultra takana ja kaikki kunnossa, sukupuolta ei haluttu tietää, kertoo sitten itse toimituspäivänä. :D

Nyt anteeksi jo valmiiksi, kaikilla on oikeus mielipiteeseen. Minkä ihmeen takia raskaudesta pitäisi kertoa Facebookissa? Tai laittaa kaikille tuntemilleen ihmisille tekstari asiasta? Sitten odotellaan ihasteluja ja onnitteluja ja suututaan jos joku ei kommentoi.. Syntymän jälkeen laitetaan miljoona kuvaa ja kaikkia pitää kehua. Kerrotaan vähintään kuukauden välein, "meidän muru 1 kk", "meidän muru 2kk", "no nyt se meidän muru hymyilee, jokeltaa, laulaa, tanssii, pukee itte ja menee töihin".. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuollaista huomionhakua, "oi ihanaa kun se on jo iso ja komee ja kaunis ja taitava ja fiksu ja..."
En tarkoita että ei koskaan mitään kerrottaisi, mutta miksi se on ihmisten ainoa tapa kommunikoida ja hakea sitä kuuluisaa huomiota? Eikö riitä, että kertoo niille ihmisille, joita näkee (=on oikeasti elämässä mukana) tai sitten valikoidusti soittaa (hui, pitää ihan puhua) läheisilleen.

Anteeksi avautuminen, tällainen aamu vaan =D Jokainen menee tyylillään, mutta kait tällainen lähes 30-kymppinen ei mitään mistään ymmärräkkään.. Ja kyllä, olen facebookissa... :D :D

Onnittelut kaikille ihanista uutisista ja tsemppiä epävarmoille ja epäselviä uutisia saaneille. Toivotaan parasta, operaatio Nyytit syliin syyskuussa jatkuu =)
Tohon facebook-juttuun, miksi ihmeessä ei saisi kertoa facebookissa, tai vaikka hitto soikoon telkkarissa, jos siltä tuntuu? Olen itse myös lähes 3-kymppinen ja facebookissa ja ei, en ole siellä kuuluttanut (VIELÄ, saatanpa joku päivä asian siellä julkistaa), mutta ei se minua millään lailla harmita jos joku haluaa jostain (on se sitten vaikka vauvan tulo, naimisiin meno, tahi vaikka pottuvarpaan kynnen leikkaus) siellä kertoa ja onneaan ja iloaan jakaa. Kyllä tää raskaus ainakin itselle on sen verran iso juttu, isoin ja mahtavin mitä tähän menessä on elämässä tapahtunut, niin liekkö tuo ihme jos asiasta tekee mieli puhua?! Myöskin siellä facebookissa. Ja se ei varmaan tarkoita, ettei sitten ihan IRL läheisilleen asioista puhu, käsittääkseni nämä eivät ole millään lailla toisensa pois sulkevia asioita..

Huh, meinas mennä pieni herne nenuun :D Mutta siis, tämä on sitten se minun mielipiteeni :)
 
komppaan koko2012 sua tossa face asiassa! Minä en oo kans ymmärtäny sitä että suurin piirtein heti kun on testiin saatu kaks viivaa,asia paukastaan faceen. Ja sitten joka ultrakuva jne..
Ei mee mulla jakeluun että miks siitä pitää ilmottaa kaikille mahollisille ihmisille.
Toki jokainen taplaa tyylillään,en nyt halua ketään hermostuttaa tällä,mutta olisi kiva tietää että miksi? mikä siinä on niin kun ideana?

Itellä tietysti "hieman" (aika paljonkin) hillitsee kielenkantoja se keskeytys,kun kaikki ei tosiaan mene käsikirjotuksen mukaan aina. Eilen vasta kerroin minun yhelle parhaalle kaverille,ei vaan ole uskaltanu ennemmin. Perheenjäseniäkin olen kieltäny kertomasta kellekkään,kun eihän se tosiaan muille kuulu! ainakin jos joku tulis mulle kertomaan että nyt se ja se saa vauvan,olisin kyllä että ai jaa. Siis jos ei joku tosi läheinen olisi!

joo,no se siitä,katellaan millanen häly tästä nyt nousee! ;)

mahatuubista on pitäny kysymäni...mihin tarkotukseen sitä niin kuin käytetään? tukemaan mahaa? :ashamed:

Nyt pitää lähtee hakemaan puukuormaa ukkelin kans!

perjantain jatkoja!!

kaktuspiikki 21+6
 
  • Tykkää
Reactions: KoKo2012
Kaktuspiikki: Mä murehdin kanssa työsopparin purkujuttuja pitkälti, mutta ei siinä mitenkään silleen käynyt. Sä kun voisit aina riitauttaa sen ja vedota siihen, että työnantaja syrjii sua raskauden takia. Ei ole hyvää mainosta firmalle, eikä myöskään työnantaja ole siinä kovinkaan vahvoilla. Luottamusmiehen kanssa voipi jutella asiasta enemmän, tai sitten ottaa tarvittaessa yhteys liittoon.
Masuvauva potkii jo päivittäin, ja kerran mieski tunsi liikkeitä mahan läpi. Viimeyönäkin ehkä tunsi, en tiedä oliko jo nukahtanut silloin. Vauva potki suoraan käteen, mut mitään reaktiota ei enää tullut siltä käden omistajalta :)
Täällä ollaan räkätaudissa, niinkuin vissiin kaikki pikkulapsiperheet tähän aikaan vuodessa. Itseä hirvittää tämä siitepölyaika, usein, jos tässä vaiheessa tulee mulle pieni räkäflunssa, niin se ei lähde pois ennen syksyä muuten kuin allergialääkkeillä, joita taas ei ole niin hyvä syödä. Mut ehkä sit joku kuuri, jos tämä nenä ei tästä parin viikon sisään aukea.
Viime viikonloppuna kerrottiin vauvelista jo julkisesti kaveripiirissä. Yksittäisille ihmisille olen tiedottanut sitä mukaa, kun on tullut joku sopiva hetki. Tämä on paljon helpompaa nyt kuin ekan lapsen kohdalla, silloin musta oli jotenki todella hankala ottaa asia puheeksi.
Pahoinvointi ei vieläkään ota lähteäkseen, mä en oksentele, mutta on huono olo, eikä tee mieli syödä. Vitamiinit närästää niin paljon, että meinaavat tulla ulos, mikä on sekin musta outoa. Mut onneksi melkein joka päivä saan syötyä "kunnollista ruokaa". Mulla vissiin suolisto on hidastunut niin paljon, ettei sinne vaan mahdu paljoa ruokaa. En tiedä.
Linnunlaulu kuuluu ikkunoidenkin läpi, aurinko paistaa nätisti ja on aika keväinen olo. Ehkäpä se tästä vielä omassa elämässäkin iloksi muuttuu!

Santra 19+6
 
Mulla on myös samanlaiset fiilikset kuin Koko2012. Mulla on pari kaveria raskaana ja voi hyvää päivää sitä hehkutusta facebookissa. Kaikki ultrakuulumiset jaettavaksi koko kansalle samoin kuin sukupuolet sun muut. Jotenkin mua karmaisee tuollainen tyyli. Jokainen tosin tekee niin kuin itsestä tuntuu hyvälle,mutta mä en koskaan haluaisi julkaista mitään noin yksityisiä asioita.

Väkisin tulee mieleen,että ihmiset ovat vain huomionhakuisia, kun pitää laittaa tuollaisia päivityksiä. Aina tuollaisiin kuviin ja päivityksiin tulee kommentointia,että voi miten ihana, suloinen, söpö...

No, mutta onneksi en ole yksin tämän ärsytyksen kanssa :)

Leppoisaa viikonloppua kaikille :)
 
Ihana kamala FACEbook... on näköjään kirvoittanut keskustelua myös täällä :) Olen siitä onnellisessa asemassa, ettei minulla ole fb:ssa niitä 10 kertaa päivässä statustaan päivittäviä "fanaatikkoja". Toisaalta en kyllä niitä päivityksiä edes näkisi, kun en itse edes joka päivä kyseisellä foorumilla vieraile.

Minusta FB on loistokanava nimenomaan viihdetarkoituksessa ja tietysti siellä voi kätevästi päivitellä ja kertoilla tuoreimpia uutisia kavereilleen. Itse mietin aina, että haluanko oikeasti kertoa tämän asian niille lähes 200 sadalle fb-kaverille (joista osa tietysti kuuluu läheisiin ystäviin/sukulaisiin/työkavereihin). Jotkut asiat haluan kertoa - esim. aivan mielettömän tunnelmallisista häistämme ja muutamista niihin liittyvistä äärimmäisen onnistuneista kuvista. Sekä tropiikkiin suuntautuneesta kolmen viikon häämatkastamme päivittelin silloin tällöin reissun aikana kuvia tms. MUTTA tietyt asiat ovat aivan liian intiimejä.. mielestäni raskaus on yksi niistä asioista. Toinen juttu onkin sitten se, että kuka oikeasti haluaa lukea jonkun fb-tutun yksityiskohtaisia selostuksia raskauden etenemisestä tai lapsen kehityksestä. Mutta silloin on aina mahdollista blokata tyyppi omasta newsfeedistään ;)

Itse mietin myös huolella haluanko laittaa lapseni kuvaa nettiin. Kerran netissä, aina netissä - tuo on hyvä muistaa. Omia kuviani voin sinne latailla ja läheisteni kuvia heidän suostumuksellaan, mutta lapsella ei ole sitä valinnan mahdollisuutta. Haluaisinko itse löytää omia lapsuudenkuviani netistä ?? En haluaisi. Minusta olisi äärimmäisen kiusallista jos äitini olisi aikoinaan lataillut julkisille foorumeille kuviani. Kuvathan ovat sen jälkeen facebookin omaisuutta.

Jokainen tietysti toimii parhaaksi katsomallaan tavalla, tässäkin asiassa :)

Meillä mies tunsi tänä aamuna ensimmäisen kerran vauvan potkun vatsan läpi <3

Vanilla Whip (19+3)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KoKo2012
Niin.. Mun mielestä taas se, että ihmiset esim. arvostelee mitä toiset kirjottelee facebookissa, on vaikea asia ymmärtää. Ja siis ylipäätään toisten ihmisten arvostelu/tuomitseminen puistattaa. Me ollaan kuitenkin kaikki omia itsejämme ja eletään elämiämme niinkuin parhaaksi nähdään ja that`s it. Ja jos joku toimii erilailla kun itse, ei se automaattisesti tarkoita, että se toinen tapa toimia olis jollain lailla huonompi.
No, meitä on moneen junaa, ja se joskus hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa :D

hawwe & minipapu 19+6, huomenna puoliväli!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiituli81
Moikka! :wave:

Ihania ultrakuulumisia, Onnea! =) <3

Ehdottoman samaa mieltä oon kyllä hawwen kanssa tässä fb.asiassa. Sitäpaitsi, mitä sitä turhaan ärsyyntyyn toisten kirjotuksista. Oman mielensä siinä vaan saa ärtyneeks. Siitä vaan skippaamaan sellaset jutut yli. Ite hyvin harvoin siellä ylipäätään statusta päivittelen ja en kans oikeen jaksa näit kaikkien "lapsipäivityksii" lukea, mut ei se mua haittaa et siellä kirjottavat. Ei mun niitä tartte lukea. =)

Olipas hauskasta tos yks päivä kun tunsin pikkusen jalat ku potki, ihan selkeesti sellaset minijalat tuntus tohon käteen. :) Siks vaan jotenkin musta superihanaa, ku esikoiselta tasan kerran tunsin yhden työntäsyn jalalla, muuten nää jo syntyneet tytöt on ollu mahamöyrijöitä, ei mitään potkijoita.

kakaa: Mulla paino noussu lähtöpainosta 8kg. Eilen neuvola, ja kyllä se sen jälkeen rupes tutkiin mun edellisen raskauden tietoja, et pitäskö huolestuu (melkeen 800g per vko tullu viime käynnistä). Totes kuitenkin et ei täs mitään, ja josain vaihees se yleensä nousee paljon ja kun ei muuten painon kanssa oo ongelmia, ni ei haittaa. Säkin (ainakin masukuvista päätellen) oot normisti tosi hoikkanen, ni en usko et mitään hämminkiä ton painoasian kanssa! Hoikillehan saa se lähemmäs parikymmentä kiloa tullakin. Ite kans siis stressasin ihan tosi paljon ennen neuvolaa, et mitäköhän mahtaa painosta sanoa..

Mies ollu poissa keskiviikosta ja mä likkojen kanssa kolmisteen. Oikeestaan mä nautin, ku saan olla välillä yksin ja tehä kaikki omalla tavalla. Sitä paitsi ihanaa kun on muutaman päivän yhdet sotkut vähemmän siivottavana! :p Mut ohan se kivaa et tulee kotiinkin :) Ihan näillä näppäimillä pitäs tulla =)

Mukavaa päivää kaikille! =)
 

Yhteistyössä