Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Hyvää äitienpäivää! :heart:

Sellaista olen mietiskellyt, että pesettekö te säilytyksessä olleet vauvanvaatteet ennen kuin otatte vauvalle käyttöön? Siis ne jotka on ollut teidän omilla lapsilla käytössä. Olen tarkka siinä, että käyttöönottopesen kaikki vaatteet, niin kaupasta ostetut kuin käytetyt vaikka ne tulisi tutulta ja hän sanoisi ne juuri pesseen. Myös esikoiselta säästetyt vaatteet ajattelin pestä kunhan äitiysloma alkaa. Nyt kuitenkin mietin, että a) ne vaatteet on pesty viimeisimmän käytön jälkeen b) esikoinen on alle 2v joten ei ne kauhean kauan ole olleet kaapissa c) ne on tosiaan säilytetty sisällä äitiyspakkauslaatikoissa eli onko ihan järkevää pestä ne vielä ennen käyttöönottoa? Mutta toisaalta...Haluaisin kuitenkin tuulettaa kaikki raikkaiksi, niin tuntuu samalta pestä ja kuivattaa sitten nopeasti kesällä ulkona. Onhan se pikku vaatteiden pesu niin kivaa hommaakin! :heart: Tällaisesta asiasta saan itselleni ihan ongelman ratkaistavaksi...:D Miten te toista odottavat olette ajatelleet tehdä tai te joilla on jo useampia lapsia..?
 
LittleStar Mulla on jonkin verran tutuilta saatuja vaatteita, jotka tuoksuvat puhtaille. Mutta kyllä mä pesen silti kaikki uudestaan. Jotenkin se vain tuntuu paremmalta,että vaatteet ovat omilta jäljiltä. Mietin tuota pesua myös pehmolelujen suhteen. Siis saatiin lahjaksi unirätit, jotka on eläimen muotoiset ja karvaiset. Niissä on kyllä ihan konepesun kestävä kangas, että varmaan mä pesen neuroottisena ihmisenä nekin :)
 
Niin se äitienpäiväkin taas vierähti :)
Itse piti nousta aamulla jo viili syömään, ennen kuin molemmat lapset heränneet, mutta piti kuulemma vielä mennä sänkyyn :D
Sitten lapset kiikuttivat itsetehdyt kortit (pojan kortissa luki "kukkia poimin, kukkia kannan, kauneimmat niistä äidille annan" ja tytön kortissa " tiedän että olen aarre, mutta niin olet sinäkin" :heart: ) lisäksi sain kimpun punaisia ruusuja, korvikset ja poitsun askarteleman korurasian =)

LittleStar:
Minä ainakin pesen kaikki vaatteet.. Vähintään jollain kevyellä ohjelmalla. Saa varmasti raikkaita ja puhtaita. Kuopuskin jo 3v, että ovat olleet hyvän aikaa säilössä. Esikoisen aikaan silitinkin kaikki lakanat ja vaatteet :D Nyt luulen, että ei riitä aika eikä voimat ;)

Täällä olo niin kauan ok kun ei mitään painavampaa nostele. Ruoka ei oikein mene alas ja en muista koska olisin näin vähän raskausaikana syönyt. Tosin sen verran painoa tullut, etät ei ole vaarallista vaikka ei nousiskaan ;)
Jospa se olo tasaantuu kokonaan kun alkaa lääkkeet purra.

Nyt suihkuun ja nukkumaan.

danjuska ja manna 23+4
 
Jumppapallo: Joo, noi toisilta saadut vaatteet pesen minäkin aivan ehdottomasti! Sitä ei neuroottisena tarvitse edes pähkäillä...:D Ja onhan niihin oma tuoksu saatava. Unirätit pesisin myös.

Danjuska: Minäkin silitin esikoiselle ne vaatteet jotka viikkasin kaappiin ennen hänen syntymää...:D Sai pehmeät vaatteet ja siistit pinot...:D Vauvan synnyttyä en sitten enää silitellyt, kun en mitään omiakaan silitä jos ei ole ihan pakko.
 
Mä olen miettinyt, että miten paljon yhdelle lapselle tulee hankkia esim. tuttipulloja? Meille on tulossa kaksoset niin saisi edes vähän vinkkiä siitä,että mikä olisi hyvä määrä. Rättejä ajattelin hankkia paljon, niitä kuulemma kuluu.
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Hyvää äitienpäivän iltaa kaikki äidit! =) Sain jo perjantaina esikoisen päiväkodissa leipoman suklaamuffinsin. Eilen sain äitienpäivähortensian ja tänään esikoisen taiteileman tyynyliinan sekä miehen valitseman osuvan äitienpäiväkortin. Tänään sain aamulla prinsessaleivoksen ja on syöty mansikkakakkua. Varsin mukava viikonloppu ollut. =)

Se olis tänään sitten 24+0. Ei uskois, että viimeinen kolmannes jo alkaa. Hurjaa...

Vaatteet pesen, mutta en ihan vielä. Pitää ensin lajitella ne pienimmät erikseen.

Yeppee ja Pikkuinen 24+0
 
Kyllä minä pesen kaikki vaatteet, myös esikoisen aikaset. Tosin meillä niitä on säilytetty lämpimässä ulkovarastossa missä on muutakin roinaa niin tuntuu, että ne on ihan tunkkasia. Ja pienet vaatteet on helppo pestä kun mahtuu paljon koneeseen ja kesällä kuivuu nopeesti :)

Mulla 1,5viikon loma takana ja huomenna työt kutsuu. On tässä ajassa kerinnyt taas maha kasvaa..saa nähdä meneekö työliivi kiinni :D

Pikkunen monottaa ihanasti rakkoa, taitaa olla siis jalat alhaalla. Ja toissapäivänä tuntui ihan selvästi kun joko vauvan peppu tai pää työntyi ihan masun pintaan :D mieskin sen tunsi <3
 
Heippa hei!

Ihana äitienpäivä oli eilen! Mies ja pojat oli kattaneet aamupalan, sain jo perjantaina lasten tekemät lahjat, eskarilainen oli leiponut eskarissa äitille mokkapalan ja tehnyt kortin, 5v. oli istuttanut päiväkodissa ryhmäsamettikukan ja tehnyt kortin, aivan ihania oli :heart: Eilen sain sellaisen ihanan "tyttökorun" ja mun äitiltä ja pojilta lisäksi vielä Tarhapäivä -kirjan. Mentiin ensin mun äitille syömään + kakkukahveille, siellä oli mun isovanhemmat ja äitin sisko ja tämän lapset, niin ja tietenkin mun veljet (toinen asuu vielä kotona). Sieltä mentiin sitten miehen äitin luo.

Mulla ollut tässä parin viikon ajan vähän stressiä, mikä on vaikuttanut yöuniinkin. Ja aika pitkiä päiviä, pari kertaa viikossa oon ollu liikenteessä 7-21 välisen ajan, tai ensin työharjoittelussa ja sen jälkeen vielä ilta koulussa. Nyt harjoittelu loppui perjantaina, tää viikko on aika helppo, ensi viikolla alkaakin sitten kesätyöt.

Tänään oli kolmas neuvola ja siellä:
- RR 123/64 (127/73). Ite mittailin työpaikalla niin sain sellasta 110/70.
- Sydänäänet 140 (140).
- Hb 115 (125). Rautakuurin aloitan ja toivon todella, että se nyt vatsalle sopisi ja luottavaisin mielin sitä aloitankin, aiemmissa pahentanut ummetusta niin en oo halunnut/voinut käyttää, mutta nyt ummetusta ei ole ja toivottavasti ei tulekaan!
- Sf mitta otetaan sitten ensimmäistä kertaa seuraavalla käynnillä.

Painoa tullut... :ashamed: Ajattelinkin taas aloittaa karkkilakon!! Hyvä minä :saint: Oon siihen ennenkin pystynyt, viime vuoden olin kokonaan syömättä, tai oikeastaan 13kk ja myös vuoden 2009 :D

Nyt sitten sain Kelan paperit täytettäväksi, varattiin aika sokerirasitukseen, sain ensimmäisen lääkäriajan juhannusviikolle ja siitä seuraavan neuvola-ajakin heinäkuun puoliväliin :) Aika menee niin nopeesti. Hui.

Sitten vähän kommentointia, sen verran kun muistan.

Vauvanvaatteet aion kyllä kaikki pestä. Niin saadut, kuin ostetutkin (tietenkin). Meillä käytetään hajusteettomia pesuaineita.

Anoppiasiaan... Mitähän siitä sanoisin :D Meillä oli muutama vuosi sitten vähän, hmm, erimielisyyksiä ja anoppi puuttui liiaksi meidän perheen asioihin. Siis meni jo ihan yli hänen tekonsa. Ei siitä ehkä nyt sen enempää, mutta silloin meni mun ja hänen välit, nykyään ne on ns. neutraalit, ei mitkään parhaat, mutta voidaan olla samassa tilassa jne. :whistle: Ei me ihan kauheesti kuulumisia vaihdella jne., mutta näin on ihan hyvä, ei haittaa mua, eikä tarvi tämän kummoisemmat ollakaan. Ollaan aika erilaisia ihmisinäkin ;) Mut, se siitä.

Ranskis, aivan ihanaa, onnea ja jarrusukkia kovasti pienelle:heart:

Pitiköhän jotain muuta, en muista. Eiköhän tää jo riitäkin hyvin. Heh.

Peppi85 + tyttö 22+1.
 
Uusia tullut, tervetuloa :flower:

Niin se äitienpäivä taas vierähti...
Sain aamulla aamiaisen sänkyyn..ihanaa (mutta harvinaista) hemmottelua mieheltä.. :heart: kun on lähes aina töissä.. (kumma tosin miten keittiön siivous ei kyllä enää kuulunut pakettiin ;) ) Ja esikoinen oli kerhossa tehnyt ihanan kortin. :)
Kävin miehen lähdettyä töihin lasten kanssa mummoni luona syömässä, äitinikin oli siellä. Takastullessa vein neidit isin kyytiin hetkeksi pellolle ja sitte pitiki kiiruhtaa esikon uimakouluun jo.. Kotimatkalla seiskan aikaan pysähdyttiin vielä viemään anopille kukka ja askartelemamme perhonen mutta mulla oli jo maha ja selkä niin poikki koko päivän menemisestä että lähettiin kotiin laittaan ruokaa ja huilaan ja luvattiin tänään mennä iltapäivällä maistelemaan kakkua :p

Tänään ois luvassa neuvola, josta saan kelan laput. Kyllä jännittää miten paljon painoa on tullut, nyt kun liikkuminen ollu ihan minimissä tautien takia ja syöminen ollu mitä sattuu.. Kai se tarttee kans joku herkkulakko alottaa :ashamed:
Ja varmaan varailla aikaa sinne fysioterapiaan jumppaohjeita varten..
Viime yönä alaselkä puutu ihan kamalasti, rupesin jo aamuyöstä heräilemään siihen kun ei saanut hyvää asentoa :( Ei kai tää vielä ala...

Vaatteiden pesusta oli puhetta..kyllä pesen kaikki vaatteet, uudet ja varastossa olleet. Ite oon jotenki herkistyny vahvoille pesu- ja huuhteluaineille joten ihan senkin takia pesen muualta tulleet, uudet tärkkien jne. takia ja varastossa olleet pyöritän koneessa että niihin tulee raikas tuoksu.

Pakko muuten vielä lopuksi kertoa että saatiin eilen ihania uutisia miehen perheestä.. Hänen siskonsa oli eilen salaa astellut vihille :heart:
Oli kyllä itellä illan ihan sanaton olo ja sellanen onnellisen liikuttunut..ihanaa.
Mut toisaalta taitaa kääntyä seuraavaks katseet meihin ja utelut alkaa koska ja miten me mennään... :whistle:
Ahdistuva ihminen kun joistain asioista toisinaan olen niin saas nähä miten nätisti kysyjille vastaan :LOL:
(tänään kyllä osasin sanoa ihan nätisti kantani oven taakse ilmestyneille Jehoville jotka väkisin yritti lehteä mulle tunkea...kun mun mielestä nuo uskon asiat on jokaisen ihan henkilökohtaisia enkä pidä yleensä missään asiassa tuputtamisesta)

Nyt valmistautumaan neuvolaan... (huomen ois jo 23vkoa täys..)
 
Poks ja poks 21+0

Nyt olen iltaisin ruvennut tuntemaan kunnolla kaverin monotukset :) Liikkeet olen tuntenut jo noin 3-4 viikkoa ja välillä tuntuu että se pitää jotain nyrkkeily tai tanssi tuntia mahassa :heart: Sorruin ostamaan kauhean somia kaikkia vaatteita jo pikku herralle...Onneks saan yheltä kaverilta jolla on kolme poikaa niin saan vaatteita enemmän kuin laki sallii ja olen niin neuroottinen et mun on pakko pestä kaikki vaatteet oman tuoksuisiksi :)
Anopeista oli jossain vaihees puhetta mulla on hyvät ja lämpimät välit anoppiin ja varsinkin appi-ukkoon,olen melkein enemmän tekemisissä mieheni isän kanssa kuin mieheni itse :) Omiin vanhempiini on huonommat välit ja asuvat yli 600 km päässä kun taas mieheni vanhemmat asuvat aivan naapurissa joista on paljon apua meidän tyttöjen hoidossakin :) Appi-ukko käy melkein joka päivä meillä tekemässä jotain tai kahvilla :)

Norppali ja pikkukaveri
 
Heippa!Täällä tuli lähtö äippäpolille tarkistus käynnille.Liikkeet vähentyny lauantaista alkaen,eilen varsinkin liikkeiden suhteen oli tosi vaatimaton päivä:OTänään sitten soittelin neuvolaan ja sain lähetteen.Neuvolassa kylläkin sydänäänet kuulu mutta silti sanoivat että olis hyvä tarkistaa kun muutenkin on tuota heikotusta ja väsymystä ollu jo pisemmän aikaa ja hemppa huidellu koko ajan hyvin matalalla.Nyt sitten jännättämään mitä sairaalassa sanotaan,toivottavasti kaikki on hyvin ja tirriäisellä vaan rauhallisempi jakso meneillään :heart:

Onko muuten kenelläkään muulla paino laskenu nyt tässä tai aikasemmissa raskauksissa? Hivenen ihmettelin tota että näillä viikoilla (23+) voi paino pudota vaikka oon kyllä syönyt mielestäni paremmin kun hyvin.Neuvolantäti ei kovin huolissaan tuosta ollut mutta ihmetteli vähän hänkin.Aikasemmissa raskauksissa ei kyllä tämmöstä oo ilmenny,päinvastoin vähempikin painon kertyminen olis kyllä riittänyt.Mitä luulette,voiko lähtöpaino vaikuttaa tuohon jotenkin?Paino indeksi raskauden alussa oli ihan ok mutta kuitenkin olen ruumiinrakenteeltani enempi pyöreän puoleinen kuin hoikka.

Mutta nyt valmistautumaan lähtöön.Kivaa päivää kaikille!

ankka88 & Tirriäinen 23+0
 
Moro!

Täällä on kans ollu aikas hiljasta liikeiden suhteen pari päivää...heh,kerkesin jo "valittaa" kun niin kovasti rakkoon monotteli. liikkeet kyllä tuntuu,mutta ei niin kovina kuin ennen. oisko kaveri vaan kääntyny sitten niin että potkii nyt tohon mahaan ja kun istukka edessä niin ei tunnu niin selvästi.

Täällä on taas pissin kerääminen käynnissä. Viimeksi oli sit valkuaista 2,8g ja se on kuulema jo paljon,mutta oli sillon se keuhkis päällä. Nyt sitten tarkistetaan vaikuttiko se tulehus sen valkuaisen määrään. Normiodottaja ois kuulema otettu jo osatolle noilla määrillä! :O Viikon päästä taas äippäpolille sitten tuloksia kuulemaan kun samalla on diabeteslekurilla käynti. Pääsee taas ultraan,kiva 2 viikon välein käydä tyyppiä kuikkaamassa! =)
Alotin perjantaina sen raudan syönnin. Ei ollu meidän apteekissa sitä mikäihmeensaksalainennimi-saft-litkua niin suosittelivat vital-F merkkistä,nestemäistä myös. Karseen pahanmakusta ja 2 sellasta isoo lusikkaa päivässä pitää ottaa! hhrhhrrr! :$ Mahantoimintaan ei ainakaan vielä ole vaikuttanu mitenkään,ehkä hieman pehmentäny,mikä on hyvä vaan! Siinä on se c-vitamiini samassa niin ei tartte sitä muistaa erikseen.

Oon huomannu että aamusta oon virkeempi,illasta tahtoo jalat olla jo tiukilla ja muutenkin oon kärttysempi. Tänäkin aamuna oisin voinu puuhastella pihalla vaikka mitä,mutta tekeminen loppu!

Tuosta vaatteiden pesusta,meillä kun ei ole ennestään lapsia,niin ei ole vaatetta säilössä,mutta siskon lapsilta on jääny ja ihan sisällä ne on säilytetty,mutta pesen ne silti! ja tietty kaikki uudet mitä ostan niin pesukoneen ja silityslaudan kautta käyttöön! Pitää niihin oma tuoksu saada ja onhan ne puhtaan tuntusemmat pesun jälkeen.

Toivottavasti ankka88 kaikki ois hyvin!

Kaktuspiikki ja poikanen 23+2
 
LittleStar pesen ehottamasti kaikki vaatteet oli sitten kaupasta, tutuilta tai omista nurkista kaivettu. :) Kivempi saada puhdas tuoksu vaatteisiin, esikoinenkin täyttää viikon päästä 2v. eli pienet vaatteet ollu jo hyvän aikaa laatikossa pölyttymässä. :) Oon kyllä pessy jo pienet vaatteet valmiiksi lipastoon. :)

Riikka&Niisku 22+0:heart: poksuu poksuu
 
( . )
Ronklattavana käyty (ja on paikat hellänä kun oli opiskelijakin tonkimassa) ja kohdunsuuntilanne ok!! Eli ei hätiä mitiä sen suhteen. Katto myös ultralla. Huh. eli pieni pysyy siellä missä pitääkin.
Tuntemuksiin ja kipuihin ei oikein kommentoinu, länttäs vaan loppuviikon saikkua ja terve ja heippa. Hivenen hämmentävä fiilis jäi, mutta onneks paikat kunnossa!!!! Parin viikon päästä pitää käydä uudelleen näytillä. No, nyt sitte vissiin lepäilen urakalla ja syön panadolia, tällä mennään.

hawwe & minipapu 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Hienoa että hawwella kaikki kunnossa, tai siis pikkuisella ;) tai no miten sen nyt ajattelee! Yök mä inhoan noita opiskelijoita. Naistenpolilla niitä lääkäriopiskelijoita olis ollu tarjolla useamminkin, mutta kieltäydyin aina. En vaan halua. Ja sama pätee synnytyksessäkin. Kätilöopiskelija ok, muille sanon ei (jos pystyn siinä tilanteessa:D)

Toivottavasti myös ankalla kaikki ok!

Mä en oikeen osaa kattoo tota kaktuspiikin kuvaa, et miten se vauveli siinä on?? *tuntee ittensä tyhmäksi*

Mä kävin tänään kahdessa liikkeessä vaunuja tsekkaamassa ja aijai, taitaa meikä kääntyä Emmaljungien puoleen, vaikka joskus julistin miten pitää vaunujen hinta alkaa nelosella...niin se vaan mieli muuttuu. Briot ei sitten jotenki olleetkaan mun makuun ja aiemmin ajattelemani oran jovit vai mitkä ne oli niin näytti jotenki isoilta...Mut pitää nyt hetki vielä sulatella, että kehtaako sitä tosiaan maksaa vaunuista 800e..

Täällä poju jomottelee niin hulluna että yks päivä jo mietin, et onks sekään normaalia?! Mut ei kai pitäis valittaa, hyvä vaan jos liikkuu. Joskus vaan huvittaa hänen touhut...:)

Vois kohta päivitellä mahakuvaakin, on nimittäin kasvanu jo aika mukavasti edellisestä.

Syrän ja poju 21+5
 
hah hah,elä mittään piti itekkiin vähän aikaa katella kun sain kuvan kätteen! :D
Eli siinä on kasvojen sivuprofiili,päästä otettu kuva. poitsu kattelee oikeelle. Tuo ihan valkee kohta on ohimoa/poskea,sitten siinä on silmä tai silmäkuoppa oikeella ja nenänpää ja suu näkyy kans,korvakin hahmottuu vähä tuohon vasemmalle. Kyllä se siitä lähtee hahmottumaan! :)

No ne potkut site alko taas tuntumaan aikas kipakoilta! että meninkin sanomaan,muka rauhottunu! :LOL:

Meillä ois kesemmällä tarkotus käydä liikkeessä kattoon Jovi aireja tai sitte Ora taiga mallia,jommat kummat ois tarkotus ostaa.
 
Käväisin tänään vielä uusinta käynnillä äitipolilla ja kaikki vauvalla edelleen hyvin ja lapsivedenmäärä pysynyt normaalina :)
Vauva oli potkinut kaiken napanuoran jalkojensa väliin, niin sukupuoli jäi sitten arvoitukseksi syntymäpäivään asti... jännää :) Kai ne vaunut täytyy ostaa sitten sillä "musta tuntuu" tuntumalla!
Vauva oli kasvanut tosi paljon viikossa ja paino oli ~ 600g

Minttura & piilottelia 23+4
 
Heippa hei:)

Terveisiä neuvolasta.. Hyvin oli kaikki ja nyt tuli lähete sokerirasituskokeeseen viikoilla 26-28 kun oon kerta yli 25-vuotias. Sydänääniä kuunnellessa vaavi potki kovasti ja oli vähän hankala kuunnella ku koko ajan heilu siellä :) Nyt sain ne kelan liput ja laput, en vaan oikeen tajunnu et toimitanko ne töihin (ku ne tarttee kans noi kelalaput) ja meneekö ne sieltä sit kelaan?! noh, tarviipa kysellä sieltä...

Hei kertokaas, tuleeko teille jotain lehteä? Vauva tai kaksplus? Nyt tuli joku tarjous vauva-lehdestä,että 12kk:n lehdet 39,40e. Eikös oo aika halpa? Ja tilaajalahjana sais hoitolaukun...

Niin ja mun raskauskoru tuli postista bebesiltä:) Ihana tuon hopeisen nauhan kanssa. Sit tuli lisäks musta pitkä naru et saa korun alemmas mut tää on ihana ihan näin tavallisena korunakin! Yllättävän äänekäs helinä silti mitä aattelin, vaikka otin pienimmän vaihtoehdon sayangpallosta,mutta tätä aion kyllä käyttää. :)

elvina ja martti 22+5
 
tillu79 pyynnöstä välitän kuulumiset!

Kasassa vielä. Paikat auennu taas vähän lisää. 2,7cm kohdun puolelta auki ja reilut 3cm on tunneloitumista. Kanavaa jäljellä 1,8-1,9cm. kohdun ulkosuu kuitenkin kiinni ja kiinteä. Hipun painoarvio oli pikkasen vajaat 600g tällä hetkellä. Keskiviikkona siirtävät mut Ouluun.
Kyllä tämä hermoja repivää on,kun ei tiedä miten tässä käy..
Väkisinmakuu jatkuu ja vessassa saan käydä ja syömään nousta istulleen.
 
Elämäntilanne: Yhdessä oltu 12/99 lähtien. Naimisiin mentiin 07/04 ja esikoinen syntyi 11/04. Vakkarityön sain 2/10 ja siitä eteenpäin uralla eteneminen ollut aika vauhdikasta. Pidän todella työstäni ja nyt kun olen muissa hommissa, niin kaipaan ”omia” asiakkaitani.

Kävely: Normaalilla vauhdilla ei kamalasti kykene enää kulkemaan. Alkaa mahaa vihloa alhaalta ja hengästyn tosi helposti. Lisäksi kun polvet meinaa vaivata, niin enpä juurikaan liiku.

Hankinnat: Lähes kaikki tavarat annoin pois kahden lapseen jälkeen. Meille ei pitänyt enempää tulla. Jännästi se mieli muuttui ja nyt hankinta päällä. Tallessa oli potta, kantoliina ja matkasänky. Kaukalon sain takaisin tätini kirpparilta, jonne suurimman osan tavaroista vein. Samalla hain sieltä unisex-vaatteita vastasyntyneelle. Metsästyksessä on vaunut (entisissä kuomu homepilkuilla, muuten olisivat käyvät) ja pinnasänky. Hoitopöytä saadaan takaisin. Pitäisi tovin päästä tehdä päätös vaunuista ja tilata ne.

Vauvanvaatteiden pesu: Mulla kun noita vaatteita ei ole ollut omassa säilytyksessä, niin kyllä nuo kirpparilta haetut pesen, vaikka ovatkin puhtaita. Aikaisemmin olen ensimmäisen pesun jälkeen silittänyt vaatteet, muuten en. Nyt varmaan jätän silittämisen väliin.

Tuttipullot: Meillä ei ole tainnut olla kuin parin tuttipullot molemmilla. Tosin meillä ei kamalasti ollut pullo käytössä imetyksen aikana.

Paino: EI ole laskenut. Painan tällä hetkellä ihan saman verran kun kahdella edellisellä kerralla olen painanut synnärille lähtiessä. Ei kiva. Toki lähtöpaino oli +2-4kg, mutta silti. Taitaa tulla ihan mukavat lukemat tästä raskaudesta. Jospa sitten poikkeaisi myös painon putoaminen synnytyksen jälkeen tällä kerralla eli lähtisivät helposti.

Minä kävin myös tänään neuvolassa. Eipä erikoista. Painoa vain tullut siis turhan paljon. Neuvolatäti ei käskenyt, että pitäisi katsoa mitä syö, mutta rivien välistä pystyi lukemaan. Kuitenkin, ajattelin jatkaa samoin kuin tähän asti. Pakko yrittää olla ottamatta stressiä. Rauta aloitettu myös täällä.

Lehdet: Mulle on tullut aika monta vuotta Vauva-lehti. En ole muistanut lopettaa.

Liikkeet: Kuten edellisessä taisin kirjoittaa. Olen ihan ihmeissäni liikkeiden paljoudesta. Aikaisemmilla kerroilla, hyvä jos tunsin 10 liikettä päivässä. Pienet eivät potkineet, ainoastaan venyttelivät. Nyt monotusta (rakkoon) on lähes koko ajan.

Jahas Suomi-Kazakstan loppui, pitää kai suunnata nukkumaan.
 
Tuunpas tännekkin poksumaan rv 22+0 :heart: Keskiviikkona ois se erikoislääkärin vastaanotto, että mua jännittää nyt jo!! Ke aamuna lähtö 06:50, mahtaakohan tulla nukuttua ollenkaan?

Täytyy muuten huomauttaa, vaikka ootte ehkä huomannut jo, että käy tosi vähän täällä kirjoittelemassa, facessa sitten enemmän :) Ja tohon listaan voi lisätä mun kohdalle vauvelin sukupuoleks pojan ;)
 
Minä täällä taas :D Ihanaa, kun tää viikko on vähän löysempi, niin on aikaa palstaillakin :xmas:

Edelliseen viestiin unohdin kirjoittaa meidän perheen elämäntilanteesta ja mikäs sen parempi pvä kirjoittaakaan, kun vuosipäivä :heart: Eli tänään ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja siitä kihloissa 7v. :D Naimisiin mennään... Joskus. Eihän tässä mikään kiire ole, heh. Minä siis opiskelen terveydenhoitajaksi ja tän kevään jälkeen opintoja jää jäljelle vielä 1,5v. Mies on vakituisessa työssä. Meillä on 2 poikaa, 6v. eskarilainen ja 5v. päiväkotilainen. Tämä kolmas tulokas oli aikamoinen yllätys meille, mutta ajatukseen on tietenkin jo niin tottunut, että tuntuu jo, et näinhän sen pitikin mennä :heart:

kaktuspiikki, piti munkin muutamat kerrat tota kuvaa katsoa, mutta illalla sitten hokasin, että miten se pieni siinä on :) Ihana kuva!

ankka88, tuu sitten kertomaan, mitä sairaalassa sanottiin! Mä rupesin eilisen neuvolakäynnin jälkeen miettimään kans noita liikeasioita, kun neuvolantäti ei ihan heti sydänääniä löytänyt ja sitten kysyikin, että miten paljon liikkeitä tunnen. Ensimmäistä kertaa ihan säikähdin... Vaikka aika viilipytty oonkin ollut raskauden suhteen. Mut kun rupesin siinä miettimään niin sanoinkin, että aika hiljainen kaveri on tällä kertaa mahassa, kun veljet vetivät koko ajan ihan hirveetä rumbaa... Kysyi, että muistanko, että oliko jo näillä viikoilla, siihen en osannut kyllä sanoa. Mun mielestä siitä lähtien kun pojista liikkeitä tunsin niin tunsin niitä kyllä "koko ajan". Sitten illalla sohvalla makoillessa pieni antoi semmosia potkuja, että koko maha heilui :D Mulla on vaan itelläni ollut niin kiirettä tässä, että en oo silleen pysähtynyt niitä liikkeitä päivän mittaan kuulostelemaan. Just iltaisin sängyllä maatessa oon niitä kyllä päivittäin tuntenut. Toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin!

elvina, mä tilasin just pari viikkoa sitten lapsimessuilta Vauva-lehden tuohon hintaan. Mulle se joskus esikoisen vauva-aikaan tuli myös. Oon siitä tykännyt.

Supistuksista, minkä verran teille niitä tulee, tai tuleeko päivittäin? Mulla ei onneksi ole kipeitä vielä tullut, mutta oon huomannut, että noi vatsankiristelyt alkaa jo oikeesti tuntua, jotenkin kovemmilta.. Ei kipeiltä, mutta vatsa menee ihan kivikovaksi ja kestääkin jotenkin kauemmin. Ja se eilinen tuli ihan yllättäen, kun sohvalla makasin. Aiemmin oon huomannut, että vatsa kovettuu, kun esim. kävelen ripeetä vauhtia jne. Nyt, kun tarkemmin mietin, niin kyllä se eilinen vähän sattuikin. Hetken aikaa, ei kauaa. Eikä tullut toista perään. Yksi yksittäinen siis vaan.

Pitäisköhän sitä vähän siivoilla... Koulua onkin sitten koko ilta, tylsää!

Peppi85 + tyttö 22+2.
 
Viimeksi muokattu:
elvina: meillä ainakin töissä ottivat vain kopion tosta raskaustodistuksesta ja vein sitten kelaan sen alkuperäsen todistuksen. Tukea haken viimesen 6kk palkkatulojen mukaan, sen täytin kelan hakemukseen verkossa ja sitten ilmotin töihin niin sieltä ilmottavat sitten ennen äippälomaa kelaan sen summan.

Täällä poksuu tänään 24+0 :heart: Kaikki mennyt melko hyvin, häpyliitoskivut vaivaavat niin että tekis mieli kävellä semmosta pingviinikävelyä koko ajan. Harjoitussupistuskin tuli suihkussa, onpa oudon tuntunen.
Selkä on pikkuhiljaa alkanut valittaa tietyistä asennoista ja aika varma olen että selkä mulla hajoaa jossain vaiheessa, se kun on aikaisemminkin oireillut ja paljon. Yleensä sen jännitykset on lauennu Sirdaludilla ja levolla, nyt kun ei oikein mitään lääkettä saa enää ottaa niin toivon että lekuri kirjoittais sitten saikkua tosta selästä.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!
 

Yhteistyössä