Syyskuun söpöliinit <3 Helmikuu

katso liitettä 19842

Meitä on jo 57 odottajaa!!

Laskettu aika (LA)
nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala/sukupuoli (tyttöolo/poikaolo)

29.8.2015 Syntymähäjy/36/6.

30.8.2015 Aikamoinenjuttu/27/2/TAYS

2.9.2015 tofferiina82/32/2/KAKS
2.9.2015 RouvaAA/22/2/HUS
2.9.2015 uusielämä/36/6/LS
2.9.2015 hopess/24/1

3.9.2015 jmai/29v/3./KOS
3.9.2015 s4nnn/29/2/NKL tai KOS/poikaolo
3.9.2015 -Liv-/27v/2./KOS

4.9.2015 kem-ma/ikä 27/2. Lapsi/KYS

5.9.2015 Miukula/34/2lapsi/TYKS
5.9.2015 ssarip/23/2./K-SKS/poikaolo

5.9.2015 LR6/27/2

6.9.2015 kärsimätön odottaja/ 22 / 3 / TAYS
6.9.2015 maijjup/31/3/ulkomaat
6.9.2015 lotta1/26/1/JS tai NKL
6.9.2015 unikirja/26/3

7.9.2015 desire_/27/2/K-HKS
7.9.2015 Lelii/ 31 (kohta 32) /3/ OYS/OAS

8.9.2015 Miramei/26/2./
8.9.2015 PePa/ 28 / neljäs / KOS

9.9.2015 kiskisnami/24v/1.lapsi
9.9.2015 Pörrösukat15/30/1./JS
9.9.2015 chrisu/3. lapsi

10.9.2015 Vipinä/24v/1. Lapsi/TAYS
10.9.2015 Mymmeli/-/1.lapsi

11.9.2015 josmu/22/2/TAYS
11.9.2015 panfi/22v/2.
11.9.2015 Betti/37/2/KOS
11.9.2015 NeitiNuttura/27/1/SAS

12.9.2015 äitiäiti76/38/2/MKS
12.9.2015 Joline/33/5./KAKS
12.9.2015 Sirius87/1./OYS

14.9.2015 Miukuliisa/36/1/KYS
14.9.2015 PrinsessaRusina/30/6/Tyks

15.9.2015 ninski85/4/phks
15.9.2015 Lumikaneli / 30v / 3.

16.9.2015 Aba/3
16.9.2015 Leia123/28/2/SATKS

17.9.2015 Nipsulii13/24/2./OYS
17.9.2015 munni/28/2/KYS
17.9.2015 vauvahaaveinen/38/1

18.9.2015 Huvi/2/k-hks

19.9.2015 knyte/33/2./PHKS
19.9.2015 Tinkeliharava/32/2./SeKs
19.9.2015 Sireenikiitäjä/29/1/KYS

20.9.2015 Foxland/2/KOS/en tiedä
20.9.2015 Ipi_85/29/2./KYS
20.9.2015 bissama/34/3/LS

21.9.2015 Fireweed/26/2.lapsi/MKS
21.09.2015 jayy/20/2/kos

23.9.2015 ralliruutu/25/2./PKKS

24.9.2015 BabsBunny/25/2/K-HKS
24.9.2015 Myy/26/4/HYS

25.9.2015 Lohtu2015/30/2./Koks
25.9.2015 Luru32/26/1./TYKS
25.9.2015 1+1 lapsenäiti/24/3/SAS
25.9.2015 Toivonpilkahdus/34/2/OYS

26.9.2015 JosefiinaL/31/2/KOS/NKL

28.9.2015 Heppatyttö84/30/1

29.9.2015 jalkkisäiti/32/5/TAYS
29.9.2015 niinaj91/23/2./K-SKS

?? Siilinlapsi/30/2. lapsi/KOS tai NKL
??/Friquet/28 v/1. lapsi/JS
?? m-a-m-a/40v/2./xx(pkseutu)

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

HUOMIO!
Mikäli haluat Facebookin salaiseen ryhmään, laita yksityisviestiä käyttäjälle "aikamoinenjuttu", kera facebook nimesi ja pienen kuvauksen profiilikuvastasi. Lisään sinut sen jälken ryhmään. Ryhmää ei löydä hakukentällä.

Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2432302-syyskuun-sopoliinit-3-tammikuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2430443-syyskuun-sopoliinit-3-joulukuu/

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa "maalaa" ensin teksti, jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
Mites muilla on helmikuu lähtenyt käyntiin?
Mulla puhkes eilen huuliherpes, varmaan näistä hormoneista johtuen. Sais vaan pian hoidettua pois, aika ärsyttävä vaiva.
Mutta iloista on se että tänään tuntuu alkaneen pahoinvointi, ilmoista siksi kun aikaisemmin epäilytti koko raskaus kun ei oireita ollut. Nyt niitä vihdoin on. :)
Odottelen soittoa neuvolasta, jotta saisi ensimmäisen käytiajan varatuksi.
Pakkasen puraisemaa helmikuun alkua kaikille.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä lasketaan päiviä ar-ultraan, edellinen tuulimunaraskaus kummittelee mielessä kokoajan. Vielä olis 8 päivää odoteltavana. Varattiin se neuvolan kautta kunnalliselle, ja neuvolan terkka oli sitä mieltä, että rv 8+ alkaen kannattaa vasta mennä, että näkeekin sitten jotakin noilla tk:n vanhoilla ultravehkeillä. Yksityiselle pääsis tietty vaikka tänään, mutta ei nyt raaski sitä satasta laittaa kun on muutakin menoerää tässä kuussa.

Kävin siis jo "epävirallisesti" neuvolassa viikko sitten, kun esikoisen 1-vuotisneuvola oli ja siinä sit samalla mitattiin jo verenpaineet ja hemoglobiinit yms.

Oireita on aika maltillisesti, väsyttää ja vilu on kokoajan, sekä vessassa saa rampata, mutta pahoinvointia ei ole toistaiseksi.
 
Hyvin varovasti kurkistelen tänne. Syyskuussa vauvaa odotellaan vihdoin ja viimein tulevaksi. Taustalla siis kaksi keskenmenoa ja ikää sen verran, että vieläkään en uskalla ihan luottaa tähän... Mutta tänään varhaisultrassa on nähty pieni, viikkoja vastaava ja sydän löi kovasti. Ei auta kuin luottaa.

Mukaan hyppäisi siis vauvatoiveinen/38v/1. lapsi. ja laskettuaika 17.9.

Vauvis ja ihme 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: äitiäiti76
Tänään varattu np-ultra. Aika on nyt sitten 16.2 ja silloin viikkoja 11 tasan tai 11+2 ovulaatiosta laskettuna. Kaksi viikkoa siis odotettavaa. Kärsivällisyyttä kaivataan. Varsinkin kun oireet niin vähäisiä. Mutta niin oli esikoisen aikanakin. Ja toisaalta en kyllä ainakaan huonoa oloa toivo. Se kun vie kaiken energian. Muutamana päivänä kun on ellottanut niin on kyllä maattu saamattomana sohvalla. :D
Miukula ja pipana rv. 9
 
Täällä ar-ultra oli viikko sitten. Sydän sykki vahvasti ja pienokainen näkyi oikeassa paikkaa, mutta oli kolme päivää pienempi menkoista laskettuna. Hieman tietysti mietityttää, mutta gynen mukaan näillä viikoilla alkio on niin pieni mittausvirheet on kuulemma yleisiä joten päivän-pari heittoja voi tulla helposti.

Ensimmäinen neuvola tämän viikon lopulla ja mitään erikoisia tuntemuksia ei ole ollut. Hieman pessimistisyys taas nostaa päätään. Onkohan sisälläni enää eloa..?
Toivun juuri vatsataudista, joten en osaa sanoa onko tämä raskauspahoinvointia vai öksytaudin jälki puistatuksia, kun ruuan haju etoo.
Hyvää helmikuun alkua kaikille!

kiskisnami 8+4
 
Hei! Mäkin ilmottaudun mukaan. Clomeilla aikaansaatu raskaus. Viikkoja tänään 8+0. Varhaisultrassa käyty reilu viikko sitten ja siellä näkyi vahva syke. Muutaman päivän hän oli viikkoihin nähden pienempi, mutta tosiaan noilla viikoilla ultratessa mitat heittelee. Heitteli esikoisestakin :). Esikoinen täyttää keväällä kuusi, joten on siis pieni eskarilainen vauvan syntyessä. Kunhan vaa kaikki menisi hyvin!

Facebook ryhmään voisin liittyä, että saisin vertaistukea. Tuntuu, että ensimmäiset viikot menee kamalan hitaasti.

Oireita järjetön vatsan turvotus (näyttää, että olis pidemmälläkin), rinnat kasvaneet kuppikoon, lievä iltapainoitteinen pahoinvointi ja väsymys.

16.9.2015 Leia123/28/2/SATKS
 
Viimeksi muokattu:
"Mymmeli"
Voisin kanssa liittyä ryhmään. Esikoista odottelen syntyväksi 10.9. Eilen kuultu ensimmäistä kertaa lapsen sydänäänet neuvolan dopplerilla :)

Jatkuvaa kuvotusta ja huimaa väsymystä ollut jo muutaman viikon, nyt jo (väliaikaisesti?) parempaan päin. Vatsa turpoaa päivän aikana ja iltaisin se on hämmentävän iso. Yön aikana turvotus aina katoaa.

Mukava lukea muiden odottajien tarinoita, varsinkin kun ei olla vielä lapsesta muille puhuttu, ja kaipaisi jo vertaisjuttuseuraa...
 
  • Tykkää
Reactions: äitiäiti76
Heissan, täällä ei pahemmin näytä keskustelua olevan, jospa minä sitten aloittaisin :) onko teillä muilla kellä on useampi lapsi, ollut samanlaisia "oireita" kaikissa raskauksissa? Onko teillä poikennut esim pojan odottaminen tytön odottamisesta? Onko synnytykset poikenneet esikoisen syntymästä? Jos on niin miten?

Onko kukaan käynyt vielä ultrassa?

Mitä oireita teillä on nyt?

Omaan napaan.
Minulla esikoisen odotusaika oli helppo ei ollut pahoinvointeja ei vessassa ravaamisia ei pääkipuja ei edes supistellut ennen lapsivesien menoa, myös synnytys oli nopea ja helppo ilman kivunlievityksiä. Ainoastaan 5päivää ennen synnytystä oli pääkipeä ja nilkat oli vähän turvonneet, neuvolassa sanottiin jälkeenpäin että enteili vissiin synnytystä. Nyt sitten on pahoinvointia päivittäin, vessassa saa juosta vähän väliä, päätä särkee silloin tällöin iltaisin. Esikoinen on siis poika ja nyt en vielä tiedä, eikä oo oikeastaan tyttö- eikä poikaoloa, joten en osaa arvuutellakkaan.

jayy, poitsu ja masuasukki
 
Moi,

Onpas täällä hiljaista. Kiitos äitiäiti76 tervetulotoivotuksista. Mukava, että on samanikäisiä mukana.

Olen ollut tiukassa flunssassa ja valitettavasti joutunut myös syömään antibiootteja. Se hiukan pelottaa kyllä, vaikka onkin olleet ns. turvallisia. Tässä alussa ei vaan oo kiva syödä mitään ylimääräistä. Sellainen antibioottipahoinvointi yhdistettynä raskauspahoinvointiin on muuten veikeä... Mulla on ollut tähän asti aika pientä vielä pahoinvointi, mutta ei lääkkeiden kanssa yhdistettynä. Yök.

Onko tullut muille jo vastaan uusia inhokkeja? Minä en voi sietää enää sipulia. Jää syömättä, jos maistuu...
 
Tervetuloa uudet mukaan ja paljon onnea plussasta :)!

Täällä on kyllä tosiaan hiljentynyt keskustelu. Mulla alkanut nyt pahoinvointi helpottaa vähitellen. Voileipäkurkkuja, joita vedin vielä pari viikkoa sitten kaksin käsin, en voi enää sietää...

Jayy kyseli oireista. Mulla tässä raskaudessa erilaiset oireet kuin aiemmissa. Aiemmissa ei pahoinvointia, tässä kyllä. Väsymystä kyllä on ihan yhtä paljon kuin aiemmissakin, vois jo vähän niiltä osin helpottaa.

Ylihuomenna on eka neuvolan ultra edessä ja jännä nähdä miten Muru on kasvanut viime näkemästä, josta on parisen viikkoa aikaa :heart:


Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)

Joline & Muru 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Moi.

Ehkä uskaltaudun minäkin hypätä tänne mukaan. Laskettu aika on elokuun lopulla, mutta kun kaikki itse käynnistyneet synnytykseni ovat menneet reippaasti yli lasketusta ajasta, on todennäköisintä, että syykuinen tästä tulee. :)

Elikkä tietoja LA 29.8. Syntymähäjy/36/6.

Pikakatsauksella täällä on muutama muukin suurperheellinen, kiva juttu! :D

Mä kävin pari viikkoa sitte ekassa neuvolassa. Siihen asti olin ihan varma, ettei masussa oo elämää, mutta niin siellä ultrassa näkyi pikkuinen oikeassa paikassa, kolme päivää pienempänä mitä menkoista laskettuna. Kaikki muuten hyvin neuvolassa, mutta mun hb oli todella matala. Raudanpuuteanemia siis heti näin alkuun. Toivon kovasti, että tableteilla ja ruualla saan sen nostettua, ettei tarvis mennä punasolutankkaukseen.

Etovaa oloa on ollut, nyt jo vähenemään päin. Väsymystä toki jo tuon hb.nkin takia. Mutta kyllä tää tästä. Nautitaan nyt tästä viimeisestä raskaudesta täysillä! :D

Mukavaa maanantaita kaikille!

Syntymähäjy+BABU 11+2
 
Voisin kanssa uskaltaa mukaan keskustelemaan. Kun kerta tuli tämmöinen iloinen yllätys, että raskaana olen. Ensimmäistä odottelen ja hurja kuinka tuntuu erikoiselle ajatus lapsesta näin raskaana. Tuntuu aivan erilaiselle kuin ennen.

Alkuhan se meni oikeen hyvin ilman mitään ihmeellistä paitsi rytmihäiriöitä, niitä oli aina iltasin kun rauhoittui paikalleen. Viime viikolla olin kuumeessa pari päivää ja sen jälkeen ollut hirveä olo koko ajan. Syönnin jälkeen on parempi olo sen vähän aikaa ja sitten taas ällöttävä olo palaa kunnes taas on syötävä jotain leipää ym.

19.9.2015 Sireenikiitäjä/29/1/KYS
 
Sireenikiitäjä, mulla oli tuommosta samanlaista, että piti jatkuvasti syödä jotain ja paino kyllä nousikin alkuviikoilla sitte kivasti. Mutta pakko oli syödä, että edes hetkeksi sai paremman olon!

vauvatoiveinen, sipulinlysti on mennyt täälläkin. Aikaisemmin ihan oon himona sitä syönyt, ja nyt ällöttää jo hajukin. Samoin kun tietty kahvia en juo ja teen juontikin on jäänyt. Kylmät juomat ainoastaan laskee.

jayy kyseli oireista. Pahoinvointi on ollut toisissa raskauksissa tosi voimakasta ja toisissa tuota etovaa oloa. Mutta mulla ei oo ollut sääntöä siinä, onko odottanut tyttöä vai poikaa, viime ja edellis raskaudessa piti oksennella aika paljon ja niistä syntyi tyttö ja poika. Nyt en oo oksentanut kuin kaks kertaa mutta tuo jatkuva "krapula" on inhottavaa. Synnytykset on mennyt jokainen oman kaavan mukaan. Ensimmäinen on ollut tietenki pisin niinkuin usein on, kolmas jouduttiin käynnistää ja nää kaks viimeisintä on ollut aika helppoja molemmat. Ilokaasu on riittänyt lievitykseksi. Nyt toivon, ettei missään nimessä tarttis käynnistää ja sais synnytys edetä taas omalla painollaan nopeuttamatta sitä.
Ultrassa kävin neuvolan yhteydessä. Mulla on kätilö neuvolatätinä ja teki alakautte ultran. Nyt sitten on parin viikon päästä lääkärineuvola ja taas ultrataan. Np-ultraan en ole menossa, koska se olisi tässä samassa rytäkässä näiden kahden ultran välillä.

Ilmeisiesti kerhonkin puolella on meille ryhmä. Onko siellä vilkasta keskustelua, vai onko kaikki facessa?
 
Voihan yök. Mulla on alkanut olla iltapahoinvointia. Parempi näin, niin ei tarvitse töissä selitellä... Käytiin tänään neuvolassa ja on aivan uskomattoman hyvä täti meillä siellä. Saatiin aika ensi viikolle ekstraultraan taustamme takia ja lupasi muutenkin, että saadaan kaikki mahdollinen tuki. Hirmuinen määrä tulossa labrakokeita ja pissaa saa kantaa kerran kuukaudessa tarkastukseen... Hohhoijaa.
 
Tervetuloa ja onnittelut munkin puolesta uusille :)
Oireina mulla on koko ajan paheneva pahoinvointi. Tänään oksensin ekat kerrat :/ Sama on ollut kaikissa raskauksissa. Viime raskaudessa söin väkisin,niinkuin nytkin, ja se aina hetkeksi auttaa. 3 ekassa odotuksessa laihduin kaikissa viitisen kiloa alkuun kun oksensin vaan enkä syönyt. Väsymys löytyy myös. Mulla on ollut molemmista sukupuolista samanlaiset oireet.

Synnytykset: 2 ekaa meni täysin saman kaavan mukaan (vedet meni ja supistukset sitten käynnistettiin oksitosiini-tipalla). 2 jälkimmäistä on ollut sitten erilaisia. Ainoastaan kolmonen on syntynyt ilman vauhditusta ja samanlaista toivoisin ehdottomasti nytkin!! Vaikkei ne käynnistetytkään niin pahoja ole olleet,niin ehdottomasti helpoin silti tuo kolmas oli.

Ultran varasin terveystalosta,mut taidan kyllä nyt rahapulassa sen perua. Kateellinen olen teille,jolla neuvolassa ultrataan!

Raskausdiabetes oli mulla kaverina viime raskaudessa. Tablettihoitoisena. Tietääkö kukaan,että täytyykö tässä raskaudessa mennä heti alussa jo sokerirasitukseen tuon takia?

Äitiysvaatteet toivon saavani lainasta takaisin parin viikon sisään. Niin kovin ahdistaa jo normihousut! Ja rintaliivien pitäminen on täyttä tuskaa myös. En usko että rinnat on kasvaneet,mutta liivien/toppien puristus ahdistaa.

Lapsille ei olla vielä kerrottu raskaudesta,mutta tuleville isovanhemmille ja muutamille kavereille kyllä. Anopin kommentti "onnittelenko vai pahoittelenko" vähän harmitti, mutta tollasiin täytynee tottua...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Jalkkisäiti ja 8. rv
 
Jalkkisäiti..no olipa tahditon kommentti anopiltasi! Itsekin olen huomannut, että sisaret ja oma äitini ovat esittäneet hiukan huolestuneita kommentteja minun jaksamisestani, kun olen jo näin vanha ja pieni lapsi jo ennestään hoidettavana sekä pari koululaista omine erityispiirteineen. Eli ei sellaista aitoa iloa raskaudesta ole, kuten ensimmäisen biolapsen kohdalla. Mutta onneksi itsellä ja miehellä on ihan yhtä hyvä moodi ;).

Oireet verrattuna viime raskauteen... tässä raskaudessa ei ole rinnat vieläkään kasvaneet / arat - ekassa oli heti alkuun olo kuin silikoniprinsessalla. Nyt on enemmän pahoinvointia ja kuvotusta, ei tee makeaa mieli yhtään (viime raskaudessa söin joka päivä suklaata...) muutenkaan ruokahalua ei ole samaan tapaan. Päänsärkyä, väsymystä ja oksentelua on joka päivä. Viime raskaudessa oli lisäksi kovaa huimausta, sitä ei ole nyt ollut. Eli vaikuttaa erilaiselta raskaudelta!

Huomenna luultavasti pääsen ultraan, kun on aika lääkärille liittyen riskiraskauteen (tukostaipumus veressä) liittyen. Viime raskaudessa ainakin ultrasivat joka kerralla vaikka asia olikin esim lääkitykseen liittyvä. Toivotaan, että siellä on pikku otus tallella!!

T. äitiäiti76 + masukki 9+2
 
Täällä ollaan flunssan kourissa. Ei mikään mukava yhdistelmä pahoinvointi ja kauhea nuha ja kurkkukipu. Öisin on nenä niin tukossa että jouduin laittamaan nenäsumutetta suihkaukset vaikka sitä ei suositellakaan. Luin kuitenkin netistä että sitä imeytyy niin vähän ja paikallisesti että ei pitäisi vaikuttaa mutta harmittaa silti.

Jalkisäiti kyseli raskausdiabeteksestä. Mullakin oli viime raskaudessa ja nyt neuvolatäti passitti sokerirasitukseen heti viikkojen 14-16 aikana. Mullakin ahdistaa kaikki housut ja varsinkin rintsikat :D
 

Yhteistyössä