Syyskuun söpöliinit <3 maaliskuu

Meitä on jo 70 odottajaa!!

Laskettu aika (LA)
nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala/sukupuoli (tyttöolo/poikaolo)

29.8.2015 Syntymähäjy/36/6.

30.8.2015 Aikamoinenjuttu/27/2/TAYS

2.9.2015 tofferiina82/32/2/KAKS
2.9.2015 RouvaAA/22/2/HUS
2.9.2015 uusielämä/36/6/LS
2.9.2015 hopess/24/1

3.9.2015 jmai/29v/3./KOS
3.9.2015 s4nnn/29/2/NKL tai KOS/poikaolo
3.9.2015 -Liv-/27v/2./KOS
3.9.2015 / Likatsu / 31v / 1.lapsi

4.9.2015 kem-ma/ikä 27/2. Lapsi/KYS

5.9.2015 Miukula/34/2lapsi/TYKS
5.9.2015 ssarip/23/2./K-SKS/poikaolo
5.9.2015 / iK / 29v/ 1.lapsi/SeKs
5.9.2015 Elvira/27/1./KOS
5.9.2015 LR6/27/2

6.9.2015 kärsimätön odottaja/ 22 / 3 / TAYS
6.9.2015 maijjup/31/3/ulkomaat
6.9.2015 lotta1/26/1/JS tai NKL
6.9.2015 unikirja/26/3

7.9.2015 desire_/27/2/K-HKS
7.9.2015 Lelii/ 31 (kohta 32) /3/ OYS/OAS

8.9.2015 Miramei/26/2./
8.9.2015 PePa/ 28 / neljäs / KOS
8.9/ankimanki/19/ensimmäinen/KYS

9.9.2015 kiskisnami/24v/1.lapsi
9.9.2015 Pörrösukat15/30/1./JS
9.9.2015 chrisu/3. lapsi

10.9.2015 Vipinä/24v/1. Lapsi/TAYS
10.9.2015 Mymmeli/-/1.lapsi

11.9.2015 josmu/22/2/TAYS
11.9.2015 panfi/22v/2.
11.9.2015 Betti/37/2/KOS
11.9.2015 NeitiNuttura/27/1/SAS

12.9.2015 äitiäiti76/38/2/MKS
12.9.2015 Joline/33/5./KAKS
12.9.2015 Sirius87/1./OYS
12.9.2015 Elisa11/25/1/OYS

14.9.2015 Miukuliisa/36/1/KYS
14.9.2015 PrinsessaRusina/30/6/Tyks

15.9.2015 ninski85/4/phks
15.9.2015 Lumikaneli / 30v / 3.

16.9.2015 Aba/3
16.9.2015 Leia123/28/2/SATKS

17.9.2015 Nipsulii13/24/2./OYS
17.9.2015 munni/28/2/KYS
17.9.2015 vauvatoiveinen/38/1

18.9.2015 Huvi/2/k-hks

19.9.2015 knyte/33/2./PHKS
19.9.2015 Tinkeliharava/32/2./SeKs
19.9.2015 Sireenikiitäjä/29/1/KYS
19.9.2015 pieni ihme/ KYS

20.9.2015 Foxland/2/KOS/en tiedä
20.9.2015 Ipi_85/29/2./KYS
20.9.2015 bissama/34/3/LS
20.9.2015 Siilinlapsi/30/2. lapsi/KOS tai NKL

21.9.2015 Fireweed/26/2.lapsi/MKS
21.09.2015 jayy/20/2/kos
21.9.2015 RKM/3.lapsi/ SAS
21.9.2015 Tiheto/33/3/PS

22.9. Raskaanako, 3. lapsi ja EKKS.

23.9.2015 ralliruutu/25/2./PKKS
23.9.2015 Vega81/33/2./KOS
23.9.2015 Helmi1234/38/1/PHKS

24.9.2015 BabsBunny/25/2/K-HKS
24.9.2015 Myy/26/4/HYS

25.9.2015 Lohtu2015/30/2./Koks
25.9.2015 Luru32/26/1./TYKS
25.9.2015 1+1 lapsenäiti/24/3/SAS

26.9.2015 JosefiinaL/31/2/KOS/NKL

28.9.2015 Heppatyttö84/30/1

29.9.2015 jalkkisäiti/32/5/TAYS
29.9.2015 niinaj91/23/2./K-SKS

??/Friquet/28 v/1. lapsi/JS
?? m-a-m-a/40v/2./xx(pkseutu)

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

HUOMIO!
Mikäli haluat Facebookin salaiseen ryhmään, laita yksityisviestiä käyttäjälle "aikamoinenjuttu", kera facebook nimesi ja pienen kuvauksen profiilikuvastasi. Lisään sinut sen jälken ryhmään. Ryhmää ei löydä hakukentällä. Facebook ryhmän ovet sulkeutuvat 1.4.2015, siihen mennessä jokaisella on ollut np-ultra.

Edelliset keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...it-3-tammikuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...it-3-joulukuu/

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa "maalaa" ensin teksti, jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
Helou.

Ei oo tullut aikoihin kirjoiteltua. Tuolla fb.n puolella keskustelu käy vilkkaana ja ei muutakun mukaan sinne vaan, jos jotakuta huvittaa. Suosittelen! :)

Tää alkuraskaus on mennyt jotenkin äkkiä mun mielestä ja päivittelinkin sitä, että enää viis viikkoa ja ollaan puolessa välissä! Hui! Ja Ihanaa!

Väsymystä täällä on edelleen, hb mulla on ollut todella matala ja siitä tietenki osaksi johtuu nää oireet. Mutta onneksi kuitenkaan en oo niin naatti, kuin ihan alkuviikoilla. Nyt jo jaksaa lenkkeilläkkin, joka ei tullut aikaisemmin edes mieleeni, kun sohva veti puoleensa vaan.

Katselin taas äsken äitiyspakkauksen kuvia ja mietin otetaanko se tällä kertaa vai ei. Mitäs muut meinaa sen asiankanssa tehdä?

Joko tuntuu liikkeitä? Mä oon tuntenut pientä möngerrystä masussa jo kohta viikon ajan. Sieltä se pieni ilmoittelee itsestään. <3

Hyvää naistenpäivää kaikille!

Syntymähäjy ja Babu 15+1
 
Terve vaan! Päivittelin tämän listan uuteen uskoon jos siitä vielä uupuu jonkun tiedot niin ilmotusta vaan uudelleen tohon alle, niin lisään sitten tohon listaan, jos osaan.

Itse en ole kokenut niinkään väsymystä verraten aiempaan olotilaan. Huimaus alkoi noin pari viikkoa sitten paheten koko ajan pikku hiljaa. Ei pääse enää nousemaan mistään ilman että pitää nousta hitaasti, muuten päästä loppuu veri.
Paha olo on edelleenkin silloin tällöin kun ei muista syödä ajoissa. Oikeastaan ihan hyvä että se paha olo muistuttaa syömisestä koko ajan, muuten en ehkä muistaisi syödä. Paino ei vaan tahdo nousta millään, kun olin kuukausi sitten kuumeessa viikon niin silloin lähti muutama kilo, enkä ole saanut niitä vieläkään takaisin. Vaikka syön paljon enemmän kuin ennen.
Tuntuu että toi naperon alku imee musta muutakin kuin vain ravinnon, ihon rasvan se kanssa haihduttaa jonnekin. Pitää kokoajan olla rasvaamassa ihoa, kun muuten iho on niin kuiva. Ennen on tarvinnut rasvata todella harvoin, mutta nyt saa olla tuhraamassa melkein joka päivä.

Toi äitiyspakkaus, kyllä minä sen otan vaikka ei noi vaatteet silmää hivele väreiltä. Kun kerta esikoista odotan niin siitähän saa hyvän alotuspakkauksen. Nykyäänhän ei värillä pitäisi olla mitään väljä, mitä lapselle päälle laittaa, eikö? ;) Ei se ajatus silti esim. tytöllä sinistä päällä oikein käy mun ajatus maailmaan, mutta minkäs teet.

Sireenikiitäjä 12+1
 
Moi,

Kiitos uudesta listasta! Mulle voisi tuon nimimerkin korjata oikein eli vauvaTOIVEINEN ja laskettu siis 17.9.. Täällä kaikki hyvin, mitä nyt np-ultra jännittää. Keskiviikkona siis tuomiopäivä. Toivon todella, että kaikki olisi kunnossa. Sokerirasitus jo oli ja kädet näyttää siltä, että mut on yritetty murhata! Ihan tumpelo labrahoitaja. Arvot oli ainakin kahden osalta ok, viimeinen on ehkä hiukan rajoilla... Eli radi-diagnoosia odotan myös keskiviikolta... Onkos muilta otettu kilppariarvoja tässä alussa? Onko olleet miten alhaalla (TSH)? Mulla ihan liikatoiminnan rajalla, mutta uskon niiden jo korjautuneen...

Faceen tai kerhoon en ole liittymässä, mutta toivoisin täällä keskustelun vilkastuvan.

Tsemppiä!
 
Tervetuloa uusille!

Mä sain tänään postissa tulokset veriseulasta: papp-a 531 ja hcg 402. Guuglailun tuloksena toi hcg on ihan hirmusesti koholla ja se alko nyt tietysti mietityttää,vaikka yhdistelmäseulana noihin yksittäisiin arvoihin ei pitäis tuijottaa. Ootteko muut saaneet itsellenne noita vastauksia? Np-ultraa pitää odottaa vielä melkein 2 viikkoa :/

Kopioin nyt tänne viestini minkä laitpin edelliseen ketjuun,jos vaikka saisin joltain kommenttia...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Jalkkisäiti rv 10+6
 
Heippa! Täällä np-ultra edessä huomenna ja jännitys kasvaa eksponentiaalisesti :) Mulla verikokeet otettu jo sen 2-3 viikkoa sitten eikä ole ainakaan kotiin tullut mitään tuloksia, en usko että kerrotaan edes noita tarkkoja arvoja ellei sitten neuvolan terkalta kysele itse. Esikoista odottaessa tuli vaan 1-2 vkoa np-ultran jälkeen lappu, jossa luki, että ei kohonnutta riskiä. Riskiluvun kuulin sitten neuvolasta kun olin siitä kiinnostunut. En sitten tiedä ilmestyvätkö nuo arvot sinne sähköiseen palveluun? Varmaan jalkkisäiti hermostuttavaa odottaa ultraa ja kokonaistilannetta, mutta ehkä voit soittaa neuvolaan omalle terkkarille ja kysyä vähän, että mitä tarkoittaa? Parempi pysyä pois Googlesta, siinä vaan menettää yöunet lopullisesti!
 
Päivittelin listan ja toivottavasti nyt on kaikki niin kuin pitää.

Meille neuvolatäti sano noista verikokeen tuloksista niin että ilmottaa sit heti jos niissä on jotain häikkää, eli ei ole ilmottanut mulle mitään ja oletan ne olevan kunnossa. Seuraavalla kerralla jutellaan niistä sit jos halutaan.
 
En mä viitti soittaa terkalle,kun vastaus on kuitenkin se,että noita ei kuulu tulkita yksittäisinä :) kiitos kommenteista siilinlapsi ja sireenikiitäjä! Jos jollain on vielä tietoa/kokemusta noista luvuista, niin olisi kiva kuulla!

Pahoinvointi on mun kaverina edelleen. Ja luulen että on vielä useita viikkoja. Eilen oli ihan jäätävä olo päänsärkyineen ja oksenteluineen. Onneksi tänään on hiukan parempi.

Sokerirasitukseen pitäis mennä viikolla 12-16. Edellisessä raskaudessa olleen diabeteksen takia siis. Toivottavasti vointi kohenis,että pystyisin sinne menee.
 
Niskapoimu-ultrasta kotiuduttu ja kaikki näytti olevan mallillaan. Ruudulta vilkutteli tosi vilkas tyyppi, joka vastasi mitoiltaan hyvin omia alkuperäisiä arveluita eli LA:ksi päivittyi ultrassa 20.9. ja nyt mennäänkin jo rv 12+2. Niskaturvotus oli 1.2 mm eli normilukema ja nenäluukin hyvin kehittynyt, nyt pitää odotella sitten, että postittavat kotiin sitten vastauksen seulan tuloksista, eivät tuossa tehneet mitään laskuja tms. vaan syöttävät vaan tiedot koneelle. Onneksi seuraava neuvola on kahden viikon päästä, siellä voi vaikka kysäistä tuon riskiluvun, kun eivät sitä kirjeeseen kuitenkaan laita.

Nyt on aika helpottunut ja jotenkin typertynytkin olo, kun on monta viikkoa elänyt jännityksessä. Eihän ne riskit tietenkään olemattomiksi muutu, mutta ehkäpä sitä uskaltaa jo hengittää vähän vapaammin.
 
"Mammuli"
Heii!!
Yritin tuonne fb ryhmään laittaa viestiä liittyäkseni mutta en vaan kertakaikkiaan saanu sitä viestiä lähetettyä kun vastaanottajaa aikamoinenjuttu ei löytynyt:eek: mikä avuksi?
 
Heips, meillä kans on eilen np-ultra pikkunen vastasi viikkoja la vaihtui 19.9 mutta ei tarvitse täällä päivittää yhden päivän takia. Sydän löi hyvin, meillä hikkailtiin ja vilkutettiin ja vilkutuksesta tuli hyvä kuvakin. niska turvotus oli vain 0,7 siitä kätilö sanoi että on oikein hyvä :)
Mukavaa odotusta kaikille :)
 
Moi,

Np-ultra takana. Siellä kieri ja pyöri meidän pieni, jolla oli kaikki hyvin. Turvotusta oli normaalisti eli 1,2 mm. Ensi viikolla saadaan seulojen tulokset.
Sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein, mutta radiruokavaliota suositteli joka tapauksessa ja kotimittauksia sokerille silloin tällöin. Olo on niin helpottunut! Rakenneultraan päästään ennen vappua :heart:

Vauvis ja pieni 12+6
 
Hei vaan kaikki. En ole kirjoitellut pitkiin aikoihin, sillä ajatukset ovat olleet varsin sekaisin..
Meillä piti np-ultra olla kaksi viikkoa takaperin, jossa kuitenkin todettiin että sikiö on kaksi viikkoa pienempi. La siirtyi kaksi viikkoa. Sydän löi, kaikki näytti hyvältä.
Uudessa np-ultrassa sikiö vastasi viikkoja, sydän loi ja liikuskeli. Niskaturvotus 1.1 eli normaali. Sikiön rakenteet normaalit. Aivojen takakuoppa kuitenkin lääkärin silmään suurehko (kuitenkin normaalin rajoissa) ja tämän lisäksi papp-a ja hcg matala. Down riski 1:6300 eli normaali.
Muutaman viikon päästä tarkistamaan ultraan takakuoppa uudelleen, mmc:n pois sulku ja mietitään mahdollista punktiota..
Kaiken tämän lisäksi eilen alkoi pieni verinen vuoto ilman kipuja, raskaan työpäivän jälkeen.

Olen itkenyt asian takia jo niin paljon, että välillä toivon että pikkuinen luovuttaisi, koska en jaksa näitä tunnetiloja.. En henkilökohtaisesti kykene kasvattamaan vammaista lasta ja ajatuskin luopumisesta kuitenkin pelottaa.
Raskaus jota toivottiin hartaudella, yritettiin pitkään ja koti jossa olisi odottanut rakastavat vanhemmat ei ehkä toteudu tämän pikkuisen kohdalla.. En halua edes kysyä miksi tämä tapahtuu meille ja ensimmäisen raskauden kohdalla.. Ehkä tämä kohtalo ja suru ansaitaan....

Kaikkea hyvä kaikille muille.
 
Heips!
Kiskisnamille paljon jaksamisia.

Minä kävin jo tiistaina NP-ultrassa, siellä oli kaikki kunnossa. Niskaturvotus 1mm eli hyvä. Liikkuvainen kaveri siellä mahassa oli. Oli ihana nähdä pieni siellä, tuli onnellinen olo.

Onnea teille kaikille muillekin jotka olette ohittaneet NP-ultran onnistuneesti.
 
Kiskisnami: pahoittelut. :(
Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin masussa ja vuoto vaaratonta.

Mulla joku ihmeen mahapöpö tullut. Kovat vatsan väänteet ollut eilisestä ja kuumekin nousi yli 38. Eipä eilen oikein ruoka maistunut. Tänään sentään jo vähän. Huomenna pitäis mennä sokerirasitukseen. Jos olo pysyy nyt hyvänä ja saan syötyä, niin sitten voin mennä. Muuten pitää rasitusaikaa siirtää. Muuten olo on ollut hyvä, mitä nyt vähän iskiashermo kipuilee ja pyöräillessä housut painaa masua. Pitää vaihtaa ulkohousuja kun alkaa olee pienet. Minä siis pyöräilen työmatkat.
Ensiviikolla on seuraava neuvola ja pitäisi saada lähete rakenneultraan. Aika menee kyl nopeaan. Olen mielestäni tuntenut jo pientä kuplintaa masussa, mut nyt viimeiset 2 päivää kun maha on kiertänyt niin enpä ole nyt erottanut mitään.
Aurinkoista viikkoa kaikille!
Miukula ja pipana 15+2
 
Jotkut on näkyvästi kirjotellu vielä helmikuun listaan, eli nostan tämän nyt uudelleen ylös.

Täällä on vähän hiljaista, kaikki on varmaan fb:ssä, no jos vielä joku tännekin kirjottelisi.

Oma maha on ruvennut jo hieman näkymään omasta mielestäni, vaikka pieni onkin. Paha olo rupeaa pikku hiljaa väistymään. Maanantaina on taas neuvola ja sitä jännätään kovasti.

Sireenikiitäjä 14+4
 
Heips.
Täällä joo aika hiljaista, mulla kans masu näkyy jo pikkasen, ei meinaa omat housut enää kiinni mennä, mutta onneks esikoinen vasta 5,5kk ni en ehtiny luopua vielä äippä vaatteista, ne vaan on vielä hiukan isoja joten verkkareilla ja legginseillä mennään suurimmaks osaks.

Täällä ootellaan jo potkuja, esikoisen aikana tuntu jo noin 15-16viikoilla, niin eiköhän ne kohta jo tule :)

Mites muut ootteko jo potkuja tuntenu?

Onkos kellään kaksosia tai niin pientä ikä eroa lapsilla että pitäisi tai on joskus pitänyt kaksos/sisarus rattaat ostaa? Osaako kukaan suositella mitkä rattaat olisi hyvät? Ollaan kauheesti kateltu kaiken laisia, mutta esikoinen kasvaa tosi nopeasti ja on myös aika iso jo, joten kaiken maailman pituus ja paino rajoitukset tulee vastaan...
Nyt olen itse kallistunut ora land merkkisiin kaksosten rattaisiin, mutta häiritsee ne ilmakumi pyörät, onko ne hyvät ja puhkeeko helposti?

mukavaa kevättä ja onnea odotukseen :)

jayy 15+0
 
Heippa naiset!
Hiljaista täällä tuntuu olevan. Itse en tykkää facessa keskustella. Tietty nimettömyys tällä palstalla luo turvaa. Ja muutenkin haluan pitää raskauteni salassa ihan omassakin faceprofiilissa. Vain lähimmät tietävät ja se riittää.
Torstaina oli neuvola. Kaikki oli kohdillaan ja sokerit myös kunnossa ekassa rasituksessa. Painoa ei ole tullut yhtään sitten eka käynnin rv 8. Nyt siis menossa rv 17+2.
Liikkeet tuntuvat jo toista viikkoa. Ekasta tunsin liikkeitä vasta rv 18+, mutta silloin oli istukka edessä. Nyt tosiaan on tuntunut sen pari viikkoa ja meno masussa on aikamoista. Tosin sellaista kuplintaa, mutta usein. :)
Rakenneultra on nyt sitten varattu 24.4. Silloin on jo rv20+6. Odotan sitä kyllä innolla, että pääsee näkemään miten pikkuinen on kasvanut ja mahdollisesti kumpi masussa peuhaa. Olo on ollut hyvä ja suurempia vaivoa ei ole tullut. Masu kasvaa, enkä voi enää masua peitellä.
Miukula ja pipana 17+2
 

Yhteistyössä