>>> Syyskuun solakoitujat <<<

  • Viestiketjun aloittaja Tönt
  • Ensimmäinen viesti
Tönt
On tullut nyt itsekin mittanauhaa käytettyä, ja jos olen oikein osannnut mitata, niin mulla olisi nuo kolme lukemaa 95-75-95, eli aika tasapaksu olen, ei yllättänyt. Mulla on sellainen kroppa, että olen hoikkanakin tasapaksu, tiimalasivartalosta on turha haaveilla.

Mielenkiinnosta googletin pikaisesti, ja löytyi tämmöinen: "Vuonna 1951 keskiverto naisen strategiset mitat olivat 91-61-89 senttiä ja nykyään 96-86-101 senttiä." (Hyvästi tiimalasivartalo - näin nainen on muuttunut 60 vuodessa | Kauneus | Iltalehti.fi
kyllä noi sun mitat kuulostaa mun korviini hyviltä! :p :)
oisko se ollut siinä ylipainoinen-ohjelmassa missä ne sanoi että hyvä suhde on että vyötärö on jotain 20-25cm pienempi ku muut mitat. eli just niin kuin sulla. tiimalasivartalo kyllä sanoisin ja symmetrinen sellainen. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24543405:
kyllä noi sun mitat kuulostaa mun korviini hyviltä! :p :)
oisko se ollut siinä ylipainoinen-ohjelmassa missä ne sanoi että hyvä suhde on että vyötärö on jotain 20-25cm pienempi ku muut mitat. eli just niin kuin sulla. tiimalasivartalo kyllä sanoisin ja symmetrinen sellainen. ;)
Voisihan nuo mitat olla huonommatkin, kuten todennäköisesti olivatkin 4kk sitten. ;) Mä taas olen kuullut, että vyötärön tulee olla lantiosta 70-75% näyttääkseen hyvältä/ollakseen ihanteellinen. Mulla tuo lukema on melkein 79%. No ei oo niin vakavaa! :)
 
IhanaValo
Miustakin nuo Empuun lukemat näyttää ihan hyvältä!

No, mie kävin just järkyttymässä vaa'alla;85,4kg :ashamed:
Laitan sen nyt tännekin, jos se motivois lisää kun on kaikkien tiedossa. Pituutta ei kuitenkaan ole ku joku 168cm niin tuosta painosta sais ihan huoletta se 15 kiloakin lähteä eikä haittais yhtään..
 
poignant harmaana
mulla oli eilen huono päivä, söin liikaa leipää ja viel vaaleeta leipää ja sit en edes käynyt lenkillä ja illalla söi viel karkkia :( ärsyttää suunnattomasti tuommonen repsahdus. Mutta suunta taas ylöspäin :) tänään menen onneksi iltapäiväksi töihin niin ei tuu mässäiltyä ainakaan :D
 
Tönt
mulla oli eilen huono päivä, söin liikaa leipää ja viel vaaleeta leipää ja sit en edes käynyt lenkillä ja illalla söi viel karkkia :( ärsyttää suunnattomasti tuommonen repsahdus. Mutta suunta taas ylöspäin :) tänään menen onneksi iltapäiväksi töihin niin ei tuu mässäiltyä ainakaan :D
niinhän se on..että silloin tuntuu että ihan sama..syön nyt kuitenkin mutta jälkeen päin miettii että oliko se sen arvoista. varsinkin jos on syönyt jotain mitä ei edes ollut kovin hyvää. noihinkin tilanteisiin auttaa usein se 15min mietintätauko mutta sekään ei aina auta jos on kova nälkä. |O
 
"juoksija"
Hei ehtiikö vielä mukaan ?
Vuosi sitten laihdutin 23kg ja vielä olisi viimeisen 5kg pudotus edessä.
Mittanauhalla sain tulokset 90-72-104 eli tosdtakin jo näkee että alakerrassa se ylimääräinen läski on. Kiloista en niin välitä mutta kun saisi ton vikan arvon lähelle 92-95 eli 10cm pois
ja se ei lähde kuin liikkumalla :(
 
Tönt
[QUOTE="juoksija";24543712]Hei ehtiikö vielä mukaan ?
Vuosi sitten laihdutin 23kg ja vielä olisi viimeisen 5kg pudotus edessä.
Mittanauhalla sain tulokset 90-72-104 eli tosdtakin jo näkee että alakerrassa se ylimääräinen läski on. Kiloista en niin välitä mutta kun saisi ton vikan arvon lähelle 92-95 eli 10cm pois
ja se ei lähde kuin liikkumalla :([/QUOTE]

Juu! tervetuloa mukaan! :wave:
ja :flower: sulle hienosta pudotuksesta!!
 
Tää jatkais syyskuun pinossa :wave: Elokuun tulos -3kg, tavoite oli 4. Syyskuulle tavoitteena -3kg ja yhteensä pudotettavaa olis 22kg. Motivaattoriks tilasin viime kuussa kuntoplussan ja tilaajalahjaks tuli tälläviikolla urheilurintsikat. Vielä ku sais niille jotain käyttöä :ashamed:
 
En kyllä tiedä mitä lukuja pitäisi ottaa huomioon. Eilen vaaka näytti melkein kilon enemmän kuin tänä aamuna... Kumpaa tässä nyt uskoisi? Eiköhän tuo unenpuute ole vaikuttanut. Sairastuin nyt ja olen kerrankin päässyt makaamaan sängynpohjalle, katkonaisten kuuden tunnin yöunien sijaan. Niin sai sellaisen "oikean" aamupainon. Pitää varmaan tuo tämän aamun paino laittaa elokuun puolelle vielä, ettei tule nyt sellaista tulosta, että päivässä laihdutettu kilo :p.

Eli paino oli nyt 68.1kg (BMI 26.6) Elokuulle se tekee -2.4kg joka ei ole ihan toiveiden mukaista, mutta sentään jotakin. Voisin ensi kuulle yrittää taas tuota kolmea kiloa, jos saisi nukuttua niin kyllä se ihan hyvin onnistuisi. Ja jos paranen niin alan jumppaamaan! Makkaraa pitäisi alkaa välttelemään, vasta katselin ainesluetteloa ja silmät pomppasivat melkein päästä ulos kun huomasin kuinka paljon siinä on kaloreita. Koulussa voi onneksi syödä runsaasti salaattia, pitää vaan kotona koittaa hillitä sitten leivän ja makkaran mussuttamista.

Tervetuloa uusille ja onnea pudotuksista. Ja kyllä nämä jumitukset ja ketutukset ohi menee.
 
Minäkin laihdutan
Eilinen päivä oli hyvä muistutus itselleni siitä, että asioita tapahtuu kun pistää tapahtumaan. Kärvistelin päivän makeanhimon vallassa (toissapäiväisen herkkuhetken jälkeen), mutta maltoin mieleni ja mutustelin kärttyisänä niitä xylitol-salmiakkisisujani. Olin valvonut 3 yötä sairaan lapsen (1 v) takia ja talo kaipasi siivousta. Tiedättehän sen masentavan, epätoivoisen tunteen kun sekasotku, unen puute ja "liikuntapakko" ahdistaa eikä mitään huvita tehdä.

No, mieheni lähti jo kuumeettoman lapsen kanssa Prismaan ja minä pakotin itseni kuntopyörän selkään. Poljin yli 38 km ja kulutin mukavat 600-700 kcal. Polkiessani päätin että treenin jälkeen imuroin talon samoilla hikipisaroilla ja niin myös tein. Ja kun kerran lattiat sitten oli raivattu ja imuroitu, ei ollut enää paha nakki hakea moppi ja ämpäri ja pestä lattiat. Vaihdoin myös koko porukan lakanat. Kuluu niitä kaloreita siinäkin hosuessa. Ja mikä fiilis olikaan sitten illalla, kun en ollut sortunut herkuttelemaan, olin jaksanut treenata ja vielä siivota talonkin. Vain ulkoilu jäi eiliseltä väliin, mutta tänään vedin jo tunnin lenkin poika rattaissa ja varmaan mennään kohta vielä uudelleen ulos.

Huonommissakin tunnelmissa voisi viikonloppu alkaa. Kevyttä viikonloppua kaikille! :)
 
Hirveä sotanorsu
Paino nyt aamulla 96,9 kg, olen tyytyväinen että nyt ollaan jo siellä 96 kg:n puolella :) Syyskuullehan olin ajatellut tavoitteeksi painaa 96 kg kuun loppuun mennessä, mutta ehkä voisin rukata sitä vielä 95 kiloon. Sitten olisin laihtunut jo kymmenisen kiloa kesästä.

En halua laittaa itselleni mitään tiukkoja aikatauluja tai kahdeksan kiloa kuussa- tavoitteita, koska aikaisemmasta kokemuksesta tiedän etteivät ne mulla onnistu, ja sitten masennun ja turhaudun ja sorrun millään ei ole mitään väliä-ajatteluun ja ylettömään mässäilyyn. Ja hups, olen taas yli sadan kilon...

Monet on tässä ketjussa valitelleet kun painonpudotus ei näy, itse mietin samaa. Nyt olen kahdeksan kiloa kevyempi, mutta eihän se tässä massassa oikein missään näy. Oikeastaan odotan, että muut ehkä huomaavat siinä vaiheessa kun olen kahdeksankymmenen kilon puolella, siinä on jo reilumpi erotus entiseen. Eri asia silloin joskus nuorempana kun olin 70-kiloinen ja pudotin 62 kiloon, sen huomasivat muutkin ja kommentoivat (ja joku fiksu sanoi silloin että älä nyt itseäs pois kuihduta, ihan kuin olisin ollut anorektisissa mitoissa).
 
Tönt
Nyt on hyvä olo...mukavaa kun menkat just loppumassa. tää on oikeestan se "paras" aika kuukaudessa. on oikeesti kevyt olo. johtuisko siitä ärsyttävästä turvotuksesta mistä pääsee eroon. :D syömiset ok, liikkumiset ok, viikonloppu on mukavaa ilman mässyjäkin. :attn:
 
  • Tykkää
Reactions: Empuuu
Minäkin laihdutan
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24551708:
Nyt on hyvä olo...mukavaa kun menkat just loppumassa. tää on oikeestan se "paras" aika kuukaudessa. on oikeesti kevyt olo. johtuisko siitä ärsyttävästä turvotuksesta mistä pääsee eroon. :D syömiset ok, liikkumiset ok, viikonloppu on mukavaa ilman mässyjäkin. :attn:
:)

Harmaana kun kirjoittelen niin en voi tykätä. Ainoa hyvä puoli menkkojen aikana on se, että ruokaa ei tee pariin päivään mieli kun maha on kipeä (näin siis ainakin minulla).
 
IhanaValo
Tervetuloa pinoon uusille, aina mahtuu mukaan!

Mie mässysin eilen taas ihan liikaa, itsetehtyä pitsaa, vähän patonkia, pari keksiä ja pari palaa suklaatakin.
Silti, onneks tänä aamuna paino ei ollu noussu kiloa niinkuin pelkäsin vaan parisataa g miinusta.
 
Tönt
Tervetuloa pinoon uusille, aina mahtuu mukaan!

Mie mässysin eilen taas ihan liikaa, itsetehtyä pitsaa, vähän patonkia, pari keksiä ja pari palaa suklaatakin.
Silti, onneks tänä aamuna paino ei ollu noussu kiloa niinkuin pelkäsin vaan parisataa g miinusta.
no niin..ei se 1 mässypäivä mitään pilaa. :) tsemppiä vaan eteenpäin! kun vauhtiin pääset niin kyllä se helpottaa.
 
Minäkin laihdutan
Huomenta!

En tiedä saako ajatukseni kannatusta, mutta tuli mieleen että voisiko meistä tehdä jonkinlaisen koontilistan, missä näkyisi jokaisen lähtöpaino, tämän hetkinen paino ja tavoitepain. Olisi helppoa seurata kaikkien tilannetta ja edistymistä. Tyyliin:

Nikki X Lähtöpaino 65 kg, paino nyt 58 kg, tavoite 53 kg
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24556308:
no niin..ei se 1 mässypäivä mitään pilaa. :) tsemppiä vaan eteenpäin! kun vauhtiin pääset niin kyllä se helpottaa.
Kiitos..
Kotona ei onneks oo mitään herkkuja, että vaikka tekis mieli niin ei pysty lankeamaan. Oltiin eilen kylässä siis ja siel olikin sitten kaikkea.
 
Muumiomamma
Mie mässysin eilen taas ihan liikaa, itsetehtyä pitsaa, vähän patonkia, pari keksiä ja pari palaa suklaatakin.
Silti, onneks tänä aamuna paino ei ollu noussu kiloa niinkuin pelkäsin vaan parisataa g miinusta.
Mulla kans oli eilen mässäysilta. Tuli syötyä leipää, limukkaa ja suklaata rivi, mutta sama yllätys oli mulla vaa'alle astuessa; paino oli laskenut parillasadalla grammalla. :) Ootin että nuo näkyis painon nousuna, varsinkin kun kese oli iltasyöpöttelystä.
 
Hirveä sotanorsu
Eihän tuollaista mässäystä kannata surkutella. Pari palaa suklaata ei vaikuta mihinkään, eikä pizzapalankaan pitäisi, kun ei kuitenkaan ole koko pizzaa syönyt ja muuten on syönyt normaalisti päivän aikana. Lasketteko te tosi tarkasti sitten kaloreita, kun noin murehditte?
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Hirveä sotanorsu;24556844:
Eihän tuollaista mässäystä kannata surkutella. Pari palaa suklaata ei vaikuta mihinkään, eikä pizzapalankaan pitäisi, kun ei kuitenkaan ole koko pizzaa syönyt ja muuten on syönyt normaalisti päivän aikana. Lasketteko te tosi tarkasti sitten kaloreita, kun noin murehditte?
Mie yritin laittaa syödyt ruuat ylös Kiloklubiin mutta se unohtui liian usein enkä sit ajan päästä enää muistanu mitä kaikkea söin ja varsinkin ne gramma yms. määrät.
En laske siis kaloreita, pitäis varmaan kun junnaa, eli syön melko varmasti liikaa.

Just kun tuo liikasyönti on ongelma, niin siks vähän huolettaa nuo vielä senkin päälle ylimääräsenä syödyt mässyt sun muut.
 
Toss Foo
Tuo on kyllä kumma tuo "ylisyönti", miten se VOI näkyä miinuksena jos vessakäyntejä ei ole normia enempää.. mutta niin minullekin on käynyt, muutamankin kerran! Tosin se jumi voi sitten tulla parin päivän viiveellä, ettei paino sitten putoakaan samaa tahtia kuin edeltävällä viikolla. Outoja on, elimistön energiansäätelykonstit!

Minä en laske kaloreita, vaan ennemminkin määrää.. Eli yritän syödä pieniä säännöllisiä aterioita. Siksipä välinapostelu tuntuukin syntiseltä (ja maistuu hyvältä :D). Mutta samaa syömätahtia kuin viime talvena en aio itselleni ottaa, enkä niitä kevään-kesän aikana karistettuja kilojakaan enää! Maltillisella syönnillä pysyttelyä, siitä koostuu meikäläisen painotulevaisuus!


Koontilistaa mietittiin joskus kesällä, mutta silloin päädyttiin siihen että jokainen itse kertoo tilanteensa. Tietysti, jos kokoaisi vaan sen ihan alkukuun tilanteen, niin ei olisi niin hirmuinen päivittäminen (kun osa punnitsee ja ilmoittaa painonsa jopa useita kertoja viikossa). Mutta ihan miten vaan, jos halukas päivittäjä löytyy niin ei muuta kuin lista pystyyn!

Minä kävin tänään vaa'alla, vaikkei vielä ollut tarkoitus - onneksi oli miinusta niin ei harmita :D Mutta kerran viikossa -tahtia nyt sitten jatkossa!

Tsemppiä kovasti kaikille, mulla on ensi viikko varsin vähänettinen eli voipi olla että lueskelen vaan mutten kommentoimaan ehdi.
Toss Foo.
 
Tönt
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24556355:
Huomenta!

En tiedä saako ajatukseni kannatusta, mutta tuli mieleen että voisiko meistä tehdä jonkinlaisen koontilistan, missä näkyisi jokaisen lähtöpaino, tämän hetkinen paino ja tavoitepain. Olisi helppoa seurata kaikkien tilannetta ja edistymistä. Tyyliin:

Nikki X Lähtöpaino 65 kg, paino nyt 58 kg, tavoite 53 kg
tää voisi tehdä mutta kun porukka ei käy kerran viikossa vaa'alla, jotkut käy kerran kuussa ja moni kerran päivässä. miten merkata niitä? :confused:
 
Uusi, parempi viikko aluillaan, jee. :wave:

Mä en ole kovin innoissani listasta. Alun perin tähän oli helppo lähteä mukaan juuri sen takia, kun ei tarvinnut kenellekään tarkkoja painoja ilmoitella. Eli itse aion jatkaa ilmoitamalla vain pudotetut kilot, ja nekin säännöllisen epäsäännöllisesti. :D Mutta jos muut on halukkaita listautumaan, niin siitä vaan. :)
 
"Hujoppi"
Uusi, parempi viikko aluillaan, jee. :wave:

Mä en ole kovin innoissani listasta. Alun perin tähän oli helppo lähteä mukaan juuri sen takia, kun ei tarvinnut kenellekään tarkkoja painoja ilmoitella. Eli itse aion jatkaa ilmoitamalla vain pudotetut kilot, ja nekin säännöllisen epäsäännöllisesti. :D Mutta jos muut on halukkaita listautumaan, niin siitä vaan. :)
En mäkään innostu listoista. En halua olla "tilastomateriaalia" ja pelkään, että kun alan tuijottaa listaa ja numeroita, niin hommaan tulee pakkopullan makua ja motivaatio takkuaa. Kun tämä ei nyt muutenkaan niin ruusuisesti ole edennyt hyvästä alusta huolimatta...

On ongelmia tuon leikatun jalan kanssa. Kävely onnistuu kohtalaisen hyvin, mutta polven liikelaajuus niin rajoittunut, ettei porraskävely eikä pyöräily onnistu ollenkaan. Pitänee ottaa yhteyttä johonkin viisaampaan...

Mulla tökkii siis ja pahasti...:(
 

Yhteistyössä