SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Äitiys ja onni, mulla just saman verran viikoja kuin sulla ja supistelee tosi paljon. Nytkin tullut tuntitolkulla tiuhaan tahtiin. Ei erityisen kipeitä, mutta supisteleepa kuitenkin. Mulle on sanottu, että jos syntyy, niin syntyy eikä enää ole mitään hätää, joten ei ole osastolle ottamisesta mitään puhuttu.

Helmitoivo, 35
 
Terveisiä neuvolasta - painoa tullut 930g/vko (vauvalla massakausi ja minulla turvotusta;) ) sf mitta 37 eli jatkaa omaa rataansa mutta hieman tasoittunut viikkojen aikana. Hb 119 ja verenpaineet ok.
Vauva on asettautunut "telakalle" ja kuuleman tukevasti siellä onkin. Aika hyvin tunne kroppani kun ma-ti välisenä yönä oli niin tuskaista ja jonkinmoinen paineen tunne alapäässä ni ajattelin että näinköhän pikkuinen asetteli päänsä paikoilleen...niinhän siinä oli sit käynyt :)

Supistelut hieman hellittäneet mutta menkkamaista jomottelua on ja sitten tietysti se painon tunne alapäässä/alavatsalla.

Vkonloppuna täytyy loikoilla ettei vaan synnytyskäynnisty ku mies lähtee veneilemään. Varmistin kuitenkin että kuinka kauan ajaa takaisin jos lähtö tulee...onneksi tuo sairalaa on myön sataman läheisyydessä joten jos oikein kiire tulis ni vois ajaa sinne ja juosta sairaalaan:LOL:

Minullakin olisi halukkuutta jatkaa palstailua ja keskustelua täällä...


hanja 36+4
 
Eilen käväisy synnärillä liikkeiden vähäisyyden takia, kaikki vauvalla kuitenkin ok :heart:

Syke huiteli 198 ja 128 välillä, kohdunsuu kiinteä ja kiinni, lapsivettä hyvin ja painoarvio pienellä 2400g.
 
Sori hiljaiselo. Kirjoitin jo aika pitkät sepustukset, mutta sitten sammui kone kirjastossa, kun aika loppui.

Poika syntyi viikoilla 33+5, mutta laskettua aikaa oli jo aiemmin aikaistettu, muttei muutettu järjestelmään, koska se aikaistui alle viikolla eli omien laskujen mukaan se oli 34+2. Poika painoi 2248 g ja oli 56 cm pitkä. Nyt on paino jo nousussa, ja toivon että päästäisiin viikon päästä kotiin.

Nyt energian vie se, että lapsen isä alkoikin vaatia isyyttään, vaikka olin ajatellut etten sitä tunnustaisi. Hän on alun perin Marokosta, ja pelkään tiettyjä asioita siinä kulttuurissa, vaikka ei minulla kai ole oikeutta sitä isyyttä kieltääkään. Tilanne on vaan aika rankka, koska olen aika rikki kaikesta tästä ja jotenkin välillä täysin uupunut. Varmaan täytynee hakea jotain apua ja tukea tämän rumban jälkeen ja tilaa tehdä ratkaisuja.

Lisäksi imetys on vähän ongelmallista, kun en voi olla vauvan kanssa kaikkea aikaa. Maitoa kyllä tulee ja se lisääntyy, mutta ehkäpä sekin lähtee menemään...on vain niin kova ikävä koko ajan lapsen luo.

Voimia kaikille loppuraskauteen!
 
Onnea minunkin puolestani kaikille vauvan saaneille:flower: Ja paljon voimia tarvitseville:hug:

Itse en oo koko facebookissa enää joten olis mukava lukee täältä mitä synnyttäneille ja vauvoille kuuluu:)

Täällä ei oikeestaan mitään ihmeellistä tällä hetkellä. Eilen oli vauvalla hiljaisempi päivä ja liikelaskentaa harrastin kolmeenkin kertaan ennen kuin sain sen kymmenen. Täältä sairaalaan matkaa olis 100km niin ei kovin helposti viihtis lähtee näytille. Tietenkin olisin sairaalaan jo soittanu jos en illan aikana olis liikkeitä tuntenu.

Tänään sitten vauva jumpannu ihan normaalisti:)

Stressaan kauheasti tuota vauvan vointia, onkohan sillä kaikki hyvin ja kehittyykö normaalisti. Toivon että seuraavassa kasvukontrollissa olis ylittyny 2kg, mielellään olis ainakin 2,2kg.

Nyt ollu menkkamaista jomotusta muutamana yönä, oon voinu kuitenkin nukkua normaalisti. Tänään ollu mahankovettumista ja menkkamaista kipua myös päivällä aina välillä. Otampa tänään siis raullisemmin enkä taida lähtee pitemmälle lenkille.

Syysodotus84 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Paljon voimia, Kukapakuka :heart:!

Tiedän niin täysin tuon pelkäämisen vauvan voinnista, Syysodotus. Siksi toivonkin mahdollisimman pikaista synnytystä. Mulla on muuten viikkoja melkeinpä saman verran kuin sulla (35+2), supistelee, vauva tosi alhaalla ja kohdunsuu jo auennutkin, mutta saan synnärin siunauksella elää ihan tavallista elämää. Ei kuulemma tarvitse vältellä ja pelätä supistuksia. No, tänään niitä on ihan kiitetettävästi tullutkin.

Olen aivan hemmetin kireä ja pahalla tuulella. Sääli samassa taloudessa asuvaa perhettäni...

Helmitoivo
 
Onnea vauvansa saaneille ja tsemppiä muille loppuodotukseen: niille, jotka toivois että syntyis jo ja niille, jotka vielä toivois vauvojen hetken pysyvän massussa. ;)

Itsellä vähän ristiriitaiset ajatukset tuon syntymä suhteen: toisaalta toivois, että syntyis jo nyt kun tuo 37 viikkoa täyttyi. Toisaalta koko ajan toivoo, että vielä vaikka viikon verran odottelis maailmaantuloaan..

Eilen kävästiin äippäpolilla: oli neuvola ja pissassa yhellä plussa proteiinit ja verenpaine edellisistä poiketen korkeampi. Alapaineet siinä 94-96. Painonnousi ok ja turvotuksia ei juurikaan. No sitten kun vielä sanoin, että torstaina oli ollut päänsärkyä ja pahaa oloa, niin terkkari konsultoi äippäpolia. Koska oli viikonloppu tulossa niin pyysivät käymään. Siellä sitten verikokeet otettiin, missä kaikki ok. Ymmärsin, että koska nuo verenpaineet ei tuon korkeammat olleet yms. niin päästivät kotiin lepäämään. Sinne sitten takas jos tulee huonoa oloa tms. Tiistaina on uusi kontrolli siellä.
Nyt sitten mittailen kotona noita paineita: ei olleet niin korkeita. Nyt vaan mietin kun on tuota lievää päänsärkyä, että mitä tässä sitten pitäis tehdä... Ajattelin, että katselen nyt vielä, mut kyllä mietityttää.
Vauvalla kaikki oli hyvin: ottivat käyrää ja ultrasivat. Se on hyvä se! :heart:
Eli siinä mielessä olis ihan kiva, jos vauva vaikka lähtis syntymään piakkoin. En tiedä jaksanko, jos tää loppuaika on tällästä kyttäämistä sitten...

No, siinä nyt omaa napaa...

supukka tasan 37
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kovasti jaksuja kaikille meille loppumetreillä kulkeville, ja oikein paljon onnea ja jaksamista matkaan teille jo pienokaisenne saaneille! :heart:

Joka päivä useasti olen käynyt lueskelemassa teidän muiden kuulumisia, mutta en tahdo jaksaa istua tässä koneella niin kauaa, että olisin saanut aikaiseksi kirjoittaa. Täällä oma olo on ollut kovin huono, liikuntakieltoa neuvolasta, eli kävelylenkit max. 500metriä, läheisen pellon ympäri, ja sitten vaan lepoa. Vatsa painaa pirusti ja happi ei kulje, istuvilleen on paha olla ja nukkuminen tapahtuu lyhyissä pätkissä. Kovasti tässä nyt odottelen tiistaista lääkärineuvolaa, ja tilannetietoa siitä onko vauva vieläkin perätarjonnassa, vai onko kääntynyt oikein päin. Jos ei, niin lähete tulee polille kääntöyritykseen, ja se tuntuu kurjalta. Joka tapauksessa synnärillä kun olin tutustumassa, niin kätilöltä sain vastauksen, että perätilassakin lähdetään onneksi aluksi suunnittelemaan synnytystä alakautta, jos mitään muita ongelmia ei ole. Onneksi näinb, sektiota en haluaisi, mutta tilannettahan ei voi koskaan tietää.
Lisäksi sitä kaipaa jo tietoa tuolta alhaaltakin, että joko jotain synnytyksen lähestymiseen viittaavaa olisi tapahtunut, vai mennäänkö eteenpäin ihan kuten tähänkin saakka.

Sairaalakassia koitin tänään pakkailla valmiiksi, toivoisin niin sen lähdön jo kohta koittavan... Kotona jo vauvaa varten kaikki valmiina, ja pintaremonttikin alkaa olla valmis, huoh. Mielialat heittelevät nyt rajusti, ja yht äkkiä saatan heittäytyä aivan hirveäksi huutajaksi lähes aiheetta, ja kohta väännään itkua tai nauran kippurassa...pikkuhiljaa toivoisin jo sellaista vähän normaalimpaa olotilaa itsellekin :p

Mukavaa ja rauhaisaa vkloppua!

Plamsu75 ja Pienimies 35+2
 
34+2 illalla alkoi selkäkipu joka paheni kokoajan. sain nukuttua muutaman tunnin yhestä neljään kunnes heräsin pahentuneeseen kipuun ja vessahätään. mies on 100km päässä kun muutettiin viikko sitten ja miehellä vielä vanhalla paikkakunnalla töitä. mistä mä tiedän onko supistuksia. kohdunkaula tarkistettu viimeksi 24.7. pitäis varmaanki soittaa synnärille ja kysyä neuvoja... mulla ei ole edes autoo että pääsisin näytille.
 
Hei..

Olen siis kristyr mutta unohdin salasanan joten oli ihan pakko tehdä uusi "minä" :stick:
hyvin vähän käyn täällä kun olen toisella foorumilla ja siellä tulee enmpi pyörittyä, käyn kyllä täällä lukemassa kuulumisia, mutta olen päättänyt jos poistatte minut listalta, syy juurikin se että vietän aikani toisessa foorumissa enemmän :) ja sen vuoksi unohdan tänne salasanat ym.. Tulen välillä kahtomaan :)
Sen verran kerron kuulumisia, perjantaina kävin paino arviossa vauvan paino oli 2110g siroksi tytöksi sanoivat ja istukka ei toimi odotetusti, mutta kaikki virtaus äänet ok, joten vauva käynnistellään 19.9. siispä pieni ei siis välttämättä synnykkään LA:na :)

mutta oikein mukavaa loppu odotusta muille ja vauvan saanneille :flower:

maatalon emäntä (kristyr) 34+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Nii-i. Täällä nyt on sitten viikonloppu mietitty noita raskausmyrkytyksen oireita. Perjantaina kun oli se keikka äippäpolilla. Yöllä 1½ tuntia hereillä kun ei tullut uni, mietin asioita...
Kotimittauksilla verenpaine ok tasolla (sama kuin mitä siellä mittasivat tai alempi). Pissassa protskut +1 (sama kuin pe). Päänsärkyä ollut eilen ja yöllä (sitäkin vähän oli perjantaina). Ei turvotusta eikä ylävatsakipuja. Verikokeet perjantaia siellä ok.

Pyysivät tulemaan viikonloppuna tai maanantaina, jos oireet pahenevat. Muuten kontrolliaika tiistaina sinne. Nyt sitten tässä pähkäillään, voiko odottaa tuonne tiistaille vai pitääkö lähteä ennen näytille. Kun eihän nuo oireet nyt mitään pahentuneet ole... Toisaalta taas..
Arhg!! Menee hermot miettimisen kanssa!
:headwall:

supukka 37+1
 
Ihan vain pikainen kysymys:

Onko kellään muulla semmonen "kesto-ärsytystila"? Tuntuu, et koko ajanvaan ottaa päästä ja hermo kireällä...
Onkohan ihan ok...
Olis niin mukavaa, ku olis positiivisempi mieli.
Täällä yks jolla pinna kireellä ku viulunkieli! Eikä KUKAAN ymmärrä mun jatkuvaa kiukuttelua (en edes minä ite) tiuskin miehelle ja lapsille :ashamed: Ja olo on ku söis e-pillereitä eli koko aika ketuttaa, harmittaa, ottaa päähän ja sylettää.. Tekis mieli kiljua (itseasiassa oon tehnyt sitäkin :saint: )

Kukaan ei tee mitään mitä mä pyydän ja nytki ku pitäis siivota ja mun puhti loppu parissa tunnissa ni kaikki pelleilee eikä mitään tapahdu. :kieh:
 
Kyllä vain. Suoraan suomeksi sanottuna vituttaa aamusta iltaan. Kaikki kolme muuta tässä perheessä varmasti toivovat myös vauvan nopeaa ilmaantumista tämän vuoksi.

Tänään taas kahdessa erässä supistellut napakasti jonkin aikaa. Ja sitten loppuvat. Mitähän se tämäkin meinaa.

Huomenna on onneksi menoa koko päiväksi. Jospa sitä ois vähän vähemmän tukala olo psyykkisesti.

Helmitoivo, 35+3
 
:LOL: muo ihan naurattaa Metis ja tuulihattu nuo teidän kommentit!
Mä niin näen vieläkin esimerkiksi itseni viime viikonloppuna, kun hypin tasajalkaa keittiössä, kiljuin ja viskoin maalisivellintä... ja kaiken pahan alku olin ihan minä itse. Olihan sitä maalisotkua kiva sitten siivoilla, ja rauhoittua siinä puhallellessa.

Mutta siis joo, koko ajan on pinna vähän niin sanotusti kireellä, ja ihan syyttä voin alkaa mekkaloimaan tuolle toiselle puoliskolle. Välillä miettii, että kauheaa, jos joku ulkopuolinen ois kuulemassa tai näkemässä, hullun leimanhan tässä saisi :p

Plamsu75 ja Pienimies 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Supukka:
Täälläkin kyttäillään (tai joutuu valitettavasti) raskausmyrkytyksen oireita:/ Verenpaineet pahimmillaan olleet 156/97 nyt viiikonloppuna..Lääkäri käski soitella,jos jullottavat lukemissa noin 145/95 pari päivää, mutta tänään sain onneksi pienempiä lukemia:) Päätäkin välillä särkee lievästi,mutta niin yleensä tekee muutenkin ja mahaankin saattaa koskea välillä, mutta mikä se sitten on sitä myrkytyskipua??!! Hohhoijjaa, on se tääki! Hang in there kohtalontoveri:)

-Moonan&Napura 37+2 (täysaikaisia jo!!)
 
Täällä myöskin yks "pinna kireellä" tyyppi. Välillä vaan ottaa KAIKKI pannuun, ja niin ollen tiuskin sekä pojille että miehelle (osansa on saanu kyllä äitinikin, tosin ihan omasta syystään ;) )

Perjantaina tuli käytyä neuvolassa, ja terkka ei oiken osannut sanoa miten päin vauveli tuolla masussa majailee, eka kuului sydänäänet oik ylhäältä, sit vas alhaalta ja kolmannella kerralla oik alhaalta... :D Ultraustakin yritti, mut laitteet ei toimineet, joten jäi arvoitukseksi :) Ens perjantaina meen uudelleen, josko sitten ultralaitekin toimisi, jotta saataisiin selvyys miten päin hää tuolla oleskelee. Mä en itte osaa sitä sanoo, kun tuntuu vas sekä alhaalla (lonkkaa kohtaan on hällä jotain selvittämättömiä asioita) että ylhäällä... Jos on "vielä" väärinpäin, niin laittaa lähetteen äippäpolille, jossa saadaan sitten selvyys. Ja jos on väärinpäin niin sitten on vissiin edessä käännytys... KÄÄK! Se on oikeestaan ainoo asia mitä EN HALUA kokea... Muuten neuvolassa oli kaikki hyvin, verenpaineet oli 120/82, hb oli 113 (tuli käsky aloittaa rauta jos sais tähän väsymykseenkin jotain tolkkua!) Painoa tullut +100g/vko (koko raskausaikana +2.7kg!!! JEEE!!!) turvotuksia ei kummemmin ole. Sf-mitta oli 31.5cm, kun se kaksi viikkoa aikaisemmin oli 31cm (ja sitä aikaisemmin n 2vkoa oli 31cm, toki oli eri mittaaja, että luulenpa sen mittauksen johtuvan siitä ;) )

Muuten täällä menee suht hyvin, viime ma alkoi esikon koulutaival ja hienosti on alkanut hänellä. (jotain pieniä unohduksia on ollut, mm sadetakki oli koko viikon koulussa, muisti sentään pe ottaa kotiin sen ;) mutta kirjat ja kaikki koulujutut on hienosti hoitanut.) Kakkosenkin kerhotaival alkoi, vaikka ryhmässään on suht pientä väkeä, taitaa tuo meidän ukkeli olla vanhimpia (pisin on ainakin) ja ei siinä kuulemma ole kuin kaksi muuta 2008 syntynyttä, suurin osa on 2010-2011 syntyneitä.. Että katotaan nyt miten onnistuu, kovin mielellään hän siellä kyllä kävi, kun yksi parhaimmista kavereista on samassa ryhmässä, mut katotaan nyt...

Saatiin tänä viikonloppuna poikien huoneetkin järjestykseen, vielä pitäis ostaa se kerrossänky ja siirtää työpöytä meidän makkarista "nukkuhuoneeseen" niin alkais olla jotakin "valmiina". Ens viikonloppuna (tai viikolla, katotaan nyt miten jaksan...) aattelin siivota tuon vaatehuoneen, jotta saisin sieltä nuo pienenpienet vaatteet pestyä, ja miehelle sanoin, et saa ens viikon aikana laittaa uudet hyllylevyt yhteen "henkarikaappiin" mistä tarkoitus tulla vauvan kaappi. Kaikkein pahin asia mikä pitäis nyt saada jotenkin johonkin mahtumaan on hoitopöytä... Saa nähdä jääkö kokonaan laittamatta... Poikien vauva-aika kun asuttiin omakotitalossa, missä kodinhoitohuoneen pöydälle pystyttiin laittaa vaan hoitoalusta, mut nyt kun asutaan täällä rivarissa, niin on täysi mahottomuus saada mihinkään järkevästi laitettua, huoh! Kaippa me jokin ratkaisu keksitään... Katselin jo sellaisia kokoontaitettavia hoitopöytiä, mut tuntuu vaan jotenkin heppoisilta ne, onko teillä kenelläkään ollut sellaista? Kokemuksia?

Anteeksi omanapaisuus, ehkä seuraavalla kerralla muistan jotain muutakin...

tiggeri ja typy 33+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tiggeri, meidän kakkosemme käännettiin ja voin sanoa, ettei kokemuksessa ollut yhtään mitään kamalaa tai pelättävää! Kaikki sujui mallikkaasti eikä operaatio sattunut pätkän vertaa.

Mielenkiintoinen tämä elimistö.Yli viikon supistellut tosi paljon. Kävin nyt illalla kävelylenkillä - suunnitelma oli kävellä ihan vähän vain, kun oletin kipeiden supistusten ilmestyvän heti, ja niiden kanssa on tosi hankala kävellä. Tulos: reipas lenkki ilman ainokaistaan supistusta eikä nyt illan aikana sen jälkeenkään kuin ihan pari kovettumista. Jos nämä nyt sitten loppuivat, niin ilmeisesti käynnistykseen sitä mennään kolmen viikon päästä.

Helmitoivo, 35+3
 
Aivan ihanaa lukea, että muillakin on kroonistunut v-käyrä olotila!:headwall: :D

Ihmettelinkin mikä minua vaivaa, kun olen toooodella äkäinen ja suutun hyvin herkästi.
Ärsyttää aivan suunnattomasti, kun mies ingooraa minut aivan täysin ja on puhumatta, vaikka olen sanonut, että kaappaus kainaloon auttaa heti v-käyrääni. Kukapa sitä sitten haluaisi lähestyä ja pitää toista hyvänä, kun toinen on myrskynmerkki..:stick:

Asiaa vaan ihan oikeasti pahentaa tuo puhumattomuus. Inhoan sellaista käytöstä hyvin paljon. En voi olla miettimättä, mitä arki on vauvan syntymän jälkeen, jos keskinäinen kommunikaatio alkaa juuri nyt kadota...
huoh.

Onneksi on nuo koirat jotka tulevat sohvalle viereeni ja ovat käytökseltään pyyteettömiä.

Oma napa (.)
Enää ei ole ollut pahoja suppareita, mutta menkkajomotusta riittää. Välillä tunnen kuinka vauva on kiinnittynyt, mutta nousee sitten ylöspäin. Mutta näinhän se usein menee uudelleen synnyttäjillä.

Lonkkasärky, nukkumisen vaikeus, vessassa ramppaaminen, kramppaavat jalat, suonikohjut ja närästys yms. on edelleen riesana. Synnytystä odotellessa...

Huns rv 35+6 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Metis
Onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

Ihan hävettää miten pitkä aika tänne kirjottelusta on,mut nyt saattekin sit (te jotka ette facebookin puolella ole) ihan kunnolla kuulumisia.

Tänään poksui 35 viikkoa täyteen. Tuossa 30 viikon paikkeilla sain kortisonipiikit kankkuun ruskean vuodon takia, ei toi vuoto sit ollutkaan mitään :)

Valitettavasti raskausmyrkytystä täälläkin:
Viikko sitten iltasella verenpaineet pomppasi parissa tunnissa lukemiin 170/105 (norm. mulla 120/60), tuota ennen pahoinvointia oli ollut muutaman päivän ja välillä silmissä vilisi valopilkkuja. Synnärille sit illan päälle, proteiinit kahdella plussalla ja labrat koholla hieman. Osastolle ottivat yöksi ja verenpainelääkitys aloitettiin. Yhden yön olin sairaalassa, lääkärin luvalla kotia pissastixien kanssa. Verenpainetta seurailtava ja aika ehdottomaan lepoon määräsi myös. Paineet laskeneet lääkityksen myötä, vaihdelleet kovasti 125/75 - 155/99 välillä. Aamulla herätessä korkeammat, päivällä yleensä 140/80 eli huomattavasti kohonneet normaaliarvoistani :( Proteiinit kokoajan yhdellä plussalla, ei välttämättä mitään tarkoita. Ultrassa vauva näytti olevan melko siro, uusi ultra viikon päästä. Mun pissalla ravaaminen on kans vähentynyt huomattavasti :O
Huolettaa vauvan vointi, liikkuu onneksi paljon ja ilmoittelee itsestään.
Vauva on myös kiinnittynyt, kohdunsuu pehmennyt ja kanava lyhentynyt neljästä sentistä kahteen.
Ajatus käynnistyksestä täysillä viikoilla houkuttaisi kovasti, ei tarvitsisi kokoajan pelätä ja odottaa, lakkaako istukka toimimasta tai paheneeko minun tila. Täytyy äitiyspolilla ottaa asia puheeksi.

Olipas omaa napaa kerrakseen,koitan päivitellä useemmin tänne :) Lukemassa käyn päivittäin.

Piupiuu 35+0
 
Jep! Pinnan kiristymistä täälläkin havaittavissa. Yhtään en kestä odottamista ja ihan pienimmästäkin mitättömästä asiasta saattaa napsahtaa. Ei kivaa kanssa-asujille kuunnella räyhäämistä..
Päänsärky vaivaa edelleen ja mietin edelleen tuota raskausmyrkytystä. Paineet normit 129/90, korkeimmillaan 138/92 nyt aamulla. Ei Huomenna tosiaan sinne kontrolli, mutta katsotaan nyt soitanko jo tänään. Kylmä kaurapussi muuten auttoi päänsärkyyn illalla nukkumaanmennessä.
Viime yönä kolmen aikaan heräsin äärettömään tuskanhikeen: kipeitä supistuksia ja menkkakipuja melko voimakkaita. Tunnin verran olin pystyssä kun ei pystynyt olemaan makuulla. Sen jälkeen olen nukkunut muutaman tunnin ja välillä herännyt kipeään supistukseen. Ylös noustua ajattelin jo, että josko tänään lähdetään synnyttämään. Mutta nyt tuntuu, että kaikki tuntemukset on ohi. Esikoinen on syntynyt muuten näillä viikoilla tasan.

Mitäs vielä. Ei pysty ajattelemaan. Tsemppiä vaan kaikille.=)

supukka 37+2

Sais syntyä jo, mut vois kyllä tän viikon vaikka vielä kärvistelläkin... :O
 
Tyttö syntyi 28.7.2013 klo 08.15 viikoilla 36+1
Paino: 3530g ja pituus: 49,5cm. Synnytys meni hyvin. Kestoltaan noin seitsemän tuntia. Kotiin päästiin kahden päivän kuluttua syntymästä ja täällä kotona ollaan vieläkin :D Kaikki hyvin siis.

Pahoittelen kanssa piiiiiiiitkäää hiljaisuutta. :ashamed: Kävin kuitenki lukemassa kuulumisia!
Pöllönen & Neiti Nöttönen 3 viikkoa ja yksi päivä :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Metis ja Allu13
Oi, kuinka ihanaa kuulla, et muutkin noin pahantuulisia!! :) Helpottaa tätä mun oloakin kummasti.

Mikähän tähän auttais... ehkä vauvan syntymä sitten joskus.
Onhan mulla noita muitakin lapsia, mut edelllisestä raskaudesta sen verran aikaa, etten jaksa muistaa olinko näin äkäinen silloin.

Eilen sain kauhean itku-kohtauksen, kun mies erehty sanomaan mun pahantuulisuudesta jotain. Onneks se ymmärsi heti tehneensä virheen ;) , ymmärtää siis loistavaasti mua ja mun tiuskimista.

Mut kun itelläki olis paljon kivempaa, jos olis paremmalla tuulella, luonnollisesti.

Eipä muuta, kun leppeitä mieli-aloja muillekkin pirttihirmuille!!

-tuulihattu 36+2-
 

Yhteistyössä