SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Moikka! Kävin tänään äitipolilla kokoarviossa ja samalla reissulla huomattiin, että tyyppi on perätilassa. Synnytyssalin puolella sitten lääkäri käänsi kaverin raivotarjontaan. Painoa vauvalla nyt n. 3700g, joten sain lasketulle päivälle ajan mahdollista käynnistystä varten. Kaikki raskauteni ovat menneet reippaasti yliajalle ja vauvat olleet yli nelikiloisia. Tästä tulisi kuitenkin laskujen mukaan kaikista painavin, joten tod.näk. käynnistellään sitten kun viikot täynnä.

syysomppu 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnittelut odo ja supukka :flower:

baby2003 tsempit sinne ja pian varmaan saa onnitella?? :D hui jännää aikaa!!

Täälä kans käyty äitipolilla ja kaikki kunnossa. Vauva kasvanut ihan keskikäyrällä ja varmaan tässä mennään laskettuun aikaan hyvällä mielellä :) Viikkoihin nähden ja uudelleen synnyttäjäksi paikat oli niinku pitikin...pehmeää ja sormelle auki :D Taitaa oma vaisto olla ihan kohdillaan.....mennään saman kaavan mukaan ;) hitsit kun vaan alkaa jännittää tuleva.....ei täs kuitenkaan ole enään montaa viikkoa! APUA!

sairaalakassia kans pohdin ja lähinnä vauvan vaatteita.... otan itse varuksi mukaan 50cm ja 56cm,JOS ei 50cm mahdukkaan. 56cm fleecehaalari mulla on et se kyllä mahtuu. En mä mitenkään niin jättiä vauvaa voi saada. Lääkärikin eilen meinas, että suunnilleen saman kokoinen odotettavissa, kuin viimeisinki...vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Saahan sitä sitten miehen pyytää tuomaan mahdollisia muutoksia vauvan vaatteiden osalta, jos oikein pahasti pieleen menee. ;)

Nyt ruokaa pöytään....tsempit kaikille viime viikoille :hug:

Delila 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Meille syntyi pieni prinssi 23.8 klo 15.27 mitat 3460 kg 49cm <3
RV oli 38+4, synnytys oli piiiiitkä ja kivulias siitä lisää myöhemmin, vauva meni suoraan lastenlääkäri osastolle jäykkyydestä ja hengitysvaikeuksien takia :/
 
Babylle kovasti onnea ja vauvalle kovasti paranemisia!!!

Täällä käytiin neuvolassa tänään, kaikki ok, viikossa oli sf-mitta kasvanu 2.5cm... mutta mikäli terkka ja me miehen kanssa kattottiin oikein, niin oli hän sentään oikein päin kääntynyt! Ultralla siis katsoi. JEEE! Ens viikolla on neuvola keskiviikkona, ja se on sitten lääkärineuvola... Saapi sitten kattoo tarkemmin, että vauva on varmasti oikein päin! Ja sitten terkka pistää joko ens ke tai seuraavalla viikolla lähetteen äippäpolille tuon sf-mitan vuoksi, ja mä kyl haluun käydä painoarviossa (koska esikko oli sen 3915g ja kakkonen 4170g). No se selviää sitten...

Täällä lähti äänikin perjantain kunniaksi, pojat ja mies kiittää, mä en!!! Oli meinaan aikamoinen päivä olla yksin poikien kanssa, kun ääntä ei lähteny...

Huomenna olis isommalla pojalla pelejä (futis) ja siellä menee aamupäivä...

tiggeri ja typy 34+3

(vaikka mä oon listalla "vika", niin en halua päivityksiä, haluan et menis oikein...)
 
Hei kaikille :) ei ole hetkeen tullut tänne kirjoitettua. Lukemassa olen käynyt kyllä. Onnea kaikille vauvan saaneille. Täällä ei kummempia. Edelleen yhdessä koossa. Aika käy vähiin viikolla 37 käynnistetään synnytys ellei tule pois aikaisemmin itse. Käynnistetään ettei perussairauteni liikaa pahene. Raskausaika on aina kova rasite. Viikkoja nyt 35+2. Kaikki on vauvaa varten valmiina. Toivon et tulisi itse pihalle ennen tuota mutta en siihen usko. Paikat oli viime viikoolla pehmeät ja sormelle auki. Sisäsuu raotti yskästäessä ja painaessa. Kanavaa 2,5cm jäljellä.

Mammuska 83 ja masukki 35+2
 
Moikka-moi :D

Onko teille muille tullut loppuraskaudessa mielitekoja? Mun tekee kokoajan mieli jotain herkkuja... Leivoin perjantaina itselleni suklaakakkua, kun tekee niin kovasti mieli :) Muita mielitekojen kohteita ovat munkit, sipsit ja pulla :)

Muuten olo on edelleen samanlainen. Aina kun tekee jotain niin alkaa supistella. Toivoisin että aika kuluisi nopeasti ja nää supistukset muuttuis sellaisiksi että jotain alkais tapahtua! Mutta vielä vaan odotellaan sais pari-kolme viikkoa vierähtää nopeasti :)

Aatoksia ja muru 35+6
 
Terveisiä Tyksistä! En oo synnyttämässä, mutta päänsärky ylty tänään nii mahdottomaksi, että käyrien kautta osastolle seurantaan. Eli tääl ny sit ollaan ja ootellaan mitä tapahtuu. Proteiinit plussalla, paineet hieman koholla ja pää pirun kipeä. Troppia saatu jo jos jonkinmoista, toivottavasti kohta helppaa... Ja epäillään siis raskausmyrkytystä.

metuva ja Pallo 38+0 poks :heart:
 
Metuvalle tsempit!!
itekki joudun soittelee varmaan huomenna synnärille,kun paineet vaan kohonnu vkl:n aikana:/ Päätä särkee silleen vähän migreenimäisesti,että senkin takia pakko soitella..Mieluiten olisin ilman tätä ärsyttävää kyttäämistä raskausmyrkytyksestä,stressi tulee!

Eilen ja tänään on ollut menkkajomoja alamahalla ja selässä+supistellu illalla (mut aika kivuttomasti). Lisäksi jotenkin sairas olo, ihan kuin tulis kuumetta?? Voiskohan enteillä lähenevää synnytystä..??? Bring it on vaan!!:D

-Moonan&Napura 38+2-
 
Eiei! Odottakaa nyt että kuu vaihtuu edes :) Saa nähdä saanko mä lyllertää yksinäni koko ens kuun, ja vielä vähän seuraavallekkin, kun on niin loppukuusta LA.. nooh, onneksi hyvä ystäväni on kätilö, hän lupas mua jeesiä sitten kun aika on semmonen..

Mulla ei oo ollu minkäänlaisia mielitekoja, sääli. Vähän vois olla ees jotain. Tosin en tiedä meneekö se mieliteosta että tekis mieli syödä ja syödä ja syödä.. Meillä on yleensä ruoka-aika n. klo 15 ja sen jälkeen ei pysty syömään enää mitään, kun ipanan pylly alkaa vispata ja painaa ikävästi, että meinaa tulla ylös ja silti tekis mieli jotain syödä.

Beibei & Ipana (30 päivää LA:han!) 35+5
 
Tervehdys täältäkin taas tovin takaa! En muista, olenko tähän elokuun ketjuun edes kirjoitellut... Noloa. Mutta pari kertaa viikossa käyn kyllä lukemassa jutut, ettei vaan missaa vauvauutisia :) ja niitähän on alkanut taas tipahdella...

Onnittelut vauvansa saaneille!!

Kyllähän se omakin mieli alkaa jo olla malttamaton ja tulee iltaisin kytättyä, että voiskohan yöllä olla jo lähtö edessä. Mutta en siihen ihan tosissani vielä usko, ehkä ensi viikolla alan kyttäämään asiaa todellisemmin. Itseasiassa toivoisin kovasti, ettei vauva ennen tulevaa perjantait päätä syntyä. Torstai-iltana on esikoisen kaverisynttärit ja olisi kova pettymys jos ne joutuisikin siirtämään. Oikea syntymäpäivä on vain kaksi päivää ennen laskettua, joten siksi ajateltiin pitää nämä vaatimammat kemut pois alta etukäteen :) sukulaiset voivat tulla sitten oikean syntymäpäivän tienoilla, oli vauva sitten jo syntyn tai ei. Perjantain jälkeen olenkin sitten rentoutunut ja valmis synnyttämään! :D

Synnytys tuntuu pyörivän nyt vain vähän liikaakin mielessä... Lähinnä oikein peikkona. Iltaisin mietin tulevaa ja kahden edellisen kivut tulevat elävänä mieleen ja siinä kohtaa on melkein paniikki valmis. Saa nähdä, mikä mun reaktio on, kun lähdön hetki oikeasti koittaa..

Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin! Viikon päästä se on jo meidän kuu, kuulostaa aika uskomattomalta! Aurinkoista alkanutta viikkoa!

Suhveli 37+3
 
No niin, tänään oli neuvola ja huomenna poksuu rv37!

Mutta, mutta. Minulla todettiin tänään anemia. Olen syönyt tuplamäärän Obsidania, mutta ei näköjään auttanut.

Olin tänään aamulla taas labrassa, jossa katsottiin hb, ennen kuin menin neuvolaan. Hb vain laskee ja nyt on muitakin veriarvoja jo alle viitteiden.

Huomenna joudun taas aamusta labraan ja sieltä suoraan synnärille. Todennäköisesti joudun tiputukseen, muusta ei ole vielä tässä vaiheessa tietoa.

Vauva on tämän päiväisen neuvolan mukaan jo erittäin syvällä lantiossa. On vain ajan kysymys milloin poika päättää tulla ulos. Terkkari sanoikin, ettei varmasti mene laskettuun aikaan pojan syntymä.

Vauvan syke on hyvä, mutta liikkeet kovin laiskoja. Osasyynä saattaa olla anemiani ja toisaalta taas vauva valmistautuu syntymään. Tiedä sitten, miksi pikkuinen on laiska liikkumaan...

Hmm, kirjoitin äsken sanan "pikkuinen". Tässä kohtaa täytyykin järkytyksekseni todeta, että tänään sf-mitta oli 39! Mikä ihmeen jättiläinen mahassani onkaan...?

Kamalaa tämä loppuraskaus. Eilen illalla taas supisteli kipeästi, mutta nekin loppuivat kun yritin nukahtaa.

Huns rv36+6
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa olo tökkimään, ei niinkään raskausolo vaan tää flunssa! Nenä koko ajan tukossa, yskittää ihan hillittömästi koko ajan ja räkä valuu valtoimenaan, on tosi hehkee olo ;)

Esikko meni ekan kerran tänään yksin tai no kaverin kanssa kouluun. Ovat kyllä tulleet melki joka päivä kaksin kotiin, mut jotenkin kun ei noista kahdesta ikinä tiedä, mitä matkalla tapahtuu, millon näkyy joku ötökkä tms ja sitä jäädään tutkimaan... No, hyvin olivat menneet ja jopa kerenneet! Aamusta lähdettiin tuon kakkosen kanssa leikkipuistoon, tästä on matkaa varmaan noin 600-700m ja tassuttelin kuin mikäkin vanhus, ja kun kotiin päästiin takasin, niin supisteli pari tuntia, vasta äskön rauhoittui, kun torkuin vähän aikaa, mieli tekis ottaa pikkupäikkärit, mut katotaan nyt mitä pojat keksii...

mielitekoja mulle ei varsinaisesti oo tullu mielitekoja, mut voisin koko ajan syödä jotain, ihan sama onko makeaa, suolaista tai mitä tahansa... Viikonloppuna käytiin "paikallisessa" syömässä koko perheen kanssa, ja pihvi minkä söin oli kyllä niin tulinen, et huoh!!!

metuva toivottavasti olosi alkaa kohenemaan!

suhvelilla on ollu tarkkaa "työtä" ;) Mun yhdellä ystävällä ja hänen lapsosillaan on kaikilla syntpäivät peräkkäisinä päivinä, hauska sattuma!

huns täällä kans odotetaan kauhulla "jättiläistä" syntyväksi... Mulla sf-mitta viime pe (rv 34+3) oli 34cm... Pojistakaan ei oo noin isoja ollu, vaikka molemmat herrat olleet sen n 4kg (eka alle, toka yli...) Mä kyl pyysin pääsyä painoarvioon, kun molemmat olleet ton kokosia, ja terkka laittaa sit vissiin joko tällä viikolla (ke on neuvolalääkäri) tai sit ens viikolla...

Mut mä niiiiiin toivoisin et alkais pikkuhiljaa tää väsymys antamaan periksi... Mä voisin edelleen vaan nukkua!!! Tätä tää on ollu koko raskausajan, ja tuskin tulee helpottamaan vauvan synnyttyä!

Viikonlopun aikana saatiin esikoiselle siirrettyä koulupöytä meidän makkarista (ollu siellä tietsikkapöytänä, mut sitä tietsikkaa ei olla käytetty kuin ehkä 4-5kertaa tän vajaan 4vuoden aikana, mitä tässä ollaan asuttu) ja näin saatiin tilaa hoitopöydälle... Sit pitäs viel saada hyllykkö siirrettyy, niin saadaan tila pinnikselle. Mies käy tänään kattomassa hyllyjä vaatekaappiin, niin saatais vauvan vaatteillekin tilaa, pikkuhiljaa alkaa olemaan paikat kunnossa... :D

tiggeri ja typy 34+6
 
Terkkuja taas ä-poli käynniltä! Tänään piti saada se leikkausaika, mutta lääkäri ei sitä vielä uskaltanut antaa, koska b:llä virtauksissa häikkää. Muuten olisi antanut suoraan ajan 2vko päähän. Häikkää ei kai ollut ainakaan vielä kovin pahasti kun oli ilmeisesti just ja just raja-arvon tietämillä, mutta ens ke on taas käynti äpkl joka määrittää onko mulla vauvat sylissä jo ensi viikolla vai vasta sitä seuraavan viikon alussa. Painoarviot olivat a 2770g ja b 2790g, eli hyvän kokoiset vauvat jo ovat!

Kehoitettiin lähtemään herkästi synnärille jos supistukset alkaa ja vesien menosta heti.

Metuvalle tsempit tulevaan! :)

Miksa ja tuplikset 36+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
:'( itkettäähän se vaikkei kai pitäisi. Turvallisempi vaihtoehto se pienelle kai on, mutta tunnen itseni jotenkin epäonnistuneeksi jo etukäteen; halkiovauva, perätila ja nyt sitten sektiopäiväkin jo määrätty, kun perjantain kuvauksen myötä kävi selväksi, ettei alakautta anna miun lantion mitat myöden lähteä synnyttämään...

Täällä siis 13.9.sektio, tai tietysti aiemmin, jos synnytys käynnistyy sitä ennen.

Anteeksi nyt vain omanapainen märehtiminen tähän kohtaan, huomenna neuvolan jälkeen vähän jotain muuta, toivottavasti.

METUVA, tsemppiä sinne!!!

Plamsu75 ja Pienimies 36+4
 
Pää on kuin pumpulia...

plamsu tsemppiä teille (ja varsinkin sulle!!!) paljon! Täällä ainakin peukut pystyssä, et kaikki menee hyvin, ja miksei menis?

miksa kuulostaa vähän hassulta ettet saanut sektioaikaa... minkä takia, tai siis miks noi virtaukset vaikuttaa siihen? (tyhmiä kyssäreitä, mut...)

Mun piti kysyä teiltä joilla jo lapsi/a, et mitenkäs ootteko pesseet kaikki kaapista löytyneet vaatteet? Siis mitkä olleet säilytyksessä siellä... Kun mä jo mietin, et tarviiks niitä pestä, menee monta koneellista "turhaa" vettä jne... no, nää on vaan näitä mun pumpulisen (ja tyhjentyneen!) pään mietteitä... :)

tiggeri ja typy
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Plamsu75 jaksuja sinulle! Uskon, että sektio harmittaa. Niin minuakin harmittaisi, jos siihen jouduttaisiin. Nyt viime aikoina ajatus on kuitenkin kummasti kääntynyt; pääasia on saada vauva ulos, keinolla millä hyvänsä.

Tärkeintä on, että sinun ja lapsen terveys on kunnossa. :)

Tsemppiä metuva synnytykseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Voi Plamsu älä murehdi tuollaisia (helppo toisen sanoa!), mutta nuo ovat sellaisia asioita joihin et itse voi vaikuttaa! Ja nuo eivät tee susta huonompaa ihmistä, kuin ne jotka saavat ei halkio vauvan alateitse!! :hug: Mä ainakin olen ajatellut että näillä mennään mitä annetaan ja nyt mullakin se sektio edessä.. Ja aivan varmasti olen ihan yhtälailla nämä synnyttänyt kuin kaksi aikaisempaa jotka tulleet alakautta ja jos joku muuta väittää niin painukoon ties minne!

Tiggeri sektio päivää en saanut siksi, että jos lääkäri olisi sen antanut suoraan 2vko päähän ja sitten ensi viikolla olisikin virtauksissa enemmän häikkää, niin aikataulua jouduttaisiin nopeuttamaan ja tulisi turhaa säätöä aikojen muuttelussa.. Eli tuo 2vko on maksimi aika jonka mun raskaus jatkuu... (hui!)

Miksa ja tuplikset 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Ei oikein ole ehtinyt kirjoitella kun aika on mennyt tuota pientä prinsessaa ihmetellessä ja opetellessa taas tähän pikkuvauva-arkeen.
Onnittelut kaikille uusille pienokaisensa saaneille!

Nyt siis ollaan kotona ja voidaan ihan hyvin. Vauvalla seurattiin sokereita syntymän jälkeen ja heti keskiviikkona (tiistai-illalla siis syntyi) piti lähteä lastenosastolle kun sokerit pakkas laskemaan liian alas, lisämaidosta huolimatta. Keskiviikkona siis sokeritippaan osastolla ja hyvin lähti sillä sokerit tasaantumaan. Torstai-illalla tippa pois ja perjantaille seurattiin siellä vielä. Perjantaina sain hänet vierihoitoon ja lauantaille seurattiin vielä. Lauantaina päästiin kotiin kun kaikki oli hyvin.
Nyt opetellaan rintaruokintaa, kun vauva tottui siellä osastolla pulloruokaan. Kun piti säännöllisesti niitä sokereita mitata ja sitten kunnolla ruokaa. Melko hyvin imetys nyt lähtenyt käyntiin, tyttö saa vaan välillä kauheita raivareita, kun rinnasta ei maitoa tulekaan niin helposti kuin pullosta...
Niin pikkuinen tuo nyt on, ettei meillä tahdo olla niin pieniä vaatteita. 56cm kun on nekin vähän isoja, ja suurin osa vanhoista vaatteistamme on kuitenkin 62cm. Ja kahden pojan jälkeen tällä äidillä on kovat poltteet päästä ostamaan "tyttöjen" vaatteita... :whistle: =)
Synnytyksestä sen verran, että tosiaan käynnistettin raskausmyrkytysepäilyn vuoksi viikoilla 37+3. Suoraan ottivat saliin tipalle. Klo 15:30 laitettiin tippa, klo 18 alkoi säännölliset supistukset. Klo 19:30 alkoi supistuskivut olla niin sietämättömiä, että pyysin jotain lievitystä. Lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot n. 19:40 ja laittoi kohdunkaulan puudutteen. Tuolloin oli 5cm auki. Siitä suunnilleen seuraavalla supistuksella tuntui että nyt pitää ponnistaa. Kätilö katsoi että oli jo 10cm auki ja saa ponnistaa. Ponnistusvaihe 1-2minuuttia ja 19:59 tyttö oli syntynyt. Eli vauhdikkaasti edennyt synnytys. Ja kokemuksena ihan hyvä.
Nyt vaan omaan napaa, koska äkkiä yritin jotain kirjoittaa sillä aikaa kun tyttö nukkuu.

Tsemppiä kaikille odottajille ja tosiaan onnea kaikille vauvan saaneille!

supukka ja neiti 6vrk
 
Hei.

Tänään oli äippäpolilla kasvukontrolli.
Nyt rv 36+3 painoa pienellä arvion mukaan 2,3kg, eli +500g tullut tasan kahdessa viikossa. Entiedä onko hyvin vai olisko pitäny enempi tulla...(?)

Edelleen perätilassa : / Ensi viikolla siis taas tuonne isompaan sairaalaan ja yrittävät käännöstä.
Millanenhan toimenpide tuo käännös on? Sattuukohan se...?
Ja jos ei onnistu niin sitten varmasti tuo sektio tehdään.
Millähän viikoilla se yleensä tehdään?

Plamsu Itsekkin toivoisin että saisin synnyttää normaalisti. Kuitenkin aina ajatellaan lapsen ja äidin parasta kun sektio tehdään. Ei siitä tarvitse tuntea epäonnistuvansa, joillekkin asioille ei voi vaan mitään:hug:

Mielialan vaihtelut sen kuin jatkuu. Ei jaksais näitä yhtään enää.

Syysodotus84 36+3
 
Supukka, ihanaa, että pääsitte kotiin!

Syysodotus, tuo kasvuvauhti on juuri hyvä: loppuraskaudessa kun vauva kasvaa 200-250 grammaa viikossa =).

Minulle kuuluu hyvää ja huonoa. Tärkeintä on se, että kävin äitiyspolilla eilen, ja vauvan vointi on erinomainen. Huonoa se, että oma vointini puolestaan on romahtanut taas. Kauhut jylläävät aivan täysillä. Vajaa kaksi viikkoa käynnistykseen. Se ei ole pitkä aika. Ja kuitenkin on.

Helmitoivo, 36+5
 
Syysodotus84 älä pelkää käännösyritystä, ovat kyllä asiansa osaavia siellä äippäpolilla, enkä usko, että lääkäri lähtee kenellekään sitä väkisin tekemään. Itse olin ensin käyrillä, sitten lääkäri vielä varmisti asennon ennenkuin lähti edes kokeilemaan kääntömahdollisuutta. Tarpeen mukaan ymmärtääkseni annetaan puudutetta/rentouttaa ainetta, jos katsotaan tarpeelliseksi, itsellä oli tilanne nin selvä liki hetimmiten ettei käännöstä tulla tekemään, mitään en siis saanut.

Omat vatsanpeitteet kireät ja kohtu niin supoistusherkkä, ja pojan pylly painunut jo tuonne alakertaan niin tiiviisti, että jäi käännösyritykset siihen, kun lääkäri totesi kivikovan vatsani päältä, että ei se kyllä mihinkään enää tuolta nouse annetaan olla. Painoarvio meillä tuolloin viime perjantaina 36+1 oli 3020g. Sen jälkeen lähetteellä menin sinne magneettikuvaan, jonka tuloksien pohjalta tosiaan eilen lääkäri soitti, ja sen jälkeen sain jutella kätilön kanssa ja sain tuon sektiopäivän, joka näyttäisi viikkojen osalta olevan 39+1. En kyllä usko, että niin pitkälle päästään, eli sitten kun tuntuu, että synnytys alkaa, niin suhteellisen reippaasti lähdetään kohti sairaalaa.

Ja eilisen asian pureskelun jälkeen olen nyt sisäistänyt, että tärkeintähän on, ettei pikkuinen joudu synnytysmuodon takia vaaraan, ja ammattilaiset ovat todenneet sen, että tämä on meille paras :heart:

ELi kovasti tsemppiä sinulle Syysodotus kaikki sujuu varmasti hyvin, ja tosiaan vauvahan voi vielä kääntyä vaikka synnytyssalissakin :)

Kohta kohti neuvolaa, jotenkin tuntuu, että turhahan sinne enää...

Plamsu75 ja Pienimies 36+5
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Unohdin kirjoittaa ulkokäännöksestä. Eli ei ollut ollenkaan ainakaan minun mielestäni ollenkaan paha homma! Ei vauvan eikä minun kannaltani, kun se edellisessä raskaudessa tehtiin.

Ahdistunut ja paska olo.

Helmitoivo, 36+5
 
Jännittää ihan törkysesti.
Kohta se on sitten menoa ja tuo tietämättömyys on pahinta. Ensin labran kautta synnytysosastolle ja siellä sitten ihmetellään minua ja vauvaa, että mitä meille pitäisi tehdä.

Toivottavasti edes vauvalla olisi kaikki hyvin!

Huns 37+0
 

Yhteistyössä