SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Voi että kun osaisin Helmitoivo sanoa jotain joka parantaisi sun oloa, mutta en osaa sanoa muuta kuin että koita jaksaa. Päivä kerrallaan on mentävä, ja koita löytää ennen nukkumaan menoa kuluneesta päivästä tai muusta muutama sellainen hyvä asia jota ajattelet. Ehkä sitä heräisi paremmalla mielellä ja sitten päiväkin menisi paremmin.

Pinnan kireys
Noniin on sitä täälläkin taas!! Mua supisteli enemmän ja vähemmän eilen klo 05-23 ja se kiristi hermoa entisestään. Menkkajomotusta alavatsassaja selässä +supistukset =ei hyvä yhdistelmä. Mulla menee hermot nopsaan aika pienistä jutuista.
Mies parka! Ja muita ihmisiä en edes halua nähdä koska pelkään että sanon jotain rumasti jos joku erehtyy sanomaan jotain "väärää".
Tämän lisäksi Jvg on taas kääntyillyt. Ensin oli poikittain joka sattui ihan pirusti! Musta tuntuu että nyt kun on kasvanut niin liikkeet voimistuneet muutenkin ja maha aivan hellänä. Sitten se lähti kääntymään pää ylös ja sillä tavalla se on edelleen nyt aamulla. Pieni hermon kiristys sekin siksi koska se aiheuttaa mulle kamalasti huolta synnytykseen. Ja nyt kun eilen supisteli, niin pelotti aivan kauheasti ettei se vaan lähde nyt syntymään kun on väärin päin. Ja varsinkin kun se oli poikittain.

Mielitekoja
Ei hirveästi ole. Jäätelö ollut koko ajan ja edelleen haaveilen mitä ihanimmista erilaisista annoksista....

Tekemisiä
Mulla päivät menee netissä, makoillessa, perus kodin ylläpidossa ja tv:n edessä. Koiran kanssa ei onnistu kuin pienet lenkit ja silloinkin alkaa sattumaan alas ja tonne sisälle, joten en uskalla lähtee pitkälle kun tuli jo kerran sellainen tilanne etten pystynyt liikkumaan kun joka liikahdus oli kuin viilto tonne alas. Siihen auttoi lepo loppuviimein.

Kysymyksiä viisaammille
Missä te aijotte nukuttaa ekat viikot/ kk? Onko joku nukuttanut jo tai aikooko käyttää äippäpakkausta pinnasängyn päällä? Se on mun aikomus, mutta mulla ei ole siihen mitään reunapehmusteita tai muita fiksuja reunalakanoita. En tiedän tarviiko sellaisia edes..? Ja entä se peitto kun aijon käyttää pakkauksen peittoa niin sen varmaan voi jättää vaan yli pakkauksen reunojen kun on niin iso. Vai ootteko hommanneet jonkun pienemmän peiton?
Yks vaihtis olisi laittaa vauva vaununkoppaan pinnikseen, mutta mä en taatusti osaa laittaa vaippoja pojalle aluks niin ettei vuoda. Enkä toki aina myöhemminkään.. Ja vaunun koppaa on sitten hankalempi saada puhtaaksi. En tiedä???

Toinen kysymys: kuulin tutulta että froteinen suojalakana ei saa olla koko sängyssä, koska se ei hengitä joten vauva voi tukehtua siihen. Kysyin vielä että jaa vaikka se olisi lakanan alla. Hän vastasi että vaikka se olisi lakanan alla. Mitä te muut olette mieltä?

Noniin, eiköhän tää taas tästä..

Allu ja jvg 36+6
 
Viimeksi muokattu:
Meillä tarkoituksena, että vauva jää viereen nukkumaan. Ei ole pinnasänkyä tms. meille edes nyt hankittu. Poikamme nukkui vieressä 1v8kk ikään saakka, sitten siirtyi lastensänkyyn.

Muistuttaisin vielä, että sunnuntaista alkaen pino tarvitsee uuden päivittäjän!

Tänne ei mitään erikoista, olo edelleen ihan mainio. Päivät kuluu nopeasti pojan kanssa ulkoillen, lenkkeillen, normaalia arkea eläen. :)

Empuuu rv 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on käytössä ipad, ja tietokone on siitä syystä jäänyt unholaan ja on vailla erinäisiä päivityksiä jne.
Tällä on vaikea muutenkin saada vahvennettua tekstiä, joten en mielelläni ottaisi päivitystehtäviä.

Olisko joku muu halukas?
 
Meillä vauva menee suoraa omaan sänkyynsä ja huoneeseensa nukkumaan, en edes uskaltaisi ottaa viereen koska mies on niin kovauninen, ettei herää vaikka mitä tekisin. Ja uskon että kaikki nukkuu paremmin omissa sängyissään. Tästä sain jo hiukan kritiikkiä, mutta omapahan on vauvani ja mielestäni kenenkään ei pidä ruveta toista opettamaan.. Kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee :)

Ostin eilen ensimmäiset imetysliivit, hui! Pakko kai se on tässä sairaalakassia alkaa pikkuhiljaa kasaamaan, varmuuden vuoksi vaikka vielä on viikkoja edessä.. Hirmusen hyvän idean joku sanoi täällä aiemmin, että laittaa vaatteet valmiiksi turvakaukaloon, että mies ottaa kuitenkin kaukalon mukaan kun tulee hakemaan meitä kotiin, kiitos tästä! :) Itse olisin varmaan unohtanut koko kaukalon....

Perjantaina on neuvolalääkäri, saas nähdä.. Ja eilen kaupunkireissulla kävelin hyvän aikaa, muutamankin tunnin, eikä supistuksen supistusta. Loppu matkasta alkoi vihloa lonkkia, joten oli jo hyväkin päästä istuskelemaan.

Mutta nyt aamupala nro 2.

Beibei & Ipana 35+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Nukkuminen:
Mä käytän pissasuojaa sängyssä. Vaunukopassa on pestävä patja joten jos vahinko käy niin sen pesee koneessa. Meillä ei lapsi nuku yhtään yötä samassa sängyssä. Meidän sänky on meille ja en ota riskiä et vauva jäisi alle. Esikoinen jos olis nukkunut samassa ei olisi kukaan muu saanut nukutuksi. Aluksi vauva nukkuu vaunukopassa jonka sijoitan pinnasänkyyn. Sit kun kasvaa pääsee pelkältään pinnikseen. Muksut nukkuvat samassa huoneessa.

Mammuska 83 ja masukki 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja BeiBei
Neuvolavisiitti takana, sykkeet 160+, kaveri liikkui taas vilkkaasti ja sf mitta nyt 34. Omat paineet 121/75 ja paino tullut alas 900g viime viikosta, kokonaisuutenaan onneksi painon nousu pysynyt kohtuudessa 11-12kg nyt koko raskausaikana on tullut. Siitä on hyvä sitten alkaa urakoimaan... =)

Nyt vain odotellaan, kaikki on jo valmiina, ja lähtökin saa tulla minun puolesta koska vaan. Täälläkin tosiaan vauvan kotiutumisvaatteeton jo tuolla turvakaukalossa valmiina ja turvakaukalon telakat löytyvät jo molemmista autoista. Vaunut kasattu, vain ilmaa renkaisiin ja valmista siltäkin osin. Vauva nukkuu omassa sängyssään meillä myös, alusta alkaen koen sen parhaimmaksi, mutta toki jokaine valitsee tässäkin sen ratkaisun, mikä tuntuu omalta.

Mieli on aika herkällä, ja niin ilon kuin surun kyyneleet liikkuvat nyt helposti. jotenkin kuitenkin tuntuu aika rauhaiselta omat fiilikset. Sain vihdoin kummiasian toisenkin kummin osalta päätökseen, ja olo on helpottunut sekä onnellinen.

Nämä loppumetrit tuntuvat koettelevan itse kutakin enemmän ja/tai vähemmän rankasti...kovasti jaksamista ja tsemppiä kaikille loppumetreille, ja luottamista siihen, että kyllä kaikki kääntyy parhain päin!

Itse olen järjestänyt melkeinpä joka päivälle tapaamisia ystävien kanssa lounaan tms. merkeissä, saa vähän tuuletusta ajatuksille, ja tulee lähdettyä liikkeelle täältä kotoa kun sen verran kykenee vielä.

Plamsu75 ja Pienimies 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Meillä vauva nukkuu pinnasängyssä alusta alkaen. Reunussysteemit on, mutta ne ei mun mielestä oo mitenkään välttämättömiä. Toinen lapsista on nukkunu aluksi äippäpakkauksessa ja musta oli ihan hyvä nukuttaa eka siihen ja ihan sillä pakkauksen peitolla ollaan pärjätty siihen asti kun lapsi on tarvinnu isomman.

En ainakaan oo kuullu ettei sitä frotee muovia saa pitää sängyssä lakanan alla:O
En kyllä keksi miten pieni vauva siihen vois tukehtua.... Oon pitäny ja pidän edelleen.

Oon tässä miettiny et onkohan nuo välillä tulevat kivut supistuksia vai jotain muuta.
On ollu menkkamaista jomotustakin mutta nyt enimmäkseen pistävempää tuo kipu alamahassa.

Nyt nukkumaan...

Syysodotus84 36+4
 
Nukkumisesta: Meillä vauva nukkuu mun vieressä, näin on menty kahden ekankin kanssa. Esikoinen siirtyi omaan sänkyyn n.1v ikäsenä mut pikkuneiti nukku äidin kainalos 1v7kk ikään asti, nukkuu vieläkin mun vieres mut omas sängys :D Meillä toimii näin, toisilla toisin...

Mä oon käyttäny muovitettua froteeta vaan siinä kohtaa mis ajattlisin pyllyn olevanmjuurikin tuon takia et se kangas ei hengitä muovin takia.
 
Onnea metuva!!! :)

Täällä kärsitty päänsärystä pari pvä, eilen särki koko päivän ja nyt viime yön särkenyt aina kun olen herännyt. Niskat vissiin niin jumissa, kun RR:kin ihan ok eikä mitään valtavia turvotuksiakaan.. Täytyy seurailla. :/

Miksa ja tuplikset 36+4
 
Huomenia kaikille kanssa odottajille ja jo vauvautuneille, sekä jälkimmäiselle porukalle myös kovasti onnea.

Täällä odotellaan ja niinkuin se tunnetusti menee, odottavan aika on pitkä, tooodella pitkä. Mitään kipuiluja ei menkkavihlon lisäksi ole, siellä tuo tuntuu liikkuvan päivästä toiseen. Eilen olin peltohommissa isännän kanssa koko illan, nostelemassa olkipaaleja, vaan ei mitään, ei niin kertakaikkiaan mitään. Kropan puolesta tuntuu, että tehdä sais ja vaikka mitä, tokihan tuo pallo alkaa tekemisen suhteen olla tiellä. Ja mieheltä sain sellasen tuomion, että ennen pe iltaa ei olis lupa tulla hänen duuniensa vuoksi, no saas nyt sit nähä kuin käy. Äsken kun peiliä tiirailin, ni voisin kuvitella, et maha ois alempana kuin aikaisemmin, mut mistä sitä tietää...

Puolituttu sanoi kerran että kun juo piimää niin sillä homma käynnistyy, join eilen, ei käynnistynyt. Myöskään minkäänlainen kyykkääminen, lapiointi, omenoiden keräily puiden alta, ei tunnu saavan sen erikoisemmin mitään aikaan.

Meillä nukkuu kanssa omassa sängyssään jo ihan turvallisuus syistäkin. Pienen pesän sille ajattelin rakennella pinnasankyyn. Jahka saadaan tuo pinnasaänky tuotua vielä makkariin. Muutoin meillä ois kanssa kaikki valmista. Toki telakka pitää kiinnittää vielä autoon, mutta muutoin mä keskityn nyt enää pelkästään siihen tylsään odottamiseen...

Stina & Elämänvalo 38+
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnea uusille vauvoille <3

Meillä nukkuminen tulee tapahtuu noin äitiyspakkauksen laatikon kokoa vastaavassa vauvasängyssä, joka on kulkenut suvussani. Sänky laitetaan meidän makkariin myn viereen. Olen sen verran laiska että en jaksa käydä toisessa huoneessa tai huoneen eri nurkassa silittelemässä vaan homma toimii kätevästi sängystä käsin :) Tästä molemmat pojat ovat aikanaan siirtyneet isompaan sänkyyn meidän sängyn vieressä ja reilun vuoden ikäisinä oman sänkynsä kanssa yhteiseen huoneeseen. Katsotaan nyt miten tämän kolmannen kanssa käy :)

Aatoksia ja muru 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja jenttu
Paljon onnea syntyneistä vauvoista <3!

Meillä vauva nukkuu kehdossa minun ja mieheni sängyn vieressä. Myös äitiyspakkaukseen olen laittanut lakanat. Meillä on alkuun sellainen järjestely, että mies huolehtii vauvasta alkuyön (kahteen asti) ja minä loppuyön. Nukumme siis miehen kanssa aluksi eri huoneissa. Tämä järjestely sen vuoksi, että kummallekin taataan edes jonkinlainen pidempi unijakso. Mulle tämä on välttämättöntä, kun on niin iso riski syvään masennukseen. Lypsän illalla valmiiksi maidon pulloon ja mies antaa alkuyöstä siitä vauvalle syötävää.

Kiitos, Allu, myötätunnosta. Edelleen tosi paska olo. On alkanut tulla sellainenkin olo, että olen psyykkisesti niin poikki, että tuntuu, etten kohta jaksa synnyttää. No, jospa itse touhussa tämä tunne unohtuisi.

Huomenna täysiaikainen tyttö. Painoa kolme kiloa. Syntyisit jo, rakas.

Helmitoivo, 36+6
 
Terveisiä painoarviosta;) Vauvan koko tällä hetkellä n.4kg, tietenkin on VAAN arvio mutta voin kuvitella että on jo hyvän kokoinen kun on oma olotilakin sen tuntuinen:LOL:
Kohdunkaula lyhentynyt huomattavasti ja pehmeä. Vauvan pää tuntui sisätutkimuksessa. Viimeset 3-4 päivää on olleet niin tuskaisia että kyllä se pää siellä alhaalla onkin. Pystyasennossa kun on niin tulee aika nopeasti huono-olo eli olen viettänyt viime päivät aika tiiviisti vaakatasossa.

Verenpaine hieman noussut (jostain luin että olisi yksi merkki että synnytys voisi olla lähellä??) Painoa tullut viikossa 500g. Streptokokki näyte oli positiivinen eli se tietää sit antibioottia kun synnytys alkaa :'(

Nukkumisesta meillä vauva nukkuu kans omassa sängyssä meidän sängyn vieressä...ajattelin että tekisin hänelle pienen pesän sänkyyn niin ei tuntuisi niin isolta tuo sänky. Laitoin kyllä patjan suojaksi sen muovisen suojuksen, eikä ees tullut mieleen että vauva tukehtuisi siihen. Meillä se on petarin alla. Eikö vauvan pitäisi nukkua selälleen, ainakin aluksi??!

Minä pakkasin vauvan sekä omat kotiutumisvaatteet kassiin jonka mies saa ottaa mukaansa ku tulee meitä hakemaan. Laitoin kassiin 50cm ja 56cm vaatekerran mutta ehkäpä joudun ottamaan nuo pienemmät pois jos tuo vauva vielä tosta kasvaa :D

Meillä täällä Ekks on hieman ruuhkaa ku on 100 laskettua aikaa nyt kuukauden vaihteessa...pitää miettiä tarkkaa milloin alkaa syntymään että mahtuu joukkoon mukaan:LOL:

hanja ja osmoheluna 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja BeiBei
Metuvalle onnea:flower:

Neuvolassa taas pyörähdetty..Baby on laskeutunut jes! Sf-mitta pienentynyt 2 cm ja kiinnittyneeltä vaikuttaa. Oloja on ollutkin siihen malliin,että jotain tapahtuu, mutta ei vielä nuolaista;) Yliajalle ei anneta ainakaan liikaa mennä terkkarin mielestä,koska tuo verenpaine niin korkealla ollut pitkään. LA siis 6.9, ei ois enää kauan huiiii:) Välillä ihan karmii,että kohta meitä on kolme ja välillä taas ei malttais yhtään odotella.

Meillä vauveli nukkkuu heti alusta asti omassa sängyssään. Ekaksi äippälaatikossa pinniksessä, pinnis ihan meidän sängyn vieressä. En uskalla nukuttaa viereen, mies nukkuu sikeästi ja pelkäisin itsekin litistäväni pienen. Mutta kukin tyylillään!:)

Tsemppejä viimeisille viikoille meille kaikille!!!!

-Moonan&Napura 38+5-
 
Paljon onnea kaikille, jotka ootte vauvan jo saaneet! :) Kivasti tullu uusia kirjoituksia nyt muutaman päivän sisällä tänne. Kyselty on vauvan nukkumisesta alkuun. Me ollaan aateltu että vauva nukkuis aluksi äitiyspakkauksen laatikossa, ja se laatikko laitetaan pinnasänkyyn. Sit jonkin ajan kuluttua laatikko veks ja baby nukkuu sit pinnasängyssä. Mäkään en oo kuullu tosta muovifroteen tukehtumisjutusta ollenkaan. :O Jos vauveli nukkuis meidän parisängyssä, ei meistä kumpikaan sais nukuttua, se on varma... Molemmat pelättäis millon käännyttäis vahingossa pikkusen päälle, joten ei kiitos. Alussa pinnasänky ja vauva on meidän makkarissa mut sit jossain vaiheessa ollaan aateltu siirtää sänky lapsen omaan huoneeseen.

Mulla oli tänään neuvola. Tässäpä tärkeimmät:

paino: +300 g/viikko
hb:139 (on noussut mukavasti nyt loppuajasta)
verenpaine: n. 73/110 (en jaksa käydä kattomassa mut jotain tommosta)
pissa: puhdas
sf: 33,5 cm
vauvan asento: rt
Muuta: vauvan pää oli kiinnittynyt! :)

Tosta kiinnittymisestä ja laskeutumisesta johtuen on tosi kipeetä kävellä, vaihtaa asentoa, nousta istualta seisaalleen ja jopa lepääminen. Alapäähän jomottaa ja kaikki sattuu. Kipeitä supistuksia mulla ei oo tosin vielä ollu. Viikko sitten ultrassa vauvan painoarvio oli 3100 g eli aika iso viikkoihin nähden. (35+4) Ens viikolla meen sit uudestaan ultraan jossa päätetään käynnistysaika. Mulla on siis insuliinihoitoinen rd.

Päivät mulla menee kotitöitä tehdessä (ei mitään raskasta pysty tekemään), lukiessa, neuloessa, netissä jne. Kävelylenkille en enää halua mennä koska kävely sattuu niin paljon. Riittää kun postin käy hakemassa ja kukat kastelee. :)

Mä oon ajatellu pakata sairaalakassiin sekä 50 cm että 56 cm vaatteet kun en yhtään tiedä kumpi on sopivampi. Vaatteiden valinta on meikäläisellä vähän liian vaikeeta. Pitää miettiä mikä käy yhteen, ja tuleeko liian kuuma yhdistelmä ja kaikki ulkopuvut/haalarit näyttää niin isoilta...

tiituli85+vaavi 37+5
 
Argh! Pakko päästä purkamaan. Ei mitään hätää, mutta mun pinnani on aivan hemmetin kireällä. En uskalla nähdä oikein ketään, kun tiedän, että alan vain kiehua ja kihistä kaikesta mahdollisesta. Olen niin kiltti, etten minä suoraan mene kenellekään laukomaan mitään (paitsi miehelleni), mutta sitten kerään reppuuni taakaksi kaikkia mahdollisia ihmisten sanomisia. Monet niistä ovatkin kyllä välillä ihan typeriä kommentteja. Yksi asia, mitä en kestä, on vatsani koko ja siitä arvioutu tulokkaan koko. Eilen esim. naapurin mies sanoi minulle pihalle, että tuhti vauva teille tulossa. Ei helvetti! Joo, ehkä maha on iso, mutta vauva kasvaa täsmälleen keskikäyrällä. Ja näitä kommentteja kuulen tosi paljon. Teki mieli sanoa, että onpa sulla rimpulat jalat.

Yhtä hyvää ja rakasta ystävääni näin eilen, ja sen tiesin etukäteen, että hänen kanssaan ei hermot mene. Sen sijaan hänelle onneksi saattoi suoraan puhua ajatuksistani ja tunteistani. Se teki hyvää. Mutta muuten. En myöskään kestä, kun puolitutuilta tulee Fb:ssä viestejä, että joko vauva on syntynyt ja milloin la. Minä olen nyt kahdessa raskaudessa ottanut linjauksen, etten sano kuin ihan lähimmille lasketun ajan, ja kyllä me sitten ilmoitamme, kun on jotain ilmoitettavaa. En kestä myöskään sitä, jos joku mua "lohduttaa", etteivät ne ihmiset pahalla. Joo, eivät. Hirveän harvoin ihmiset ilkeyttään asioita tekevät, mutta silti mua VITUTTAA ja ihmisten sanomiset voivat olla pöhköjä, vaikka eivät pahalla sanoisikaan.

Kuulostan kyllä nyt ihan naurettavalta, mutta pakko oli vain päästä tyhjentämään kuohuvaa mieltäni.

Tänään vauvamme on virallisesti täysiaikainen, joten nyt voisi syntyä.

Helmitoivo, 37
 
Tänne on tupsahdellut lisää vauvoja! Onnea vauvan saaneille :)

Meillä vauva on tarkoitus nukuttaa omassa pinnasängyssään meidän huoneessa. Olen ajatellut, että nukkuisi vähän paremmin, kun ei ole maito koko ajan tuoksumassa nenussa. Ja minä itse nukun paljon paremmin, kun ei tarvitse varoa pientä unen läpi.

Täällä alkaa olla myös odotusta ihan rankalla kädellä ilmassa. Kävin kertaalleen käänytmässä synnärillä, kun housuihin lörähteli jotain. Ei mielestäni ollut pissaa ja testin mukaan ei ollut lapsivettäkään. Voi kuulemma olla nestemäistä limatulppaa, tiedä sitten. Limaa olenkin sitten valutellut tuolta jo jonkin aikaa, eli kyllä siellä jotain tapahtuu kohdunkaulalla. Viikko sitten tilanne oli sormelle auki, kolme senttiä kanavaa jäljellä ja paikat pehmeät. Nyt supistelut on selvästi napakoituneet ja tuntuu menkkajomotuksen kaltaista tuolla lantion seudulla. Silti en usko, että tämä syntyy lähiaikoina. Minä olen turvoksissa kuin ankka ja verenpaineita vähän nostelee. Huoh! Viime viikonloppuna sairastetun flunssan vuoksi olo on edelleen tosi naisellinen :kieh:

Onneksi sentään ilma näyttää olevan ulkona huippu! Taidan käydä koiraa taluttelemassa lenkin jos tämä mielikin vähän virkistyisi siinä samalla.

Muruski rv 37+6
 
Helmitoivo jaksamisia sulle!! Tuo on niin raivostuttavaa kun ihmiset ottavat asiakseen kommentoida ties mitä.. mä olen samanlainen sen suhteen että siinä tilanteessa annan asian olla, ehkä saatan vitsaillakkin, mutta hetken kuluttua harmittaa että miksi en sanonut sitä tai tätä!! :stick: Oman olon puolesta pitäisi alkaa vaan kuittailla takaisin, mutta toisaalta eipä se taida mitään hyödyttää. Jos ihminen on niin tyhmä ettei osaa suutaan pitää kiinni tietyissä tilanteissa, on hän todennäköisesti myös niin tyhmä ettei tajua vasta v*ttuilua. ;) Muutenkin loppusuoralla olet nyt onneksi, vaikka nää viimeiset päivät vasta mateleekin!

Meillä vauvat nukkuvat aluksi yhteisessä pinnasängyssä poikittain. Tuohon Stokken sänkyyn olisi ollut se pienennysosakin varastossa, jolla sen olisi saanut yhdelle ihanan pieneksi, mutta kaksi siinä olisi mennyt ehkä muutaman viikon ajan ja sitten saanut taas suurentaa isommaksi. Tavallisen kokoisessa pinniksessä mahtuu nämä kaksi varmaan nukkumaan jonkin tovin ennen kuin siirrän heidät omiin sänkyihinsä.

Multa ei ONNEKSI ole kukaan vieä kysynyt että joko on syntynyt tms.. mutta mies kiroaa kun häneltä töissä kysellään että joko jo???? Nämä ovat kolmannet kaksoset heillä tänä vuonna töissä ja edeltävät syntyivät pari kk ennen la, joten miehet siellä osaavat odottaa ennenaikaisia vauvoja. ;)

Miksa ja tuplikset edelleen 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Miksa/Asian vierestä mistä tuo peili :) Huh täällä tasan 37 enpä ois uskonut että näille viikoille pääsen ,alkaa jännittää ,lieviä suppareita edeleen on ,olo kuten viikkon mukaan kuulupi olla kehno ,ihanaa kun loppuajan saa käydä sairaalan polilla tunne että pidetään hyvää huolta :heart: Toivon mukaan ketjulle löytyy jatkaja koska pian on meidän kk. apuuva :attn::attn::attn:

äititys ja onni ja Pätkis tasan 37 =)
 
äititys ja onni Askosta peili on, tosin sitä ei vissiin myydä enää tuon värisenä... Taitaa väreinä tällä hetkellä olla musta, valkoinen sekä hopea.

Empuu ja BeiBei, ne vauvat on litistäneet mun sisuskalut ihan kokonaan, vatsan sisälmys on vaan joka puolelta täynnä vauvaa, niin mahtuvat siellä olemaan.. (ovat vielä ihan keskikäyrän vauvoja..)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75

Yhteistyössä