SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Elokuussa*

Ihana mahakuva :)

Mua on alkanut mahan koon ja joko se syntyy kommenttien lisäksi ärsyttämään ne no tuleeko tyttö vai poika kyselyt. Kun vastaan etten tiedä, lähes aina vastataan että tyttö varmaan kun kerran on jo kaksi poikaa. Olisimme siis halunneet tietää mutta tämä vauva ei ole halunnut paljastaa sukupuoltaan :) Minulle sopii kyllä kumpi vaan! Kunhan nyt kohta pääsis jo synnyttämään!

Käväisin tuossa neuvolalääkärillä, joka totesi vauvan kadonneen ;) Sf mitta oli pudonnut viikossa 36 sentistä 32:teen. Eli voin todeta tyypin liikkuvan oikeaan suuntaan :D Onhan tässä nyt vielä viikkoja jäljellä, eli en toivo vielä liikoja...

Aatoksia ja muru 36+3
 
Poks eilen, eli tänään 37+1 :)

Tänään neuvolassa jvg pimpsahti yläkäyrän yläpuolelle, eli saan lähetteen äippäpolille kokoarvioon ja siellä katsovat kanssa tuota kiinnitymishommaa. Taisitä kun tuolla vielä pyörii, vaikka oli taas tänään rt:ssä. Se neuvolan täti ei varmaan usko mua kun sanon että pyörii, kun joka kerta on neuvolassa oikein päin.... :)

Mutta jes kokoarviolle, sitähän mä halusin :) mutta miinus yläkäyrän yläpuolella olemiselle.. Toivottavasti ei ole jättivauvaa tulossa! Vaikka eihän noi käyrät aina kaikkea kerro. Toivotaan et mulla on vaan paljon vettä ;)

Sf oli siis 35,5, eli pari senttiä tullut viikossa.
Muuten kaikki ok. En päässyt vieläkään uusille kympeille, vaikka paino ei ollut viime viikon tapaan laskenutkaan. 100g kiinni :ashamed: :)

Mulla meni yks ilta hermo tossa nukuttamis asiassa siihen äippäpakkaukseen, ja sen kanssa lakanoiden ja muiden pyörittelyyn ja se lensi kun "leppäkeihäs" nurkkaan. Eli päätin että vauva nukkuu pinniksessä sängyn vieressä. Teen siitä sellasen kivan pesän. Ja siitä on helppo ottaa yöllä viereen syömään. Olen alustavasti ajatellut että heti vaan omaan huoneeseen kun oma jaksaminen sallii. Katsotaan miten käy :)

Niin ja onnea taas uusista vauvauutisista Metuva!!
Mielelläni kuulisin porukan synnytystarinoita, jos haluatte vaan jakaa.

T. Allu ja jvg 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Ihania mahoja kaikilla! :)

Mua ottaa kanssa päähän kaikki kommentoijat. Jo pari kuukautta oon kuullut tutuilta ja ihan tuntemattomiltakin: "Nyt ei voi olla kauaa jäljellä. Pari viikkoa enintään?". Siinä sitten oon mutissut, "tai pari kuukautta". Miten ihmiset kuvittelee, että kun on raskaana maha on kaikkien omaisuutta, sitä voi koskea tai kommentoida ihan miten huvittaa. Emmäkään kommentoi toisten kaljamahoja, jättäisivät mun mahan rauhaan. Ja toinen on ihmiset jotka kyselee joka päivä jos oon sairaalassa, tai sit ku niille soittaa niin ne heti luulee, että nyt se on synnyttämässä. Relax!

Pari päivää sitten mulla oli niin hyvä olo että ajattelin tehä pienen kävelylenkin. Sen jälkeen supisteli koko päivän vartin välein.

Meillä on ensisängyksi sellanen pienenpieni sänky joka laitetaan oman sängyn viereen. Sitten saa kasvaessaan siirtyä omaan pinnasänkyyn ja omaan huoneeseen. Ihana kuulla että täällä muutkin on suunnitellut vauvan nukkuvan omassa sängyssä, kaikki jota mä tunnen on pitäneet vauvaa niiden kanssa samassa sängyssä.

Alkaa ahdistaa, stressata ja masentaa tää kotona yksin hengailu. Kaikki sympatia helmitoivolle!

Tuikku 39+0

Tuikku
 
Kirjoitan nyt pikaisesti ja palaan myöhemmin, mutta HUIIIIII!!!!

Terapeuttini ja äitiyspolin lääkärini olivat tänään puhuneet tilanteestani. Lääkäri soitti minulle tunti sitten: minut otetaan jo nyt tulevana maanantaina käynnistykseen, eli käynnistystä aikaistettiin viikolla! Ensi viikolla meillä on pieni tyttö :heart:!

Helmitoivo, 37+1
 
Ihania masukuvia! Pitää varmaan vielä ikuistaa omani ihan omaa fiilistelyä varten. Olen nimittäin päättänyt, että tämä on viimeinen vauvamasuni. Mahan koosta olen minäkin saanut kommenttia. Aina jollain on ollut pienempi tai isompi maha ja siitä saa sitten kuunnella tarinan jos toisenkin. Mulla ainakin alkaa tässä vaiheessa oma napa olemaan jo niin suuri, ettei enää kiinosta ventovieraiden mahan koot. :LOL:

Eilen ja toissa iltana supisteli tosi napakasti ja säännöllisesti. Taas sitä vaan aamulla heräsi rauhassa omasta sängystä uuteen aamuun, joten jatketaan odottelua.

Syysompulle paljon onnea jäpikän johdosta!

Muruski rv 38+1 (huomenna alkaa muuten meidän oma kuukausi)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower:

(.) Oma olo on heikko anemian takia. Mihinkään en saisi yksin mennä, koska tajunnantaso voi heiketä missä ja milloin vain. Lääkäri ei tehnyt asialle yhtään mitään, synnytyksessä saan vasta apuja, etten kuukahda kesken projektin.

Alapäässä tilanne oli viime tiistaina se, että sormelle ollaan auki ja pehmeää kanavaa pari senttiä jäljellä. Vauvan painoarvio oli viikkoihin nähden normaali.

Vauvan nukuttamisesta... Omaan sänkyyn pääsee pikkunyytti, kuten aiemmatkin. En uskalla nukkua vauvan vieressä, pelkään kääntyväni hänen päälle.

Ihania mahakuvia! Itse en ole edes kuvaillut mahaani. Täytyy korjata asia, ennen kuin on liian myöhäistä. :)

Helmitoivolle hurjasti tsemppiä ensi viikkoon!

t. Huns rv 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnea pikkunyyteistä! =)

Voin ottaa päivitysvastuun seuraavaksi kahdeksi viikoksi. En ole kyllä koskaan tällasia päivityksiä hoitanut mutta jospa se luonnistuisi. Aikaa "päivittelylle" pitäs kyllä löytyä kun lapset menee taas tarhaan ja saan siis äitiyslomailla ihan itsekseen. Mulla tosiaan on se sektio 16.9. jolloin joku muu saa sit päivitysvastuun kontolleen.

T. Sanuli 36+6
 

Yhteistyössä