Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Heips!

Mulla vielä n. 2vkoa töitä edessä ennen "lomaa" josta alkaa äitiysloma. Ens ma pääsen Ikeaan shoppaileen ja yhdeksi yöksi hotelliin :) I-h-a-n-a-a! En malttais odottaa laatuaikaa miehen kanssa, ilman ketään tuttuja..

Mä teen myös ravintolatyötä, mutta mua ei ole muu haitannut, kuin lattialta ruokavälineiden/roskien nostelu.. Varsinkin jos on vähänkään turvoksissa maha, en sinne lattialle pääse. No toki kolmen ison lautasen jälkeen alkaa olemaan lasti tiskiin kasassa, mutta kyllä se tässä vielä menee..

Joko lastenhuoneet on sisustettu? Mä odottelen että löydän tapettia, ennenkun rupean repimään edellisiä irti, koska muuten käy niin ettei sielä ole mitään seinillä.. Leluarkku pitäis hioa ja maalata.. Eipä tuonne taida tulla kun pinnasänky, arkku, lipasto vaatteille, keinutuoli ja joku kiva hylly seinälle. Hoitoalusta menee vessaan pesukoneen päälle. Hoitopöytää en tahdo. Väljästi parasta, ja sitten kuitenkin täyttyy leluista yms. krääsästä pikkuhiljaa.

Onko jollain suositella hyviä "pieniä" vaunuja, jotka on helppo sujauttaa takaluukkuun ja vaunutteluun maalla/kaupungissa? Mua hiukoisi tollaset Firkonin vaunut.. äidiltä saadaan vanhat emmaljungat mutta mä tykkään että ne saa olla kotipäiväunivaunuina.
Ja mitä eroa on ilmakumipyörillä ja täyskumipyörillä niinkuin käytännössä? Kumpia suosittelette?

Beibei & Ipana 31+0!
 
Minä aloitin myös varhennetun ä-vapaan. Ihanaa, kun vielä on aikaa rempata ja sisustaa taloa, sillä minulla on todella kova pesänrakennusvietti käynnissä.:D

Samaan aikaan kuitenkin tämä raskaus stressaa aivan mielettömästi, kun vauva päätti sitten eilen illalla kiepsahtaa takaisin perätilaan.
Poika alkaa olla jo niin iso, että toivottavasti pystyisi kääntämään itsensä takaisin alas. Jos poitsu ei käänny enää, eikä ulkoinen kääntäminen onnistu, aion sitten vaikka synnyttää hänet perätilassa. Olen valmis ihan mihin vain, mutta suunniteltu sektio on vihonviimeinen asia, jonka haluan toteutuvan (ellei sitten pojan terveys sitä ehdottomasti vaadi). Olen tänään koko päivän taas vaihteeksi stressannut tätä asiaa. :(

Lastenvaunujen renkaista. Itse tykkään ilmakumirenkaista, koska niillä on hyvä mennä niin hiekkateitä, kuin asfalttiakin. Koirien takia liikun aika vaihtelevilla alustoilla. Renkaiden tyhjeneminen on kyllä ärsyttävää, sillä meno tuntuu heti raskaammalle. Itse en tykkää yhtään renkaiden pumppaamisesta, kun ne renkaiden pinnat on niin ahtaat... Mutta hyviä puolia on silti enemmän. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Gildasen pienelle voimia kasvuun ja tietysti muille syntyneille!:heart:

Kyselin nuista palkkapäivistä täällä ja tarkistin sitte asian ihan palkanlaskijaltakin. Palkkaa maksetaan siis ihan normaalipäivinä se 3 kk, hyvä juttu! Kelalta nääs tuli joku paperi, missä sanottiin,että rahaa tulee vasta syyskuun puolella,niin meinasi tulla hätä (mulla normi palkkapäivä kuun puolivälissä). Onneksi ei tartte siis luotolla elellä kuiteskaan ensi kuussa;)

Tänään oli synnärille tutustuminen! Oli kiva käydä katsastamassa paikat etukäteen,ainakin synnytyshuone näytti ihan kotoisalta ja mies ihasteli siellä olevaa divaania (varmaampa saa siinä lotkuilla rauhassa haha;))
Yksi kysymys taas mielessä: Ootteko kuulleet b-streptokokista? Oon siitä lueskellut parista blogista ja muutenkin, niin testataanko teidän paikkakunnilla se automaattisesti ennen synnytystä? Toi bakteerihan on suunnilleen joka kolmannella-neljännellä odottajalla. Täällä ei testata, mutta aion kyllä pyytää sen testaamisen ihan mielenrauhan vuoksi. Oon varmaan ihan hullu huolehtija joittenkin mielestä, mutta kauhuskenaariohan on,että vauva sitten voi saada synnytyksessä pahankin infektion, jos se äidillä on...Ja tuo streptohan ei oirehdi mitenkään, se vaan on, jos on. Yhdellä ystävällä se oli, mutta se oli tiedossa molemmissa raskauksissa ja sai antibioottotipan sitten synnytyksessä.

Helteitä ootellen (kauhulla;)) Moonan&Napura 33+5
 
Moonan, ei meillä OYSin alueela ainakaan testata. Ekassa raskaudessa sitä stressasin, mutta äitipolin lääkäri rauhoitteli mut asian suhteen, joten nyt yritän olla nyt kolmannella kerralla siitä stressaamatta.

Mutta stressiä riittää muuten sitten ihan riittämiin. Tänään oli soittoaika terapeutilleni. Itkin aivan hysteerisesti, sillä olen aivan puhki näiden taukoamattomien kauhujen ja pelkojen kanssa. Ne vievät aivan kaikki voimat. Luoja, kuinka odotankaan synnytystä.

Kotona ois ihan hirveänä hommaa, mutta sen lisäksi, että selkä on aivan hemmetin kipeä, niin olen aivan loppu ja voimaton pelkojeni vuoksi.

Helmitoivo, 31+6
 
Helmitoivo, tsemppiä sulle ja voimia loppuraskauteen!! Toivottavasti pelot väistyisivät edes hetkeksi:hug:
Itsekin välillä huomaa ajattelevansa vaan kaikkea sitä mikä voi mennä pieleen..Inhottavia ajatuksia, mutta yritän käännyttää ajatukset muualle ja miettiä,että suurin osa raskauksista kuitenkin päättyy hyvin ja terveitä vauvoja putkahtelee maailmaan!:)
 
Heippa taas!
Meillä päin ainakin neuvolan mukaan testataan tuo streptokokki tuossa 35-37viikoilla automaattisesti. Tosin mä siitä huolehdin muutenkin kun 2010 se todettiin positiiviseksi, niin pakkohan se on tarkistaa.
Omaa napaa:
Hammaslääkärissä tuli taas tälle aamua käytyä. Kesäkuun alussahan multa poistettiin alaviisurit leikkaamalla ja oikea puoli alkoi nyt sitten tulehtumaan. Tiistaina sain jo V-Pen 1500 kuurin 10pväksi ja tänään vielä Flagyl antibioottikuurin viikoksi, tätä ensimmäistä tukemaan. Hirveältä tuntuu syödä lääkkeitä jatkuvasti, mut onhan tuo tulehdus suurempi riski sikiölle, kuin mitä nuo lääkkeet..
Välissä oli jokunen supistamaton päivä, kunnes alkoivat taas. Ei tosin niin montaa tule päivässä, mutta kipeältä ne tuntuu. Alavatsaa myöskin jomottelee menkkamaisesti.. Sukkapuikko tuntemuksia myöskin ilmennyt.
Vauva sopii ilmeisesti vielä ihan hyvin pyöriskeleen, muljahduksista päätellen, mutta kuitenkin liikkeet enemmän painottuu aivan alas ja palleaan, ei enää niinkään kylkiä muksi.
Mieliala ollut hiukan pirteämpi viimeaikoina, kun meidän remontti alkaa oleen aikalailla loppusuoralla, muutamaa listaa ja enskuussa tehtävää vessan laajennusta lukuunottamatta. Vauvan vaatteet on kaikki pestynä ja kaapissa, vaunut ja kaukalo valmiina. Sairaalakassin ajattelin tänään pakata myöskin, sitä kun ei tiedä syntyykö etuajassa vai myöhässä (isäänsä jos tulee, niin ei pidä mitään kiirettä).
Noh, tiistaina taas neuvolaan katteleen kuulumisia.

mammamammutti ja tirppana 31+0
 
Tänään oli lääkäri ja olen kuulemma sormelle auki (tarkemmin ei uskaltanut kokeilla, etten avaudu enempää) ja kohdunsuu pehmeä. Jokin arvo oli 1,7 cm, mutta korttiin ei ole ainakaan merkattu sitä kohdunkaulan pituudeksi vaan se kohta on tyhjä. Mutta kohdunkaulakin lyhentynyt, mutta olin vähän sekaisin, ettei tullut kyseltyä enempää ja mikä tuo 1,7 cm nyt olikaan. Merkattuna "vag uä 1,7cm", kohtaan muut tiedot. Vauva on vasta 1345 g, tietysti pelkkä arvio, mutta luulin jo isommaksi, kun 1200 g oli arvio kaksi viikkoa sitten. Sanoi kyllä, että lapsi on normaalisti kasvanut eikä mitään näyttäisi olevan vialla. Lapsivettä sopiva määrä ja kaikki normaalisti. Mulla nyt sattuu olemaan vähän "viallinen" kroppa tai jotain :/ Pitää lähteä sairaalaan heti, jos tulee kipeitä supistuksia. Vähän pelottaa, kun ei ole nytkään tullut, pelkkiä harjoitussupistuksia (mutta paljon) ja jos kuitenkin avautumaan on lähdetty.

Sain tänään ensimmäisen kortisonipiikin kypsyttämään keuhkoja ja toinen annetaan huomenna. Sanoivat, että todennäköisesti tämäkin näyttää syntyvän ennenaikaisesti :/. Pitää kuulemma ottaa rauhallisesti, siivoominen jättää mieluummin jollekin toiselle, mutta rauhallisia kävelylenkkejä voin tehdä. En tiedä uskallanko edes sitä nyt ainakaan vähään aikaan, kun haluaisi ainakin pari viikkoa pysyä yhtenä kappaleena, että päästäisiin edes sinne 34 viikolle. Esikoinen syntyi siis 33+1.

Mona Lisa ja pikkuneiti 30+5
 
Viimeksi muokattu:
Voi, voi noita supisteluja... Voimia kaikille niille, jotka joutuvat ottamaan rauhallisesti! Kyllä kannattaa tosissaan himmata tahtia!

Meidän autoasioista piti sanoa, että meillä on Ford Mondeo ja farmarimalli :) Meille mahtuu kolme istuinta takapenkille ja nyt todistettavasti kaksi istuinta ja kaukalo. Meillä kun tuo esikoinenkin on vielä sen verran kevyt ettei pelkkä koroke tule kysymykseenkään. Mutta hyvin tuntuvat nyt mahtuvan, ei siis tarvi lähteä autokauppoille :D

Oma olo alkaa olla sellainen, että toivoisin viikkojen kuluvan nopeasti. Raskaana oleminen ei ole kyllä mun juttu...

Aatoksi ja muru 31+3
 
Mulla on Citroen Xsaran farkku ja siihen ei mahdu kahta istuinta plus telakallista kaukaloa, kaikki Britaxin, mut tuplat menee takakoppaan hyvin. Miehellä Peugeot 607 johon mahtuu nuo istuimet mut vaunuista täytyy ottaa vaunukoppa ja takarenkaat pois et mahtuvat takakonttiin. Autoja ollaan kateltu mut kun velkaa ei sitä varten oteta eikä osamaksulla peltilehmää osteta niin vaihtoehdot on aika vähissä kun budjetti on alle 5000e.
 
Tänään oli ylimääräinen lääkärin uä kontrolli. Viimeksi vauva oli sen lääkärin mukaan viikkoihin nähden pieni joten siks täytyy käydä 3x 3viikon välein tuolla.
Nyt viikolla 31+6 painoarvio 1450g, viimeksi 1008g joten kasvanut onneksi on.
Verenpaineet 125/69
Painoa kertyny 700g/vk, huh, millonhan tuo painon tulo loppuu. En uskalla enää laskee kuinka paljo sitä on tullut yhteensä, varmasti lähentelee jo 20kg:ashamed:

Voimat on aivan loppu nyt. Kotona olis vaikka mitä tehtävää mutta en vaan jaksa tehdä mitään isompia juttuja. Ja kun tietää mitä pitäis tehä niin se alkaa ärsyttää ja kohta oon stressaantunu kaikista tekemättömistä töistä.

Edelleenkään en oo laittanu vauvalle vielä mitään, ehkä parin viikon päästä tulee hoitopöytä ja sinne saan laitettua vaatteet.
Mielialanvaihtelut on välillä ihan järkkyjä. Toivottavasti mies jaksaa ymmärtää mua vielä pari kuukautta:D
Syysodotus84 31+6
 
Mona Lisa Minulla lukee neuvolakortissa samalla tavalla eli vag uä 2,5cm eli tarkoittaa emättimestä ultraäänellä mitattuna kohdunkaulan pituutta.

Minulla ei ollut avautunut mutta pehmentynyt kohdunkaula...no, tuon kohdunkaulan pituus on rajalla jos viikkoja olisi ollut vähemmän niin sitä olisi seurattu tarkemmin nyt odotellaan...ens viikolla kuitenkin jo rv34 ja vauva saa syntyä jos on syntyäkseen.

Oon joutunut hieman alkamaan ajattelmaan sitä että se vauva syntyy ihan kohta...tänään sitten kävin kaivamassa sitterit, ammeet ja ym. aitasta että löytyy helposti kun niitä alkaa tarviamaan.
Ilmeisesti täytyy myös alkaa pesemään vaatteita ja laittamaan muutenkin tavaroita...ehkä myös pakkaamaan se sairaalakassikin :D

Nyt ei ole onneksi koskenut samalla tavalla alavatsaan niin kuin viikko sitten mutta päivät saa ottaa rauhallisesti ettei ne hiton kivut lantionseudulle tule:(

Onko kellään sellaista tunnetta että maha on täynnä vauvaa?! Minun mahassa ei ole muuta kuin joka puolella vauvaa...ja se myös tuntuu...välillä kun vaihdetaan mahassa kylkeä niin koko maha heiluu :LOL: Aika huiman näköistä.

hanja ja osmoheluna 33+3
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Tässä yksi syyskuinen odottaja myös, olen satunnaisesti käynyt täällä lukemassa, mutta en ole aiemmin kommentoinut.

Meillä siis LA 22.9. toinen, kättäri ja poikalupaus

Tuosta streptokokista, täällä pääkaupunkiseudulla sitä ei ainakaan automaattisesti testata. Esikoinen syntyi kättärillä 2012 keväällä ja hänellä todettiin tuo streptokokki B. Ensimmäinen kun oli kyseessä en oikein osannut mitään huolehtia, mutta vauvan itkuisuudesta sanoin kätilölle ja kun lämpöä oli ilmeisesti hieman tavallista enemmän ottivat tulehdusarvot ja kun ne olivat koholla laittoivat yöksi lasten osastolle ja antoivat antibiootin. Pari päivää myöhemmin selvisi, että kyse tuosta streptokokki B:stä, vauvan kanssa jouduttiin 10 päivää hakemaan antibiootteja kättäriltä aamulla ja illalla, mutta koska huomattiin hyvin ajoissa ei vauva ehtinyt missään vaiheessa olla varsinaisesti kipeä. Joten säikähdyksellä selvittiin ja todella iloinen olen, että tuolla kättärillä ottivat heti vakavasti sellaiset pienet merkit, jotka olisi hyvin voineet myös jäädä huomaamatta ja sen ansiosta saatiin pöpö kiinni, ennen kuin vauvan vointi ehti heikentyä.

Kuulemma nyt toisen odotuksessa testaavat tai antavat antibiootit jo suoraan minulle, koska esikoisella tuo infektio oli.
 
hanja kyllä se taitaa olla tuo kohdunkaulan pituus tuo 1,7cm. Sen verran vakavan näköinen lääkäri oli ja netin mukaan, jos mennään alle 1,5 cm voi synnytys lähteä koska vaan käyntiin :/ sanoi sellaisella ilmeellä hoitajalle ja että ei ole normaali kohdunkaulan tilanne tässä vaiheessa. Aika varma oli ennenaikaisiudesta. Sanoi ettei oikein mahdeta mitään mutta jos alkaa kipeät supistukset tultava heti käymään.

Nyt yritän lähinnä makoilla ja levätä koska otin muutenkin aika varovasti ja silti oli käynyt noin :/ haluaisin nyt ainakin tästä 2 viikkoa eteenpäin, mieluummin se 3 jos onnistuu. Yritän maata suunnilleen jalat ylhäällä ja ottaa rauhassa. Pakko sitä on vähän jotain tehdäkin, hulluksi muuten tulee. Tuntuu että tuon sisätutkimuksen jälkeen kohtu on vähän reagoinut ja tuntuu lievää menkkapoltetta. Sairaalaan joutuminen olisi pahinta tässä vaiheessa, koska olisi varmasti esikoiselle rankkaa. Esikoinen on onneksi hoidossa, koska uhmaikäisen kanssa taisteleminen ottaa pahasti vatsaan ja kun pitäisi yrittää levätä.

Onneksi ollaan jo näin pitkällä. pari viikkoa niin päästään esikoisen syntymäviikoille ja esikoinen oli sillon 2kg. Haluaisin vielä pystyä imettämäänkin ja esikoiselta se jäi väliin, mitä nyt pumppasin aluksi maitoa.

Mona lisa + pikkuneiti 30+6
 
Tänne ei mitään uutta. Nautin kesästä ja auringosta! Pitäs kai alkaa etsimään vauvalle tarvikkeita. Mulla ei oo vielä muuta kun kaukalo esikoiselta ja jotain vaatteita... Ei vaan saa aikaiseksi. Multa puuttuu kyllä kokonaan se pesänrakennusfiilis. :whistle: :D

Oon just ton kanavan takia viikottain seurannassa. mutta mun tilanne ei oo niin paha,koska esikoinen ei syntyny kun 3viikkoa ajoissa eli täysiaikaisena siis. Sairaalassa olin silloin 2kk ja luultiin että se syntyy ihan minä hetkenä vaan. Mut eipä syntynytkään keskosena! Nyt 32+0 se kanava oli vag uä: lla mitattuna 0,8 cm eli ihan minimi enää. mut nyt saan vihdoinkin alkaan liikkumaa ja elämään ns. normaalia elämää. Jee! Pikkuhiljaa se siinä on kokoajan lyhentyny, mutta esikoinenki meni niin pitkälle, niin mulla ei kuulemma oo hätää. Toki jos paljon supistaa, niin otan rauhakseltaan. Ja helposti täytyy lähteä päivystykseen jos olo muuttuu. Seurataan sitä vielä muutamaviikko vissiin, jonka jälken saa tulla jos tulee.. Ja lopetetaan se estolääke kans sitte. Niin tilannekohtaista toi on. Mä epäilen että meen taas tämmösenä kanavattomana ja aukinaisena loppuun asti ;) toivotaa ainaki niin!

seinis ja beib 32+3
 
Terve taas :)

Mulla on ollut vaivana pistävä kipu tuossa vasemman rinnan alla. Se on lähtenyt tähän asti levolla ja makailulla pois. Eilen kuitenkin kipu oli vaan kova monta tuntia eikä ottanut laantuakseen. Kävin sitten äippäpolin päivystyksessä jossa lääkäri totesi hermon olevan pinteessä. Nyt kipu on on kestänyt n.24h ja auttaa lääkärin mukaan vain synnyttämällä :) eipä tässä auta kuin lähteä hakemaan kipulääkettä apteekista jos ei kohta helpota... En edelleenkään tykkää olostani yhtään!

Vauva majailee kohdussa tällä hetkellä poikittain. Mikä ei ainakaan paranna mun olotilaa. Pitkät viikot vielä edessä!!! Tajusin oikeastaan vasta eilen että miehenkin kesäloma loppuu huomenna. Pitää keksiä poikien kanssa jotain hauskaa puuhaa, jossa äiskä saa makailla aina välillä :)

Muille toivottelen mukavia hellepäiviä :D

Aatoksia ja muru 31+6
 
Heippa hei! Mua on ruvennu särkemään jalkovälistä. Onko iha normaalia? Tai ei oo särkyä, mut sellasta outoa.. En osaa kuvailla :D Kävellessä tuntuu, ei oikein muuten.. Ja samaten tuntuu niinku joku olis istunu mun kylkiluiden päällä. Taitaapi vaan olla sen verran isot jalat tällä ipanalla..

Huomenna lähdetään reissuun! Ihanaa!! OOn ihan intopiukeena täällä siivoamassa tupaa, kun kerranki sai järjestettyä koko eläinlaumalle hoitajan. Harvoin pääsen mihinkään just sen takia.. Mutta nyt imurin varteen!

Beibei & Ipana 31+4
 
Nyt tekis mieli valittaa, jos saa. Mua sattuu joka paikkaan. Erityisesti alaselkään. En pysty olemaan käymättä lenkillä, kun en jaksa maata enkä keksi enää mitään tekemistä ja sitten en kuitenkaan jaksa kuin jonkun kilometrin. En jaksa keskittyä edes elokuvien katsomiseen.

Olen iso. Miten maha voi kasvaa näin paljon? :)

Jos teen raskaita asioita niin supistelee iltaisin, se on välillä edelleen kipeää, mutta menee kyllä ohi.

Vauva on niin ihana, että pakko tätä on jaksaa mutta haluaisin vaan valittaa ja valittaa ja valittaa. Milloin, milloin, milloin pääsen juoksulenkille ja vaikka syömään tortilloita ja ison pinon ranskalaisia? ÄÄÄÄK. :)
 
Kukapakuka, et ole yksin. Mullakin kunnon valitusfiilikset. Olen niin raihnainen, että kuusi jäljellä viikkoa tuntuvat ikuisuudelta. Vauva on mielettömän rakas, ja haluaisin saada hänet äkkiä syliini. Tekemistä kyllä mulla riittää, sillä meillä on laitettu ja laitetaan kotia uuteen uskoon. Senkin suhteen epätoivo istuu koko ajan olkapäällä, sillä hommaa on ihan hirveänä.

Valivalivalivalivalitellen
Helmitoivo, 32+3
 
Mua sitten taas valituttaa ainoastaan tämä helvetillinen helle, joka aiheuttaa sen ettei edes tee mieli tehdä mitään. Lämpötila kun pysyy alle 25 ei ole ihmisellä mitään hätää.

Muuten kunto ok, ei turvotuksia, ei kipuja... Sillon tällön supistelee, mut sehän kuuluu asiaan :)

Stina & Elämänvalo 33+
 
Täällä syntyi pojat 25.7 yllättäen vesien menolla aamu 2:30, viikkoja oli kassassa 33+5. Herra A syntyi 17:50, 1980g ja 43,6cm ja Herra B 17:59. 1710g ja 43,2. Mä pääsin tänään kotiin, mutta pojat jää toistaiseksi keskolaan keräämään voimia. B tarvitsee enään nenämahaletkua, kun ei oikein jaksa koko maitomäärää imeä. Ja unohtelee muutenkin välillä hengittää. Ja A on sitten ilman mitään, imeminen on vain vähän hidasta. Muuten pojat voi hyvin. :heart:

Päivittelen samalla nyt nuo syntyneet kun olen kotikoneella, elokuun päivityksen saa ottaa nyt joku muu. Mun vapaa-aika menee keskolassa.

Sunshine ja pojat
 
Onnea sunshine pojista!!! ihanaa että kaikki melkoisen hyvin! :) toivottavasti täälläkin päästäis suunnilleen samoille viikoille ja mielellään tietty pari vko pidemmällekkin! Tulehan kertomaan kuulumisia, mielenkiinnolla odottelen kaksoskuulumisia! :)

Miksa ja tuplikset 32+1
 
Onnea uusista vauvoista. Jaksamista, voimia ja ihania hetkiä!

Mulla alkoi eilen supistella niin voimakkaasti, että olin jo melkein lähdössä sairaalaan, mutta se meni sitten ohi. Tuli jo olotiloja, että oli niin tuskaista, että olisin halunnut vaan alkaa synnyttää ja ponnistaa, mikä tuntui vaan pelottavalta, kun en haluaisi että se vielä kuitenkaan tulee. Onneksi sain sitten levättyä niin meni ohi. Nyt ei ole taas ollut mitään.

Jotenkin mulla on silti sellainen tunne, ettei tämä vielä täältä tule, mutta tuo supistelu, kun tulee jo aika rajuna ja kivuliaana on vain niin epämukavaa. Jospa tässä nyt pysyttäis sitten taas rauhallisena pari päivää niin ei tulisi enää näin paljoa tätä.

Muuten menee jo vähän paremmin, vaikka selkäkivut on aika jatkuvia. :)
 
Täällä olotila on kaikkea muuta kuin mukava. Hyvin tietoinen on tullut oltua tuosta isosta mahasta, joka on jokapaikassa edesä. Vasemmalla kyljellä ei voi ruveta nukkumaan, koska tulee huono olo, oikealla kyljellä voi nukkua vain hetken, kun alkaa olkapää kipeytyä ja käsi puutua. Alavatsa kipuilee edelleen, täytyy siitä mainita huomenna neuvolassa, josko pääsis kuitenkin lääkärille tarkistuttamaan paikat. Muutenkin tuntuu että koko ajan on vähän huono olo ja poika painaa alas. Selkeesti on nyt kääntynyt raivotarjontaan, kun hikka tuntuu alhaalla. Menis nyt vaan nää viikot nopeeta ja sais pienen syliin.
Jostain syystä vatsa on toiminut tänä aamuna erittäin hyvin, tähän asti kun on riittänyt kerran kaks viikossa vessakäyntejä.

Onnea muuten kaikille nyytin syliin saaneille <3 ja kovasti voimia!

mammamammutti ja tirppana 31+5
 
Onnea Sunshine!:flower:

Täällä on taas asenne -"kaikki on huonosti, helle ärsyttää, lonkat on kipeät, turvottaa liikaa, vauva pyörii kohdussa ja mitään en jaksa tehdä".:O

Aivan jatkuvasti huimaa, heikottaa ja nyt on alkanut taas supistelemaan kovemmin. Hemoglobiini oli toissapäivänä tasan 100 ja verenpaineet 96/64. Eli ihmekkös että heikottaa.

Poika tosiaan pyörii jatkuvasti mahassa. Välillä ollaan tukevasti perätilassa, välillä poikittain, välillä jalkatarjonnassa ja harvemmin raivotarjonnassa. Seuraavaksi on nla-lääkäri rv:lla 35 ja sieltä sitten saan lähetteen synnytystapa-arviointiin. En enää edes halua ajatella, että saattaisin sinne sektioon joutua...:'(

Kokeillaan kaikki jaksaa kaikesta huolimatta!=)

t. Huns rv.33+0
 

Yhteistyössä