SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Ja viimeinkin tuli syyskuu*

Mä mietin kanssa että mitenköhän Helmitoivolla menee :) varmaan on jo käärö sylissä.

Ensikertalaisena voin sanoa että pelottaa synnytys, mutta vähemmän kuin jokin aika sitten. Haluaisin vaan niin kovasti että syntyis jo, että tietyllä tavalla vähän ristiriitaiset fiilikset koko synnytyksestä. Mä oon kauheesti psyykannut itseäni sillä että mä en voi millekään mitään, että se menee just niin kuin menee. Ja pakko ne kivut on kestää kun kaikki muutkin on kestäneet. Ja vaikka oon kipuherkkä, niin on ne muutkin kipuherkät synnyttäneet. Perhana :) :)

Ja kyllä mielessä pyörii välillä että miten ihmeessä selvitään pienen vauvan hoidosta kun ei tiedetä mitään koko hommasta, vaikka oon lukenut sadat eri sivut aiheesta ja hoitanutkin vauvoja.. Mutta tuntuu vähän niin kuin ennen jotain tenttiä että pää on ihan tyhjä enkä osaa mitään :)
Joten kaikkea paniikin ja rentoutumisen välimaastosta pyörii päässä. Kai se on aikas normaalia.

Pyörittelin taas noita vaatteita tänään, ja oon kyllä iloinen että me ollaan saatu kerättyä ihania ja hyvä määrä vähän kaikkea. Me ollaan tosiaan aika hyvässä vaiheessa, kun meillä on tällä hetkellä 5 kpl muutaman vuoden vanhempia poikalapsia suvussa, niin saadaan ja ostetaan heidän vanhoja aina kun kasvaa. Meillä on nyt jonkin verran joka kokoa n. vuoden vanhaan asti. Rahaa kun ei ole liikaa, niin ollaan kyllä tosi onnellisessa tilanteessa.

Huomenna haen postista tori.fistä ostamani aventin mikrosteriloijan ja sitten on tarkoitus ostaa muutamia aventin tuttipulloja. Mulla on aventin sähkökäyttöinen rintapumppu jonka ostin kans käytettynä, niin sopii sitten siihen. Tarkoituksena on imettää ja antaa pullosta etten ole aivan kiinni imetystouhussa ja isäkin pääsee osallistumaan syöttöihin :)
Mutta saa nähdä miten käy. Voihan olla että jompi kumpi ei kelpaakaan.

Niin ja sain maanantaille äippäpolille ajan kokoarvioon. Jes. Sitä odotan kuin kuuta nousevaa. Ja samoin keskiviikon (ylihuomisen) lääkärineuvolaa niin tiedän että missä vaiheessa alakerran tilanne on. Mielenkiintoisia juttuja molemmat!!

T. Allu ja jvg 37+5
 
Tänään taas kasvukontrolliin ja vauvan käännös yritys! jännittää kun ei tiedä yhtään millasta se on ja kääntyykö se edes ja tietenki saa odottaa jännityksellä miten vauva on kasvanu, joko on ylittyny 2,5kg.
Hirveän väsyny olo, flunssa meinaa painaa ja herään kukon laulun aikaan.
Oon ollu varmasti todella rasittava tapaus, eilenkin olin sellanen stressi kimppu nii että on ihan huono omatunto:ashamed: Onneksi tuo mies on sen verran hyvä hermonen ettei sitä hätkäytä, yrittää ymmärtää kuitenkin:)

Nyt laittamaan toisen lapsista vielä koulutielle ja sitten sairaalaa kohti.

Syysodotus84 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Täällä myös flunssa yrittää iskeä päälle. Saisi olla tulematta... Väsynyt olen melkein 24/7. Voisin vain nukkua ja levätä sängyllä. Onneksi saan nukkua muutaman tunnin päivässä, kun perheessä on 7- ja 9-vuotiaat koululaiset.

Eilen puhuttiin juuri neuvolassa, että saisi poitsu jo syntyä jotta pääsisin itse kuntoon. Toivottavasti synnytyksen jälkeinen vuoto ei saisi yliotetta anemistani, vaan se alkaisi paranemaan.

Vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt aivan lähtövalmiuksiin. Eli nyt vain odotellaan... Kärsimättömälle ihmiselle odottaminen on yhtä tuskaa!:whistle:

Tänään pitäisi varmaan jo pakata itselle ja vauvalle kassi sairaalaa varten. Nyt kun "joudun" kulkemaan lähinnä legginsseissä ja koiralenkki-verkkareissa, niin houkuttaisi ajatus pakata farkut sairaalakassiin. Järki kuitenkin sanoo, ettei ne tule mahtumaan heti synnytyksen jälkeen, kun on tuota painoa tässä matkan varrella tullut... Mut kun mä haluun!:D

Huns rv38+0
 
Mä pakkasin omaan kotiutumiskassiini äitiysfarkut. Täällä kanssa mennään "housuttomalla" linjalla ja olis niin ihanaa saada farkut jalkaan :D

On tullut nyt lähiaikoina käytyä labrassa vissiin melko usein kun tänään hoitaja tervehti iloisesti ja kysyi miten viikonloppu sujui. Toivotti mukavaa päivää ja kysyi nähdäänkö jo huomenna ;D

Vauveli on laskeutunut todella alas ja supistuksia tulee päivittäin. En malttais odottaa, että sais jo tämän tyypin ulkomaailmaan!!!

Kaikille kärsivällisyyttä näihin viimeisiin päiviin/viikkoihin!!!

Aatoksia ja muru 37+1
 
Pitkästä aikaa! Meillä ollut tässä kuukausi kotiutumista uuteen kaupunkiin ja tavaroiden hankkimista ja järjestelyä. Vauvalle kaikki muu valmiina paitsi ns. Hoitotarvikkeet harsot, tuttipullot, vaipat yms. Saisi pieni tulla jo ottamaan oman paikkansa kun vauvan sänky toimii tällä hetkellä melkoisena vaatteiden säilytyspaikkana :D vaatteita ei onneksi ole tarvinnut paljoa ostaa kun mun nuorin pikkuveli täytti viime kuussa vuoden niin sieltä saa paljon kaikkea :).

Parina yönä oon heränny kipeisiin alaselkäjomotuksiin. Liekö sitten supistuksia vai jotain muuta. Sukkapuikkoiluja täälläkin. Tuskaa meinaa olla jos joutuu neuvolaan tai ruokakauppaan kävelemään alle puolen kilometrin päähän.

Synnytys ei pelota. Ennemmin jännitän kuinka sitä osaa hoitaa vauvaa ja kuinka oma jaksaminen riittää.

Täällä myös odotellaan sitä että pääsisi liikkumaan. Vaikkei raskauden aikana ole tullut vielä kymmentäkään kiloa mutta tätä edeltävän vuoden aikana tuli kymmenen ylimääräistä kiloa. Innolla odotan että saisi joskus vielä mahtumaan lempifarkut jalkaan.

Rosalienism ja Poitsu 36+4

Niin ja onnea kaikille pienokaisen saaneille!?
 
täällä tehtiin käännös onnistuneesti 37+0 ja sitten todettiin 38+4 että on taas perätilassa. ensi maanantaina 39+4 ja taas käännetään ja jos kääntyy niin käynnistetään heti synnytys. oikukas tapaus tämä meidän asukki.
 
Lääkärissä käyty ja sain käynnistysajan :) Viikoille 38+2, mutta voi olla, että menee 38+3 jos on ruuhkaa. Käynnistys tehdään kalvojen puhkaisulla, koska paikat sen verran kypsät ja kohdunsuu auki (mikä on kai vaatimus, että se voidaan tehdä).

Painoarvio lapsella oli 2900g, kuulostaa kamalan suurelta näihin viikkoihin nähden, vaikka kuulemma ihan normaalilla käyrällä mennään. Mitäköhän mahtaa olla sillon parin viikon päästä. Käynnistys siis tehdään pelon takia, koska pelkään, että lapsi ei mahdu.

Sanoivat kyllä, että voi kyllä tulla koska vaan ulos, sen verran kypsät paikat. Saisi tulla jo. Helpottavaa tietää, että parin viikon päästä viimeistään synnytän. Kalvojen puhkaisulla vauva syntyy yleensä vuorokauden sisällä ja jos ei onnistu leikataan melkein heti.

Kohdunsuu oli pehmeä, auki ja kohdunkaulaa 1 cm kädellä mitattuna. Lapsi taisi olla kiinnittynyt. Kamalat liitos?kivut kävellessä ja vessassa joutuu ravata vähän väliä. Sen verran tuskainen olo, että saisi jo vauva syntyä.

Mona Lisa 36+2
 
Lääkärissä käyty. Vauva oli kääntyny ihan itekseen pää alas päin!
Olin jo asennoitunut siihen että tää pysyy pää ylös koko ajan ja saan leikkausajan ja vauva on meillä parin viikon sisällä.
Eli oon hiukan pettynyt, mutta tavallaan ihan hyvä että on kääntynyt joten saa kasvu aikaa jos menee lasketulle ajalle tai pahimmassa tapauksessa pari viikkoo yli.
Nyt oli tullut n.200g/viikossa painoa, joten nyt vauveli 2,5kg.

Painoa tullu yhteensä 20kg!! Oli eri lääkäri ja sano että tullut painoa näköjään aika reilusti. Hmm, niinkuin en olis sitä ite huomannu, on niin "kevyt" olo |O
Lenkillä yritän käydä edelleen, mutta vauhti ei oo mitenkään päätä huimaava.

Kohdun suu pehmeä, sormelle auki, kaulaa jälellä 3cm joten saa ihan rauhassa näköjään supistella kun ei oo mitään tapahtunu edellisestä.

Syysodotus84 37+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hiphei!

Josko sitä ilmoittausi myös tänne meidän kuun pinoonkin! Eli hyvib yhdessä koossa edelleen, ja mikäs kiire tässä... Vaikkakin malttamattomaksihan sitä taas alkaa käydä tässä vaiheessa. Jotenkin odotan, että syntyisi viikon sisällä kun kaksi ekaakaan ei ole yli mennyt... Mutta eihän se mitään kerro, monissa tapauksissa kolmas raskaus on mennyt pisimmälle! Joten nähtäväksi jää, koska vauva suvaitsee ulostautua :) itse alkaa kyllä olla jo niiiiiin kypsä, haluaisin jo voida liikkua, ja vain nousta sohvalta normaalisti! Tai nostaa jotain lattialta vaivatta... Pikku juttuja, mutta juttuja, joita on alkanut arvostamaan taas tässä vaiheessa raskautta.

Sen kummemmin ei ole merkkejä synnytyksestä... Alaselkää jomotti/särki melkein koko viime yön, mutta taitaa liittyä vain siihen, että kroppa alkaa olla väsynyt kantamaan etureppua.. En muista, että kahta ekaa synnytystäkään olisi edeltänyt mitään merkkejä. Ei näy limatulppaakaan eikä muuta... Itseasiassa on erittäin kuivaa! :)

Siinäpä tärkeimmät... Voimia viimeisille viikoille!

Ja kovasti onnea jo vauvansa saaneille!

Suhveli 38+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Oijoi, v i h d o i k i n Syyskuu :D

Taas yksi neuvolakäynti takana; kaikki ok ja pieni porannut päänsä jumiin lähtökuoppiaan. Eli seuraavat päivät ja viikot vaan odotellaan h-hetkeä... Maanantaina seuraava neuvola.

Onnea vauvautuneille :flower:

Jenni rv37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Tänään poksuu, pokspoks!!! JEEE!!!

ja olo on sen mukainen... Vauva painaa koko aika jonnekin alas ja pissalla saa juosta koko ajan, maha kivi kovana melki koko ajan ja supistelee, ei nyt kauheen kipeesti, mut niin et tuntuu. Ja vauva myös möyrii koko päivän, no jos jotain hyvää hakee, niin ei tartte ainakaan liikelaskentaa tehä ;) Ylösnouseminen esim sohvalta on ihan järkyttävää saati lattialta! KÄÄK! Ja yks "mukava" oire tullu, niin kuolaaminen yöllä, on meinaan TOSI ärsyttävää herätä yöllä/aamulla (päivällä, jos saa nukkua päikkärit) kun on puolinaamaa kuolassa ja tyyny samoin, yöh! Huomenna olis neuvolakin, ja meinaan kyl sanoo, et haluun sinne painoarvioon ja mielellään PIAN!

Veljeni eilen ystävällisesti kysyi, että onko varma ettei ole kaksoset!? :LOL: mahan koosta päätellen vois vaikka olla! ja moni muukin on sanonut, et on ISO maha, ja juu kyllä mä sen tiedän...

synnytyspelko mä en pelkää, mä oon molemmissa ekoissa synnytyksissä menny sillä tyylillä et mä HALUUN ainakin epiduraalin, mut sit on ollu synnytys niiiiin nopee et ei oo kerenny puudutus... Joten tällä kertaa aattelin mennä sillä mielellä että tulee mitä tulee, kyllä se vauva sieltä tavalla taikka toisella tulee ulos :D

TUIKULLE paranemisia!!! Toi on kyl vihonviimeinen tauti minkä haluu, ja varmasti rankkaa viimeisillään!!!

Ihana lukea kun niiin moni "tuskailee" pakkaamisen kanssa, mulla kun ei viel oo mitään valmiina, tai siis valmiina kyl on vaatteet yms, mut pakkausta en oo aloittanutkaan, jos vaikka tällä viikolla vähän kattois, ja kun sais sen vauvan vaatekaapin laitettua kuntoon... Ja jos sais viikonlopun aikana sen hoitopöydän ja vaikka pinniksen kasaan, niin sit alkais oleen suht ok... muut kerkee sit vauvan synnyttyäkin valmiiks laittaa... Kai?

tiggeri ja typy 36+0 POKSPOKS :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Valitettavasti en voi tulla kertomaan syntymäuutisia. Synnärillä ollaan - tulin tänne sovitustu maanantaiaamuna käynnistykseen, mutta edelleen tilanne on aivan sama kuin kaksi vuorokautta sitten. Kirjoittelen nyt vähän, mitä on tehty ja tapahtunut.

Ensinnäkin tilannettani on koko ajan hoitanut äitiyspolini lääkäri. Hän tulee aina tänne osastolle hoitamaan asioitani. Siitä olen todella kiitollinen. Sehän ei hänen vikansa ole millään tavalla, ettei vauva lähde syntymään. Hän kun on lääkäri, ei jumala. No, maanantaiaamuna minulle laitettiin ballonki kohdunsuulle. Tulos vuorokauden päästä tästä: kohdunsuu aivan samassa pisteessä kuin tullessa, mutta ekstrana jo viikkokausia lähtöasemissa ollut vauva oli kääntynyt perätilaan! Siinä sitten itkeä vollotin lääkärin huoneessa. Tämän jälkeen synnytyssaliin ulkokäännökseen, ja vauva kääntyi suosiolla, mikä ei ollut yllätys. Tämän jälkeen on annettiin eilen kaksi annosta Cytotec-käynnistystabletteja. Tuloksena säälittäviä tiheitä supistuksia ja kohdunsuun tilanne myöhään eilen illalla sama kuin tullessani osastolle. Tästä päivästä en tiedä vielä yhtään. Pää hajoaa, mieli murtuu. Sanotaan, että vitutuksessa on se hyvä puoli, että silloin ei ahdista, mutta kyllä minua vituttaa ja ahdistaa samanaikaisesti.

Onneksi on sentään kivoja toiseja äitejä ja henkilökunta on myös mukavaa.

Tällaista siis minulle.

Hyvää syyspäivää kaikille!

Helmitoivo, 37+6
 
Taas ehdin eilen hetken toivoa, että jos nyt alkaisi tapahtumaan...? Mutta ei!

Alkuiltapäivästä tuli pakottava tarve mennä kyljelleen ja menin sohvalle pötköttämään. Seuraavaksi tuntui muutama napakka supistus ja tuntui siltä, että oksennan. Pyysin koiraa tuomaan oman ruokakuppinsa ja heti kun koira sen antoi, yrjösin siihen...

Samaan aikaan mies heräili yövuoron jäljiltä ja oli ihan ihmeissään, kun ykä lentää ja pitelin samalla vatsastani kiinni (ihan kuin se muka karkaisi jonnekkin:xmas:).

Onneksi kuitenkin oksennus olo loppui yhtä nopeasti, kuin tulikin. Supistukset jatkuivat eri voimakkuuksilla ja epäsäännöllisinä. Tästä innostuneena sanoinkin miehelle, että nyt lähdetään kauppaan. Halusin kävellä ja "ärsyttää" suppareita, jotta voimistuisivat ja homma lähtisi käyntiin.

Illalla supparit jatkuivat ja päättin mennä sänkyyn jo klo. 20.30 jos vaikka se odotettu lähtö tulisi. Koko viime yön heräilin supisteluihin, pystyin kuitenkin jatkamaan unta kun hain parempaa asentoa.

Ja mitäs nyt. Olo on ihan normaali! Ei supistele, ei mitään merkkiä mistään. Vauva painaa todella alas ja kohtu on aivan alhaalla. Kunpa pieni syntyisi jo! Vaikka niinhän se on, että vauvat tuppaavat syntymään, kun ovat itse valmiita.

Kaikesta huolimatta aion lämmittää illalla Saunan, nyt päivällä voisin Siivota ja mikäs se kolmas S olikaan...:saint:

Helmitoivolle jaksuja osastolle!

Huns 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Ensiksikin Helmitoivolle kovasti jaksamista sinne osastolle, toivotaan, että pikaisesti alkaisi jotain tapahtumaan!

tiggeri täällä kans yksi yökuolaajaksi muuttunut :kieh: jotenkin liittynee tähän olotilaan, kun heräilee kuola poskella ja tyyny märkänä näiden ikävien supistustuntemusten kanssa. Supistuksia tulee pitkin päivää, mutta erittäin epätasaisesti ja välillä loppuen. Yöt ovat likimain pahimpia, ja sen seurauksena aamusin vatsa on aivan kosketusarka ja tosi kipeä.

Muo on alkanut kauhistuttaa, että minkähän kokoiseksi poika on kasvamassa, kun vatsa vaan paisuu ja sektioon on vielä puolitoista viikkoa ja oli jo 36+1 viikoilla painoarvioltaan sen 3020g, huih. Nyt siis mennään 37+6.

Eilen oli setteripyykkäystä, trimmausta ja kodin siivouspvä, tänään ajattelin jatkaa kolmannen setterin pesu- ja föönauspuuhilla, ja jos vaikka j otain leipoisi. Pakko vähän yrittää touhuilla, pää hajoaa maatessa ja hermot menee odotellessa, kun varsinaisesti mitään synnytykseen viittaavaa ei tunnu tapahtuvan : /

Huomenna sitten oisikin neuvolapvä taas, toivottavasti se viimeinen mutta jaksanpa epäillä. Jaksamista kaikille loppumetrien vaivojen kanssa ja muutenkin!

Plamsu75 ja Pienimies 37+6
 
Heips kaikki!
Onnittelut jo synnyttäneille. :) Ihanaa kun se meidän syyskuu tuli kuin tulikin vihdoin! Neuvolalääkärillä käyty ja kohdunsuun tilanne pehmeä, auki 2cm ja pituus 1,5cm, veikkasivat ettei menisi viikolle 40 asti, (Sitähän täälläkin toivotaan) mutta jotenkin hirmu kaukaiselta tuntuu koko synnytys. Tuntuu toisinaan että ei se synny ikinä ja toisinaan pelottaa et syntyy tähän paikkaan, kun alkaa jomotella paikkoja. Synnytys ei pelota, mutta sairaalassaolo senkin edestä. :/
Täällä onneksi kaikki kuitenkin valmiina vauvan tuloon, pinnasänkykin pedattuna odottelee pikkuista. :) Mutta nyt taas jatkamaan kotihommia! Jaksamisia kaikille loppumetreille! ;)
Oubou & Muksutin 37+4
 
Huomenta!
Helmitoivo: paljon jaksamista sulle sinne odotteluun ja synnytykseen. Toivon sun puolesta että etenis nyt nopeammin ja saisit sen ihanan käärön viereesi.

Ja niin alko tän vuotinenkin BB :) meillä 24/7 joten sitä vaan sitten kun ei tuu muutakaan.... :popcorn: :D

Toissa yönä supisteli kipeästi 4h, jotka lakkasi taas kuin seinään. Vauva porautunut alemmas, joten kävely huononi huomattavasti. Nlalääkäri peruuntui lääkärin poissaolon vuoksi, joten nyt täytyy odotella ens maanantain kokoarviota äippäpolilla, niin ne katsoo samalla paikkojen tilanteen.

Neuvolassa paineet oli noussu 124/75:stä mulle vähän epätavallisen korkeelle 132/84, mutta pissa puhdas.
Sf 36,5 eli samaa yläkäyrää edelleen vetelee. Voi että kun olis jo maanantai! Nla täti sanoi että kyllä ne sit yleensä käynnistelee etukäteen tai ei ainaskaan anna mennä yli jos on iso. Huoh, luojan kiitos.

Mun äiti lähtee ruskaretkelle ystäviensä kanssa lappiin ja panikoi nyt ettei vauva vaan synny just kun hän on siellä :) Se soitti mulle alkukeväästä että voikohan hän lähteä reissuun kun ajankohta menee päällekkäin, ja kehotin että tottakai lähtee! Että sit harmittaa kun tuleekin 2vk yli.. Ja ehtiihän vauvan näkemään heti kun tulee. Äiti sanoi myös että niin, kyllä sieltä aina pois pääsee aijemminkin. :D noh toivon että pystyy nauttimaan reissusta ettei koko ajan mieti että mitä jos syntyykin. Mun äiti on vähän hössö välillä..

Niin ja täytyy sanoa että jokin aika sitten ilmennyttä kuolaongelmaa täälläkin. Mulla aina paperia sängyn vieressä niin saa pyyhkiä kun herää keskellä yötä. :D
Kivaa että sitä on muillakin!
Niin ja uutena mulla nyt ummetus. Onneks oon säästynyt, että tuli vasta nyt.

Eli poks vaan, t. Allu ja jvg 38+0
(Ja maks 4 viikkoa hei)
 
Viimeksi muokattu:
Helmitoivolle toivon ärsytyksen sietokykyä ja toimivia supistuksia!!!

Mulla on tällä hetkellä sellainen hölmö olo, että toisaalta odotan kovasti että pääsisin jo synnyttämään ja toisaalta taas on tunne että pitäis vielä ehtiä tekemään sitä ja tätä :)

Labrassa ravaaminen toi yllättävän kaupunkipäivän. Istuskelen kahvillassa ja mietin että mitähän sitä keksis ennen kuin busseilis kotiinpäin. Toisaalta on tosi rentouttavaa kun ei tarvi enää "huolestua" kun supistaa nyt vaan toivoo että niitä tulis lisää. Eli jos näette Tampereen keskustassa virnistelevän möhömahan niin se olen sitten minä ;)

Aatoksia ja muru 37+2
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Helmitoivolle tsempit ja tietty muillekin tasapuolisesti:hug: On tämä loppuaika yhtä oottelua!!
Itse jouduin eilen Jorviin,kun neuvolassa verenpaineet huiteli omissa sfääreissään:/ No,onneksi menin, koska sain verenpainelääkkeet! Eipähän tarvitse murehtia nuista paineista koko ajan. Lisäksi lapsivettä oli niukasti ja baabyn painoarvioksi saatiin vain vajaat 3 kiloa. Reppana on aika pieni, mutta onneksi kaikki muuten hyvin:) Ensi viikolla kontrolli tuon lapsiveden ja vauvan kasvun takia, mutta toivon,että alkaisi syntymään jo ennen tuota!

Nyt vessareissulla tuli vaaleanruskeaa vuotoa, johtuukohan eilisestä ropelluksesta vai voisiko olla enteilevää???? Toivon jälkimmäistä..:) Onko kokemusta tuommoisesta ruskeasta tuhrusta loppuraskaudesta kellään?? Ei varmaan tartte soitella synnärille tuosta..??

-Moonan&Napura 39+5-
 
moonan, mulla tuli silloin viimeksi, kun kävin Jorvissa äippäpolilla niin seuraavana päivänä tuota rusehtavaa vuotoa pitkin päivää. Loppui sitten, eikä nyt ainakaan vaikuta miltään enteilevältä, kun taas on pötkitty jo eteenpäin 1 1/2 viikkoa.
Hyvä, että sait lääkkeet paineiden osalta, ja toivotaan pikkuiselle turvallista ja reipaskasvuista loppumatkaa siellä masussa!
 
  • Tykkää
Reactions: moonan
Moi!

Odottavan aika on niiiin pitkä! Ihan hullua, ku ihan loppusuorahan tässä jo on, niin miks pitää olla silti niin malttamaton ja kärsimätön ja oottaa ja kuulostella itteään, et jokohan ja jokohan...

Mut sitähän se on ollu joka kerta viimeisillään. :)

Ja vaikka vauva tulee kun on tullakseen, niin tällainen kysymys kanssasiskoille:
Ootteko yrittänee kotikonstein saaha synnytystä käyntiin? Joko nyt tai aiemmissa raskauksissa?
Ja jos oot, niin mitä teit ja mikäoli mahd. lopputulos.
Nää on niin turhia, mut ajankuluksi mukava lukea :)

Tuulihattu 38+4
 
Muakin kiinnostaa noi kotikonstit, samoin kuin oliko jotain merkkejä ennen kuin synnytys alkoi?

Nuo on toki vähän sellasia kyseenalaisia juttuja joo, mut ihan mielenkiintoista luettavaa.
Nyt pongasin netistä että joillain nousee verenpaineet vähän ennen synnytystä.
Ja voitte vaan arvata nousiko toiveet himpun verran kun mulla oli nyt nousseet noi paineet.. :)
 
Lääkärineuvola takana. Paineet 128/74 (himpan verran nousussa) pissa puhdas, hb oli terkan ylläriksi 126 kun viikko sitten oli 115, en oo ees rautaa nyt syöny tuon ummetuksen takia. Terkka vihjas että vois enteillä lähenevää synnytystä kun itekseen nousee, johon mä en kyl usko yhtään :D sf mitta oli laskenu 1,5cm, paino laskenut 400g.
Kohdunsuulla tilanne oli edelleen reilulle sormelle alkupäästä auki, pehmennyt ja kanava lyhentynyt 2cm:iin.
 
Neuvola takana tältä päivältä... Olis voinu mennä paremminkin... Streptokokki löytyi :/ ja antibiootit saan sit synnytyksen aikana tippana, ei kiva, mut pääasia ettei vauva saa mitään infektioo!!! Verenpaineet oli kohonnu, tai yläpaine oli, alapaine oli pysyny samana kuin ennenkin. Pissa oli puhdas. Hb oli noussu 124, jee, vaikk mä kyllä ihmettelen tätä väsymystä, mistä tää sitten johtuu???!!! Paino oli tippunu 700g viime viikosta... Ja TADAA sf-mitta painelee ihan omilla käyrillään!!! Ollen tänään 37cm!!! Vauva on onneksi oikein päin, ei huolta siitä siis. Mutta ylhäällä hän vielä on, joten ei huolta että lähiaikoina jotain tapahtuis... Neuvolatäti (eri kuin normisti, sillä oma oli kipeänä) laittoi lähetteen keskurille, jotta pääsen kokoarvioon...

Tänään kävin sitten ostamassa vaippoja, tutteja, tuttipulloja, korviketta (vaikka tarkoitus imettää, mut ikinä kun ei tiedä...) yms tavaraa. Sitteri piti kans ostaa, mut mä en jotenkin tykänny niistä mitä oli tarjolla... No, ehkä viikonloppuna on ostettava! Kaukalo (telakallinen) saadaan huomenna, hoitopöytä haetaan (toivottavasti!) viikonloppuna ja se pinnis, nyt on myös vauvan vaatekaapissakin hyllyt, ainoa että ne vaatteet on viel vaatehuoneessa... No, jos ne vaikka pikkuhiljaa sais sieltä pestyä ja laiteltua kaappiin. Eli pikkuhiljaa... ;)

Supisteluja on edelleen epäsäännöllisen säännöllisesti, mut eipä niistä mitään hyötyä vissiin oo ollu...

helmitoivon tilanne ei kyllä kuulosta kivalle :/ toivotaan että alkaa tapahtua (ellei jo ole vauva sylissä?!) ja PIAN!!!

huns sulle myös tsemppiä!!!

moonan toivotan sullekin tsemppiä ja suppareita!

tiggeri ja typy 36+1
 
Täällä käyty tänään äippäpolilla. Kaikki hyvin ja maanantaina käynnistys. Ballongilla kokeillaan jospa onnistus. Helmitoivolle toivon pikaista etenemistä. Itse varaudun kanssa päivien odotukseen.

Mammuska 83 ja masukki 36+5
 

Yhteistyössä