SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Ja viimeinkin tuli syyskuu*

(.) Kohta olisi taas matka labraan ja äippäpolille. Oma fyysinen jaksaminen alkaa olla niin heikkoa, ettei mitään rajaa.

Meinasin taas eilenkin pyörtyä, kun silmissä alkoi sumeta ihan kunnolla. Tilanne oli sikäli hyvä, että mies oli mukana (en saisi enää liikkua missään yksin) Prismassa, kun tilanne alkoi heiketä.
Jouduimme lähtemään kesken ostosten kassalle ja kotiin, kun mies vain yritti pitää minua pystyssä ja taluttaa pois sieltä...

Soitin sitten eilen vielä äippäpolille ja yritin selittää, että oma vointi on todella huono. No, nyt siis labraan ja sitten pääsen keskustelemaan lääkärin kanssa. Ainoa toiveeni lääkärille olisi, ettei raskautta päästetä yli lasketun ajan, kun haluaisin jo tosissaan saada itseni parempaan kuntoon. Niin kauan kuin vauva on mahassa, ei oma paranemiseni voi alkaa.

Huns rv38+2
 
Huns, hieno juttu, et maanantaina käynnistävät! Toivottavasti saat pikaisesti käärön syliisi!

Täällä mennään myöskin maanantaina kokoarvioon, pikkasen alkaa jännittään, et onko oikeesti tulossa jättiläinen, vai vainko sf-mitta huitelee ;) Taidan kyllä kysäistä tästä väsymyksestäkin, et mistä voipi johtua... Kun hemppa kuitenkin noin korkealla...

tiggeri ja typy 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Allu13
Samassa veneessä ollaan, tiggeri :) :) sulla tais olla pikkasen vielä ylemmillä käyrillä kun mulla viikkoihin nähden. Mut toivotaan et kummallakin olis vaan paljon vettä ja ruumiinrakenteesta johtuvaa =)
Oon btw 164cm, eli en mikään kauhean pitkä. Ja normi vartaloinen muuten paitsi nyt...
En tiedä mistä muista kuin yo. syistä vois johtua yläkäyrät kuin tietty siitä et on sit iso.
 
Kiitoksia Allu ja tiggeri! Toivotaan molemmille kokoarvioon maltillisia mittasuhteita, ettei ihan jättejä ole luvassa. ;)

Odotan niin innolla oman olon kohentumista ja sitä, että saan alkaa elää taas vauva-arkea. Jes, kohta tämä on ohi. Olen niin täpinöissäni, vaikka taju meinaa lähes jatkuvasti mennä... :)

Pieni toivonkipinä elää yhä, että vauva päättäisikin syntyä spontaanisti tulevan viikonlopun aikana.
En kuitenkaan uskalla uskoa siihen, koska kohdun kaulaa oli pari senttiä jäljellä ja kohdunsuu oli auki 1½ sormelle. Paikat olivat kyllä jo pehmeät ja lääkäri provosoi kohdunsuuta aktivoitumaan törkkimällä sitä ihan kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käväisty. Labrassa juokseminen tuotti tulosta ja diagnoosina kilpirauhasen vajaatoiminta. Mulla oli tosi huono sijainen neuvolassa, joka ei osannu sanoa asiasta yhtään mitään... Oliskos jollaina enemmän tietoa. Nyt sovittiin, että tehdään uudet kokeet synnytyksen jälkeen. Saisin itse päättää aloitanko lääkityksen nyt vai en. Mistäs minä tietäisin mikä on parasta, kun en ole lääkäri :)

Muuten olo samanlainen kuin ennenkin, odottava :D

Aatoksia ja muru 37+3
 
Helmitoivon kuulumisia odotellaan mielenkiinnolla :)

Oma "napa" edelleen ihan jees, neuvolassa käyty, kaikki ok, paineet alhaset, pissapuhdas jne. Sf mitta oli huippulukemien 33cm jälkeen tippunut 31cm ja tädin villiveikkaus oli, että ei mene kauaa enää. Varmaankin vauva valahti tuossa yhtenä yönä kun 1½h supisteli hieman kivuliaammin mutta epäsäännöllisesti :) Joten ei auta kuin odotella... Sitähän se ihmisten elämä nykyään on, odotetaan sitä ja odotetaan tätä, odottaminen ei lopu ikinä, kohde vaan muuttuu ;)

Mut muuten kunto hyvä, vointi hyvä, ihan sellanen olo, et juoksulenkille tekis mieli lähteä, kelikin on mitä mainioin... Vaan jos nyt keskittyisi olennaiseen kuitenkin ;)

Oon kuullu noista ns. omista käynnistys kikoista muutamia, joiden tehosta, ei ole kyllä kokemuksia... : Pelkkää piimää kun nauttii vrk, niin lähtee kuulemma (VAIN PIIMÄÄ). Kyykyssä oleilu kuulemma painaa vauvaa oikeaan suuntaan, ja jos samalla pystyy hyppimään, niin teho tuplaantuu. Rintojen/ nännien hively/hyväily, saa kuulemma kipeitä säännöllisiä suppareita aikaan (Max. 3h/vrk). Ylenpalttinen liikunta. Seksi. Vyöhyketerapia ja tiettyjen pisteiden painelu/ aktivointi. Ja onkai näitä ohjeita paljon muitakin...

Stina & Elämänvalo 39+
 
Siitä vaan sitte mies pyörittelemää nännejä :D Hehe, voipi olla että kyllästyy ennenkun saa mitään reaktiota aikaseksi..

Ompelin tuossa verhot lastenhuoneeseen ja kyllä sellasenkin pyörimisen masuasukki alotti että oli pakko nousta seisomaan kun otti niin kipiää. Mutta hienot verhot sain silti aikaseksi!

Päivällä oli niin tuskanen olo, pää tuntui kipeeltä, mut ei kuitenkaan, mutta otin silti puoliskan paratabsin ja tuntui että helpotti kyllä oloa huomattavasti. Ja jotenkin etova olo ollut koko päivän. Parin tunnin päiväunetkaan ei auttanu oikein.

Huomenna taas neuvolaan.. Kyllä viikko menikin nopeasti taas, nyt vois jo kovaa vauhtia vähän himmata tätä ajankulua.

Beibei & Ipanapa 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Allu mulla on pari senttii enempi pituutta, mut painoa oli LIIKAA ennen kuin aloin odottaa... Mut rd-diagnoosia en saanu tässä raskaudessa, niinkuin tuon kakkosen kohdalla... Ja tosiaan mulla oli eilen tuo sf-mitta 37cm ja rv 36+1 sillon... Et sillain... ;)

Stinalle, kyllä kuulostaa lupaavalta tilanteesi :D Toivotaan et pian saat nyytin kainaloon :)

Ainiin, mä sain tänään työkaverilta (tai no ostin) telakallisen turvakaukalon ja oon siitä ihan innoissani... Huomenissa tai sunnuntaina käydään hakemassa varaamani hoitopöytä ja varmaan samalla reissulla yritetään saada autoon mahtumaan myös pinnis... pikkuhiljaa :D

tiggeri
 
Tässä pikaiset kuulumiset minulta:

Ultrassa päätettiin että synnytys käynnistetään ensi tiistaina ballong-menetelmällä. Onko jollekin teistä edellisissä synnytyksissä käytetty tota kyseistä ja miten on menny?

Helmitoivolle tsempit, kumma että päässy vauveli vielä kääntymäänkin tässä vaiheessa...

Itellä vähän jännä olo kun viime viikolla terkkari a tutki tilanteen ja sanoi että vauva on kiinnittynyt ja tänään terkkari b sanoi ettei ole kiinnittynyt. Kumpaakohan sitä uskois...? :)

tiituli85+vauva 37+6
 
Aatoksia: Haluutko kertoa, että paljonko sulla oli nuo kilppariarvot? Itellä vajaatoimintaa epäiltiin ennen raskautta ja varalta ollaan seurailtu nuita arvoja pari kertaa raskaudessakin..Viimeksi olivat kuulemma vielä normirajoissa,mutta pitää mennä synnytyksen jälkeen vielä verikokeeseen.
 
Moonan, tilanne oli jotenkin ihan hassu eikä sijainen edes kertonut arvoja, kun en itsekään tajunnut kysyä. Nyt olen sitten yrittänyt olla panikoimatta ja etsiskellyt tietoa. Keskkiviikkona on oma neuvolantäti paikalla niin saan kysyä kaiken mahdollisen ja toisaalta pyytää ajan lääkärille lisäkysynyksiä varten. Nyt kun lueskelin noita mahdollisia oireita niin onhan niitä ollut aika reilusti koko raskauden ajan... Toisaalta olis ehkä helpottavaakin että diagnoosi selvittäisi kaikki nämä oireet. Toisaalta kuka nyt kilpirauhasen vajaatoimintaa itselleen toivoo :)
 
  • Tykkää
Reactions: moonan
Myöhemmin lisää, mutta nyt lyhyesti: rakas tyttömme syntyi eilen 5.9. klo 3.24. Hän sai heti 10 pistettä.Painoa tytöllä on 3474 grammaa ja pituutta 51 cm. Lopulta synnytys sujui hyvin ja oli helppo,kesto 4 ja puoli tuntia eikä millään tavalla ongelmainen. Raskas odotus päättyi onnen kyyneliin.

Kiitos teille kaikille myötäelämisestä. Olette ihania naisia ja huipputyyppejä.
 
Onnittelut vauveleista Miima ja Helmitoivo :flower:

Tsemppaukset myös käynnistykseen meneville, tuntui olevan monella edessä tulevana viikkona.

Tulin juuri viimeiseltä neuvolakäynniltä. Ensi viikolla on vaan labrakäynnit sektiota varten ja sit labrakäynti jossa seurataan nuita veren vasta aineita jotka on nyt kuukauden sisällä valitettavasti noussu. Mulla siis esikoisen syntymän jälkeen tehdyssä verensiirrossa tuli vereen vasta-aineita joiden käyttäytymistä on seurattu säännöllisin verikokein tässä ja edellisessä raskaudessa.

Viimeksi ne pysyi koko raskauden ajan samana mutta nyt on arvot nousseet. Toivotaan ettei ne aiheuta vauvalle sitten halllaa.

Vointi on ihan hyvä. Ainut vaiva on että joudun nousta monta kertaa yössä jumppaamaan käsiä kun veri ei oikeen tahdo kiertää niihin. =/

Jatketaan odottelua ;)

Terveisin Sanuli 37+5
 
Mulla oli epähuomiossa mennyt Miiman vauvauutinen ohitse. Oikein paljon onnea prinsessasta sullekin =) mites se perätilasynnytys kaikkinensa meni? Oliko siinä jotain erikoista? Oletan että tuli siis alakautta. :)

Allu ja jvg 38+3
 
Miimalle ja Helmitoivolle onnittelut!:flower:

Aatoksia: Parempihan se, että oireille löyty syy, vaikka tosiaan ei kukaan haluaisi mitään ylimääräisiä vaivoja:/ Lääkitys kannattaa varmasti aloittaa sitten synnytyksen jälkeen ainaskin, helpottaa oloa! Minulle lääkäri sanoi,että loppuraskaudessa kilppariarvot voi huonontua, mutta ei välttämättä merkkaa mitään virallista kilpparisairautta. Seuraillessa siis sitten synnytyksen jälkeen mennään täällä! Tsempit sinne!:)

Niin ja täällä tänään laskettu aika!! Ei tulokasta näy eikä kuulu:popcorn:

-Moonan&Napura 40+0-
 
  • Tykkää
Reactions: Aatoksia
Miimalle ja Helmitoivolle paljon onnea pikkuisista:heart:

Kumpa tietäis saadaanko mekin tässä kuussa pikkuinen syliin vai meneekö ens kuun puolelle, toivottavasti ei tarvii niin kauaa oottaa.

Nyt tuntunu aika ilkeää pistelyä alapäässä sen jälkeen kun vauva tuolla käänty. Tänään ollu kovemmat, kävely ei meinaa sillon onnistua ja liikkuminen yleensäkkin tuntuu tosi kivuliaalta kun niitä pistelyjä on. Onkohan nää nyt niitä sukkapuikkokipuja vai mitähän merkkaa?

Tänään poks vk 38 :)

Syysodotus84 38+0
 
Viimeksi muokattu:
Oi, lähes onnenkyyneleet silmissä saa taas lukea ihania vauvauutisia täältä, Onnea pienokaisista! :heart:

Itsellä oli sitten eilen viimeinen neuvolakäynti, kaikki ok, ei mitään ihmeitä, SF 35 ja sykkeet 140+, ja omat verenpaineet sekä hb hyvät.

Tasan viikko, ja 13.9. perjantaina meidän pienokainen saatetaan sektiolla maailmaan, jos nyt ei jostain syystä synnytys satu käynnistymään itsekseen ennen sitä. Tulevana tiistaina siis vielä labrat sektiota varten ja sektiobriiffaus Jorvin äippäpolilla.

Ihanaa, kuinka tuo aurinko nyt hellii kera kauniin syksyisen sään ja ovat luvanneet jopa viikonlopun yli lähes yhtä kaunista. Vaikka tässä kolottelee, ja pojun pää painaa tosi kivuliaasti tuonne ylös sisuskaluihin niin pakko koittaa nyt nauttia näistä viime hetkistäkin vielä näin "lapsettomana" =)

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä käynnistyksiin menossa olijoille kovasti, koittakaahan jaksaa viime metrit!

Plamsu75 ja Pienimies 38+1
 
Nyt on meikäläisellä huonoa onnea matkassa. Eilen illalla alkoi nenä vuotamaan, kurkkuun tuli kaktus ja olo meni entistäkin huonommaksi. Tänään olen ollut aivan flunssan kourissa ja pää on kuin kuusenlatva. Eli sen lisäksi että synnytän maanantaina jo valmiiksi huonossa hapessa vauvan, niin flunssakin jyllää päällä.

Onneksi tässä on kuitenkin viikonloppu aikaa levätä ja juoda kuumaa. Kunpa kuume ei vaan nousisi.
Pelkään, että tartutan vastasyntyneen vauvan heti tähän flunssa-virukseen.:'(

Huns & Papu 38+3
 

Yhteistyössä