SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Ja viimeinkin tuli syyskuu*

Aluksi iiiisot onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower:
Mulla oli neuvola tänään. Ei sinänsä mitään uutta taivaan alla. SF-mitta huiteli taas yläkäyrällä ollen 36cm, meinaskin terkka että lääkäri mitannu pikkasen eri kohasta kun mitä hän. Paineet oli hyvät 121/21, pissa puhas, syke 145.
Mulla ollu tänään jotenkin outo olo. Niinkun mahan pohjassa jännittäs..Ja jotenkin varma olo että ens yönä lähetään. Ei kyllä passais ääneen sanoa, eihän se sillon toteudu..
Sain viime yönä nukuttua huimat 7h putkeen heräämättä ja nyt vielä päikkäreitäki reilun tunnin. Ihanan levännyt olo, kun mennyt viikkoja muutaman tunnin unilla.

Eikös tuosta piimästä oo ollu juttua, et sitä pitäs juoda yksistään koko päivä, ilman siis mitään muuta ravintoa, että se synnytyksen käynnistäis..
Meillä on ollu käytössä kolme s, ajeltu pitkin monttusia teitä, ropellettu kumihanskojen kans kohdunsuuta, ihan vaan otettu rennosti pähkinäsuklaan kans, eikä mikään oo tuottanu tulosta :D muutamana iltana on kyllä supistellu ihan säännöllisesti pari tuntia, kunnes sitten on loppunu, eli ei oo meijän poitsu ollu viel ainakaan valmis.
Terkka arvioi muuten et tää on isompi ku mitä ultra anto sillon 34viikolla ymmärtää.. saas nähä..

mammamammutti ja tirppana 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Jospa saisin nopsaa vähän kirjotettua synnytyksestä, kun molemmat tytöt nukkuu..

7.9 mulla siis meni vedet oikeen isolla pamauksella aamupalapöydässä. Tiesin, että nyt tulee kiire ja lähdettiin samantien kohti sairaalaa. Sairaalassa oltiin puolentunninpäästä vesienmenosta. Spistukset alkoi vasta automatkalla ja ne oli JÄRKYTTÄVIÄ ja niitä ehti tulla kolme. Sairaalassa mua ei otettu heti tosissan, ja ne oli vaan laittamassa käyrille, joten jouduin suuttumaan vähä, että ne tajus että on kiire. :O Pääsin sitte suoraan saliin ja kerkesin olla siinä 45min ni vauva oli ulkona. Kokonaiskestoksi tuli 1h 30min. Ponnistus oli helppo, ponnistin 3 kertaa :) Synnytys oli tosi raju ja olin tosi kipeä. Vedin ilokaasua henkeni edestä ja sain spinaalin just kun aloin ponnistamaan, joten se ei kerenny ihan kokonaan tehota, mutta helpotti kipua silti suunnattomasti. Olin paripäivää ihan pihalla, kun kaikki tapahtui liian nopeasti. Nyt olo on mitä parhain, jos maidontäyteisiä kipeitä tissejä ei lasketa mukaan... ;) Ja vauva, se on niin rakas!!!:heart:

niin ja tytsy painoi 4kg ja oli 51cm
seinis ja tytsy 4vrk
 
Paljon onnea vauvoista:flower:

Ei tässä olis kuin enintään se kolme viikkoa enää odotusta.
Närästys on palannu taas kuvioihin ja minä kun vielä varasin tälle aamulle ajan kulmien ja ripsien laittoon. Mitenhän selviän tän närästyksen kans.....

Eilen käytiin taas ultraamassa miten vauvalla mahassa menee. Olikin isompi kuin odotin ja mitä lääkäri odotti, 3kg mittausten mukaan. Nyt ei tarvii viikottain ajella tuonne isompaan sairaalaan enää.
Paikat on samoissa kuosissa kuin aikaisemminkin, 3,5cm jäljellä ja sormelle auki, eli kyllä tässä yliaikaiseks varmasti mennään....???

Nyt herättelemään koululaisia

Syysodotus84 38+6
 
Täällä ollaan jakauduttu:) Pieni poika syntyi 10.9, painoa 2630g ja pituutta 49cm.

Lapsivesi oli loppunut kokonaan ja sen takia käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Synnytys lähti siitä hyvin käyntiin ja vajaa 7 tuntia supistuksista palkinto oli sylissä. Nopeaahko homma, mutta teki kipeää välillä!! Kerron lisää myöhemmin:)

Terkuin Moonan ja Napura-pieni
 
Huhhuh, täällä alkoi eilen neljän aikaan menkkamaista jomotusta tuola alakerrassa, joka kyllä loppui n. tunnin päästä ja kävin vielä kävellen koirien kanssa kaupassa hakemassa maitoa. Mutta illalla jatkui, sain nukuttua kuitenkin.. Aamusta alkaen on ollut jatkuvaa vihlontaa ja jomotusta, että paikat taitaa sittenkin kypsyä ajallaan! Nyt vaan jännitetään sitten, että koska tulee lähtö, tätä se sairaalakassin pakkaus tiesi sitten..:)

Neuvola oli tänään, ja täti sanoikin että vaikea oli saada päästä kiinni kun on niin alhaalla. Että nyt täytyykin sitten nautiskella viimehetkistä.


Beibei & Ipanapa 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Delila
Huns ilmoittaa olevansa hengissä täällä sairaalassa. POIKA syntyi 10.9. Klo. 17.41. Mitat 3570g ja 50cm. Synnytys oli nopea ja positiivinen kokemus.

Pojalla on kaikki hyvin, mutta äidillä ei. Verta on tiputettu urakalla, kärsin epäonnistuneen epiduraalin aiheuttamasta mega-päänsärystä ja istukkakin revittiin käsin leikkurissa, kun ei suostunut syntymään.

Onnea vauvan saaneille ja tsemppiä odottajille!

T. Huns ja Papu 2vrk
 
Ihania vauvauutisia taas lisää, onnea pienistä! :heart:

Täällä sairaalakassi tsekattu kertaalleen vielä, huomenna aamulla klo 8lta osastolle ja klo 9 on varattu leikkaussali/sektio, eli huomenna tähän aikaan on meilläkin pieni vierellä.
Nyt alkaa jännittää :D

Plamsu75 ja Pienimies 39+0
 
  • Tykkää
Reactions: Delila ja Allu13
PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!!! :heart:

Ihania uutisia täälä paljon nyt ja joka kerta jännittävä avata kone ja katsoa mitäs tänne :D

huns ONNEA ja paranemista äidille :flower: toivottavasti olo alkaa pikkuhiljaa normalisoitua!
Ei kiva kokemus tuollainen :(

Plamsulle onnea ja tsemppiämatkaan huomiselle :) ihanaa enään ei mee kauan, kun saat pienen nyytin viereen :heart:

BeiBei aika jännältä kuulostaa.....toivottavasti enteilee lähtöä ja pian ;)

Hurjaa....tässä tulee NIIIIIIIIN malttamattomaksi itsekkin!! Ja mitä lähemmäs LA:ta mennään niin ei jaksais enään odottaa :ashamed: vaikka yritän ajatella positiivisesti, että vauva syntyy, KUN on valmis eikä sillon kun äiti tahtoo :D mut silti.......tulis jo!!!! Ei meinaa jaksaa tätä oloa, kun on ihan sekava höppänä kaiken aikaa.....sekä vauva on jo niin alhaalla, että painaakin kivasti. No eipä täs enään montaa viikkoa joka tapauksessa ole ;)

Voima :hug: kaikille pallomahoille ja tuoreille äideille jaksamisia vauva-arkeen! Perästä tullaan pikkuhiljaa ;)

Delila 39+3
 
Josko tänään paremmalla onnella saisin kirjoitettua, eilen illalla kirjoitin, mut sit lähetin sen jonnekin bittiavaruuteen, joten en jaksanu kirjottaa uudestaan...

Alkuun ONNITTELUT VAUVAN SAANEILLE ketä en vielä oo onnitellu! (perässä tullaan ;) )

Eilen oli neuvolapäivä, kaikki oli ok, pissassa oli protskut +/- (niinku koko raskauden ajan...), hemppaa ei edes mitattu, vko sit oli sen 124, mut mistähän tää väsymys johtuu... niin ja painoa oli tullut viikossa 2.4kg APUA!!! (no edelliskerralla oli -700g, et ehkä se jotenkin kompensoi, eiks vaan ;) Vauvan asentoa neuvolantäti ihmetteli, pää nyt kuitenkin on alaspäin, mut missä kohtaa "menossa" niin sitä ei terkka osannu sanoo... tai sano "pää on alhaalla, mut ei oo kokonaan laskeutunut (kokeili uudestaan ja totes) tai no ehkä tää on aika alhaalla, en osaa kyl sanoa!" jepjep, tulipa hyvin selväksi... Mut ainakin painontunteesta ja kivuista päätellen (niin ja tietty kävelystä!) on alhaalla! Öisin saa käydä ainakin 2-3kertaa vessassa... niin ja edelleen mä heräilen pitkin yötä, ja "parhaimmillaan" valvon sit sen 1-2tuntia, huoh!

Supistuksiakin on päivittäin, välillä enemmän ja välillä vähemmän, et kaippa täälläkin joskus jotain tapahtuu :D mut joka tapauksessa tässä ei olis jäljellä kuin max 5vkoa! HUIH! (eli tää kostautuu sitten, yliajalle menolla!!! :LOL:

Niin ja neuvolassa sitten varasin seuraavan ajan ens viikon to aamuun, kun en muistanut et sillon on mun oma hammaslääkäriaika :stick: hyvä minä!!! no, täytyy soitella huomenna neuvolaan ja kysellä ajan vaihtoa!

Mä aloitin toissapäivänä vauvan vaatteiden pesun ja huhhuh, kuinka niitä onkin ollu pojilla paljon! Mut silti aattelin jotain vaaleenpunasta/punasta ostaa huomenna, kun kauppaan pääsen ;)

tiggeri ja typy 37+2
 
Plamsulle onnea tän päivän koitokseen :) !! Laitahan viestiä tänne kun ehdit :)

Mulla on taas vaihteeksi supistellut n. 1h ajan kipeesti 7-10 min välein. Kumpa ei vaan taas loppuisi kesken!!

"Tänäänkin olis hyvä päivä syntyä :) "
Ja 13. Perjantai olis just huippu!! :)

T. Allu ja jvg 39+2
 
Täällä menaa "vähän" jännittää..
Viime yönä kahden maissa vessareissulla alkoi irrota vaaleanpunaista limatulppaa..
Huih, siinä sitten meni pari tuntia valvoessa, kun synnytys alkoi pyöriä mielessä ja vähän pelottaakkin.
Nyt on sitten aamusta tullut kirkasta ja kellertävää veriviiruista sekä vaaleanpunaista tulppaa.

Onniin jännät paikat, ku ei nyt tiiä tuleeko lähtö piankin vai meneekö silti vielä kauankin.

-tuulihattu 39+6-
 
Kaksi viikkoa laskettuun. Ja flunssa päällä. Olot on onneks mahan kanssa hyvät, mutta harjoitussupistuksia tulee aina kun yskii tai niistää, joten maha on pinkeänä aika paljon. Onneksi eivät tunnu juurikaan. TENS-laite odottaa haettuna, josko oikeita supistuksia tulisi...
Vauva oli vähän laskeutunut viime neuvolakerralla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Oikeassa asennossa ollaan. Maanantaina olisi seuraava käynti. Hemoglubiini hyvä 124 ja paineet kans. SF-mitta 32, keskikäyrällä mennään. Vessassa saa ravata öisin noin kolme neljä kertaa, mikä tietysti tarkoittaa sitä että unet jäävät vähän lyhyiksi eikä kunnollista levännyttä oloa meinaa olla.
Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Täälläkin odotellaan malttamattomana vauvan tapaamista!
Qevnie rv38+1
 
Onnea hirmusti Plamsu!! :heart::flower:
Ja upeeta että syöttö onnistui heti hienosti! :) siitä se lähtee.

Allu ja jvg 39+3

Supistukset loppuivat taas ylläriylläri. Noh tää on mulla näköjään tätä loppuun asti.. Mulle käy varmaan niin kuin Pekalle Pekassa ja sudessa, paitsi susi ei syö mua vaan synnytän kotona ;)
 
Onnea taasen uusista nyyteistä <3

Tässä talossa alkaa olla mitta täynnä näihin raskausvaivoihin... Mun sormien ja varpaiden nivelet on niin kipeät että aamuisin ei jaksa vesilasia kannatella :/ Sen lisäksi päätä särkee ja oksennus pyrkii kurkkuun. Kuinka sitä onkaan nainen hehkeimmillään näin raskausaikana :D

No, eiköhän tästä jossain vaiheessa päästä tositoimiin...
Mukavia päiviä kanssaodottajille!!!

Aatoksia ja muru 38+5
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Täällä valvotaan kun ei väsytä. Aamulla heränny jo seitsemän aikaan ja touhunnut esikoisen synttäreitä, päiväunia en ehtinyt ottamaan ja illalla olin niin väsynyt että kiukutti. Nyt muutama tunti unta takana ja heräsin kun vatsassa hieman kiertää, väsy poissa.. ärsyttävää valvoa keskellä yötä, kun voisi tyytyväisenä nukkua (tai vaikka mennä synnyttää ;) ). Lisäksi koko päivän kiertänyt vatsassa aika ikävästi :| odottanut oon, että milloin saa vessassa alkaa juosta, mutta ei. Kiertää vaan..

Noh, nyt koitan nukkua kun netin maailma jo selattuna :D

Tytymamma & murunen 37+6 :heart:
 
Plamsulle Paljon Onnea ihanasta vauvasta!!!!! :flower: :heart: Ihana kuulla, että voitte hyvin :) nautinnollista vauva-arkea sinne!!

Aahgg olen niin KÄRSIMÄTÖN!! |O

Yöllä valvottu tääläkin ja monta yötä mennyt niin, että valvon pari kolme tuntia jossain vaihees yötä. Sitten tekee mieli syödä, mahas möyrii, päässä pyörii ja koko ajan ajattelen koska tuntuis jotain lähtöön viittaavaa :kieh: on tää ihmismieli rasittava!
Aamulla taas päätin etten mieti koko asiaa, mut kas kummaa kyllä koko ajan ajattelee ja tunnustelee oloa eikö tosiaankaa mitään?!!!!!!!!!!!!:ashamed: hoh hoh!!

Voimia kaikille!!! Jaksellaan jaksellaan.....yrittää ajatella positiivisesti, ihana tää maha ja kaikki muu ;)

Delila 39+6
 
Mun iäksi vois päivittää 29v:) synttärit oli jo reilu viikko sitten.

Onnea Plamsu pienestä pojasta:flower:

Täällä ei mitään ihmeellisiä tuntemuksia, pieni vaan mahassa potkii niin että sisuskalut on välillä tiukilla.
Ens viikolla täytyy kokeilla perinteistä kolmen S:n menetelmää kun koti näyttää sille että mun täytyy kuitenkin ennen synnytystä vielä siivota:)

Syysodotus84 39+2
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Heissan

2 viikkoa kotiin pääsyyn!
Alustavasti suunniteltu 2 viikon päähän, toivon että kaikki sujuu hyvin, että päästään murun kanssa kotiin :)

Tyttö saa tarpeeksi itse otettua happea keuhkoilla!! tämä oli hurjan ihana uutinen. Happiviikset on välillä vielä käytössä.
Yksi verensiirto ollaan tehty jälleen eli yht. 3 kertaa. Nyt hb on pysynyt onneksi ok lukemissa. Infektioilta ollaan säilytty paitsi korvatulehdus on jo nyt päällä.
Tyttö on saanut painoa 2 viikossa +300 grammaa ja pituutta 1,7cm :) painoa toki saisu tulla enemmän. Mutta hyvä näinkin, kotiin lähtiessä pitäisi painon olla 3 kilon paremmalla puolella.

On ollut ihana vihdoin pitää pikkuista sylissä ja saasa vain olla hänen kanssaan :)


Gilda ja Muru 2kk1vko

Niin ja onnea kaikille vauvan saaneille ja masulijoille! :)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille. Itse olin viikon taysissa käynnistelyssä. Ekaksi oli ballonki vuorokauden ja sit sain kolme päivää cytotecia suun kautta. Viikon päästä tilanne se että kanavaa jäljellä 1cm ja kohdunsisäsuu auki reilulle sormelle. Huomenna suoraan saliin ja kalvot puhki ja saan myös oksitosiinitipan. Jospa nyt saataisiin pikku mies ulos :) Ei tuo käynnistys aina tehoa.

Mammuska 83 ja masukki 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja BeiBei
Mammuskan pikkunen meinaa olla sitten sitkeää sorttia, heh.


Just tulin saunasta, ihanaa! Nyt jos laittais pään tyynyyn niin sammuisin kun saunalyhty. Päivällä haravoin muutaman kärryllisen neulasia ja omenoita, ehkä se meni siivouksesta? Ja ehkä vähän seksiä vois vielä tähän illan päätteeksi.. :LOL:

Kyllä muutamassa päivässä voi mieli muuttua; tosin tänään on ollut taas hyvä päivä, mutta silti voisi meidänkin söpöläinen jo itsestään ilmoitella pikkuhiljaa.. Se menkkamainen jomotus loppui aika lyhyeen, paripäivää sitä kesti ja sitten ei ole ollut mitään muutamaan päivään. Pää painaa toki tuonne alas aika hyvin, että hankalaa kävellä välillä, kun vihloo niin pirusti lonkkia, meinaa välillä jalat lähteä alta.

Nautiskellen

Beibei & Ipanapa 38+4
 
Täälläkin jakauduttiin pitkän taipaleen jälkeen 7.9. Pitkän 36h kestäneen synnytyksen jälkeen päädyttiin sektioon, syy liian ahdas rakenteinen lantio, joka varmistui vielä sitten röntgenissä. Oli kiva nähdä millaista synnyttäminen olisi... Mahdollisesti tulevat vauvat syntyvät kuitenkin suunnitellulla sektiolla :)

7.9. klo. 16.02 Tyttö 3070g ja 47,5cm

Vanhemmat prinsessansa kanssa ovat kotiutuneetkin jo onnellisesti :)

Onnea muillekkin vauvautuneille :)
 

Yhteistyössä