SYYSKUUN SULOISUUDET 2013 *Ja viimeinkin tuli syyskuu*

Onnea kaikille nyytin saaneille yhteisesti!!

Tänään poksutaan ja viimeistä kertaa eli 42+0 :ashamed:
Ei meinaa tulla mistään mitään.. sydän hakkaa ja pelottaa huominen ja mahdollinen käynnistys.. Keskiviikkona viimeistään käynnistävät jos tyksissä huomenna ruuhkaa..
Mä en tiedä mikä siinä virallisesti pelottaa mutta pelottaa kuitenkin.. Pitäs osata ottaa rennosti mut en mä osaa ottaa.. :( Apua!

Metis ja nyytti 42+0
 
Grrrr :mad:! Kirjoittelin tuossa pitkät pätkät ja kas, läppäri päätti ykskaks ihan itse sammua ilmoittamatta ja asentaa vähän Windowsin päivityksiä.

Onnea kaikille uusista vauvoista :flower:!

Metis onnittelut viimeisestä poksusta ja tsemppiä!!! Ihan ymmärrettävää, että pelottaa :hug:. Kauheasti on kuitenkin sellaisia asioita, joihin ei itse juurikaan voi vaikuttaa. Mutta kyllä se siitä.

Meillä edelleen menee suht hyvin. Vajaa kaksi viikkoa laskettuun aikaan, eikä kerrassaan niin mitään lähestyvään synnytykseen viittaavaa. Poitsu on edelleen ylhäällä ja on tainnut erehtyä vähän suunnasta kun tuntuu siltä, että tunkee koko ajan vaan ylemmäs ;). Happi loppuu ja sydän hakkaa, mutta ei sovi valittaa kun ei tätä enää montaa viikkoa jatku... Yhtään ainutta supistusta ei ole ollut (ellei lasketa sitä, jonka neuvolan terkkari huomasi ja jota en itse tuntenut yhtään). En siis ole ihan varma, vaikka harkkareita olis ollutkin. Jos ne mulla on sellaisia, että ei tunnu missään... No, tällä hetkellä toivon hartaasti, että oltaisiin vielä tämä viikko samassa paketissa. Mies on koko viikon työreissulla, joten varmuuden vuoksi pitänee istua hissukseen jalat ristissä ja välttää siivoamista, piimää ja kaikkia niitä muita käynnistysmenetelmiä :LOL:.

Tässä odottelen, että pulssi vähän tasaantuisi (aamut on sen kannalta pahimpia) niin pääsen lähtemään postikeikalle. Tilaamani kantoliina on tullut. Tuli sieltä Saksasta alta viikossa eli aikas hyvä. Kirjoittelen vaikka myöhemmin, että miltä se näyttää.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta kassi on kyllä jo kaivettu esiin. Ja lakut ja mehu on ostettu. Jotenkin kauhean hankalaa sekin... Siis että mitä sitä pakkaa itselleen kotiintulovaatteiksi. Sairaalaan on kuitenkin pakko mennä mammavermeissä, joten kaipa niillä voi kotiinkin tulla. Kun ei yhtään osaa kuvitella mitkä vaatteet mahtuu päälle sitten kun poitsu on ulkona. Heh, kaikki ihme asiat sitä voi mietityttää.

Tämä on kyllä tosi merkillistä miten voi kaikesta mahdollisesta olla huolissaan. Yhtenä päivänä hermoilin, kun poitsulla ei ollut hikkaa ollenkaan (kun kerran monta kuukautta on ollut joka päivä hikka)... Pari päivää sitten mietitytti voiko vauva liikkua liikaa. Poitsu väänsi lähes tauotta yli kolme tuntia ja minähän tietysti huolestuin, että nyt sillä ei ole hyvä olla. Mutta nyt on taas hikkarytmi kohdillaan eikä tuntitolkulla putkeen veivailla, joten kaikki on varmaan ihan hyvin.

Paljon tsemppiä kaikille, jotka vielä vauvaa odottelevat :heart:!

AnnMaria 38+4
 
Heipsan!

Meidän tyttö syntyi 14.9. rv39+5 klo 6.41 mitoin 3942g ja 53cm. :heart: Tänään olisi ollut laskettu aika. Perjantaina tuli aamupäivän ajan kellertävää limaa. Kauppakeskus Myyrmannin pihassa alkoi tulla lapsivettä klo 16 aikoihin. Illalla kävin lenkillä supistusten toivossa ja niin ne sitten alkoivatkin. Klo 22 lähtien supisteli 4-5 min välein, kolme varttia niitä kellottelin kivuissani kunnes soitin sairaalaan ja saatiin lupa mennä sinne.

Synnytys kesti noin 8h40min ja kivunlievityksenä epiduraali ja ilokaasu. Vauva ei meinannut laskeutua tarpeeksi, vaikka paikat oli jo auki, joten kesti hieman pidempään kuin olisi voinut. Ponnistin noin 15min, tuli pieni repeämä ja nirhauma. Ihan hyvä kokemus. :)

Eilen tultiin jo kotiin, joten huomenna vielä lääkärintarkastus sairaalassa. Vauva pissaa, kakkaa, syö ja käyttää ääntään. :D Imetys sujuu hyvin, rinnanpäät kylläkin rikki mutta jospa ne siitä...

Tämmöistä tänne. :) Suuresti onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart:

Terkuin Empuuu ja Pikkumimmi 2vrk
 
Onnea kaikille synnyttäneille ja voimia vielä mahan kanssa taapertaville :heart:!

Kirjoittelen pikaisesti kuulumisia....

Olin siis käynnityksessä, joka vaivutti minut melkoiseen epätoivoon, kun mitään ei meinannut tapahtua. Menin maanantaina ja keskiviikkona pidettiin pientä taukoa hommasta. Kävikin sitten niin, että homma lähti itsekseen käyntiin ja rakas tyttäremme syntyi neljässä ja puolessa tunnissa ja sai heti 10 pistettä. Synnytys oli tosi helppo, ja ainoan nirhauman sain kieleeni: join nimittäin kahvit kesken ponnistusvaiheen ja kun aikaa ei ollut rauhalliseen siemailuun, niin kieli paloi siinä touhussa :D. Muutama minuutti tytön syntymän jälkeen totesin, että eipä ollut paha homma.

Kotiin pääsimme vuorokauden päästä, mutta jouduimme olemaan lastenosastolla maanantaista tiistaihin bilirubiinien ja valohoidon vuoksi. Arvoja seurattiin vielä lauantaiaamuun asti siten, että kävimme labrassa keskiviikkona, torstaina ja lauantaina, jonka jälkeen olemme päässeet kunnolla totuttelemaan viisihenkisen perheen elämään. Ei ainakaan käy aika pitkäksi kolmen alle kolmevuotiaan vanhempana.

Maito- ja vauvankakkahuuruisin terveisin,
Helmitoivo ja tyttö 11 vrk

Ps. AnnMaria, et ole ainoa, joka on huolehtinut siitä, ettei vauva hikottele päivittäin ja että liikkuuko se liikaa tai liian vähän. Juuri samanlaista oli minulla.
 
Onnea vauveleista kaikille!:flower:

Me päästiin kotiin lauantaina, tuli vietettyä sairaalassa siis jokunen yö. Vauvalla verensokerit heittelivät, sen takia seurattiin arvoja. Lisäksi pienellä on toisessa jalassa äitinsä perimät pienet varpaat (vähän epämuodostuneet reppanalla) ja lastenlääkäri niitäkin tutki ja ultrattiin varalta mm. aivot tämän takia. Onneksi mitään kamalaa ei ole löytynyt,luultavasti vaan geenit saaneet tuon aikaan.

Meidän pikku poika onkin ihan pienoinen, vain 2630g tosiaan syntymäpaino oli. Nyt ollaan päästy jo 2700,g asti, jee:) Istukka oli vain 300g, joka selittää myös pienen painon. Verenpaine luultavsti vaikuttanut tähän pienuuteen:/ Onneksi poika syö hyvin ja pituuttakin tullut sentti lisää:)

Synnytys meni mielestäni yllättävän hyvin, kaikkein pahimpia olivat avautumiskivut. Supistukset olivat niin rajuja, että toivoin kuolevani! Mutta epiduraali oli sitten TAIVAS!! Se vei melkein kaikki kivut, vain paine takalistoon jäi. Avauduin nopeasti, yhtäkkiä neljästä sentistä kahdeksaan ja siitäkin nopeasti täysin auki. Ponnistusvaihe oli ihana helpotus, ponnistamisen tarve oli uskomaton. Tuntui kyllä,että perse repeää, näin karskisti sanottuna;) Episotomia tehtiin, haava on välillä kipeämpi, mutta pystyn istumaan ja kävelemään vaivattomasti kuitenkin. Toivottavasti paranee nopeasti täysin!

Ongelmitta ei selvitty, kun istukka ei irronnut millään. Yli tunnin kätilöt ronskisti sitä yrittivät saada ulos, tuloksetta. Lopuksi jouduin leikkuriin ja sillä keikalla menikin neljä tuntia:( Iskä joutui jäämään pojan kanssa kahdestaan, kun minua ropellettiin. Oli kyllä tympeetä odotella pääsyä rakkaiden luokse!

Mutta nyt ollaan kotona ja opetellaan vauva-arkea! Onhan tämä ihmeellistä ja välillä hormonihuuruissa itkeskelen onnellisena ja hölmistyneenä:)

Ihanaa viikon jatkoa ja tsemppiä odotteleville!=)

-Moonan ja Napura-
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
ONNEA uusille vauvautuneille!!! IHANAA!!!

Täällä vielä itse malttamattomana odottelee omaa vuoroaan, vaikka en usko että hän tuolta vielä pariin viikkooon tulee... (tai neljään viikkoon! huoh!) Supistuksia edelleenkin tulee silloin tällöin, mut ei mitenkään säännöllisesti. No onneksi ei vielä ole kaikkea laitettu vauvaa varten valmiiksikaan, joten ei kiirettä sen puolesta.

Huomenna poksuu viikot, ja sit oliskin neljä viikkoo max jäljellä... Vaikka olo ei on jo nyt aika tukalaa, maha on niiiiin iso, jalat turvoksissa ja särkee, nukuttua en saa kuin muutaman tunnin kerrallaan (tietää tosi hyvää synnytyksen jälkeiseen aikaan...) ja edelleen voisin nukkua koko ajan.

Miehen kanssa oli tuossa puhetta, että alkaa tässä kämpässä kyllä oleen neliöt käytetty (90neliöö rivari, 4h+k) että pitäs alkaa katteleen uutta (tai siis meille uutta) omakotitaloo... Mä niiiiiin tykkäsin ideasta, alan oleen ihan kypsä asuun tässä rivarissa.... Mutta vielä ei pystytä isoa ratkaisua tekemään, kun miehellä ei oo vakkaripaikkaa ja mä jään nyt vähäks/kauaks aikaa kotiin... (riippuu mun kotonaolo aika siitä mitä tuo hallitus päättää, murr!!!)

Tänään saatiin jopa haettu pinniskin vauvaa varten, ja se on kasattuna meitin makkarissa, tosin lopullinen paikka taitaa viel vaihtua... Kun JOKU (= minä) saisin siirrettyä yöpöytääni toiseen paikkaan... No, jos tässä tämän viikon kuluessa... :D

tiggeri ja typy 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Noniin täälläkin jakauduttiin en saa nyt mitään erikois efektejä kun oon puhelimella täällä :)
tyttö, 4kiloa 55grammaa ja 52cm syntyi 15.9 :)

supistukset alkoi 14. Päivä eka tais tulla klo 2 yöllä ja 4 jälkeen ei sitte enään nukuttukkaan sitte klo11 soitin synnärille ja kyselin onkohan tää tosiaan supistuksia kun en ihan varma tuntemuksistani ollu :p klo 16 lähdin sitte taksilla sairaalaan kun oli sen verran tiheästi supistuksia olin vasta 2cm auki kun saavuin ja sain kokoarvioksi 4.2kg vähän kauhuissani olin.. No pääsin sitten ammehuoneeseen ja siis ekana kivunlievityksenä tuo lämmin vesi siellä jaksoin 2h jonka jälkeen pois sieltä ja siitä ehkä 1-2h niin sain kipupiikin sitte kun sen vaikutus lakkas niin aloin pyytää epiduraalia ja sain sen sitten 2kertaa ehdin saamaan sitä ainetta sisälleni ja tän toisen vaikutuksen loppumisen jälkeen alkoi sitte ponnistusvaihe joka kesti 27min ja tyttö syntyi 4.08, oli mulla aika pitkä päivä siis :) tyttö joutu sitte tarkkailuun kun viimesien ponnistusten aikana tuli vihreetä lapsivettä vastaan ja hengittäminen oli vähän hankalaa.. Vielä on tyttö eri osastolla mun kanssa, tänään saan tietää kotiutuuko mun kanssa tänään vai jääkö vielä tänne.. Mua siinä ponnistusvaiheessa saksittiin vähän alapäästä ja tikkejä tuli 8kpl vähän on kipeää vielä vähän kaikki mutta hengissä ollaan ja hyvin onnellisia pienestä nyytistä<3

aika paljon omaa napaa tuli mutta onnea nyt kaikille muille synnyttäneille ja jaksamisia nyyttiä odottaville! Mä tuun varmaan joku päivä päivittämään tietoja yms lueskelemaan teidän kuulumisia enemmän :)

takku-tukka ja tytsy 2päivää
 
Onnea, Takkutukka! Hienoa, Moonan, että pääsitte kotiin.

Unohdin eilen toivotella Gildaselle voimia viimeisille sairaalaviikoille. Teillä on ollut rankka alku, mutta pian olette kotona.

Minä tässä odottelen, että tytteli heräisi syömään ja saataisiin myös päiväkamppeet päälle. Pojat lähtivät mummulaan päiväksi.

Helmitoivo ja tyttö 12 vrk
 
Huoh. Kävästiin tuossa toissa yä laitoksella- Alkoi sunnuntai iltana supistelemaan, aluksi tuli 3 supistusta 10minuutin välein, siitä tihenivätkin sitten 4minuuttiin. Kivut oli sitä luokkaa että tuo tuolta tulee ihan justiin. Laitoksella sitten käyrillä ollessa tihenivät vielä 2minuuttiin. Saliin ottivat, mutta kuitenkin muutaman tunnin päästä supistukset lakkas kokonaan :( Tultiin sitten eilen aamupäivällä kotiin hakeen vauhtia, kun ei nuo supistukset saanu paikkoja kunnolla avautuun. kanavaa oli vielä vajaa sentti ja suu reilulle kahelle sormelle auki. Tässä nyt mieli apeana, kun ei oikeen osaa supistuksiinkaan luottaa, kun ei niillä tehoa ole. illalla kuitenkin supisteli taas 4-7minuutin välein loppuakseen paria tuntia myöhemmin. Kai tää kotiin syntyy sitten lopulta kun jotenkin tuntuu, et ei viiti laitokselle uudestaan lähtee ennen ku on tosi kyseessä. Tulis sitte edes vedet niin ois varmempaa.. Plääh..
Onnea kaikille vauvautuneille, ihana lukee uutisia ja kiva et voitte hyvin =)

mammamammutti ja tirppana 38+5
 
Onnea vauvoista Empuuu ja Takku-tukka!! :flower::heart:

Ja ihana kuulla vauvan saaneiden hyviä uutisia, etenkin Gildaselta. Mahtaa olla huiput fiilikset, kun sairaalassaolo päättyy! :) hieno juttu!!

Mammamammutille myötätunnot täältä. Mulla kans ei kroppa osaa näköjään yhtään mitään!
Nyt on supistellut kohta vuorokauden ilman että ne tihenee tai voimistuu!!
Mä oon aivan väsynyt ja loppu.
Loppuis nyt sit perkele kokonaan. Mä meen vaikka mielummin käynnistettäväksi 42+1 kun supistelen näin monena päivänä ilman tulosta. Ainakin kun käynnistetään niin tietää että se tulee tavalla tai toisella ulos ja hallitusti.

Tää on 4. Kerta kun on tällästä, paitsi että ne ekat kerrat kesti 3-4h eli huomattavasti vähemmän.

Ei vois siis vähempää kiinnostaa huominen LA. Mulla on niin väsy olo ja oon turhautunut ja vihanen ja vaikka mitä.
Ärsyttää kun ei kroppa voi toimia kuten pitää. Äidillä ja siskolla menny ns. Oppikirjan mukaan, ja en osannut varautua tälläseen vetkutteluun. Vaikka tiedän että synnärillä asiat menee niin kuin menee, niin en ajatellut tän lähdön olevan näin kuppasta.

T. Allu ja jvg 39+6
 
Nopea tietojen päivitys ennen kuin hiivin nukkumaan on ollut sen verran rankka viimenen viikko...

Poika syntyi 13.9. klo14.24 kiireellisellä sektiolla pitkittyneen synnytyksen, virhetarjonnan ja minun voimien loppumisen takia.

Pojalla kokoa mahtavat 4710g ja 52,7cm, yhdeksän pisteen poika

Äidillä olo kuin jyrän alle jääneellä mutta poika voi loistavasti ja on maailman suloisin punapää;) (kumpikaan vanhemmista ei ole punapää)

Tulen kertomaan jossain vaiheessa tarkemmin maratoonista.

hanja ja osmo 4vrk
 
Emppuuu, Helmitoivo, Moonan, Takku-tukka, tuulihattu, Hanja ja Suhveli onnea uusista vauvoista :flower:!

Helmitoivo kiva kun tulit kertoilemaan kuulumisia. Olet ollut ajatuksissani ja olen miettinyt miten sulla nyt menee. Vilinää taitaa riittää pienten kanssa ja hienoa, että kaikki meni hyvin :hug:!

Tiggeri onnea uuden kodin etsintään! Meilläkin lähitulevaisuudessa uutta kotia aletaan metsästää kunhan vaan pääsisi miehen kanssa yhteisymmärrykseen siitä mitä halutaan... Toistaiseksi pärjäillään 70 neliön kerrostalokämpässä (ahdasta on ja kylppäri erityisesti ei oikein sovi vauvaperheeseen). Tällä hetkellä kuitenkin on hyvä ratkaisu kun mies on paljon reissuhommissa niin mun on helppo liikkua täältä neuvolaan yms. eikä tarvitse hoitaa pihaa ja tehdä lumitöitä ;).

Mammamammutti ja Allu paljon jaksuja teille!

Kantoliinan (Bumbaumel) kävin hakemassa postista. Vähän se vaikuttaa pieneltä (siis mulle, kyllä vauva sinne varmaan mahtuu), mutta kokoa on tietty vielä vaikea arvioida vauvamahan vuoksi.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki edelleen hyvin. Nyt on sormet vähän turvoksissa, mutta muuta turvotusta ei ole. Verenpaine 116/86, sf 34,5 ja vauvan syke 145. Vauva ei ole laskeutunut eikä kiinnittynyt eli todennäköisesti ei ihan lähiaikoina synnytellä.

AnnMaria 38+6
 
Onnea vauvatuneille :)

Täällä edelleen yhdessä koossa :D maanantaina olin salissa 6 tuntia ja sain oksitosiinia. Ei yhtään supistellut. Ei sit puhkastu kalvojakaan. Perjantaina 7.15 sektioon tayssiin. Sit saadaan poika ulos <3 mun kohdalla ei mikään käynnistys tehonnut.

Mammuska 83 ja masukki 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Ihanan paljon vauvauutisia, ONNEA :flower:

Neuvolakuulumisia maanantailta. Kaikki yleisesti itsellä ja masuasukilla hyvin. Hb oli laskenut viikossa 118:sta 116:ta, joten nyt tupla-annosta rautaa päivittäin. Sykkeet siinä 155, vielä ei laskeutunut tai kiinnittynyt. Toki ei kumpikaan aiemmista lapsistakaan ollut laskeutunut tai kiinnittynyt kun synnärille lähdettiin..mutta silti tuntuu ettei nyt tähän hetkeen synny. Vaikkka kovasti jo toivon sitä :D Noh, viimeisellä lääkärikäynnillä otetun Strep-B näytteen tulos tuli. Positiivinen. Siispä antibioottia olisi tulossa synnytyksessä. Olin jotenkin tosi pettynyt tuohon tulokseen. En edes osannut asiasta paljoa kysellä nla-käynnillä, koska tiesin mitä tuo tarkoittaa, antibioottia siis. Mutta nyt on tullut asiasta monta kysymystä mieleen ja asia pyörii enemmän mielessä :attn: Onko muille todettu Strep-B:tä? Vauvastahan seuraillaan synnytyksen jälkeen infektion merkkejä, mutta vaikuttaako tuo kotiin pääsyyn. Joutuuko olemaan normaalia pidempään vaan seurannan vuoksi?

Tänään tullut aamusta lähtien kivoja supistuksia. Epäsäännöllisesti kylläkin. Osa hieman kipeitä, osa ei-kipeitä, mutta päivän mittaan tullut normaalia enemmän. Piakkoin lähden esikoistytön kanssa elokuviin ja siitä vielä mäki-lenkille, jos vaikka supistukset sais vauhtia :D Ainakin voi yrittää ja toivoa :p

Tytymamma & murunen 38+2 :heart:
 
Onnea vauvansa saaneille. :flower:

Täälläkin on vauvauutisia, meille syntyi poika 11.9. painoa 2915g ja 47cm pituutta. Leikkausaikahan olisi ollut tämän viikon maanantai mutta poika päättikin että hänen syntymäpäivää ei ennalta päätetä. Synnytys käynnistyi viikko sitten keskiviikkona ja supistukset oli heti kipeitä ja tiheitä. Kun ehdittiin sairaalaan niin synnytys oli jo täydessä vauhdissa ja lähdettiin kiireelliseen sektioon. Kotiuduttiin vasta tänään koska jouduttiin olemaan 3 kertaa valohoidossa.

Jatkan listan päivittelyä huomenna pikkuhiljaa.

Terveisin Sanuli ja pikkuinen ukko
 
Onnea vauvautuneille! Kylläpäs nyt on paljon meittii jotka alkanu poksahtaan! Ihanaahan se on!

Täällä ei näytetä pääsevän tositoimiin, ei sittten niin millään!!! Nooh, kaikki aikanaan, kai!

Minä sitten fiksuna googlaasin tosta streptokokki beestä... Ei ois pitäny!!! Tytymamma siitä kyseli, että onko muilla todettu sitä ja mulla on... Enkä todellakaan suosittele tuota googlaamista... Näin pikaisesti vaan kerrottuna, luin sieltä että vauvalla vaara saada infektio siitä ja mm aivokalvontulehdusta siitä on saaneet jotkut. Ja muutama vauva on jopa kuollut saatuaan infektion, voi paska, sanon minä! Nyt mä oon ihan varma että meidän vauva saa hirmuisen infektion ja pahin tapahtuu varmasti! Voi tsiisus, että kaikkee tarttee ihmisen mennä lukemaan!!!

Tänään mies sai koottua osan hoitopöydästä (ennen töihin menoaan) ja nyt oon sitten varma ettei niille (hoitopöytä, pinnis, vaunut yms) oo mitään käyttöä... :( Mut nyt lopetan tän murinan ja painun yöpuulle, jos se uni vaikka joskus tulis...

tiggeri ja typy 38+1
 
Heipsan. Eilen käyty neuvolassa. Verenpaine 133/70, paino +900g/vko :O pissa puhdas, turvotus +, hb 125, sf-mitta 37cm. syke 140, liikkeet ++. Terkkari tuumas taas että kyllä on painoarvioon verrattuna iso lapsi, epäili et lähemmäs nelikilonen alkaa oleen.. nice..

Strebtokokista:Mulla se todettiin positiivisena 2010, ei raskauden yhteydessä. Silloin asiasta kyselin ja sanottiin että varsinaisesti se ei vaikuta. Antibioottitippa täytyy tietenkin synnytyksessä olla, ettei tää siirry lapseen ja näin ollen aiheuta noita jonkun mainitsemia infektioita ja muita riskejä. Kotiutumisesta kyselin nyt raskauden aikana ennen kuin oli edes testattu uudestaan tätä, niin sanottiin, että olis hyvä jos se antibiootti ehtis tippua nelisen tuntia ennen synnytystä, jolloin riskit kaikista pienimmillään, jolloin myöskään ei niin vaikuta kotiutumiseen jos lapsi on terve, eikä merkkejä tartunnasta ole. Mulla siis oli nega kun nyt muutama viikko sitten testattiin. Ei siis automaattisesti ole aina positiivinen, vaikka välillä onkin.. Onpas sekava selostus, toivottavasti kuitenkin vähän rauhoittaa.

Omaa napaa vielä, ketutus alkanut hiljalleen helpottaa tuon synnärillä käynnin jälkeen, tänään taas herätty kuitenkin ennen puolta kuutta kipeisiin supistuksiin, jotka kylläkin taas lopahti. Tänään ois vaan loistava päivä syntyä, kun tulevalla isälläkin on synttärit =)

mammamammutti ja tirppana 39 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Onnea kaikille vauvautuneille!! :heart: :flower:

stain rv39+3 neuvolakuulumiset: Pissa ja rr ok, hb 141(rautaa en oo syöny enää muutamaan viikkoon), paino -200g/vko (kokonaisnousu jäänee n.6.5 kiloon), sf 35cm (ei muutosta pariin edelliseen mittaukseen), turvotus + (lähinnä sormet). Vauva kolmatta viikkoa kiinnittynyt lähtökuoppiinsa ja syke 140. Uusi aika maanantaille rv 40+2 jolloin lähete polille ya-tarkastukseen. Olisi soittanut jo nyt polille mun unettomuuden ja pahoinvoinnin takia mut sovittiim et soitan täl viikkoo jos olo ei muutu yhtään paremmaks. Heti kun sain valitettua olostani niin oon nukkunu kaks yötä tosi hyvin ja eilinen ainakin meni ilman pahoinvointia ja oksentelua. Vielä kun tää jukuri ymmärtäis syntyä mahd pian, olo "hieman" tukala ku pylly kylkiluissa ja pää niin alhaalla ku voi olla :p

Jenni 39+5
 
Onnea vauvan saaneille ja jaksutsemppaukset vielä odotaville! :)

Täällä oli tuo strepto synnytyksessä ja antibioottitippa mulla oli ja tyttö voi mainiosti. Nytkin inisee ja narisee päiväunillaan tuossa vieressä :heart:

Aika menee jotenkin niin nopeasti, täällä ollaan kukauden ikäisiä jo ensi viikon perjantaina :O Juurihan tuo vasta syntyi! Mutta on hän niin ihana ja rakas! :)

metuva ja muru 3 viikkoa 2 päivää :heart:
 
sohvi35
Poika syntyi 12.9.2013 pituus 48cm paino 3250g rv 39+5 synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla radin johdosta. Vauvassa ei mitään merkkejä diabeteksestä ja voihyvin. Itsekin palaudun kovaa vauhtia. Huomenna eka neuvola. Täydellinen tumma tukkainen rakkauspakkaus :heart: miehen tuki synnytyksessä ja lapsivuode aikana saa täydet pisteet ja papukaija merkin. On mulla vaan niin ihana ja täydellinen perhe.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja raskauden loppumetriläisille tsemppii :flower:

Sohvi ja poika 7 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: jenttu ja BeiBei
tyttö syntyi 19.9, 51cm, 3580g, 38+5

Meni vähän arviot pieleen. Olen aika pieni ja tuollainen järkäle ennen ö
Laskettua aikaa :D. Nopeesti tuli enkä edes revennyt. Käynnistys piti olla samana aamuna, mutta neiti pättikin tulla yöllä :D Supistuksilla alkoi ja epiduraalin sain jo tunnin päästä sairaalassa. Sain pari annosta ja kolmatta ei sitten ehditty antaa kun synnytys eteni lopussa tosi nopeasti. Sattui kyllä kamalasti kun epi ei enään vaikuttanut, ainakaan kunnolla. Ponnistus kesti jotain 10min ja huusin kai aika pahasti. Hillitty ja rauhallinen ponnistus kuulemma kai auttoi etten revennyt. Itsestä kyllä tuntui että ponnistin kaikin voimin ja olin ihan loppu. Esikoisen kanssa ponnistus supistukset eivät sattuneet epin takia, mutta nyt oli vaan kauhea tarve ponnistaa kun sattui niin paljon joka kerralla. Helpottavampaa se oli silti kuin supistukset joiden aikana tuntui että kuolen. No selvittiin tästäkin ja onneksi hyvin :)

Moma lisa ja pikkuneiti 3580g
 
  • Tykkää
Reactions: Tytymamma ja jenttu
Pikkuinen prinsessa syntyi 18.09.2013 klo.00.15/3680g/51cm

Synnytys meni loistavasti heti ku käynnistyi :heart: Kotiin päästiin samana päivänä :)
Tänään mennään lysy polille kontrolliin kattomaan mitä vauvan painolle jne kuuluu :)

Metis ja "emma" 3vrk
 

Yhteistyössä