Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

moonan Meilläkin mitattiin pään halkaisija. Pää-perämittakin vastasi viikkoja, joten tuskin tuon mittaamisessa mitään ihmeellistä on.

ON Ihanat sydänäänet kuultu! :heart: Kävin siis neuvolassa ylimääräsellä käynnillä kuuntelemassa ne, kun olo oli niin epävarma. Nyt hyvillä mielin viikonlopun viettoon!

Iloista naistenpäivää leidit ja mukavaa viikonloppua! :)

Kirskis ja Namu 13+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Emma-Ria: Varhaisultran mukaan oli enempi viikkoja kuin neuvolan laskujen mukaan, mut en tiiä miksi mittas sen B-mitan sitte..Laskettu aika pysyi kuitenkin suunnilleen samana np-ultran jälkeen kuin neuvolan laskut (päivällä vaan heitti).

Mutta ei tosiaan tietty haittaakaan ole mittaamisesta:) Sitä vaan rupesin miettimään pienessä mielessäni, kun se B-mitta oli pienempi suhteessa pää-perämittaan,että onko sillä vauvelilla liian pieni pää,vaikka kätilö sanoikin,että mitat ihan normaaleja;) Oon vähä hullu nykyjään, aamullakin piti itkut tirauttaa ihan naurettavasta asiasta..Hormoonit!!

Hyvää naistenpäivää leidit!!
 
Hyvää ja aurinkoista naistenpäivää!!

Ihana ilma aamusta asti, tosin toi lumimyräkkä pisti pk-seudulla pasmoja sekaisin.. Onneksi kerkesin kehä 3:lta pois ennen kuin alkoi rytisemään!
Mulla viellä viikko aikaa np-ultraan..ei pahemmin jännitä, sillä tänään tunsin ensimmäiset liikkeet! <3 hui! Esikosta tunsin vasta rv18 paikkeilla..
Pieni neiti sai tällä viikolla ensimmäisen hampaansa.. Koko ajan sormilla törkkimässä!pitää juosta pientä karkuun kun kovasti tykkää mun jalkoja jyystää ;)
Mies ei pääse mun kanssa ultraan, mutta rakenneultraan revin sen vaikka korvasta! Ei ole työnantaja joustavammasta päästä :(
Itse en ole törmännyt negatiiviseen kohteluun missään ikäni vuoksi, ensimmäisen syntyessä olin 23 ja nyt siis 24. Meidän lähipiirissä ihmiset on lapsentekohommissa olleet myös nuorena.. Olen "vanhin" esikoisen saaja 23 vuotiaana.. Siskot aloittaneet jo aiemmin :) kaikenmaailman tyhjänpäiväset epäilyt ja arvostelut on hyvä jättää omaan arvoonsa..

Niin, ja tervetuloa uudet höpisijät!!
 
  • Tykkää
Reactions: tiituli85 ja Purkka
Minä sain ensimmäiseni 19-vuotiaana ja seurustelua oli takana 2kk kun tulin raskaaksi. Isäni oli ensin sitä mieltä että enkös ole liian nuori,kunnes tajusi äitini olleen saman ikäinen saadessaan isosiskoni,BUHAHAA!

Saas nähä mitä isäukko tästä sanoo,nyt sentään yhdessä oltu jo 12 vuotta joista 6kk naimisissa ;)
Tiedän että äidillä menee kahvi väärään kurkkuun...

Täällä vuoto vielä jatkuu :(
En ehtinyt labraan kun se pentele menee jo 12 kiinni ja mun piti saada ensin neuvolasta sinne lähete. On tää kätevää kun sairaalassa ja meidän kunnassa on eri tietojärjestelmät niin ei aamulla ultraava lääkäri voinu kirjottaa lähetettä ja sitten kun neuvolan soittoaika on 11-12 niin eipä siinä enään mihinkään ehtinyt,PRKL!

Toisaalta hyvä,nyt oon nukkunu 3h päiväunet ja olo on stressittömämpi ja jaksan lähteä koirien kanssa kävelylle. Muuten en sitten tänään teekään mitään ;)
 
Täällä käyty tänään nt-ultrassa. Kaikki oli hyvin, pää-perämitta 44 ja turvotus 0.8. Viikkoja tosin oli vähemmän mitä menkkojen mukaan oli laskettu, nyt siis menossa 11+1, reilulla viikolla takapakkia. Vähän tympii "elää uudestaan" tää sama viikko, mutta pääasia että kaikki oli vauvalla hyvin :)

Eli mulle vois päivittää lasketun ajan 26.9

*niinu* ja vauveli 11+1 (tosiaan taas oon väärällä nimimerkillä kirjautunut, kun ei tuo vanhan salasana ole muistissa ja eri koneella kirjoittelen millä yleensä.)
 
Mirka J Hui kamalaa, onneksi kaikki kunnossa :hug: =) säikäyttävää tuollainen vuotelu.

ihmisten ilkeät kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ymmärrän kyllä, ettei se ole niin helppoa...kaikenlaista sitä voikin kuulla. Ärsyttävää, että aina löytyy ihmisiä, jotka arvostelee ja heittää törkeitä kommentteja :'( Meille ei enään onneks kukaan sano mitään, ainakaan päin naamaa :D ehkä takanapäin sit puhutaan, varsinkin suvussa löytyy aina joku, jolla jotain negatiivista sanottavaa. Mua ärsyttää se, kun kaikki sanoo aina: tulis nyt tyttö/ tyttöä yrittävät! kommentit :kieh: Raivostuttavaa, kun itelle ei oo mitään väliä kumpi on, kuhan jompi kumpi tulee :)
 
Mirka hui, onneksi kaikki ok!

moonan Vaasassa ainakin mitataan AINA se b-mittakin, ihan kuuluu perustutkimukseen. Ja nyt mulla kaikissa kolmessa raskaudessa vastannut se mitta eri viikkoja kuin pää-perämitta. Joten ihan täysin normaalilta kuulostaa, mutta voithan kysyä neuvolassa jos asia sinua suuresti mietityttää.

Delila mekin saatiin jo miehen isoäidiltä kommentti "on se hyvä, että tekin saatte nyt sen tytön!" anteeksi mitä?! Kuka sanoi, että tämä kolmas on tyttö? Vaikka saatan itse kahden pojan jälkeen himpun enemmän tyttöä toivoakin, niin tuollaiset kommentitärsyttää. Me oltais kolmonen haluttu, vaikka joku olisi mulle ilmoittanut, etten voi ikinä tyttölasta saada.
 
MirkaJ: Ihanaa että kaikki oli kunnossa :heart:

Mä nyt vaan joudun myöntämään sen että liikkeet tuntuu ja hyvin!! :O Myllerrys tuntuu navan alapuolella ja alkoi tossa puolisen tuntia sitten, välillä se tuntuu hiukan vasemman lonkan yläpuolella eikä lopu millään :heart: :heart:

Mitä kertomiseen tulee niin oma äiti ja hänen äitinsä kauhistuttaa enkä meinaa uskaltaa kertoa, en sitten millään... Heiltä on kahden aikasemmankin kohdalla tullut niin pimeää kommenttia etten tiedä uskallanko ennen kesää kertoa. Onneksi ei ole ihan pakko heitä nähdä.

Mä laitan tähän vielä että tyttöolo on jos sitä ei tuolta osata bongata kun kännyllä kirjottelin eikä sillä saanu väriä vaihdettua!

Onko kellään muulla ollut niin, että alkuraskaudessa (siis ihan alussa) oli johonkin ihan kauhea himo ja sitten se loppui kuin seinään? Mun ei tee enää mieli niin hulluna niitä mitä alkuunsa teki (veteen liotettuja sisuja :ashamed: :D )
 
Eniten ehkä isäni asenteessa ärsyttää/loukkaa se, kun satun tietämään, että hänen piti aikoinaan omille vanhemmilleen perustella miksi haluavat kolmannen lapsen... Sama homma oli myös silloin, kun odottivat yhteistä uuden vaimonsa kanssa. Että luulisi jo isäni ymmärtävän lasten lukumäärän ja hankinta ajankohdan olevan henkilökohtainen asia... No, saavat pitää mielipiteensä, minä en jaksa niistä välittää. Että samaa kannustan muidenkin tekemään! Jättämään ilkeät kommentit omaan arvoonsa...

Toi b-mitta on muuten sellainen, että ei kai se haittaa jos vähän poikkeaa? Meillä ainakin oli esikolla koko ajan pienempi pää kuin mitä muun lapsi, ja pienipäisenähän tuo sitten syntyikin. Siis sen jälkeen, kun alettiin päänkin mittaa mittaamaan. :)

ja mirka j verenvuoto on aina kamalaa ja pysäyttävää! Mä muistan kuinka itse esikon kohdalla pelästyin kamalasti pientä verenvuotoa ja itkin päivystksessä, että kesken meni. No ei onneksi mennyt. Kamalinta siinä tilanteessa oli se päivystyksen tyly asenne, että keskenmeno, mene kotiin, ei me voida täällä mitään tehdä. Verta sitten tiputtelikin esikon aikana läpi raskauden säännöllisen epäsäännöllisesti, eikä syytä koskaan löydetty.

Emma-ria 13+2
 
Mullakin mitattiin ihan rutiininomaisesti myös pää, eli ei siihen varmaan mitään suurempaa "syytä" ole.

Meillä oli tänään nt-ultra, niskaturvotus normaali (0,9mm) ja down-riskiluku 1:63000. Kävin pitkään jaakobin painia siitä, haluanko edes tietää noita tuloksia, koska en olisi jatkotutkimuksiin halunnut kuitenkaan.

Lopulta vaan päätin, etten tee tästä nyt itselleni suurta periaatekysymystä ja annan uteliaisuudelle periksi ja mietin sitten jälkikäteen kannattiko tietää. Sitä en tosin tiedä vieläkään, mutta ainakin nyt noiden perusteella kaikki on hyvin. Muutenkin kaikki näytti hyvältä, vilkas kaveri siellä pyöri! :)

Viikot vastas 12+2, pää-perämitta 57mm ja pää noin 20mm. Nyt vaan odotellaan positiivisin mielin masun kasvua! :)
 
Koulutukseen mars!
Uskaltaudun mennä kun ei tarvitse huhkia, saa vaan istuskella ja ihmetellä... Tuntuispa nyt jo ne liikkeet, niin ei ois tää vuoto niin huolestuttavaa :(
Mieski ihmetteli ettenkö muka tunne kun niin kovasti heiluu, mutta en niin en... Vauva heilutteli eilen ultrassa isälle, taitaa olla tyttö kun jo nyt yrittää kietoa pikkusormen ympärille ;)
 
Nuo vuodot on kyllä pelottavia ja outoja, varsinkin kun ei tiedä mistä ne johtuu! Itsekin ihmettelin kun mini hyöri ja pyöri kuin väkkyrä ultrassa, että miten voi olla etten tunne mitään!

Mua kyllä jaksaa hämmästyttää ihmisten ajattelemattomat kommentit! Aina on jotain sanottavaa: on sitten liian nuori/liian vanha/huonossa elämäntilanteessa/liikaa poikia/liikaa tyttöjä/väärä asunto.. Meille kaikki hokee, että no ettekös te nyt sitten muuta isompaan asuntoon/milloin te muutatte/onko löytynyt kämppää/taloa jne. Asutaan siis nyt kaksiossa, ja joo jossain vaiheessa muutetaan, mutta hei haloo kyllä tähänkin vauvan kanssa mahtuis! Kannattais jokaisen käydä vähän tuolla Suomen ulkopuolella katselemassa miten suurin osa maailman ihmisistä elää! First world problems.. Tyhmyys on kyllä loppumaton luonnonvara...

(haha mikä avautuminen, hormonit, hormonit..)

susu_v 12+3
 
Viimeksi muokattu:
susu_v Me on asuttu kohta kolme vuotta kaksiossa kolmestaan. Ärsyttää vaan, kun olkkarissa on kaikki lelut. Hyvin on mahtunut, mutta haluaisin muuttaa kolmioon ennen kuin toinen lapsi syntyy. :)

Ei tähän väliin muuta. :D

Empuuu rv 12+4
 
  • Tykkää
Reactions: susu_v
susu_v Meille kans hoetaan milloin muutatte/ etsittekö jo taloa? asutaan kolmiossa mies, poika ja minä + pikkukoiruus ja kyllä, aijotaan mahtua vauvankin kanssa tähän! |O Miksi muutettais pois kun juur saatu remontoiduksi todella mieleinen asunto :headwall:

joo, hormoonit... :whistle:
 
Pitkästa aikaa taas jaksaa tänne kommentoida. Päivittäin käyn kyllä muiden kuulumiset lukemassa ja itsekseni iloitsen teidän hyvistä kuulumisista. Kommentoida en juurikaan ole jaksanut, koska täällä pahoinvointi vain jatkuu.
Alkaa oikeasti jo vetämään mielialaakin maahan kun mitään ei jaksa tehdä. Meillä siis 3 lasta jo olemassa ja heitä pitäs jaksaa paimentaa mutta jo ruuanlaitto tuntuu kamalalta ponnistukselta jota varten täytyy kerätä voimia varmaan 2 tuntia etukäteen, että pystyy sen tekemään. Hajut tekee pahaa ja sitä aikaa hellan ääressä ei mainaa jaksaa seistä..

Oksentanut en siis ole kertaakaan mutta jatkuva pahaolo 24/7. Toivon niin että tämä loppus pian. Kotikin on kun myrskyn merkki kun juuri muuta ei voi tehdä kun olla makuuasennossa. Meinasin maanantaina ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysellä neuvoja...eipä tähän taida mitään poppakonstia olla mutta kuiteskin. Paino tippunut nyt 10kg, tosin ylipainoakin on joten on varaa mistä puottaa :)

No, jos nyt sitten jotain positiivistakin. Np-ultrassa käyty ja siellä kaikki ok. La siirtyi parilla päivällä aikaisemmaksi eli uusi la 11.9. Ihan se oli jo vauvan näköinen, hassua miten sitä aina kaikki odotuksessa on yhtä ihmeellistä vaikka tämä miulle jo kuiteskin 4. kerta.

Mie olen saanut esikoisen kun olin itse 16v. Voitte kuvitella sitä päivittelyä ja seläntakana puhumista. Onneksi mie en ole juurikaan koskaan välittänyt mitä muut ajattelee vaan elänyt niin kun ite halua. Hyvin meillä on tuon tyssin kanssa mennyt hänkin jo 12v! No, nyt meille siis 4.lapsi tulossa niin jakaa tämäkin aika pahasti mielipiteitä...monen mielestä liikaa lapsia. Eniten ottaa päähän miun äidin asenne. Hän ei ole iloinen tästä tulokkaasta. Ymmärtäisin jos olisin jatkuvasti pyytämässä lapsenhoito apua mutta ei...max2kertaa vuosi on äiti näitä hoitamassa!

Elsamiini ja viikot 13+3
 
Meille ei onneksi tilanpuutetta tule, (7h+keittiö oktalo maalla) mutta mua jännittää ihan hirveesti mitä mun vanhemmat sanoo. Äiti kun tuossa pari-kolme vuotta sitten tuumas et "Jos ette kohta ala tekemään lapsia niin täytyy varmaan itte sitte tehdä vielä yks" ja eikä menny kun vuosi niin ilmoittivat että kesällä syntyy pikkuveli. Voi hyvää päivää, uskon kyllä edelleen täysin että vahinko oli, mutta silti, kovalta se tuntui silloin. Onneksi ei tartte ihan superpaljoa olla tekemisissä muutenkaan kun välimatkaa vajaa 100km..
Isännän vanhemmat varmaan menee sekasin onnesta, ainut lapsi äidille, isänpuolella on vielä pikkusisko, mutta he tekevät tuskin ihan kohta lapsia.. Joten uskon että odotettu lapsenlapsi sille puolelle on :)

Mutta joo, sydänääniä ei saatu eilen kuuluviin, tosin epäilen vahvasti että yrittikö edes oikeasta kohdasta, koska ultrassa löytyi pieni tosipaljon ylempää kun mistä tuo lääkäri yritti kuunnella.. Ja oli tosi syvällä kohdussa. Mutta empä sille kehdannu mitää sanoa :D Onpa meidän pieni kuitenkin ihan elämää täynnä, ehkä ensi viikon uudessa ultrassa voin kysyä jos laittaa sydänääniä kuuluviin myös..


Kaunista lauantai-aamua täältä Pohjanmaalta kaikille :)
 
Pakko kommentoida tuohon mielipide-asiaan.
Itse olen v*ttuuntunut kommentteihin "tiiätkö mikä vastuu siinä lapsessa on" ja että meillä ei oo varaa hankkia lasta. Ja ei olla seurusteltu miehen kanssa kun vuosi, sekin on este lapsen tekemiselle. :D

Tottakai tiedän mikä vastuu lapsessa on, olen kuumeillut 3 vuotta, ja tutkinut kaiken mahdollisen aiheeseen liittyen.Todellisuudessahan se selviää vasta lapsen synnyttyä. Olen odottanut vaan oikeaa isäehdokasta. Kyllä sen huomasi kun kohdalle semmoinen sattui :) Miehen suku otti asian todella hyvin (vanhemmat,sisarukset ja isovanhemmat). Miehen kanssa koko tämän yhteisen vuoden aikana ollaan oltu tosi tiiviisti yhdessä, tunnetaan toisemme paremmin kun monet useampia vuosia yhdessä olleet :D ainakin tältä tuntuu. Kertaakaan ei olla tapeltu (mitä nyt itse hormonimyrskyissä joskus räjähdin) ja muutenkin parasta on yhteinen arki. Kovinkaan montaa päivää vuoteen ei mahdu, jolloin ei oltaisi oltu näköetäisyydellä. Kummallakin on menovaihekkin mennyt ohi aikapäiviä sitten.
Aiemmissa suhteissa mielikuvitus laukannut, jos mies lähtee baariin tai toiselle paikkakunnalle kaverinsa kanssa juhlimaan, nyt ei mitään ongelmaa, en edes soita kertaakaan (huomaamattani jättänyt soittamatta,miestäni tämä kertoo tosi paljon luottamuksesta)
Miehellä vakituinen ja hyväpalkkainen työ, itselläni toistaiseksi voimassaoleva työsopimus, että ei pitäisi rahastakaan tiukkaa tehdä ;)
Tukiverkostot on kans tosi huiput.

Koen, etten tämän valmiimpi äidiksi voisi olla :) ikää tulee tänä vuonna 23 ja rv 11+6 olisi nyt. :)
 
piupiuu: Sehän se pääasia on, että itse tiedät olevasi valmis! Moni odottaa lasten hankkimista pitkään ja odottelee "sitä oikeaa hetkeä"! Tosiasiahan on se, ettei sitä täydellistä hetkeä välttämättä tule! Aina on jotain esteitä jos niin ajattelee; oli se sitten raha tai parisuhde tai työ tai syksyksi suunniteltu etelänmatka.. Ja tuo on niin totta, että KUKAAN ei tiedä millaista vanhemmuus on, ennen kun sen kokee. Ei siihen voi täydellisesti valmistautua! Onnea odotukseen ja piutpaut kaikille höpöhöpöjutuille :)

susu 12+3
 
Allekirjoitan minäkin tuon "koskaan ei ole hyvä aika". Ekan sain kun olin amk:ssa ja pidinkin välivuoden ennen viimeistä opiskeluvuotta, seuraava syntyi melkein heti valmistumisen jälkeen, joten työnhaku jäi siinä kohtaa. Sit sain nykyisen vakityön ja olisko ollu kuukausi sopimuksen kirjoittamisen jälkeen kun aloin odottaa kolmosta. Nyt ehdin palata muutamaksi kuukaudeksi töihin ennen seuraavaa äippälomaa. Ja kun kaikki lapset on poikia, niin saan kuulla ihan liiankin kanssa "jos nytkin tulee poika, niin teettekö vielä viidennen?"... mä toivon että tulis poika, kun sille olis vaatteet ja lelut valmiina, eikä kukaan irvileuka pääsis sanomaan että "mä tiesin et te halusitte sit kuitenkin tehä tytön" kun tarkoitus on et tää olis vika :)
Asuntoa on päivitelty jo kolmosen jälkeen kohtuullisen paljon. Eli asutaan kolmiossa ja on kyllä myönnettävä, että lastenhuone pursuaa, mutta hoitovapaalla ei kiinnosta ottaa lainaa. Maksellaan tätä nyt pois se mitä ehditään. Vähän olen haaveillut, että vanhin poika vois siirtyä parvisänkyyn, jonka alla olis työpöytä, seuraavat vois valloittaa nykyisen kerrossängyn ja mahavaaveli pääsis sit aikanaan kuopuksen nykyiseen sänkyyn. Ainoa mistä pitäis luopua on lastenhuoneessa oleva sohva ja sitäkin käytetään melkoisen vähän. Mutta aika näyttää. Kyllä me ainakin vauva-aika mahdutaan tähän aika hyvin ja kun vauva kasvaa niin ajattelin alkaa pistää tavaraa kiertoon sitä mukaa kun niitä ei enää tarvita.

Nuhainen, yskivä ja uuvahtanut Rontsu 12+2
 
Mirka J onneksi kaikki pikkuisella hyvin. Vuoto säikäyttää aina.

Kirskis onnea sykkeestä :heart: toi kuulostaa niin tutulle, että tulosten tai kokeiden odottelussa hiipi aina mieleen, ettei kaikki ole hyvin. Tuli hyvin usein itsekin käytyä tsekkaus reissulla. Pitikin kysyä ja anteeks jos oot jossain kertonu, mutta miksi sinulta ei oteta istukkanäytettä vaan odotetaan lpv?

Rontsukka kyllä kuulostaa tutulle tuo tekstisi. Mä kanssa kävin amk:a kun esikoinen syntyi, pidin välivuoden kun enkeli syntyi, kakkonen oli 3kk kun sain paperit koulusta... kakkosen jälkeen en oo ollu töissä, mulla tosin oli vakivirka jo esikoisen aikaan. Me asutaan kanssa kolmiossa ja ollaan suunniteltu esikoiselle puoliparvea tms. systeemiä ja siirretään sitten kakkonen ja kolmonen kerrossänkyyn.
Meillä kanssa kaikki poikia ja kyllähän sen tietää, että kun tämä paljastetaan alkaa tämä "no tyttöäkö yritätte" -kysely. Ite kanssa ehkä mieluummin sen 4. pojan ottasin tähän porukkaan mukaan ;) Juurikin sen takia, että kaikki tavarat on melkein tallella, olis niin helppoa vaan pukea samat vaatteet ja sitten lopullisesti kiertoon =)

Täällä kanssa flunssa on tullut seuraksi ja olo on sen mukainen :snotty: närästys tuli mukaan kuvioihin tänään ja sitä en kyllä olis halunnut. Kohta rupee taas Rennietä kulumaan :x

Mukavaa viikonloppua syysmasuille :wave:

Orchid ja Taotao 11+2 :heart:
 
mitäs tänne. Väsymystä väsymystä ja väsymystä :( Enkä osaa nukkua päiväunia joten illalla oon ihan loppu :( tänään sentään jaksoin valvoa tähän asti ku pelasin simssiä :D Mutta muuten oon ollu jo klo 22 untenmailla.. Nt ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin niskaturvotus oli 0.8 ja viikkoja silloin (5.3) vastasi 12+2 eli viikon pidemmällä kun luulin. *saa päivittää la 15.9* puhelimella ku taas oon en saa korostettua :(
maha on hieman pullahtanu ulospäin Mutta Eipä huomaa kyllä raskausmahaksi :) nyt nukkumaan jotta huomenna taas jaksaa
baarbi 12+6
 

Yhteistyössä