Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

nyt jouvuin ottaan teipit pois jaloista ja heti inhottava tunne tuli takasi, mie tahon teipit takasi! niisk! tiä mitä henkimaailman juttuja mutta apua niistä ainaki oli.

täälä ei ole mitään mammoilel tarjotavaa juttua, pieni kylä n 4000 asukasta :D ukon kans kuulosteltiin etät tuossa puolen kilsan päässä ois tulossa myyntiin vanha talo, iso vanha talo + navetta ja peltoa ja oi ihana sois se unelma! saisin ottaa elukoita siihen :D huoneita riittäis eikä tarvis tätä rempata. hmm houkuttais kyllä nakata tämä nyt myyntiin!
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

henttonen Huippua, että olet vihdoin plussannut! :heart: Saanko udella, miksi varhaisrakenneultra?

Fb-ryhmä Onpa kurjaa, että siihen otetaan vain 50 odottajaa. Sehän varmaan tulee täyteen hetkessä, kun vanhat 2+ sieltä ekasta fb-ryhmästä liittyy siihen? Henkilökohtaisesti olisin kannattanut ryhmää, johon otetaan oikeasti (vielä nykyisin) tällä palstalla kirjoittelevat ja uudesta ryhmästä ei olisi tarvinnut siellä vanhassa sanoa mitään... Mielelläni liittyisin ryhmään, mutta en uskalla vielä...

Asunto Kyllä meiltäkin esikoisen odotusaikana koko ajan kyseltiin, että milloin muutetaan isompaan. Että ärsytti!! Lopulta taisinkin ärähtää niille kyselijöille ja sanoin, että ehkä me ilmotetaan, jos muutetaan. Hyvin pärjää kaksiossa vauvan kanssa. Niin ollaan pärjätty. Nyt ollaan vasta alettu katselemaan isompaa kämppää.

Orchid Jotenkin jo ajattelee, että vauvalla on down, jolloin keskenmenoriski on ilmeisesti korkeahko näin hyvilläkin viikoilla... Pitäs varmaan hommata kotidoppleri. Meidän sairaalassa ei ilmeisesti tehdä istukkanäytteitä ollenkaan. Jotain se kätilö sopersi myös viikoistakin.

Lantionpohjanlihaksia harjoitutan ilman kuulia. Pitäski ottaa itseään niskasta kiinni ja tehdä niitä useammin.

niinaj Ikävää, että erositte. Tsemppiä jatkoon! :)

piupiuu Miten meni nt-ultrassa?

Sukupuolta ei tulla erikseen kysymään. Jos se selvästi itse erotetaan tai tulisi kromosomitestien mukana tietoon, niin sittenhän se saadaan tietoon.

Nöhvi Kiva kuulla sinustakin! Liikkeethän voi hyvinkin tuntua jo tässä vaiheessa. Se on niin yksilöllistä :)

Kirskis ja Namu 13+5

ps. Mitä kuuluu Plamsu, Losa ja miranja?
 
Viimeksi muokattu:
nii rakenne ultrassa kysytään kyllä kumpi tulle jos vaan näkyy :)

aaw mie varasin nyt sen kk seisojan :heart: itkettääki nyt että huija, niisk! meilä oli kkseisoja ennen, oli 13.5v ku sydänkohtaus ei antanu periksi ja piti luopua. nyt perhe o nvalmis uuteen vallotukseen. sois toinensisäkoira, eikhään meet pärjätä :) ja ulos tullee itälaika, aaaw :D
 
Np-ultrassa käyty, nt oli 1,7mm ja kaikki näytti muutenkin hyvältä :) tyyppi nukkui alussa mutta pienellä kätilön tökkimisellä alkoi liikkumaan,ihana pieni :) ollaankin pari päivää jäljessä eli palataampa alkuperäisiin (omiin laskemiin) viikkoihin elikkä 11+6 nyt menossa, eikä 12+1. Täsmäävätkin nämä päivät paremmin ovulaatioajankohdan kanssa :) la muutetttiin mutta en usko että parin päivän heitto vaikuttaa, joten ei tarvitse tänne päivittää :)
 
Terveppä terve piitkästä aikaa..<3
Maaliskuu on jo pitkällä ja ihan hurjaa kun aika kuluu huomaamatta. Meillä tän kuun alku on mennyt juoksevia asioita hoitaessa ja iltaisin kun kerkeis istumaan koneelle on niin koomassa että silmät seisoo vaan päässä eikä ajatus juokse. Huoh.

Olen kipuillut kovasti masun takia ja nyt se onkin sitten römpsähtänyt tohon eteen ja on ihan oikea masu,toivottavasti ei kasvaisi kovin isoksi pian. RTahtoo pienen masun.

Avoimeen neuvolaan ajattelin kipaista torstaina kun meillä ei oikeaa neuvolaa täällä ole ennen viikkoa 22,mutta tuo avoin neuvola on sitten torstaisin jossa voi käidä sydänääniä kuuntelemassa ja juttelemassa jos on jotain sydämellä.
noin kuukausi rakenneultraan,jes!

FB-ryhmästänyt taitaa olla perustettu sitten kaksi salaista ryhmää kaksplussalaisille vai kuinka? ainakin noista aiemmista viesteistä sen käsityksen sai ja kolmantena toi jo olemassa oleva ryhmä. Kukahan noissa ryhmissä nyt on se kenelle pitä viestiä laittaa jos haluaa liittyä..??


EevaN ja Pieni 15+3
 
EevaN 1 vain 2+ ryhmä tuolla on nyt lisänä ja laita suan nimimerkille yksäriä jos haluat sinne :)

Touhu FB-puolen isossa ryhmässä tosiaan vähintäänkin "mielenkiintoista" ja perimmäinen ajatus tuntui katoavan ja hukkuvan siihen ihmisten määrään :) Toivon että siellä keskustelu saadaan raiteilleen taas, mukava ketju kun tohon asti ollut.

Tänne ei odotukseen ihmeitä, tätä tasaista vaihetta elellään :) Liikkeitä on tuntun reilu viikko :heart:

Pahoittelut vielä menetyksen kohdanneille :hug:

Ja tervetuloa vielä porukkaan tulleet :)

Keskiviikkona olis sokerirasitus ja n. 3 viikon päästä seuraava neuvola ja reilu kuukauden päästä rakenne uä :)

Kevättä odotellessa!


Astre ja pikkuinen 14+6
 
Kirskis ota mut pois tuosta etusivulta koskien tuota fb-ryhmää. Kun tosiaan se yks ryhmä on nyt suljettu ja sit tuo toinen ryhmä, niin oliko se nyt Suan vai kuka joka sinne lisäilee porukkaa :)

Täällä ollut parin viikon tauko täällä kirjottelemisessa ja hui, sivuja tullut älytön määrä! :D Pitäs joku ilta ottaa ja lukee kaikki läpi, nyt ei jaksa. Väsymys on jotain niin suurta. Pahoinvointi on onneks osittain helpottanut, tämä ei tarkota sitä ettenkö oksentelis kuitenkin.. Niin ja itkuherkkyyttä tullut: Yks päivä itkin, kun mies toi väärän värisen keksipaketin! :D Ei voi olla enää todellista!

Viikonloppuna tuli sit päähänpisto ja oli aivan pakko käydä hakemassa akva parin tunnin ajomatkan päästä (en oo kestänyt olla auton kyydissä nyt yhtään parin kuukauden aikana), mutta yllättävän hyvinhän tuo sujui :) Onko täällä muita akvaarioharratajia? Itelle on ensmäinen tuo, vaikka koko ikäni oon tuosta haaveillu, niin saattasin kaivata välillä jotain apuja sen kanssa :D

Mä ehkä myös kyllä olisin sen kannalla, että kaikki tässä ryhmässä halukkaat pääsis tuohon uuteen ryhmään mukaan ja sitten pidettäs vaikka kuukausittain nimenhuutoja ja karsittas taka-alalla olevat.. En tiiä. Pitää laittaa ehotus tuonne ja kahtoo saanko tyrmäyksen heti kättelyssä :D

Niin ja np-ultrassa kävin viime torstaina, kaikki hyvin <3 Saatiin aivan ihana kasvokuvakin 4d:nä <3 Itellä tyttöolo on ollut ihan sata varma, mutta nyt tuossa kasvokuvassa lapsukainen näyttää niin pojalta :D Mukana oli mies ja 2-vuotias esikoinen.. Pikkusisko sitten jäi odotushuoneeseen, niin ultraaja hihkas, että tule nyt tänne toiselle puolen, kaikki kiva tapahtuu täällä tms :DD Oli aivan mahtava ultraaja ja kokemus ja kaikkee. Oon niin rakastunut jo tuohon pikkuseen tuolla sisällä! Mitenkä siitä on voinutkaan tulla nyt jo näin tärkeä?! Ai niin ja koko mittakin saatiin melkein, n.10cm. Aika iso jo :)
 
Väliaika tietoja tuosta uudesta ryhmästä.. eli tuo nimenhuuto systeemi otettiin hyvin vastaan :) Näytästäs siltä, että kaikki halukkaat kaksplussalaiset otetaan kyllä mukaan ja sit pidetään just noita nimenhuutoja, ja taka-alalla olevat poistetaan tms. Mutta en lupaa vielä varmaks :D
 
Etusivulle kannattaa tosiaan päivittää tuo ryhmäasia, koska siihen vain 2+ suljettuun ryhmään tällä hetkellä pääsee laittamalla mulle yv:tä tätä kautta. Toivon että yv:ssä laittaisitte suoran linkin omaan fb-profiiliin, koska sillä tavalla on kaikkein helpoin etsiä oikeaa ihmistä monien joukosta :) Mun pitää ensin hyväksyä kaikki fb-kaverikseni, jotta saan lisättyä tuohon ryhmään. :) Mutta yv siis minulle jos haluaa ryhmään :)

Ryhmässä tosiaan äsken puhuttiin, että voidaan tehdä niin että kaikki halukkaat sinne otetaan ja ajoittain aina seuraillaan sitten nimenhuudoin :) Mutta rajaus on silti tehty niin, että vain tän palstan ihmiset sinne pääsee. Ketään ei ole kielletty liittymästä tänne tietenkään, joten jos tänne tulee uusia mukaan matkan varrella niin toki heitäkin otetaan mukaan sitten. :)

Jossain vaiheessa varmaan pitää vaan pistää "ovet kiinni" jotta niitä uusia jäseniä ei sinne tule vielä syksylläkin. Tai itse ainakin koen, että jossain vaiheessa on kiva olla ottamatta uusia mukaan sinne, koska porukka varmaan tiiviiksi käy tässä matkan varrella ja sitten aina uusien mukaan tulo kovin myöhäsessä vaiheessa on ehkä hankalaa.. En tiedä, mutta nyt ei ainakaan vielä pitkään aikaan olla ovia sulkemassa ja jos niin tehdään niin se päätös tehdään siis koko ryhmän toimesta, mulla ei ole mitään oikeuksia tällaisia asioita yksin päättää :D

Terkuin,
suan ja pulla 14+3
 
Pitkästä aikaa päivitystä tännekin.

Osanottoni kaikille surullisia uutisia saaneille!

Nt ultra käyty viime viikolla ja kaikki oli kunnossa. Niskaturvotus oli 0.8 ja pituutta 49.9 myös toinen mitta otettiin ja se oli 19.7 eli tuo taisi olla se pään läpimitta.
Down riski 1:2300

Seuraavana päivänä oli neuvolalääkäri ja kilon verran tullu kuukaudessa painoa.
Kyselin lääkäriltä fyysisen työni vuoksi selkäsäryistä joita minulla oli myös edellisessä raskaudessa puolen välin jälkeen ja nyt alkaneet jo lievänä taas. Hän sanoi että kuuluu luonnollisena tapahtumana lantion alueen löystymiseen ja että kirjoitellaan sitten vaan sairaslomaa kun töihin menen. Vatsa- sekä selkälihasjumppaa kehoitti tekemään. Kurja fiilis kun tietää, että saikkua on taas tiedossa kun töihin kutsutaan, urakkatöissä kun ei voi ottaa rennommin töitä tai työkaverit näkee närää. Pomolle en ole kertonut vielä ja kertominen jännittää kyllä kovasti. Varottelenko jo etukäteen saikuista? Toisaalta haluaisin jo kovasti töihin vielä kun niitä voin tehdä, mutta pelottaa miten pärjään ja sairaslomien hakeminen tuntuu tosi nololta. Miesvaltaisella alalla ei ole niin totuttu naisten luonnollisiin vaivoihin.

Olosta: Iltapahoinvointi oli eilen ensimmäistä kertaa poissa ja toivon että se olisi merkki yökötysolon loppumisesta :) Viileihin on tullut viikonlopun aikana älytön himo, kalsiuminpuutosta? Maha on edelleen enempi tai vähempi turvoksissa, selkeää raskausmahaa ei vielä ole mutta syömisen jälkeen turpoo aina niin paljon ettei enää voi piilotellakkaan. Väsymys on korostunut ja päiväunet on lähes pakko ottaa, muuten nukahdan jo alkuillasta sohvalle.

fb Mä pysyn tuolla isossa ryhmässä kun en halua kuulua moneen ryhmään, hyvä kun tänne muistaa päivittää kun lukee fb-juttuja. Haluaisin olla sellaisessa ryhmässä, missä vauvojen synnyttyäkin vielä juteltaisi asioita, mutta ennalta mahdoton ennustaa mikä ryhmä pysyy kauiten voimissaan. Jos kaikki täällä kirjoittelevat vaihtavat pienempään ryhmään, niin toivottavasti jaksatte kirjoitella tänne, että pysyy kuulumisissa mukana.

Tytölle (3,5v) kerrottiin tulevasta sisaruksesta ja hän oli kovin innoissaan asiasta, silittelee mun mahaa ja varoo sitä. -mä en jaksa odottaa milloin mun pikkuveli syntyy. -Saanko sitten vaihtaa kaikki vaipat? -Saanko sitten työnnellä pikkuveljeä rattaissa? Tyttö on siis päättänyt että sieltä tulee pikkuveli vaikka siskokin kuulemma kävisi kun sitä kysyttiin. Ja vanhoja lelujaankin jo haluaa antaa "pikkuveljelle". On se ihana tyttö, kunhan vaan pysyisikin sitten yhtä avuliaana kun vauva tulee.

12+5
 
Aurinkoista viikonalkua kaikille!
Onkohan täällä ketään kohtalotovereita...
Mulla on neuvolan lisäksi äitipoli vahvasti mukana koko mun raskaudessa. Olen sairastanut syöpää jo yli 12 vuotta, mun ei pitänyt saada koskaan lapsia mutta tuhannen vastoinkäymisen jälkeen tuli vastaan jotain hyvääkin :) Tehtiin vähän kokeiluja lääkkeillä ja todettiin että kroppa kestää ilman niitä ainakin jonkun verran, joten sainkin yrittää tulla raskaaksi! Suomessa ei tismalleen saman lääkityksen kanssa olevia odottajia tai äitejä olekaan, Euroopassa muutamia, aika ainutlaatuista siis. Toivon että tästä mun "kokeilusta" olisi hyötyä tulevaisuudessa muille leukemiaa sairastaville nuorille naisille.

Toistaiseksi pahimmat skenaariot liittyy ennenaikaisuuteen siten että mun kroppa pettääkin, joskin aika epätodennäköistä se onneksi on. Alunalkaenkin mulle sanottiin etten todennäköisesti saa imettää enkä myöskään yrittää toista lasta, mutta nyt on hoitavat lääkäritkin joutuneet pyörtämäään puheitaan, sen verran hyvin voin! Tänä aamuna kävin taas verikokeissa, kolmen viikon päästä taas tiedetään kaiken olevan kunnossa ;)

Käyn siis äitipolilla 4 viikon välein ja joka kerta ultrataan. Viikko sitten oli np-ultra, lääkäri sanoi rakenteidenkin jo näkyvän sen verran hyvin että pystyy sanomaan kaiken olevan kunnossa mutta kahden viikon päästä varmistuu. Ja sitten pitäisi sen sukupuolenkin näkyä, apua, haluanko tietää??

Mä en ole ihan varma oliko nyt järkeä kirjoittaa tämä tänne julkiseen ketjuun, mutta jos tulee sanomista niin kaitpa tän saa pois :)

Aurinkoa ja hyvää mieltä ihaNaiset!!:heart:
 
Palasin pitkästä aikaa tänne, kun alkoi ahdistaa tuo Fb-meininki. Paljon olis luettavaa, joten käyn illalla koneella ihan ajatuksen kanssa :) alkaa tuo pahoinvointi helpottaa, niin jaksaa olla aktiivisempi täälläkin.

eskapismi ja Aino-Olavi 12+5
 
Vähän kuulumisia tältäkin suunnalta :)

Ensinnäkin suuret pahoittelut menetyksen kohdanneille. Tuntuu niin pahalta puolestanne. :(

Täällä odotellaan torstain nt-ultraa. Jännittää hirmuisesti!!! Ehkä suurin syy siihen miks epäilen et joku saattaisi olla huonosti on se, että syön migreeniin estolääkitystä...Vaikka toki asia on neurologin kanssa puitu ym. Mutta siltikin.. Ja toiseksi, ihan alkuraskaudessa kun mulla oli niitä migreenikohtauksia melkein päivittäin ja aina jouduin ensiapuun. Mitä jos siellä saamani lääkkeet suoraan suoneen ovat aiheuttaneet jotain? :( Mielipiteitä/kokemuksia? No joo.. Oon tälläinen panikoija.

Mutta muuten voidaan hyvin ja sydänääniä kuuntelen sillon tällöin, aina on löytyneet :)

Aurinkoisia päiviä ja hyviä vointeja kaikille!!!

serenade 11+2
 
sohvi35
Pienen ihmisen sananen ja varmaan hormooooonit hyppelee kun ärsyttää, mutta PAKKO sanoa:

FB RYHMÄSTÄ En ymmärrä miksi pitää sekoittaa tämä keskustelupalsta ja FB toisiinsa? Ne jotka sinne menee, menköön ja pysyköön ja sitten olkoon tämä keskustelupalsta ihan irrallaan siitä fb höpötyksestä. Jotenkin nyt vaan ärsyttää tää facefaceface hössötys. Sori jo valmiiksi jos jotakuta loukkaan :ashamed:

Omat olot on suht hyvät, massua kasvatellessa ;) Liikkeet tuntuu ja se on ihanaa :heart:

sohvi35 (13+2)
 
Pienen ihmisen sananen ja varmaan hormooooonit hyppelee kun ärsyttää, mutta PAKKO sanoa:

FB RYHMÄSTÄ En ymmärrä miksi pitää sekoittaa tämä keskustelupalsta ja FB toisiinsa? Ne jotka sinne menee, menköön ja pysyköön ja sitten olkoon tämä keskustelupalsta ihan irrallaan siitä fb höpötyksestä. Jotenkin nyt vaan ärsyttää tää facefaceface hössötys. Sori jo valmiiksi jos jotakuta loukkaan :ashamed:

Omat olot on suht hyvät, massua kasvatellessa ;) Liikkeet tuntuu ja se on ihanaa :heart:

sohvi35 (13+2)
Mä oon samaa mieltä tosta facehössötyksestä.
 
Täällä ei vielä liikkeitä tunnu :(
Mut mulla taitaa kohtu olla takana joten voi olla että joudun vielä odottamaan tovin... Vihdoin sain pissattua purkkiin,mutta tuloksia joutuu odottamaan keskiviikkoon. No,nyt voin kuitenkin aloittaa Kefexin kuurin niin ei pääse pöpöt kasvamaan :) Mutta nyt nautin hetkestä ilman miestä ja lapsia ;D
 
Sohvi35 ehkä siks, koska tästä oli heti puhetta, että tehdään oma fb-ryhmä kaksplussalaisille ja kaikille halukkaille? Halukkaita oli paljon mukaan ja on edelleen, joten kait heidänkin kuuluu tietää näistä muutoksista?! ..Mutta tästäkö puhuminen on kokonaan kielletty täällä? Onko muitakin sääntöjä tullut tässä parin viikon aikana, jona aikana en ole jaksanut täällä jutustella? o_O Kiva ois jos niistäkin ilmottelette.. vai onko nyt niin, että minäkään en saa täällä palstalla kirjotella, koska kuulun siihen ryhmään? Lainaten: Ne jotka sinne menee, menköön ja pysyköön

Ja kyllä, hormoonit jyllää myös tällä suunalla, että niih. Huh.

Enkä nosta aihetta nyt tarkotuksella, mutta piti saada sanottua suu puhtaaksi.. alko ärsyttämään.

------

Asiasta kolmanteen, on pakko hehkuttaa. Mä pystyn syömään grillimakkaraa! Ja tonnikalasalaatti aterioita! Ihan mieletön parannus, että edes jotain. Tähän mennessä elänyt pari kuukautta pelkällä sopalla, viiliksella yms. välillä pitsaa saanut alas. Jospa tämä tästä! :) -4kiloa on tähän mennessä paino tippunut. Onko muita joilla paino ois laskussa ja paljonko on miinusta tähän mennessä? Ovatko neuvolassa sanoneet vielä siitä mitään?

miranja ja tyyppi 13+0 <3
 
  • Tykkää
Reactions: miksa
:hug: ja voimia menetyksen kohdanneille :'( voikun ikävää! Niin surullista kuulla tuollaisia uutisia.
Toivon minäkin ettei yksikään enään joudu tuollaisia kokemaan/kuulemaan!

masuja on hienoja :D ihanaa, kun niitä laitatte. Itse en viitsi laittaa, kun tää maha näyttää lähinnä siltä, että oisin lihonnut vaan. Tai ainakin omaan silmään pömpöttää siihen malliin et läskiltä näyttää.

liikkeitä en vielä tunne. Tosi moni teistä jo tuntee :D innolla odotan koska alkaa tuntumaan selkeesti. Odotan täs kuumeisena tämän viikon neuvolalääkäriä....vihdoinkin kuulen sydänäänet, ainakin oletus, että ne kuuluu :heart: aina sitä kuitenkin panikoi mennä noihin ekoihin kuten ultra ja lääkäri.

Kiva kun tääläkin keskustelu vilkasta =) itse en FB ryhmässä ole,tykkään täälä olla ja toivottavasti tääläkin juttu säilyy. Onhan täälläkin mahdollista perustaa salainen ryhmä :whistle: sekin olis kiva, ainakin myöhemmin :D

Delila 13+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
miranja mulla kans on paino vaan tippunut. Tänään aamulla vihdoin maha tuntui kovahkolle, kun sekin on jännittänyt kun ei näy ei tunnu kerrassaan mitään! Neuvola on vasta kuukauden päästä, saattaa ne jtn sanoa... :)
 
apua kun on tullut paljon tekstiä eilisen jälkeen! Nyt en jaksa kaikkea ajatuksella lukea, on tosi raskasta kun oon puhelimella täällä. Mutta sitten kirjoittelen vastauksia, kun oon taas koneella. :)

rakenneultrasta: Mä haluan kyllä tietää sukupuolen jos vain suostuu näyttämään. Luotan kyllä vahvasti siihen, että olisi mukava ultraaja kun aika on mun syntymäpäivänä. Mikäs sen parempi lahja kuin kuulla sukupuoli (kun sen niin kovasti haluan kuulla)? :)

Mäkin haluaisin tuonne uuteen fb-ryhmään! Eli suanille vestiä?

Tänään oli muuten eka päivä "töissä", oon ollu aivan innoissani tuosta koko päivän! Oon tosi sympaattisten ja mukavien maahanmuuttaja-nuorien kanssa ja opettaja jota avustan on aivan huippu! Luulen vahvasti tulevani viihtymään tämän kevään ko. Koululla. :) nyt kyllä tuntuu siltä, että se oma ala ON löytynyt.

Raskaudesta oon ollut vähän huolissani, kun tuntuu ettei masu oo kasvanu ja liikkeitä tuntunu. Musta on tullu tän raskauden myötä jotenkin vainoharainen? Koko ajan pelkäämässä ja etsimässä vikoja. Muita samanlaisia stressi-marttoja?

Emma-ria 13+5
 

Yhteistyössä