Syyskuun suloisuudet 2013 *Maaliskuussa*

:D nyt vain ihan ON seulontaverikokeen tulokset olikin putkahtaneet jo netpostiin, ja positiivisia uutisia siellä oli, eli nyt jatketaan ilman jännittämistä siltäkin osin.

Pirteää keskiviikkoiltaa!!!

Plamsu75 ja pieni 12+6

Ja LA 19.9. saa päivittää.
 
Viimeksi muokattu:
Plamsu75 ja muutama muu, meillä onkin nyt sitten sama LA kun omani muuttui 25.9. -> 19.9. Minullekin tuli jo veriseulatulokset Netpostin kautta ja normaalit olivat. Aika nopeaa toimintaa oli, ultrannut kätilö sanoi, että kirjettä voi odotella 1-2 viikon päästä, mutta Netpostissa olivat jo ultraa seuraavana päivänä!

Mulla on ollut koko ajan aika lieviä oireita ja nyt ovat entisestään lieventyneet. Väsynyt olen kyllä ollut ja iltaisin on ollut etovaa oloa ja mikään ei ole oikein maistunut. Iho-ongelmista olen kärsinyt minäkin, näppyjä on tullut olkapäihin, käsivarsiin, selkään ja jopa kaulaan. Ehkä kuitenin jo vähän rauhoittunut. Jossain vaiheessa oli rinnat arat, nyt nekin vähemmän arat. Josko tässä nyt koittaisi se paljon hehkutettu "energinen toinen kolmannes" huomenna, kun 13 viikkoa tulee täyteen.

Pitkä aika tuntuu olevan seuraavaan etappiin. Huhtikuun alkupuolella on toka neuvola ja siellä sitten varmaan sydänääniä kuunnellaan. Rakenneultra on sitten toukokuun alussa, sinne on vielä ikuisuus. Jatkuvasti painiskelen sen kysymyksen kanssa josko kuitenkin hankkisin sen dopplerin, vielä olen toistaiseksi hillinnyt itseni. Lapsettomuustaustaisena vain tämä kaikki tuntuu niin kovin epätodelliselta, että kaipaisin kovasti konkretiaa uskoa vahvistamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
syysbeibi ja monet muut, eilen kanssa huomasin, että aika monella meistä nyt laskettu aika 19.9. :D. Samoin minulle sanoi kätilö eilen, että ensi viikolla tulee seulontatulokset kirjeellä kotiin, vaan tänään olivat netpostissa, että on se mainio systeemi tuo.

Täällä kanssa rintamus, ja leukaperät aivan kauheita finnejä ja nyt arpia täynnä :( ei yhtään kiva. Toivon todella, että tälät osinkin rauhoittuu nyt, kun muutoinkin oireet ovat kaikki lieventyneet.

Näillä tuloksilla ja ultrauksilla sinnitellään taas seuraavaan etappiin, joka toki tuntuu taas mahdottoman pitkältä, kun ajattelee, että vuodesta 2004 on tultu kaikkien mahdollisten koettelemusten ja jo luovuttamisenkin kautta tähän meidän "joulun lahjaan". Mutta kyllä se on alettava vaan katsella tavaroita, ja miettiä näitä asumisjärjestelyjäkin ja uskallettava luottaa tähän olotilan pysyvyyteen. Tämä pikkurivari jää meille kahden ison koiran ja tulevan vauvan kanssa kyllä auttamatta pieneksi.
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Jotenkin ollu niin hektistä tää elämä, ettei ole muka ehtiny käymään täälläkään.. Tekstiä on tullut paljon ja pitää ihan ajan kanssa lukea, näyttää siltä et huomenna voi joutua sairaslomallekin, niin sittenpä olis aikaa keskittyä tännekin..

Eli mulla vaivaa kovasti selkä ja mahakivut ja välillä supistukset.. Luulen että passittavat lepäämään, mutta jää nähtäväksi. Oon pitkittänyt lääkärille soittoa, mutta mies jo ärähti ku vaan sinnittelen töissä..Tiiän et on typerää, lapsen parasta pitäs ajatella..

Mutta tässä pikaiset kuulumiset..palaan asiaan paremmin ku on aikaa.. Niin ja liikkeitä olen muka ollut tuntevinani, pienen pieniä tosin, ettei ihan varma voi olla :p

Äippä ja toukka 15+3
 
Hei taas =)
tänään oli sairaalan tekemä ultra ja minä leijjailen pilvissä :rolleyes: siellä köllötteli 57mm pieni ihminen joka olikin yllättävän paljon ihmisen näköinen, pienessä mini koossa ja sydän sykki hienosti =) minulle tekivät 3D ultran sekä 4D ultran josta näki että mini masuasukki näytti yllättävän paljon viimeistä lastamme joka nyt 7kk ikäinen tyttö :heart:


kristyr & mini 12+2
 
Tervetuloa uudet ja erityisesti Wiitahepo mukaan syyskuisiin! Wiitahepo, olet tuttu nimimerkiltä, oltiin helmikuun helmissä yhtäaikaa mut molemmille tuli keskenmeno. Olen sen jälkeen vaihtanu nimimerkkiä. Toivottavasti nyt päästään loppuun saakka.:)

Onnea myös kaikille hyvistä ultrauutisista. Tosi paljon jännittää ensi maanantain niskaturvotusultra.

Äitiysvaatteista: Hirveesti tekis mieli tilata netistä vaikka mitä äippävaatteita mut kun ne on niin kalliita niin ei raaski tyyliin kuin yhen hepeneen/kuukausi tilata. Uskomatonta miten järestäin kaikki paidat ja tunikat maksaa jotain 50 e. Tänään sit tilasin semmosen valkeen farkkuhameen, jossa on joustava levee vyötärö. Tulee kumminkin suurin osa pömppövatsasta osumaan kesäkuukausien kohdalle ja voihan sitä pitää sit paksujen sukkiksien tai legginsien kanssa myös viileemmillä säillä... Toisaalta olis kiva kun vois sovitella kaupassa mut ei täällä oo kuin hennes ja nekin aika vähäisiä ne valikoimat.

Ja täällä odotellaan myös masun kasvamista ja niitä liikkeitä.

tiituli85 12+5
 
POKS RIKS RAKS 15+0

Aika on menny kohtalausen nopeasti järkyttävän PAHA OLO on lähes koko-ajan. Yritän noita yliopistolla saada pari kurssia nopeempana jotta saisin parit ennen syksyä pois. Kesälläkkin on kyll aikaa. Raskaus ja kesätyöt onneksi nykyinen työpaikkani tarjoaa pestin kesäksi!
Masun kasvu on hieman tullut tuohon eteen pyöreyttä. Ja nyt kävinkin ostamassa H&M äitiysfarkut oli pakko kun jo vanhat alkaa kohta puristamaan. Ei ollut ees paha hinta 29.95e
Ultra pikkunen köllötteli siellä. Odotan kovasti liikkeitä KAIKKI ON NIIN JÄNNÄÄ JA UUTTA!

Gilda ja Pieni 15+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kuudes
Heips tiiltuli ja kiitos että saan liittyä joukkoon, kiva tietää, että ketjusta löytyy 'vanha tuttu', vaikken kehenkään siua siellä nyt osaa yhdistää, syy varmasti tuo nimimerkin vaihto ;) Tutustutaan uudelleen! Onneksi nyt meillä molemmilla näyttäisi olevan vahvasti pullat uunissa :LOL: Siis ollaan siirrytty niille 'turvallisemmille' viikoille. Vahvaa uskoa vaan ja tehdään kaikki sen eteen, että tällä kertaa mennään loppuun asti tai ainakin tosi lähelle (oliskin tosi ihana saada yli kolmepuoli kiloiset kaksoset :whistle: miulle riittäis sellaset just kolmen kilon mötkylät, kun en ite oo kauheen iso tai siis pitkä, pikkusen ylipainonen juu, mut en sitäkään paljoa)

Mie jo ostin hyvissä ajoin mammahousut ja on juu tarpeen jo. Ei tartte kyhätä tavallisia farkkuja päälle ensinkään. Mie oon katellu ellokselta jonkun verran mammavaatteita ja siellä on aika-ajoin ihan hyviä tarjouksia, tosin sitä en tiedä miten vaatteet istuu päälle, mut esim housuja hajakoossa ja väreissä voi saada jopa 13€:lla, miulle toistaiseksi riittää nuo farkut kylillä ja vanhat lökärit/pitkikset kotona. On siitä näköjään hyötyä, että joskus on ollu isompikin iita kuin nyt :LOL: Mut näin aamuisin on ohjelmassa koirien ulkoilutus ja muut toimet ennen kouluun / töihin menoa, joten taidan tuon karvakolmikon kanssa lähteä katselemaan lumen tuiskutusta...

Ihanaa päivää kaikille!

Wiitahepo 13+1 (en oo koskaan päässy näin pitkälle, jännää :D)
 
  • Tykkää
Reactions: mirvax
Wiitahepo, mulla on takana yks kaksosraskaus, pojat syntyi lähes kolmekiloisina 35+5 viikolla ja se mahan kantaminen siinä väiheessa alkoi olla tosi hankalaa. Mutta ihan sitä tulin sanomaan että kannattaa hankkia tykivyö . Mulla oli kohdunsuu auki jo 30 viikolla, ( se oli mun kolmas raskaus) ja tukivyön laitoin päälle sängyssä ennen ylösnousua. Sainkin sitten sinniteltyä vielä sen 5vk. Hankalaksi mulle teki ton loppuraskauden se että mulla oli 3 ja 4 vuotiaat pojat kotona joten vuodelevosta ei todella tullut mitään :)
Tsemppiä kaksosten odotukseen, Hyvin se menee, ja pitkäääää pinnaa loppuraskauteen, eikä vähiten ihmisten mahakommenttien takia :)
 
sohvi35
Huomenta!

Ihana lukea kun alkaa lähes kaikilla olemaan nt-ultra takana :)

Äitiysvaatteita meinaan ostaa niin vähän kuin mahdollista, en raaski muutamaksi kuukaudeksi monia ostaa. Yritän pärjätä leggari/tunika systeemeillä ja kesällähän on hamoset in kun maha on vallaton :)

Eilen näin ystäväni joka on 35+ viikolla. Voi ihanuus sitä masua :heart:
Oma maha on kasvanut ja näkee selvästi että raskaana ollaan. Mutta töissä on pakko piilotella vielä, viikon päästä on kehityskeskustelu jossa ajattelin asian esimiehelle kertoa. Onneks on oma huone ja huiveillä on hyvä peitellä :) Eikä kukaan kehtaa "pikkasen" pläskiltä kysyä "ootko raskaana" :LOL:
Muuten olo on ollut hyvä, näppyä on naamassa mutta ei enää ole pahoja oloja. Vähän tuntuu välillä masua "kiristävän" ja ruokailun jälkeen on noin tunti tukala olo, mutta ne tuntuu pieneltä alun etovan ja pahan olon jälkeen.

Mukavaa torstaita!

sohvi35 (13+5)
 
Tiistaina käytiin ultrassa! Jännitti hulluna! Ja siellä se pikkuinen pyöri ja hyöri aktiivisena! Kaikki näytti olevan kunnossa ja niskaturvotus oli normaalin näköinen, ei mitattu sen tarkemmin, kun en riskilukuja tahdo tietää. Pituutta pikkuisella oli 48,8mm.
Hieman siirrettiin laskettua aikaa parilla päivällä, joten nyt uusi on LA 26.9. Rakenneultra varattiin kans ja se on 13.5. :)
qevnie 12+0.
 
  • Tykkää
Reactions: eskapismi
Mahat Onpas jännää, kun joillakin on jo niin näkyvät vatsat! :) Mulla ei näy vielä mitään (tänään 13+6), varsinkaan vaatteet päällä. Jos on alusvaatteisillaan/alasti, niin silloin näkyy, että alavatsa on hyvinkin pyöreämuotoinen, mutta pieni vielä. Ja sellainen tosi tiivis, kun sitä kokeilee. :) Mutta vaatteita ei tartte vielä erityisemmin miettiä.
No, ehkä tämä tästä vielä kasvaa. Eikös toi vatsan koko liity aika paljon esim. siihen, kuinka syvällä kohtu on? Kuulemma äidillänikin alkoi raskausvatsa näkyä vähän myöhemmin kuin muilla. Ja ilmeisesti myös paino ja pituus vaikuttavat. Onko totta, että hoikilla ja lyhyillä vatsa näkyy parhaiten, kun taas pitkillä ja pyöreillä heikoimmin? Itse olen keskipitkä ja pari kg on ylipainoa.
 
Moikkuli moi, sairasvuoteelta.

Just tulin kotiin, meilläki tuo niskaturvotusultra (uusinta) ohi, kaveri oli kaivanu niin syvälle että piti alakautta mennä mittailemaan ja kaikenlisäksi oli vielä naama kohti kameraa, eli aika kauan sai vaivata ja veivata ennenkun suostui kääntymään sen verran että saa mitattua. Mutta kaikki on kunnossa, siellä se vesseli 5,4cm rapsutti päätään, tullu selvästi isäänsä.

LA päivitys 25.9

Mutta joo, viikonloppuna sitten saa ruveta kertomaan iloisia uutisia sukulaisille sitä mukaa kun tavataan, jännää!

Oma olo heittelee päivästä toiseen, nyt pari päivää sairastelleena ei ole mikään mahtavin, nytkin lämpöä ja viimeyö meni houruillessa ties mistä, mutta kyllä se tästä.


Beibei & Ipana 12+1 (vähän pudottiin alaspäin)
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hei kaikille!

Pahoittelen, etten ole aikoihin kirjoitellut. Minulla ei ole käytössä kuin kosketusnäytöllinen vempaimet, ja vihaan kirjoittaa tällä.

Olen siis se kolmannen lapsen odottaja (nykyiset lapset kaksi poikaa: 2 v. Ja 1 v.)joka kärsii niin rajuista sikiön menettämisen peloista, että käyn neuvolan sijaan äitiyspolilla ja synnytykseni käynnistetään jälleen, kun 38 viikkoa tulee täyteen. Minulla ei varsinaisesti ole raskaustraumoja, mutta historiana raju insestitausta eikä minkäänlaista luottoa omaan kehooni.

Vauveli voi mainiosti tiistaisessa ultrassa. Ei ole turvotuksen, rakenteet kunnossa, liikkuu paljon ja kasvaa hyvin.Mutta silti pelkään, pelkään, pelkään ja pelkään, ja aina keksin jonkun syyn, mihin lapsi olisi menehtynyt. Muutenkin mieliala on kovin matalla. Miksi tämän täytyy aina olla tällaista.

Vaikka en ole kirjoitellut, niin olen lukenut kuulumisianne ahkerasti ja teistä on jo tullut kovin tuttuja. Olen kovin pahoillani niiden puolesta, jotka ovat joutuneet johtamaan surullisia uutisia ja onnellisia iloisilta uutisista.

Tänään kyseltiin, että näkyykö maha helpommin pienellä ja voimalla ihmisellä. Minä olen joka tavalla pienikokoinen, mutta silti ei maha ole ikinä olut iso, eli kehon koko ei aina kerro vatsan näkyvyyttä.

Helmitoivo 13 + 0
 
jumps jumps jumps!! :D tänään lääkäri ja sydänäänet jumpsutti menemään :heart: olipas ihanaa kuulla sellainen ääni taas pitkästä aikaa! Kaikki muutenkin oli hyvin, ei ultrannut, kun maanantaina menen äippäpolille ultraan. Oonkohan ainut/viimeinen jolla ultra näin myöhään? Menkkojen mukaan tulee 14+0, kun on se nt-ultra, tosin sitä niskaturvotusta ei mitata, kun en riskilukuja halua tietää. Joten eipä tuon väliä ole milloin menen ultraan. Malttamattomana kyllä jo odotan, että näkee miten on muutosta tapahtunut 8 viikolta =)

Tervetuloa uusille odottajille! :D kivaa, kun joukkoon tulee lisää väkeä!!

Mahan kasvu on nyt mullaki alkanut, vaikka edelleen näytän omiin silmiini lihonneelta :ashamed: illalla turvottaa kamalasti, mutta nyt on aamullakin pömppis sen verran näkyvä ettei enään voi piilotella. Läskit pullahtaa esiin, kun kohtukin alkaa pullistella....Onneksi on väljät työvaatteet :D sais vielä ens viikkoon edes pidettyä salassa tän asian.
Mahan kasvuunhan vaikuttaa moni asia. Mulla ei ekassa raskaudessa näkynyt vastakun puolivälissä, sekin sillä, että housut alkoi kiristää. Sai vielä peiteltyä pitkään mahaa löysillä vaatteilla, vaikka moni heti alkuun alkoi sanoa miten pian maha varmaan näkyy, kun pieni muutenkin. Eipäs kuitenkaan näkynyt ihan heti. Toka ja kolmas raskaus sitten pöllähtikin hiukan ennemmin....ja raskaushousuihin saanut siirtyä jo 10+ viikolla.

äitiysvaatteita mä sain siskolta ja kaverilta kivoja housuja =) paitoja en oo yleensä kovin ostellutkaan, kun mulla on sellasia löysempiä niin paljon et ne mahtuu pitkään, osa loppuun asti. Ja nyt on kiva, kun kesä tulee....saa pitäätunikoita tai jotain trikoisia mekkoja :D

Nyt jos kaivais jotain syömistä ja valmistautuis pikkuhiljaa töihin. Voimia kaikille odotukseen :wave:

Delila 13+3:heart:
 
Sain vihdoin ja viimein aikaiseksi tänään soittaa sokerirasituksen tulokset ja todella hyvät olivat. Eli toistaiseksi ainakin kaikki hyvin sen suhteen :)

Jotenkin on ollut viime päivät kovin väsynyt ja vedoton olo. Mitään ei jaksais tehdä. Tosin osasyynä saattaa olla sekin että mies kuorsaa niin samperisti joka yö. Viime yönä teki mieli tiputtaa se sängystä lattialle kun mitkään tönimiset tai herättämiset ei auttanu. Ens yönä voi olla että saakin nukkua sohvalla...

Masu on täälläkin kasvanut, vaikka on tuota ylimääräistä ihan hyvin itsellä nii silti sen huomaa. Pitäis varmaan ainakin yhdet äitiyshousut hankkia ettei tartte koko aikaa verskoissa kulkea :D

JA tervetuloa uusille, mukaan menoon mahtuu vaikka kuinka monta! :)

metuva ja tytöntyllerö 14+4
 
Kaksosten odottajia taitaa olla jo aika monta? :) Kiva seurata vähän erilaisempaa raskautta tätä kautta.

Äitiysvaatteet Olen ostanut kolmet housut. Vielä ei ole käyttöä niille. Yhdet on lähinnä kesäksi, säiden puolesta voisi varmaan toukokuussa alkaa käyttää niitä. Kahdet muut käyttöön kunhan omat ei mahdu päälle tai puristaa liikaa.

Omat fiilikset Mä niin toivoisin jo tuntevani liikkeitä. Tyhmänä pelkään taas että sikiö on kuollut. Olo on hyvä, väsymys vaivaa ja pienet liitoskivut.

Alkuviikosta tuli tieto labroista, eikä niiden perusteella ollut kohonnutta riskiä downiin. Eipä siinä muuta tainnut lukea... Varhaisultran yhteydessä otetusta papa-kokeesta ei ole kuulunut reiluun kolmeen viikkoon mitään, joten se mun kohdunsuulla oleva polyyppi on harmiton. Ilmeisesti se kuitenkin pitäisi leikata pois heti kun mahdollista, eli synnytyksen jälkeen. Mä istuskelen töissä vielä viiteen saakka.

Empuuu rv 13+2
 
papa tulos ei ole luotettava raskaus aikana. 6kk synnytyksestä otettuna varmin tulos. mulla pitäs otta toukokuussa, otetaan 1x vuosi ja toukokuussa ois pitäny ottaa mutta siirretään että on 3kk ja 6kk synnytyksestä

miehen kans saatii nsiivottuaja tehin mokkapaloja. teen suklaa massa kuorutteen, :p makeaa, makeaa :p
 
Hei!

Olen lukenut Syyskuun suloisuuksia tammikuusta alkaen, ja nyt voisin itsekkin liittyä joukkoon, jos vain sopii :)

Täällä on ollut aika möykkyinen alku. Aluksi alkuraskauden ultrassa minulle todettiin ettei siellä mitään ole (vaikka itsekkin näin että siellä kohdussa oli pienen pieni papu). Onneksi viikolla 8 saatiin kuitenkin varmistusta, että todellakin olen raskaana.

Tämän viikon alussa oli lääkärin tarkastus, jossa tehtiin sisätutkimus. Onko aivan normaalia, että lääkäri hieman liian kovakouraisesti laittaa spekulan paikalleen? Minulle tämä nuorempi naislääkäri laittoi sen niin kovakouraisesti, että raapaisi kohdun napukkaa, ja vuosin sitten hieman verta siihen tutkimuspöydälle O.O Eli tällä viikolla olen saanut panikoida muuten vaan vauvan hyvinvoinnista. Onneksi minulla ei tule olemaan enää samaa lääkäriä..

Raskaus oireita ei ole paljoa ollut, ainoastaan väsymystä..

Laskettu aika 20.9, 1. lapsi, TAYS ja ikää on 21 vuotta
 
Viimeksi muokattu:
Masy, tervetuloa :wave: ehkä törmäillään sitten Taysissa... ;) Ollaankohan käyty samalla lääkärillä, muistelen viimeraskaudessa jonkun lekurin olleen tosi kovakourainen :( lekureita riittää moneen junaan. Onneksi et joudu sille samalle enää.

Mahan näkymisestä: ruumiinrakenne ja kohdun sijainti vaikuttaa aika paljon, samoin se, kuinka pitkä aika on edellisestä raskaudesta. Itse olen 155cm "pätkä", lyhytselkäinen ja edellisestä synnytyksestä on se vajaa 11kk. Ei se ihme ole, että maha näyttää jo valtavalta :D

Ommoo nappoo: närästääääääääää. Rennietä joutuu ottamaan varsinkin nukkumaan mennessä, muuten herää yöllä hirveisiin polttoihin. Olen joutunut jo rajoittamaan ruisleivän syöntiä, kun se alkaa närästää niin julmetusti. Yhyy. Piimää ja maitoa olen välillä juonut ja se helpottaa kyllä, kun ei viitsisi liuskakaupalla tuota Rennietä vetää.

eskapismi & Aino-Olavi 13+1
 
pikaisesti iltatoimien lomasta..

Tänään kävin neuvolassa katsastamassa miten pikkuinen voi, kauheat pelot vaivanneet koko viikon että vauvalla ei kaikki hyvin.. Ultralla katsottiin ja ihana pieni siellä kovasti pyöriskeli, ja syke näkyi :heart: kuin kivi olisi sydämeltä otettu, helpotus oli suuri - taas voipi rauhallisin mielin olla. Ensi viikolla ensimmäisen virallisen ultran aika äippäpolilla..

Maha ei erityisemmin vielä näy, toki iltapäivä/ilta turvotus on jotain niin järkyttävää, että viikkoja luulisi olevan kasassa reippaasti enemmän..mutta siis omat housut vielä mahtuu..itsellä kertynyt jo jokunen kappale noita äitiysvaatteita enkä malta odottaa pääseväni käyttämään niitä :D

Tytymamma & murunen 11+3
 

Yhteistyössä