Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Moikka! Ilmottaudun mukaan tähän ryhmään. Elikkä vahva plussa tuli tänään, jotenkin aivan ihanan uskomaton tunne vaikka jo kolmas kerta mutta aina se plussa yllättää ihanasti! Elikkä LA olis oman arvion mukaan 1.9.13 lapset syntymävuodet poika 11/9 ja tyttö 27/11 ja mulla ikää 23 synnytyssairaala naistenklinikka
 
Itsellä menossa viikot 4+0 ja ennen plussaa tuli jo noita hirveitä kipuja sillä puolen munasarjaa mistä munasolu irtos. Tänään kivut on ollut tosi kovat ja ilta menny kaurapussi mahan päällä. Katsotaan pitääkö tässä ottaa särkylääke pian.
Netissä on paljon juttua keltarauhashormonista joka kipuilee sillä puolen mistä irtos mutta tietenki sitä alkaa miettimään sitä kohdunulkoista :( yks tuulimuna takana ja yksi kkm, joten olen hieman paniikissa tämmöisten kanssa...

Onko muilla ollut samaa?
 
kuka perhana keksi aamupahoinvoinnin? joko miun kroppa on väärälä rytmilä mutta tämä olo iltasin tietää koulemaa! oi luoja! aikasemmin ole koskaan ollu pahoinvointia, nyt kyllä on yökötys! pojat on 11/05 11/08 syntyneet

pahakiiri tuttuna oireena, kaikki ärsyttää, kukaan ei ymmärrä, itkettää, seesteisyyskaukana :D
 
Itsellä menossa viikot 4+0 ja ennen plussaa tuli jo noita hirveitä kipuja sillä puolen munasarjaa mistä munasolu irtos. Tänään kivut on ollut tosi kovat ja ilta menny kaurapussi mahan päällä. Katsotaan pitääkö tässä ottaa särkylääke pian.
Netissä on paljon juttua keltarauhashormonista joka kipuilee sillä puolen mistä irtos mutta tietenki sitä alkaa miettimään sitä kohdunulkoista :( yks tuulimuna takana ja yksi kkm, joten olen hieman paniikissa tämmöisten kanssa...

Onko muilla ollut samaa?
mulla oli ekan viikon ihan järisyttävää toispuolen kipuilua. särkylääkettä mieki otin siihen.
 
Meillä lapset 3v poika ja joulukuussa 1v täyttänyt tyttö. Elikkä pieni ikäero tulee olemaan (jos kaikki menee hyvin). Oireena on ollut järkyttävä pääkipu! On ollut edellisissäkin raskaudessa mutta tuntuu että se kipu pahenee joka kerta. Alavatsakipua ja selkäkipua on +pahoinvointia. Mutta toivon todella että tämä raskaus etenee loppuun saakka meille kaikille! :heart:
 
soitan varalta neuvolaan asiasta, panikoin niin hirveesti kaikkea kun oli kkm lokakuussa ja se oli niin hirveä kokemus että kaikesta pienestä kyllä soitan :D onneksi on kiva täti se terkka :) ja ymmärtää mua ;)
 
Meillä lapset syntyneet 02/08 ja 05/09 :)

Mä en edelleenkään ole sisäistäny tätä asiaa. Jotenkin ihan mahdottoman vaikea ajatella, että meille tulee kolmas lapsi. Että meille tulee vauva. Pieni käärö, pienen pieni. Nuo meidän lapset on niin kovin "isoja" jo, että vaatii oikeasti aikansa että käsitän, että meille tulee vauva. :)

Ajattelin ensi viikolla soitella neuvolaan. En osaa yhtään sanoa, mille viikolle se käynti osuisi, mutta luulen että jollekin viikolle 8 ehkäpä. Sittenhän se selviää. Jotenkin tuntuu oudolle sekin, että pitäis soitella neuvolaan.. Ehkä tää tästä valkenee viimeistään sitten kun kuulee sydänäänet ja näkee pienen ultrassa (toivottavasti siis, eihän tietenkään voi olla varma..).

Oireista.. Mulla ei ole juuri mitään oireita vieläkään. Kovasti yritän tutkiskella ja kuunnella itseäni ja etsimällä etsiä oireita, mutta ei MITÄÄN. Rinnat vähän arat, mutta siis hyvin vähän. Väsynyt olen kyllä, päiväunet nukkuisin joka päivä jos voisin ja unirytmit on niin sekaisin että valvoisin 2 aikaan yölläkin jos viitsisin. Myöskin paleltaa välillä aika kovastikin. Mutta siinäpä ne. Muutama yö sitten jomotteli mahaa niin, että piti hakea särkylääkekin. Siinä on ainoat jomottelut mitä oon kokenut. Maha on joskus iltaisin turvoksissa, tänään kaupoilla kävellessä tuntui kuin olisi enemmänkin turvotusta ollut, mutta enää iltaa kohden ei. Surkuttelin miehelle yks ilta tätä oireettomuuttani, kun saisin mielenrauhaa sillä, että olisi oikeasti kunnon oireet.. Mies muistutteli mua siitä, että ei mulla ole kahdessa aikaisemmassakaan raskaudessa ollut mitään oireita missään vaiheessa (meillä sekä tyttö että poika). Joten siihen lohduttaudun nytkin, että kaikki voi kuitenkin olla hyvin, vaikka olo ei tunnukaan raskautuneelta.

Olen kuitenkin tässä ehtinyt jo pistää kotia vähän uuteen uskoon, suunnitellut uusia sisustusratkaisuja vauvan varalle ja miettinyt jo rattaiden suhteenkin vaihtoehdot valmiiksi. Olen myös alkanut virkata peittoa vauvalle, joten ehkäpä tässä pikkuhiljaa alkaa tottumaan ajatukseen.. :) Ja sitä ensimmäistä ultraa odotellessa.. Ehkä sen jälkeen sitten usko on vahvempi :) Nyt ei auta muu kuin toivoa vain, että kaikki menee hyvin..

suan ja Pärsky 4+5
 
Tuon minun ikäni ja lasten lukumäärän voipi tuonne päivitellä..
elikkäs ikää pyöreät 40 :O ja tytöt mulla 10/92,10/94 ja 10/07..
katselin vaan että taidan olla kaikista vanhin tässä joukossa :|

tämä raskaus tuli pikkuisen puskista..vaikka lopputulos onkin aina tämä..jos ei ehkäsyä käytä..:ashamed:
mutta kaipa asiat menee parhainpäin..tai oikein..tai jotenkin kuitenkin..pikkusen pallohukassa olotila täällä..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Losa
Hei meitähä on jo 4 jotka synnyttää PKSSK:lla :wave: Siellä viimestää treffataan :LOL:
Mieletön pahoinvointi alkoi! Nippailut/repäisyt jääneet jonnekkin unholaan, ainakin toistaiseksi. Onneksi avokki tänään kotona joten pääsee kuskaamaan minut kouluun, eilinen kokemus linja-autossa oli karmea. Sai ihan tosissaan tehdä töitä ettei olisi sinne oksentanut. Huh huh! Eihä tätä "riemua" kaiketi montaa viikkkoa ole jäljellä, ainakin näin muistelisin.
Alaselkä juilii jos vähän pidempäänkin meinaan istua koneella.
Mitäs mammat aikoo tehdä viikonloppuna?
Itse ajattelin NUKKUA! :D Ja saunoa ja sitten taas nukkua :LOL:
 
Pöllönen täällä olis työviikonloppu |O ei paljon nyt nappais,mutta olis vaan se mentävä..ensi viikolla olisi kaikki sitten avointa ja avaraa kalenterissa..

itsellänikin ihan tautinen väsymys,yhtenä päivänä otin jopa kahet päikkärit :D
sitten päänsärky vaivaa päivittäin,samoin nuo alavatsan vihlasut,vielä ainakaan ei ole pahoinvointia,tai oksenteluja tullut..aikasemmista lapsista oli etovaa oloa,ja kaikki hajut kävikin nokkaan..
 
Heipsan!

Ilmoittaudun tähän pinoon myöskin. :) Olen 36v toista lasta (ilmeisesti) odottava. Esikoinen täytti jo 5v ja tätä toista lasta on odoteltu tulevaksi nelisen vuotta. Siksipä tämä olikin varsin positiivinen ylläri. Tai no ylläri ja ylläri, ollaan käyty hoidoissakin jne kun mulla on PCO, mut jotenki mä vaan jo olin ajatellut että toista lasta ei tule ja piste. Laskettu aika olisi laskurin mukaan 12.9 eli syksyä odotellessa.. :) <3
 
  • Tykkää
Reactions: Losa
Lista päivitetty, tervetuloa taas uusille!

Johan meitä alkaa täällä jo olemaan ja lisää tulee, kunhan päiviä tässä vielä kuluu :D

Niinukalle onnea yllätysplussasta ja kyllä tänne joukkoon mahtuu ihan kaikenikäiset :)

Losa 4+5
 
Heip!
Varovaisesti ilmottaudun mukaan.. Oon täällä käynyt välillä kurkkimassa. :)
ViiruP,25,LA 13.9,3.lapsi,tytöt 11/08 ja 09/11,KYS.

Eilen saatu digitestiin "raskaana 1-2." :)

ViiruP&masuasukki rv 4+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: suan
Tervetuloa uusille! Kivaa, kun porukka kasvaa! :)

Tämä viikonloppu menee levätessä ja toipuessa. Huhhuh, mulla ollut flunssa päällä jo yli viikon ja viime yö oli aivan hirveä. Flunssa paheni ja muuttui samalla p-taudiksi. Näin nätisti ilmaistuna... Mä niin toivon, että tämä ei olis tautia vaan joku raskauden oire, ettei tarttuisi mieheen ja esikoiseen. Oli nimittäin matkasuunnitelmia ensi viikoksi. Nyyh, jos ne joutuu perumaan...

Testitkin kolahtivat luukusta, mutta tämän hetken tilanteessa niitä ei oikein tehdä. Sankkoakin kulettelen mukanani, koska oksettaa koko ajan.

Kirskis 4+2
 
No niin. Nyt on hommattu raskausvitamiinit, kalaöljykapselit, soittoaika neuvolaan ja alkuraskauden ultra. :D Miten niin hätähousu?:whistle: Mulla on ollut tänään vapaa ja tarkoitus oli siivota ja järkätä esikoisen kaverisynttäreitä mutta jotenki kummasti en oo saanut juuri mitään tehdyksi. Päässä vaan pyörii et onko tää totta? Tää ei voi olla totta? Ehkä se kumminkin on totta? On se.. tai sitten ehkä ei ookkaan. :D Miehellekin tossa soittelin niin aika sumussa on hällä työpäivä mennyt, syntyjä syviä mietiskellessä.

Raskausoireita on pelkästään rintojen hellyys ja ajoittaiset vihlomiset alavatsalla. Esikoisesta en joutunut oksentaan ku pari kertaa ja selvisin aika lievillä yökötyksillä, samaa toivon tästä raskaudesta. :) Vaikka täytyy sanoo et ku aamupäivällä kävin kaupassa, niin jotenki kummasti hajut tuntu paljon voimakkaammilta ku normaalisti.
 
Hei,
täälläkin uusi odottaja ilmoittautuu.. 3. lapsi (pojat 9/08 ja 11/10). Ikää itsellä on 28 vuotta ja LA olisi 13.9. ja synnärinä VKS.
Esikoisen aikana 5 vuotta sitten kirjoittelin myös syyspinossa :) ja hän onkin syntynyt 11.9. :)

Rinnat on turvonneet ja herkät, muita oireita ei vielä näy. Molemmat pojat odottelin melko oireettomasti...

Onnea kaikille plussista! Ja tarrasukkia matkaan!
 

Yhteistyössä