Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Hei naiset :wave:

Onnea kaikille plussanneille ja onnea matkaan :heart:

Oireista sen verran, että mä en oo kyllä edelleenkään huomannu mitään erityisiä oireita, ihan ihmetyttää koska noissa kolmessa raskaudessa oon tosiaan oksentanu hulluna, esikosta tiputukseen asti :x Jännää miten erilailla tää alkaa. Tänään olin esikkoa kävellen hakemas eskarista, ja siinä ykskaks kaupan ohi kävellessäni päätin mennä ostamaan erilaisia jugurtteja, ostin kaikkia erikoisia makuja mitä en oo koskaan maistanu ni muutaman purkin ja söin niitä sitte kotona.. En oo varma oliko se oire mutta en laske kun voisin muutenkin tehdä niin :p

Kosmetiikka ym tuotteista en oo ajatellu kyllä luopua, hiukset värjään ihan niinku ennenkin enkä aio nytkään ressata noita liikaa. Meikkiä käytän mut en päivittäin ja aika kevyesti.

Kertomisesta sen verran et ollaan kyllä taas kerrottu kaikille läheisille kavereille ja perheelle.. Ollaan joka raskaudesta kerrottu heti, kun me ollaan niin tiiviisti tekemisis kaikkien niiden kans kelle kerrottiin, et ois ollu hassua jättää kertomatta. Mut esim. fb:s en haluu tätä vielä kuuluttaa kun ei mekään kaikille kerrota vielä. Sen takia en oo liittyny fb ryhmään kun en oo varma et jos siihen ryhmään liittyy niin näkyykö se siellä omissa tiedoissa muiden ryhmien mukana kaikille jotka mun profiilia katsoo? Haluaisin liittyä sinne mut en ihan vielä uskalla jos näkyy kaikille.. Tätä joku kysyikin mut en huomannu vastausta..

Tarvikkeita meillä on vauvalle paljon kun kuopus on vasta ens viikolla 7kk, mutta aion ostaa uuden sitterin, pinnasängyn ja kaksostenrattaat. Kaikkea muuta löytyy.

Kestovaippoja multakin löytyy vinot pinot mitä hankin tuolle kolmoselle, mutta oon käyttäny kestoja ihan muutaman kerran.. Ilman mitään erityistä syytä kylläkin on jääny käyttämättä.. En oo vielä varma myynkö ne pois vai ootanko nelosta ja katon jaksanko kestoilla. Kaikki tykötarpeet löytyy ja isäntäki opetteli kaikki erilaiset vaihtoehdot ja oli kiinnostunu kokeileen. Mutta ei tullu käytettyä. Baby Showereihinki kaverit oli pyytäny kestovaippa esittelijän kun olin ihan tosissani kiinnostunu :whistle:

Ultraan mä haluaisin kyllä mennä yksityiselle kun on viikkoja tarpeeks, ens viikolla voisin jo mennä. Varasin hölmönä ajan eiliselle, mutta maanantaina peruin sen kun ei siell varmaan ois mitään näkyny. Huomenna voisin soitella ens viikoks aikaa.. Tai sitte odottelen niskapoimuun asti, mä en kolmosen kohdalla käyny siis verikokeessa mutta ultrassa kyllä ja aion mennä nytkin.. En mieti niitäkään etukäteen. Ihanan rento olo toisaalta nyt kun viime raskaus oli sellasta hysteeristä kyttäämistä.

Losa: :heart:

Baarbi Oli pakko sulle kirjottaa tähän vielä et mä kerroin mun isälle et oon raskaana mut ihan alussa vielä, kun se kävi meillä toissaviikonloppuna, ja se sano heti että näki kyllä mun naamasta sen :O Samoin yks meidän miespuolinen kaveri sano et sen oli tehny mieli kysyä mut ei ollu viittiny =) Että joko sattumaa tai sitte läheiset ihmiset jotku näkee naamasta :)

RockMama ja tiitiäinen 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Moi!!

Jospa mäkin jo uskaltaisin liittyä, oon jokapäivä käynyt lukemassa tätä syyskuisten pinoa :)
elikkä siis, tällä viikolla 3 aamuna testin tehny ja joka kertaa 2 viivaa näyttäny, et kai se on uskottava että tässä raskaana ollaan :O oireita on kyllä vaikka mitä, ollu jo tyyliin ovulaatiosta saakka :)
mies ja paras ystävä meinas jo tulla hulluks kun jauhoin 2 viikkoo et tää on nyt outoo ja erikoist
yms.. mut kyl mä vaan tiesin et raskaana ollaan :D ehtisin hätähousuna tehdä 3 negatiivistakin
kun aloitin testaamisen niin aikaisin :D :D

mutta siis täällä olis nyt ovulaatiosta laskettuna (en muista milloin joulukuussa menkat alkoi)
viikkoja kasassa 4+4 netin testin mukaan ja laskettu aika 22.9, mutta ne sit tarkentuu matkan
varrella :) tyksiin mennään..

en ole kertonut vielä kuin miehelle ja parhaalle ystävälleni, aattelin että odotan muutaman
viikon ja jos tällä kertaa ei oksettaisi niin ei tarttis välttis töissäkään heti paljastaa vaan sais
pitää tän vielä vähän omana juttuna :) meillä on siis entuudestaan 04/06 syntynyt poika.

oireita on ollut vatsankipuilut ja maha turvonnut, tissit ihan järkyttävän kipeet ja pallot, välillä vähän etova olo,
tällä viikolla kahvi ei ole maistunut yhtään ja olen ollut ihan järkyttävän väsynyt. on se hassua
(joko aika kultaa muistot tai sitten ei ollut tosiaan) en muista että ensiraskaudessa olisi
ollut heti näin alussa kaikenlaista "vaivaa" vai eikö niitä silloin osannut yhdistää raskauteen..
muutenkin olen stressannut että tämä olisi tuulimuna tai keskenmeno tai jotain ja yritän
lakata stressaamasta ja odotella ihan rauhassa sinne ensimmäiseen ultraan.
neuvolaan soitan tänään ja varaan ajan, siellähän ei mitään tapahdu mutta tuleepahan sellainen
olo että tämäkin on saatu alkuun :D

en usko että aion muuttaa välttämättä meikki- yms rutiineja, katotaan muuttuuko.. tällä
viikolla en ole jaksanut muuta kuin pestä itseni, meikkaukset ja hiuksenlaitot on jääneet
kokonaan kun on ollu niin väsynyt :(

ai niin ja oon 28 wee :D
 
Tervetuloa uusille, listaa taas päivitelty :)

Verenvuoto jatkui eilenkin, mikä on tietenkin vähän huono juttu. Tänään vuotoa ei kuitenkaan ole vielä ollut. Pahoinvointiakaan ei edelleenkään ole ja haluaisinkin nauttia siitä, että kerrankin saisin nauttia odotuksesta. Mutta kun tuo vuoto hieman nyt haittaa sitä nauttimista.

Päätin, että jos en vuoda tänään, enkä huomenna, unohdan koko vuodon ja nautin. Olen todennäköisesti viimeistä kertaa raskaana, joten nyt jos koskaan on tosiaan aika keskittyä siihen nauttimiseen :)

Hiukset värjäytän seuraavaksi ylihuomenna ja aion värjätä niitä koko raskauden ajan. Meikkiä käytän 1-2 kertaa kuukaudessa ja aion käyttää jatkossakin. En myöskään ajatellut vaihtaa shampoota tms., vaan käytän niitä, mitä ennenkin. En itseasiassa ole edes törmännyt sellaiseen ohjeistukseen, että näiden osalta tulisi muutoksia tehdä??

Losa 6+4
 
Oi, otti oikeen vatsanpohjasta kun katsoin päivitettyä listaa ja nimeni oli sinne lisätty <3

soitin tänään neuvolaan ja pääsen sinne ystävänpäivänä, eli täs olis viel ikuisuus odotettavana,
vaikka eihän siellä mitään tapahdu.. kysyin kylläkin että voidaanko kuunnella sydänääniä,
viikkoja silloin olisi kasassa 8+4 ja hän sanoi että voidaan kokeilla, muttei välttämättä
vielä mitään kuulu. Onko muita joilta olisi noin aikaisin kuunneltu ja olisi kuulunut? Täällä
moni puhunut varhaisultrasta, en ole siitä kuullut enkä tajunnut kysyä neuvolasta.. on ilmeisesti
vain yksityispuolella ?? jotenkin sitä odottaa sitä lopullista hetkeä että saa varmistuksen
että tuolla masussa on joku ja että on vielä kaikki hyvinkin <3 en muista että olisin
ekassa odotuksessa ollut näin malttamaton :D :D

no niin, aurinkoista talvipäivää syyskuiset!! täytyy jatkaa siivoomista niin kauan kun jaksaa,
tää väsymys ja jatkuva paleleminen on aivan uskomatonta :(

o_Ou 4+4
 
Losa ei tuohon kemikaali juttuun olekaan Suomessa tullut minkäänlaista ohjeistusta (paitsi turhaa kemikaalikuormaa syytä välttää), mutta kuka siitä ekana huikkaili, oli varmaankin törmännyt näihin keskusteluihin. Muualla Euroopassa on jo kielletty raskaana olevilta erilaisia juttuja, ja sorry, nyt en kyllä oikeasti pysty yksilöimään kun siitä on jo kaksi vuotta kun olen aiheeseen perehtynyt. Joka tapauksessa parabeenit on kai yleisesti ottaen se vältettävin juttu, ehkä :) joku viimeaikoina tutkimuksiin perehtynyt voisi valoittaa näitä tarkemmin?

Ja nyt vaan peukut pystyyn, että vuoto loppuu!! Mulla kanssa ajatus, että tää on viimeinen raskaus, josta täytyy nauttia kaikkine oikkuineen :)

Mimse 5+6
 
miss_piggy
Mulla ei siis edelleenkään sitten minkäänlaisia oireita. Maha ei edes oo enää kipeä, paitsi iltaisin vähän, ei etovaa oloa, ei oksetusta, ei ummetusta, ei närästystä, ei rintojen arkuutta. En edes uskoisi olevani raskaana ellei nuo testit näyttäis plussaa :x Digitestin tilasin netistä, mutta ajattelin tehdä sen huomenaamulla kun ilmeisesti suositellaan aamuvirtsasta?
Ja koko aika ajattelen että mitä jos se näyttääkin ei raskaana...mutta ei kai se voi olla mahdollista ku kaikki muut näyttää plussaa :O *panic*

miss_piggy ja mini-possu 6+1
 
mulla on kauhukuvat jo synnytyksestä. vaikka 2 hyvin mennyttä niin silti nousee sappisuuhun ku ees mietin asiaa :$ neuvolassaeilen tehty viellä mitään, ku oli se ultra viimeviikolla ja sovittiin oikea käynti sitte 31.1

kaveri pyörähti yllätys käynnille, täälä ei ruukata soitella vaa ntulhaa nkylhänä ku menhään ohitte ;) ja yökkäri päällä ja hoksi heti, jaha solet paksuna :D sano että perseleviny ja lupas kuskata kaikki vauvan vaateet meille :D

edelleenkään mikään makea ei uppoa :/ perus ruoka,salatit,marjat ja hedelmät. paha oloa on mutta ei ole tarvinu oksentaa.
 
Siis voiko tää turvotus olla näin kauheeta!! Olo on kuin ilmapallolla, vaikka en siis mikään pieni ole alkujaankaan niin joku roti sentään ;) En kyllä muista,että muista raskauksista olis ollu näin "pulleeta" ;)
 
gyne oli oys:n gyne ja vaikutti pätevältä. ei ollu yhtään huolissaan...et kaitpa se näkymä on tämmönen näillä viikoilla. jos lasken oviksen mukaan viikot oiski ton 5+3 tai 5+4 :)

Pakko hypätä kommentoimaan tätä.
Ruskuaispussi kehittyy samoista soluista kuin alkio, joten silloin ei voi olla tuulimuna jos ruskuaispussi näkyy raskauspussin lisäksi, silloin siellä on myös pienen pieni alkio jossain piilossa.
Mulla 2 x tuulimuna ollut, ja juurikin vain raskaussäkki näkynyt ja kasvanut. Kerran on ollut abortus inhibitus (?) jolloin on näkynyt vain raskaussäkki JA ruskuaispussi. Tällöin alkio oli siellä siis myös, mutta jo heti alkuvaiheessa lopettanut kehittymisen eikä koskaan ultrassa näkynyt.
Näin minulle on siis asia km tutkimusten yhteydessä selitetty.

Ultrasi näkymät kuullostaa siis ihan normaaleille noille viikoille :heart: Onnea plussasta

T:Neiti+ tuplat 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole ikinä kuullutkaan että joku ei käyttäis meikkiä raskauden takia.... :D Aion kyllä ihan normaalisti käyttää kaikkea kosmetiikkaa suomatta ajatustakaan aiheelle. Mun mielestä aika höpöhöpöä mut jokainen tavallaan :) ja kyllä mäkin ensimmäisessä raskaudessa olin kaikesta vähän hysteerisempi. Ruokarajoituksia noudatan kyllä prikulleen, viime raskaudessa en syönyt edes pastöroituja tuorejuustoja, mutta nyt kyllä aion syödä niitä huoletta.
 
Losa: Toivottavasti vuoto on ohimenevää. Pidän peukkuja täälä sulle. Sitähän toitotetaan että se on ihan normaalia, mutta varmasti oot jo ehtiny lukea kaikkea ja pelkäät pahinta. Nyt on varmaan paras vaan olla rauhassa ja ressaamatta... Jos vaan mitenkään pystyt.

o_Ou: Tervetuloa mukaan! Mullakin oli kaikenmaailman oireita heti oviksesta lähtien. Luulin tosin niiden kaikkien tarkoittavan menkkoja!! :D Pillereiden takia kun en tuntenut itseäni.. Miehellä meni järki kun koko ajan hoin, et jatkan pillereitä jos tätä ja tätä oiretta joudun joka kuukausi kestämään :D Välillä mieli ailahteli oviksen jälkeen niin pahasti et mies tais pari kertaa tokasta et taidat jo olla paksuna! En usko sitä vieläkään, vaikka monen monta viivaa tullu testattua ja digiki antanu jo 2-3 vkoa :D

Miss_piggy: Pakkauksen ohjeis oli jtn, että jos testaa ennen menkkojen alkamispäivää niin on hyvä tehdä se aamupissasta. Itse olen tehnyt vaihtelevasti eri aikoihin. Nuo digit oon tehny niin et on ollu rakossa väh. 3 tuntia. Malttamaton kun olin, en voinu odottaa seuraavaan aamuun :D

Tintta-Iita: HUI! Mä en edes vielä päästä ajatuksiin sanaa synnytys! Odottelen rauhassa että oloni alkaa käymään kovin paksuksi, silloin kuulemma ei muuta odota kuin et tulis ny se laps pois, näin kaikki konkarit on sanonu :D Itselläni ei ole kokemusta, mutta lähipiirini on kyllä vuosien saatossa kertonut aivan tarpeeksi... Hmph..


Mirka J. : Voi sanoppa muuta!! Mä oon miettiny kans ihan samaa! Miten voi alavatsa olla näin turvonnut!! Minkä lisäksi myös ylävatsa on vielä turvonneempi! Tuntuu että on niin täynnä ilmaa että välillä aivan ahdistaa!! Palleaan sattuu :/ Onko tää turvotus nyt sit siihen asti et alkaa vatsa oikeesti kasvamaan?!

OmaNapa: Mä oon miettiny jos siis vuosia dödön vaarallisuutta.. En jaksa paneutua kaikkiin kosmetiikkaan jne. Käytän muutenkin harvoin meikkiä, joten en nyt jaksa miettiä kuinka vaarallista se on. Mutta Dödö tuli taas mieleen, kun nää rinnat on muistutellu viime viikkoina olemassa olostaan niin hyvin. Oon jostain lukenu et dödöjen jotkin ainesosat lisää rintasyövän riskiä. Nyt tulikin mieleeni että voisinpa metsästää turvallisempaa dödöä. Siitä en tiedä kuinka sikiöön se vaikuttais, mut rintojani ajattelin. Tosin, tämän asian kanssa oon jo yli 15v myöhässä.. Vatsaa varten aattelin ostaa sitä Earth Mama Angel Baby- merkkistä voidetta. Jotenkin tuntuu et se on niin läheises kosketukses. Näin ensikertalaisena sitä huomas netin olevan täynnä erilaisia varoituksia, mutta aika vähän hyviä suosituksia. Ja jos suosituksia oli, niin tuntu että ne oli hieman puolueellisia. Naisten ihonhoito, meikki ym. tuotteissa on kyllä paljon sellaisia aineita jotka on haitallisia ihmisille ilman raskauttakin. Oma ihoni on ollut aina niin herkkä, että ei oo tullu koskaan sitä niin kuormitettuakaan. Nyt onkin hirvee ongelma ku tuntuu et on niiin tajuttoman rasvainen iho!!

Oireet vaihtelee suuresti koko ajan. Pahoinvointi jäi viimeviikkoiseen. Saas nähä tuleeko takasin. Rinnat on niin kipeet et tuntuu ettei mikään asento oo hyvä. Tuntuu et olis luu kurkus koko ajan. Hajuaisti on meinannu mut paljastaa monet kerrat täs viikon aikana. Ja iho on niiiiin ongelmallinen!! Näppyjä pukkaa!! Oli tuos viikonlopun kiltisti oikein hyvännäköinen, mutta taas se on ihan hirvee :/ Hormoonit jyllää..

Mun niiiiiin tekis mieli kertoa parille ystävälle. Mutta jotenkin tuntuu että ei nyt vielä saa! Jos nyt sit oottelis ees sinne ekaan neuvolaan.. Jonne on muute vielä 3,5 viikkoa!!! Odottavan aika on pitkä, I Know..

Pölö- ja mukula 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa!

Olen lueskellut ketjua jo tovin ja nyt oli pakko kirjoittaa oma tilanne. Meillä käytössä kuparikierukka ja niin vaan jäivät kuukautiset tulematta ja oireet valtasivat olotilan. Plussan tein 7.1. ja kierukan takia pääsin ultraan jo 10.1. No siellä näkyi kierukka joka poistettiin heti ja sikiöpussi, ei siis tuota ruskuaispussia. Hcg arvo mitattiin joka oli yli 5000. Nyt olen elänyt täällä hyvinkin vaihtelevien tunteiden kanssa. Tiistaina pääsen uudelleen ultraan ja näen että onko alkanut elämä kehittymään vai onko jälleen tuulimuna, kokemusta 2:sta. Viikkoja piti olla 6+4 silloin ultrassa mutta lääkäri sanoi ettei sikiöpussin koko vastaa viikkoja. Kun soitti verikokeen tuloksia, sanoi, että vaikuttaa vahvalta alkuraskaudelta. Oireita on vaikka muille jakaa et ainakin keltarauhashormonia välittyy.

Tää on niiin turhauttavaa odottaa kun ei tiedä että johtaako nää oireet mihinkään vai ei. Tule jo tiistai!

Kaksi aikasempaa tuulimunaa on ollut vuonna 2005 ja sen jälkeen poika 2006 ja tyttö 2008 ja nyt odotetaan tätä ihanaa yllätystä jos se meillä vaan suinkin on tarkoitettu!

-Hannis-
 
Täällä olisi yksi lisää syyskuisiin odottajiin. Erittäin varovaisin ajatuksin tässä ollaan, koska yksi keskenmeno takana eikä vielä yhtään lasta. Viikonloppuna tein plussatestin ja oireina esim. erittäin arat ja kipeet nännit... Kellekään ei oo vielä kerrottu, ja varhaisultraan on varattu aika 7. rv:lle. Hiuksia en aatellu värjätä raskaana, muuten meikkaan vähän ja käytän samoja shampoita ja hoitoaineita kuin ennenkin.
 
Moikka!

Täällä myös uusi (neuroottinen) ensiodottelija viikoilla 6+5:) Laskettuaika luultavasti 7.9. Hyvin on epätodellinen olo tästä raskaudesta, vaikka oireita oli alussa vaikka muille jakaa..;) Ensi viikolla menen varhaisultraan Femedaan Helsinkiin,pakko saada nähdä onko siellä mitään elävää!! Kävin gynellä jo rv 4+5, koska sain todella pahoja nivuskramppeja ja selkäkipuja,silloin näkyi pelkkä sikiöpussi..Onko kokemusta pitäisikö muuta tuolloin näkyäkkään??

-Moona+mahdollinen Napura:)-
 
Viimeksi muokattu:
en tahtois miettiä synnytystä mutta ku tietää mitä luvassa niin kauhu tulee mielen vain.. puistaatus. esikoisesta meni luottavaisin mielin, nuoremmasta pelkopolin kautta ja nyt jo paha "ahistus" koko asiasta... esikoinen 3620g, tehtiin eppari . nuorempi 4015g ei tikkejä

mie otin aikasemmissa vauva vakutuksen raskausaikana, muutin 1v kohalla normiksi koska täällä siitä ei ole mitään hyötyä :D yksityisiä ei ole ja tk pääsee ku haluaa. yleensä saa valitaajanki milloin ja kelle :D

syön ihan normaalsiti, fetaa ( salatti juustoa) raaka maitoa, leipäjuustoa yms leipäjuustoa teen itte ja raaka maitoa haen kaverin tilalta. olen NS tilalla kasvanu ja raakamaito on aina mitä voin juuua, kaupan maito ei uppoa, laihaa litkua, thyi! itte teen myös viiliä, herkkua! lasten kaveritki tykkää :) tänhään leivoin, eilen leivoin ja huomenna leivon :D olen kokki toiselta amamtiltani ja olen ollu lounas paikassa töissä missä leivottiin kaikki itte joten vierotus oireita töistä :D

n
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin olen miettinyt Losaa ja toivottavasti hällä ei ole vuodot olleen häiriimässä eloa tänään. :heart: Vai mikä siellä on tilanne?

Uusia tullut, ihanaa kun saadaan uusia syyskuulaisia tähän pinoon. :)

Mäkään en ole kauheesti kuullut kosmetiikka-tuotteiden pannaan panemisesta. Mitä oon ollut äitiysneuvolassa harjottelujen myötä, ei sielläkään ole odottajia kosmetiikasta varoiteltu. Varmaan terve maalaisjärki on tässäkin valttia. Toki on fiksua miettiä mitä kosmetiikkaa käyttää, mut kyl mun vaan on pakko sävyttää tätä mun kuontaloa, on tää vaan niin valjun näkönen luonnollisessa värissä.

Mulla oli esikoisen synnytys suunniteltu sektio rv:lla 41+6 koska hän ei laskeutunut synnytyskanavaan. Sektio meni niin hyvin että en kuukautiskipuja kummemmista kärsinyt, tosin tämäkin on niin yksilöllistä. Tästäpä syystä en osaa synnytystä jännittää. Haluan tälläkin kertaa ensisijaisesti alatiesynnytyksen, mutta jos tilanne olisi taas sama, en väkisin haluisi käynnistykseen. Senkin olen jo miettinyt et jos jouduttais taas suunniteltuun sektioon, haluisin sterilisaation siihen samaan syssyyn. Mulla tulee kuitenki jo 37 vuotta mittariin, niin tuntuu et jos vain kaiken yrittämisen ja toivomisen jälkeen meille toinen lapsi suodaan, olen heistä kiitollinen ja sit mun lapset on tehty. Varmasti jos nuorempana olisin saanut lapsia, olis tilanne toinen. :)

O_Ou Mäkin jotenki vaan tiesin olevani raskaana heti oviksen jälkeen. Sinänsä hassua kun tämä kakkonen olisi tosiaan saanut tulla meille jo 4 vuoden ajan. Mut se vaan on se olo sellainen kummallisen epämääräisen erilainen, ei siitä mihinkään pääse. :)

Mä muuten päätin kun digitestiin pärähti 3+, lopetan testailemisen. Mutta kuinka ollakkaan, tänään piti ihan vaan varan vuoksi tikuttaa.. :whistle::p
 
  • Tykkää
Reactions: Purkka ja Pölö-
Rusinatar, mul on yks tikku tuol viel ja aattelin et jospa sen tos vielä tuhlais neuvolaa odotellessa :D :D

tänään täst raskaudest on tullu jotenkin enemmän todellisempaa, varmaan sinne neuvolaansoiton takia ja oon jotenkin koko ajan ihan HIIIIIII, tekis mieli vaan kailottaa kaikille :D
 
Tervetuloa kakille uusille! :))
Oma olo on ..noh kauhee! Pyöryttää ja oksettaa :S ..mutta toisaalta niin ihanaa <3
Tänään oli oikeen "Ihana" päivä, ensin ajoin kolari toisen autonperään ja sitten hetkeä myöhemmin tippui puhelin taskusta ja rikkoitui näyttö miljoonaan osaan X-( ja sitten tilattiin kaverin kanssa pizzat ja neki oli väärät ! :O
No pääasia ettei käynyt kuinkaan, paisi vatsassa on ollut vihlaisuja mutta toivottavasti kaikki hyvin <3
 

Yhteistyössä