Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

miss_piggy
Tervetuloa kakille uusille! :))
Oma olo on ..noh kauhee! Pyöryttää ja oksettaa :S ..mutta toisaalta niin ihanaa <3
Tänään oli oikeen "Ihana" päivä, ensin ajoin kolari toisen autonperään ja sitten hetkeä myöhemmin tippui puhelin taskusta ja rikkoitui näyttö miljoonaan osaan X-( ja sitten tilattiin kaverin kanssa pizzat ja neki oli väärät ! :O
No pääasia ettei käynyt kuinkaan, paisi vatsassa on ollut vihlaisuja mutta toivottavasti kaikki hyvin <3
Hui kamala! Toivotaan että mahassa on kaikki hyvin..

Tänään tein nyt sen digin viimeinki. Ja kyllä se nyt on vaan pakko uskoa, näyttöön ilmestyi Raskaana 2-3 :D
Mua vaan jotenki itteeni naurattaa ku mun olo on yhtä hyvä ku aina ennenki, ei turvotusta, eikä kuvotusta tai mitään muutakaan edelleenkään :p Tissit on vähän arat, mutta siinä se. Jopa mahakivut on loppunu. Pientä flunssaa meinaa taas olla muttei muuta.
Äiti sanoi, että ei sillä ollut koko raskausaikana minäänlaista pahoinvointia, paitsi ihan lopussa, joten suurella todennäköisyydellä ja vois sanoa varmaan että onneksi luulen että mulla vois olla samoin :)
 
Baby2003, toivotaan et kaikki on hyvin masus. Mä ajoin viikko sitten kolarin myös kun joku mies ajoi eteen enkä voinu tehdä mitään kun auto luisui päälle.. Vauva on niin hyväs jemikses ettei onneks oikeen todennäköistä oo et mitään sattuis.. Mulla oli mahakipuja sen päivän mut ne loppu sitte..

Nyt ei oo ollu MITÄÄN oireita, ja melkeen jo ressaa kun ei oo.. Näin untakin viime yönä et ois tissit kipeät mut ei ne oo.. Viikkoja nyt 6+1 ja mietin varaisinko yksityiselle ens viikolle ajan. Viime odotus oli yhtä pelkopolilla ravaamista ja panikointia, mulle jäi jonkinsortin traumat toisen lapsen sairastumisesta kohdussa kun se raskaus päättyi kesken kaiken.. Mutta nyt en oo ollu niin hysteerinen, raskaustestejäkään en oo tehny kuin 3 :)
 
Moikkamoi!

Mulla on jotenkin epäuskoinen olo raskauden suhteen. Tai siis jotenkin on vaikea oikeasti kuvitella että meille on tulossa kolmas lapsi, että kohta olen KOLMEN lapsen äiti? Ihan hullu ajatus. Tänään 7+1 tai 6+6 riippuen miten lasketaan. :) VIikon päästä on neuvola ja sekin tuntuu ihan hassulta :) Ja sitten reilun parin viikon päästä lääkärineuvola. Ehkä tässä pikkuhiljaa sitten alkaa kypsymään ajatukseen, että raskaana tosiaan ollaan.

Oloista Huonoa oloa pukkaa... Tähän asti meni hienosti ilman mitään suurempia oloja, mutta nyt viimeiset muutamat päivät on tehny tosi tiukkaa istua koulussa luennoilla kun on huono olo iskeny päälle. Painoa tullu varmaan kolme kiloa ainakin lisää lähtöpainoon, kun en pysty käydä jumpissa tms oloni takia ja jotta joten kuten pysyn voimissani niin koko ajan pitää jotain olla suuhun laittamassa. Mä toivon, että kunhan päästään tän alun yli, niin löytyy taas energiaa liikkumiseen ja josko sitten saisi syötyäkin terveellisemmin. Mua tuo paino stressaa tosi paljon, olen just saanut n. 10kg pois ennen kuin raskauduin, vieläkin muutama kilo ylipainoa. Sen takia en haluaisi saada kiloakaan lisää painoa mitä on pakko. Ja toisekseen mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollu lievä raskausdiabetes (yksi arvo rasituskokeessa yli raja-arvo) joten sen takia tiedän että kiloja ei saisi tulla yhtään ylimääräisiä. Mun on varmaan pakko puhua neuvolassa viikon päästä tästä ahdistuksesta :( Vaaka pelottaa mua oikeesti... Oon niin huonoja kommentteja aikaisemmin saanu painon noususta vaikka molemmissa raskauksissa on noussu vain n. 11-12kg paino. :/

Nimistä joku kyseli.. Meillä on nimet mietittynä jo :) Kolme nimeä tulee, samoin kuin muillakin lapsilla :) Enempää en vielä paljasta ;)

Rattaat olen myöskin jo valinnut. Samoin miettinyt sisutuksen uusiksi, että saadaan vauvalle sänky mahtumaan. Turvakaukalo ym on myös hankintalistalla ja se tulee samaa merkkiä kuin rattaat, jotta voi käyttää niitä sitten yhdessä :) Suunniteltiin, että ostetaan Brion Smilet- onko mielipiteitä? :) Brioja meillä ei ole vielä kertaakaan ollu, kaikkea muuta onkin. Oon aikaisemmin ollu aika hullu vaihtamaan rattaita vähän käytön jälkeen toisiin, mutta toivon että nyt saisin valittua sellaiset, että ei tarvitsis muita ja että noilla pärjäisi koko ratasajan. Noihin rattaisiin toki ostetaan se kova vauvankoppa sitten myös :)

Mä olin myös todella varma raskautumisestani. Jotenkin naiivisti uskoin että tärppi käy heti kun vaan aletaan yrittämään ja yk1 tärppäsikin. Olin vaan niin varma. Esikoista yritettiin 8kk, joten kaikki lapset ei meille kuitenkaan ole ihan noin vain tullut.

Alkuraskauden ultraan en mene. Ajattelin malttaa odotella sinne viikolle 12. Tässä on viikot menny niin nopeasti muutenkin, että kyllä jaksan sinne odotella :) Ei olla muistakaan lapsista käyty aiemmin kuin vasta sillä 12 viikolla.

Kestovaippailua kokeilin esikoisen kohdalla, mutta en vain löytänyt siitä omaa juttuani. Voisihan sitä tämän kolmannen kanssa kokeilla, mutta saa nähdä. En ole sitä sen enempää miettinyt....

Synnytys on käynyt mielessä tietysti myöskin. Kaksi alasynnytystä takana, ei niin helppoja, mutta kuitenkin toivon että alakautta myös tämä kolmas syntyisi. Pelkään sektiota todella paljon. Mä olen molemmissa synnytyksissä aiemmin ottanut kaikki mahdolliset kivunlievitykset mitä sairaalalla on ollut tarjolla, mutta nyt toivoisin, että selviäisin mahdollisimman pitkälle ilman mitään. Jotenkin on epiduraalit ym alkanut nekin kauhistuttaa tosi paljon riskeineen :(

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa uusille!

Terkuin,

suan ja Pärsky 6+6/7+1
 
Mitähän tääkin on :/ Yöllä ku kävin vessassa tuli vähän rusehtavaa papruun :/ Paikat alhaalla on muutenkin tosi kuivat ollu viime päivät.. Sit alavatsa on kipee, ei menkkamaisesti mut kipee.. En tiedä onko ollu jo muina päivinä.. Nyt vain aloin miettiä tuota. Tosin pillerien aikana oli aika yleistä toi kuivuus ja samantyyliset kivutkin oli.. Mutta onkohan tää kuivuus normia täs kohtaa? Tuo pienen pieni määrä rusehtavaa sai kyllä pessismisti vaihteen päälle. Nyt on ajatuksista kiellettynä kaikki raskauden jatkumiseen viittaavatin asiat... Vaikka jopa verenvuoto on normaalia raskauden aikana, niin silti ajatukset ei anna periksi. Neuvolasta kysyin mielipidettä ku ajattelin et jos se on tulehdus. Ei vastannutkaa se oma hoitaja vaan joku tympeä nainen. Oli sitä mieltä et jos oikeen tuntuu et se on tulehdus niin käydä tk lääkärillä. Ja jos kivut pahenee ja verta alkaa tuleen niin naisten polille. Mut onko sinne menolla mitään järkeä ku jos tulee km niin sitä ei paljon sit estellä.. :/

Anteeksi kaikille synkkyyteni. Tämän pitäisi olla iloinen keskustelu iloisesta aiheesta. Mutta pelko saa kaiken näyttämään niin kauheelta :/
 
Viimeksi muokattu:
Onnea muillekkin vasta plussanneille! <3

Toivotaan Pölö- ettei tuo vuoto olisi mitään kummosempaan! Varmasti alkaa mietityttämään synkimmät asiat :/ Mä oon myös ite tämmönen stressaaja raskaus-aikana.. Pitäsköhän sun ihan oman mielenrauhas vuoksi käydä lääkärillä? Jos ne siellä vaikka kahtosivat että kaikki ois ok?

Onko muita joilla ei oo yhtään ruokahalua?? Voisin olla päivät syömättä! Huono olokin tullut takaisin tämän takia ja oli lähellä etten äsken juossut vessaan oksentamaan :S Huippaa ja kaikkee muuta kivaa.. Tämän päivän oon periaatteessa maannut sängyllä tai sohvalla ja esikoinen on kahtonut Nallepuhia koko päivän. Omatunto tästäkin jo soimaa. Aatella jos tämä jatkuu sinne 20vko asti, niinkun aiemmassa raskaudessa! :/

Nyt hyviä vinkkejä mitä voisin päivän mittaan napostella? Suolapähkinöitä sain alas vielä eilen, mutten tänään.. Rusinat ovat ainoita joita haluan syödä. Huoh.

Ja minä jo ostelin vauvanvaatteitakin! En vaan voinut vastustaa.. Minulla on jotenkin niin poikaolo kuin olla vaan voi! Onko muilla jo aavistuksia? Edellinen alkuraskauden aavistukseni meni väärin ja aloin kuukautta ennen rakenneultraa näkemään pelkästään tyttöunia ja sillon vaihdoinkin arvioni tyttöön :D Joten nyt en tuota poikaa vielä aivan lukkoon lyö, unia odotellessa :)

Itellä myös synnytysajatukset nostivat heti päätään, kun plussan tein. Ensimmäinen synnytyksenihän oli aivan ihana ja mahtava! Se oli nopea ja lähes kivuton! Kesti kokonaisuudessaan n.6tuntia. Eli aika nopea oli näin ensisynnyttäjällä ja jos nyt tuo aika vielä puolittuu, niin mä pelkään etten sairaalaan kerkiä synnyttämään :( Synnärillä vaan sillon sanovat, että seuraavan kanssa kun alkaa pieniäkin supistuksia tulemaan, niin heti ambulanssilla sairaalaan. MUTTA kun viimeksikin niitä supistuksia tuli jo rv30 lähtien, niin saa nähä montako hukkareissua tulee nyt käytyä..

Mutta nyt taas makuuasentoon -_-

miranja 5+4
 
Pölö- mulla tuli edellisessä raskaudessa siinä joskus ehkä 7-10vk paikkeilla rusehtavaa vuotoa ja vähän vertakin paperiin. Mitään hätää ei kuitenkaan ollut. Lääkäri sanoi, että se kuuluu asiaan ja se on tosi yleistä. Liittyy jotenkin siihen kiinnittymiseen tai voi tulla ns. "valemenkat". Mulla johtu varmaan siitä, kun oli tosiaan niin kuivat ja hauraat limakalvot, niin siellä sitten joku pieni nirhauma tms. Mutta jos on menkkamaisia kipuja, tai kova vuoto, niin sitten menisin näyttämään. :)
 
Miranja: Pitäis todellakin käydä, mutta mulla on niin suuri kynnys mennä päivystykseen lääkärille. Ja yksityinen maksaa. Eikai täs auta ku mennä päivä kerrallaan...

Seinisipe: Kuulostaa lohduttavalta! Varsinkin tuo että kuivuutta on ollu jollain muullakin.. Itsekin mietin että jos on niin kuivaa et olis jotai haavaumaa.. Pitänee mennä lääkäristä hakee rohtoja jos pysyy juuri tälläisenä.. Vieläkun tietäis kuuluuko tää paineen tunne alavatsassa perus oireisiin :) Ai niin, piti vielä Seinisipe kysyä, et voiko kiinnittymisvuotoja tulla sit vielä viikoilla 7-10. Vai ymmärisnkö sun viestiä jotenkin väärin..

Losa:n kuulumisia kans tääläkin päässä pohditaan.. Toivottavasti kaikki on hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Tiia, voitko lähettää osan siitä energiastas tähän osotteeseen? :D

Pölö sitä vielä, että minullakin ensimmäisessä raskaudessa oli menkat vielä pari kuukautta päällä, vaikka olinkin raskaana. Onneks en tuota raskautta sillon tiennyt, koska ois varmaan muuten hermoromahdus tullut! Ja siis toivottu raskaus oli, mutta sekään ei helposti alkanut joten aloin jo luulla, etten voi raskaaksi koskaan tullakkaan.. Onkos sulla koska neuvola?
 
Päivitetty tähän!

Kiitos kaikille "huolenpidosta", voin edelleen paksusti ja olen siis uskoakseni vieläkin tukevasti raskaana :)

Vuoto on ollut eilisestä lähtien poissa ja pahoinvointi on tullut ilmeisesti jäädäkseen, kuin myös tajuton väsymys. En muista valitinko jo siitä, mutta jos valitin, niin nyt valitan vielä enemmän :D En kertakaikkisesti pysy hereillä ja olo on aivan, kuin krapulassa :ashamed:

Kuten jo päätin, jos en enää tänään vuoda, en asiaa enempää meinaa jäädä pohtimaan. Joten se siitä. Nyt mietin tulevaa vain positiivisessa valossa. Ja kieltämättä se on vähän helpompaa nyt, kuin pahoinvointikin kotiutui tänne meille. Sen puuttuminen kun oli kovin kummallista.

Jos vanhat merkit pitävät paikkaansa, pahoinvointi kasvaa melko suuriin mittoihin, mutta ehkä tässä on vielä 1-2 päivää ns. armonaikaa elää edes suunnilleen normaalia elämää. Poikkeuksena 24/7 nälkä. Mun on saatava ruokaa TUNNIN välein, tai melkeen pääsee itku. Mahaa sattuu ja tulee paha olo ja heikottaa ja kiukuttaakin. Paino on noussut jo 2 kiloa ja tiedän, että se nousee seuraavan kuukauden aikana lisääkin. Mutta en todellakaan jaksa ottaa siitä nyt stressiä, vaikka olenkin ylipainoinen.

Kunhan tämä jatkuva nälkä-olo tasoittuu, laitan syömiset parempaan ruotiin. Näin olen tehnyt ennenkin (mulla rd-taustaa) ja painoa on lopulta tullut vain 8 kg ja synnytyksen jälkeen olen painanut tällöin vähemmän, kuin ennen raskautta. Ja nuo kaikki 8 kg tulivat siis viikkoon 20 mennessä, sen jälkeen ei paino noussut grammaakaan. Tämä alku on mulle tosiaan aina vähän haastavaa, mutta kyllä täältä vielä noustaan :D

Jos massiivinen pahoinvointi alkaa, en varmaankaan jaksa mitään kirjoitella. Päivitän aina kun jaksan, mutta muutoin saattaa olla, että seuraavan kuukauden olen melkolailla hiljaa. Mutta toivon nyt kuitenkin, ettei tällä kertaa mene pahoinvointi yhtä rankaksi, kuin aiemmin.

Synnytyksestä oli ollut puhetta. Se on ihan paskaa puuhaa, jos ihan suoraan saa sanoa. Kyllä siitä hengissä selviää, mutta ei se kivaa ole. Ja se joka väittää, että kivut loppuu siihen, kun saa vauvan syliin, valehtelee. Sitten vielä tikataan ja kohtua painellaan monta päivää ja jälkisupistukset (yleensä kyllä lieviä vielä 1-2 lapsen jälkeen) jotka olivat niin tajuttoman kovia, että huusin kivusta ja pyysin miestä soittamaan ambulanssin. Noh, ehkä tuli nyt vähän karrikoitua, mutta koko synnytys on mielestäni niin epäinhimillinen tapahtuma, etten käsitä, miksi luonto naisen moiseen tapahtumaan pakottaa. Onneksi kaikkien synnytykset eivät ole yhtä epämiellyttäviä, kuin omani. Osa kavereistani on kokenut synnytyksen täysin erilaisena tapahtumana, kuin mitä minä. Mutta mä olenkin tällainen kipua kovasti pelkäävä nössö :D

Losa 6+5
 
Miranja: No vasta helmikuun 12 pvä olis neuvola-aika. PFF!! Ajattelin tuossa kun Losan tekstiä lueskelin että jos vielä sunnuntaina on rusehtavaa niin maanantaina soita TK:n puolelle.. Josko saisin jonkun lääkäriajan. Ainakin katsastaan ton kuivuuden josei muuta. Ajattelinkin et olis kyl PALJON helpottavampaa jos vaikka ei jostain syystä ois heti tienny olevansa raskaana, ei tarvis joka asiaa ihmetellä ja panikoida! Mutta, kuten aiemmin jo sanoin. Miss pessimisti kun tuli mieleeni, se ei sieltä lähde. Ja jotenkin olen vain valmistautumassa pahimpaan..

Losa: Todella mukava kuulla että paremmat olot siellä soittelee ja tuhruttelu on pysyny poissa! Jotenkin saan voimia sun tilanteesta, jos näin voi sanoa. Ajattelin kokeilla samaa päättäväisyyttä... Jos sunnuntaina ei näy enää väriä niin sitten annan asian olla..
 
Losa: Ihanaa et voit hyvin! <3 Hauska toi sun tilitys tosta synnyttämisestä :-D Mulla on kyllä jo ikävä synnyttämistä ja aattelin punnata tän nelosenki kylvyn ja särkylääkkeen voimalla (se särkylääke ei kyllä auttanu mitään) :--D

Pölö: Mulla oli kolmosen odotuksessa verenpurkauma kohdunsuulla joka vuoti juurikin ruskehtavaa vuotoa muutaman päivän.. Sitä tuli ihan tiputtelemallakin kun kävi vessas. Eli älä murehdi liikaa, sitä vuotoa oikeasti on monella ja ei tarkoita välttämättä mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Pölö-
Siis onko muita jotka PALELEVAT ihan toden teolla?!?
Voi olla että nää paukkupakkaset myös edesauttaa asiaa,mutta kyllä tää tärinä on jo normaalista poikkeavaa :O
En muista että edellisissä ois näin ollut,mutta toisaalta edellisissä alku ollut kesällä..

T.Jääkalikka 7+1 ;)
 
Pölö- jos muistan oikein, ni lääkäri sano mulle sillon, että se vuoto liittyy istukan kasvamiseen. Ku alkuraskaudessa istukka voi hangata kohdunsuuta ja se aiheuttaa sit vuotoa. Kun kohtu kasvaa, ni istukka siirtyy ja verenvuoto loppuu. Mulle sanottiin, että se on paljo yleisempää esikoista odottaessa. Mutta voi tapahtua seuraavaltaki. :) Näin mä ymmärsin. Tottakai sitä mieli pyörittää asioita ja aina sitä pahinta pelkää. Ja tosiaan niihän se on, että jos km tulee, niin ei sitä mitenkään estellä. Itsellä yks km takana ja vuoto oli tiputtelupäivän jälkeen heti jo runsasta. :/
 
Mirka J: Joo täällä kans palelua! Varsinkin illat pahimmat. Yötkin pitää nukkua pitkikset jalassa, muuten vaan tärisin peiton alla :D

Sipsi näkyy uppoovan! Nyt ekan kerran tänä päivänä sellanen olo, että olo on normaali ja hyvä! Kauhulla ootan, kun pahoinvoinnin huipun pitäisi tulla vasta parin viikon päästä. Yöks. Varmaan joudun pönttöä halailemaan. Toinen on että täällä liikkuu se norovirus.. Oispa huippua saada se nyt samalla!

Losa: Nyt nimenomaan juuri pelkäänkin noita jälkisupistuksia, kun toinen tulossa. Kuulemma monesti pahempia, kuin itse supistukset! o_O Ekan kanssahan niitä en juurikaan huomannut. Ja hieno homma, että kaikki hyvin! Nyt nautit! :) Ja Pölölle peukkuja ja nyt positiivisin mielin eteenpäin. Sillä pääsee jo yllättävän pitkälle :) Ja toivottavasti saat ajan tk:lle tarvittaessa. Tulee muuten olemaan piiiitkä aika oottaa tuota 12päivää.

miranja 5+4
 
miss_piggy
Mulla edellenkin täysin normiolo :D Ruoka maistuu yhtä hyvin ku ennenki, enkä oo enää niin tarkkaillu syömisiäni ku plussa pärähti. Minähän olin sillä vähähiilarisella hetken aikaa.
Flunssa sitten vaan iski päälle :p Onko kukaan muu huomannu, että vastustuskyky kaikille taudeille olis heikentyny näin alkuraskaudessa?

miss_piggy ja mini-possu 6+2
 
Jospa sitä vähän yrittäis kirjotella :)

Väsymys on täälläkin ihan omaa luokkaa ja nukkuisin niin paljon kun vaan mahdollista :)

Mirka J. Miä palelen ihan hirveest, se tulee viel jotenki "kropan sisält" ettei oikein auta lisä vaatteet tms. Oon yhdistän sen myös siihen kun en saa syötyy ni kroppa ihan energia vajeessa.

Synnytyksistä, ne on mullakin ihan oma lukunsa.... Ensimmäinen kesti 36 tuntia ja pääty sektioon tarjontavirheen takia. Niitä ihan kunnon supistuksia oli se koko aika ja aika tuskallinen kokemus. Toisesta supisti 3 vuorokautta, virallinen kesto 26h50min ja syntyi lopulta alakautta imukuppi avusteisesti taas väärässä tarjonnassa. Elättelen toivoa edes himpun helpommasta synnytyksestä :) Onneksi noistakin hengissä selvitty joten menee miten menee lopputulos sitten kuitenkin sen arvoinen :heart:

Huh, nyt taas tekee pahaa joten pitkälleen..

Astre ja pikkuinen 7+3
 
Vuodoista, mulla on tullut kummassakin raskaudessa aina alussa tota rusehtavaa vuotoa, se on ihan normaalia :)

Oireita mulla alkoi oireet jo paljon ennen kun testissä näkyi mitään. Kamala pahoinvointi ja väsymys, palelen ihan koko ajan, pää särkee, maha sekaisin, alavatsa nippailee ja sattuu, kovat repimiskivut, närästys ja sokerina huipulla: rinnoista alkoi tulla maitoa heti kiinnittymisen jälkeen. Viime kerralla ei ollut muuta kuin pahoinvointi. Ainakin tietää oireista että paksuna ollaan ja tukevasti :D ainiin ja näkisitte täm turvotuksen... Pitää lukittautua neljän seinän sisään jos aion salata vielä raskauden, maha näyttää siltä kun olisin 6. kuulla :D
 
Hei tässä kun moni on puhunu menevänsä sinne varhaisultraan niin tietääkö kukaan maksaako sairauskassa
tai siis korvaako sairauskassa siitä jotain? kun aloin puhuu miehelleni saunassa että "vähän" jännitän et jos tää meneekin kesken tai jos selviin sinne viikolle 12 ultraan ja sit selviiki ettei tuol ookkaa ketää :( ni mies sanoi et mikset mee esim. mehiläiseen ultraukseen jo aiemmin ja mies olisi sitä mieltä et kyl sairauskassan pitäisi siitä
jotain korvata, onko kellään varmaa tietoa?!

palelusta joku kyseli, juu on ihan sairasta tää "horkka"-olo, kun se alkaa niin mikään ei sitä helpota, itellä oon huomannu et se iskee vähän ennen kun alkaa väsyttää eli monta kertaa päivässä :D
 
Tervehdys tuolta elokuisten puolelta!

Tulin hienovarsisesti rohkeimpia Tamperelsisia odottajia kutdumaan Tampereen mammat 2013 kerhoon, jos on kiinnostunut esim. jossain vaiheessa tapaamisista! Ja toki voi liittyä missä vaiheessa raskautta vaan jos vielä tuntuu liian aikaiselta!!

Ihanaa odotusta tänne kaikille! :)

Kerho löytyy tuolta ylhäältä kerho -osiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Jep, täällä kans palellaan.
Yks päivä mulla oli kolmet housut, sukat villasukat, ja sellaset tossut vielä siinä päällä. paita, huppari, ja pitkä villatakki. Sitten vielä peittojen alla, ja VIELÄKIN OLI KYLMÄ!
ihan mahorotonta tää palelu.

aamulla kun herää on heikko olo ja väkisin pitää tunkea jotain suuhun, yleensä juomista. sitten siinä muutaman tunnin ajan yritän koota ittiäni syömään jotain ja nousemaan kunnolla tähänkin päivään.
Kahvia ei pysty juomaan ei enää pitkä'än aikaan ole pystynyt. ja muutenkin tosi valikoiva oon nyt mitä suuhun voi laitaa ettei tuu yökkö. päivän mittan itten olo hiukan paranee ja illalla pystyy syömään jo hyvin, mutta pian taas syömisen jälkeen tulee paha olo.

Väsy ei ole enää niin kova ja tuntuu ettei öisin saa nukuttua niin hirveen hyvin, on vaan sitä pyörimistä koko ajan.
Koskahan nukkumisasento sitten muuttuu, kun nukun aina mahalteen.. ja oon kokenut sen joka raskaudes ongelmaks kun ei enää voi kun maha on eessä. OOnkin suunnitellut mielessäni monet kerrat kuinka pitäis valmistaa sellanen patja raskaana oleville missä on kuoppa keskellä että sen mahan saa siihen ;)

Mutta mutta, kaikin puolin ihan ok mennyt. ei vaan oikeen osaa tajuta onko raskaana viel.
aina kun on pahoja oloja ja valuu sängyn pohjalle niin sitä tulee miettineeks että oliko tää nyt sitten viisas ratkaisu ym. mutta jo taas kun rupee olot helpottaan niin vähän jo rupee nauttimaankin.

6+6
 

Yhteistyössä