Syyskuun suloisuudet 2013 *Tammikuussa*

Elossa ollaan! Täällä kaikki mahd. Raskausoireet on potenssiin 100 kaikista pahiten pahoinvointi, joka päivä luen täällä teidän juttuja mutta ite en nyt jaksa vähään aikaan mitää kirjoittaa. Kiva on lukea teidän tekstiä. Uusille onnea ja tervetuloa!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kiitokset ultrakysymykseeni vastanneille!:)
Terkkarin mielestä tuo 13+1 aika on hieman myöhään,mutta täällä kuulemma rajana periaatteessa 13+6..Eli kai se sitten on ihan ok?? Yritin soittaa Jorviin ja varmistaa vielä, mutta eipä siellä kukaan vastannut,vaikka soitin varmaan sata kertaa sen kahden tunnin soittoajan puitteissa! Koko ajan oli (olevinaan) varattua...Eka kerralla sinne soittaessani pääsin kyllä ihan heti läpi..Nooh,soittelen huomenna uudestaan,jos vastaisivat..
 
Tervetuloa uusille odottajille!!! :flower:

Hullu Amalia Veriseulalla ja nt-ultralla tutkitaan sikiön kehityshäiriöiden riskiä. Tuossa on linkki, joissa kerrotaan näistä seulonnoista enemmän (bongasin tämän esikoisen raskauden aikana) http://huslab.fi/ohjekirjan_liitteet/seulonta_alkuraskaudessa.pdf

Vauvakirja meillä on esikoiselle sekä yksityiseen blogiini kirjottelen myös esikoisen kehittymistä ja tekemisiä. Esikoisen odotusajalla kirjottelin myös tänne ja olen poiminut tekstini koneelle talteen. Mahakuvat ovat myös tallessa. Kuvailin melkein joka viikko mahan kehitystä. :)

ON Voisko joku antaa mulle lisää energiaa?? Olen niin saamaton, väsynyt enkä jaksa tehdä oikein mitään. Kotikin näyttää siltä, että laiskimus asuu täällä. Huohh! Mahaa turvottaa älyttömästi näin iltaisin! Miten tämän pystyy pitämään salassa sukulaislta viikonloppuna...

Huomenna eka neuvola, jänskättää! Ajattelin kysästä, jos yritettäis kuunnella sydänääniä, mut luulen, ettei neukkutäti siihen suostu...

Kirskis 7+6
 
Ekassa raskaudessa ei kerrottu kenellekään ennen ekaa ultraa, nyt olen kertonut kahdelle kaverille, sellaisille, joiden kanssa haluaisin puhua myös huonoista uutisista.

Menin nyt sitten tyhmyyttäni lukemaan keskustelua down-lapsista, ja mielipiteitä abortin puolesta ja sitä vastaan. Pahaa tekee pelkkä ajatuskin siitä, että joutuisi tekemään tuollaisia päätöksiä :'(
 
Taidan liittyä vihdoin seuraanne kun olen täällä sivussa jo pari viikkoa lukenut teidän juttuja :)

Täällä siis odotellaan toista lasta, takana ensin lapsettomuutta 3 vuotta, hoidoissa juostiin reilu vuosi, yksi kohdunulkoinen raskaus ja sen leikkaus, sitten vihdoin ekasta IVF-hoidosta plussa joka tuhisee tuolla sängyssä nyt, ikää on 11kk ihan kohta. Tämä toinen tärppäsi luomusti, aika puun takaa kun oltiin jo varauduttu, että maaliskuussa aloitetaan taas hoidot (7 alkiota olisi pakkasessa).

Laskettuaika on vielä arvoitus, sillä kerto oli ihan mitä sattuu, mutta omien laskujen mukaan ehkä 8+3.. Huomenna on jo toinen ultra, eka tehtiin pari viikkoa sitten ihan vaan sen KU:n takia kun on isompi riski saada se uudelleen, mutta sieltä löytyi pieni kohdusta ja sydänkin jo sykki hurjasti :heart:

Huomenna siis pitäisi saada tarkempi arvio siitä lasketusta ajasta!

Ai niin, asun ulkomailla Italialaisen aviomieheni kanssa, Suomesta läksin 5 vuotta sitten ja ikää on nyt 32v.

Mukavaa päivää kaikille,kirjoittelen lisää myöhemmin!
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Onnea Sharona!

Ja minä ehdin jo eilen huolestua, kun ei etonut yhtään. Tänään se tuli takaisin. Onneksi ei kuitenkaan kovin pahana, mutta etoo silti. Me ei olla kerrottu kenellekään. Kai sitten ultran jälkeen?

Hullu Amalia Mä olen huomannut, että mun ei kannata kauheasti lueskella etukäteen mahdollisista ongelmista. Tulee turhaan stressiä ja ahdistusta. Päivä kerrallaan eteenpäin ja ongelmat taklataan sitten jos niitä tulee vastaan. Tosin helpommin kirjoitettu kuin tehty. Onneksi mulla on mies, jonka jalat on erittäin tukevasti maan kamaralla.
 
No tänä aamuna se sitten tapahtu!
Just sain onneks hepat ruokittua kun juuri nautittu aamukahvi lensi kaaressa pihalle ja hieman vatsahappoja seurasi perässä,YÖK! Eli enään ei todellakaan kannata lähteä ulkohommiin ennenkuin jotain syö...

Vielä ei olla sukulaisille kerrottu,ajateltiin että ite sitten saavat arvata kun maaliskuussa juhlistetaan lasten syntymäpäiviä (luulis ton mahan jo sitten näkyvän) ;)

Eilinen meni kivasti; saatiin eläinlääkärin kanssa hevonen kuntoon ja makoilin koko päivän :) Illalla otin itseäni niskasta kiinni ja siivosin oikein urakalla (ei oo oikeen energia työpäivien jälkeen moiseen riittänyt viimeaikoina) Tänä iltana ei sitten olekaan muuta ohjelmassa kuin sämpylöiden leipominen ja löhöily,hevosia unohtamatta ;)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
Mirka J. & AkuElma 8+6
 
Hei!

Liittyisin mukaan tähän porukkaan. Olen 31-vuotias kolmannen lapsen odottaja. Esikoispoika on syntynyt lokakuun lopussa 2010 ja tämänhetkinen kuopus tammikuun lopussa 2012. Kolmosen laskettu aika on ultran mukaan 19. syyskuuta. Kävin siis ultrassa tämän viikon maanantaina, ja siellä näkyi syke ja kooltaan viikkoja vastaava sikiö.

Edelliset raskauteni ovat menneet muuten hyvin, mutta kärsin voimakkaasti pelosta, että sikiö kuolee kohtuuni. Pelkojeni vuoksi olenkin ollut neuvolan sijaan äitiyspolin seurannassa, ja toinen raskaus samaisesta syystä käynnistettiin, kun 38 viikkoa tuli täyteen. Näin tapahtunee tälläkin kertaa, sillä taas pelot jylläävät kovasti :(. Haluan pikkuisen, mutta pelkään aivan koko ajan taukoamatta - nyt keskenmenoa ja myöhemmin sitten kohtukuolemaa.
 
Heips kaikki odottelijat! :) Täälläkin alkaneet tällä viikolla pahoinvoinnit. :s Ja neuvolassa käyty, joten lasketunajan vois mulla muuttaa tohon 21.9, en saa tän tekstin väriä muutettua. :ashamed: Hyvää odottelua kaikille! ;)
Oubou & Muksutin 6+4
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Voi yök mikä olo. Aamu ja aamupäivä meni töissä reippaasti, ei mitään huonoja oloja, mahan nipistelyä tai mitään.. mutta kun kello löi 1, niin en tienny miten päin olisin ollu. Oksettaa, maha tuntuu olevan sekaisin vaikka mitään ei mistään tule. Päätäkin särkee. Onks tää nyt sitä raskausajan pahoinvointia?
Nää olot pysyy kyllä hallinnassa jos syö aika vähän väliä jotain, eikä päästä itseään nälkäiseksi.

Neuvolan kyselykaavakkeet tuli, 5 lappua pientä pränttiä täytettävänä illalla, jee!

Ps. Väsyttää ihan sairaasti :headwall:
 
Moi! Voisin vielä tammikuun puolella liittyä seuraanne.
Eli jos olen laskeskellut oikein rv 5+2 ja odottelen ensimmäistäni. Asia tuli ihan puun takaa, mutta hitaasti oon yritellyt suodatella asiaa.
Olen ollut suhteellisen vaivaton, ainoastaan rinnat on olleet turvonneet ja välinäistä kivistely alavatsassa. Ja toivon että pysyy tälläisenä sillä opinnoissa alkaa ensiviikolla tiukka kolmen viikon putki, huh.

Joten minut kai voi listä listaan meme:)/23v/LA 30.9/ensimmäinen lapsi
 
Tervetuloa uudet mukaan :)

Nyt sitten iskenyt tähän mammaan 24/7 ällötys, etomus..huonoa olo pukkaa, koko ajan pitäis jotain syödä, kun syömisen lopettaa huono olo palaa.. :x kylmä on jatkuvasti, yöksikin joutunut villasukan laittaa jalkaan :D

Ens viikko koulusta vapaa, taidan nukkua koko viikon! Sitten alkais rankka viiden vkon harjoittelu, ja rankkaa tulee olemaan jos tämä pahoinvointi ei hellitä, tai pahimmassa tapauksessa alkaa pöntön halailu..

Me ei olla tästä raskaudesta vielä kerrottu kuin muutamalle ystävälle, jotka tienneet vauva toiveista :) muut saavat sitten aikanaan huomata kasvavasta mahasta, tai pöntön halailusta jos se alkaa : /

Meme huomasin, että meillä sama ikä ja sama LA :D

Vointeja kaikille :heart:

Tytymamma + murunen 5+2 :heart:
 
Kristyr Mulla samana päivänä neuvola, eli 5.2 :) En kyllä ole vielä yhtä pitkällä.

Nyt on alkanut huonovointisuus pikkuhiljaa lisääntyä. Ei ole vielä tarvinnut pönttöä halailla, mutta tuntuu, että kohta voi olla senkin aika. Lähinnä kasvikset ja hedelmät maistuvat nyt. Kaikki leivokset ällöttävät ja sokeri ja lihan haju.

Mona Lisa 5+3
 
Hei!

Tervetuloa uudet, paljon teitä taas onkin! Onnea plussista!

Täällä noi kirjoittelut on vähän harvanlaisia kun kädet on suht täynnä noiden poikien kanssa ja ei kauaa jaksa koneellakaan istua.
Mulla on pahoinvointi melko lailla vielä lisääntynyt. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta koko ajan tekee pahaa ja varsinkin vatsan ollessa tyhjä. Vaikka on nälkä, niin mitään ei tee mieli vaan kaikki tekee pahaa.. Vaikka onkin kolmas raskaus meneillään, tää tuntuu niin uudelta, koska kahdessa ekassa ei ollut edes minkäänlaista ällötystä.
Tissit on myös ajoittain kipeät, eilen pystynyt vatsallani nukkua.. ja hitsi, mikä väsymys!! Kuten joku kirjoittikin, niin kun väsymys iskee, se iskee sitten kunnolla! Tänään oon ollut ihan kuutamolla. Noh, kai tää tästä.

Maanantaina olin myös kunnan tarjoamassa varhaisultrassa ja kaikki oli hyvin ja yksi pieni sydän jumpsutti reippaasti :) Nyt pitäisi tilailla np-ultraan aikaa.

Viikonjatkoja kaikille!
 
Tervetuloa uudet odottajat!! :flower:

Listan päivitykset saadaan kuntoon sitten helmikuun pinoon. Ajattelin sen väsäillä joko tänä iltana tai sitten huomenna illalla ellei Losa ole pahoinvoinniltaan kerennyt sitä jo tehdä.

Helmitoivo Onko sinulle tapahtunut jotain, kun tunnet noin voimakkaasti pelkoa? Mulla oli esikoisen raskaudessa myös pelko päällä, joka johtui alkuraskauden keskenmenosta ennen toista raskautta.

ON Ensimmäinen neuvola oli tänään. Ei siellä mitään ihmeellistä ollut. Tosin neuvolan vaaka näytti aivan järjettömiä lukemia :ashamed: Sanoinki neuvolatädille, että tämä näyttää nyt aivan väärin :D Sydänääniä ei suostunut kuuntelemaan, kun heidän laitteella kuulee vasta +10 eteenpäin... Ensi viikolla ultraan, jolloin selviää tarkemmin LA.

Kirskis 8+0
 
Pääsin läpi Jorviin jee ja sanoivat,että tuo rv 13+1 on ok sille ekalle ultralle,joten luotetaan sitte siihen:)
Mulla on aivan kaamea olo,tää lenssu ei lähe milläään ja tänään kävin lääkärissäki. Virustaudiksi diagnosoivat (otettiin verikokeet), eli ei muuta ku lepoa vaan..Poskiontelot on kyllä kippeet ja kuumetta vaan pitää, toivottavasti nyt menis ohi!!! Ärsyttää tää sairastaminen niiiiiiiiiiin paljon. Tietty alan pelkäämään,että vaikuttaako tää tuohon Pikku-Napuraan mahassa..Oireet on tän lenssun myötä ihan kadonneet????? Vainoharhaiseksi alkaa tulla:|

Terkuin Moonan+Napura
 
Kirskis kiitos muuten linkistä. Sehän taitaakin olla siis se ihan sama vanha seula, jostain syystä ymmärsin hoitajan äänensävystä, että tää kaksoisseulonta olisi joku ihan uusi juttu.

vipeltäjä Joo, selvästi oli virhe tuo lueskelu. Yritän nyt unohtaa lukemani ja edetä raskauden kanssa päivä ja asia kerrallaan :)

Tervetuloa uusille minunkin puolestani! Voimia kaikille hankalasti oireileville, täällä oireita on kovasti vähän. Pahoin kyllä pelkään että perästä tullaan...
 
Moi! Täällä ilmottautuisi yksi uusi vielä mukaan. Oon käyny näitä teidän kirjoituksia lukemassa päivittäin. Ite tosi varovaisesti suhtaudun tähän raskauteen. Mulla on keskenmeno takana viime kesältä. Menetyksen pelko on suuri, joten yritän vielä suhtautua tähän neutralisti. Sitä yrittää varmaan suojata muka itteänsä, ettei sit tuntuis niin pahalta jos tääkään ei nyt kantais pitkälle. Tietoja: ikä 29, la 27.9,4 lapsi, PKKS
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, ja tsempit meille kaikille näiden olojemme kanssa.

Täällä ollut ihan hirveä päivä, aamulla ei mitään töihin mennessä, ja jo ajattelin, että oliko tämä tässä kun ei tunnu miltään...iltapäivän puolelle kun kkääntyi, niin pelkkää piinaa on ollut tämä päivä, yököttää, turvottaa ihan hirveästi, paleltaa, mikään vaatekerros ei tunnu riittävän. Ja kovasti kiukkuinenkin on toiselle tullut oltua, ja aivan suotta. Joten eiköhän tässä vahvasti kaikki vielä hyvin ole. Odotellaan jo ensimmäistä neuvolakäyntiä joka osuu kanssa ystävänpäivälle :heart: Osuukin sitten jo 10:nnelle viikolle tuo käynti, että kaipa sen ultra-ajan ehtii sitten vielä aikatauluun sovittamaan.

Nyt painuu takaisin unille tää Plamsu75 ja masuasukki 7+2
 
Moikka! En ole ihan alun jälkeen tänne palstalle kirjoitellutkaan vaan lähinnä tuolla fb:n puolella. Täytyy nyt lueskella täällä kaikkien kuulumisia läpi :)
Oikein Paljon Onnea kaikille plussanneille!!
Mut voisi lisätä listaan, koska nimeäni ei siellä näy eli amelie`/ 33v/ 2. ja 3. lapsi/ TYKS/ l.a 2.9.
Täällä odotellaan siis kaksosia ja tähän asti olen välttynyt pahemmilta raskauspahoinvoinneilta :)
Tsemppiä kaikille odotukseen!!
 
Tänään sitten oli ensimmäisen kerran kunnolla aamupahoinvointia. Mutta vaikka olo olikin herättyäni aivan kamala, niin silti olen onnellinen. Joku merkki siitä, että hormonit jylläävät :).

Ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi vasta viikolla 11 ja toisessa ei ollut edes kuvotusta.
 

Yhteistyössä