Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

onnea vauvautuneille :heart:

( . ) viimeinen neuvolalääkäri oli tänään ja sieltä kuulumisia:
rv 36+5
painoa tullut kaiken kaikkiaan n. 8kg
RR:109/81
RT ja syke 130
Kohdunsuu: kiinteä/pehmeä (vaikee sanoo kummassa ruudussa rasti on!!)
kaulan pituus 2,5cm (aiemmin 3 cm)

uskalsi epäillä et tuskin laskettuun aikaan asti masussa viihtyy, mut tiedä häntä! vauvan koosta kyselin, mut ei siitäkään sanonut juuri mitään, ei kumminkaan aihetta mennä ä-polille synnytystapa- tai painoarvioon..

kaveri oli saanut pienen pojan sunnuntaina ja soitteli äsken, ihanaa kun kuulu sieltä taustalta pienen tuhina :heart:

tiikkonen ja "JD" 36+5 (enää kaks päivää täysaikasuuteen...!)

ainiin ja kiitti vaippavinkeistä, tääl päädyttiin kans sit siihen liberoon, ku tuntu enemmistö sitä kannattavan ;)
 
Onnea ansuliini, Casanna ja Miau! :flower:
Ihanan kuulonen synnytys Casannalla ollu :) Hyviä myös nuo pienten lasten mietteet :D Miksi teillä oli muuten esikoinen mukana synnärillä?

Kohta taitaa tulla lisää onniteltavia, monella ainaki kuulostaa supistuksia olevan ja muuta semmosta... :D
Itellä ei ole vielä kiire... Kaikenlaista hommaa olis ennen ku vauva saa tulla :D Toisekseen vakaasti uskon edelleen että tämäkin syntyy la:n jälkeen... Syyskuun lopulla tai sitten ihan lokakuun ekoina päivinä jos olis synnärille asiaa, näin oon vähän miettiny et taitaa käyä... :D

Synnytystä enteileviä merkkejä...
Esikoisesta oli ya-kontrolli rv.41+1. Lääkäri pyöritteli kalvoja irti ja sano et syntyy viikonlopun aikana, sillon oli siis torstai. Maanantaille laitto kuitenki varalta ajan käynnistykseen "jos ei ole valmista tullu"- näin lukee papereissa :D

Sen jälkeen hennosti jomotteli mahaa ja sitten illalla saunassa bongasin limatulppaa... Jota sitten valu pitkin yötä... Seuraavana päivänä alko supistelemaan kovemmin ja iltapäivästä alko vessassa ramppaaminen ku suoli tyhjeni... Yöllä sitten lähettiin synnärille ja poika synty lauantaina puolen päivän jälkeen :heart:


Mä oon ollu karseessa räkätauvvissa ja poikaki ollu sairaana :(
Onneks jotakin hyvääki sentään. Huomenna saan uuden ruokapöydän ja tuolit meille :D
Ja sitten perjantaina ukko tulee takasin kotiin :heart:

Talvicci ja Torsti rv.36+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vaippojen merkeistä, vielä omaa kokemusta, että meillä Libero aiheutti ihottumaa molemmille vanhemmille muksuille ja kätettiin aina pampersia. Moni kaveri sanonut samaa. Joten jos huomaatte vaippaihottumaa, se voi todellakin olla VAIPPAihottumaa, eikä vain märästä vaipasta tms. johtuvaa. Tosin joku voi olla myös herkkä Pampersille. Kunhan muistaa tämän niin jos oireita tulee niin muistaa kokeilla ensin merkin vaihtoa ennenkuin murehtii muusta.
 
Vaippojen merkeistä, vielä omaa kokemusta, että meillä Libero aiheutti ihottumaa molemmille vanhemmille muksuille ja kätettiin aina pampersia. Moni kaveri sanonut samaa. Joten jos huomaatte vaippaihottumaa, se voi todellakin olla VAIPPAihottumaa, eikä vain märästä vaipasta tms. johtuvaa. Tosin joku voi olla myös herkkä Pampersille. Kunhan muistaa tämän niin jos oireita tulee niin muistaa kokeilla ensin merkin vaihtoa ennenkuin murehtii muusta.
Meillä taas sitä VAIPPAihottumaa tuli Pamperseista :D

Onneksi on mistä valita :)
 
Onnea kaikille pienen nyytin saaneille! :flower: Hetken kun on lukematta ni jo on moni jakautunut. Jännää!!

Hassel: Kuulostaa nyt kuitenkin siltä, että pääset jakautumaan ennen mua. Hieman kateellisena toivottelen tsemppiä! :D

Tömpsis: Vertaistukea lähetetään ~~~~~ Mulla ei oo jääny noissa rintsikoissa ympärysmitasta kiinni vaan lähinnä kuppikoosta, huoh :headwall: Tilasin myös nuo samat imetysliivit jotka olit jo tilannut ja testannut. Saas nähdä kuinka mun käy...

(.) Kävin tänään käyrillä Jorvissa kun pari päivää Wövvin liikkeet on olleet tosi vähäisiä. No pääsin sitten perille niin tyttö päätti aloittaa hirmuisen mahasamban! Nolona sitten selittelin siellä, että "ihan tosi, ei ole kunnolla liikkunut pariin päivään" :ashamed: No, siellä oli tosi kiva lääkäri joka vakuutteli et tässä vaiheessa raskautta ei ole turhia käyntejä vaan toivotteli tervetulleeksi aina kun siltä tuntuu! Ihana! :) Sen jälkeen ei nolottanut enää yhtään! Ja tulipahan selvitettyä tämänhetkinen painoarviokin, joka oli n. 3,3kg

Freundin ja Wövvi 38+5
 
Freundin, mä lähettelen sulle sit suppareita, että pääset samoihin aikoihin tositoimiin :D ! Oon kyllä onnellinen jos tosiaan ens viikon to pääsen hommiin...jos oikeesti on jo sen 4.1kg niin...hui! Sulla onneks vielä sopusuhtanen. Jos vaikka menis kaks viikkoakin vielä (EI mee, mut hypoteesina ;) ) niin olis kuitenki reilusti alle nelikilonen.
Toi on just niin tota! Mun tuuria on aina kans se, että mikä ikinä vaivaakin niin kun vihdoin vaivaudut lääkäriin niin TUPS* kaikki oireet on hävinny! Onneks ottivat noin ihanasti sut kuitenki! Pisteet siitä Jorville!

PAMPERS vs. LIBERO: Meillä itseasiassa kans kuopus sai VAIPPAihottumaa Pampersista :O . Ja siis isommat liberosta...No toivotaan että nyt jaksan noita kestoja käyttää ahkerasti niin jospa ei tulis ollenkaan :D
 

Yhteistyössä