Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea Hipsunen ja muut vauvaantuneet:flower:

Täällä kans tultu samaan tulokseen...että voiko olla ärsyttävämpää lausahdusta "kun ei sinne kukaan oo jäänyt" tai sitten "kyllä se tulee kun se haluaa/on valmis":kieh:

Jiimille peukkuja että käynnistäisivät jo keskiviikkona=)

MioMiolle ja kaikkille sitä tarvitsijoille jaksuja:hug:

Oon kans monesti herännyt ite omaan kuorsaamiseeni:LOL:
Voi kun sais viellä muutaman tunnin nukuttua. Aamulla aloitetaan käynnistämään...toivottavasti saa lähteä synnäriltä pois nappulan kans että ei tulis mitään välipäiviä jos ei lähdekkään käyntiin "helposti":whistle:


muffi + nappula 41+0
 
Huomenta!

Tsemppiä kaikille käynnistyksee lähteville!! ;)

Te joilla synnytys käynnistetty niin kauanko on kestänyt että vauva on syntynyt? Kivut 1-10?


Täällä ei oo kehumista olossa.. eilisen ronkkimisen jäljiltä kaikki paikat kipeinä nyt sitte ei pääse sängystä ilman tukee ylös :(
Aamu alko hirveellä pohje krampilla.. ei kiva.
Huomenna olis hammaslääkäri jota kovasti nyt mietin että perunko vai en... Tiedä sitte minne asti seuraava aika menee..

Argh.. se tästä taas hetkeks..

MioMio Tsemppiä! Samassa veneessä ollaan.. :hug:

O&O + pikku jäppinen 40+3
 
MioMio mikäs siinä miehessä niin ärsyttää?jos silläki alkaa loppuaika painamaan,stressiä?eihän tää miehillekään helppoa ole...mut riippuu tiete mitä se siellä tekee et niin ärsyttää?otahan iisisti,tai siis yritä =)

Muffi ai sullaki käynnistetään ,yliaikaisuuden takia?täällä pitää olla 41+3 täynnä kuulema et alkavat käynnistään,ja mulla se sopivasti tulee huomenna,joka paikkakunnalla on niin erit nuo kaikki. Tsemppiä synnytykseen,eiköhän se synnytys siitä lähe ku hieman avitetaan ;)

Ja tuota käynnistämistä iteki mietin et kuinka kivut tulee kovempina ja kestääkö sit lyhyemmän aikaa vai,kertokaa te joilla on kokemusta =) niin ja millä teillä on nuo käynnistämiset tehty,sillä pienen pienellä pillerillä,tipalla,kalvojen puhkasulla vai?ja mikä on ollut tilanne synnärille mennessä,käynnistyksen aloittamisen syy?Paljon kysymyksiä :D

JiiMii&poju 41+2 (jolla PITI tulla ennenaikojaan,"ei tää loppuun asti pysy":LOL:) jos vielä kolmannen joskus teen niin lisään ite siihen viikon,eipä tarvi niin tuskailla!
 
Niin ja sit pessimistisyyteni herää eloon,siellä on joku fakin ihana lääkäri joka sanoo että että ei sulla ole vielä yliaikainen(sehän on yliaikainen vasta ku 2vk menny yli lasketun ajan) ja vauva on sopivan kokoinen ja paikat on hyvin auennu jne joten odotetaan että luonto hoitaa tehtävänsä!:mad:
mut toivottavasti olis vaikka se joka oli pari vk sitte ku olin yön,sellanen vanhempi kiva ukko joka silloin sano et ei käynnistetä ku ei ylikään olla,mut siitä on jo 2vk niin saisin sanoo et NYT kyllä,mie en jaksa!
...Niin tai sit mun mäihäl siel on edelleen niin täyttä ettei ota...no sit mie kyllä PETYN vaikka kuinka yritän ajatella että EI VÄLTTÄMÄTTÄ käynnistetä..

*muoks*lisäys
ja yksin mie täällä manailen :LOL: mitä keskusteluja kattoo niin kyllä näyttäs silti 41+ olean usea yliaikaisuuskäynnistys vanhan lapsiveden ja istukan toimivuuden takia,joten kyl mä toivos elän,siis en TOIVOSSA mut toivossa,hahaa,pitäskö mun mennä viel nukkuu...mutta ku Matti otti loparit!!

ja nyt ku lukee enemmän kommentteja niin useampi on vasta 42+,mut tapaus/pkkohtaistahan tuo on joten nyt lopetan..
mut tässä yks mistä sai naurut...
Muita yliaikaisia? - Plazan keskustelut ? Plaza

haha "jos et muuta keksi,syö suklaata ja runkkaa..." :LOL: oi voi,ei mull aihan noin kireel nuppi ole ku tuon ketjun aloittajalla...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Huomenta!

Onnea hipsunen tytöstä:flower:

Tosiaan tuntuu että sektioita tullu paljo... Ainahan sitä toivoo että sais alakautta synnyttää ja kaikki menis ok,mutta yllätyksiä sattuu ja vauvan ja oma terveys tärkeintä.

Jiimii ja muffi Onnea käynnistykseen!!!

Joko joko- kyselyitä ei oo tullu mutta usiampi kysyny että millon se sinun LA on? eivät muka usko että 2 viikon päästä... mulla tuo maha ei niin järin suuri oo ikkää ollu. vaikka kyllä jokapuolelta jalakaa ja kättä ja takapuolta työntyy:D

Mulla on tänään se kontrolliultra. Painoa katotaan että vauva on kasvanu hyvin.

Oma paino kyllä kasvaa...:whistle: On se vaan kumma että kauhia makianhimo ja yleensä syömishimo päällä. koko ajan pitäs jotai ämpätä naamaan. ompa kumma että paino sitten nousee. Viimeyönä heräsin auhiaan oloon,yökötti. piti samariinia käyä juomasa niin helpotti,närästää....

Ois täsä marjojen mehustamista ja muuta siivousta tämäpäivä eessä. Eilen tein 2 lenkkiä ja se tuntuu kropassa. Nyt vois vähän levähtää

Pai ja tyty tasan 38
 
Viimeksi muokattu:
Täällä helvetin huonosti nukuttu yö takana ja aamun sokerit 6,4 :( Johtuskohan tosta pyörimisestä vai mistä?
Tissejä särkee niin perkeleesti jos osuu vähänkin iho peittoon tmv. ja loppua ei tule...onks muilla samanlaista? Koko nänni tulessa ja rinta, sekä kun nänni kovettuu, niin särkee vielä enemmän...kosketusta ei kestä, eikä lämpöäkään...ihan kun rintatulehduksessa...

Käynnistyksistä sen verran, että esikoinen oli 40+5 kun kotona tuli kolmannella supistuksella vedet, mutta sit omat supistukset ei avannu paikkoja kun 2 cm ja sit tipalle. 15h myöhemmin esikoinen pihalla.
2. Käynnistys 37+0, tablettia x 3pvää, saliin tipalle 1 pvä ja sit taas tablettia...5 pvän jälkeen käynnisty ja synnytys kesti reilu 4 tuntia, sit kun supistukset alko vihdoin.
3. Käynnistys 38+0 Tablettiax4 pvää, tippaa ja lopulta kalvot puhki+ tippa. yht 6 pvää kesti käynnistys. 3h 25min kesto.
4. Käynnistys 40+2 aamulla klo 8.00 eka murunen tabl. iltapvällä toinen. Supistukset alkoi klo 18.00 ja neiti pihalla 19.45. ELi samanpvän aikana.
5. Käynnistys 37+ ja tablettihoitoa x 2 pvää ja sit kalvot puhki ja tippa. 29min kesto ja 6 supistusta, neiti pihalla...eli turhan rankka ja nopea.

Mun mielestä kivut oli kovemmat kun kalvot puhkastiin, niin ja yleensä etuajassa käynnistetyt synnytykset vaatii kypsyttelyä useammanpvän.
 
Hipsuselle onnea tytöstä!
Kauheasti kyllä tosiaan ollut noita sektioita, vai tuntuuko se vaan siltä?

Oliko se Carlotta kun kyseli kipeiden supistusten perään? Mullakaan ei ole ollut niitä ennen toissa- ja viimeyötä. Kivuttomia kovettumisia alkoi olemaan jo puolessavälin, niitä on tullut ihan roppakaupalla, joka päivä ja paljon. Mutta näitä kivuliaita ei ole kuulunut. Toissayönä tosiaan heräsin vatsakipuun, ja kun kokeilin mahaa oli se ihan kivikova.
Ja sama viimeyönä. Kolmelta heräsin kipuun ja kiristävään tunteeseen ja maha kovana. Noita tuli muutama, ja sitten vatsa oli kipeä kuin just ennen menkkoja ja alaselkään sattui. Että nytkö se sitten alkaa? Enkö minä vielä eilen hehkuttanut, että ei tässä hätää kun mihinkään ei satu eikä ahista ja saa nukuttuakin suht hyvin...:kieh:

Pai, mullakin oma paino kasvaa, johtuisko että on alkanut turvottamaan. Paino oli kauan aikaa, siis varmaan 1,5kk samassa, kunnes nyt yhtäkkiä on alkanut tulemaan 900g viikossa. Sormukset olen joutunut ottamaan jo ajat sitten pois, ja varpaat on hassut hobitti-varpaat. Nauraessa näkökenttä kaventuu, kun posket pukkaa silmien eteen. Mitään ylimääräistä herkkua en pysty syömään, kun on tuo raskausdiabetes, ja liikunkin kumminkin vielä suht paljon.

Muffille ja JiiMiille kovasti tsemppiä käynnistykseen!
 
Tsemppiä käynnistyksiin!

Kohtalainen yö takana, kolmen aikaan heräsin reisissä tuntuvaan melko repivään kipuun! Vaan siihen yhteen aaltoon se jäi, mutta toivoa antoi :D
Kädet ovat edelleen ihan tohjona, yöllä puutuvat ja päivällä ovat ihan tyhjän panttina kun mitään ei voi tehdä :( Tekis mieli leipoa jotain, mutta miten hitossa näillä tumpuloilla mitään tekee! :mad:

Vettä tulee kuin aisaa ja sekin on omiaan piristämään mieltä |O

Käynnistyksistä
vielä, että mä en osaa sanoa onko kivuliaampi kuin luonnostaan lähtenyt. Mulla on lopulta molemmat aiemmat synnytykset lähteneet lopulta itellään (42+1 |O ja 41+6) ja ainoastaan asian nopeuttamiseksi on kalvot puhkaistu ja oksitosiinitipalla vauhditettu supistuksia. Toivottavasti tällä kertaa omassa kropassa riittäisi potkua noihin supistuksiin.

M :heart: 39+4
 
Nyt tuli parempi mieli, kun soitin diabeteshoitajalle, joka oli ihan kauhuissaan mun kohtelusta osastolla. Käski laittaa palautteen lääkäristä, koska näitä kuulemma aikaste paljon ja johto ei ole tietoinen miten lääkäreiden hoitokäytännöt vaihtelee. Käski vielä palautteen jättämään aulaan, eikä äitiyspolille, koska sieltä palaute ei mene perille kuulemma...että näin!
No toinen asia oli, että sen mun aika oli laitettu ensvkon keskiviikolle ja kätilö ei sitä hyväksynyt, koska liian pitkä aika diabeetikon kohdalla jolla paineet koholla ja oireet nämä, mitä on ja koneelta kun katsoi epikriisiä, niin anto ajan mulle torstaille, eli alkuperäsen suunnittelun mukaan ja sanoi, että tämä kyseisen lääkärin ei pitäisi olla kokovkolla polilla. Tosin mainitsi myös, että jos tärinä/pahoinvointi kohtauksia tulee, niin yhtään ei saa jäädä odottamaan. Neuvolantätin sain kiinni ja sinne menen nyt kahdelta. Ja diabeteshoitajan ohje oli,että jos paine koholla, niin samantien päivystykseen...
Sanoi siitä myös, että kohtukuoleman riski on suurempi muutenkin diabeetikoilla ja ongelmia voi vauvalle tulla hetkessä ja siihen yhdistettynä verenpaine, niin hän ei ikimaailmassa antaisi edes viikkoa äidin vauvan olla "omilla" oloilla ja neuvola seurannalla...
Marja ja maha-asukki 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: eliiisa
Hyvä marja, että soitit! Tuo kuulosti jo paljon paremmalta!!! Heti palautetta lääkäristä ja toivottavasti sulla tästä eteenpäin sujuu loppuodotus ilman tuollaista ylimääräistä stressiä! Muutenkin kun on stressin aihetta tarpeeksi voinnissa :hug:
 
Onnea Hipsuselle pienestä tytöstä! Ja jännä tosiaan, miten näitä sektioita tuntuu tulevan :O Mutta pääasiahan se on, että vauvat saadaan kunnossa maailmaan :heart:

pirpana ennemmin kyllä veikkaisin, että tätä jatkuu sinne 41+ asti, kun ei esikoinenkaan hoksannut tulla ennen laskettua :D Joskin tällä sentään on mitä ilmeisimmin jonkinlaista yritystä tulla maailmaan, toisin kuin siskollaan… Onnea äitipolille :)

raisulla ollut hurja synnytys :hug: Voimia matkaan, ja pidä huoli, että saat jonkun kanssa siellä sairaalalla jo jutella tuosta synnytyksestä. Ettei jäisi liikaa huolia ja murheita siitä mieleen :hug:

äippäliinillä ihanan nopean kuuloinen synnytys! Kunpa ei tarvitsisi itsekään montaa päivää sitten joskus vauvaa maailmaan pykätä :)

marja hyvä, että sait uuden ajan ja nopeammin! Toivottavasti asiat lähtisivät nyt hoitumaan.

Uusi raskausinhotus. Nyt kun vauva on kiinnittynyt, niin aivastaminen sattuu aivan pirusti liitoksiin :kieh: Plus tuntuu, että pieni putoaa samalla ulos. Hyvä juttu näin flunssa-aikana :D Samoin sormien niveliä särkee niin, että maitopurkkia ei meinaa saada painettua auki :kieh: Saa nähdä, mistä ensi viikolla pääsee valittamaan… ;)

Branwen ja Sissi 37+5
 
Hipsuselle paljon onnea :)

Käynnistykseen meneville onnea ja tsemppiä ja kaikille muille pitkää pinnaa vaikka se onkin jo ihan mahdotonta...itselle ainakin joten mikäs minä olen toivottelemaan :D
Kyl se sieltä ulos tulee, joo, miten rasittavaa. Älkää ihmees, tuleeko, luulin että jää sinne joulua odottamaan :D

Mä alan valmistautua kontrolliultraan, joka tänään. Saavat kuulla saman tien valitukset kivuliaista öistä(mun alamaha ja nivuset on ihan sikamaisen kipeät...), uraatin noususta, kädestä joka ei kohta enää kykene mihinkään(tarttumisote ei pelaa kunnola enää...) ja turvotuksista. Mulle alkaa piisaamaan ;)

Tänään poks 39+0 (ja ennen aikojaan syntyvä murunen...joopa joo...)
 
Huomenta

Yksinäinen ylhäisyys,kun kuopus tänään puolipäivää eskarilaisen kanssa päiväkodissa. Käy siis kahtena päivän viikossa puheenkehityksen viivästymän vuoksi ja tapaa samalla puheterapeutin..Millehän sitä siis alkaisi kun ihan yksin saa olla?!

Jiimii kyseli käynnistyksistä. Mulla siis kaikki kolme myöskin käynnistetty,kun verenpaineet vaan nousseet ja lääkitys jo ihan maksimissaan. Diagnoosi siis raskaudenaikainen korkea verenpaine eli keho rupeaa tilttaamaan lopussa kun ei kestä..heti kun lapsi ulkona niin paineet laskee.
- Esikoinen käynnistetty rv 41+3. Kohdunsuu pehmeä,1cm auki ja kaulaa 2,5cm just ennen käynnistystä. osastolla sain puolikkaan cytoteciä suun kautta ja siitä meni hetki kun alkoi tapahtumaan. Aivan helv.....poltot ja vedet meni osaston sänkyyn,kun kätilö väkipakolla halusi ajaa käyrää kun ei uskonut että mua supistaa niin tiheesti ja kovaa. No sitten tulkin liikettä ja kipinkapin saliin. Synntyksen kesto 2tuntia 15min.
- Kakkosen käynnitys rv 40+3. Kohdunsuu pehmeä ja auki 3cm,kaulaa 1,5cm. Suoraan aamulla synnytyssaliin,jossa kalvojen puhkaisu. vedet ei vaan tullut kun lapsen pää oli tulppana reiällä;) joten lisäksi suoraan suoreen tippaa. ja taas menee hetki kun alkaa hiivatinmoiset tuskat. synnytyksen kesto 3 tuntia ja 20min.
- Kolmannen käynnistys rv 39+5. Kohdunsuu kiinni ja kaulaakin 3cm. Lääkäri varoitteli että niin epäkypsä tilanne että nyt menee pitään ennekuin käynnistyy...olin jo uskoa:saint: Puolikas cytotec suun kautta osastolla ja taas sitä mentiin.Synnytyksen kesto 3 tuntia 13 min.

Pari ystävääni ovat kokeneet sekä käynnistetyn että spontaanin lähdön. Ja kertoivat että jos kotona olisi jäänyt odottamaan yhtä tuskaisia suppareita kuin käynnistyksen yhteydessä niin olisivat kotia synnyttäneet. Ja samaaa neuvolan th sanoi,että älä jää odottamaan yhtä kipeitä,että luota säännöllisyyteen vaikka olisivatkin aluksi laimeita. Joten JOS tämä nyt päättäisi lähteä spontaanisti tulemaan niin tekisin mieluusti vaikka hukkareissun kuin jäisin matkanvarrelle. Ja th sanoi että jos vedet menee niin samantein lähdet vaikkei vielä juuri supistelisi ettei sitten yhtäkkiä rysähdä päälle. Vahva tunne,että tämänkin kanssa ollaan virka- aikaan sairaalassa napsimassa taas käynnistystablettia.
Jos ei olisi taas tuota verenpaineen aiheuttamaa helv...pää kipua ja humpausta kun tuntee joka pulssin lyömän niin jaksaisi varmasti odotella vaikka rv 42 spontaania lähtöä :D, mutta jos tätä jatkuvaa huminaa jatkuu vielä kuukausi niin hullujen huoneella ollaan!!!

No nyt jotain kehittävää tekemään,vaikka koiran kanssa pikkulenkille sateeseen. Huuhtelemaan ajatuksia tästä odotuksen tuskasta.

Klematis rv 38+2
 
raisulle :hug:

Käynnistyksestä...
Ei ole kokemusta. Mut esikoista ya-kontrollissa ajan varasivat mut sitä ei sitten tarvinnukkaan. Kalvot olisivat puhkasseet ja sitten olis laittanu tippaa jotta tulee supistuksia jos ei olis omia alkanu tulemaan...


Neuvolakuulumiset eiliseltä...
Verenpaineet: ok.
Pissa: puhas
Hb: 133! Olipa noussu viime viikosta (117) joten ei tartte enää lisärautaa... :)
Hyvä vain ku mulla meni maha kipeeks ja sekasin siitä... :/
Sf-mitta: 35cm, viime viikolla horisin omiani... Aikasemmin ollu siinä keskikäyrällä mut viime viikosta lähtien nous keski- ja yläkäyrään väliin...
Tarjonta: Rt
Vauva on ollu nyt pari viikkoo kiinnittyny mut voiko olla sitten ettei ole kuitenkaan laskeutunu? :confused: Sf-mitta kuitenki kasvaa koko ajan...
Paino: Sama ku viime viikolla. Edelleen 10,2kg tullu yhteensä :)

Uimista ei enää suositellu... : /
Seuraava käynti on sitten 3pvä ennen laskettuaikaa... Mulla pääs kauhistus ku tajusin et sehän on jo ens viikolla! :D

Talvicci ja Torsti rv.38+4 :heart:
 
Pitääpä kirjotella kuulumisia pitkästä aikaa, lukemassa käyty ahkerasti mutta kirjottelu on taas jäänyt!

Ensin onnittelut kaikille vauvansa syliin saaneille!! :)

Täällä siis edelleen yhdessä koossa ja epätoivo alkaa iskeä! 1.9 oli kätilö sitä mieltä, että synnytät varmaan pian. Ja PAH!! Ei vieläkään ensimmäistäkään supistusta! Menen taas torstaina polille ja lupasivat käynnistysharkinnan mutta nyt on tullut ihan fiilis teidän juttuja lukiessa, että tuskin käynnistävät. Tosin olen suunnitellut, että kieltäydyn lähtemästä enää kotiin! Olen ihan järkyttynyt, miten monia on kohdeltu miten sattuu ja en ymmärrä, miksi äitiä ei kuunnella ja hänen toiveita kunnioiteta. :mad: Eikö se ole syy käynnistykselle, että lapsi on varmaan 4.5 kiloa ja äiti ei uskalla isompaa enää synnyttää?

No, saas nähdä mitä torstai tuo tullessaan. Kyllästymistä ja pelkoa lukuunottamatta olo on ihan hyvä. Välillä pää painaa kyllä aika kipeesti mutta ei tosiaan supista tai koske mihinkään. Sen verran on turvotusta, että kädet varsinkin puutuu todella herkästi mutta vielä sentäs sormet toimii.

Joko-kyselyjä mies on saanut enemmän kuin minä. Mutta, joku kirjoitti kommentista, EI SINNE OLE KUKAAN JÄÄNYT!! Tätä minäkin olen kuullut!! Raivostuttavaa tosiaan :(

Jaksuja kaikille ja toivon, että saadaan kaikki jatkossa asianmukaista kohtelua!!!!

Marsa ja jättiläinen 39+0
 
Santulle isot voimahalit täältä ja onnea kaikille nyytin saaneille.

Meidänkään vauvan hakureissu ei mennyt niin kuin oletettiin. Saimme pojan (mun tyttöolo siis petti) 30.8 klo 22.52 eli tasan viikolla 39+0 Mitat on 49 cm ja 3260 g.

Lähdin synnärille lähetteellä, koska liikkeet hävisi vuorokauden ajaksi. Syke kyllä löytyi nevuolassa, mutta laittoi kuitenkin synnärille tarkistukseen. Siellä käyrä oli liian tasaista, syke siis löytyi, mutta käyrä oli nukkuvaa ja vaihteluita ei tullut. Siksi halusivat käynnistää synnytyksen. Tosin sisätutkimuksen jälkeen kävi niin, että synnytys käynnistyikin ihan itsessään ja kesti kokonaisuudessaan n. 5 tuntia.

Synnytyksen jälkeen poika vietiin lämpökaappiin ja vähän sen jälkeen teholle, josta kotiuduimme pari päivää sitten. Muutaman tunnin ikäisenä poika sai hengityskatkoksia ja muutaman vapinakohtauksen. Poikaa tutkittiin ja kuvattiin koko päivä ja magneettikuvista löytyi hapen puutteesta johtuva aivovamma. Noin kolme päivää ennen synnytystä vielä tuntemattomasta syystä kohdussa on ollut häiriö veren kierrossa ja happea ei ole kulkeutunut vauvalla. Hapen puute on tehnyt isot aivovauriot vasemmalle puolelle ja hieman myös oikealle. Tulevaisuudesta ei vielä tiedetä, mutta todennäköisesti näistä jää myös pysyviä merkkejä esim. oikean puolen motoriikkaan.

Nyt on kuitenkin päästy kotiin ja vauva syö rinnalta erinomaisesti ja on muutenkin jo hieman pirteämpi. Sairaalassa aloitettiin epilepsialääkitys kohtausten vuoksi, mutta se voitiin lopettaa kun aivosähkökäyrä todettiin normaaliksi. Monesti aivovaurioissa epilepsian riski on suuri, mutta meillä sitä ei onneksi ainakaan tällä hetkellä ole.

Meille siis tuli erityislapsi ja sitä ajatusta yritän hyväksyä päivä kerrallaan. Helppoa se ei ole. Tuntuu pahalta, että poika on terve lähes loppuun saakka ja sitten kroppa tekee tällaisen jutun ja poika vaurioituu. Onneksi kuitenkin lähdettiin synnärille heti kun liikkeet hävis, odottelu olisi kuulemma voinut olla kohtalokasta. Ja pienten aivot korjaa hyvin paljon vaurioitunutta osaa, joten toiveikkaalla mielellä.

viikuna ja urhea taistelija 14 pv
 
Onnea vauvautuneille! Ja tsemppiä vielä odotteleville *hali*

Mä oon kyllä kovasti lueskellut teidän juttuja, mutta kirjoittelu on jäänyt vähiin.
Meillä on mennyt ihan kivasti, poika on jo tuplannut painonsa ja on mahdottoman suloinen tapaus :) Ainoo kurja juttu on pakaravaossa oleva mansikaluomi jossa on ihorikko.. odotellaan aikaa iho- ja allergiasairaalaan niin päättävät mitä luomelle tehdään.

Hipsuselta piti kysymän, että kuka lääkäri teitä hoiti? Etkö synnytänyt Hyvinkäällä?

Noopu ja poika 6vk + 1 pv.
 
Viikunalle onnittelut pojasta ja iso lohdutushalaus :hug: epäonnisesta loppuraskaudesta! Onneksi poika voi kuitenkin jo paremmin. Kuten jo kirjoitit, pienet aivot korjaavat hyvin itseään ja vauriot ovat toivottavasti pienet. Vaikka sopeutuminen elämään erityislapsen kanssa on varmasti raskasta ja vie paljon aikaa, on tulevaisuus myös usein palkitsevaa ihan eritavoin kuin ns. normaallin lapsen kanssa.

Jaksamista sinne!! :heart:
Nimim. paljon kokemusta erityislapsista ja kehitysvammaisista vauvasta vaariin - lähelta ja kaukaa...
 
Viikunalle onnittelut ja tsempit täältäkin <3 onneksi kuitenkin ottivat nuihin sykkeiseen kantaa neuvolassa ja lähettivät eteenpäin.

Marja noniin hieno homma että joku on ottanut tosissaan nuo hommat ja nyt jos polille joudut niin sanot et nyt ihan oikeesti riittää toi pompottelu ja se et huolihan tuossa on vauvasta kova!!ja sinullahan on edellisetki käynnistetty samoilla viikoilla...joten miksi ei nytkin voida!?keuhkojen kehityksessähän voi olla tosin hieman puutetta,mut mikä on sit parasta.toivotaan et jotain alkaisivat tekemään!TSEMPPIÄ ja jakselemisia!!
 
Tosiaan hyvä marja että soitit sinne!

viikunalle onnittelut pojan syntymän johdosta :heart: ja paljon voimia jatkoon :hug:
marsa kirjotti sen verran hyvin mitä itekki ajattelin niin en ala tähän lisää läpisemään... Hyvä kyllä et neuvolassa ottivat tosissaan ja pääsitte pian tarkistukseen synnärille!
 
R-M
Viikunalle onnea ja voimia! Hyvä että poika voi jo kuitenkin paremmin. :heart:

Onnitteluja muillekin vauvansa saaneille! :flower:

Meijän poika on oikea tissimies! Kokoajan tissiä vailla eikä meinaa suostua nukahtamaankaan kuin tissille tai muuten syliin.. Nytkin kirjotan yhellä kädellä ku toisella käsivarrella roikkuu pieni tuhisija.. :heart: Mutta, luulis kasvavan kun eväs maittaa näin hyvin! :) Toista päivää ollaan kahdestaan kotosalla kun mies palas eilen sorvin ääreen, viime viikon oli kotona. Hyvin on mennyt, kunhan vaan on malttanut itekin levätä/nukkua sillon kun siihen mahdollisuus.

Mutta nyt alko semmonen ähinä pikkumiehellä että taas mennään tankkaamaan!

R-M & Eemeli 10vrk :heart:
 

Yhteistyössä