Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

JOo, kolmea eri lääkettä jo tohon närästykseen ja vatsaan, kahta peräpäähän...vihonviimenen oli toi miehen tuoma peräpuikko, kun kuulemma apteekista sitä suositeltu! Siis TYÖNNÄ vi**u (anteeks) joku hiton peräpuikko kun peräpää roikkuu ja kipee ku hel*etti! No, pakkohan se oli kokeilla kun kerta "ammattilaiset" suositelleet. Meinas itku päästä siinäki, niin paljon sattu sen laitto ja sit kirveli aivan törkeesti niin kauan ku siellä oli. Oliko siitä apua? Juu ei todellakaan :kieh:
 
Oli pakko tulla kommentoimaan tuosta Panadolista, että se kyllä ainakin oman kokemuksen mukaan hidastaa tuota synnytyksen käynnistymistä. Viime syyskuussa siis meille syntyi viides lapsi ja tämän kanssa olen ainostaan tuota Panadolia ottanut ja koskaan ei ole ollut niin montaa päivää kipeitä supistuksia. Sitten kun jätin tuon ottamatta niin päästiin ihan tositoimiinkin samana iltana jo. :) Voi tietysti olla sattumaakin, mutta kuitenkin tällä kertaa aioin jälleen jättää ottamatta nuo lääkkeet.

Hirmuisesti tsemppiä loppumetreille kaikille syyskuisille, tuntuu kuin itsekkin vasta olisi ollut täällä kärvistelemässä vaikka pikkuinen on jo vuoden.

MLM ja Kukkis tammikuisista
 
Ompa jännä oikeesti, et miten paljon noi synnäreiden käytännöt vaihtelee. Todella todella jännä. :eek:

Kuulostaa iha riittävältä tuoki lääkemäärä, vitsit. Mulla ei sentään närästykseen oo mitään, mut reumaan, paniikkihäiriöön ja nukahtamiseen on :D Ja noiden päälle ei paljon uskalla särkylääkkeitä enää ottaa. Seuraavaa panadolikätilöä huitasen. Varmasti. Ja sit kehotan et "otapa panadolia ni helpottaa".
 
Zophie, soitan aamulla, jos ei ihmeitä ala yöllä tapahtumaan. Yöunia ei viiti menettää...eivät kuitenkaan sieltä ainakaan yötä vasten käske lähtemään. Jännittää kyllä, onko täällä yhtä hurja ruuhka ku muualla.

Jemmiksi, huitase sitte multaki terveiset samalla! Jännä kyllä, mulle on työnnetty vaikka mitä ja ties mitä selityksiä kuullu, mutta Panadolia ei oo VIELÄ kukaan käskeny ottaa. Mä en kans oo koko raskaus aikana uskaltanu ottaa särkylääkettä...

Paljonko muuten normi lämpö loppu raskaudessa?
Mulla nyt 37,3. Mietin onko lämpöö vai normaalia. Ku alkuraskaudessahan lämpö korkeempi, mut ei kai enää näillä viikoilla?
 
sori hassel kommentoin hieman tyhmästi,en muistanu et sulla oli noi peräpääongelmat ym. Ihmehomma etteivät käynnistää voineet jos tuskissaan ja montaa lääkettä joutuu vetään,ei muuta ku lisää nappeja huhhuh...miten sitä synnytyksen jaksaa ku ennen sitäki saanu kärsiä ja kauan!koitahan jaksella ja soita vaikka huomenna joko olis hiljentyny et sulla on pakko päästä hommiin!*halaus*

Tää odottelee että antibiootit tippuu ja sit saan unilääkkeen ja unille...mulla on ilmeisesti korkee kipukynnys tai sit mun kivut on suht kivuttomia ku tänäänkään en ole mitää ottanu,lähellä oli päiväl mut sanoin sit et katotaan viel,ehkä osasyy on seki et musta tuntuu et jos nämäki kivut vietäs niin ei tää etenis mihinkää,vaik eihän tää etene,tilanne edelleen sama,auki 2sormelle väljästi ja 1.5cm kk jälel.mut nyt öitä!
 
Jiimii, höpsis. En mä edes osannu sitä ajatella noin :D . No, katotaan mitä huomenna ovat mieltä. Mä oon kans vähän huono valittamaan. Niin kauan ku henki pihisee niin sanon vaan, että "ei kai tässä kummempia, istumaan ei pysty jne, mutta ei kai sille mitään voi...".

Sulle kans tsemppiä että yöllä jo alkais tapahtuu kunnolla ja pääsisit tosi toimiin!
 
Tosta lämmöstä en osaa kyl sanoa, kun ite oon "alilämpönen", mut lupaan kyllä huitaista!
Huitasen sitten kerrasta koko syyskuisten pinon edestä, että jos iltapäivälehdet revittää sitten "raskaana olleen nuoren naisen hyökänneen hoitohenkilökunnan kimppuun", niin se olin minä :attn:
"Tää on multa! Ja tää Hasselilta! Ja JiiMiiltä! Ja Marjalta! Ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja ja..." :popcorn:
 
Tervehdys taas täältäkin ja suuret onnittelut vauvautuneille!

Tsemppiä synnyttämään lähteneille ja supistusten tai muiden kipujen kanssa kärvisteleville!

Oma (.) : Oon ollu jotenki ihan tosi väsynyt ja aamupäivä menikin täysin nukkuessa. Iltapäivällä olikin sitten neuvola ja siellä tajusin, etten ole tuntenut koko päivänä liikkeitä. Neuvolassa ei ollut oikeastaan mitään kummempaa, paino oli vähä tippunu, rr oli hyvä, sf-mitta 31 (ei ole heinäkuun jälkeen kasvanut yhtään...) Ja vauvan sykkeet hyvät. Käski tarkkailemaan liikkeitä kotona, mutta soittikin sitten mun lähdettyä perään ja sanoi, että kirjoitti lähetteen äitipolille, että pitää mennä siellä käymään. No mentiin sit miehen kanssa illalla NKL:lla pyörähtää, siellä olinkin sitten kaks tuntia käyrillä ja pikkuinen aloitti sellaiset sembalot masussa, että ihan hävetti...Sen koko kaks tuntia mua supisteli vajaa 10min välein ihan kunnolla. Lääkäri teki sit vielä sisätutkimuksen ja tuolla alhaalla ei kyllä ollu mitään tapahtunu...huikean sentin olen auki ja kanavaakin vielä on, joten tuskinpa tässä ollaan aikoihin synnyttää lähdössä. Ultrasikin vielä ja painoarvio meidän pikkujättiläisestä olis nyt se 3.8kg...eli isoa vauvaa saa sitten about viikon päästä punkee ulos...HUI!

Naistenklinikalla oli sulku päällä eli totaalisen täyttä sielläkin. Mut lähettivät sit kotiin hakemaan lisää supistuksia, mutta nehän tietty lopahti taas...

Innostuin niin niistä parin tunnin suppailuista, kun ne piirtyikin niin nätisti siihen käyrille, mutta ei...Joko nukun huomisenkin ja toivon, että se olisi salainen ase synnytyksen käynnistykseen tai sit lähden vaikka HopLoppiin hyppimään pomppulinnaan..

MioMio ja pikkujättiläinen 40+3
 
Mio, hyvä että liikettä alko sitte kuitenki käyrillä löytymään! :) Teiän pieni aavisti, et nyt sitä katellaan, että nyt on aika pistää parasta!

Jännä, että Naikkarikin on ihan täynnä, selittää varmasti osaltaan sitten senkin, että eivät kauheen helposti haluu sinne edes tarkistettavia.

Pakko kysyä, että minkänumeroisina sulla piirty nyt niitä supistuksia? Jos satuit kattoo sitä monitoria yhtään :D Tää on mua kauheesti kiinnostava juttu, koska se niin kovasti henkilöittäin vaihtelee :D
 
Jemmiksi, mulla viimeks supparit oli siinä 4kympin luokkaa kun olin käyrillä. Siinä ne on mun mielestä yleensä aina ollu 40-50. 20 on sellanen laimee suppari. En ihan muista mitä lukemia on ollu sit tosi toimissa, mutta kaikista on ollu tota tarkkakäyrillä.

Onpas tosiaan täyttä joka paikassa! Huh! Pitääkö tässä jo alkaa toivoa oikein ettei tänään syntyis, ettei joudu mihinkään käytäville synnyttelee!

MioMio, hyvä että kaikki kuitenki ihan ok. Mä en edes uskalla arvailla minkä kokonen tää kaveri on, kun viikko sitten oli jo sen lähemmäs 4,2kg...Ja täällä ihan sama vika, liekö tää matalapaine ja myrsky tekee, mutta aivan sairaan väsy ollu ja aamulla kans vaan kääntelin kipujen mukaan kylkeä ja jatkoin sikeiden vetämistä puoleen päivään asti :O. EIkä auttanu yhtään, päivällä olisin nukahtanu heti jos vaan olisin antanu luvan itelleni, mutta aattelin säästellä yöllekki jotain...

Jee jee...taas vaihtu vuorokaus...40+6...esikko syntyis huomenna...tää tuskin vielä viikkoon :kieh:
 
Hassel, tänkjuu tosta supparivastauksesta. Mulla helposti käyrillä mitattu siinä 55-65 suppareita, ja yleensä alle 20 ei laske ollenkaan. Eivät vaan silti tunnu uskovan, että kyl se voi sattua :D

Ja todellakin, täytyy toivoa ettei tapahdu _mitään_, kurja olis jos joku laitoshuoltaja-Anneli laitettais hoitaa synnytys käytävällä, ku ei oo tiloja eikä henkilökuntaa!
 
Hassel Noi sun kipuilut kuulostaa niin tutuilta.. :hug: Lämpöä mittailin iteki eilen ja ihmettelin ku mittari näytti 37,4 :O päätä särkeny koko alkuviikon mutta neuvolassa eivät reagoineet mitenkää ku kaikki muuten ok ja sitte vielä päässä tosi outo olo.. epätodellinen..
Eilen tuli niitä "sukkapuikko" kipuja monta ja tuntu kävelessä että perse putoo just siihen paikkaan.. ei päässy etenpäin liikkuu ku vihalas/kirpas/sattu niin perkeleesti!
Eilen tuli kans yks säälittävä kipee supistus joka oli outo myös tuntu nimittäin ainoastaan oikeessa pakarassa ja oikeella alaselässä ja maha tietty ihan kivikovana.. Sais nyt prkl alkaa tapahtuu..
Eilen sanoin neuvolassa että on toi painoarvio alkanu vähän jännittää ni neuvolatäti sano että jopa nuo ultralla tehdyt arviot saattaa heittää jopa 1KG jos lapsi on pitkä (luidenmittaus) ei lapsi välttämättä ole niin painava mitä ultra antaa arvioksi.. mutta saas nähä.. kyllä mä silti veikkaan että tää siellä yli 4kg hilluu..

Tsemppiä kaikille jotka joutuu vielä odottelee!!

Nyt en muista oliko tossa joku kerenny pyöräyttää nii onnee vauvoista vauvan saaneille!


O&O+ pikku jäppinen 40+5 :kieh:
 
huomenia!5tulivat taas tiputtaan antibiootit ju puol tuntia nukahin tuos ennen ku kävi äsken verikokeet ottaan. Noista supistusten luvuista mistä puhuitte,mulle sanottiin et riippuu mihin kohtaan supistus tulee ja missä on antur et miten mittaa..eilenki ku olin makuultaan niin tuli paljon pienempää mäkeä ku entä sitte ku olin puoli-istuvassa asennossa missä on paljon mukavampi olla ku kyljellään mulla sattuu takamukseen.aamukahvilla käymään ja odottaan lääkärin tuomiota...tääl näyttäs olevan salit täynnä mut tarkkailus ainoastaan mie,epäreilua!mutta pian mieki!ja tänään on kummipojan 1v synttärit:heart:
 
Huomenta! Ja huokaus. Yö meni liian hyvin. Pikkunipistelyjä alkuyötstä ja sitten saikin nukkua. Perinteiset kyljenkääntötuskat ja wc:n nousutuskat toki kuului asiaan, mutta ei sen enempää. Tänään lähden shoppailemaan ja lenkille. Hitto vie.
Sitä limamöhnääkään ei ole enää tullut, liekö sitten tulossakaan. Ällöä se oli anyway mutta herätti edes hiukan toivetta...
Pistelyä on alapäässä ja kävely samanlaista ku ennenkin, yöllä oli paha olo kuten illallakin, mutta muuten vointi entisellään. Blaah. Valivalivali ;)

Mutta oikeesti, on se nyt epäreilua, kaverilla supisteli hulluna ja kun meni synärille, oli 2 cm auki ja siitä se alkoi. Mulla heiluu 3cm auki ja tässä sitä hengaillaan vaan kuin muutkin. Ei jaksa käsittää. Hyvin tässä kestäis, jos ei olis kremppaa, mutta kun tää handykin menee koko ajan vaan kamalammaks. Nih!

Miomio, hyvä, että kaikki oli hyvin :)

Jiimii, toivotaan että pian alkaa tapahtua :)

Joko Hassel sai helpotusta oloonsa???

Zophie+suunnistustaidoton murunen 39+2
 
Jimillä on kyllä ihan kohta vauva sylissä :)

Tsemppiä teille, jotka olette jo lasketun ajan ylittäneet, jospa pian pääsisitte lähtemään!

Täällä eilisen tuntui pieniä supistuksia pitkin päivää, ei mitään säännöllisiä tai kivuliaita vielä, mutta kuiteskin tulivat levossa ollessa. Viime yönä oli ihan kumma olo, lantiota ja alamahaa särki, poltteli välillä, supisteli hieman? Mikään asento eiu tuntunut hyvälle, ei millään meinannut osata nukahtaa. Nyt aamulla häpyluu ihan pirun kipeä, sukkien laitto muuten ei tahdo nyt onnistua. Viime neuvolassa vauva oli kyllä laskeutunut, mutta pää liikku vielä. Olisko nyt kiinnittynyt, toiveajattelua :D Kuitenkin sitten lopulta nukahdin. Aamusta on heti turvonnut olo, paino noussut sitten maanantain +700g, päästään siis tällä vauhdilla taas kilon viikkonousuun. Yksi tuttu sanoi aamusta, kun vein tyttöä kerhoon, että naama on nyt turvonnut, kiva :kieh:

Mutta tänään pääsee iltapäivällä kampaajalle, vielä ehtii :D

nessu ja pieni 38+0*poks*
 
Morooo!

Eka päivä sunnuntain jälkeen kun voin jalotella melkeen kivuttomasti, wou! Rakkulat ovat kuivahtaneet!!! Tosin kun rokkokivut lähtivät niin tilalle tuli muuta.. Kamala päänsärky ja oksuolo. Neuvolassa protsku ja paineet koholla, painoakin oli tullut viime viikosta 3 kg, vaik sitä ennen oli pysynyt 1,5 kk samassa.. Eikä ole minkäänmoista turvotusta, enkä oo ees syönyt juuri mitään rokkosena. No pääasia, et tää virus on nyt voiton puolella, eli nyt en enää suppareita jaa :)

Suurella osalla tuntuu olevan aika kurjaa, mutta kyllä tää tästä!! :hug: Pikkuhiljaa täältä ihmiset lähtee vauvanhakureissuille ja sitä mukaa ainaskin minun mieli kohenee!

Mä meen nyt näkemään unia haikaroista.
Kiippu & kj (38+2)
 
R-M
Mustikka, mä ku olin synnärillä (K-SKS, 2.9.-6.9.) niin mulla kävi niin hyvä tuuri, että tilaa oli vaikka kuinka. Saliin pääs ihan suoraan ja olin kaikki muut päivät/yöt yksin kolmen hengen huoneessa, paitsi vikana yönä joskus kolmen aikaan tuli toinen äityli vauvansa kanssa huoneeseen. Näköjään sillon oli joku hiljaisempi hetki laitoksella. :)

Tsempit kaikille suppareiden kanssa kärvistelijöille, yliaikaisille ja muille tuskaisille mammoille! :hug:

R-M & Eemeli 12vrk :heart:
 
Täällä kans yks jättiläisvauvan kasvattaja :D

Eilen kävin viimisessä neuvolassa. Kaikki ok vauvalla. Sf mitta pysyny samana kun viikko sitte, eli oli 37. Ja miulle painoa tullu viikossa 1600g :whistle:
Nessu86 miulllakin naama kuulemma turvonnu, siskoni ja miehein on sitä mieltä :kieh: On kyl sormissa ja nilkoissakin hieman turvotusta.
Maanantaina olis äippäpolille kontrolli aika, jos tää kaveri ei oo viel syntyny siiheks...
Mie oon muutamana yönä heränny siihen kun oikee lonkka on tooosi kipee, siihen auttaa vaan kun nousee istumaan hetkeks ja kipu on poissa. Mies on heränny joka kerta kun oon ähistelly itteni istumaan ja on luullu että nyt päästäs lähtee sairaalaan, mut ei ni ei vielä.

eijukeiju ja pieni 41+0
 
R-M
Zophie, niin juu, meijän poikanenhan sai alkunsa jo joulukuun puolessa välissä.. Olikin siis silloin oikein oiva hetki "painostaa" miestä "jupsuta mua äkkiä!"-tyylillä.. :D Näinhän tää lapsi on oikeesti saanu alkunsa! :LOL: Väsytti niin kovin töiden jälkeen aina ja tiesin et tärppipäivät on meneillään, mut ei sen kummemmin jaksanu alkaa lakanoita heiluttelemaan.. :D
 
Mustikka, mä ku olin synnärillä (K-SKS, 2.9.-6.9.) niin mulla kävi niin hyvä tuuri, että tilaa oli vaikka kuinka. Saliin pääs ihan suoraan ja olin kaikki muut päivät/yöt yksin kolmen hengen huoneessa, paitsi vikana yönä joskus kolmen aikaan tuli toinen äityli vauvansa kanssa huoneeseen. Näköjään sillon oli joku hiljaisempi hetki laitoksella. :)

Tsempit kaikille suppareiden kanssa kärvistelijöille, yliaikaisille ja muille tuskaisille mammoille! :hug:

R-M & Eemeli 12vrk :heart:

Hei R-M, me ollaan oltu siellä samaan aikaan pötköttämässä!!!!!! Mä oli siellä osastolla kans sillon 5.-6.9 :) Huoneessa 1. Varmasti nähtiinkin, ainakin ruokajonossa tai jossakin siellä käytävillä :wave:
 
Neuvolassa käyty. Kaikki muuten niinkuin ennenkin, vaan onpahan päättänyt vauva ettei hän jaksa mihkään ulos tule: ei ole pää enää kiinnittyneenä!!! :headwall: Ilmankos taas eilen ylemmät kylkiluut sai kyytiä! Kyllä ottaa päähän, vaikka uudelleensynnyttäjillä ei sitä kiinnittymistä välttämättä tapahdukaan ennen synnytystä, mutta kuitenkin...

Murrrr :heart: 39+6
 

Yhteistyössä