Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Sure Santtu rauhassa ja toi musiikki on mullakin sellainen joka laittaa aina mietityttämään. Eilen luin juttuja keskosista ja siellä tuli kans paljon laulun sanoja vastaan ja ne yhdistin aina sinuunkin...Kuten Maarit Hurmerinnan, Jos tahdot tietää...
 
Tässä Santulle kans yks ihana kappale..


Lemmenkipeet - Enkeli




Istun sängyn laidalla ja hiljaa rukoilen
Vaik' en aina usko silti susta haaveilen
Jostain tuuli silloin kauniin ajatuksen tuo
Mun ois aika lähtee ja tulla sun luo

Mä syytin joskus sua miksi lähdit yllättäin
Miksi juuri silloin kun sut parhaimpana näin
Kokemusten arkku pikku hiljaa täynnä on
Mutta ilman sua se on mulle tarpeeton

Jos sä ootkin enkeli joka vaan hetkeksi palasi
Etkö jää mun untani valvomaan
Hei ootko sä enkeli etkö enää voi mua koskettaa
Tyydytkö vaan kaukaa katsomaan

Mä oon jo väsynyt yksin täällä olemaan
Mul on koko ajan kylmä oonko valmis kuolemaan
Jos me vielä joskus jossain kohdataan
Oisko liikaa pyytää ettet lähtis uudestaan


Kai pilven reunalla oottaa paikka luona sun
Paikka josta koskettaa voit sydäntäni mun
Hei voisitko sä peittää mut suojaan siipien
Lämmölläsi tuudittaa mut uneen rakkauden

Hei ootko sä enkeli joka vaan hetkeksi palasi
Etkö jää mun untani valvomaan
Hei ootko sä enkeli enkö enää voi sua koskettaa
Tyydytkö vaan kaukaa katsomaan
Etkö luokses mua saa
 
Heippa kaikille!

En muuta kuin pikaisesti selannut tekstit läpi, ja sieltä osui silmään Santun suuri menetys, voimia ja jaksamisia sinne! :':)hug:

Anteeksi nyt heti perään tämä omanapaisuus, mutta tulin siis alunperin ilmoittamaan että meille syntyi poika pe 2.9. aamulla ja kaikki meni oikein hyvin :heart: kotiuduimme jo eilen ja menemme huomenna takaisin vasy-käynnille :)
Palaan myöhemmin lukemaan juttunne paremmin ja kertomaan synnytyksestä enemmän!

Jandhe ja pikku-ukko 2 vrk
 
Onnea Niksu, Voikukka ja Jandhe :heart:

Santtu olette täällä ajatuksissa joka ikinen hetki :hug:

Omaa napaa sen verran, että eilen muutama kipakka supistus ja siinä se taas sitten olikin! Nyt yön jäljiltä on olo, kun olisi koko yön hyppinyt heposen kanssa esteitä ilman satulaa!! Koirat saavat odottaa ulkoilu vuoroaan nyt tovin, että tää mamma pystyy edes kävelemään! Huomenna esikon synttärit ja jännitys kasvaa!!

Jaksamista ja tsemppiä kaikille!!

Hipsunen ja Vuokralainen POKS 39 :heart:
 
Onnea tasapuolisesti kaikille, jotka ovat saaneet vauvansa syliin! Teitä onkin tullut tässä muutamassa päivässä valtavasti. Ja Santulle vielä kerran voimahalauksia.

(.) Täällä ei ihmeempiä, keskiviikkona neuvolassa kaikki oli mallikkaasti, ainoastaan hemppa oli taas hieman pudonnut, joten rautaa saan syödä edelleen. Helsingissä kun säästetään ja raskaudessani ei ole ollut mitään kummallisuuksia, niin sain seuraavan ajan vasta kahden viikon päähän, eli vaikka mennään viimeisellä raskauskuulla niin silti ei ole käynnit viikon välein. Nyt sitten vain olen ja ihmettelen että koskahan tämä kaveri päättää alkaa syntyä. En usko kuitenkaan, että ensi viikolla vielä, vaikka nyt on jopa tullut pari kivuliasta supistusta. Jännät ajat alkaa olla käsillä...

-Jerika 38+1
 
Santtu Ei pysty edes käsittämään miten kamala suru sinulla ja perheelläsi on :hug: Paljon paljon voimia! Antakaa surulle aikaa, itkekää ja tukekaa toisianne, rakastakaa :heart:


( . ) Täällä ei uutta; supistelee, närästää, nälättää, pissattaa... Ja minä lasken öitä ;)

Merkkari Saako utelias kysellä muutamia tyhmiä kysymyksiä? :whistle:
Laittoiko ne virtsakatetrin ennen puudutusta? Ja oliko siinä sun masun päällä sellanen sermi näköesteenä, mikä kaikissa telkkuohjelmissa on? Pitikö sun tehdä joku suolentyhjennys ennen leikkausta, kun ei missään ohjeissa ole siitä mainintaa eikä se kätilökään kertonut, mietin et pitääkö mennä ostamaan jotain tyhjennys-suppoja vielä apteekista?
Minulla kun ei ole kokemusta kuin tuosta hätä-leikkauksesta ja silloin kaikki tapahtui nukutuksessa. Kiva kuulla että sektio meni hyvin ja toivuit nopeasti! Kiitos jos jaksat vastata näihin mun "tosi tärkeisiin" kysymyksiin :LOL:

Onnea vielä kaikille pienokaisen saaneille! Hauskasti tosiaan poikavoittoinen alku ollut! Oiskohan Jiimii seuraavaksi vuorossa?

Tää lähtis viettämään ihka ensimmäistä vuosi-hääpäivää :heart:

miirikki ja pööpö 38+4
 
Merkkari Saako utelias kysellä muutamia tyhmiä kysymyksiä? :whistle:
Laittoiko ne virtsakatetrin ennen puudutusta? Ja oliko siinä sun masun päällä sellanen sermi näköesteenä, mikä kaikissa telkkuohjelmissa on? Pitikö sun tehdä joku suolentyhjennys ennen leikkausta, kun ei missään ohjeissa ole siitä mainintaa eikä se kätilökään kertonut, mietin et pitääkö mennä ostamaan jotain tyhjennys-suppoja vielä apteekista?
Minulla kun ei ole kokemusta kuin tuosta hätä-leikkauksesta ja silloin kaikki tapahtui nukutuksessa. Kiva kuulla että sektio meni hyvin ja toivuit nopeasti! Kiitos jos jaksat vastata näihin mun "tosi tärkeisiin" kysymyksiin :LOL:
En ole Merkkari, mutta vastaan silti.

Mulla on kaksi kiireellistä sektiota takana ja toisessa olin vuorokauden etukäteen jo sairaalassa sektiovalmiudessa.

Ei tarvitse tyhjentää suolta ymmärtääkseni ennen leikkausta. MUTTA leikkauksen jälkeistä olotilaa helpottaa huomattavasti se, ettei maha ole ainakaan kovalla. Koita siis vaikka luumua tms. syödä.

Katetri mulle on laitettu ennen epiduraalia. Muttei se sattunut yhtään. Pelkäsin katetrointia etukäteen, muttei se tosiaan tuntunut ollenkaan.

Koita olla syömättä se aika mikä määrätään ennen leikkausta. Se helpottaa ihan sun omaakin oloa, kun ei tarvitse puutuduksessa alkaa oksentamaan, se ei meinaan onnistu. Ei siis tule huono olokaan niin herkästi.

Leikkauksen jälkeen sun ei tarvii kärsiä kivuista, pyydä lääkettä jo ennen kuin se kipu on liian kova. Muuten ei lääkkeetkään oikein tehoa.

Koita lähteä liikkeelle mahdollisimman pian (viim. seuraavan päivänä) voinnin salliessa. Se auttaa suolentoimintaan positiivisesti, se että kaasua kertyy vatsaan ja aiheuttaa hartiakipua ja mahakipua, on todella kivuliasta.

Hyvin se menee ja kerro kätilöille jos sattuu tms. ne eivät näe sitä kenenkään nenänpäästä ;) Tsemppiä!
 
Neuvola ajat on kyl kummallisia täällä helsingissä ku mulla oli tossa kans 2 viikon väli ja nyt sitte ens viikon jälkee samalla viikolla 2 aikaa :O no ihan miten vaa.. laskettu ois ens lauantai että saas nähä kauan tää yks täällä masussa jaksaa olla vielä...
 
Ei mulakaan neuvolaa ole ollut niin usein kun pitäis, mutta johtunee siitä että oon ollut äitiyspolin seurannassa. Enkä koe neuvolakäynneistä muuta hyötyä enää oikein kuin sykkeen kuuntelut.

Me lähdetään myös viettämään 1-vuotis hääpäivää :heart:

Zophie+murunen 37+5
 
Santulle vielä halauksia :hug:

Kovasti onnea vauvan saaneille! teitä olikin monta! =)

Etusivun listaa kun katselin, niin jännä että toisilla on jo 1kk ikäiset vauvat, kun suurin osa vielä odottelee =)

Täällä odotellaan kovasti huomista äitipolia.

Nessu ja pieni 36+3

Muoks. Niin ja minäkin voisin mielelläni tutustua muihin Jyväskylän äiteihin :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Santtu Kovin kauniin enkelitytön saitte :heart: Hän näytti kovin rauhalliselta kuvassa. Itku tuli taas kun kuvan näin ja luin noita kaikkia laulujen sanoja, on se vaan niin väärin..Niin väärin!!

Meillä tuli lähipiiristä toinenkin vastaava tapaus eilen :( Mun kaverin sisko joutui myös synnyttämään kuolleen vauvan, mutta tässä tapauksessa vanhempien tiedossa oli, että lapsi tulee olemaan kehitysvammainen, mahdollisesti jopa pahasti. Kamalia tapauksia ja saa todellakin miettimään asioita ihan uudesta näkökulmasta.

Mutta onnea kamalasti vauvautuneille :heart: Onneksi tänne tulee päivittäin ihaniakin uutisia!! :)

Täällä poksuttiin tänään täysiaikaisiksi! 37+0 :heart:! Eilen tuli jo toisen illan peräkkäin puristavia supistuksia alaselkään ja tulipa sieltä yksi lyhykäinen masunkin puolelle! :) Iltalenkillä koiran kanssa tuntui, että tytön pää pullahtaa kyllä ihan just ulos jalkovälistä :D

Ihanaa sunnuntaita kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Niksu, Jandhe ja Voikukka :flower:

Mulla on jotenki menny ohi että täällä on ilmeisesti joku fb ryhmäkin? Lokakuisten ryhmässä jo olenki mutta mielellään jos porukkaan vielä sopii niin liittysin sinnekkin :) Voi henk.kohtasemmin tarvittaessa kirjottaa kuin täällä julkisesti...


Tänne ei kummempia... :)
Supistelemaan on alkanu enemmän, mieski kotona niin voi johtua siitäki :whistle:
Synnärilaukkua ajattelin alkaa pakkaamaan ja tein listaa mitä pistää ostaa...
Jotain hyvää naposteltavaa nyt ainaki, pistaasipähkinöitä ainaki :)

Mitäs muut ootte pakannu matkaan synnärille?

Talvicci ja Torsti rv.37+2 :heart:
 
En oo tänne juurikaan kirjoitellut sen jälkeen kun liityin, mut jonkun verran oon seurannu kirjoituksianne! Ajattelin tulla kertomaan että meille syntyi 30.8 pieni tyttö, painoa 3220g ja pituutta 48cm.:heart:

Tuo Santun menetys tuntuu kyllä järettömän pahalta.. ei voi ymmärtää :'( Lämmin osanotto Santulle ja hänen perheelleen, sekä paljon jaksamisia :hug: Pieni Aada-enkelillä on nyt hyvä olla taivaassa, vaikka teillä onkin varmasti suuri ikävä ja suru... niin surullista... :'(

Tasapuolisesti vielä onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä loppuodotukseen teille joilla vauvat kasvaa vielä masussa.. :hug:
 
Kiitos Huldis vastauksesta :flower: :)

Mullehan tuutattiin epiduraalikanavaan morfiinia heräämössä viimeeksi ja vaikka todellakin oli tyhjä vatsa niin oksentelin rajusti ja olin puolitajuton vuorokauden! Sen jälkeen en suostunut ottamaan muuta kuin Buranaa ja Panadolia :( yllättävän hyvin ja nopsaan kuitenkin toivuin. Luulen etten nytkään uskalla ottaa mitään kovin vahvoja lääkkeitä ja tiedoissani lukee ettei saa laittaa morfiinia missään tapauksessa. Pitää katsoa kivun mukaan.

Hirmu huono mieli jäi viime kerrasta juurikin tuon morfiinin takia; en pystynyt pitämään vauvaani vuorokauteen yhtään ja varmaan senkin takia maito nousi vasta neljäntenä päivänä syntymästä.
 
Anteeksi että tunkeudun tänne tuolta huhtikuisista.
Itselleni kävi samoin viime jouluna ja haluaisin lausua osanottoni Santun vanhemmille:

Rakas Taivaan Isä, miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?

Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa.
Enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Huomaisipa äiti, kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä, miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.

Vielä joskus saan siemenenä kasvaa äidin vatsassa
ja isän vahvat käsivarret ympärilläni tuntea.
Ja kun vihdoin kohtaamme,
löytää tarkoituksensa pettymys jokainen
Ne on kestettävä jotta juuri minä syntyisin.

Niin ikävä on kaukana täällä äitiä ja isää
Koska saan mennä, Taivaan Isä,
joko pian pääsen omaan kotiin?

-tuntematon-

M1n1 ja Toivo
 
Santulle vielä iso:hug:! Kauheasti jaksamisia!

Onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti! Nyt olikin tullut jo monta ilmoitusta! :) Jospa se omakin vuoro koittaa joskus.

Äippäliini82: Täällä ihan sama meininki ja samat viikotkin: ei oikeastaan mitään tuntemuksia, ei edes niitä kivuttomia suppareita! Oon tehnyt pihahommia ja lenkkeillyt ym., mutta uskottava se on, et ei ne mitään saa aikaiseksi.


Raisu 40+1
 

Yhteistyössä