Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Jemmiksi, AAAARGH!!!! Hyvä, etten ottanu suoraan puhelinta käteen ja soittanu kättärille että "mitä VI**UA te siellä oikeen puuhaatte?!?!?!?!?" Entistä enemmän olen sitä mieltä, että kunhan kaikki ovat lapsensa saaneet niin kirjoitetaan yhdessä sairaaloiden henkilökunnan käytöksestä ja kohtelusta sellanen lehtikirjoitus, että sitä ei voi olla huomaamatta! Ehdottomasti muiden kanssa samaa mieltä, eli valitusta kehiin ja hyvä että vaihdoit sairaalaa! Jo siis tuo "taidat sairastaa syömishäiriötä"- kommentti yksistään on mielestäni täysin asiaton! Saati kaikki jatko siitä ja hoitamatta jättäminen! Itse nyt viidessä synnytyssairaalassa käyneenä (kahdessa synnyttänyt ja nyt kolmannessa kunhan tämä syntyy) täytyy kyllä sanoa, että kättäri oli näistä kliinisin, tylyin ja muutenkin huonoin....kaikessa! Osaksi varmasti oli heissä syytä, että oman esikoiseni synnytys pitkittyi aivan liikaa ja kaikenlaisia komplikaatioita seurasi hutiloinnista! KÄTTÄRI BOIKOTTIIN!!!!

Casanna, muistan tunteen armahan. Mä oon kans sitä mieltä, että synnytys ja sairaalassaoloa aika on ollut elämäni parasta aikaa, vaikka toki synnyttäminen sattuu jne. Se on kuitenkin jotain niiiiin ainutlaatuista, ettei sitä voi verrata mihinkään muuhun. Koin aivan samat tunteet kuopuksen jälkeen, kun hänen piti olla viimeinen lapsukainen :) , mutta vielä sain kokea tämän kaiken.

Hipsunen,
:LOL: Komppaan! Saa nähdä millanen eturessu sitä jää kun nää syntyy?! Päästään kenguruiks korkeesaareen :LOL: .

Jemmiksi, juu ja kyllä tosiaan ne kannelliset muovipurkit häätää ötökät, niihin ne ei pääse. Orthexilla on tosi hyviä erikokoisia purkkeja, sellasia korkeita missä muovikuminen painokansi, ne on käteviä ihan jo jauhojen kanssa muutenkin, kun ei tarvii siitä pussista kaataa. Säästyy sotkulta, suosittelen!

( . ): Täällä kans taas möyritty niin, että mieskin pääsi todistamaan, että jotenkin on muksu kääntynyt, kun tuli jalkaa ulos YHTÄAIKAA MOLEMMISTA KYLJISTÄ?!?!? :O Siis miten se on mahollista?!!?!? Selkää ja pyllyä ei löydy...ilmeisesti kääntänyt selkänsä mun selkärankaa kohden. Muuta selitystä en keksi...
Huomenna asioiden hoitoon ja sitten saakin syntyä. Joten tällä kertaa peukkuja, että ei lähe syntymään tänä yönä! Mun tuurilla syntyy JUST sen takia tänä yönä...se on se smurffin-laki ;)

Hassel & Tepsukka 39+4
 
Onnea Arminen! Toivottavasti kaikki meni hyvin :) Iloista vauva-arkea teille! :heart:

Onnea Freundin!
:hug: :heart:

Onnea Jandhe!
:heart: Kuulosti kivalta, tollasen synnytyksen mäkin voisin ottaa ;)

Miirikki: voi höh, nukkumista sit päivällä vaan! tai ihan koska vaan saat unta :hug:

Zophie:
ei soittele, paitsi mun äiti meinas ilmeisesti alottaa sen soittelun viime viikolla... se soitti ja kyseli ihan omituisia, hölisi vaan turhanpäiväsiä ja mä ihan hermostuin, et mitä hemmetin asiaa sillä nyt on, tai onko jotain sattunu... mut ehei se vaan yritti kuulostella mun vointia :p Sanoinkin sille, että ihan outoa, että se yhtäkkiä alkaa kyselemään kun ei aikasemminkaan oo. Mutta ihmekös tuo, kun la lähestyy kovaa vauhtia ja minä oon yhessä koossa :D Muuten ei kukaan oo kyselly, paitsi miehen joukkuekaveri huuteli kadulla, kun ajettiin ohi, että "jokos saitte sen lapsukaisen?" :D :D

Heinäneito: oi onnea! :heart:

Jemmiksi: paskanmarjat että leikkaus ei ois synnytys naiselle! :headwall: Eikös niitä yhtään kiinnosta sun ahtaat paikatkaan sitten, jos ei noi muut syyt oo mukamas tarpeeks perusteltuja? nooo, eipä mullekaan olla helposti sektiota antamassa, ne kysyy aina, että "mitäs itse haluaisit?" ja sit kuitenkin päättää mun perään, että "alatiesynnytystä suunnitellaan vaan joo" :headwall: Onneks mulla ei oo mikään "pakottava" tarve saada sektiota, mutta kyllä tuo pelottaa, että vauvalle käy jotain... ja muutenkin oon käyny pelkopolilla mut ei niitä kiinnosta se asia ollenkaan näköjään... Joka paikassa sanotaan, että perätilasynnytyksen tärkein edellytys on motivoitunut synnyttäjä, hmmmmmm... :confused: Tsemppiä sulle, mitenkäs supistusten kanssa nyt menee? :hug:

Hassel: täälläkin on kovaa möyrintää ja potkut tekee aika kipeetä. Ehkä lapsivesi on vähissä? Tuli mieleen tossa pari kirjoitusta sitten, että nyt ois hyvä järkätä mammatapaaminen - kateltais kuinka kaverit puhkuu ja puhisee, kiroo ja hikoilee ja pomppii kun maha hytkyy :LOL: Ja oltais koominen porukka :D :D (paitsi mä saisin selkääni teiltä, kun mulla ei supistele eikä juuri mitään muutakaan tapahdu...)

Nyt on siivottu ja laitettu tavaroita paikoilleen! Mun ihana mies on ollut tällä kertaa ihana ja ahkera... ;) Hoitopöydän laatikoissa on tavarat odottamassa, vaatteet on valmiina... tutit pitää keittää, pinnasänky siirtää ja pedata, pestä vielä jotain pehmusteita ja käydä ostamassa siteet ja muut loput tarpeelliset... Eli ehkä me saadaan sittenkin kaikki/melkeen kaikki valmiiksi! :heart: Kun vielä saatais mut valmiiksi.... :whistle:

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Huomenta!!

Hassel Toivottavasti siitä kenguru duunista maksetaan sit ees kunnolla :LOL:

Täällä sitä vielä keikutaan! Tulihan sitä taas nukuttua hurjat 4 tuntia ja sekin pätkissä... Eip oo kehumista olossa... Tänään on selkee päikkäri päivä! Täällä oli vauvalla kanssa illalla sellaset peuhaus meiningit et aattelin sen yrittävän oikasta kyljestä ulos!

Tsemppiä kaikille uuteen päivään! Olisiko tänään jo meidän päivä lähteä nyyttiä hakemaan?!?!?! =)

Hipsunen ja Vuokralainen 39+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Talvicci: amme-ohjeistukset on sairaalakohtaisia. HUSin alueella saa mennä ammeeseen jos lapsivedenmenosta on alle 24 h ja jossain muualla taas on ehdoton kielto mennä ammeeseen jos lapsivesi on mennyt. Niin ne käytännöt on erilaisia, niin tässäkin kun monessa muussakin asiassa...

Jemmiksi: todella törkeää käytöstä tuollainen, pistää ihan vihaksi... :mad:

Pitipä jotain muutakin vielä kirjoittaa, mutta pikku-ukko tuolla ilmoitti heränneensä, joten palaillaan :)

Jandhe ja pikku-ukko 4 vrk
 
Jemmiksille! Pidä puolesi, tosi törkeetä kohtelua. Sama tuolla Taysissa on...riippuu niin lääkäristä kuka sattuu olemaan paikalla ja millä tuulella...helvetti jos jotain lyödään lukkoon jonkun kanssa, niin eiköhän niistä pidetä kiinni! Mä kans vartoon mitä mun kohtalo on, kun kumminkin käynnistyksestä on puhuttu kokoajan ja että sen 2-3vkoa aikasemmin ja nyt viimevkolla lääkäri meinas, että 3vkon päästä tulet takas (eli silloin 39rv) ja sit varovasti kysy, että vai jaksatko sinne asti! Sanoin että en! Niin sain 38rv seuraavan ajan.

Täällä tuli eilen taas napakoita supistuksia ja maha oli kestopinkeenä ehtoostä. Yöllä heräsin klo 2.00 kun taas maha ihan kivikovana ja kauheet kiinnikekivut kyljissä ja yllätys, yllätys taaaas operaatio suolentyhjennys yöllä...parituntia käkin hereillä ja heitin Litalginin naamaan. Sitten vanhin neitokainen laitto ennen 6.00 viestin ja tartti se käydä hakemassa kaverilta, joten ei tarttennu sit yrittää nukkua...

10.00 olis neuvola, jossa käynyt viimeks kun kelan todistukset sain rv 22...

Marja ja maha-asukki 36+5
 
Heips :wave:

Hassel *reps* tuo kenguru juttu sai aamun alkamaan hyvillä nauruilla :LOL:


Omaa napaa... KAIKKI supistelut ja säryt kadonnu ku tuhka tuuleen!! :mad: EI OO TOTTA!! :kieh: Eilen aamulla sattu joka paikkaa ja supisteli ja sitte neuvolan jälkeen kaikki katos :O :headwall: Eilen aamulla tosiaan luulin että lähtö tulis päivän aikana.

No hyvät puolet tässäkin :) Esikoisen syntymäpäivä tänään (2v) joten pääsee viettämään laatuaikaa tytön kanssa ja syömään kakkua :p Kunhan se tuolta heräilis pikku hiljaa.. En muista koska ois näin pitkää nukkunu mutta saahan sitä nukkua omana synttäripäivänään..

palailen taas..
 
Huomenta!!!
Voi tauti mikä yö... särki, kolotti ja sattui. Oikea puoli edelleen lonkasta ja nivusesta kipeä ku mikä. Ja kirsikkana kakun päällä mulla naksui alapään luut, ei tuntunut lantion luilta vaan joltain häpyluulta ja naksahteli kuuluvasti kun käännyin :O
Vessassa sai juosta poistamassa eilisen nesteitä turhan usein. Nukkuminen on kyllä niin vaikeaa nykyisin, ei hitto kun öitä oikein pelkää etukäteen :/ Päälliskaupaksi oikea käsi särki yöllä ja puutui vähän väliä, jei, kivaa.

38 viikkoa sitten täyteen tänään, ja pikkuhiljaa vois alkaa jotain vaikka tapahtumaankin...
Onko muilla muuten ollut pientä pahoinvointia/ruokahaluttomuutta nyt lopussa? Itse huomaan tällaisen ilmiön tulleen, ja varsinkin aamuisin.

Parempia vointeja kaikille :)

Zophie+murunen 38+0 ja poks!
 
Jemmiksi
Millon siis olit sillä lääkärillä joka sulle noin sanoi? Oliko mies vai nainen?
Mietin vaan kun mehän mentiin kättärille to 1.9. ja oltiin lääkärillä ennen klo 11.

Tosin en ole yhtään varma oliko meidän lääkäri osastolääkäri...
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!!

Täällä vaihteeksi nukuttu pari yötä ihan hyvin, mitä nyt kyljen kääntämiseen herää aina ja joka paikka rutisee ja paukkuu silloin. Olo on ihan hyvä mutta mikään ei oikein kiinnostaisi. Imuroin kyllä äsken mut siihempä se taitaa jäädäkin. Taidan vaan ottaa rennosti=)

Illalla oli masussa aikamoiset tsembalot, eli ei ainakaan hiljaiseloa ole:)


40+3
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Onnea heinäneidolle! :flower:

Juu niin ne vaan taitaa olla kovin paikkakunnasta kiinni tuo ammeeseen pääsy :D Toivosin ite pääseväni. Esikoisen synnytyski alko supistuksilla niin jospa tääki alkais niin ei olis ainakaan se lapsivesien meno esteenä ammeeseen pääsylle... :)


Supistuksia ollu enemmän viimesen viikon aikana ja enemmän kans tuntunu sitä semmosta tökkimistä jossain kohdunsuulla... Muuten ei kyllä mitään muutosta omassa voinnissa...

Niin ne eiliset neuvolakuulumiset... :)

Verenpaineet ok, pissa puhas ja hb 117 joten nyt piti sitten alottaa rautalisä.
Sf-mitta 34cm, nätisti menee edelleen siinä keskikäyrällä.
Painoa viime käyntiin verrattuna -400g, nyt tullu yhteensä 10,2kg :)

Vauva oli jo viime käynnillä kiinnittyny ja nyt totes ettei pääkään enää liiku yhtään mihinkään :)

Talvicci ja Torsti rv.37+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kenguruksi korkeasaareen :LOL:

Jandhe ai vielä yhen ryhmän eri puolelle?ku meillähän on jo tuolla suljettu ryhmä kerhopuolella jatkoa ajatellen...onko toi sit sellanen yleinen ryhmä?

Viime yö nukuttu niin mahtavasti,uni tuli kylläki puol2 aikaan mutta 9 nousin ylös ja kerran on vaan pitäny käydä vessassa. Tänään mie alan siivoaan tän kämpän ja jos lenkillä kävis,mies meinas viedä mut tuohon viereiselle pururadalle,siellä on kuulema hyvää nousua ja laskua ja epätasasta maastoa...eilen piti alkaa siivoon mut mie en vaan jaksanu ja nyt teen sitä mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä!yöllä mietittiin miten toimitaan isomman pojan kans ku on parina vkna täällä ollessa nyt ollu sellanen länkyttäjä,vastaan tulkuttaa ja hänen ei pitäisi uskoa muka meitä..no otetaan ens maanantaina sitte keskustelu kaakao(meinasin kirjoittaa kakka:LOL:)kupposten kera ja puhutaan säännöistä jne ja otetaan käyttöön plus/miinuslista TAAS ja lauantain palkinnon poika saa päättää maanantaisin,onko se sitte uimahallissa käynti,elokuva,pieni lelu tms. ja jos miinukset tulee jo alkuviikosta,sit aletaan karsimaan pelaamisesta,karkkipäivästä yms. ja itsellämme on nyt pakko laskee äänenvolyymi ja ennemmin sitte vaikka hengitellä ja käydä ulkona jos tuntuu et pitäis ääntä korottaa,se on niin inhottavan kuulosta...mut sellaset yömietteet meillä oli.Ja olen kyllä niin onnellinen että minulla on tuollanen mies,hän lähinnä enemmän puhu ja ehdotteli näitä vaikka pojan oikea isä ei edes ole eikä vielä omaa lasta ole..tulee varmasti hieman helpompaa tästä tulevan lapsen hoidosta ku on toinen enemmän tukemassa.eikä tarvi itellä kaikkia pähkäillä.:heart:
Jiimii&poju(vai onkohan ku kuulee tuota tyttökuittailua joka suunnasta ;D)40+2
 
Onnea kaikille nyytin saaneille!! :)

Äippäliini , täällä samat viikot menossa eikä merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Harjoitussuppareita on ollut päivittäin, napakoitakin. Lauantaina kipeitä suppareita oli säännöllisesti vartin - 10 minuutin välein mutta hyytyivät sitten. Raskas on olo kaikin puolin ja hirvittää vauvan tämänhetkinen koko; 36 viikolla arvioitiin jo kolmikiloiseksi neuvolalääkärissä.
Onneksi vauvan potkut ja möyrimiset tuntuvat selvästi, samoin puoliso kuulee masun läpi istukan viuh-viuh-ääni sekä sydänäänet.

Santun vauvan menetys on saanut itselläkin pelon pintaan... että vauvalle tapahtuisi jotain. Varsinkin tuo iso koko huolestuttaa; ettei juutu synnytyskanavaan tai muuta sellaista... :(

Voimia vielä Santulle ja perheelle!!!!! :hug:

Yritetään kestää kanssasisaret nämä viimeiset piinaavat päivät ja viikot. Parasta on kun keksii tekemistä ja yrittää olla odottamatta milloin se alkaa. Itse olen kyläillyt, siivonnut, leiponut, käynyt kävelyllä, ostoksilla jne, yrittänyt täyttää päivää kaikella ohjemalla. Välillä kuitenkin iskee epätoivo. Eilenkin illalla olo oli uupunut ja turvonnut eikä mitenkään päin ollut hyvä olla... Itkua tuhersin puolisolle... että eikö se vauva synny IKINÄ!!??
Nyt huvittaa se oma epätoivoinen olo nukutun yön jälkeen...

Jaksuja kaikille! :heart:

Pirpana 40+3
 
JiiMii: tuo Jandhen aloitus on siellä suljetun kerhon puolella, ihan vain uutena aiheena, ei uutena kerhona.

Talvicci:Eiköhän tässä ihan samalla tavalla voi aloittaa yleiselle puolelle vauvaketjunkin, kuka vaan ekana ehtii/viitsii sen tehdä :)
 
Nyt on laitettu pitkä viesti potilasasiamiehelle. Mielenkiinnolla odottelen seuraavaa yhteydenottoa :)

Tuo ehdotus tosta, että sais jonkun lehtijutun synnäreiden kohtelusta, ei oo musta yhtään hassumpi! Koska mitä ilmeisimmin kohtelu vaihtelee todella paljon.

Santtu, mulla oli sellanen vaaleahko, +40, puolipitkähiuksinen naislääkäri. Päivystyksen puolella on ainakin yks mieslääkäri, josta olen kovasti tykännyt, aina asiallinen.

Hassel, ihana toi et "tänään hoidetaan asioita ja sit saa syntyä!" :D
Meillä vähän sama juttu, et kun nyt kyydissä pysyis ens viikonlopun yli, sillon kun on X-treme car show ja sinne pitäisi mennä. Tärkeitä juttuja meille, kun ollaan moisessa miehen kanssa tavattu :heart:

Zophie, et ole yksin sen huonon nukkumisen ja naksumisen kanssa! Oon ihmetelly ihan samaa, että mikä sanoo naps kun vaihtaa asentoa.
Toivottavasti sun on mahdollista nukkua sitten edes päikkäreitä :hug:

Talvicci, hyvältä kuulosti neuvolat ^^ Onks sun hemppa ollut aiemmin sitten mitä luokkaa, jos 117 aloitetaan rautalisä?

Meillä supistukset jatkuu. Ja jatkuu. Ja kohdunsuun vihlonta jatkuu. Suututtaa melkein, kun liikkuminen on tukalaa ton kohdunsuun vihlonnan takia. Oon yrittänyt silti välillä käydä kävelyllä, mut portaita etenkin tulee kyl vältettyä. Sillon tuntuu et lapsiraukka lopsahtaa ulos :D Eikä oo varmuutta että saisko edes ekasta pompusta kiinni.

Pirpana, meillä kans tossa 36viikolla kokoarviona kevyt 3100g :O
Mut hyvä jos joku on nukkunut hyvinkin! ^^ Ja on totta, että päivät menee nopeemmin, kun on jotain tekemistä. To do -listat käyttöön nyt viimeisille päiville ja viikoille 8)

JiiMii, eikös naiset yleensä anna odottaa itseään? ;) (Ei ainakaan allekirjoittanut siis mutta.. :p)

Itse taidan siirtää itseni nyt Sacher-leivosten luokse sohvalle ja myöhemmin teekupin kanssa äidin viherhuoneeseen. Sitten voi katsella ja kuunnella joka suunnasta kun sataa ! <3

Jemmiksi&Omppu
 
Ruutinen :hug: Voimia raskaaseen päivään. Päätöksen teko viimeisestä matkasta on aina kamalaa.

JiiMii Meillä esikoistyttö koettelee, varsinkin mua, nyt ihan toden teolla jo useemman viikon kiristänyt vieteriä :stick: Sen puheista pilkahtelee tuleva vauva ja uskon tän kiukuttelun ja huonon käytöksen johtuvan siitä, vaikkei tyttö taida itse syytä harmitukseensa tiedostaa. Onhan se esikoisellekin tosiaan ihan hirmu iso elämänmuutos kun vauva tulee taloon!

Ihana pinkeä masu Zophiella :)

Hiukan tosiaan hirvittää ensi kesä ja mahanahan roikkuminen, mutta ehkä mä en ole sit ainoa "kenguru". Vielä kun vois kasvattaa sellasen kauniin paksun karvan siihen pussin päälle :D

miirikki ja pööpö 38+6 *huomenna poksuu*
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Jemmiksi: Hyvä, että veit asiaa samantien eteenpäin!

Onnea taas vauvautuneille! :flower:

Pirpana74: Mulla ollut tänä aamuna kans vähän epätoivoinen olo, että eikö tämä nyt tosiaan ala koskaan syntymään..? :'( Samat viikot siis menossa kuin sulla. Mulla on niin olemattomia oireitakin, että odottaa saa varmaan vielä pitkään. Ja vaikka olo on hyvä, niin kyllähän sitä alkaa pikkuhiljaa odottamaan, että JOTAIN edes tapahtuisi, mutta kun ei mitään. Ja reippaan kokoinen vauva on tännekin tulossa, viime perjantain ultrassa painoarvio oli 4kg, esikoinen oli syntyessään vain 2,9 kg, joten vähän hirvittää.. : /

Pahoivoinnista Zophie kyseli ja mulla on ollut jo viimeiset pari kolme viikkoa pahoinvointia/ruokahaluttomuutta, varsinkin juuri aamuisin. Taitaa kuulua myös tähän loppuraskauteen.

No, aamun pahin ahdistus meni ohi ja nyt ois sitten ikkunatkin tältä syksyltä pesty. Eilinen alaselkäsärky ei siis johtanut mihinkään, joten jatketaan odottelua. Onneksi tosin on ohjelmaa joka päivälle ihan kiitettävästä, mutta eihän se sitä tosiasiaa miksikään muuta, että koko ajan sitä alitajuisesti ajattelee, että jospa kohta jotain tapahtuisi. Meillä ei vielä edes 41+5 viikoilla automaattisesti käynnistellä..

Raisu 40+3
 
Neuvola kuulumisia...

Ekana terkkari sano mulle heti, että et näytä yhtään hyvinvoivalta:) Joo vastasin, että olo ei ole kauheen hääppönen...pissa puhdas, neiti pääalaspäin vaikka terkka sano, että vois olla jotenkin muuten, niin sais syyn laittaa äitiyspolille...verenpaineet oli koholla vaikka mittas 3 krt eri aikoihin...147/94 oli sit matalain mitä sai...ympärysmitta mahasta 118cm, kun makas ja ihmetti sf mittaa kun oli vaan 32cm vaikka sano, että maha tulee ihan tisseihin asti...Turvotukset ++ ja painoa 1vkossa 2kg..no ihan sama, mutta ihana oli taas nähdä terkkaa ja sa skarppas mua lampsimaan äitiyspolille jos olo ei rupee paranee...no katotaan loppuviikosta miltä näyttää. Halus nähdä mut perjantaina ja katsoa verenpaineet ja pissan.

Pahoinvointi on kokoajan ja mieli ei tekis syödä, mutta jotain on suuhun laitettava, kun etova olo on kokoajan...mä taidan nyt painua nukkuun jos olokin helpottas!!
 
Ihan ensin paljon voimia Santulle ja koko teidän perheelle! Kyllä itku tuli sun tekstiä lukiessa.

Onnea kaikille uusille vauvansa saanneille!

Toivottavasti olis jo kohta meilläkin vauva ulkona. Ei jaksais enää yhtään tän mahan kanssa pitempään. Tänään oli mulla viimeinen neuvola käynti. Maanantaina on ensimmäinen yliaikaiskontrolli ja sit viimeistään ens viikon perjantaina käynnistys, jos ei vauvan kunnossa tapahdu mitään, eikä tää vauva suostu itse tulemaan ulos. Supistuksia tulee kyllä, mutta ei vaan tarpeeks.

Neuvolassa oli kaikki ok. Painoa on tullu nyt yhteensä 12kg.

Toisten kyselyt voinnista on alkaneet jo ihan ärsyttää, kun itelläkin on välillä niin epätoivonen olo, kun tuntuu ettei vaan mitään tapahdu.

No kaipa se on sitten vaan jatkettava siivoomista tai jotain muuta, jos vaikka jotain alkais tapahtua.

riikka 40+6
 
Kiitos Mädchen, ehdit vastata minua ennen! tarkoitukseni siis oli avata hieman jo vauvakeskusteluakin, kun aika moni on jo jakautunutkin :)
ja minun puolesta voidaan keskustella myös yleisellä puolella vauvoista, mutta ajattelin nyt käyttää hyväkseni tuota kerhoa kun sellainenkin on :)
 
Jemmiksi Hyvä että laitoit valituksen!!! Siis tsiisus millasta ne lääkärit on päästelleet suustaan.

Jiimii Meillä kanssa tahkotaan poikien kanssa tottelemisesta. Aina on joku inttämässä vastaan milloin mistäkin ja sitten itse sortuu helposti huutamaan pää punasena, vaikka ei se asiaa auta. Ollaan kanssa yritetty kiinnittää huomiota ettei alettais heti huutaa ja sanottu lapsille että äiti ja iskä ei huuda jos totellaan ja asiat tapahtuu niinkun sovitaan, välillä toimii välillä ei. Varsinkin viikolla kun mies on reissussa niin tuntuu raskaalta olla olla tiukkana ja selittää miljoonaan kertaan asioita, mutta selkeesti testaavat mua aina maanantaisin että vieläkö samat säännöt pelittää kun viikonloppuna.

( . ) Nyt on tullut oikein kunnon supistuksia, olin jo unohtanut kuinka kipeitä ne oikeesti on. Lisää näitä niin päästään asiaan =)
 
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi

Yhteistyössä