Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea Äpyli. R-M ja Lunea vauvoista!:heart: Myös muille Onnittelut , joita en oo muistannut onnitella! Ja Tsemppiä teille loppuraskauteen ja synnytykseen, joilla vauva vielä mahassa!

Meillä tyttö vähän flunssanen, isommista kai tarttunut! Soitin jo neuvolaan että pitääkö päivystyksessä käyttää, käskivät aika herkästä näytille, kun näin pienestä kyse, täytyy nyt seurailla tytön vointia! syö ainakin ihan hyvin, onneksi!

ansu ja tyttö vajaa 2 viikkoa
 
Onnea pienokaisista R-M, Äpyli ja Lunea! :flower:

Voi Santtu :hug:

Hasselin jutut kyllä piristää aina takuuvarmasti, kiitos vain! :D

( . ) Yö meni aivan järkyttävän huonosti, pitkästä aikaa sain ravata vessassa useaan otteeseen, kun yleensä olen yhdellä kerralla koittanut pinnistellä. Oli kuuma, pyörin ja hain asentoa jatkuvasti. Kaiken kruunasi esikoinen, joka alkoi itkeä omassa huoneessaan kahden aikaan ja hain sen meidän keskelle nukkumaan. Siinä on sitte tilavaa olla koko perhe samassa sängyssä tän mahan kanssa ;) Poika kysyi vielä siinä yöllä, että näkyykö lastenohjelmat jo. Kamala itku päälle sitte, ku kerroin ohjelmassa olevan ihan vain nukkumista nyt. Piti jo uhkailla ressukkaa, että vien takas omaan huoneeseen, jos ei ala heti nukkua :ashamed: No, nukahti. Ja heräs puoli kuudelta :whistle: Jes. Mies teki lähtöä töihin, mulla tais olla suunnitelmissa jotain muuta ku herääminen siihen aikaan... No, poju meni muutamaksi tunniksi saamaan sosiaalista kanssakäymistä hoitoon ja nythän voisin levätä, mutta vois mennä yöunet sitte. Hyvä vaihtoehto on roikkua netissä ;)

Eilen käytiin lenkillä illalla ja kylläpä se vaan sattuu! Ottaako muilla alavatsaan aivan kamalasti kävely? Mulla oli vielä yölläkin tosi kipeä! Kivuton supistus on päällä lähes koko ajan kävellessä ja lisäksi tuo alavatsakipu, joka ei kuitenkaan ole varsinainen supistus. En tiedä, venyiskö sektioarpi jotenkin ja siitä tulis tuo kipu, kun esikoisen odotusaikana en tällaista muista. Raskaudetkin voi toki olla niin erilaisia samalla äidillä. Välillä pakko pysähtyä kesken lenkin, että lapsi saa vähän happea ja liikkumatilaa sen betonikuulan sisällä : /

Alaselkää jomottelee melkoisesti, jospa se jollakin ihmeen kaupalla kypsyttäis kans paikkoja :LOL: Epätoivoista!

Mukavaa päivää kaikille!

Mayah ja Pupu 37+6 :heart:
 
Ihanan paljon vauvoja! ONNEA tuoreille äideille! :heart:

Ette arvaa, mitä täällä ilmeisesti tapahtui..... Mulla alkoi vissiin MENKAT :mad:

Vauva nukkuu sen verran pitkiä pätkiä öisin 4-7h putkeen ja se on siinä. Ihmettelinkin jumalatonta migreeniä viikonloppuna ja nyt alkoi ihan menkkamainen vuoto. Jälkivuotokin alkoi vasta hiipua.... Huoh, ihan kun tässä ei olisi muutenkin vuodettu keväästä saakka (se hemmetin vuotava istukka).... Noh... näin mennään. :D

Huldis ja pikkusisko 5 viikkoa
 
Onnea R-M, Äpyli ja Lunea! <3 <3 <3

Zophie ja muut turvotuksen kanssa kärvistelevät, tuo on niin inhottava vaiva! Mulla ei turvotus mennyt kamalan pahaksi mutta kyllä siitä silti kärsi ja varsinkin siinä synnytyksen korvilla kun alkoi olla ihan pallokala-olo. Mulla oli naamakin turvoksissa ja mies naureskelikin mun ylipyöreälle naamalle. Ja kyllä noista heti synnytyksen jälkeen otetuista kuvista huomaa että turvotus on aikamoista...Aika nopeasti tuo turvotus on kuitenkin laskenut synnytyksen jälkeen. 9 kg on lähtynyt nyt pois ja 11 kg vielä jäljellä. Jonkun verran turvotusta on kuitenkin vielä jäljellä, sillä sormukset eivät ihan vielä mene sormiin. On nuo sormetkin olleet kyllä älyttömät nakkimakkarat, ja jalat-ei mulle enää loppuraskaudesta meinannut kengät mennä jalkaa ja nyt on ihanaa kun jalat alkaa olemaan "omat itsensä" :D

Hassel: Oikein paljon tsemppiä käynnistykseen!! Meillä oli auto varusteltuna "pieneksi synnytyssaliksi" pari viikkoa ennen synnytystä kun pelättiin että vauva saattaisi syntyä autoon matkalla sairaalaan :D Varattiin kaikenmaailman pyyhkeitä ja peittoja mukaan ja suunnittelin synnyttäväni citymaasturin takaluukussa jos tarve vaatii. Miehelle ohjeistin miten sen pitää ottaa vauva vastaan jne. Onneksi ei kuitenkaan tarvinnut :D

Ööh, mulle tuli kurkku eilen ihan sairaan kipeeks :( Yöllä oli pakko ottaa särkylääkettä ja nytkin tuntuu nielaistessa ilkeelle mutta sinnittelen nyt vielä ilman lääkkeitä. Käytiin eilen illalla vielä muutaman kilometrin lenkillä ja eihän se tolle kurkulle hyvää tehnyt, mielelle kuitenkin :)

Vauvakin aivastelee tosi paljon ja pelkään että sekin vilustuu. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan. Viime yönä valvoskeli aika paljon ja nyt sitten päivän varmaan nukkuu (niinkun eilisenkin...). Mun pitäsi itekin tänään nukkuu mahdollisimman paljon kun esikoinen on tarhassa ja on kerrankin mahdollisuus nukkuu jos vaan vauva nukkuu.

Huldasharks: Naisen kroppa on niin ihmeellinen! Mulla alkoi esikoisen synnytyksen jälkeen menkat 4 viikkoa synnytyksen jälkeen. Jälkivuoto oli kerennyt loppumaan ja sitten ihmettelin miksi se alkoi uudestaan. No, tajusin sitten myöhemmin että ne oli olleet menkat, sillä alkoivat tulemaan siitä lähtien säännöllisesti. Olin ihan äimänä koska ajattelin että niitä ei vähään aikaan näkyisi kun pumppasin/imetin mutta voi olla että se vaikutti kun meidänkin vauva nukkui yöllä n.5 tunnin pätkiä.

Kai tästä pitäis lähtee teetä keittelemään ja yrittää kohta saada unta palloon.

Casanna ja poika 11 pvä
 
Täällä yö mennyt valvoskellessa. Lantio, selkä ja reisikipuja, mikään asento ei tuntunut hyvälle, klo 02 heräilin tähän siis.. Sitten vaille 9 alkoi supistella, nyt tulleet tähän asti 10-20 min välein, ei vielä kovin pitkiä ja vielä pärjää hyvin, mut kuitenkin napakoita ja tuntuvia ovat. Oiskohan tämä nyt sitä että pääsis vaikka tämän päivän nimessä laitokselle?! Toivossa on hyvä elää :)


40+4
 
Mahtavaa, äippäliini, toivotaan että supparit kipeytyvät ja pääset tositoimiin!
Täällä suppailee kans napakasti ja jatkuvasti mutta näitä samoja harkkareita mitä on ollut jo kolmatta viikkoa. En ole viitsinyt edes välejä kellottaa kun eivät kipedy kunnolla. Huoh. Painetta myös tuolla alhaalla... Toivottavasti pian poksahtaa. Mut katotaan vaan niin vielä ensi viikollakin täällä suppaillaan....

Onnea vauvan saaneille! :heart:

Jaksuja kaikille kärvistelijöille! Kyllä meidänkin aika vielä koittaa!!

Pirpana 40+4
 
Onnea Lunea :heart:

Hasselille tsempit käynnistykseen!!

Ja Äippäliinille toivottelen suppareita!

Viime yö meni taas harakoille...eikä ensi yö tuo helpotusta, sen verran on jännitystä ilmassa :) Oon istunu puhelimessa koko päivän kun sukulaiset soittelee ja tsemppailee huomiseksi, olis kyllä vähän muutakin tekemistä. Tänään haetaan illalla vielä sairalakassiin mulle limpparia ja suklaata :p

Lidl muuten myy tosi hyvää ananasjugurttia, 250g purkissa. Nam! Söin illalla purkin sitä + purkin ananaspaloja ja tänä aamuna turvotukset on hiukka paremmat. En muuten koskaan enää suostu ostamaan mitään muuta ananasta kuin DOLEa, niissä todellakin on eroja!

Mulla turvotukset paheni myös sairaalassa viime synnytyksen jälkeen. Samat crocksit ei menny jalkaan lähtiessä kuin tullessa!!! Varmaan siihen vaikutti se että olin petipotilaana sen ekan 2 vrk ja tipassa?? Kiloja jäi sillon laitokselle hurjat 1,5 :LOL: Tosiaan nesteet lähti vasta kotona ja jälkitarkastukseen mennessä oli lähtenyt 8kg.

miirikki ja pööpö 39+0 *poks*
 
Ai niin, huomennahan tapahtuu monella :D Tsemppiä ainakin Hasselille ja miirikille!!!! Ja kyllä varmasti "yllärilähtöjäkin" tulee, vai mitä äippäliini? ;)

Pitäisi jaksaa lähteä hiukan ulkoilemaan. Mulla on vaan aamupäivät olleet todella laiskoja viime ajat, iltaa kohti virkistyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
äippäliini ja Pirpana teille lähetän supparisarjoja... ;) ja onnea matkaan!! Toivottavasti pääsette pian tositoimiin....

Tuossa lasten kanssa kävin käveleen,niin tuli niitä sukkapuikkosähköiskuja oikeaan jalkaan kokoajan... tunsi ku pikkunen päätäsä pyörittää ja liikkuu muutenki aina ku kävelee..
 
Casanna: Imetys ei toimi ehkäisynä, mikäli imetysväli on yli 4h. Moni ei tätä ymmärrä ja onkin kohta uudelleen raskaana. :)

Mä en itse kyllä luottaisi missään tapauksessa imetykseen ehkäisykeinona, mutta noin terveydenhuoltohenkilöstö neuvoo, että alle 4h välein vähintään pitää imettää, jos haluaa ettei ovuloi.
 
Hasselille ja Miiriikille isot tsempit huomiselle!

Tänää ollu tää masussa asustelija erittäin aktiivinen.. muutama supistus tullu mutta en uskalla alkaa toivoo sen enempää ku on aijemminki alkanu ja lopahtanu heti.. yöllä tosiaan kylkeä vaihtaessa lantiosta kuului todella inhottava napsahdus.. mitä lie oli :O
Eilen oli verenpaineet pikkasen korkeemmat mitä ollu neuvolan mittauksissa mutta ei vielä yli rajojen..

O&O + pikku jäppinen 39+4
 
Lunealle onnea pienestä! =) Alkaa vauvautuneiden listalla olla jo pituutta.. =)

Ja Äippäliini taitaa olla seuraava.. =) Onnea synnytykseen ja toivottavasti etenee nyt eikä pysähdy.

Mayah taisi kysellä kävelyllä esiintyvistä kivuista. Eilen kävin pienen mutkan lyllertämässä, tulin kotiin ja istuin sohvalle siksi aikaa, kun sauna lämpesi. Siitä noustessa jalat oli ihan täysin tönköt ja tuntui kuin vähintään oisi maratonin juossu! Joko mun kunto näin huononi... =D Kävelyn aikana tuntui kuin häpyluu halkeaisi, mutta ei oikeastaan masu ollut kipeänä..

Viime yö meni muuten hyvin, mutta vessareissun jälkeen tuntui todella viiltävää kipua tuolla kohdunsuun ja häpyluun tietämillä.. vähän aikaa sitä siinä ihmettelin, mutta laantu kyllä suhteellisen nopeasti. Jokohan se sitten täälläkin jotain pientä alkaisi edes tapahtua.. =)

Turvotuksen kanssa tuntuu moni kamppailevan.. Toivottavasti saatte vaivan kuriin. Täällä ei itsellä mitenkään pahasti turvota, mutta mies valittaa joka päivä, et käsiä ei aamulla saa nyrkkiin, kun turvottaa niin.. =D Jos ne mun oireet menikin sille.. =)

Jos sitten jatkais siivoamista ja luutuais vielä lattiat.. Keksis sitten taas jotain uutta puuhaa. Alkaa päivät käymään pitkäksi, kun ei oo mitään järkevää tekemistä. Onko muilla tylsistymisen merkkejä?

Voikaa hyvin! =)

Miranna- ja möykky 38+3
 
Huomenna on niin hyvä päivä aloittaa synnytys Hassel ja Miirikki! Voimia!

Suuren suuret lämpimät onnittelut jo vauvansa saaneille :flower:

(.) Tänne ei kummosta kuulu. Neuvolassa kaikki ok. Yöt on ikäviä, ja nyt viel esikoisellakin ollut pari päivää ja etenkin yötä lämpöä, ja olen saanut silitellä pientä reppanaa :( Mieskin on nenä tukkeessa ja aina kun itse saa unen päästä vähän kiinni, niin kauhee norsun törähdys. Pöh. Ja minkäänlaisia supistuksia en viel ainaskaan oo tuntenut. Kaipa tämäkin menee sinne yli nelikakkosen.. ..Mä vaan odotan et sais oman kehon takas, että jaksais edes roskat viedä ulos. Ja tietty se pienikin on kovin odotettu :)

Nyt en muista kuka laittoi "totta vai tarua"-linkin, jossa lääkäri vastasi uskomuksiin synnytyksen käynnistymisestä. Mua on mietityttänyt yks kohta siitä.. Lääkäri sanoi, että on tarua, että seksi/yhdyntä edesauttaisi synnytyksen alkamista. Mutta kuitenkin sama tohtori sanoi, että lääkärin sisätutkimus voi auttaa synnytystä käynnistymään. Perusteena oli kalvojen irrottelu. Eikö yhdyntä sitten voi mitenkään irrotella niitä kalvoja? Vai onkos nuo miehiset vehkeet niin pehmoisia :D Mitäs jos kohille osuiskin oikea megatarzan, juupa juu, he hee.

Eli täällä ainaskin on aikaa miettiä ihan hölmöjäkin juttuja :whistle: Ja ehkäpä tällasetkin asiat vois pitää oman päänsä sisällä :whistle:

Kiippu & kj (37+1)
 
Santulle iso:hug: ja paljon voimia koko perheelle suuren surun keskellä. Sai kyllä tipat silmiin kun luin :'(


Ompas paljon jo vauvoja syntynyt, kaikille suuret onnittelut pikku nyyteistä :flower:

Mie edelleen yhes kasas, vaikka lääkäri sillon kolme vikkoo sitte oli sitä mieltä että syntyy hyvis ajoin ennen laskettua aikaa...
Maha on kyl vähän väliä ihan kovana, mut ei viel kivuliaita supistuksia kunnolla oo tullu.
Neuvolassa tänää kävin, kaikki ok. Sf-mitta 37, varmaan aika iso vauva tulossa. Miulla painoo tullu jo 22kg.
Kokoajan pitää jotai pikku puuhastelua kehitellä, että aika menis nopeemmin, käsitöistä oon nyt innostunu pitkästä aikaa, ja vauvalle on nyt myssyjä ja tossuja tullu tasaseen tahtiin :)
Mut nyt tää lähtee sämpylöitä pyörittelemää.

eijukeiju ja pieni 39+6
 
Äippäliinille toivotaan että nyt pääsisit tositoimiin eikä vain kiusais!!!!tsemppiä!!!

Huldis,otan osaa,menkat,ei kivaa:mad:...!!!mutta pakollista meidän naisten kärsiä niistäkin...

miirikille myös tsempit huomiseen!!!

pirpana kävisin näytillä jos säännölisesti tulee,kaikillahan ei hirveitä kipuja edes tule,talvicci muistaakseni kertoi aikasemmin jotain sen suuntaista ettei hällä ollut kovin kipeitä ollu ja monta senttii oli jo auki??

Neuvolassa käyty...painoa tullu 5pvs 1,5kg =O,RR taas noussu 125/72(pe oli 100/49) mut jospa se nyt jotai enteilee ;D ,RT,sykkeet 145-160,pissa-,sf-mitta 33,5(ed.34 mut eri mittaaja).eli kaikki ok,sain tikkuja kotiin et seurailen protskuja,ku pää kipua ja huonoa oloa on eilisestä ollu ja painoki noin noussu.aamulla tuli taas limatulppaa,pikkuhiljaa tulee pois,mut ei toi tän pvnen ollu mitää eiliseen verrattuna xD seuraava käynti on maanantaina et ei se siirrykään äippäpolille niinku kaveri sano,nyt vaan tihenee 2krt/vk nuo käynnit mut mie toivon et EI enää tarvii mennä!!Nyt on taas hieman tänään supistellu ku eilen ei oikee mitää ja vauva on ollu hiljasempi liikkeissään eilisestä asti et joskohan tää nyt pikkuhiljaa alkais punkee itteensä ulos,MUTTA pessimisti ei pety...jospa vklopun aikaan vaikka!
 
O&o, sulla on tutun kuuloista luiden naksumista öisin ;)

miirikillekin huomiseen tsemppiä :)

äippäliinille myös, jos lähtö tulee :)

Miranna, tylsistymisen merkkejä, todellakin. Ja kun ei enää jaksa ravata joka puolella kuten ennen, jotenkin tympäisee ja kypsyttää tää olo. Kypsyttäis noita paikkoja nyt samalla tavalla jo :D
 
Onnea taas kauheasti kaikille vauvautuneille!

Hassel, nauraisin kippurassa noille sun jutuille jos vielä sellaseen asentoon taipuisin :D Mut onnittelut talokaupoista ja toivottavasti tosiaan selviätte sinne huomiseen asti, ettei tarvii takakontissa synnyttää! Ja mitä tulee siihen, et kaikki meistä menee varmaan yli ja ollaan samaan aikaan tukkimassa jokainen mahdollinen synnäri, ni musta tuntuu ihan samalta :D Sit täytyy vaan jokaisen laittaa foorumin nickillä varustettu nimilappi sairaalakaavun rintapieleen, että tiedetään ketä tönitään edestä kun pyritään leikkaussaliin tai ponnistamaan! :D

Miirikille myös tsempityksen huomiselle!

Miranna, tylsistymisen merkkejä kyllä havaittu myös täällä. Ja noi kävelyyn yhdistyvät kivut kuulostaa myös tutuilta! Täytyy toivoa, et alkavat tekemäänkin jotain!

Jälkivuodosta, millaista jälkivuotoa teillä on ollut sektion jälkeen?

"Joko nyt" -kyselijöistä ei oo kauheesti ollut vielä harmia. Anoppi on ehkä pahin. Se todella luulee että on itse menossa synnyttämään. Mulle se on ainakin tilanteena niin yksityinen, ja se hetki lapsen syntymän jälkeen sellainen, että en mä sitä sen kanssa halua jakaa. Kauhistuttaa oikein ajatus siitä, että mä oon heräämössä enkä oo kunnolla edes nähnyt omaa vauvaa vielä, kun se on jo pitänyt sitä sylissä. Hyi että.
Mut se on ollut jo joka kerta tunkemassa sairaalaan mukaan, kun on tarvinnut käydä, vaikka on ollut hyvin tietoinen, että mulla on ollut mies tai oma äiti mukana. Mut anopista saa kuulemma rikoslain mukaan saman rangaistuksen kuin ihmisestä, joten kestää täytyy. :D Hoen itelleni vaan et, hormonit, hormonit, hormonit...
(Mut kyllähän äiti saa sitten sairaalassa päättää, että kuka vierailee? Ei tarvii ketä tahansa koska tahansa päästää?)

Mä odotan vimmatusti jo ens keskiviikkoa, kun silloin saan ajan sektiolle! Jee :popcorn:
Ja perjantaina on vielä neuvolakin tulossa. Jännä nähdä onko verenpaineet edelleen koholla, viime mittauksissa oli kolmekymppiä yli oman normaalin molemmat. Ja hemppa on edelleen liian matala :stick:

Talvicci, enkös sulta kysynyt sitä hemoglobiinijuttua viimeksi? Nyt kysyn sitten, että imeytyykö sulla se lisärauta?
Tai miten muilla? Mä olen kokeillut jo nestemäiset ja pillerit, mut niistä ei mee mitää muuta ku maha sekasin! Ihan kun ei olis kiitos vaan muutenkin jo riittävästi vaivoja, niin onhan se tottakai tervetullut lisä, että saa istua pöntöllä joko helvetin monta kertaa päivässä tai sitten viikon välein tuntitolkulla ja silti ei irtoo :D

Ja olisko ollut Vaniljainen, joka puhui että pahoinvointi tekee comebackin aamuisin? Onneksi ei siitäkään enää tolkuttoman kauaa tarvitse kärsiä! ^.^ Itselle meinaan tullut sama vaiva ja se riepoo.


Mutta palaillaan illemmalla, nyt teetä ja telkkaria 8)

Jemmiksi & Omppu
 
Jemmiksi, mulla ainakin sitä aamupahoinvointia on ollut. Ei meinaa maistua mikään ja närästää hulluna.
Tosta ketä pääsee sairaalaan katsomaan, meillä isä ja lapsen mahdolliset sisarukset saa olla paikalla 10-20, ja isovanhemmat klo 18-19. Muut eivät edes pääse katsomaan osastolle. Mikä on ihan hyvä, ei jaksaisikaan kauheasti höösäävää sakkia siinä ympärillä kun itsellekin tilanne on uusi.
 
Sylin täydeltä onnea jälleen kaikille vauvan saaneille :flower::hug::flower:

Sitten omaa napaa..

Mä menin maanantaina normaalisti neuvolaan. Leposyke oli n.110 luokkaa, paineet ok. Kauhee tuskanhiki päällänsä. Pissa ja turvotukset molemmat oli ++ sekä olo ihan humalainen.
Laittoivat mut lähetteellä keskussairaalaan. Siellä komennettiin jäämäään osastolle ja laittoivat tutkimuksiin. Otettiin vauvasta käyrää ja musta sydänkäyrää. Monia verikokeita otettiin ja virtsankeräily. Lääkäri teki myös kovakouraisen sisätutkimuksen ennen kotiin lähtöä ja teki jotaki taikoja kohdunsuulle (sattu muuten ihan sairaasti), saattaa kuulema laittaa käyntiin synnytyksen luonnollisesti.. Kohdunsuu oli lyhentynyt ja auki 1-2 sormelle :D

Yön yli jouduin siellä tosiaan olemaan ja pääsin sit eilen päivällä kotiin.
Tuloksissa ei ollut mitään hälyttävää vielä, totesivat oireiden johtuvan luultavasti raskauden rasituksesta elimistölle, korkeasta pulssista sekä rytmihäiriöistä.
Ens viikolle sain ajan käynnistysharkintaan, jos ei synny ennen sitä itekseen...

Tätä oloa lähinnä ihmettelen suuresti. Se on todella kummallinen. Eilisestä asti ollu koko maha kipeä selkää myöten, eikä mitenkään ole hyvä olla.
Maha on kovana jatkuvasti, mutta kipeitä supistuksia tulee harvakseltaan. Yhtään ei tee mieli syödä mitään, eikä varsinkaan oo virtaa tehdä mitään. Mitähän ihmettä tää oikeen meinaa..

Oli aika valivali-juttu, muttei tolle ukollekkaan viitti kokoajan valittaa :kieh:

Mustikka ja Kari-Tapio-Katri-Helena 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Mustikka Kuulostaapas varsin harmittavalta olotilalta! :hug: Ottihan ne sulta myös kokeet raskausmyrkytyksen varalta??

Jemmiksi Mä tosiaan sanoin, että aamuisin on monesti huono olo, mutta mulla siihen auttaa syöminen tosi nopeasti.
Hui, toi on niin jännää kun te saatte tietää noita sektioaikoja, mua itseäni jännittäisi se varmaan ihan hirveästi kun tietäisi tarkan päivän koska vauvan saa maailmaan <3

hassel Yritähän nyt tosiaan pysyä yhdessä kasassa vielä hetken :D
Ja tsemppiä ihan hurjasti itse sektioon!! :hug:

O&O täällä myös lantio natisee ja paukkuu kun asentoa vaihtaa ;)

No vieläkö se Jiimii on yhdessä kasassa? Nyt kyllä lähettelen sulle extrasupistuksia, että pääsisit jo tositoimiin, olet jo niin kauan sitä odottanut toiveikkaana!! :)

Miirikille myös kovasti tsemppiä huomiselle päivälle, ihana päivä tiedossa :heart:

Äippäliinillä kuulostaa oikein lupaavalta, kyllä se on kovaa kyytiä sieltä jo tulossa ainakin!! :heart:

Mayah Mulla myös ottaa välillä tuonne alavatsaan kävely ja ensimmäistä odotan, joten ei ainakaan mulla ole syynä sektioarpi ;) Välillä menee lenkit oikein hyvin ja välillä jomottelee kauankin lenkin jälkeen, en tiedä onko sitten lihakset vai mitkä, jotka siellä itsestään ilmoittelevat! Harmittava vaiva kuitenkin!

Huldis Höh! Ei niitä menkkoja tietysti ihan noin pian odota! Mutta toisaalta hyvä, että kroppa palautuu noin nopeasti raskauden jälkeen :)

Omaa napaa: Jeih, täällä on tänään koettu ekat edes hiukan tujakammat supistukset! :) Koko päivän on aamusta asti ollut vatsa ihan pinkeä ja kova ja neuvolassakin supisteli niin paljon, ettei hoitaja meinannut saada kokeiltua vauvan asentoa. Siitä ne pikkuhiljaa alkoi kovenemaan ja tuntui sitten jo ihan vatsan ja selän puolella semmoisina rutistuksina ja kramppeina.
Ei niitä kyllä lähellekkään tarpeiksi kipeiksi voi sanoa, mutta vaikea niiden kanssa oli jo kävellä.
Olin tänään tosiaan neuvolassa, jossa edelleen verenpaine oli korkeahko 138/84, mutta neuvolatäti meinasi, että siitä ei ole syytä huolestua kun pissassa ei ole valkuaista. Mutta tarkkailen nyt kotona tota pisua, kun se alkoi nopeasti tummumaan ja melkein tummui plussalle, mutta ei kuitenkaan ihan.

Vaniljainen ja "Peppi" 37+3 :heart:
 
Ihanaa kun Hassel jaksaa hauskuutta meitä jutuillaan :) jos synnytys yllättääkin reissussa niin saamme varmaa lukea hulvattoman takakontti-synnytyskertomuksen :D

Ja niin monella supistelee, täällä yksi kateellinen!!!

Jemmiksi: sinä se saat päättää, ketä sinne sairaalaan tulee kattomaan, eli henkilökunta ei esim. voi antaa tietoja missä huoneessa tms. olet anopillesi tai kelle vaan jos sen kiellät.

Miranna ja Zophie, täälläkin tylsistyttää! Inhottavaa, sillon ku kävi töissä ni aina innolla odotti vapaita ja nyt kun olis pelkkää vapaata niin pää hajoaa... Koskaan ei oo hyvä :D ei viittis joka päivä kahvitreffejäkään sopia, kaverit ahdistuu varmaan ku oon koko aika niitten kimpussa :D. No, tarvii vaan keksiä jotain pientä puuhastelua joka päivälle nii kyllä se siitä! Tänään leivoin sämpylöitä, ekaa kertaa ehkä vuoteen (juu mulla siis todellakin on tylsää...) : /

Omaan napaan: Nyt mua on stressannu möhkiksen liikkeet, tai lähinnä niiden vähäisyys. Tähän asti on liikkunut todella vilkkaasti, maha pomppinut ja välillä tullut jalkaa ja peppua kyljestä lävitte ja pitänyt oikein semmosia zumbatunteja päivittäin. Nyt on jokusen päivää liikkunut paljon vähemmän, kerrallaan aina vain yksi pieni töytäisy tms. Ja kinttujaansakaa ei oo koittanut laittaa mun mahan läpi. Liikelaskennassa saan kyllä sen 10 liikettä juuri kasaan, mutta oon silti ressaantunut, kun liikkeet selvästi vähentynyt!!! Kai sitä vois huomenna soitella neuvolaan, ihan vaikka vain oman mielenrauhan takia. Kaipa pienellä voi olla jo ahdastakin tai sitten sitä vaan laiskottaa, mut mää vaan ressaan et jos istukka ei toimikaan kunnolla ja se ei saa tarpeeks happea tai tai tai :headwall:

sanzilla ja möhkis 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Vaniljainen Kyllä multa otettiin nekin kokeet, siihen myrkytyksen tutkimus tarkoitukseen sitä virtsankeräilyäkin tehtiin, mutta ei siinäkään ollut mitään vakavaa.

Toivotaan et lähtis käynnistymään itekseen piakkoin, ennen kun pumppu tilttaa lopullisesti. Nytkin taas syke yli 110, vaikken tee muuta kun istun. Mutta sen tiedän, että mun lapset on kyllä tän jälkeen tehty. On tää niin hullua hommaa tää loppuodotus :stick:
 

Yhteistyössä