Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Näköjään on todella erilaista näin kun ei ole käynnistetty...Supparit tihenee kyllä ja on kipeitäkin jos istuu, mutta ei mitään verrattuna käynnistettyyn. Mutta selvästi myös pidempään menee kun ei kalvoja ole puhkastu...
Soitin synnärille ja sanoinki, että tulpat meni ja suppaillu nyt 6-7minsan välein, mutta pärjään ihan hyvin kipujen kanssa. Soitin reilu tunti sitten, käski lähtee puolen yönmaissa. Matkaa kuitenki reilu puoli tuntia.
No, lähdetään nyt sitten katsomaan kui ämmän käy...
Pelottaa, kun eivät oo niin kipeitä ku kahesta edellisestä, että jospa ne vielä lakkaa tai eivät suostu puhkasee kalvoja tai etten oo auennu yhtään : / ...
IHan pihalla siis...

Pitäkää siis peukkuja!

Hassel ja Tepsukka 41+0
 
Mulla on aikasemmat käynnistetty kans niin, että kohdunsuulle laitettu, mut nykyään täällä laitetaan eka suunkautta ja sit ruvetaan laittaa kohdunsuulle kai...no jos ne nyt sit käynnistää, niin pitää kysyä ,koska tosiaan niin montapvää olen muita odotellut käynnistyksillä...toivotaan, että tää lähtis nopeesti käyntiin...
 
Huomenta!

Onnea Jiimii pojasta!:heart::flower:

Hassel Täällä pidetää peukut ylhäällä loppuun asti! Kovasti tsemppiä! Et varmasti tule ilman vauvaa takas :)

Täällä sitä ollaan heräilty tossa 4.30 ja yö meni todella huonosti nukkuessa.. argh.. Supistellu ei oo yhtää mutta häpyluuta pltellu yöllä.. kipu on niin kauheeta että tuntuu ku häpyluu palais.. :( Eilen illalla tuli taas YKS kipee supistus ja siihen tyssäs.. Täällä alkaa tosiaan epätoivo olee huipussaan.. No tänään neuvolaan taas valittaa joka päiväsestä päänsärystä, kivuista ja hermoromahduksen partaalla olemisesta.. piru että jännittää päivä päivältä tää jannun paino :O onkohan tää tiistaihin mennessä jo yli 4,5kg... Jaiks...

O&O + pikku jäppinen 40+6:mad:
 
blääh. täälläkään ei tapahtunu yöllä mitään, vaikka sormet ja varpaat ristissä toivoin :kieh: no, jos vaikka viikonloppuna?

Hassel onkin päässy tositoimiin, JEEE!! :popcorn:

ainiin, tänäänhän on poksumispäivä, 39+0 *POKSPOKS* :heart:
 
Nyt voikin sitten muuttua kurpitsaksi! 40+0 POKS! Nyt se odotus vasta alkoikin |O

Hassel toivottavasti pääsi synnytyshommiin, niin oot joutunut kärsimään :hug:

Mulla kans yö meni muuten ihan hyvin, mutta aijai tuota häpyluuta!!!! SATTUU :mad:

Mädchen :heart: 40+0
 
huomenta!

Laura: juu ootte hulluja, eikös siinä veri jo lentäny joka suuntaan? :D :D No, sulla tais olla alapää muuten ihan ehjä ;) Muistakaa varoa tulehduksia kuitenkii. (voi hitto että etukäteen jo harmittelen sitä, ettei seksi tunnu yhtä hyvältä varmaan raskauden jälkeen...)

Onnea pirpana ja perhe! :heart:

Onnea Jiimii ja pikkupoika! Hyvää vointia kaikille! :heart:

Hassel: haaaaa! mun vesienmenosäteet siis toimii!!! :hug:

Kohta tää lähtee taas neuvolaan :) Toivottavasti tällä kertaa sykkeet ok, ettei tartte taas käyrille mennä huolestuneena... Liikkeet alkaa muuten tehdä jo todella kipeetä, ei oo kivaa valvoa niiden takia.

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 41+1
 
Hasselillahan voi hyvällä tuurilla olla jo nyyttiä sylissä :)

Jiimii, ja sulla on jo omas :heart:

tiikkonen, mäkin niin toivoin että viime yö olis ollut se tapahtumayö, mutta ei! Vaikka sitten loputa koetettiin pehmenneen miehen kanssa yhtä ässää käynnistyksen niin eipä tässä mitään. Yhtenä kappaleena ja samat ajoittaiset alaselän/häpyluun poltot vaan kiusaa. Ei mitään uutta siis. Mutta jos me viikonloppuna päästäis...?

Mulla kyllä meinas eilen pää revetä. Itkin ihan hulluna. Mies sanoi että soita sinne kun sanoivat että oo yhteyksissä jos pää ei enää kestä. No, niin ne sanoi, mutta ei mua huvita ravata näytillä siellä jatkuvasti ja maksaa polimaksuja. Mitä ne muka tekis??? Oikean käden etu- ja keskisormi on ihan sikapaksut, ja tunnottomat. Nicenice. Sitten tässä on se mun Klexane-lääkitys, kun joka päivä on hiukan supistellut, niin enhän mä ole uskaltanut pistää sitä kun sitten on se 12h epiduraalikaranteeni sen laitosta...Kaiken lisäks piikit loppui eilen ja uus paketti on sit pienimmillään 10kpl ja 45e... Kauhee aamuvalitus taas, sori :ashamed:

Zophie+murunen 39+3
 
tiikkonen, mä ainakin lähden kävelylle jahka pyykkikone on valmis. Jos vaikka hakis koiran kaveriksi... On vaan niin takamuksesta kun istumisen jälkeen liikkuminen sattuu, makuuasennossa puutuu paikat ja sattuu, jos paljon kävelee, alkaa sattua... ei oikein tiedä mitä tekis ;)
Päätäkin särkee kolmatta päivää... :$
 
tömpsis meidän pitäis jatkaa näitä juttuja varmaan yksäreinä jo :LOL: inside huumoria tai jotain. mutta siis sektion jälkeen tuo jälkivuoto ei oo yhtä runsasta kun normi synnytyksen. jälkivuotoa tulee mulla lähinnä imetyksen jälkeen vaan, kun käy vessassa. ja kai siihen miehen kommenttiin pitää uskoa, että paikat on yhtä tiukat kun ennenkin. eli ei kuuluma eroa ennen raskautta tilasta tuo lantionpohjalihasten kunto. tulehukset on riskinä joo, mutta tais tuo satsi eilen lentää vähän muualle kun sisuksiin.... :whistle: älä tuu sissään, älä tuu sissään....

laura jolla ei todellakaan kaikki murot ole kupissa
 
zophie näinpä juuri. teit mitä tahansa tai jätit tekemättä, niin sattuu. ja neuvolan ylipositiivisen ärsyttävä terkkari totes vaan eilen et "no pääset sentään liikkumaan" joo, pääsen liikkumaan kyllä, mutku se ei hyödytä h*lvettiäkään!! sanoin sit vaan et jos yliajalle mennään, niin miulla laukee pää.... oon NIIIIIIIIN kurkkuani myöten täynnä tätä raskautta!!!!!!!!!!!
 
Onnea pirpana ja JiiMii :flower:

JiiMii
Tosiaan mä tässä eilenkö se oli ku kuulin et lks:ssä kuulemma ihana ruuhka ku vauvoja syntyy ku liukuhihnalta! Oli osastolta loppunu sängytki kesken :D
Lappilaisessa oli et 10-8-7.9 välisenä aikana syntyny jotain 50vauvaa lks:ssä, eikä siinä välttämättä ole edes kaikki!


Vadelmanlehtiteestä...
Mä oon sitä juonu nyt jotain 2viikkoa. Ei se musta pahaa ole, maistuu ihan tavalliselta teeltä :)


Kalvojen pyörittelystä/irrottelusta joku puheli... Olikohan Zophie?
Mulla esikoisesta ya-kontrollissa ronkki niitä kalvoja irti ja jumaliste et se teki kipeetä. Mut se kyllä pisti limatulppaa sitten heti samana iltana tulemaan ja sitten seuraavana yönä lähettiinki jo synnrille :)


Tänään tasan viikko laskettuunaikaan! :D

Talvicci ja Torsti rv.39+0 :heart:
 
Heipsu!

Tosta syntyvien määrästä meillä tänään neuvolatäti naureskeli, että "se on se joulu-uusivuosi tällänen, että syksyllä työllistetään synnäreitä!"

Tömpsis ainaki sano tosta vauvan liikkeiden kipeentekemisestä. Oon täysin sataprosenttisen samaa mieltä, että kipeetä tekee. Puhumattakaan ku ite en pysty enää nukkuu ilman sellasta selän alla pidettävää lämpöjuttua (toimii niinku kaurapussi, mut sähkönen :D) ja siitähän tuo toukka ilahtuu. Muuten ei iltasin tuu edes monoa, mut heti ku siunaan ajatuksenki sille lämpöjutulle, ni samantien alkaa. Kitos.
Oon miettiny välillä, et jos vauvan liikkeistä tulis itelle mustelmia, ni näyttäisin ihan junan alle jääneeltä.

Neuvolakuulumiset nyt vielä viimeiseltä neuvolalta!

HB 102 ! (neuvolatäti kehui kun ollaan yli sadan jo! :D)
RR 105/75 (tätäkin kehuttiin kun paineet pysyneet nyt tasaisesti samana!)
Pissa oli puhdas, jee! Tätäkin on odotettu.
Paino oli sama ku viimeviikolla, raskaudessa on tullu painoo tosiaan +200g.
Oon iha onneton ruipelo ku Omppu vihdoin ulkoistuu.
SF-mitta 32cm, sentillä alemmas viimeviikolta. Ja visusti ollaan kiinnittyneitä!

Mut nyt jatkan tätä älytöntä siivousvimmailua!
Enää ei niitä supistustuulia täältä kellekää, nyt jo lapsivesienmenotoivotuksia! :wave:

Jemmiksi&siivousapulainen Omppu
 
Talvicci, minä se niistä puhuin juu. Kirpaisi kyllä kun pyöräytti niitä. Mutta se oli tiistaina ja mitään ei vielä ole tapahtunut, pari kertaa ollut sitä limaa vähäisesti paperissa ja pienenpieniä supistuksia. Odotin oikeasti sen jotain tekevänkin, mutta ei niin ei...

tiikkonen, mä kans eilen ulvoin täällä miten olen ihan täynnä tätä oloa ja kolotuksia! Kysyinkin mieheltä että luuleeko se että on hauskaa kun joka paikkaa särkee, missään ei ole hyvä olla, käsi on niin turta ettei pysty kynää pitämään, paha olo, päätä särkee ja olo on jättiläismäinen ja kömpelö....

Jemmiksi, mieluummin ottaisin ton +200g kuin tän oman painoni.... ;)
 
Zophie, vaihdetaan 8)) Mul putos alkuraskaudes useampi kilo ja sitä on kauheella työllä kerätty takas. Ku lasketaan toukka ja sälät pois tän hetkisestä painosta, ni oma paino on joku ~50kg, mikä on vähä hintsusti tähä 173cm pituuteen nähden. Et jos jollain on lahjottaa sellane 10-15kg ni otetaan vastaan :wave:
 
Jemmiksi, mä lahjoitan sulle vaikka ton 10kg ihan mielellään tai oikeastaan saat 15kg kun mulla tuli pillerien lopetuksen jälkeen +4kg siihen painoon jossa viihdyn :D
Sä oot kyllä aika pikkuinen pituutees nähden joten ymmärrän hyvin että ottaa pattiin toikin suunta painossa :( Mutta vaihdetaan vaan, mitenhän se helpoiten onnistuis ;)
 
neuvolassa käyty, verenpaine 134/80 , painoo tullu 1,6kg lisää (ärgh!) turvotus +, liikkeet ++ , syke + ja keskikäyrällä mennään. painoarvioks sano että ainaki 3,7kg ja lähtökuopissaan on tukevasti... tässä ny sit odotellaan että jotain tapahtus. sain neuvola aikaa vielä ens torstaille, mut toivottavasti olis turha :) paikat alkaa niin kipeet oleen, että pää hajoo ennen ens vkl...
rv 40+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä