Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Taitaa olla Hassel tositoimissa! :D

O&O: Komppaan Santtua, jää sinne nyt vaan synnyttään! ;)

( . ) Eilen yksi kipeä supistus, jee! ;) Nyt on alkanu tulla kyselypuheluita, mutta musta on kiva ku ihmiset on hengessä mukana :) Jos vaan ei tulis niitä "Ei kukaan oo suutariksi jääny" tai "Eihän se ole vielä aikakaan" -kommentteja... Kyllä sitä vaan miettii, miten epätasa-arvoisessa asemassa ihmiset maailmassa on. Jossain savannilla ku synnytys pysähtyy, kuolee vauva ja äiti, täällä voidaan kuitenki tosi monesti pelastaa sektiolla ym. Kunpa pääsis viikonloppuna synnärille!!!!!!

Mayah ja Pupu 39+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Voi vauvantuoksuja Pirpanalle ja Jiimiille:heart:

O&O nyt ankkuri mukaan ja jumittaudut sinne polille!!!!

Omaa oloa. Eilen oli neuvola,erityisesti siis verenpaineen ja vauvan sykkeen kontrolloimiseksi. RR oli 138/88 noin kaksi tuntia lääkkeen oton jälkeen eli laskenut joo muttei mikään superhyvä,mutta eipä se taida laskeakaan enempää ennenkuin tämä aiheuttaja:D on ulostautunut. Pissa puhdas,vaikka valkovuotoa on tullut tosi paljon niin ihme ettei nostanut protskuja! Turvotus ++, painoa +200g viime viikosta. Vauva oli TAAS niin liike päällä ettei oikeen leposykettä saatu vaikka pitkään odoteltiin,vaihtelua nyt sentään oli ...172-160.
Olen siis niin tyytyväinen,että paineet laskee lääkkeellä,mutta tää jatkuva pääkipu ja humina ei lakkaa:( Olo kuin ei olisi saanut raitista ulkoilmaa viikkoon,vaikka todellisuudessa sahaan eskarin-kodin ja koulun-kodin väliä yhteensä neljä kertaa päivässä!! Ja napsin särkylääkkeitä päivittäin,muuten ei kestä senkään vertaa olla liikkeellä. Ensi maanantaina siis äitipolin kontrolli,huoh,käyn kamppailua suostuako käynnistykseen (jos se edes lääkärin mielestä on vielä aiheellista ) vai odotanko vielä sitä luomulähtöä?!!?
Mitään kummempaa tuntemusta synnytyksen lähestymisestä ei ole. Parina yönä tosin repinyt sisäreisiä ja pakaroita vihlonut ja sitä ihmetellessä yöunet kadonneet. Siinä sitten otsalamppu päässä aamuyön tunneilla miehen nukkuessa luen kirjaa:D ja aamulla tokkurassa herään lapsille puurot keittämään...

Supparikäyristä oli puhetta..viime viikolla kun olin äpolilla niin pari sellaista 40-50 piirtyi käyrään ja kätilö kysyi tuntuiko supistuksia ja tunsin toki ne mutta ei mitään tuskaa aiheuttavia- vertaan toki aina niihin mun helv...käynnityssuppareihin jotka vievät jonnekin hämärän rajamaille..ne muistaakseni olleet 120-140 (mies siis niitä aina tuijottaa ja raportoi,itse kun ei pysty siinä tilanteessa kuin selviytymään seuraavan hengen vetoon asti )..mutta oma asento ja anturin paikka kait tosin vaikuttaa lukemiin?!

Mikähän siellä Marjan käynnistyksen tilanne?

Klematis ja rv 38+5
 
Hasselille paljon onnea, vihdoin tuska on ohi :heart:

Mä hain sitten ne pirun Klexane piikit apteekista. Rapiat 40e pamahti kymmeneen piikkiin taas, mutta ajattelin josko nyt sitten jotain alkais tapahtua kun kymmenen pvän lääkkeet on vaan enää ;) Lääkäri oli muuten kirjoittanut reseptin vain tolle 10 pvän paketille, joten elän siinä toivossa että ne tän ens viikolla käynnistää jollei ala tulemaan. Äsken pistin, ja nyt sitten ainakin 12h tulee kulua että sais epin. Mutta tuskin on pelkoa ;)

Housujen vaihto sattuu sikana, kävely etanatahtia ja ajoittain paineentunnetta edelleen takapäässä ja alapäässä aina kun liikkuu. Mutta missä on ne kunnon supistukset????????? :stick:

Supistuskäyristä, en mä ole sellaisiin kiinnittänyt huomiotakaan :D Mistä ne siinä koneessa näkyy?

O&o, juu, älä tuu yksin enää pois ;)
 
moro täältä polilta.. Käyrissä oltu ja vauvan sykkeet 160-170 pissa ja verikokeet annettu ja seuraavaks lääkärille joka päättää mitä tehdään.. Saattaa ollaa että joudun uudelleen käyrille.. Blaah.. Kiirettä täällä on että saas nähä jäänkö vai en.. Palaan..
 
Täälläkin ollaan ja odotellaan... Ja kasvatellaan niin äitiä kuin tulokastakin. Joka päivä sitä toivoo ja odottaa, mutta pettymään sitä on tiivisti joutunut :(
Ja varsinkin anoppi saa mun pään kohta räjähtämään, joo, mä oon yhtenä kappaleena...

Verus ja mahalaiskiainen 41+1
 
Santtu, jee, hyvä Tuntuu vaan että väki jakaantuu nyt niin tiiviiseen tahtiin ja ite vaan jatkaa täällä oloaan

Facebook-porukasta piti kysymäni, onko teillä kuinka aktiivista siellä?
Kyllähän siellä lörpötellään, mukaan vaan!!

Niin ja En mä täältä kovin äkkiä lähde, toivottavasti pääsen oikeissa merkeissä virallisesti takaisin vielä tämän vuodne puolella ;) Ja etköhän säkin siihen mennessä oo jakautunut :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Onnea kaikille nyytin lunastaneille!! :heart:

Hassel vihdoinkin piinallinen odotus palkittiin :heart:

O&O Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä etteivät sua enään kotiin laita!!

Meillä on kiltti ja hyvä uninen neiti!! Ei tarvitse äidin valvoa ja vatvoa! Mentiin unille eilen ennen puolta yötä ja neitokainen heräsi syömään ekan kerran 6 aikoihin! Tänään on ollut aika tunteellinen päivä tällä mammalla! Tippa linssissä kerran jos toisenkin ollut ja sama jatkuu! Nessu paketti ja neiti soffa seurana siis =)
 
  • Tykkää
Reactions: eliiisa ja Hassel
Moi.

Nyt en kerkee millään lukea kaikkia mitä tänään on kirjoitettu. Tulin vain pikaisesti sairaalan yleisökoneelta huikkaamaan kuulumiset. Täällä siis sairaalassa ollaan :)

Viime yönä meni lapsivedet 23:50 ja synnärillä olin 00:10. Supistukset eivät vain ole vielä alkaneet kunnolla, mutta sitäpä odotellessa.

Mut siirrettiin tossa iltapäivällä osastolle pois synnyttäjien tieltä kun ei alkanut tapahtumaan mitään. Huomen aamulla sit käynnistävät jos ei illan/yön aikana ala supistelemaan. Antibioottitipan laittavat ihan kohta eli pitänee vyöryä takaisin "omaan sänkyyn" :D Lapsivettä lorahtelee ja muutamia napakampia vääntelyitä on ollut alamahalla ja selän puolella, mut kun ei niin ei. Onneks täällä on rappusia mitä kivuta =)

Tuun kertomaan kuulumisia kunhan vain suinkin ehdin.

Hassel ja O&O nyt ainakin tuosta päällimmäisinä tulivat mieleen, joita piti tsempata! Muitakin varmaan on joten isot tsempit meille kaikille!!

Ruutinen ja Leo 40+6
 
Onnea hasseli ja muffi (ja unohtuko joku??) vauvoista:flower:

tsempit teille jotka siellä ootta tosihommissa=)

Minä kyllä täällä edelleen jutustelen teijän kanssa ihan isomahasena ja viimeseen asti;) elekäähän kaikki poistuko "areenalta" :whistle:
 
Onnea Hassel ja Muffi! :heart: Ei ollu meistä Hasselin kanssa ennustajiksi, kun saitkin tytön ;)

Tsemppiä Ruutinen ja O&O! :hug:

Jaksamista kaikille kärvistelijöille...!!! :hug:

( . ) Nyt on onneksi viikonloppu edessä, menee aika vähän mukavammin ku mieskin on kotona. Nyt olis myös hyvä aika synnyttää... ;) Nyt kunnon lenkille ennen saunaa, aina saa yrittää :LOL:

Mayah ja Pupu 39+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
Onnea vielä tätäkin kautta Hasselille
Olisi kiva kuulla miten synnytys meni, hienosti pärjäsit ilman suurempia kivunlievityksiä! :)

Onnea myös Muffille ja kaikille muille, joilla on pikkuinen ihanasti maailmassa!


Äääh..Mä alan olemaan niin kateellinen kun niin moni jo on saanut oman nyyttinsä! :D Mäki haluan!
Joten Zophie mä ainakin olen täällä varmaan hamaan tappiin asti..Mulla ei ole supistuksia, eikä yhtään mitään muutakaan oireitta, vaikka olen kuinka lenkkeillyt ja tehnyt vaikka mitä!
Ja tosiaan, mä olen itse kotoisin kyseiseltä paikkakunnalta, muistan veljesi hämärästi yläaste ajoilta, hän siis on mua vuoden vanhempi. Teillä taitaa olla sen verran ikäeroa, että sua en kyllä tunne ollenkaan..?

Täällähän on vaikka kuinka moni pääsemässä kovaa vauhtia tositoimiin!
Kovasti tsemppiä, muistakaa se ihanan lopputulos!! :)

Mulla on ollut tänään suoraan sanottuna paska päivä
Tai siis oli varsinkin siihen asti, että mies tuli kotiin. On nimittäin vähän samaa ongelmaa kuin muillakin, alkaa vituttaa tää sisällä kökkiminen. Meillä on sen verran iso koira, että en enää uskalla käyttää sitä yksin lenkillä, kun se rähisee muille uroksille ja lievästi sanottuna vähän sattuu nivusiin ja vatsaan kun se päättää kiskoa johonkin suuntaan. Heti kyllä kun mies tuli kotiin, niin lähdettiin lenkille ja ai, että oli mukavaa, vaikka vettä satoi ihan kaatamalla! :D

Tänään kävin taas neuvolassa ton kolmatta päivää jatkuvan päänsäryn takia ja paineet oli taas jotan 144/82..Pissa niukinnaukin yhdellä plussalla, siis proteiinien osalta. Hiukan turvotusta myös. Neuvolatäti näpytteli lähetteen sähköisesti äippäpolille, josta nyt sitten odottelen alkuviikkona soittoa, että menenkö käymään lääkärillä näytillä näiden lievien myrkytysoireiden vuoksi..Jos pisu on viikonlopun aikana selkeästi yhdelläkin plussalla ja päänsärky jatkuu niin sain ohjeeksi soittaa sairaalaan. Tällä hetkellä päätä ei onneksi särje ja sain neuvolasta lainaksi verenpainemittarin, joten tarkkailen sitäkin..

Vaniljainen ja masussa viihtyvä "Peppi" 38+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä