Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Mayah samaa toivon minäkin et viikonloppuna tulis, alkaa hermo olla "hiukka" kireellä...

( . ) sain tänään totaalisen hermoromahduksen kauppareissun päätteeksi.. mies mainitsi läpällä jotain typerää miun kävelytyylistä ja sitten lens ostokset pitkin pihaa :ashamed: kauheet itkupotkuraivarit kotona ja mies kuvitteli sit et oon sille vihanen. hetken aikaa piti sit itkuu tuhertaa ja kasailla itteensä ja sit itku silmäs selitin sille et on hermot nyt pinnas, ku EI VAAN JAKSA!!!! :'( onneks tuo nyt EHKÄ jotenkin ymmärs... :confused: v*tuttaa vaan ku toinen ei ymmärrä et ei oo hirveen kiva olla näin iso, kömpelö ja ruma ja mitä vielä... AARGH! :stick:
 
muffille paljon onnea :)
Ruutiselle ja O&O:lle paljon tsemppiä :)

Kiva kun teitä on muutama lupautunut tänne mun kanssa jäämäänkin :LOL:
Kunpa meidätkin vaan päästettäisiin pian piinasta! Mä pohdin koko päivän että soitanko sinne ä-polille et nyt palo käpy(kun kerran lupa lääkäriltä oli...), mutten sit kehdannu. Mutta ens tiiistain jälkeen en todella enää huoli sinne aikoja, sitten se käpy on viimein totaalisesti palanut ja saavat alkaa häätämään tätä :D

Vaniljainen, joo, toi ottaa niin pattiin kun koettaa käydä kävelyllä, siivota jne ja saa itsensä vaan hiton kipeeksi mutta ei mitään oikeeta tapahdu(ts. supistuksia... :stick: ). Toiset saa seksistäkin supistuksia, pyh, mulla ei auttanut sekään!!
Joo, mun veli on mua kaks vuotta nuorempi, eli sulla ja mulla on sit se 3v ikäeroa. Mä oon mennyt just lukion puolelle kun sä olet mennyt yläasteelle.
Huomasiks muuten Vaniljainen sun viikot tekstin lopussa? :D Ymmärrän että se loppuaika voi tuntua pitkältä :LOL:

tiikkonen vei jalat suustani!!! Just se kun ne ei tajua, että ei ole kivaa kun on iso, pyöreä ja kömpelö ja raskauspainon lisäksi raskauden aikana herkut maistunut niin että sen huomaa myös... :/ Mutta mä olen sanonut sille, että saa keväällä hoilata että "taivas varjele mitä sieltä tulee, sieltä tulee malli" :D ei nyt ehkä ihan, mutta kyllä saa sitten taas ihmetellä että vaimostahan sai mukiinmenevän ;)

Mä pohdin sitä facebook-liittymistä vielä...miten se homma menikään...?

muoks. Huomasithan sä Vaniljainen :)

Zophie +murunen 39+3
 
Zophie Haahaa :LOL::LOL: Huomasin tosiaan onneks aika pian, että olin laittanut viikot peräti kymmenellä viikolla pieleen! Ei nyt IHAN niin kauaa kuitenkaan enää! :D
Okei, siksi en sua sitten muistakkaan, en niin kamalan hyvin tuntenut teitä vanhempia! :)
Liity ihmeessä tuonne facebookiin, siellä jutellaan paljon ja siellä pääsee chatin kautta juttelemaan ihan livenäkin :)
Alunperinhän se meni niin, että Jiimiille nimi yksärinä ja hän pyytää kaveriksi ja liittää tohon, mutta luulen, että hänellä on nyt vähän muuta tekemistä, joten voit laittaa vaikka mulle yksärinä niin mä liitän sut siihen..Jos osaan :D

Voi perse! Mittasin verenpaineen nyt ja katoin protskut..Glup. Proteiinit selvästi yhdellä plussalla ja paineet: 144/98 ja tokalla kerralla 150/99!!!! Voi härreguud..Lepään hetken ja mittaan vielä kerran.

Muoks. Jeps. viimeinen kerta 150/97, soitin sairaalaan ja sain ohjeeksi heittää nyt loppuillaksi tikut ja mittarit syrjään ja levätä ja huomenna aamulla testaillaan molemmat uusiksi ja sitten jos lukemat näyttää samoja niin uusi soitto.
Huh, ei onneks tarvi lähteä sairaalaan..Vaan kipitän lettujen paistoon :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Ai, niin tiikkoselle piti vielä kommentoida, että ei noi ukkelit tosiaankaan aina ymmärrä miten vaikeaa tämän möhömahan kanssa on olla!
Meillä mies kimpaantuneena yöllä sanoi, että mitä mä oikein möyrin niin, että koko patja tärisee! :stick:
Helvetti..Mä pistän ensi yöksi sille kaksi kivillä täytettyä jalkapalloa paidan alle ja käsken löytämään hyvän asennon!
 
Onnea taas kaikille jo nyytin syliinsä saaneille!
Kylläpä tolla syntyneitten listalla alkaa jo olla pituutta. =)


Mä taidan myös olla täällä hamaan loppuun asti. Alkaa kyl jaksaminen ja usko loppumaan. Ei saa nukuttua, kaikki paikat särkee ja kolottaa, ja on kömpelö ja iso jajajajaja. Ja mies ei tajua et kui oon välil "vähän" pinna kireel. Tokas yks ilta että sitte jos toista joskus harkitaan, niin mun täytyy kyl kohottaa kuntoa ennen sitä. Meinasin heittää sitä kaukosäätimellä... :whistle:

Päätin jo että ens keskiviikkona kun on aika äitiyspolilla, niin mä en sieltä suostu yhtenä kappaleena enää lähtemään.. Selkä huutaa hoosiannaa, eikä pysty kävelee kunnolla, eikä nukkumaan. Ja nyt on ruvennu turvottamaanki jo mukavasti. Ja jotenki pelko takaraivos et jos täst tuleeki ihan hirveen isokokone. : / Miehel alkais kahen viikon vapaaki sopivasti keskiviikkona :D

Että eikös me Zophie oltukki sitte ens viikolla siellä kilpaa puhisemassa ja ponnistamassa :D

Nyt on koitettu saada lisätehoa tähän häätöyritykseen. Sain ton miehenki lämpenemään peittojen heiluttelulle. Mut p****t mitään supistuksia aiheuttanu. Ei siis ainuttakaan :(
Tänään oon aamupäivän ollu liikenteessä. Kieretelemäs kauppoja. ja kotiin koitin ajaa mahdollisimman kuoppasta tietä. Sitte tuli siivoiltua. Heilusin oikein kunnolla tääl imurin kanssa ja luuttusin lattiat ja pyyhkisin pölyt ym. Saunaa kun ei ole, niin korvasin sen tooooosi kuumalla suihkulla =) Eikä vieläkään mitään :( Mihin mun kaikki supistukset on hävinny??!!???? Kyl niit sillo ennen vk34 oli, kun ei ois saanu tulla. mut nyt sit ei mitään.

Nyt ajattelin mennä sänkyyn makoilemaan piikkimaton ja hyvän musiikin kanssa. Jos se auttais =) ainakin näin on väitetty että piikkimatto vois aiheuttaa supistuksia kun painaa selässä olevia akupisteitä, ja sais myös kehon tuottamaan oksitosiinia.

Miten niin epätoivoinen?? :D

Santzuu ja poitsu 38+5
 
kaz
Meille syntyi pieni prinsessa suunnitellulla sektiolla tänä aamuna viikkotilanteessa 39+1. Painoa tytöllä 3275 g ja pituutta 47 cm. Tyttö on kiltti eikä paljoa itke ainakaan vielä. Maito ei ole vielä noussut, mitä eniten odotan. Vatsa on tosi kipeä, eikä yskä auta asiaa yhtään. :( Olemme niin onnellisia.

Kaz ja prinsessa 11 h 30 min
 
Moiks kaikille taas pitkästä aikaa..

Piti tulla ilmoittamaan että täälläkin taidetaan roikkua vielä linjoilla varmaan sinne lokakuuhun asti..On touhuiltu ja hyöritty ja pyöritty viimeiset viikot niin paljon ku on pystytty..mut nyt kun sitä lähdön hetkeä odottaa niin ei sitten juuri mitään merkkejä muutamia suppareita lukuun ottamatta. Kyllä nää viimeiset viikot tuntuvat piinaavilta!! Tsemppiä myös kanssasisarille vaikka ei se taida meitä paljoa lämmittääkään :(

Paljon onnea vauvautuneille! Voi että kun saisi sen omankin nyytin! Ja voimia etenkin niille ketä nuo loppuraskauden vitsaukset vaivaavat :)

Vauvakasta viikonloppua!

Sabrin ja pieni 39+1
 
Vähänkö hienoa, et niin moni on jo pikkukaveri kainalossa... tai melkein kainalossa!!

Mä oon niin kateellinen teille hyörijöille ja pyörijöille! Voi kun kykenis ees roskat viemään, välillä onneks on aina hyvä päivä, mut pääosin odottaminen on kuiteskin ollut pelkkää pötköttämistä. Pahoinvointi kun on vaivannut enemmän tai vähemmän koko raskauden... Mä niin odotan et pääsen ensin vaunukävelyille, sit vähitellen salitreeneihin ja lopulta kunnon lihasrääkkiin :p Ja vähänks olis siistiä jaksaa leikkiä tuon esikoisenkin kanssa! Sit kun kunto on kohillaan mä valmennan vauvanki samantien maraton-kuntoon :D

Täällä ei oo minkäänmoisia tuntemuksia, ja ässät on olleet koko raskauden vähissä :( Mut nyt mä meen saunaan vaikka kiukaalle oksuisin. Vadelmanlehtiteetä oon myös juonut aikalailla, mustakin se n ihan hyvää...

Tsempppii kaikille ja tuloksekasta viikonloppua!
Kiippu & kj (38+3)
 
Heippa vaan tältäkin kärsimättömältä mammalta... Olen kanssa asennoitunut niin että lokakuulle mennään (esikoinen syntyi vkolla 42+0). Supistelee joo mutta niin on tehnyt jo puolestavälistä lähtien. Vauva mahtuu edelleen möyrimään ja tunkemaan niin että välillä oikein pahaa tekee. Arpiakin tullut vatsanahkaan ihan riittävästi. No joo, valivali mutta vois asiat huonomminkin olla :)

Hirmuisen paljon onnea kaikille vauvautuneille! Ja tsemppiä odottelijoille...

mopotyttö ja hemmo 39+2
 
Paljon onnea kaz ja marja :flower: :)

santzuu, ollaan vaan, mä suunnittelin jo ottavani sairaalakassin mukaan ja ilmoittavani etten lähde enää mihinkään :D

Miomio, kuulostat ihan multa :D Mä sain kohtauksen kans ku tuttu sai omansa 13 päivää ennen la ja sen la oli mun jälkeen ;) Huusin yksinäni täällä et mitä mä oon tehny pahaa :D

Huomenna hevosella taas kisapäivä. Josko siellä alkaisi tapahtua, tai laittaisi tapahtumaan ;) Supistuksia kaikille tasapuolisesti :)
 
  • Tykkää
Reactions: MioMio
Huomenta ja tosi paljon onnitteluja Kazille ja Marjalle!!

Mä en vaan osaa nukkua sairaalassa :( sain ysin aikaan illalla nukahtamislääkkeen ja nukuinhan mä sit kympistä kahteen. Ja nyt ollaan tässä sairaalan aulassa näpyttelemässä :D Vähänkö nuo yököt kattelee pitkillä..

Noh. Yön mittaan tuli puolenkymmentä supistusta joihin ihan heräsin unilääkepökkyrästä huolimatta. AiAUTS! Ei ne mitään herkkua ole. Myös lapsivettä oli tullut reilusti pöksyihin (siis siihen sairaalan jumbositeeseen :D ). Aamupäivällä ne laittaa sen cytotecin vai mikä se nyt on ja sit taas odotellaan ja tuumaillaan. Hmm.. Antibioottia kävi laittamassa hoitsu tossa yöllä ja vähän mulla on lämpöö. Mut ei kauheena. Ja se voi merkata sitäkin että synnytys alkaa olla pikkuhiljaa käynnissä ku tulehdusarvotkin oli alle 10. Mut joo. Mä taidan lähteä vaeltelemaan päämäärättömästi ympäri sairaalaa että saan ajan kulumaan ja supparit kunnollisiksi ;)

Tsempit kaikille!

Ruutinen ja Leo 41+0 POKSISTA!
 
Huomenta

Täällä kans yksi oloonsa kyllästynyt valittaja...

Miten tää voikaan olla tämmönen "tulostaminen" niin vaikeeta? vaikka toinen tulossa niin tätä pitää tehdä prkl monta päivää. Esikoinen sentään syntyi 13 tunnissa ja that´s it :stick:

Mullahan sillon keskiviikkona siellä sairaalassa se lääkäri pyöritteli jälleen kalvoja saadakseen synnytyksen käyntiin. Sieltä kotiin tullessa alkoi se verenvuoto ja monta tuntia kestävät alle 10 min välein tulevat supistukset. ne sit loppui iltaa myöten.
Perjantai -iltana 22 aikaan ne alkoi uudelleen ja tuli taas samaan tapaan alle 10 min välein aamu 8 asti ja loppuivat taas.
En lähtenyt siksi sairaalaan yöllä kun tunsin, että pärjään vielä kotona niiden kanssa. Noh siinä tuli sitten koko yö valvottua kellotellen. Koko eilisen oksetti ja paskatti, pumppu hakkas 120 maatessakin mutta supistuksia tuli enää harvakseltaan. Meni ihan päivä tuskissa pyöriessä ja odottaessa et lähtö tulee, oli semmonen olo meinaa.

Ällövaroitus!!!!!! Eilen illalla tuntui ettö nyt on housussa jotakin. Semmonen iso kammottava" meduusa" :x iiyyyyyyyyyy hyi helevetti :x Minä kijuin ja yökin vessassa ja ukko oven takana ihmeissään, että mitä sää siellä huudat? :LOL: Oli kyllä niin ällöä että itteekin oksetti katkoa sitä irti :LOL:Limatulppa ilmeisesti siis.
Sen jälkeen alkoi kauheet supistukset hetkeksi, jolloin aattelin, että meen hetkeksi pötköttämään jos pitääkin yöllä lähteä. Poikakin meni mummolaan yöksi varmuuden vuoksi.

NOniin, heräsin sit äsken kotoa omasta sängystä, enkä ole herännyt yöllä kertaakaan. Että jouluvauvaksi se taitaa tämäkin jäädä....

Onnea kaikille käärön saaneille :)

Mustikka ja Kari-Tapio-Katri-Helena
 
Hei, tietääkö kukaan kuinka monta päivää annetaan olla yliaikaisena jos kaikki on hyvin? Mietin vaan, että jos se 42+0 tulee täyteen ja mennään yliaikaisuuden puolelle, niin pakottavatko käynnistämään jos äidin ja vauvan vointi on hyvä? Kun eikö sitä voida kattella ihan 43+0 asti, jos kaikki on hyvin ja mitään lääketieteellistä juttua ei ole, minkä takia pitäisi käynnistää? Mietin vaan et oisin jostain lukenu, ja haluaisin, että tää ihan luomuna lähtis.

Onneksi tässä on vielä kaks ja puoli viikkoo aikaa ennen kun toi yliaikaisuus tulee vastaan.

Pirtsakkaa viikonloppua!

Carlotta 39+ jotain...
 
Täälläkin yöllä laskeskeltiin supistusksia pari tuntia, mut plaah, niin nekin vaan lopahti ja nukuin sitten kahdesta kauniisti aamuun ilman sen suurempia tuntoja.

Olin ajatellut, että lähtisin tänään synnyttää, mut en nyt oikein tiedä, että miten saan sen onnistumaan :)

MioMio 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vaniljainen
Onnea vauvansa saaneille!

Tsemppiä Ruutiselle ja O&O!

Täällä oli illalla menkkajomotusta, mutta sekin laantui.. Tosin onhan tässä vielä se 12 päivää laskettuun, mutta kun mä haluun sen vauvan nyt! :LOL:

Taidetaan pitää kaupunkipäivä tänään. Jospa mä kävisin ne imetysliivit ostaa viimein ;) Ja pakkaaan sairaalakassin! Mutta sitten odotellaan tiestysti ainakin se 2 viikkoa kun valmistautuu jo hyvissä ajoin:D

nessu ja pieni 38+2
 
Huomenta!

Lyhyehkö yö takana ja väsyttää...paha olo vaivannut jostain kohtaa saakka ja edelleen jatkuu. On tässä muutamana aamuna ja päivänäkin ollut paha olo, mutta tänään se tuntuu kaikista inhottavimmalta. Ihan tulee fiilis etä joutuu menemään kaulailemaan wc-pyttyä :/

Että hyvää huomenta vaan kaikille ;)

Zophie+murunen 39+4 (samat sulla Carlotta :) )
 
Carlotta: En tiedä mikä on virallinen linja tuossa odottelussa, mutta kyllä mun kokemuksen mukaan HUSis ainakin pyritään käynnistämään viimeistään 42+. Omalla kohdalla käynnistys oli sovittu 42+1 (käynnistyi kuitenkin itsekseen) ja yhdellä ystävällä käynnisteltiin pari päivää ja vauva syntyi 42+3. Eivät kai sen kauemmin halua odotella.

Takana melkein nukuttu yö. Jossain vaiheessa heräsin, kun selän taakse oli ilmestynyt pikkumies nukkumaan. Vessaan en noussut kertaakaan :O
Pari napakampaa supistusta tuntui illalla ja nukkumaan mennessä, mutta pah!

M :heart: 40+1
 
mie olen täällä kyynelehtiny ja hihitelly teidän kirjoituksille,onneksi on älypuhelimet keksitty niin on trkemistä ku vauva nukkuu ja meidän pojalla unta riittää!kotona sit varmaan valvotaanki....

Jokohan ruutinen päässy tositoimiin,kuulostaa niiiiiin tutulta tuo miten menee.......

Onnittelut kaikille nyytin saaneille,marja nyt jäi päälimmäisenä mieleen,ja synnytyskertomusta/-muksia olisi kiva lukee.

Miten vaniljaisen paineet tänä aamuna??entä muuten?aika hurjasti on kyllä noussu,eikö sullaki ollu viel aika matalat noi lähtöpaineet?

Mut nyt poju on vetäny unta taas 4tuntia joten lähen vaihtaan vaipan ja käytän puntarilla ja aletaan syönnille!maitoa ei tule tarpeeksi vielä mutta eiköhän se nouse sieltä,korviketta lisäksi,äidinmaidosta on kova pula!huomenna päästään vasta kotiin jos kaikki ok,2vrk kun tulee tänään iltapvllä niin sillä ei päästä vielä tänään..
Tsemppiä teille maha-asukin vielä omaaville ja omansa syliin saaneille =)
 

Yhteistyössä