Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Mulla nyt takana 6 tuntia tuskaa ja kiinnioleva kohdunsuu :kieh: Ja arvatkaapa mikä oli kivunlievitys?

a) Pinadol
b) Panadol
c) Punadol

Siis lääkkeillä aikaansaadut hiton kipeet supparit eikä mitään kivunlievitystä?! Eivät kuulemma anna ennen kuin synnytys on käynnissä. Oikein kuulkaa tosi mahtava selitys...

Ruutinen ja niin pois päin....
:LOL: :LOL: hih, ihana juttu.

täällä aina lueskelen teidän juttuja, kun monesti osuvat kohdilleen enempi kuin lokakuisten jutut. la kun on heti lokakuun eka.

onnittelut kaikille vauvan saaneille!! ja hurjasti tsemppiä vielä viimeisillään kärvisteleville.

terveisin mätky 38+0 lokakuisista
 
joo, ehottomasti kilpailu siitä et kellä kestää pisimpään... itelle voisin veikata marraskuuta. :vampire: noei, jos vaikka 4.10. viikoilla 41+4?? jos hyvin käy :D

blaah.. alkaa oikeesti tulla mökkihöperöks. kyllästyttää. vituttaa. ahdistaa. masentaa. VOISKO TÄÄ VAUVA JO SYNTYÄ?!?! kissa on ollu ihan outo tänään, hinaa koko ajan kiinni miussa, tulee nukkumaa miun päälle jne... mietin jo epätoivosena et aavistaisko se tulevan synnytyksen :p (oonks mie oikeesti NÄIN säälittävä??)

kyllästynyt tiikkonen ja "JD" 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel ja Zophie
tiikkonen: meikäläinen johtaa tossa kisassa ;) onkos tänään 41+3? en osaa enää ees laskea, eiku 41+2 varmaan, ja nyt alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttämään: hermot on niin loppu, potkut sattuu ihan liikaa ja nyt en enää jaksa tätä että en pääse liikkeelle, että sängystä nouseminen saa melkein itkemään... no tänään on muutenki ollu täysin paska päivä...

Onnea Hassel-etuilija! :heart: :heart: :heart:

Onnea marja! toivottavasti kaikki meni kärsimysten jälkeen hyvin ja toivutte nyt nopeasti! :hug: :heart:

Onnea kaz ja perhe! :heart:

Onnea Muffi ja perhe! :heart:

ja voi Ruutinen, ei kuulosta kivalta! Mutta toivottavasti pian saat helpotusta! :hug:

Carlotta: mulla on ainakin olo ollut ihan suht hyvä, joten kiirettä käynnistykseen ei kai olisi, vauvakin aika pieni siihen nähden että ollaan jo reippaasti yli lasketun ajan. enkä halua käynnistystä... mutta parempi sen kai on syntyä, jostain luin, että riskit vauvalle lisääntyisi heti 42+ jälkeen? tosin mulla on tullut nyt rytmihäiriöitä tms. ja miehellä alkaa olemaan hermot kanssa aika loppu kun vaan odotellaan ja odotellaan... eivätkä ikuisesti töissäkään välttämättä jaksa noita poissaoloja :( mutta kiitos seksi-uutisista, kannustaa kovasti ;) !!!

Neuvolassa eilen oli kaikki ok, onneksi. Paino ei ole muuttunut, hemppa on noussut 146:n :D, tässä vaiheessa se sitten katto ekaa kertaa laajemmalla stixillä pissan :O ja kaikki ok, sf-mitta laskussa taas... Maanantaina sitten soittelemaan sairaalaan ja varaamaan yliaikaiskontrollia... jep. torstaina tulee se 42 täyteen....

Voikaa hyvin!
tömpsis ja super-potkiva-peruna 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
odottava ja onnellinen Paljon onnea :)

Mä olen iltaisin aika kiukkuinen. Siksi, että yöllä sattuu nukkua ja kääntää kylkeä ihanpirusti ja tietää aamulal heräävänsä niin että mitään ei taaskaan ole tapahtunut. Turhauttavaa.

tiikkonen, kuulostaa multa. Yhtä epätoivoiselta :D Mahtaisko tää ja tää ennakoida, tai se ja se...ja yks pvä sanoin miehel et tai sit mulla onkin vaan laimeita supistuksia nää jomotukset ja koko ajan ne avaa enemmän ja yhtäkkiä se vaan tääl kotona syntyy :LOL:

tömpsis, liikkeet on kyllä jo tosi kipeitä, iso muksu kun punkee itseään alas ja ylös jo samaan aikaan. Vaikka pienihän tämän pitäis olla..

Kävin puntarilla ja nyt ei olis kahteen viikkoon paino lisääntynyt. Onneks!!! Piisaa sitä muutenkin...Mähän en nyt käy neuvolassa enää ku turha siel on ravata ku ä-polil käynyt nyt viikottain...Mua on nyt alkanu pelottaa se että tiistaina onkin eri lääkäri ku kahtena viime kertana ja se ei sitten enää ajattelekaan mua vaan käskee vaan odottaa ja odottaa. Kun tää viimekertainen kysyi multa ihan viimeks että kestäisinkö mä viikon vielä. Ja kyseli mun vointia myös. Ja jos seuraavaks onkin sitten joku joka on yleisempi vaihtoehto ajatustavalla who cares about you :O

Zophie+murunen 39+5 ja la:han se kaks pvää enää...
 
Huomenta!

Paljon syntynyt taas vauvoja, onnea hirmuisesti jokaiselle!! :) :flower: :heart:

Täällä tänää 40+0 POKS. Joku on tainnut tehdä kyllä laskuvirheen päivän suhteen. Edelleenkään ei yhtään kunnon supistusta ole näkynyt... Eli taidan liittyä minäkin lokakuu-kerhoon. :) Viime yönä heräsin siihen, kun tuntui että kuukautiset alkaisivat, alamahaa jomotteli siihen malliin, mut loppu lähes samantien.

Toivottavasti te joilla olo on jo tosi hankala tapahtuu pian jotain. :hug: Oma olo ei vielä ole mitenkään tukala, niin ei sinällään mitään kiirettä. Tässä vaiheessa synnytys vielä enemmänkin jännittää, kuin että sitä oottaisi. : / Oonkohan koskaan siihen täysin valmis. Tosin proteiinit edelleen yhdellä plussalla (ollut 1,5viikkoa) ja verenpaineet edelleen nousussa (138/89-94), että kyllä jotain voisi alkaa tapahtumaan ettei pienellä olo käy liian tukalaksi.

Mutta odotuksen täyteistä tai vauvan tuoksuista sunnuntaita jokaiselle! :)

Miranna- ja möykky 40+0
 
Onnea vauvautuneille:heart:

Täällä mies vielä muutaman päivän isyyslomalla ja sitten koittaa arki ja ihmetys miten tämä mamma pärjää, tissipojan ja vilkkaan (ja pirun ärsyttävän) pikkutytön kanssa :)
Eilen alkoi eka maidon-nostatus-päivä, joka tuntuu jatkuvan tämänkin päivää. Nuori herra ei olis puolta tuntia ilman tissiä!! :O Kävin suihkuttelemassa sektiohaavaa niin jo mies kurkki kylppärin oven raosta ähisevä nyytti kainalossa -tissi karkas :LOL:

Voimia isomahaisille :hug:

Aurinkoista sunnuntaita kaikille :)

miirikki ja pööpö 10 vrk
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!

Synnytyskertomusta sitten:)
Eli perjantaina tulin osastolle hiukan epäilevin mielin, että meinaavatko käynnistää vai ei. No Kätilö sanoi, että lääkäri vielä tutkii mut ja päättää käynnistystavan ja varotti, että meitä on 10 ehdokasta tällepvälle. No otettiin käyrät ja jätin pissan. Ei mennyt kauaa, kun kätilö tuli sanomaan, että proteiinit on nyt 2 ++ ja verenpaine kova ja että samantien lääkärille. Osastonylilääkäri tutki ja tuli siihen tulokseen, että minä lähden saliin samantien ja tabletit vaihtuu, tippaan ja kalvojen puhkasuun. Soitin miehelle että tulee takas tossa 12 aikaan.

Saliin pääsin 11.20 ja laittoivat tipan ja antibiootit tippumaan. Ei saatu supistuksia ja lääkäri puhkasi kalvot 12.40. Lapsivettä ei tullut ollenkaan...tai sai sitten 1dl kun paineli aikansa. No puolituntia vartoiltiin ja tippa laitettiin uudestaan, kun supistuksia ei tullut edelleenkään. Annosta nostettiin ja vihdoin 14.30 ekat supistukset rupes tulemaan. Väli oli 10 min ja ei mitään isoja suppareita.

Vihdoin klo 16 alko rajut supistusket ja lääkäri tutki kohdunsuun ja olin 6cm auki. LAitto kohdunsuunpuudutteen ja autto hetkeks. Kello 17 alko taas isot supparit ja lääkäri tuli ja iski uudestaa puudutteen, mutta eipä se enään auttanut. Klo 17.20 aloin ponnistaa ja toisella supistuksella tyttö oli ulkona 17.23. 3260g ja 48cm. Pipo 36 cm.
Sokerit tytöllä ollut ok ja kokoajan vieressä. Tulehdusarvot hyvät ja tänään kotiin. Ainoa mitä nyt jännitetään, niin mun verenpaineet ei ole lähtenyt laskuun ja gyne miettii lääkityksen isontamista. Tyttö on rauhallinen ja vielä ei ole itkua päässyt :)
Marja ja "nana" kohta 2 vrk
 
tömpsis: :ashamed: ei sais valittaa ku tääl on niitäkii ketkä on nyt jo yliajalla, mut miun hermot ei tunnetusti kestä tätä odottelua ja sitä et on asioita joihin en voi itse vaikuttaa.. mut toivotaan et tää piina ei kestäs enää kauaa..!! :hug:

täällä vissiin yliaikaiskontrolli viikoilla 41+3, joten jos eivät ens torstaina katso aiheelliseksi miulla alkaa käynnistelemään koon takia, ni sinne lokakuun alkuunhan se menee sitte :mad:

zophie: kuullostaa kans tutulta tuo et iltasin kiukuttaa ku yöt on ihan perseestä ja aamulla voi vaan todeta et "ei vieläkään.."

( . ) miepäs nukuin taas kellon ympäri. heräilin kyl jossain kohtaa aamulla ku mies rupes siivoomaan(?!?) mut onneks se sit toi miulle flunssalääkettä sänkyyn ja lähti sit pois kotonta puuhailee omia juttujaan :D sain nukkuu 11 asti, kunnes se soitti ja kysy et nukunko vielä :headwall: "joo, nukuin, mut en enää.." kurkku oli/on sen tuntunen et sinne on työnnetty ainakin metrinen kaktus |O tosi ihana olo :snotty:

tiikkonen ja "JD" 39+2...
 
Onnea O&O!

Kovin hiljaista tuntuu olevan, liekö muut syyskuulaiset synnyttämässä vai ulkona, kun kiva keli ainakin täällä päin :)

Mies jo yöllä havahtui unestaan kun ähisin itteeni sängystä ylös mennäkseni vessaan. Kysyi että mikäs sulla on, luuli varmaan että jotain muutakin tapahtuu :D Nyt vois nauttia omasta ajasta, tyttö lähjti miehen kanssa anoppilaan ja jos neiti suostuu jäämään mummolaan, niin on pari yötä siellä. Minä tietysti pillitin niiden lähdön jälkeen täällä, että ikävä tulee :headwall: Typerää, kun itse vielä ehdotin että jos neiti sinne haluaa jäädä, niin vois olla siellä, että mä saisin vähän huilia.. Kylppärin tuossa äsken kuurasin, huomenna jos viimeisiä suurempia siivouksia tekis sitten. Ja nautin siitä ettei tarvii hypätä minnekään :) Tosin nyt olis hyvä aika lähtee synnyttää, ei tarviis miettiä mistä hoitaja tytölle..

nessu ja pieni 38+3
 
Hiljaista tosiaan...täälläkin kiva ilma mutta mä lähden ulos vasta reilun tunnin päästä. Alkaa kyllä tekeminen loppua kun aikaa vaan kuluu ja kuluu ja mies nukkuu univelkojaan niin ei viitsi siivotakaan...
Vois alkaa vaikka pohtimaan että mitä tänään syötäisiin ;)
 
Onnea hirmuisasti kaikille vauvaantuneille! Teitä on jo niin paljon etten ala luettelemaan, jäis kumminkin joku välistä, eikä se ole tarkoitus.

Täälläkin ollaan vielä yhdessä koossa, ja ilmeisesti vielä jonkin aikaa. Vähän samat tuntemukset kuin Mirannalla. Joinain öinä herään kipeisiin supistuksiin ja noihin menkkasärkyihin, mutta menevät sitten ohi.
Lapsen koko huolestuttaa, niinkuin näköjään montaa muutakin, joilla laskettu aika käsillä. Mullahan oli sitä raskausdiabetestä, jonka olen saanut pidettyä kurissa ruokavaliolla. Enää mittailen kotona vain satunnaisesti (tosin joka aamu paasto- ja ne tunninjälkeisarvot), ja joskus ennen lounasta saattaa arvot ollakin yhtäkkiä pompsahtaneet aika ylös. En tiedä pitäsikö huolestua ja soitella äitiyspolille, vai ei. Kumminkin nuo korkeat lukemat on harvinaisia, aika hyvin on pysynyt arvojen alla.
Neuvolassa veikkasivat, että paino olis lähempänä neljää kiloa kuin kolmea. Vaikka maha on pieni, on se kumminkin täys. Saapa nähdä.

Turvotusta mullakin, tuntuu että koko ajan pahenee. Tänä aamuna oli vaikeuksia pestä hampaita, kun harja ei meinannut pysyä kädessä... Mutta eipä tässä hätä muutoin, kaikki kai ihan ok.

MökinAkka 40+1
 
Onnea kaikille vauvautuneille! Jokohan on useampi kuin puolet porukasta saanut nyyttinsä jo kainaloon asti? :)

Käynnistysarviosta ajattelin kysäistä vielä... Saan siis todennäköisesti alkavalla viikolla lähetteen polille jatkuvien (3-4 kertaa viikossa joka siunaaman viikko) migreenien takia. Tarkoituksena olisi, että katsovat minun jaksamiseni ja vauvan tilanteen ja arvioivat käynnistämisen mahdollisuuden.

Mutta mitä tuo käytännössä tarkoittaa, miten homma menee? Neuvolasta lähtee siis lähtete polille, mutta tuleeko sieltä sitten johonkin viikon päähän aika vai... tuolla fb:n puolella kyselin, ja ymmärsin, että ensin tulee joku arvioaika, josta saa sitten uuden ajan joko uuteen tarkistukseen tai käynnistykseen. Mutta mitä tuolla arviossa tehdään, ja millainen aikataulu käytännössä on...

Nyt siis rv 38+ menossa. Vauvan pitäisi olla normikokoinen, ei myrkytysepäilyjä, rd:ta tms, vaan ihan tuon migreenin ja sen aiheuttaman kropan totaalisen väsymyksen takia olisi käynnistys terkkarin mielestä aiheellinen.

Tulipa omanapainen pitkä teksti, pahoittelut siitä :) Mutta olisi kiva kuulla kokemuksia noista arvioista, ihan muistakin syistä tehtyjä :)

Branwen ja Sissi 38+3
 
Mukavaa sunnuntaita arvon leidit! :wave:
Mulla alkoi eilen illalla kuuden aikaan tuntumaan supistuksia selässä, jotka sitten jatkuivatkin koko yön aina tänään puoleen päivään asti. Välillä supistukset tuntuivat jo taka- ja sisäreisissäkin ja vatsassa on menkkajomotellut tänään.
Nyt käytiin päiväsaunassa ja kas..Kaikki tuntemukset hävisivät :headwall:
Mutta elän toivossa, että ne jotenkin edistivät asiaa kenties..;)

Onnea O&O :heart: Voi vitsi, mä olen kateellinen! :) :)

Marjalle kiitos synnytyskertomuksesta, nyt pääset nauttimaan ihanasta vauvantuoksuisesta arjesta :heart:

Poksuva Vaniljainen ja "Peppi" 39+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan kans! :wave:

Viikonlopun saa kulumaan aina mukavammin, mutta huomenna alkava arki ahdistaa jo valmiiksi. Pari hitusen kipeää supistusta sai tunnin kävelylenkki aikaan, mutta eipä muuta... Vauva ollut todella hiljainen tänään ja sekin huolettaa ihan tarpeeksi. Blaah. Koitetaan jaksaa! :hug:

Mayah ja Pupu 39+3 :heart:
 
Siis missä ihmeessä kaikki tosiaan on?? :O Mä täällä ainakin vielä hyvin notkun..Pientä supistelua ja ruokahalu tipotiessään, mutta siinäpä ne suurimmat oireet sitten onkin |O

Mayah: Äh, täällä ihan sama homma...tuleva viikko ahdistaa, viikonloput on paljon ihanempia kun mies on kotona :( Lohduttavaa kuulla, että muilla samoja ajatuksia! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä edelleen ollaan...Notkuin tallilla 3h ja nyt tehtiin ruokaa ja jälkkäriä. Mies teki chili con carnea, josko tulisempi ruoka tehoais ;) Ja mokkapaloja väänsin jälkkäriksi :p Ihan sen kunniaks ettei ollu paino noussu ;) reps.

Mulla on sama ku teillä, viikonloppuja odotan ku mies on kotona ja sunnuntai-iltaisin alkaa ahdistus kun jää yksin arkipäiviksi aina siihen neljään, viiteen saakka. Huomenna siivoan kyllä siltä varalta että ne tiistaina oikeesti tekis jo jotain.
Sukkapuikot heiluu ajoittain alhaalla, mutta ei mitään oieaa. Sama miten hitosti touhuan, ei supistele. Joten en sitten edes yritä huhkia hulluna. Siitä saa vaan nivuset kipeiksi :(
Just sanoin että ketuttaa kun tulee joku yks tai kaks supistusta ja alkaa toiveikkaana laskemaan minuutteja ja siihen jää. Sadannen kerran totean, että blaah.
 
No on kyllä hiljaista täällä... :) Yleensä viestejä on tullut sivullinen, kun käy tarkistamassa. Oisko sit tosiaan sunnuntai ja tuo hyvä ilma. Ei kaikki voi olla jakaantumassa. Eihän? =) Vaikka taitaa kyllä olla niin, et suurin osa palstalaisista on jo oman nyyttinsä saanut.

Täällä kans ens viikko ahdistaa. Mies lähtee taas viikoksi 300km:n päähän töihin. Eli samat mietteet kuin Mayahilla ja Vaniljaisella. Plaah... Jos keksis sit jotain puuhaa illaksi....
 
Noniin, nyt kerkesin kirjotuksia selata täältäkin, kun poika nukkuuu tyytyväisenä. Synnytys käynnistettiin mutta lopputuloksena meille syntyi suloinen poika sektiolla eilen 17.9 klo 05.10. Mittaa 4290g ja 51cm. Syy sektioon oli, kun pää 38cm ei mahtunut laskeutumaan. Poika voinut koko ajan oikein hyvin ja itsekin koko ajan paremmin ja paremmin. Kirjottelen kertomusta tarkemmin, kun pääsen koneelle. Onnea paljon myös muille vauvautuneille!! :)
 
Höpö mihinkään tulostamaan ole lähdetty;) Ei ole vielä lokakuu;)

Niin super kaunis ilma ollut,että pihaa laitettu syyskuntoon. Mies nosti laiturin ja vesipumpun pois joesta ja innostuttiin sitten poikien kanssa vesureilla,sahoilla ja oksasaksilla raivaaamaan rannan vitikkoa. Siis homma josta yleensä nautin täysillä,mutta toi kelju verenpainepäänsärky pistää toimimaan kuin hidastetussa kohtauksessa:kieh: Kaikki nousut ja tärinät tuntuu monen kertaisena...aaarhgg. Mutta en vaan voi olla sohvalle oikaistuna vielä 3 seuraavaa viikkoa;) Teen ja touhuan,mutta puolella teholla! Ja suppareita ei tämä kohtu tuota vaikka kuinka heiluisi. Yritin jokitörmää taaplata eestaas ja paskat muuta kuin hiki virtaa:whistle:
Miksi sitä ei usko jo vuosien kokemuksella,että ei nämä meidän lapset ulostaudu millään mun yrittämällä vaan keinotekoisella lääkeaineella! Ja saunassa sama homma. Paineet ja pulssi vaan nousee ja siitä seuraa pahaolo: /

Huomenna äitipolille se kontrolliaika ja onneksi sain äitini tulemaan pikkupoikia katsomaan ja ottamaan esikoisen koulusta vastaan. Pelotti jo, että pitää ottaa kaikki mukaan ja siinä sitten paineita mitata kun miettii että pysyykö kaikki lelunurkassa vai vetävätkö käytävillä formulakisaa=) Hieman huolettanut ne vauvan korkeat sykkeet viimeksi ja toivon,että nyt ei olisi mitään häikkää...ja tietysti sitä toivoo,että omat paikat olisi lisää auenneet ja kypsyneet:D Jos lääkäri taas ronklaisi kovakouraisesti,vaikkei se mitään herkkua ole...ja tietysti hirvittää,että jos paikat ovat lisää auenneet niin kuinka hiton kiire kotoa tulee sitten kun synnytys käynnistyy!!

Viikonloppu on kyllä ihanaa koko perheen aikaa. Tosin mies välillä lauantaina töissä,joten ei jää kuin sunnuntai yhteistä aikaa..ja arkena töissä välillä seitsemään joten ehtii pojille iltapalat jakamaan ja sadut lukemaan. No on sentään suht lähellä jos lähtö arkena yllättää.

Onnea siis kaikille vauvan saaneille. Niitä tosiaan on nyt tipahdellut niin ettei perässä pysy...omaa odotellessa:hug:

Klematis ja poksaus täälläkin rv39
 
Oi te arvokkaat vertaistuen tarjoajat! :hug: Lohdullista, että muillakin JUST samoja mietteitä! Ja nuo supistukset, innoissaan jo laskee ja kappas vaan, aina lopahtaa... Josko vielä pikaisesti hiekkalaatikolle esikoisen kanssa, kun ei tuo tunnin kävely saanu aikaan muuta ku liitoskipuja ja epäsäännöllisiä supistuksia, jotka nekin laantuivat :stick:

Tsemppiä!
 

Yhteistyössä