Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Täällä roikutaan vielä.

Ei oo rehkimiset ym auttanu. Mä luovutan!

Tänään piti mennä isän luo saunomaan, mutta äitipuoli oli niin pahalla päällä, että tuli käännyttyä melkein jo ovella takas. että se siitäkin sitte.

Nyt sit vaan ootellaan keskiviikkoa, jos ne vaikka suostuis jotain tekemään, kun oikein kinaa :kieh:

Santzuu ja poitsu 39+0 POKS
 
Täällä yksi persuksiin ammuttu karhu heräsi juuri päikkärihorroksesta. Muksu melskaa mahassa potkii rintalastaan ja kylkiluihin. Kaivautuisi takaisin sinne kuoppaansa, mutta ilmeisesti ei tykkää sekään että vanne kiristää päätä. Sanoinhan mä kai sitä, että pari viikkoa sitten oli jo pää kiinnittynyt ja nyt viimeks neuvolassa huomas terkka, että ketku on taas irti! :headwall: Ei paljon naurata.

M :heart: 40+2
 
Turhautuminen ja odotus on kyllä jo käsin kosketeltavaa täällä palstalla. Viimeiset tsempit ja jaksut kaikille! :hug: Enää ei voi kestää kellään kauaa...

Se iltainen kävelylenkki taisi sittenkin jotain pientä saada aikaan. Masua kiristelee välillä ja äsken tuli sellaista ruskehtaa vuotoa vähän, samanlaista kuin ennen kuukautisia... Enteilisköhän tuo limatulpan irtoamista?? Taidan itsekkin olla kohta liittymässä tarkoittaisikohan-tämä-oire-jotain -kerhoon.. :D

Miranna- ja möykky 40+0 edelleen.....
 
täällä ollaan edelleen :wave: on vaan yrittäny pitää ittensä kiireisenä, ettei tulis istuttua tässä koneella :stick: kerkee sit taas viikolla, ku mies on töissä! eli täälläkin odotetaan aina viikonloppuja, ku mies on kotona, viikolla kun joutuu viihdyttää päivisin itse itseään :D eli liityn tähänkin kerhoon....
 
Tuntuu olevan juu "hieman" turhautumista ilmassa :D Täällä on siivottu kylppäri- ja saunarempan jälkiä viikonloppu muttei tuloksena muuta kun väsyneet jalat... Vaikka saunankin pääsi korkkaamaan eilen. Täällä uudelleensynnyttäjät pääsevät yliaikaiskontrolliin vissiin vasta viikolla 42+0 että olis tässä sitten reilu kaks viikkoa siihen :headwall:

Oikein paljon onnea uusille jakautuneille :heart: Ja tsemppiä meille muille...

mopotyttö ja hemmo 39+4
 
Kiva ettei kaikki kanssasisaret ole vielä lähteneet synnyttää :D Ei tarvii yksin täällä höpistä. Kun ei vaan millään enää malttais odottaa! Tyhmää, mutta mitäs on ihminen niin malttamaton :LOL:

Jaksuja meille viime metreillä oleville! :heart: Kohta me saadaan ne omat nyytit, eikö?

nessu ja pieni 38+3
 
Että ku stressaa, että lapsi kasvaa jätiksi ja joutuu käynnistykseen, joka ei onnistu ja tulee taas sektio... :( Että!!! Miksi vauva ei vois syntyä nyt ja mahtua vielä mahdollisesti tulemaan??? Mikä siinä on??? En enää tiedä, mitä ässiä ja muita typeriä keinoja pitäis kokeilla, ku ei niistä näy olemaan MITÄÄN apua.

Anteeksi, olinpa negatiivinen :ashamed:

Ja taas uus viikko alkamassa... Toivotaan ensi viikolle paljon onnistuneita&onnellisia synnytyksiä! :heart:

Mayah ja Pupu 39+3 :heart:
 
Täällä minäkin ja yhtenä kappaleena, kuinkas muutenkaan...

Tänään poksui mulla 41+0, hiphei!!

Onnea vauvautuneille O&O:lle ja Marjalle ja Marsalle ja muille jos jäi joku nimeltä mainitsematta.

Oon pitäny itteni kiireisenä ja viikonloppu on menny kyllä viettäen perheen kanssa laatuaikaa, huominen ja arki taas ahdistaa kyllä täälläkin...ne piiitkät päivät.

Täällä ollu tänään kovia menkkakipuja, mutta lieköhän mitään merkkaa, en usko.

MioMio ja ei enään niin pieni jättiläinen 41+0
 
Onnea jakaantuneille!

Täällä myös edelleen yhes koos, hyvin tiiviisti. Meilläkään ei täällä näytä olevan mikään kiire ulos. Gaah.

Ihanaa, että muutkin on aina välillä täällä valittanu omasta miehestään, koska sepä on tekijä mikä aina välillä riepoo täälläkin. Puhumattakaan siitä, että mulle on vasta nyt hormonit iskeny myöskin rajusti tohon tunnepuoleen :D Tähän viikonloppuun on mahtunut paljon itkua, huutoa ja mekastamista. Mut ihan kiva, että ei tarvinnut tänään kuitenkaan palauttaa Puolustusvoimille tuota tolloa :) On se ihan kiva silti, vaikka onki ääliö välillä.

Meillä on kokeiltu nyt kaikkia kolmea ässää ja bonarina tosiaan vielä neljättä, suuttumista. Still nothing.
Toivonpa vaan, että käynnistävät tiistaina niinkuin lupasivat!

Ja Mayah, ihan hyvin saa olla vähä nega ^.^ Ei kukaan voi tulla sanomaan et "nauti nyt olostas", kun ei välttämättä oikein kykene, huvita eiiiiikä jaksais.

Ja joo, ens viikolle paljon jakaantumisia kauheesti! Onnistuneita kivoja jakaantumisia! :heart:

Jemmiksi&Omppu
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Iltaa!

Täällä epätoivo kasvaa. Mies meni ajat sitten nukkumaan, mutta minä jäin tekemään tätä:

Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea (mulla alkoi heti aristamaankin, muttei vielä vaikutusta). Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.

Sääääääälittävää :LOL: Onko muuten jollain kokemusta ihan oikeasta ammattilaisen tekemästä vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistäjänä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kiippu
(((Tömpsis))) :hug:

O&O: Onnittelut pojasta!

Marja, teilläkin sitten tapahtu nopeesti kun alko tapahtumaan. Ja "nanalla" ja "aamulla" yhteiset synttärit. Hyvä että sokrut kohillaan. Toivottavasti saat paineet laskemaan pian. Me kotiuduttiin myös tänään. Ah, oma sänky!

Marsa, onnittelut pojasta!

Heips, vaan kaikille kotolakanoitten välistä :p . Tosiaan kaikki oli lääkärissä kunnossa ja itsekkin siinä kunnossa, että päästiin kotiutumaan. Eilen tulikin vieraita niin yllättäen, että jäi synnärin kirjottaminen kesken ja siitä sitten suoraan iltapalalle ja nukkumaan. Kopsasin eilisen alun tähän ja jatkan mihin jäin:

SYNNÄRIÄ pukkais:

Eli tosiaan torstai illalla viideltä käänsin sängyllä kylkeä ja tuntu että jotain lorahti pöksyyn. Oli vähän vihertävää tai jotain....muuta ku vaaleanpunasta niin aattelin sitten että ehkä sitte pissiä lorahti tai jotain, eikä sitä enempää sitten tullutkaan. Kuitenki supistuksia alko tulla 8minsan välein aika säännöllisesti, mutta eivät kyllä kipeitä olleet.
joskus kymmenen yhentoista aikaan alko tulla 6minsan välein, mutta ei ihan säännöllisesti kuitenkaan. Päätin kuitenki soittaa puol kahentoista aikaan synnärille, että mitäs pitäis tehä ja sanovat, että jos nyt kuitenki tulisitte käymään kun uudelleensynnyttäjä ja reilu puolen tunnin ajomatka. Lähettiin sitten puolen yön jälkeen ajelee, käytiin yöpalalla ABC:llä matkalla. Supparit oli pikkasen koventunu, mutta väli oli sama.
Synnärillä oltiin puoli kahden aikaan. Kahen jälkeen päästiin käyrille ja kätilö tarkasti tilanteen. SAMA kuin viikkoa sitten! Sanoi, että sisäsuu niin kiinni, ettei pääse edes kalvoja puhkasemaan. Epätoivo... Olin ihan varma, että pistää vielä kotiin takasin.
Käyrä ajettiin ja onneksi näytti kätilöllekkin, että supparit on säännölliset, vaikka avautumista ei ollutkaan tapahtunu yhtään. Onneksi ei laittanu kotiin enää, muuten ei olis hyvä heilunu...Päätettiin sitten, että mennään miehen kanssa lepohuoneeseen, että nukutaan aamuun ja katellaan sitten onko edistynyt, että pääsis puhkasee kalvot. Kello oli tuolloin kolme.
Mies kuorsaa, minä suppailen....
Ei siinä tosiaan uni tullut, vaikka ei nyt niin kipeitä olleetkaan, mutta 6minsan välein kuitenki. Kello oli 03.58 suunnilleenabouttiarallaa tasan, kun kuulin ja tunsin ylämahalta kunnon POKSahduksen. Vaikkei moista koskaan ole tapahtunut ennen, niin tiesin heti mitä tapahtui, koska siitä niin moni on puhunut.
Meni hetki ja sitten tunsin kuinka vedet tulvahti kastelemaan joka paikan. Soitin kelloa ja kätilö sieltä kömpikin hetken päästä tiedustelemaan tilannetta. Sanoin, että vedet meni. Suvereenisti kätilö tuli ja kurkkas pöksyihin ja totesi, ettei tuo nyt siltä näytä. Nousin ylös ja ehdin vessan ovelle, kun sääriä pitkin tuli lisää ja pöntölle päästyä sitä tuli lorisemalla. Vesien menosta ei enää ollut epäilystäkään.
Tässä vaiheessa selvisi myös syy, miksi minä epäilin ensimmäistä lorahdusta ja kätilö toista, että onko jotain muuta. Vesi oli oliivinvihreää... Olisiko syytä huolestua? Kuulemma ei.
Nyt kiskottiin sairaalavaatteita päälle ja siivottiin paikkoja. Tässä vaiheessa miehenkin pää jo nousi viereiseltä sängyltä, että mitä tapahtuu. Kätilö lähti käymään jossain ja jäätiin hetkeksi kahdestaan lepohuoneeseen. Suppareiden välit tihenivät kahteen minuuttiin ja kivut kasvoivat kymmenkertaisiksi..
N. vähän ennen puoli viittä mentiin saliin ja käyrille. Sain olla pystyssä ja yritinkin olla mahdollisimman pitkään, että saisin vauhditettua synnytystä, edelleen mielessä hetki sitten tehdyn kohdunsuun tarkistyksen masentava tulos...
Ehkä n. kuuden aikaan kävin istumaan joka pahensi kipuja, joten menin pitkäkseen, koska en jaksanut enää seistä. Muutamien suppareitten jälkeen päätin kokeilla ilokaasua, joka auttoikin heti niin, että hekottelin miehelle kuin päissäni. Miehelle tarjosin myös ja oli myös sitä mieltä, että pullollisen voisi viedä myös kotiin tuliaisiksi :p .
Varttia vaille seitsemän kätilö tuli kertomaan vuoron vaihdosta, että menee vaihtamaan raportit ja ettei hän viitsi tehdä nyt tutkimusta, kun seuraava tulee aivan juuri katsomaan mikä tilanne.
Varttia yli seitsemän sanoin miehelle, että mikä hitto siinä raportin annossa kestää, että MUA PONNISTUTTAA!!! Mies painoi kelloa ja pirteä iloinen kätilö tuli kyselemään vointia. Kerroin orastavasta ponnistuksen tunteesta, johon hän totesi, että niiiiin tuossa raportissa juuri edellinen kertoi, että et ollut vielä edes sormelle auki hetki sitten, mutta että tutkitaan. Tulos oli järkyttävä! Tuskat olivat jo aivan järkyttävät tuossa vaiheessa ja kätilö ilmoitta, että olen vasta viisi senttiä auki!
En kestäisi enää pitkään pelkän ilokaasun voimalla, jos tätä jatkuisi vielä tuntikausia. Vanhastaan kuitenkin muistin, että ihan oikeasti se ponnistamis tarve tuntuu tältä ja vänkäsin asiaa kätilölle. Katsoi siinä vieressä pari supparia ja sanoi, että kokeilee supparin aikana miltä tilanne vaikuttaa..
Kokeili sen parin supparin ajan ja totesi, että nyt ootkin kokonaan auki, anna mennä vaan kun siltä tuntuu! Olin siis auennut viidestä-kymppiin n.viidessä supparissa...
Puolisen tuntia siinä kuitenkin meni, että alkoi kunnolla ponnistuttaa, pientä harjoittelua oli tuo aika ja hyvä näin, koska muuten olisi voinut tulla rumaa jälkeä....sen verran järeän kokoinen tuo typy on!
Vähän ennen viimeistä ponnistus rutistusta mies oli katsonut, että miksi tärisen ja ihmettelin, että itkenkö mä kivusta....katsoi mua ilokaasumaskin läpi ja kysyi että NAURATKO SÄ?! Johon olin hytkyen nauranut ja tokaissut "joo, mä tässä nauran ja synnytän". :LOL:
Olin siinä vaiheessa melkosella tripillä. Olin menossa syöksykierteellä kahta eri rataa pitkin tapahtumia. Toisessa näin mitä tulee tapahtumaan ja toisessa tulin sykäyksittäin fyysisesti perässä. Voisinpa melkein sano kokeneeni jonkinlaisen ruumiista irtautumis kokemuksen. Koko ajan kuitenkin tunsin kivut, mutta hetken olin aivan käsittämättömällä matkalla...
Lopulta alkoi varsinainen ponnistusvaihe, johon sain oksitosiinia nenäsuihkeena, koska ponnistamisen tarve oli melko heikko.
Aloin ponnistaa kyljeltään, mies takanani pitäen toista jalkaa ylhäällä koukussa, minä roikkuen hänen kaulassaan niin, että kuulemma napit meinas lennellä ja raavin hänen kaulansa melkein verille. Toinen kätilö piti mua toisesta kädestä kiinni (pyysin synnärin jälkeen anteeksi hänen kätensä murskaamista...) ja samalla antaen buustia toiselle jalalle, että sain työnnettyä sitä häntä vasten. Tässä vaiheessa olin pyörinyt synnärisängyllä jo 180astetta ja pää oli ulkona sängyltä. Pelkäsivät kuulemma että potkin itseni lattialle siitä...
Nyt oli rakkaalle ilokaasu-ystävälle heitettävä hyvästit ja alettava ponnistaa ihan tosissaan. Kuulin jotain ohjeita jostain tauosta ponnistamisessa kun pää on ulkona. Olin kuulemma katsonut muita hoomoilasena silmät pyörien päässä kuin hedelmäpelissä...Kätilö oli vain todennut, että nyt taitaa olla pieni ilokaasupölly päällä...
Ponnistin ja ponnistin ja aina kun lopetin vauva luiskahti takaisin piiloonsa. Lopulta sain voimaa ponnistaa pään ulos kunnon leijonan karjasun saattelemana.
Tässä vaiheessa karjuinkin tuota alkukantaista karjuntaa suoraa huutoa sillä julmetun kokoinen lihaklöntti törrötti puoliksi ulkona tussusta ja kätilö kieltää ponnistamasta, koska puuroisen lapsiveden takia on hengitystiet siivottava kunnolla ennen ensimmäistä hengenvetoa.
Sitten vielä napanuora irti kaulan ympäriltä. Sitten sain luvan ponnistaa loput ulos ja sekin tuli karjunnan saattelemana...tuntui ettei vauva lopu ikinä! Kunnes....
PLOP* ja koko vauva on ulkona ja taivas aukeaa! Kaikki tuska katoaa ja järki alkaa taas pikkuhiljaa kulkea. Euforista!
Ensiksi todetaan, että napanuoraa riittää täältä Kiinaan asti ja että mitä sieltä kerän keskeltä löytyy. Kyllä vain, TYTTÖ!!!!
Saan hetkeksi limaisen, kakkasen, verisen ja hieman velton prinsessan mahani päälle sotkemaan mutkin kaikkiin maailman eritteisiin, jossa hän päästää ensimmäiset kunnon parkaisut. Sitten aika nopsaan isi leikkaakin napanuoran ja lähtee antamaan tytölle ensimmäisen kylvyn.
Ensin kuitenkin kätilö toteaa, että ei tämä nyt niin iso ole, hyvä jos neljää kiloa. Vaaka väittää aivan muuta, painoa on kertynyt muhkeat 4kiloa300g!
Kätilöltä pääsee "ohhoh"...
Istukkakin oli pakko lopulta synnyttää, onneksi tuo sentään kestää vain sen pikku hetken ja loppukin tuska on ohi ja maha kumisee tyhjyyttään.
Nyt pitäisi kuulemma jalkojen kantaa suihkuun. Vaikka tikkejä ei tullut, vain pari nirhaumaa niin pesulle on mentävä ettei pääse pöpöt vääriin paikkoihin.
Kakkaa kun olikin joka paikassa...
Kätilö toteaa joutuvansa kakun paistoon! Napanuoralla oli pituutta hurjat 103cm ja istukkakin painoi lähemmäs kilon!
Niin, tyttö oli siis ulkona kello 08.10, synnärin pituudeksi merkittiin 4h10minuuttia.

Tissiteltiin aikamme ja odoteltiin salissa perhehuoneen vapautumista ja syötiin aamiais ja onnittelu tarjottimen antimet ihmetellen uusinta perheen jäsentämme liikutuksen vallassa. Siinä hän nyt on pikkuinen "aamu-tyttömme" :heart:

Tälläinen romaanisynnäri tällä kertaa :D.

Nyt äkkiä nukkumaan, että saa hetken levättyä ennen seuraavaa irvistelyä! Joo, on VÄHÄN tissit kipeenä, mutta maitoa tulee vaikka muille jakaa...

Tsemppiä ja kaikki jälkisupparit teille jakoon vauhdittamaan nyyttien hakumatkaa!

Hassel ja Aamu-prinsessa 2½pvää
 
kaz
Paljon onnea isosta pikkuneidistä hassel. Ei tosiaan paljoa ikäeroa meidän pikkuisilla :)

Onnea myös muille vauvautuneille :)

Toivottavasti ruutisella ja vauvalla kaikki hyvin näiden seinien sisällä. Itse pääsen sairaalasta aikaisintaan tiistaina. Ei auta yhtään äänekkäästi nukkuva huonekaveri eikä toinen vauva nukkumiseen eli univelkaa alkaa kertyä. Odotan niin, että pääsen kotiin missä mies voi auttaa vauvan hoidossa ja nostelussa ja itse saisi edes hieman paremmin nukuttua.

Vauva on todella kiltti eikä itke turhia. Tykkää nukkua tissi suussa eli ihokontaktissa imetys onnistuu parhaiten. Onneksi maitoakin on alkanut pikkusen nousemaan, että jospa sitä kotona päästään eroon lisämaidosta, joka näyttää aiheuttavan vatsavaivaa.

Kaz ja pikkuneiti kohta 3 vrk
 
Huomenet!

piti laittaa aikasempaan viestiin, että neiti siis syntyi 38+1 :)

Täällä ensimmäinen yö takana ja neitokainen nukkua nassuttaa semmoset 4-5 tuntia putkeen ja paskoo kilpaa syömisen kanssa...
Eilisessä lääkärintarkastuksessa neitokaisen iho on poikkeavan värinen, eli todella punakka. Mitä kyllä kätilön kanssa jo katseltiin aikaisemmin. Tänään joudutaan menee synnärille bilirubiini kontrolliin, kun epäilevät, että neiti rupee kellastumaan. Toi punanen iho viittaa juuri siihen.
Mä totisesti toivon, ettei jouduta jäämään osastolle takas... Mun päänsärky on ihan järkyttävää ja väsymys. Tais se raskausmyrkytys vähän verottaa voimia. Ja luulen että toi verenpainelääkitys tekee pökkelön olon.

Onnea Hassel vauvan johdosta ja niin ne sitten tuli samanapvänä maailmaan...

Tuntuu jotenkin ihan oudolta nyt kun ei tarvitse voivotella oloja? Toisaalta ihanaa, että maha on poissa, mutta tilalle on tullut nää kauheet tissit!!
Imetysliivit meni vielä perjantaina päälle, mutta joo nyt ei edes peitä nännejä...että parissapvässä varmaan 3 kuppikokoo...Rintsikkakaupoille siis...
 
marsalle onnea! Unohtui eilisestä viestistä, anteeksi :ashamed:

Hasselin synnytyskertomus oli värikkäästi kerrottu :D Kiitos siitä! Ihan hyvänkokoinen neiti oli sitten lopulta.

Toivottavasti marjan vauvalla ei lähtisi bilirubiinit nousuun :hug:

kazille myös jaksuja sinne sairaalaan!

Itse myös odottelen ruutisen kuulumisia?

Omaa napaa tältä aamulta: taidan soitella neuvolaan tänään soittoajalla, kun paino ottanut nousut viikossa 1,7kg!! Ihan vähän turvottaa... :kieh: En muuten olis varmaan vaa'alla mennyt ollenkaan, mutta yöllä jo särki jalkoja ja käsiä ja puutuivat kun kömmin vessaan. Aamulla sitten puutuivat jäsenet myös siltä puolen kylkeä, millä en nukkunut. Pieni päänsärky myös päällänsä, joten kyllä kiinnostaa nuo verenpaineet ja pissan stixaus, kun ei mulla noin hervottomia vaa'an lukemia ole vielä ollut! Ei edes tyttöä odottaessa ja silloinkin turvotusta riitti loppuvaiheessa. Silmäluometkin turpeessa, ihan kuin olisin itkenyt viikon :stick:

nessu ja pieni 38+4
 
Onnea marsalle pojasta :)

Hasselille kiitos kertomuksesta, hurjaa... :D

marjalle parempia vointeja ja kazille toiveita kotiinpääsystä nukkumaan paremmin :)

nessu86, mulla silloin jossain kohtaa se paino nousi 1,5kg/viikossa. Otettiin tosiaan raskausmyrkytyslabrat jne.

Näin unta että olin synnärillä ja siellä oli kamalan ilkeät kätilöt. Huh, nyt olin iloinen ku heräsin kotoota :D Muuten ei mitään uutta...

Zophie+murunen 39+6
 
Voi ihana synnytyskertomus Hassel:heart: Onnea siis vielä sinulle ja Marjalle

Nyt on kyllä maailman kirjat sekaisin. Miten voi minunkin jäykkä kohtu supistua:O ????? ja nyt jo? Ei ole vasta kuin 39+1!!!!!!:D Illalla yhdeksän aikoihin pötköttelen sohvalla ja ihmettelen kun maha kiristyy ja sisäreisiä rupeaa kuumottamaan. Siinä miehellekin valitan kun outoa oloa pukkaa hetkittäin päälle ja seuraillaan niin supistuksia ( jos siis alaselän kiristys, mahan kovettuminen ja se sisäreisien polttelua? voi supistuksiksi sanoa;) ), niin niitä tulee noin 6-10 min.välein ja kestoa n. 1min /1,5min..eihän se uni tule silmään vaan menen miehen viereen lukemaan...ja vessassa isolla hädällä laukkaan kun supistuksen jälkeen tulee tarve mennä asioille. Puoli kahteen asti seurailen,kun tulee suht säännöllisesti 10min.välein ja sitten tuntemukset laimenee ja nukahdan|O...heräilen kuiten välillä kiristyksen tunteeseen ja aamulla kello soi seitsemältä aamupuuron keittoon,huoh..kamala väsymys!!! Vielä tuo esikoisen vienti kouluun ja jospa sitten pääsis torkahtaan. Nyt tulee ajoittain kiristystä,että katotaan mihin johtaa? Tuskin mihinkään!!! Mutta olen niin hämmnetynyt että miten mulla voi supistaa!!!!!! No äitipolille päivällä ja jospa olisi alapäässä tapahtunut edistystä!

klematis rv 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: tiikkonen ja Kiippu
Hasselin tyttö on ollu kyl hyvänkokonen :D ja tuo napanuora!! |O johan siitä ois saanu hyppynarun :LOL:

( . ) ei mitään uutta auringon alla. flunssa on ottamassa selkävoiton, nyt vuotaa jo nenäkin. grammasia paramaxeja oon ottanu yhen tai kaks päiväs et pysys toi kurkkukipu ees suht siedettävänä. eilen taisin bongata yhden supistuksen, jee!! no, torstaita odotellessa....

:snotty: tiikkonen ja "JD" 39+3
 
Lämpimät Onnittelut kaikille vauvan saaneille!:flower:

Meillä tyttö kasvaa hyvin ja on melko tyytyväinen vauva! Nyt vaan puolitoista vuotialle isovelille tullu joku mustasukkasuus tai jotain, iltosin saa kauheita raivonpuuskia, huutaa ja heittelee peittoa eikä mikään auta, kunnes rauhottuu nukkumaan! Muutenkin on aika kiukkunen ja syliin pitäs aina päästä, kun vauva syömässä! Ite ollu kauheessa flunssassa ja jatkuu vaan...



ansu ja tyttö 3vk 4vrk
 
Viimeksi muokattu:
Hasselille kiitos synnäristä. Jännittävää ja mielenkiintoista luettavaa. :)

Toivottavasti tosiaan Marjan pienelle ei keltaisuutta tule ja sen vuoksi joudu jäämään ylimääräisiä päiviä sairaalaan. :hug:

Täällä takana erittäin resuinen yö, vähän samantyylinen kuin klematiksella... Eilen illalla alkoi siis harjoitus supistuksia tulla välillä. Siitä sitten voimistuivat sellaisiksi vähän tuntuvimmiksi ja väli oli aikalailla tasan 10min. Näiden seurauksena tuli paperiin pyyhkiessä sellaista ruskehtavaa "vuotoa". Nämä jonkinmoiset supparit jatkui aina siihen saakka kun menin nukkumaan. Hetki oli ettei tullut mutta sitten alkoi taas ja juuri sen 10 minuutin välein. Aina noihin heräsi, vaikkei eka sellaisia hirmu kipeitä olleetkaan, tuntui kyllä. Myöhemmin joutui jo miettimään et miten hengittää, kun ne tulee. Tahdon heti jännittyä kiveksi kun alkaa koskemaan...
Tätä jatkui aina puol seitsemään aamulla, jolloin luovutin ja otin ihmelääke panadolin ja se tosiaan pitkitti tuon välin niin että ehdin välillä nukahtaa. Yhdeksältä viimein nukahdin sit pitemmäksi aikaa, kunnes mies soitti klo11 et oonko saanut nukuttua.. :headwall: Huoh... Nyt tässä jatkoa odottelen, välillä vähän kiristää..
Aamulla taas tuli sitä ruskeaa paperiin. Onkohan tuo normaalia vai pitäisikö siitä soittaa johonkin? Kaikesta pienestä sitä näin tietämätön huolestuukin...

Mutta supistusrikasta päivää kaikille niitä haluaville. =)

Miranna- ja möykky 40+1
 
Meille syntyi "pieni" poika 15.9. Vauva oli 4140g ja 53cm pitkä. Hän on todella suloinen ja toistaiseksi ollut rauhallinen tapaus.

Onnittelut muillekin vauvautuneille!

Marsa: Sulla oli varmasti rankka synnytys. Meillekin tuli lopulta suht iso vauva (esikoisen koon takia odotin pienempää), mutta ilmeisesti tosiaan pään koko on aika ratkaiseva. Meidän Ukon päänympärys on 37cm ja hyvin mahtui tulemaan.

Oma synnytys käynnistyi tooodella hitaasti. Avautumisvaiheen alku oli hirmu hidas. Supistuksia oli varmaan 18 tuntia ennenkuin jotain todella alkoi tapahtumaan. Sitten tapahtuikin hirmu nopeasti. Supistukset olivat hirveitä ja avauduin neljästä sentistä kymmeneen tosi nopeasti noin tunnissa. Kukaan ei pysynyt siinä tahdissa ja kaikki kivunlievitykset meni hukkaan. Selvisin kuitenkin hengissä. :)

Kurpitsainen ja poika 4vrk
 
Kurpitsaiselle onnittelut pojasta!

Hasselille kiitos synnäristä, mahtava tarina napanuorineen kaikkineen :)

Omaa napaa...neuvolassa kävin aamulla ja kaikki arvot paremmin kuin hyvin...verenpaine laskee vaan ja muutenkin kaikki oli aivan liian hyvin näihin viikkoihin nähden...mä en kestä, ei mitään merkkiä lähenevästä synnytyksestä!!! Sf-mittakin oli kasvanut 2cm, joten täähän on varmaan noussu vaan ylemmäs tää vauva.. Haluaisin tänään synnyttää, mut tuskinpa vaan tulee tapahtumaan. Eilisetkin supparit ja kivut katosivat kun menin nukkumaan ja tänään vaan on ollu paineen tunnetta alhaalla. Pitäisi ehkä alkaa siivoomaan ja jos vaikka tekisi vielä päiväretken Ikeaan, nää päivät on niiiiin pitkiä ja en vaan jaksa enää..kotona en malta olla hetkeäkään, itselle en jaksa tehdä mitään ja liikunkin tuolla ihmisten ilmoilla niiin törkeän näköisenä, ettei mitään rajaa..hävettää ihan, mutta jos näette sellaisen isomahaisen kauhean näköisen ja vielä kiukkuisen akan tuolla viilettämässä, niin tulkaa vetää hihasta, sehän olen sitten minä :)

Oon ihan luovuttanut tän vauvan poistumisen saralla...mitkään vippaskonstit ei auta, eilen kävelin kaks pitkää lenkkiäkin, yhteensä yli kaks tuntia ja kaikki ässätkin koitin, mutta ei mitään vaikutusta...Esikoinenkin kyselee, että miksi se vauva ei halua tulla meidän luo...plaah!

Anteeks omanapainen valivalivalitus, mut pää hajoo! Seuraavaks perjantaina yliaikakontrolli naikkarilla...

MioMio 41+4
 
Onnea Kurpitsaiselle :)

Mä olen sen verran eroa huomannut entiseen, että oon väsyneempi. Jotenkin luulen että tää kyllästyminen koko olotilaan vaikuttaa jo asiaan. Aamupäivät varsinkin on väsyneempiä ja illalla helpommin nukahtaa telkkarin ääreen kuin ennen. Siinä kaikki uusi oikeastaan. Jippijaijei. Hiukan on sellainen flunssan tuntu. Se tästä puuttuiskin.
 

Yhteistyössä