Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea straycat pienestä!=) :flower:

Onkohan tosi,että meikä on viimene syyskuinen synnyttäjä... alkaa tuntumaan ihan siltä... :O

terkka sano viimekäynnillä että jos vielä maanantaina tuun neuvolaan,laitetaan lähete heti käynnistykseen. täällä kuulemma sellanen meininki. noo,eipä tuo haittaa,toisaalta toivosin paljo paljo ennemmin,että tää kirppu päättää syntyä ennen maanantaita...... =) ja ihan "omasta tahosta"

tömpsis,mulla jäi viimekerralla sairalaan häjin tuskin pari kiloa:O
mulla paino laskee vasta kuukauden/parin päästä synnytyksestä,ku maitoa tulee enemmän.se pudottaa painoa. imetys on hyvä laihis =)

Imetyksestä sen verran että mulla on monta kertaa tuntunu siltä että maito loppuu mutta minä vaan imetän ja imetän ja imetän niin se pikkuhiljaa se maidontuonti paraneee. ei välttis kaikilla.eihän näin hyvin kaikilla käy,mutta sillä minä oon saanu maidontulon paranemaan/enenemään. rankkaa se on mutta sellaseta se on mulla. lisämaitoa en oo joutunu antamaan yhdellekkää 6sta lapsesta ja yli vuoden oon imettäny.
sanon vaan vielä ettei kaikilla oo näin hyvä "tuuri". Toivottavasti saat tömpsis maitoa tulemaan enemmän. :hug: oikiasti imettäminen on niin ihanaa.... mulle se lopetus on aina ollu yhtä tuskaa...
 
pai-30: kiitos kannustuksesta :) Eipä tää muuten olisi niin "vaarallista" mutta kun vauva on niin pieni ja sairaalassa piti seurata sokereita ja painoa tarkkaan, niin pakko on antaa lisäruokaa :( Tyydyn oikein mielelläni tähän osittaisimetykseen, kunhan vaan ei kokonaan lopu toi maidontulo! Imetys on kyllä aika hankalaa, kun vauva kiukuttelee rinnalla - johtuukohan se siitä, ettei maitoa tule tarpeeksi? Joutuu raukka tekemään liikaa töitä? hmmm. Ja tässäkin asiassa pienemmät tissit ois kyllä tarpeen, kauhee homma saada nänni mahtumaan suuhun ja sitten vahtimaan ettei nenä oo koko ajan tukossa. :headwall: Mutta me jatketaan harjotuksia silti! :) Oi että miten ihanaa, sulla on noin monta lasta! Mä haluan kanssa! :D Mutten taida ehtiä noin montaa saamaan :( ja nyt tuo pakollinen vuoden taukokin :( Toivottavasti pääset pian synnyttämään! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pai-30
Kiitos tömpsis,sitä tässä kovasti ootellaan,lapsille olisi helpompi saada viikonloppuna hoitaja kuin viikolla.... =)

Se imetys ei tosiaankaa oo helppoa alussa. mullaki se on joka kerta ollu niinku uutta asiaa opettelisi. meijän neiti,nyt 2puoli vuotias,ku synty,oli 2870g ja sitä ihmeteltiin sairaalassa että miksi se vaan itkee ja itkee ja syö ja syö,eikö sille mikään riitä,mutta sillä oliki verensokerit 2-3 lla ja onko tuo ihme ku mulla ei kunnolla ollu maidonnousu alkanu niin pieniei saanu tarpeeksi evästä!!! kulutti energiasa kaikki siihen imemiseen.. me sielä kumpiki märistiin sitte... :'( :D no tytölle annettiin hiukan lisämaitoa niin johan ne sokerit nousi!! ja kottiin ku päästiin,maitoa tuli enempi ku ehti imettää ja lapsi oli tyytyväinen ja nukku 6h pätkiä =) rakas....:heart:

nyt ainaski tietää mihin varautua alussa.antaa sitä lisäämaitoa heti suosiolla.jonku verran..Voi että minä jo ootan sitä pikkusta.. mulla se vauvan tuoksu kummittelee kokoajan tuola nessussa.. se onniin ihana:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis meillä sama tilanne, että paino oli pudonnut ja maanantaina kontrolliin:( Tosin tässä maidontuotanto on ollut ihan erilaista kun muista raskauksista ja ehkä noi pitkät nukkumavälit sitten tehny tepposet:( Soitin kätilöpolille ja ne sano, että 7-9h unet on liian pitkät tässä iässä ja että korkeintaan 5 tuntia saa olla yksi syöttöväli ja muut 3-4 tuntia...en kyllä haluais herätellä neitiä syömään öisin, kun nukkuu niin hyvin:( No eipä voi mitään...niin ja meillähän on kans Rd vauva, joten johtuiskohan siitä myös? Ei meillä tolla 8v neidilläkään paino noussut kun hitaasti mutta varmasti...2 vuotisneuvolassa painanut 10,5 kg:)
 
Tervehdys! :)

Täällä ollaan ilman mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä :( Liitoskivut on jotain ihan kamalaa, mutta ne ei paljon taida asiaa auttaa : /

Sektion jälkeen meille sanottiin, että väli uuteen raskauteen pitäis olla kaks vuotta... No meillä tulee se ja pari kk päälle. Erilaisia ohjeita eri sairaaloissa taitaa olla tässäkin tilanteessa.

( . ) Ei mitään tuntemuksia. Eilen sattui illalla aivan sairaasti alamahaan, mutta en oo varma, oliko supistuksia vai mitä ihmettä. Loppui tietenki alkuunsa eli samapa tuo... Illalla lenkille ja saunaan, niissä ainakin mieli virkistyy, jos ei muuta. Enää ei voi mennä kauan, kun vauva tavalla tai toisella näkee päivänvalon :heart:

Tsemppiä! :)

Mayah ja Pupu 41+1 :heart:
 
Mä tulin koko porukan hännänhuippuna poksumaan, eli tänään on se päivä!!!

40+0 POKS!

että perästä tullaan :D

Pai me voidaan ottaa kisa et kumpi on viimeinen synnyttäjä ;)

Nessu sun unesi vaikutti aika hyvältä, et sunnuntaita odotellessa :D
 
  • Tykkää
Reactions: nessu86
Alkuun heti onnittelut kaikille vauvautuneille :flower:

Tömpsis Mulla on takana nyt 2 sektiota, eikä kummallakaan kerralla oo kukaan puhunut mistään yhdyntäkiellosta!?! Viimeeks oltiin miehen kanssa vain viikko sektiosta ja nytkin alle 2 viikkoa... Ja mulle edellis kerralla sanottiin että SYNNYTYSTEN väli tulis olla sektion jälkeen 2 vuotta. Eli noin vuoden päästä sektiosta saa alkaa odottaa vauvaa ;)

Mulla oli myös ruokavaliohoitoinen (jota en kylläkään noudattanut kun arvot pysyi niin hyvinä ilmankin) RD ja poika oli vkon 36 painoarviossa keskikäyrällä ja 39+1 kun syntyi oli 3485g eli ihan keskikokoinen. Ei joutunut sokeritippaan eikä ole koskaan saanut lisämaitoa.

Mulla pukkaa flunssaa :( Viime yö meni kurkkukivussa ja räkää rykiessä ja nyt pelottaa että vauva saa tän, se on aivastellut nyt jonkin verran, muttei ole tukkoinen tai muuten oireile. Mulla menee helposti poskiontelotulehdukseksi nämä nuhat ja pelottaa et jos joudun alottamaan antibiootit, ja miten sit imetyksen käy :headwall: Ois kyl voinu jättää tän taudin väliin, pah.

Vauva on ihana, on alkanut "seurustelemaan" =) eli katselee silmiin ja kurnuttaa ja kädet ja jalat viuhtoo vimmatusti ilmaa :heart: Mua ei tosin haittais vaikka se seurustelu ja valveilla-olo-hetki ei ajoittuis aamuyöllä klo 04-05... Mutta en valita, tyyppi on niin suloinen :heart:

miirikki ja pööpö 3vkoa ja 1pv
 
Santtu :hug:

Straycat onnea!

sanzilla onnea myös lasketusta ajasta! Mä epäilen tuota omaa untani, mutta saa nähdä.

Olo on kyllä tänään jotenkin niin tympääntynyt, miehelle äksyilin tekstiviestein äsken, hiphei.. Käskin sen painua esikoisen kanssa anoppilaan koko viikonlopuksi, kun ärsyttää koko ukko :kieh: Saa nähdä lähteekö.
 
En oo kerenny täällä käymään ollenkaan... Nyt viimesen sivun luin ja etusivulta vakoilin synnyttäneitä... Onnea kaikille. :)

Tömpsis Paljonko joudut antaan lisämaitoa? Koska jos määrät on pieniä, niin koita antaa mieluummin vaikka mukin reunasta tai lusikalla, niin imuote ei häiriinny. Tutti kanssa vielä hetkeksi pois jos sellanen on käytössä, niin ei sekota imemistä... Ja aina vaan rinnalle, rinnalle, rinnalle... Toi on mun mielestä hyvä systeemi, että ensin rintaa ja sitten vasta pulloa, pullosta kun vauva saa, niin joutuu tekemään paljon vähemmän töitä maitonsa eteen ja juo sitä mieluummin. Kyllä se siitä kun jaksaa sinnitellä. Niin ja ihan ehdoton juttu on, että syöt ja varsinkin juot tarpeeksi, että sitä maitoa tulee. Ja kaiken tämän jälkeen oot tietty stressaamatta ja rentoudut nauttimaan imetyksestä. ;) Hyvin se sujuu.
p.s. Kokemuksesta voin sanoa, että se vuosi ja sitten uusi raskaus alulle on aika hyvä, oon testannu sen kahdesti. :p
 
Pikapäivitystä sairaalasta. Poika syntyi 26.9 klo 4.45, 51cm ja 3680g, hätäsektiolla.
Poika voi hyvin. Mulle tuli suolistolama.. leikattiin eilen uudestaan kun epäilivät että ois tukos, jota ei sit onneks ollu. Nyt vaan makaan tääl nenämahaletkun kanssa ja odotan et suoli rupeis toimimaan, sais ton letkun pois ja pojan ekaa kertaa syliin. Synnäriä paremmin kun jaksaa
 
santzuulle pikaista paranemista ja isot onnitelut pojasta :flower:

Kyl meitä peränpitäjiä täällä piisaa.. Esikoinenkin syntyi käynnistettynä vasta 42+2, ja samanlaiset lopunajan tunnelmat mulla on nyt kuin 2v3kk sittenkin, joten musta ette eroon pääse :) Aamulla oon taas toivottamassa niin hyvää huomenta. Mietin tosin sitä, että minkälaiset panokset laitettais siitä kuka tääl on viimesenä? Koska sittenhän nuo saattais tuolta putkahdellakin ;) Mä voisin tarjota pinon viimeiselle synnyttäjälle.. ööö.. ainaskin hyvää mieltä.. heh.

Tänään kulkee vähän hitaalla :whistle:
Kiippu & kj (40+3)
 
santzuulle Voimia paranemiseen! :hug: kuulostaa ikävältä, toivottavasti toivut nopeasti! Ja suuren suuret onnittelut ihanasta pojasta!! :heart:

horrospopille myös kovasti onnea!!:flower:

Santtu Kovasti voimahaleja :hug:

Mulla on Tömpsiksen tavoin ikävä mun masua!! Kaikki vaatteetkin tuntuu ihan älyttömän isoilta ja mulla on ihan honkkeli-laiheliiniolo :D
Toisaalta kyllä ihanaa kun mahtuu taas muihinkin vaatteisiin, kuin niihin samoihin joita tuli puoli vuotta käytettyä ;)

Seksiä alkaisi pikkuhiljaa tekemään jo mieli, mutta pitää vielä malttaa jonkin aikaa, että tuo eppari paranee ihan kunnolla.
Tosi nopeasti olen kyllä sen leikkaamisesta topinut, enää ei satu ollenkaan, pientä kiristystä vaan tuntuu isommalla hädällä käydessä.

Silmien rähmimisestä meille neuvottiin myös, että jos alkaa punoittamaan niin sitten pitää hakea ne antibioottitipat. Muuten kostealla vanulla pyyhkiminen, meillekin sanottiin sairaalasta, että kraanavesi käy, mutta neuvolatäti sanoi, että pitää keittää?? Lisäksi neuvolatäti neuvoi painamaan kevyesti pikkurillillä silmän alapuolelta kohti nenää ja sitten nenänvierusta alaspäin :)
Mutta ihan normaalia tuo rähmiminen on niin kauan kuin ei punota ja johtuu tosiaan ahtaista kyynelkanavista!

Painoa jäi sairaalaan 10kg ja loput neljä kiloa on lähteneet tässä syöttäessä :) Eli lähtöpainossa ollaan jo! Tietysti tuo masu on tuommoinen pehmeä, kun ei ole lihaksia alla, mutta jospa sillekin asialle jossain vaiheessa jaksaisi jotain tehdä ;)

Mitenhän Mädchenillä menee? :hug:

Vaniljainen ja "Peppi" 9vrk
 
Onnittelut horrorpopille ja straycatille!

santzuulle pikaisia paranemisia! Kuulostaa ikävältä :(
muoks: ja tietysti onnittelut pikkuisesta! Alkaa meikäläisen pää pikkuhiljaa olla vissii pimahduspisteessä ku ei tuota huomannu....:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea horrorpop! Samoin Santzuu ja pikaista paranemista myös :heart:

Santulla varmasti raskas päivä tänään kun laskettu aika :'( Halaus sinne :heart:

Tömpsis, olethan kokeillut oluen ja ananaksen? Mulla ne kyllä lisää maidontuotantoa kovasti, samoin tietysti tuntikausia kestävät tilausimuttelut. Muista muutenkin syödä ja juoda reilusti :heart:
 
onnea santzuu ja horrorpop vauvoista:flower:

Kävin eilen illalla 11v tytön kans kävelylenkin ja välillä tuntu että jalat lähtee alta...
no,yöllä heräsin puoli 4 ja supistukseen,kipiään ja ihan oikeaan sellaseen:D nyt niitä tulee 15-25min välein,eli harvakseltaan,mt ne on kipeitä... jospa tää parin pvn sisään sit syntyy...=) toivossa hyvä elää..
mies lähtee kalalle nyt että ehtii varmasti ennen vauvan syntymää

pai ja tyttö 40+4:heart:
 
horrorpop ja santzuu onnea!

Pailla jo supistuksia, hyvä hyvä!

Mayah jos ensi yötä kokeillaan uudelleen synnytysten yönä ;)

Niin vaan se lokakuu tuli. Tänään on sentään menoakin, jotakin muuta kuin tätä kotona pyörimistä! Jospa se saisi mielen rentoutumaan ja synnytyksen käynnistymään, aina voi toivoa! Mies onneksi eilen sieti mun kiukuttelut ja ei noteerannut niitä, taitaa kerrankin ymmärtää hormonihuuruista vaimoaan :LOL:

nessu ja 40+2
 
aah... välit tihenee,kivut kovenee... jos ei miusta kuulu pariin-kolmeen päivään,oon synnärillä :p alkaa tuntumaan aika tujuilta.onneksi nuo välit on vielä niin pitkät että ehtii levähtää edellisestä...

onko se niin että sitten vasta on paikat aukiamassa ku tulee se limatulppa??? 6 lasta synyttäneenä,ei muista silti....=)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä