Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Onnea Pai :heart: Onneksi ei sulla mennyt ne vedet kun vasta sairaalassa... hui!

Ja huomenta taas tältäkin möllöttelijältä! Älkää vaan huomenaamulla pelästykö jos en ehdi toivottelemaan huomenia, tuskin mitään on tapahtunut mutta menen aamupäivällä yliaikaiskontrolliin. Jospa sitten torstaiksi tai perjantaiksi saisi "sisäänheittoajan" ;) Alkaa kanssa jännittämään kun ei tässä nyt enää montaa viikkoa varmaan tartte yhdessä kasassa olla :LOL:

Tsemppiä möllöttelijät ja jo jakaantuneet!

mopis ja hemmo 41+6
 
  • Tykkää
Reactions: eliiisa ja Kiippu
Täällä myös vielä möllötellään! :wave: Ne mun edellisöiset supistukset sitten loppu kokonaan :headwall: et se siittä ilosta...

mopotyttö tsemppiä huomiselle! josko saisit ainaski käynnistyspäivän tietoon jos ei muuta, olis jotain vähän konkreettisempaa deadlinea edes ;) mut totta turiset, ei voi enää olla montaa viikkoa :D

sanzilla ja möhkis 40+4
 
Hei pitkästä aikaa!

Tsemppiä kaikille jotka on vielä yhdessä paketissa ja kaikille jotka tällä välin ovat saanneet oman vauvansa!

En oo vähään aikaan ehtinyt käymään lueskelemassa teidän juttuja, kun tää meidän neiti on pistänyt koko mun rytmit ihan sekaisin ja oon ollut tosi väsynyt, mutta onneks alkaa nyt jo vähän helpottaa. Meidän neidin paino laski niin alas sairaalasta lähön jälkeen ja vielä kotonakin oli laskenut, että on jouduttu pitämään kunnon teho tankkailua ja ravaamaan neuvolassa. Mulla kun ei heti oma maito noussu, niin neiti ei saanutkaan tarpeeksi ruokaa ja siks on jouduttu antamaan hieman lisämaitoo. Onneks nyt kyllä jo tulee omaa maitoa niin, että neiti saa tarpeeks, eikä tarvi olla koko ajan herättelemässä kahen tunnin välein. Oli aika tuskaa yölläkin herätellä täysin unessa olevaa vauvaa, kun ei sitä meinannut saada millään hereille. Nyt ollaankin sit muutamana yönä jo nukkuttu ihan sellasia noin 5-6 tunnin pätkiä yöllä, niin on saanut vähän univelkojakin nukuttua. Muuten meidän neiti on kyllä ihan rauhallinen ja kiltti tapaus. Ei turhia itke.

Riikka ja pikkusisko 3viikkoa
 
Huomentaaa :)

Mä pääsen ehkä maanantaina yliaikakontrolliin, jee. Yritin eilen varata aikaa, mutta sanoivat, että perjantaina vasta antavat ajan, jos maanantaina on silloin vielä aikoja jäljellä... Jos katsokaas synnytys tulee ennen perjantaita, niin mun olis sit tosi vaikea perua maanantaille saamaani aikaa. No eipä noille ohjeille ja säännöille minkään voi.

Joku tais eilen tai tänään lähteä käynnistykseen, kukakohan oli.. TSEMPPIÄ!

Kiippu & kj (41+1)
 
Nyt on iso sarvi ottassa!!!

Illalla alko supparit ja olin koko yön niin maan perskuta kipee että! Niitä tulikin säännöllisen epäsäännöllisesti melkeen 9 tunnin ajan niin et pisin väli oli 10 minsaa... Meinattii jo yöllä startata pariin otteeseen ku ei millään pystyny olemaan vaikka kaikki panadolit ja kaurapussit ja hieronnat kokeiltiin. Kärvistelin kuitenki vielä aamuun ja aattelin et meen suihkuun viel ennen ko lähdetään ja simsalabim! kaikki katos! Nyt joku yksittäinen muljahdus vaan tuntuu.... Että ottaa pannuun! Toivottavasti saivat edes jotain aikaan, silmällistäkään en oo nukkunu. Mieski ehti jo soittaa töihi ettei tuu, mut sinne se ny sit kuitenkin läksi.

Jos sit vaikka menis nukkumaan ku ei täst ny mittää tullu.... :headwall:

sanzilla ja möhkis 40+5
 
sanzilla voi kurja, kun ne supistukset loppui :( Mutta hyvä että niitä oli, se on jo lupaavaa ;)

Ihme hommaa, muuten tuo Kiipun yliaikaiskontrolli, pääset jos on aikoja :stick: Mä nyt sentäs meen sunnuntaina jo, vaikka viikkoja 41+3, kun on se rd vaivoina. Täällä mennään vaan sinä aamuna tuonne synnytysvastaanotolle klo 9.45. Katsovat sitten siinä välissä kuin ehtivät, eli voi olla kiva odotus siellä.

Täällä verenpaineet oli tänä aamuna ihan huippuluokkaa, laskeneet vaan. Tosin pissassa oli proteiinit tänään +/-, tiedän ettei se vielä merkkaa oikeastaan mitään, mutta tylsää jos lisääntyy ne proteiinit nyt! Täällä vaan tylsyys vaivaa. Mies edelleen kuumeessa, ollut sunnuntaista asti. Tyttökin yskässä ja nuhassa :(

nessu ja pieni 40+6
 
Huomenta kaikille! :)

Täällä on vauva-arki vienyt niin mukanaan, ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan ollenkaan. Onnea kaikille vauvan saaneille ja isosti tsemppiä sekä supisteluja vielä yhdessä kasassa oleville!

Synnytyskertomusta voisin hieman rustailla, kun neiti nukkuu...

Eli su-ke yöt supisteli niin ettei voinut nukkua. Ei kipeästi, mutta kuitenkin tuntuvasti 10 minuutin välein. Päivisin ei kuitenkaan mitään tietoa mistään. Keskiviikkona päivällä näytti että sama tahti jatkuu, eikä yhtään supistusta kuulunut. Kuitenkin noin klo16 alkoi pikkuhiljaa taas supistelemaan, ei kipeesti mutta 10minuutin välein. Illalla klo19 soitin jo synnärille, että kuinka monta yötä joudun valvomaan vielä ennen kuin jotain aletaan tekemään. Alkoi päässä jo pyöriä tuo unettomuus. "Voi voi kun et voi nukkua, ota panadolia" oli vastaus. Huoh...

Puhelu oli kuitenkin sen verran tehokas, että supistukset tiheni ensin 5-7minuuttiin ja siitä sitten klo22 yhtäkkiä jo 3,5minuuttiin. Edelleenkään supistukset eivät olleet ihan hirmu kipeitä. Tuntuivat lantiolla kipuna ja hieman sisäreisiä repi. Vertailukohtaa kivuille ei ollut, koska esikoinen kyseessä. Odotin kuitenkin niitä polttoja mistä moni oli puhunut. Kävin suihkussa ja hetkeksi supistusten väli piteni, mutta palasi 3,5minuuttiin suht nopeesti. Tässä vaiheessa sanoin miehelle, että lähdetään käymään tarkastamassa tilanne, että toivottavasti edes jotain olisi alakerrassa tapahtunut, muuten leviäisi pää. Niinpä lähdettiin kohti synnäriä, ihan vaan pyörähtään olin siis menossa.

Sairaalassa tekivät tulotarkastusta ja yllätys yllätys olin 3cm auki. Siis missä ne hirveet tuskat ja ne poltot? No parempi tietty noin. Siitä sitten saliin. Kätilö kyseli kipulääke toiveita ja kerroin vielä pärjääväni ilman mitään. Miestä passitin nukkumaan, koska olin ihan varma ettei ainakaan 10tuntiin mitään tapahtuisi. Puoli kaks tuli kätilö sanomaan että nyt saisin epiduraalin. Mietin siinä hetken, etten sitä kyllä vielä tarvitsisi, mutta seuraavasta mahdollisuudesta ei tietoa, joten otin sen vastaan. Tällöin olin 4cm auki ja epiduraalin jälkeen ihan kaikki kivut pois, supistuksia sai ihan kuulostella että tunsi ne. Tämän jälkeen yritettiin nukkua.

Kätilö tuli kolmen aikaan kyseleen miten menee ja kerroin että takapuolessa tuntuu omituiselta. Kysyi halusinko että tutkii tilanteen ja kun tutki, niin sanoin ettei ihmekkään jos tuntuu omituiselta olin nimittäin 9cm auki ja seuraavaksi työnnettäisiinkin pieni pihalle. Silloin alkoi ekaa kertaa jännittään ihan kunnolla, olin odottanut että tämä tapahtuisi vasta pitkän ajan kuluttua. Hieman siinä ponnistamista kokeilin, ei siis ollut tarvetta ponnistaa. Tämä kohta oli kyllä synnytyksen ikävin vaihe, kun tuntui että pieni tulee takapuolesta ulos! No sitten piti alkaa ponnistaan ja oikein kuulemma ponnistin, vaikken mitään tuntenut. 15minuutin ponnistusvaiheen jälkeen ihana täydellinen neitokainen syntyi to 22.9 klo3.50. Koko synnytyksen kesto 5h59min. Molemmat oltiin miehen kanssa hölmistyneenä, että tässäkö se nyt oli?? Ei kai se nyt näin helposti ja nopeasti mennyt?? :LOL:

Eli synnytys meni kyllä erittäin hyvin ja itselle jäi erittäin hyvät muistot. Tuon voi kyllä tehdä vielä monta kertaa uudelleenkin.. :) Neiti on yli suloinen ja täälläkin on montakertaa ihmetelty, miten noin ihanan olennon onkin saanut aikaan. :heart:

Taisikin tulla melko romaani.. hups... Täällä näyttää olevan aika hiljaista.. Jos sitä itsekin liittyisi fb:n... Eli santulle yksäriä laitan tulemaan seuraavaksi..

Hauskaa päivää kaikille ja mahakkaille paljon supistuksia!!! :)

Miranna- ja möykky-neiti 13vrk
 
Heipat taas!

Nyt varmaan pidätte mua hulluna... Olin yliaikaiskontrollissa ja olisin päässyt saliin kalvojen puhkaisuun mutten halunnut jäädä :D Alakerrassa oli tapahtunut harmittavan vähän edistystä, oli kaulaa jäljellä ja nippa nappa parille sormelle auki eikä pääkään ollut kiinnittynyt. Lääkäri meinasi että kalvot saatais just ja just puhkaistua.
No, en enempää saanut "armonaikaa" kun huomisaamuun klo kahdeksaan, sitten suoraan saliin. Muttakun mä NIIN haluaisin että synnytys käynnistyisi luonnollisesti ja haluaisin kokeilla kuinka pitkälle pärjäisin ilman lääkkeellistä väliintuloa. Esikoisen synnytyksestä jäi kammo siitä kuinka toinen toimenpide seuraa toistaan ja sitten oltiin sängyn vankina ja tyttö otettiin imukupilla.

Lääkäri teki niin kovakouraisen sisätutkimuksen että siitä saakka on alavatsaa särkenyt. Toivottavasti se olisi edes vähän edistänyt asiaa... Mutta ei tässä siis montaa tuntia ole jäljellä ennen käynnistelyä, mitähän hittoa sitä keksis asian vauhdittamiseksi? Ässät on kokeiltu eilen mutta jospa nekin vielä tänään.

Mirannalla mukavan kuuloinen synnytys, onneksi niin valvottujen öiden jälkeen. Tsempitykset odottelijoille :hug:

mopotyttö ja hemmo 42+0
 
Mopotyttö, sulla siis sama tilanne kohdunsuulla kuin mullakin 42+0 :) Toivottavasti saat kuitenkin synnyttää hyvillä mielin, vaikka joutuisivatkin käynnistämään.

Mirannalla hyvän kuuloinen synnytys, tuommoista käy jo kateeksi :)
 
Hei vaan piiitkästä aikaa!

Mä putosin keskusteluista jo syyskuun alussa ja nyt onkin sitte melkoinen kahlaaminen, että saan tiedot päivitettyä. Huh! Mutta aikaahan mulla on, kun ei tuo masuasukki taida olla oma-aloitteisimmasta päästä. :D

Yhtenä kappaleena ollaan siis edelleen. Eilen käytiin äippäpolilla kontrollissa ja maanantaina mennään aamusta sitten käynnistelemään, ellei sitä ennen ihmeitä tapahdu. Mulla on usko ihmeisiin mennyt, joten olen nyt asennoitunut siihen, että maanantaina vasta tapahtuu. Ainakin tietää, että sitten odotus viimein päättyy ja alkaa tapahtua.

Käynnistys kyllä jännittää melkolailla. Mutta eiköhän siitäkin selvitä. :)

Suuresti onnea kaikille teille (suurimmalle osalle siis), jotka ovat jo nyytin kanssa kotiutuneet! :heart:

Liinukka + Antero 41+4
 
Kiipulle onnea!

Kyllä täällä ollaan vaan vielä jakaantumatta :( Sunnuntain ya-kontrollia odotellessa. Täytyy huomiseksi keksiä jotain tekemistä, niin ei viikonloppu tunnu niin tylsältä. Sunnuntaina ajattelin kyllä pyytää käynnistysajan, mieluiten heti tai sitten maanantaina! Täytyy vetää sellaiset itkuraivarit siellä etteivät enää turhaan pitkitä tätä.

nessu ja pieni 41+1
 
onnea kiippu tytöstä:flower: ja jos jotai on unohtunu onnitella niin tässä muillekki onnittelut!!

näköjään ne muutki vauvat kummiski jokus syntyy vaikka saattaa tuntua ettei ikkää....:) voimia teille jotka vielä jakautumatta:hug:

pai ja neiti viikon vanha:heart:
 

Yhteistyössä