**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Roonalle paljon onnea pikku prinssin johdosta!!! :heart: :flower:


Kävin kaupassa aikasemmin ja koko kauppa reissun supisteli ja kun kotiin pääs niin tuli puolessa tunnissa n.4 supistusta.. sitte päätin mennä lepää ku kokoajan olin jotain tehny..
Sitte ei enää supistellu mutta vauva kyllä riehu masussa ku mikäkin.. :D
Nyt on kyllä helpottunu olo niiden supistusten jälkeen..
Saas nähä miten pitkää tässä vielä olla maha pystyssä.. tiistaina neuvolalääkäri niin saa tietää mitenkä on taas supistelut avittaneet vauvan ulos pääsyä =)

Muuten ollu ihan ok päivä kaikin puolin.. väsyttänyt on jonkin verran kun ei tuo nukkuminen tunnu olevan mun juttu.. |O


O&O 37+5 :heart: :heart:
 
Roonalla Paljon Paljon Onnea Pikku Prinssistä :flower:
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Jellona Koittakaa jaksaa :hug: Ei ole helppoa tiedän. Itse viime yönä nukkunut vain muutaman tunnin :kieh: Ja mies niin kaukana että sille ei voi nakittaa... :headwall:

Hössötyksestä mulla menee kanssa hermo. En voi sanoa enään kenellekkään jos jotain pientä... heti täällä tädit ja muuta vahtimassa. Tänään lähetin matkoihin muutaman päivän vahtimisen jälkeen. En kestä kun koko ajan että no joko supistaa? Onko mitään tuntemuksia miten voit jne. :kieh:
On ihanaa että ne huolehtii mutta liika on liikaa... kyllä mä sitten kerron kun jotain radikaalia alkaa tapahtumaan. :D

Mulla kanssa flunssa tekee tuloaan. Kurkkua kutittaa. Nenää kutittaa ja muutenkin tukala olo. :( :snotty:
Lapsetkin kipeinä niin voi jee... tää on yhtä juhlaa :LOL:

Bebes & Salamatkustaja 37+6 :heart::heart:
 
Roonalle oikein suuret onnittelut pienen pojan johdosta :flower:

Pitkä päivä shoppailua, kyläilyä ja autossa istumista takana :whistle: Nyt siis jalat turvoksissa ja väsyttää niin, että paras mennä lepoasentoon sohvalle |O Vielä kun saan miehen viereeni, herkkuja ja leffan pyörimään =)

34+5
 
Vielä siitä sektiohaavasta.. se hilseilee??? siis iho suurinpiirtein kuoriutuu pois, normaalia? vai pitäiskö soittaa ma neuvolaan?

Jälkivuodosta.. tuntuu runsastuneen? Yhessä vaiheessa ajattelin ettei tää oo pahakaan juttu, tuli niin niukasti ja nyt sit!? Jälkivuotoon ei ymmärtääkseni saa käyttää tampooneja ja minuu niin riepoo siteet!!! Argh, ne hinkkaa reunoillaan aina ihon ihan tärviölle |O ja jos niitä viikkokausia tarvii niin :ashamed: Jos se vuoto olis niin niukkaa kun parina aiempana päivänä, niin pärjäis ihan pikkuhousunsuojilla, ne ei hinkkaa :) Mutta nyt tarvii sen halvatun siteen :kieh: Tietääkö kukaan onko sen vuodon määrän vakio? Eli jos tulee enemmän, niin loppuuko nopeemmin? Aiheuttaako joku runsastumista?

Kenties soitto neuvolaan on paikallaan kun kysmyksiä riittää :whistle:
 
Nopeasti tulin kertoo että Synnärillä ollaan.eilen klo12 käynnistettiin tableteilla,mitään ei kuitenkaan tapahtunut.tänään sain tupla-annoksen niitä ja sen jälkeen on supistellut mut ei mitn isoja.paikat edelleen visusti kiinni.että huomiseen menee ainaki
 
Ja kyllä siihen kokoon olisi pitänyt puuttua jo aikaa sitten mut neuvolan mielestä iso koko "ihan normaalia".mut katotaan miten mun sit käy. Niin ja roonalle paljon onnea tosissaan pienestä pojasta. <3 :)
 
Mii: Mulla hilseili ne tikkien kohdat. Tai siis ne ulostuloreiät. Ja kutitti!! Argh. Koita siinä sitten olla raapimatta. Mutta uskoisin et on ihan normaalia. Ja jälkivuoto... Jatkui mulla aika pitkään; kuulemma sektion jälkeen voi olla pidempää. Tais mennä kuukausi jollen ihan väärin muista. Mutta toki vähitellen väheni. Ja sit alkoikin menkat heti perään :headwall: et en oo varma missä vaiheessa vuoto loppui oikeasti. Mut joo, mäkin vihaan siteitä, kun hiostavat ja ahdistavat, mut eihän sille mitään voi. Tsemppiä kovasti toipumiseen!!
 
Kiitokset onnitteluista! Täpärälle meni ettei jouduttu sektioon. Myrkytys pääs niin pahaks et tuli vähän juoksua aikaa vastaan. Kohdunsuu oli auki reilut 2cm kun kalvot puhkaistiin... Siitä 4-5h poika oli jo maailmassa. Avautumisvaihe meni siinä vaiheessa tosi nopeesti ja ponnistus sitäkin nopeempi, 4 supistuksen jälkeen PLOP! :D Mut vietiin yöks teholle tarkkailuun kun verenvuoto niin runsas ja myrkytys päällä. Mies oli osan yöstä ja aamupäivän pojan kanssa, ite pääsin päivällä osastolle ja tossa se ny vieressä tuhisee. Mä en saa unta ku kivut välillä niin pahat, ja huonekaverin vauva huutaa jatkuvasti. Huomenna pystyn toivottavasti jo käveleen... Muuttama päivä varmaan joutuu oleen ylimääräistä kun oon niin kipee. Onneks mies saa olla tääl 10h päiväs ja hoitelee pojua mitä mä en pysty/jaksa. -Roona + Tahvo 1päivä+risat
 
Roonakamalan paljon onnea teidän pikku perheelle!!! Ihanaa että nyt se terve poika tuhisee siellä sun kainalossa :heart: . Pyydät vaan särkylääkkeitä kun vähänkin tuntuu siltä niin pääsette paremmin alkuun ilman kipuja.

angitsempitykset minultakin käynnistykseen!! Eiköhän se piakkoin jo ole ohi ja saat nyytin myöski viereen.

Me meinattiin eilen päästä synnärille...Tuli sen verran napakoita supistuksia muutaman tunnin että piti istua ja huokua ja alhalla oli mojova jomotus päällä. No muuta ei syntynyt kuin p*****ka, joten jäämme sitä lasta vielä odottamaan. Alapää on kyllä hellänä, että kyllä se vaan jotain teki tonne kohdunsuulle. Tänään pitää käveleskellä kovasti josko se alkaisi uudelleen. Toivossa on hyvä elää
=)

Olipa muuten häkellyttävä herätys yöllä...... heräsin orgasmiin!!!!!!! Ja sen jälkeen masu meni ihan kovaksi :eek: ... olin ihan että täh??!! Ei nää synnytys hommat pitäis nyt niin kiihottavaia olla...... no tulipahan sellainenkin koettua, huvittavaa :/ .

Okei, mutta nyt tekemään riisivelliä ja toivomaan että vielä tänään päästäisi SVO:lle =)
:wave:

Naksos 38+3
 
Huomenta B)

Pesin sit eilen vessan,kylppärin ja saunan lattiasta kattoon :) Illalla sit pääsin puhtaaseen saunaan hieman istuskelemaan :) Tänään ois ohjelmassa sit lattioitten pesua NELINKONTIN kun saan tänään sit puhtaat matot lattialle, tänään tulee myös mun äiti sit lomailee muutamaks viikoks meille et ois aika kiva lähtee synnyttää ku ei tarvtsis esikosta huolehtia :)

Tänään tai huomenna vois sit kokeilla vähän sitä akupainantaa :p Haluunjo synnyttää... sattuu nii kovasti joka kohtaan...
Sisä reisiin sattuu, ala selkään sattuu ja sit on välillä menkka jomotusta, et täshä vois kuvitella et paikat alkas jo aueta :) Mulla oli esikoisen aikaan laukeamaton supistus monta päivää ennen kun vauva synty, et ei oo mahottomuus et sama homma olis tällä kertaa edessä :)

Voimia angi käynnistykseen!!!

Nyt aamu kahvia lisää koneeseen ja sit eiku hommiin =) pyykit pyörii jo :D

zeny 37+2
 
Onnea Roonalle, pojalle ja isille!! :flower: :heart: Mitkä fiilikset sulle jäi synnytyksestä ylipäänsä? Pikaisia toipumisia!

Ja angille tsempitykset tulevaa varten!

Mulla on ollut eilisen ja viime yön aikana jotain alavatsa- ja alaselkäkipuja. Heräsin yöllä pariin otteeseen, kun mahaa ja selkää jomotteli aika pitkäänkin. Mut kaipa nuo kaikki jomottelut valmistelee kroppaa syntymää varten. Ekaa kertaa kävi mielessä, että tosiaan on mahdollisuus, että meiän pampulainen saattaa syntyä myös esim. ens viikolla, tai vaikka tänään, jos sitä huvittaa! Tosin mun puolesta edelleen se sais kyllä pysyä matkassa ainakin sinne laskettuun aikaan, että saan kodin ja ompelukset valmiiksi...

Rosehip ja pampula 37+4
 
Roona: Ihana kuulla että kaikki on nyt hyvin ja pieni poika tuhisee sun vieressä.. :heart: Niin kamala ikävä itellä omaa pientä ku ei oo kahteen päivään päässyt häntä näkemään... :'( Tänään kuitenki mennään miehen kanssa sairaalalle ja toivottavasti saadaan lapset miehen siskolle hoitoon, ni sais rauhassa keskittyä pienimmäiseen.. :heart: Meille luvattiin jo etukäteen että saatais tänään kylvettää poika ja sit kokeilla imetystä eka kertaa.. :)

Angi
: Voimia ja tsemppiä käynnistykseen, toivottavasti vauva syntyy pian!! :hug:

Mii: On ihan normaalia että jälkivuodon väärä vaihtelee..tai ainaki mulla saattaa olla pariki päivää ettei juuri vuoda, ja sit taas yhtäkkiä tuleeki runsaammin!! Ja niissä kotiohje lappusissa sanottiin,että jos kunnolla alakaa yhtäkkiä tulla kirkasta vuotoa, se haisee ja tulee kipuja,ni sit ottaa yhteys lääkäriin! Mut uskosin et sullaki tuo on ihan normaalia :)

Nyt vaihtelee päivävaatteet lapsille.. :)

Anrika & Pikkuinen kultamuru sairaalassa 2vkoa+3pv
 
Roonalle hirmuiset onnittelut pojasta!! :flower: :flower:

Ja Angille tsempit sinne käynnistykseen. Vaikka olit sieltä kirjoitellu eilen, että eiköhän sullakin ole jo nyytti kainalossa =) Onnea!

Mun piti tulla hehkuttamaan eilistä iltapäivääni.. Ystävät järjesti yllärin ja pitivät mulle vauvakutsut. Kotoa mut haettiin ja saunavarustus käskettiin ottaa mukaan.. Tuli ihan polttarifiilis ensi =) Sitte autoon ja yhdelle mökille, jonka olivat vuokranneet. Syötiin ja saunottiin, mulle tehtiin jalka- ja käsihoito. Ja sain lahjaksi ison kassin täynnä tarvikkeita :) Vaippapaketti, liivinsuojia, maidonkerääjät, tuttipullo ja pari tuttia, vähän nameja, body+potkarit ja parit sukat, sampoo+hoitoaine ja suihkugeeli, vanupuikkoja ja -lappuja ym. mitähän tuola nyt vielä oli. Oikeestaan kaikki se "pikkutilpehööri" mikä mulla oli vielä hankkimatta.. Täytekakkukahvit juotiin vielä saunan päälle =) Sit tekivät vielä tommosen "kalenterin" johon kaikki veikkasivat vauvan syntymäpäivän ja laittoivat nimiehdotukset tytölle ja pojalle. Mukavaa oli! Tommosia "naisteniltoja" pitäis olla useamminkin.. =)

Nyt aamupalalle, kun uni maittoi jopa puoli kymmeneen tänään :eek:
Micade
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anrika:
Mii: On ihan normaalia että jälkivuodon väärä vaihtelee..tai ainaki mulla saattaa olla pariki päivää ettei juuri vuoda, ja sit taas yhtäkkiä tuleeki runsaammin!! Ja niissä kotiohje lappusissa sanottiin,että jos kunnolla alakaa yhtäkkiä tulla kirkasta vuotoa, se haisee ja tulee kipuja,ni sit ottaa yhteys lääkäriin! Mut uskosin et sullaki tuo on ihan normaalia :)
Ei ole onneksi mitään kipuja tai hajuja. Kirkkaammaks tosin on muuttunut :( on siis selkeästi verisempää :/ Pari pv oli kyl suht hiljasta.. kuukausi tällästä? ohmygod :eek:

Haavan ympäriltä lähtee ihoa ja kutittaa niin maan perusteellisesti :kieh:


 
Huh mitä viikonloppua takana, nyt pääsin kunnolla lukeen mitä täällä tapahtuu.

Raskausarpia ei ole tullut ja toivottavasti ei enää tulisikaan. Napa on vaan levinnyt joka suuntaan, näyttää ihan hassulta =)

Perjantaina kävin kävelyllä metsässä ja tajusin siinä kävelyn ja sienestyksen lomassa että hitto, tässähän supistelee ihan tuntuvasti mutta silti melkoisen kivuliaasti.. Meni ohi nopsaan kuitenkin ja selkäsäryt ne vaan tässä lähinnä jatkuu.

Nukkumisesta joku mainitsi myös jotain, ettei halua nukkua siis pelkästään toisella kyljellä tms.. Mullakin on toi oikee jalka se jonka se iskias on ottanut valtaansa, mut mä taas oon asennoitunut niin että vasemmalla kyljellä kun nukun, alkaa järkyttävä monotus välittömästi ja koitan vaan siis jaksaa nukkua ainoastaan oikeella kyljellä. Joinain öinä tosin tuntuu et on pakko nukkua myös vasemmalla kyljellä tai delaan tohon kaikkeen puutumiseen.. ei tätä odotusta onneks oo enää niin paljoa jäljellä, etteikö mentäis suht positiivisin mielin ja tsemppauksin eteenpäin! Oikee lonkkakin huutaa välillä armoa mutta minkäs teet :/ se taisi olla hiljaisuus, jolla oli enemmännkin lonkkavaivaa, tsemppiä kovasti että jaksat vielä hetken :hug:

Roona, mietinkin sitä sun "myrkytystilannetta", että ehtikö se vaikuttaa kuinpa paljon synnytykseen..mukava kuulla että et "joutunut" sinne sektioon, muistaakseni sitä et ainakaan halunnut. Innolla ootetaan synnytyskertomusta kunhan kotiudut ja maltat sen kirjoittaa =) mahtaa olla ihanaa saada katsella omaa pientä. :heart:

tässä tällä erää, nyt vähän sunnuntaitunnelmaan ja aamukahvin pariin =)

kerttuneiti ja puru 36+5 :heart:
 
Roona82 Onnea kovasti tätäkin kautta!!! :hug: Hurja reissu sullakin takana, mutta onneksi ihana lahja siellä nyt tuhisemassa :heart:

angi Tsemppiä ja voimia kovasti synnytykseen!!!

Mulla on alkanut nyt tulemaan sitä turvotusta enemmän. Joskus vähän jalat turpos, mutta nyt ne turpoaa kunnolla niin että jomottaa ja jopa pohkeet (enemmän oikea) turpoaa?! Tuntuu kyllä ikävältä. Sormetkin on niin nakit, että sormus piti ottaa pois. Päätä on särkenyt jo viikon lähes joka päivä - yleensä iltaisin, kun turvotusta on eniten. Mutta kaikki vaivat jaksaa, kunhan saa vähän valittaa niistä :)

uneksija85 ja papu 35+6
 
jiihaa!

toivottavasti täällä päästäs lähtemään synnärille päin lähipäivinä..
Sillä eilen ja tänään on tullut limasta vuota...liekkö se nyt se "limatulppa"
viime raskaudessa mulla meni alle vrk sen irtoamisesta kun meni vedet...

et täällä jännitellään :D

esmeralda- ja pikku ukko 38+6
 
merkkausta!
kasassa edelleen, .....no, ninkun tietysti näillä viikoilla pitääkin, mutta kyllähän sitä niin valmis olis jo luopumaan tästä mahasta, ja saamaan sen tuohon mahan ulkopuolelle tuhisemaan!
kävin eilen harrastuksen puitteissa bilettämässä, (uuden tanssi tilan avajaiset/tuparit), mutta eipä sitä jaksanu olla kun kahteentoista, ja sit nukkuu kotiin.
olipa kiva seurata vierestä humaltuneita ihmisiä! :LOL:
kait sitä pitäs jaksaa jatkaa siivouksia jotka eilen aloitin!
että sais kodin remonttien jäljiltä kuntoon ennen kun vauva syntyy!
vaikka siihen menee arvioidusti se 4vk+4pvä + 2 vko yli la:n , eli summa on 6 vko ja 4 pvä! ihanan positiivista! =) :whistle:
parempi, kun asennointuu näin niin, ei tuu pettymyksiä! :D

fiksu ja brutus 35+3
 

Yhteistyössä