Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

voi, pahoittelut tippuneille, erityisesti Metsätähti.. :'( :hug: voi itku, enpä olis toivonut kellekään käyvän noin..

Mullakin tuulimuna oli ihan tavallisen raskauden oloinen; samat oireet (oli voimakkaampi väsy kuin mitä esim. tässä raskaudessa), testiin tuli vahvat viivat, kaikki oli niinkuin onnistuneessa esikoisraskaudessakin. PAITSI: alkoi pieni vuoto. Se oli tosi pientä ja vähäistä alkuunsa ja sellaista tulee ja menee vuotoa, siis ei joka päivä. Sitä kesti noin viikon, kävin ultrassa välillä ja tulokset olivatkin sellaisia epämääräisiä, mietintöjä, että onko raskaus vasta niin alussa ettei näy vielä vai että onko tuulimuna. Noh, ennen tarkitusultraa alkoi kovemmat vuodot ja sitten kolmantena hieman kovempana vuotopäivänä tuli kaikki pois kovien kipujen kera. Eli vuoto voi olla vähäistäkin alkuvaiheessa ja kestää jonkun aikaakin ennenkuin keskenmeno todella tapahtuu. Minullakin olisi otettu joko tabletit tai kaavinta, jos ei olisi tullut itse pois. Silloin oli vissiin jotain rv7+
Tuo on kurja kokemus, koska mekin odotimme vauvaa, emme tienneet että vauva olisikin vain tyhjä pussukka vailla elämää. Meille menetys oli samanlainen kuin esimerkiksi keskenmeno. Välillä mietin, että miten pitkällä nytkin jo olisin, jos vauva olisi ollut matkassa... Mutta elämä on välillä ahterista, minkäs teet. Toivottavasti enää kukaan täällä ei koe vastaavia eikä tipu pois. Ja teille pudonneille, toivottavasti pian tärppää uudestaan, toivon niin sydämestäni :heart: me alettiin heti yrittää uudelleen, mutta kaikille se ei sovi vaan ensin pitää surra rauhassa. Paljon voimia!!

Meillä olisi nt-ultra tasan viikon päästä, jännittää vähän. Veriseulontoihin ei haluttu mukaan. Toivottavasti pienellä olisi kaikki hyvin, vaikka olenkin sen ekan ultran jälkeen ottanut rauhallisemmin mielin ja koettanut ajatella kaiken olevan hyvin.. Toivottavasti on.

härveli rv 11+1
 
Kuului :heart:

Normirasvalla ei, mut liukkarilla :LOL:
Mutta kuului! Nyt kyllä olen ihan varma. Oli omaa paljon nopeampi ja se oli taas hetken siinä kunnes katosi. Ei löytynyt sitten enää. Mutta ilmeisesti sen pitäisi hengissä vielä olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Iloinen: Kiitos kommentistasi :flower: Meilläkin tuo lääkäri sai vähän eri mittoja ja otti sitten yhden niistä. Mut jäi jotenkin jälkikäteen vaivaamaan tuo asia. Ja nyt tietty (pässi ;) ) menin ja surffasin tuosta ns. liian pienestä alkiosta varhaisultrassa ja eihän siitäkään hyvä mieli tullut. Tai no, osalla mennyt oikein hyvin ja osalla se on merkinnyt sitten keskenmenoa hetken päästä. Ziisus, että osaa ottaa koville! Mutta joo, mullakin np-ultra rv 11+4, jos nyt vaan kestäisin sinne saakka :/
Täällä toinen pässi :headwall: Olen jo kahdesti käyny ultrassa kun tiputtelu vain jatkuu ja jatkuu, nyt 11 päivää. Molemmilla kerroilla löyty syke, mutta sikiö oli viisi päivää pienemmän kokoinen ku olisi kierron mukaan pitäny olla. Eli eilen oli mun laskujen mukaan 7+5 ja mittojen mukaan 7+0.

En olisi tuosta varmaan pahemmin hermostunu, mutta kun on ollu tätä vuotoa ja sitten se Läkare meni puhumaan jotain KROMOSOMEISTA :eek: Tarkoitti kai jotain että ei näillä viikoilla vielä erota kromosomivirheitä, en tiiä. Nyt sitten olen ihan varma, että jos tämä raskaus jatkuu np-ultraan asti niin siellä löytyy joku superturvotus...

Äh, on vain ollu koko raskauden ajan sellainen olo, että jokin menee pieleen. Mulla on kaksi poikaa, joiden odotuksissa ei ole ollut tällaista ollenkaan, siksi olen niin levoton ja pimpelipom.
 
Nöttiäinen :D

Esmeralda, minä tilasin tuon huuto.netistä, siltä joka myy noita siellä uusina. Eilen tilasin ja maksoin ja tänään tuli postissa jo. Maksoi postikuluineen 51,70?.
Mutta löysin jonkun toisen sivun http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=44&products_id=770 ja siellä maksaa 39? ja postikulut. Mutta en tiedä miten pitkä toimitus jnejne..

Minulla on nyt neuvolan ja ultran mukaan rv 9+1 vasta.
 
Vivid
Jaksamista tippuneille :hug:

Täällä palstalla on kyllä sellanen "pelon ja uhan" ilmapiiri. Kaikki vaan panikoi... :p Mä olen kyllä todellakin itse myös yksi panikoija. Tää on ihan hirveetä odotella seuraavaa ultraa, joka on vasta 2 viikon päästä. Mitä jos maha-asukki ei olekaan hengissä? Alkaisiko vuoto, jos jotain pahaa olisi tapahtunut? Jne.. Tollasia vaan pyörii päässä. Osaisinpa lopettaa tän panikoinnin...

Iltaturvotus on kyllä aikamoinen ja iltaisin mun maha on ihan pohjaton. Voisin syödä vaikka kuinka paljon..

Vivid ja Hippu 10+1
 
Otus: Voi että, säkin pähkäilet siis samoja kuin minä :hug: Mulla ei tosin ole ollut minkäänlaista vuotoa eikä nyt erityisemmin mitään epäilyksiäkään, etteikö kaikki olis kunnossa, mutta silti. Ja miten sulle on jo kommentoitu tuota kokoasiaa?? Kun mulle ei sanottu tosiaan oikein mitään. Periaatteessa antoi ymmärtää, että kaikki hyvin. Voi kai niitä eroja tuossa koossa olla ihan muutenkin vaan? Yksilöitähän nuo alkiotkin on, vaikka kai aika samoissa mitoissa alkuun kasvavatkin. Mies kysyi multa, et haluisinko mennä toiseen ultraan, mutta en mä tiedä auttaisko se nyt mitään :/

Hiljaisuus: Hienoa, että sykkeet kuulu! Siis muutkin kuin sun omat :D Mäkin nauroin tota "todistettavasti olet elossa" :LOL: Vaiks onhan sellanenkin tieto ehkä jossain tilanteissa helpottavaa ;)

Vivid: Tää on musta ihan hassua miten tällain hösään ja huolehdin tässä raskaudessa. Esikosta olin tyyni ku viilipytty, mut siks kai nyt pitää panikoida :p Eikä tietty mitkään nettisivut ja -palstat välttämättä auta, ku lukee kaikenlaisia (vaikkakin myös hyviä ja ihania ) juttuja... Toisaalta kiva, kun täällä saa panikoida porukalla :D

rimpulakissa rv 9+5 (kai )
 
Heippa hei.. Tiistaina oli eka neuvola. Neuvolan ohjelman mukaan la ois nyt sitten 15.9. ja viikkoja ois kasassa 8 + 2. Olipa todella mukava jutella neuvolan "tädin" kanssa ja sain mukaani oikein tuhdin lukupaketin. Ja mikä parasta, "täti" kysyi, että haluanko hänen yrittävän kuunnella masuasukin sydänääniä. Vannotti vielä, että ei pidä huolestua jos mitään ei kuulu sillä heidän käytössä oleva laite on kuulema aika heikkotasoinen ja kun viikkojakin on kulunut vasta noin vähän. Yllättävää kyllä sydämensyke kuului heti kun ultra painettiin vatsalle :heart: Noh, minä repesin nauramaan ihan hysteerisenä :ashamed: ja ääni katosi lähes samantien, mutta saatiin ongittua takaisen lähes samantien ja sykkeeksi mitattiin 157.. Mahtavaa ja jännittävää kyllä..nyt alkaa vasta konkretisoitua tämä juttu B)
Nyt olen menossa ultraan 13.2. ja verikokeisiin kun halusin osallitua trisomiaseulontaan.
 
Pahoittelut mamamaalta ja metsätähti :hug: En olis toivonut että kukaan joutuu tästä pinosta perässäni lähtemään :'( Hirmusti jaksamista menetyksen ja surun keskellä molemmille :hug:

Siiri minutkin voi laittaa menetyksen kokeneisiin! Olen nyt tuolla pinosta poistuneissa.

Välillä käyn täällä lukemassa kuulumisianne ja toivottelen kaikille oikein onnellista odotusaikaa :heart:

Täällä keskekenmenosta selvitty fyysisesti ja henkisestikin aika hyvin! Ajatukset on suunnattu jo tulevaan ja ovista tässä kovasti odotellaan ;)
Uskon että ikävien asioiden jälkeen seuraa aina jotain hyvää ja että kolmas rakas meillekin vielä joskus suodaan :heart:
Positiivisin ja odottavin mielin siis yritellään porskutella eteenpäin =)
 
Huomenia =) Täällä maistuu ainakin ruoka,paha olo on jääny pois jo onneks! Pari päivää sit varasin ultran ja verikokeet,päätin sit kuiteki osallistuu seulontoihin.Ultra on 23.2 ja ens viikon torstaina eka lääkärintarkastus.Ultran jälkee on päätetty kertoo muksuille,melkei kaikki muut lähimmät tietää jo.Ilosia kaikki on ollu,ihmetteleevät vaan että kuinka jaksetaan kaikkien kanssa. Ihme ettei tänne oo vielä ilmestyny muita ekks:ssä synnyttäviä!
 
mamamaalta ja metsätähti :hug:

Nöttiäinen:
Min tilasin tuon kotidopplerin viimeviikolla tuolta nettitilauksesta hintaan 39e + pk:t 6e eli yht 45e tuli seuraavana päivänä tilauksesta matkahuoltoon.

(.) täällä kärsitään edelleen huonostaolosta ja odotellaan labra tuloksia kun neuvolan pissanäyttees näkyi verta ja proteiinia, epäilys pissatulehduksesta :/

TiiuHti + asukki 9+6
 
Heippa!
Pikkuisen syke löytyi :heart: :heart: Lääkärikin mua ihan halasi, kun on mut jo viisi kertaa lähettänyt tyhjennykseen. Nyt sai kertoa iloisia uutisia =) :hug: niille jotka on tippuneet.
Joku kyseli siitä sea band rannekkeesta. Mulla on sellaiset, mutta en ole oikein osannut laittaa niitä siten että auttaisi. Kerran huomasin niissä olevan vaikutusta, mutta esim. sunnuntaina oksensin rannekkeet käsissä. Sitä voi itse kokeilla löytääkö sellaisen kohdan ranteestaan. Noin kolmen sormen päästä kämmenestä. Ranteessa olevien jänteiden välistä. Siitä pitää aika lujaa painaa sormen päällä. Jos onnistuu oloaan sillain helpottamaan, luultavasti rannekkeetkin auttaa... Tulipa hankalasti selitettyä.
Swiss ja Heikki 8+2
 
Siiri S vaihdatko lasketun ajan mulle, uus LA siis 1.9. Tänään käytiin neuvolassa, ja viikkoja oli siis enemmän ku piti, mikä hyvä vaan!! :) Siellä se papana vilkutteli ja sydän laukkas kovaa kyytiä, en vois olla onnellisempi. Hirveetä kiirusta pitänyt uuden koirulin kanssa, onko muilla mitä lemmikkejä?

arianrhod + papana 10+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Swiss:
Joku kyseli siitä sea band rannekkeesta. Mulla on sellaiset, mutta en ole oikein osannut laittaa niitä siten että auttaisi. Kerran huomasin niissä olevan vaikutusta, mutta esim. sunnuntaina oksensin rannekkeet käsissä. Sitä voi itse kokeilla löytääkö sellaisen kohdan ranteestaan. Noin kolmen sormen päästä kämmenestä. Ranteessa olevien jänteiden välistä. Siitä pitää aika lujaa painaa sormen päällä. Jos onnistuu oloaan sillain helpottamaan, luultavasti rannekkeetkin auttaa... Tulipa hankalasti selitettyä.
Swiss ja Heikki 8+2
Juu. Googletinkin aiheesta ja tuli, et joillain auttanut ja joillain ei. Et toimii lähinnä jos oikein kovasti uskoo.
Jooh. |O Voi olla että jätän sittenkin hankkimatta......

Tänään jo kolme kertaa oksennettu ja ysiltä nousin ylös. *huoh* Ihan karsee olo. :x Ja väsyttää.....
Mutta eipä tuo esikoinen anna mammelle saikkua vaikka kuinka pyytäs.

:heart:
 
odottava ja onnellinen, mulla on eka ultra tänään iltapäivällä! Jännittää ihan törkeesti.. En tiedä oikein miten päin olisin siihen asti.. Paitsi että oon hermona siitä, löytyykö sieltä masusta mitään, mua hölmönä jännittää mennä ekaa kertaa miesgynelle. Eli jännitysmaksimus täällä.

Mulla on ollut koko aamun elohiiri jossain tuolla nivusen ja munasarjan tuntumassa. Tuntuu hullulta...

:hug: mamamaalta ja metsätähti. :'(
 
Odottava ja onnellinen :
mulla on tänään eka ultra tossa neuvolassa puoliltapäivin. Mua jännittää ja hermostuttaa ihan kamalasti. Väliin tekee mieli itkeä ja sit puren hammasta. Kun nyt pelkään enemmän ku 6vuotta sitten ku viimeks olin raskaana.nuorempana olin huolettomampi raskauden suhteen.nyt osaa enempi jännittää tuulimunia ja keskenmenoja. Jos me nähdään syke niin varmaan itken hulluna helpotuksesta siellä...
ja arianrhod : jep meillä on kaks koiraa, pentu on onneks pihalla kopissa (se on ihan liian vintiö sisällä...) ja emä taas on saanut luvan olla sisäkoirana. Tosi kiltti ja rauhallinen, en usko et tulee mitään ongelmia sitten kun tulee vauva taloon. Itse asiassa nyt kun olen raskaana, kun mies lähtee aamulla, koiramme tulee olohuoneesta omalta pediltään sänkymme viereen lattialle naton päälle ihan siihen mun viereen, ikäänkuin vartioimaan mua.ja kun mä nousen lopulta ylös kahvinkeittoon, sekin kömpii ylös mun kanssa ja siirtyy takas olkkariin. :)
 
Mä en usko et meillä tarjotaan mitään verikokeesta tehtäviä seulontoja, paitsi ehkä riskiryhmässä oleville. Tarjottuun Np ultraan menen halusta nähdä vauva ja jos on elimellisiä,rakenteellisia vikoja, hyvä tietää etukäteen. Muuten en halua tietää etukäteen mahdollisesta kehitysvammaisuudesta, tulee jos on tullakseen ja vastaan otetaan samanlaisella rakkaudella....
 

Yhteistyössä