Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Ihanaa, että on noin hyviä ultrakuulumisia ihmisillä!!

Toivottavasti itsekin saa sitten keskiviikkona kirjoitella hyviä kuulumisia...
Ei jaksais millään odottaa, ja sit taas toisaalta kauhistuttaa ja pelottaa ihan älyttömästi! Saas nähä kuin saa sitten unta... Ja sit keskiviikkona kyllä tasan tarkkaan ultran jälkeen kaupungille shoppaan...! - jos kaik on hyvin.... On siel kaikki hyvin. Pakko olla.

Tänään tuli sitten niinkö eka kolmannes täyteen! Eli pokspoks vaan, vai miten se meni....
Ei jaksais käyä töissä... eikä muutakaan--- *valivalivali.....ku väsyttää*

Roona+Rontti 12+0 :heart:
 
Hitsit, joko se sikö on 12 viikolla 8senttiä!!!!!!! Wau mikä pikku ihminen!! Mulla alkoi nyt niin haluttaa jo sinne ultrauspedille :D ...pari tuntia pitäis malttaa odottaa vielä! Oi hitsi!

Meillä muuten np-ultrakin tehdään vatsanpeitteiden päältä joten ohjeissa sanotaan että rakko voi olla tyhjä, mutta ilmeisesti on parempi jos rakossa olis pissaa. Siitäpä tulikin mieleen että pitänee käydä nyt pissalla nii ei tartte ennen ultraa käydä ...näkyvyys olis ehkä parempi ja kuitenkaan ei tarttis vielä jalat ristissä odotella että pääsis vessaan :D

Tulenpa sitten huhuilemaan, mitä näkyi!

Naksos 12+4
 
O&O; Hope so. Enköhän mä oo elämässäni niin paljon huonoja uutisia, liikaakin tän ikäiseksi, saanut... että olis aika tulla niitä positiivisiakin asioita elämään :)

Ja BTW... Oli pakko viellä tulla takas tänn rustaamaan, kun tuli mieleen...että joku niistä hätäkasteista puhui. Siis onks pakko jos ei haluu? Meinaan, että ite oon ateisti, enkä kuulu kirkkoon (mies kyllä kuuluu, mutta ei ole kyllä uskovainen... siitä meillä kova väittely että miksei sitten eroa... mutta se on asia erikseen) Eikös se hätäkaste oo vaan niinkö uskovaisia varten? Ei kai meidän oo pakko sellasta ottaa jos sellainen paikka eteen tulis, jos ei meinata lasta muutenkaan kastaa? Ihmetyttää vaan... Ei oo vielä tullu sellasia papereita eteen, mutta mun lasta ei kasteta kyllä mihinkään leiriin, vaikka kuinka hätä olis....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja BTW... Oli pakko viellä tulla takas tänn rustaamaan, kun tuli mieleen...että joku niistä hätäkasteista puhui. Siis onks pakko jos ei haluu? Meinaan, että ite oon ateisti, enkä kuulu kirkkoon (mies kyllä kuuluu, mutta ei ole kyllä uskovainen... siitä meillä kova väittely että miksei sitten eroa... mutta se on asia erikseen) Eikös se hätäkaste oo vaan niinkö uskovaisia varten? Ei kai meidän oo pakko sellasta ottaa jos sellainen paikka eteen tulis, jos ei meinata lasta muutenkaan kastaa? Ihmetyttää vaan... Ei oo vielä tullu sellasia papereita eteen, mutta mun lasta ei kasteta kyllä mihinkään leiriin, vaikka kuinka hätä olis....
Siis siihen lappuun mikä annetaan ei kai mikään pakko mitään nimiä ole laittaa.. Mutta en ookkaan miettiny tätä juttua lainkaan et jos ei halua kastaa. Sun kannattaa kysyä sitä sitten lähempänä synnytystä vaikka neuvolasta tarkemmin, jos osaisivat vastata. Siis jos kukaan täällä ei tiedä asiasta, mä en ainakaan sen enempää ku et siihen lappuun ei oo pakko niitä nimiä laittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hosso:
pissillä käymisestä ennen ultraa alkuraskaudessa kun paremman näkyvyyden saa sisäkautta ultraamalla niin sillon yleensä käsketään käydä pissillä koska näkyvyys on silloin parempi kun taas pidemmällä ollessa kun ultrataan vatsan päältä täysi rakko taas takaa paremman näkyvyyden.
Kiitos tästä. Taas olen vähän viisaampi. =)
 
Heippa kaikki pitkästä aikaa! :flower:

Ollaan sairasteltu koko perhe ja siksi palstailukin on jäänyt.
Todella ihana lukea iloisia ultrakuulumisianne - itselläni np- ultra on vasta 13.3. (jolloin rv 11+6). Samana päivänä otetaan se seula-verikoekin, mutta tuloksia saa odotella jopa kaksi viikkoa :eek: Johan on..
Täällä ei edelleenkään mainittavia oireita, mitä nyt ajoittaista pientä pahaa oloa ja vatsanturvotusta iltaisin, mutta ne ovat NIIN pieniä vaivoja ettei niitä vaivoiksi lasketakaan ;) En kyllä lakkaa hämmästelemästä miten erilaisia raskauksia samalla ihmisellä voi olla..

Ja tuosta rakosta ultrassa annettiin minulle sellaiset ohjeet, että np- ultrassa on rakon oltava tyhjä, mutta rakenneultrassa täysi. Ja alkuraskauden ultrassa kun kävin niin lääkäri passitti pissalle, kun täysi virtsarakko peitti koko näkyvyyden kohtuun B)

Onnellista odotusta kaikille!

Carmen ja Antero 9+3
 
Do dii =) . Ultrassa on nyt käyty ja yksi pikkuinen siellä potkiskeli masussa. Kaiken pitäis olla ok ja seulassa riskiluku oli jotain 1:3400 että ei hätää. Niskapoimussa oli 2,1mm turvotus mutta se ei ole suuri muutkin osa-alueet huomioiden. Esikolta oli turvotus peräti 3,6mm mutta terve lapsi syntyi. Tosi ainahan se mietityttää että mitä jos....

Pikkuinen vastas mitoiltaan tasan 13 viikkoa, mutta la ei muutettu kun kuitenki vaan parilla päivällä isompi sikiö. Eli pää-perä mitta oli 6,6cm ja siihen sitten jalat niin se tekee jotai 8,5- 9senttiä. Että onhan se jo kasvanu kuitenkii...vähän kuin varkain. :D
Oli se ihana kattella toista kun se potkutteli tasajalkaa siellä vielä aika ahtaassa onkalossa :heart: :heart: :heart:
Lapsukaiset oli ihan täpinöissään ja kovasti nuorimmainen oli pettynyt kun ei synnytettykään sitä vauvaa samantien :LOL: .... keskimäisellä huolettaa että olenkohan sairastanu sen parvorokon että se ei vaan tulis vauvalle. Ja jos on poika niin sen nimeksi pitäs antaa Manu =) . Olin muuten katsovinani että alapäässä ei näkynyt minkäänlaisia ulokkeita, että tyttöä odottelen ainaki seuraavaan ultraan saakka. Toki eihän näillä viikoilla pysty mitää sanomaan sukupuolesta, mutta itsellä tuli vain sellainen fiilis.

Nyt voi tostaina mennä kevein mielin lääkärineuvolaan =) . Niin ja se laskettuaika on 3.9. kun se tais olla 4.9. tuolla listalla. , Jos Siiri päivität sen jookos?

Ihania hetkiä tuleviin ultrauksiin muillekin toivottelee

Naksos ja "Manu" 12+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Samana päivänä otetaan se seula-verikoekin, mutta tuloksia saa odotella jopa kaksi viikkoa :eek: Johan on..
No mun mielestä tuo kaks vkoa on ihanan "lyhyt" aika verrattuna siihen kun enkelin kohalla tuloksia sai täällä odottaa kuukauden. :( Nyt täälläkin käytäntö muuttunu siihen että nt-ultra & veriseula otetaan samalla käynnillä ja siitä max. 2 vkoa pitäs olla tieto mikä on tilanne. Tosin mun taustoilla pyydän suoraa soittoa mulle suoraan kun tietävät että saan nukutua yöni. Neuvolatäti laitto kyseisen pyynnön jo lähetteeseen ja itte vielä puhun siitä kun menen ultraan & seulaan. :)
 
nöttiäinen ja carmen Meillä otetaan se veriseula jo hyvissä ajoin ennen np-ultraa jotta tulos ehtii valmistua ja siinä samalla kun käy ultrassa saa kuulla "tuomion", eli ei tartte odotella "ylimääräistä". Ihmettelen miksi jokapaikassa ei ole vastaava käytäntö......
 
Iltoja!

Hassua miten erilaisa ohjeita eri paikkakunnilla np ultrasta..
Mulle annettiin paperi missä luki et 3-4 tuntia pitää olla virtsaamatta ennen ultraa.
Noh menin 18.2 sinne ja rakko iha täys...Ja se hoitaja sano et ompas sulla rakko täynnä
ja että ei sen tarvii olla noin täys ja ihmetteli neuvolan antamaa ohjetta!
Se yritti kattoa ultralla ja rakko oli liian täys!
Ja mun piti käydä se sit tyhjentämässä kesken ultran et kuva näky paremmin :D

et näin täällä Kuopiossa toimitaan! =)

esmeralda- + öttiäinen 13+0
 
No, mutta tuohan siinä onkin tosiaan syy. Kiitos hosso! :) Meillä siis np-ultra otetaan aina alakautta, joten siks pitää mennä vessan kautta. Jeps! Koitti kyllä kätilö ottaa ensin tuosta masun päältä, mutta mulla on kohtu NIIN takana, ettei kyllä näkynyt yhtään mitään :D Sit ei auttanu ku housut narikkaan. Muistaakseni rakenneultrassa kun kävin esikosta, niin kätilö kommentoi et mulla alkoi rakko täyttyä ja kuva alkoi sumentua. Kävin sit vessassa välillä :D Varmaan tuolla kohdun sijainnillakin on sit vähän yksilöllisiä eroja et miten parhaiten kuvaa saadaan.

Meillä tuossa veriseulassa saa käydä koska vaan ja missä vaan HUSin labrassa. Mä sit kävin samana päivänä heti ultran jälkeen labrassa, kun olivat samassa talossa. Tuloksissa ei mennyt kauaa; 4 arkipäivää ja kirje oli jo kotona. En kyllä osannut edes pelätä koko asiaa... :|

Naksos: Onnea ultrakuulumisista!!

hosso: Täälläkin sisarusrattaat tulee tarpeeseen, joten ilmoittele jos tulee kivat ja edukkaat vastaan :) Itse oon alustavasti mieltynyt vähän turhan kalliisiin... :ashamed: Emmaljungalla, Teutonialla ja Phil&Tedsillä on kivoja, mutta noi kahdet ekat on aika isoja. Pienenä ihmisenä näytän hassulta niiden kanssa. P&T:n olis kaposet, mutta nekin aika kalliit. Tosin ulkomailta ku tilais sais vähän halvemmalla.

rimpulakissa rv 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
nöttiäinen ja carmen Meillä otetaan se veriseula jo hyvissä ajoin ennen np-ultraa jotta tulos ehtii valmistua ja siinä samalla kun käy ultrassa saa kuulla "tuomion", eli ei tartte odotella "ylimääräistä". Ihmettelen miksi jokapaikassa ei ole vastaava käytäntö......
No meillä enkelin kohalla veriseula otettiin vkolla 9+ ja vkolla 11+ oli nt-ulta ja silti sain odottaa tietoa nt-ultrasta kk ennen kuin tuli tuomio!!!

Nyt onneks enää 2 vkoa odotteluaikaa vaikka onhan sekin pitkä verrattuna miten muualla. Mutta minkäs teet. :| Vaihtelee näköjään aika tavalla eri paikkakunnilla.

Toi ois kyllä paras et 2 vkoa ennen nt-ultraa ois verikoe ja sit sais nt-ultrassa kuulla tuomion, ei tarvis odotella. Mulla kun meni enkelin raskaus jo vkolle 15+, olin jo melkein 16+0 ennen kun sain edes tietää et oli hälyyttänyt. :(
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Vivid apuva, voi ku mäkin tuntisin liikkeet jo noin aikasi, 12+3 nyt menossa :) Dopplerilla on kyllä kuullu selvästi ne liikkeet jo :)
Siis mä en todellakaan tiedä, onko nää mitään liikkeitä. Kunhan vaan kuvittelen todennäköisesti, kun en oikein tiedä, minkälaisia tuntemuksia niistä liikkeistä tulis..

Vivid ja Hippu 13+3
 
vivid mulla tuntu esikosta liikkeet semmosena, että ihan kun joku ois kutittanu sormenpäällä sisältäpäin, sitten alko tuntua ihan selvästi semmoset pienet muksaukset :heart: ne on kyllä ihanan tuntusia sit kun niitä alkaa tulee. :heart:

olipa "ihana" yö takana, meidän pikkulikka puolivuotias päätti viiden aikaa aamusta että ihan turhaan nukutaan enää. yritin illalla venyttää nukkumaan menoa vähän pidempään että nukkuis psit aamulla vähän paremmin kun yleensä varttia vaille 7 alkaa mahoton touhotus, niin nut viideltä.. |O mut onneks torkahti sit viel..

kävin tänä aamuna vaa´alla ja oon lihonu sit kilon.. onko muilla noussu?

t.hosso ja eemeli 11+1 :heart:
 
Vivid
* Vivid tarjoaa odottaja-sisarilleen täytekakkua :heart: *

Siiri S Päivittäisitkö tuonne etusivulle iäkseni 24 v. Kiitos!

Hosso Huomenna mulla on taas joka viikkoinen punnitus ja luulen, että paino voisi olla vaikka noussutkin. Tähän asti se on pysynyt suht samana. Vau.fi:n raskauskiekossa on painonnousua laskettu 12 kg:lle ja sen mukaan mulla ois saanut tulla jo 2 kg lisää.

Eilen ja tänään on ollut ihmeellisiä ( ja ikäviä ) tuntemuksia... Kylkiin sattuu, alavatsalla nippailee ja umpparihaavat kiristää. Taitaa Hippu vallata itselleen lisää elintilaa :p

Vivid ja Hippu 13+4
 
hosso Minulla on oman puntarin mukaan noussu 3,5kiloa paino :whistle: ... tortaina olis seuraava neuvolan punnitus...toivon mukaan ei näytä hirveitä lukemia... Olen aina ollut herkkä turpoomaan raskausaikana, normaalissa olotilassa en kylläkään kovin. Että outoja nää hormonit :/

Vivid *mums mums mums..* herkkua oli, kiitos ja kovasti Onnea :flower: :flower:

nöttiäinen kylläpä ehti sun enkelis kasvaa kovin ennenku kiinni jäi. Kannattais varmaan laittaa valitusta eteenpäin siitä teidän käytännöstä. Mikää ole nii inhottavaa kun ns.ylimääräinen odottelu!!
 
Toivon mukaan saan pidettyä painonnousun jokseenki kurissa...esikoiselta tuli nimittäin 25kg joista 16 jäi ja sitten toisesta tuli 13kg joista 6jäi...painoin siis 77kg kahden lapsen jälkeen, kun lähtöpaino oli 55kg :whistle: ... No onneksi sain laihdutettua sinne 65kg ennekuin aloin kolmatta odottaan. Hänestä tuli 12kg ja niistä jäi taas se 6 kiloa... Sitte laihdutin 71 kilosta tuonne 57-58 kiloon, josta nyt sitten lähdettiin laskemaan tän raskauden painonnousua. Melkoista vuoristorataa =) . Nyt yritän tosissaan pinnistellä että ei ryöstäytyisi käsistä tää homma! Olis niin ihanaa mennä synnyttämään alle 70 kiloisena....
 

Yhteistyössä