Syyskuun sydäntenmurskaajat *helmikuussa2009*

Vivid
Terveisiä ensimmäiseltä neuvolalääkärikäynniltä. Olin aluksi myös kätilöllä, joka tsekkasi painon, pissakokeen, hemoglobiinin ja verenpaineen. Kaikki ok! Lääkärin kanssa käytiin läpi joitain perusasioita raskauden etenemisestä. Lisäksi tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet, ihanaa :heart: Syke oli 153-155. Kohtu on edelleen reilusti taaksepäin kääntynyt, joten kohdun tunteminen voi olla vaikeaa ja maha ei vielä kovaa vauhtia pääse kasvamaan. Kuulemma pompsahtaa sitten kerrasta kunnolla esiin, hahaa. Sitä odotellessa :p

Maaliskuun lopulla on seuraava neuvola. Sain myös sen Vauvan odotus-kirjasen, kivaa! Lisäksi siellä oli esillä lappusia, joilla saa tilata Kaksplussan näytenumeron. Pitää laittaa heti tilaukseen.

Kävin just suihkussa ja nyt tuli ekan kerran sellanen olo, että pitää pestä maha. Tarkoitan siis sitä, että koska se on kasvanut jo sen verran, että tuntuu, että se pitää oikein erikseen pestä se, kun se on sellanen kumpu :LOL:

Läikytin äsken kiehuvaa marjapuuroa kädelle ja reidelle. Ihana poltto, argh!! Mulle tuppaa aina sattua ja tapahtua, kun oon sellanen koheli..

Gallup: Meillä on reilu 50 neliön kaksio ja aiotaan hyvinkin ainakin nyt alkuun mahtua tänne. Tää on vielä vuokrakämppä ja oman osto on kyllä tulossa, kun vaan hyvä kämppä löytyy, mutta tällä hetkellä ei pidetä mitään kiirettä, mutta pidetään toki koko ajan silmät auki.

Vivid ja Hippu 13+6
 
Viikot POKS 12 :) :heart:

Me asutaan 73 neliöisessä saunallisessa kolmiossa. Hyvin mahdutaan asumaan tässä nytten kolmistaan mutta varmasti mahutaan neljästäänkin. Vuokrakolonen. Isompi ja oma ois ihana, saas nähä millon saadaan oma :)
 
Kahden tunnin päästä olis np-ultra.
Saa nähdä mitä uutisia tulee. Kauheita pelkoja on tullut, että onkin lakannut sydän lyömästä tai turvotusta on liikaa... Nyt täytyis rauhoittua, jotta ajaminen onnistuu....

Swiss/Idella ja Heksu 11+3
 
Eilen np-ultra ja kaikki hyvin! :)
Jännitin niin kovasti onko siellä elämää ja siellä se sydän sykki ja kaveri ojenteli jalkojaan. Niskaturvotusta 0,62mm ja suhde 1:3400 ett ei mitään hätää sillä suunnalla. Kaverin istumapituus oli jo 51,2mm. Siitä se vielä kasvaa lähes kymmenkertaiseksi ja mun vatsa samalla. Voi kauhistus! :D
Istukka on kuulemma etuseinämässä jotan liikkeitä ei kovin helpolla tunnu. Oli muuten tosi ihana kätilö. Kertoi missä on mahalaukku, virtsarakko yms. Eikä pitänyt ultraamisessa mitään kiirettä. Kateltiin kaveria joka suunnalta. Vau! Tuli kyllä tosi hyvä fiilis. Laskettu aika ei muuttunut.
Mulla oli nyt niinkin erikoisesti kuin oma äitini oli mukana kun mies ei päässy. Se oli äidille todella hieno kokemus. Anoppi on nyt kateellinen. Heidän aikaan kun ei mitään tommosta ole päässy kokemaan. Siellä sitä itkettiin molemmat onnesta.

Asunto gallup:
Asutaan n.120m² omakotitalossa lähiössä. 3mh+oh+iso keittiö+aula+3 wc+sauna. Meitä on joka toinen viikko 4 henkee.

Sissi75 + pikkuinen 12+2
 
Moro taas pitkästä aikaa! Meillä muksuilla hiihtoloma joten en oo täällä käyny viikkoon! Miulla oli maanantaina ultra:kaikki ok,ei niskaturvotusta! Saatiin monta hyvää kuvaa ja liikuskeli ja heitteli kuperkeikkoja :) Kerrottiin sitten myös lapsille,ovat aivan innoissaan.Huvitti kun pohtivat asiaa:miehen poika 7v tuumas että hänestä tulee isoveli muttei vakituinen,kun osa-aikainen :LOL:

Miulla on mielialat nyt alkanu vaihteleen:raivostun hetkessä jos joudun monta kertaa sanomaan asioista esim.tavaroista levällään.Itku tulee samantien,niiku sit naurukin heti sen jälkeen...Inhottavaa.Tahtoisin niin nauttia vaan tästä odottamisesta enkä kiukuta kun se ei kuulu miun tapoihin tavallisesti. Kyllä se ikä vaan vaikuttaa odottamiseen,sillon kun edelliset on syntyny oon ollu 21-25 v ja en tasan näin väsyny ja mielenvikane ollu sillon...

Asumisesta meillä on omakotitalo 160m2 4 makuuhuonetta ja kohta siis 9 henkeä,tosin miehen muksut joka toinen viikko.Mielelläni huolisin muutaman huoneen lisää,haluaisin muuttaa maalaistaloon =)


Täälläkin aika ajoin tekis mieli polttaa tupakki,sillon kun se sattuu tuoksumaan hyvälle,onneks harvoin.Mies polttaa enkä oo vaatinukkaan lopettamaan.Itestää se on lähettävä.
Tepa75 12+2
 
Black Panther
Moi pitkästä, pitkästä aikaa. Olen käynyt kyllä lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole itse jaksanut mitään kirjoitella. Joku toinen on aina ehtinyt kertoa samat fiilikset ja muutokset kropassa :LOL:

Ihania, upeita, helpottavia uutisia ultrasta!!! Oltiin siis eilen, rv 11+2, ja siellä se pikkuinen heitti kuperkeikkaa ja potkutteli! :heart: Ultrasi masun päältä ensin, ja sanoi ettei pidä pelästyä jos ei heti näykään mitään. Mutta heti kun laite osui masuun, näin sikiön ja sitten henkeä pidätellen yritin etsiä sydämen sykettä, ja piinallisen pitkän sekunnin jälkeen ne näinkin. Itkuhan siinä tuli.

Niskaturvotusta 0,84 ja pää-perämitta 48mm. Verikokeitten kanssa riskisuhteeksi sai 1:3000 (noin, en muista tarkkaa lukua, eikä kirjoittanut sitä mihinkään). Kuulemma erittäin hyvä ikäiselleni (31v).

Asuntogalluppiin: kolmestaan asutaan omassa 97m2 rivitalossa.

Mä taidan olla jo valmiiksi sen verran epätasapainoinen mielenterveydeltäni, että en ole huomannut mitään herkistymistä nyt raskauden aikana! Esikoisesta kyllä itkeskelin ja sain kauheita raivareita, mutta nyt ei mitään - siis vielä ainakaan.

Anteeksi omanapaisuuteni, ensimmäisenä oli tarkoitus esittää syvät ja lämpimät pahoittelut Siirille :'( :hug:

BP 11+3
 
Hello...
TAYS neurologian poliklinikalla käynti takana... ja niiiiin pitkästyttävä aamupäivä kun voi olla. Aika oli klo 8.00, sisään kutsuttiin 8:25! Siellä kaksi opiskelijaa teki perus-tutkimuksia (neurologisia), kummatkin kuunteli mun sydämen ja keuhkot, ja katto pupillit ja kielen... Ja tutki mun vatsan... Meni joku 30min siinä... Sit taas pääsin käytävälle istumaan 20min, jonka jälkeen neurologin vastaanotto: siellä oli n. 10 opiskelijaa kuuntelemassa ja kirjasi kaiken ylös mitä neurologi kysyi ja minä vastasin... Olipahan reissu! :headwall:

Toivottavasti ei sama meininki joka kerta! Joudun meinaan useampaan otteeseen raskauden aikana käymmään noissa kontrolleissa... Ihania uutisia sinänsä, että saan imettää! Siitä on ollut niin ristiriitaista tietoa netissä, siis meinaan tuosta lääkkeestä mitä syön... mutta nyt sekin selvisi :) Ja myös sitä puhuttiin, että varmaan joudun jo kesällä jäämään pois töistä, sillä mun jaksaminen on ensisijaisen tärkeää, ettei tule kohtauksia. Heti kuulemma jos tuntuu että ei saa tarpeeksi nukuttua, töistä veks... Neurologi sanoi, että varmaan kannattaa jo kk-pari ennen äippäloman alkua alkaa miettimään,... Eli se olis sitten jo kesä-heinäkuulla? ...niin. noh.

Kohdusta kun on ollut puhetta. Mulla on istukka takaseinämässä... Ja kätilö sanoi ultrassa, että kohtu on jo todella hyvin noussut...? jännä että näin aikasin... Mutta kyllähän se tuossa jo tuntuukin.

Vivid: neuvolalääkäri! Sähän oot kans TRE? Aika jännä, mulla oli todella paljon pienimuotoisempi käynti kun oli se neuvolalääkäri. Ainoo mitä testattiin, oli virtsa. Muuta ei, ei painoa tai verenpainetta tai mitään... Ja lääkäri vaan kuunteli sydänäänet ja kopeloi kohdun. Noh, ehkä ens neuvolakäynnillä sitten taas tarkemmin, parin viikon päästä muistaakseni...

Kävin tänään taas shoppaamassa :p
TUTAN UUS MALLISTO ON IIIIHANA!!!!! Ei malttais odottaa tietoa, että kumpi tulee... Ostin kyllä jo varmaan kaiken mahdollisen mitkä sopii kummallekin... Heh. Mies totesi vaan, että se taitaa takavarikoida mun kortin.... :ashamed:
Ehkä parempi niin.
Niin, ja kävin myös kurkkimassa vähän lastentarvikeliikkeessä. musta pinnasänky ja musta hoitopöytä!!! :wave: TÄNNE!!!! lääh---

Okei. Tää alkais nyt pakkaileen kamoja... maanantaina saadaan avaimet uuteen kämppään :)

12+4
 
moips!
mahakivut jatkuivat viime yönä, mutta kyllä mulla esikostakin oli kovia kasvukipuja mutta tää tuntu vaan jotenkin erilaiselta.. nyt tulee "nolo" kysymys.. onko teillä muilla että seksin jälkeen koskis mahaan? kun mulla alkaa koskee aina ihan sikana, ja siis nyt tän raskauden aikana..

ja tohon asuntogalluppiin me asutaan 60 neliöisessä kaksiossa nyt siis kolmistaan, tarkotus olisi ennenkuin vauva syntyisi etsiä ainakin se kolmio, mutta tarkotus silti ois että samassa huoneessa nukuttas, nyttekii meidän puolivuotias likka nukkuu meidän keskessä, ja nyt varmaan kun yöimetystä aletaan vähentää niin sitten rupee "vierottaa" omaan sänkyyn joka on ihan meidän vieressä.

tulis se tiistai nopeasti niin pääsisi itekin siihen np-ultraan.. :heart:

t. hosso ja eemeli 11+4 :heart:
 
hosso: millä tavalla koskee ja mihin päin mahaa? ja ootteko ollu missä asennossa, seki voi vaikuttaa?!
meinaan mä en oikeen enää pysty sillai, et mies on päällä, ku sit tuntuu seksin jälkee ikävältä masussa... vaikka kuinka varois, mut ei siin kauheesti kerkee aina hissutteleen :p
Onneks on muitakin asentoja. Ja eiköhän täs luovuus kehity sitä mukaa kun maha alkaa kasvaa :LOL:
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Vivid: neuvolalääkäri! Sähän oot kans TRE? Aika jännä, mulla oli todella paljon pienimuotoisempi käynti kun oli se neuvolalääkäri. Ainoo mitä testattiin, oli virtsa. Muuta ei, ei painoa tai verenpainetta tai mitään... Ja lääkäri vaan kuunteli sydänäänet ja kopeloi kohdun. Noh, ehkä ens neuvolakäynnillä sitten taas tarkemmin, parin viikon päästä muistaakseni...
Joo, Tampereelta oon. Kai noissakin on eroja sen suhteen, missä neuvolassa käy?!

Huomenna ois tarkotus mennä shoppaileen uusia, isompia vaatteita. Nyt meinaan taitaa mahtua vaan yhen mun farkuista jalkaan, nyyh..

Voi että, kun alkaa aina illalla nukuttamaan jo suht ajoissa. Hormonit...

Vivid ja Hippu 14+0 (POKS!)
 
kotiuduttiin tänään mökkireissulta, ja ihana päästä taas omaan sännkyyn nukkumaan. :)
täällä taas tapahtunut ikäviä juttuja :ashamed: siirille :hug: !
toivotaan nyt, että ei näitä ikäviä uutisia enää kuulu kellekkään. :)
itsellä jonkun verran noita kasvu kipuja, ja väsymys välillä todella riistävää, mut muuten olo ok!
tosin kans tua mieliala pomppii lajista toiseen! :whistle:
fiksu ja nuutti 10+1
 
Huomenta :)

Idella miten meni np-ultra?

Täällä ei oikeestaan mitään uutta.. pahoinvointi jatkuu edelleen.. ultran mukaan 12+3 menossa! (Aloin laskea viikkoja nyt ultraan merkityllä rytmillä. Meni tosiaan päivällä eteenpäin, eli poks-päivä onkin ke eikä to.. suuren suuri ero :D ) Mut sais miun puolesta ruveta kohta helpottaan.. niin ikävää ja etenkin töissä!

Mites työ muut pahoinvoivat? Kuinka töissä menee? Mie eilen vähän pahoitin mieltäni kun työkaverini sanoi miun työnteosta jotenkin et "kyl mie ymmärrän et siula on ajatukset ihan muualla.. et katsotaan miltä muutaman viikon päästä näyttää" :eek: ehän mie muutaku naureskellu asialle, mut kyllä oikeasti onnistuin saamaan itelleni niin surkean olon! Oon vielä sen sortin idiootti että pyörittelen tuollaisia typeriä asioita mielessäni ihan älyttömän pitkään ja stressaan niistä :( Lääkäri on miulle tarjonnu jo useemman kerran saikkua, mutta olen mielestäni hoitanut työni aina niin helvetin tunnollisesti, että jotenkin en vaan pystynyt jäämään saikulle. Nyt oon taistellu töissä tän olon kanssa (oksennellu 10 kertoja työpäivän aikana jne..) ja olen olettanut että hommat on sujunu tosi hyvin olosuhteisiin nähden.. ei näköjään sitten :/ paska! Miusta tuntuu, et nyt kaikki on alkanu suhtautuun miuhu erilailla töissä. Kaipa sit on puhuttu et mie oon vaan ajatuksissani eikä hommista tuu mitään ja juoksen vaan oksentamassa.. harmittaa ihan hirveän paljon! Olis sittenkin pitänyt tarttua siihen saikkutarjoukseen, etenkin kun sitä monesti tyrkytettiin! :headwall:

Anteeksi purkautuminen, oli vaan ihan pakko päästää kaikki ulos! Jos tää helpottais harmitusta :D

vielä oksentaville kohtalotovereille: pahoinvointilääkkeet! ootteko ottanu? Miks niistä ei puhuta enempää? Miule ä-polilla määrättiin, mut sit taas toinen lääkäri on sanonut, et onhan se kaikki ylimäärästä siellä kehossa, mut on noita käytetty...? Primperan tais olla lääkkeen nimi. En oo vieläkään hakenu, kun............
 
Vielä yks hupailujuttu sukupuoliasiaan liittyen.. Olette kaikki varmaan kuulleet näitä legendoja et se on varmaan tyttö, kun noin oksettaa tai poikamasu on tuon muotonen ja tyttömasu tuon.. onko näitä enemmänkin? Olis hauska kuulla niitä! Miula on vähän tyttö olo :D
 
Heippa!

Mii26 - myötätuntoo sulle! Itellä alko helpottaan siinä 10 viikon jälkeen, ja nyt ei oikeestaan oo enää mitn pahoinvointia tms! Helpottavaa, koska on tullu sit kaikkee muuta oloo, ni tähän päälle ku olis vielä paha olo niinhohhoijaa! Väsyttää ihan hulluna kokoajan, ja sit lonkat ja nivuset tosi kipeenä... Ja kohtu välillä tuntuu tosi ärsyttävältä - varmaan kasvukipua sekin.
Mä veikkaan, että noita pahoinvointilääkkeitä ei kauheena haluta tyrkyttää kellekkään, joilla on ns normaalia raskauspahoinvointia. Eiköhän se tuu sitten kuvioihin jos on naama pöntössä 24/7 ja reilusti pidempään kuin alkuraskauden... Toivottavasti sullakin pian helpottais tuo! Kannattaa niitä kokeilla jos töissäkin oksentelet jatkuvasti, etkä haluu saikuttaa sen takia... Tiedän tunteen - mäki oon tosi huono jäämään sairaslomalle minkään takia!

IHANA ILMA, ainakin täällä Tampereen suunnalla... Pian ulkoilemaan! :)
Mä taidan tulla illalla avaan sitten Maaliskuun pinon!??!

Roona&Rontti 12+5
 
Kiitos myötätunnosta Roona82 Juu miulakin on ton oksentamisen lisäks vielä aivan huikea väsymys! Työvuoroissa vielä ihan sattumalta iltavuoro-aamuvuoro peräkkäin -yhdistelmiä.. 4h yöunet tähän päälle, niin hohhoijaa.. Mie muuten googletin ton pahoinvointilääkkeen ja päätin olla popsimatta. Haittavaikutuksia oli tutkittu 1/3 ja 3/3 raskauskolmanneksen ajalta.. Myöhän ollaan just ylitetty nuo ekat 12vkoa..eikä 2/3 ollunna mitään puhetta eli yritän vaan sinnitellä!

Juu, uutta pinoa sitten kehiin :) Kevät alkaa virallisesti huomenna, ihanaa!!!
 
Hei! Minut voi siirtää listalla -> 30.8. (edelleen Kätilöopiston sairaala). Laskettu aika muuttui ensimmäisessä varsinaisessa ultrassa varhaisemmaksi, mutta eipä enää voinut tehdä verestä seulontaakaan...

Kiva muuten lukea, että muutkin kärsivät vielä kaiken maailman oksenteluista ym. vielä toisen kolmanneksen aikana. Tässä on ehtinyt pitää itseään jo epänormaalina, kun kätilökin puhui vain siitä, että naisilta loppuvat oireet just-tasan-tarkkaan-viimeistään 12. viikon loppuun...
 
Otin nyt varaslähdön ja aloitin uuden pinon! Muokkailen listaa sitä mukaa, kun laitatte YKSITYISVIESTEJÄ - tietoja on kamala etsiä jos on paljon tullut uutta tekstiä sivutolkulla...
Tintti83 - laitoin toki sun tiedot ajan tasalle kun huomasin viestis tossa äskön... :)

Että tervetuloa sinne kirjotteleen... Mä muokkaan tota alotusta nätimmäksi, kunhan mies tulee nnäyttään miten noita kuvia ja koodii saa tohon.... heh. Mie en tajuu.... :ashamed:

-Roona
 

Yhteistyössä