**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Nämä liitoskivut ovat niin rasittavia. |O Töissä oleminen on aikamoista tuskaa, mutta ei huvittais jäädä sairaslomallekaan. :/
Neuvolalääkäri on parin viikon päästä. Sitä odotellessa. Tosin tämä raskaus tuntuu menevän paljon nopeammin, kuin esikoista odottaessa.
MillionNights-82 Me saatiin kelan korvaus 4D-ultrasta. Hinnaksi jäi n. 160e. Pitäisi kai teidänkin saada?! Käytiin Femedalla Helsingissä.

Muffa 26+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Uneksija85 tässä sulle linkki http://kaksplus.fi/keskustelu/t1400382 jos haluat kysyä salasanaa ja liittyä mukaan TAYSlaisten kerhoon. Ja muutkin TAYSissa synnyttävät! :wave:
Mä laitoin jo yv:llä sen salasanan... Sama kai kuka meistä sen antaa :)
Kaikki heti tyrkyttämässä meidän kerhoa...
Jes - tuoretta lihaa! :LOL:
 
Oi ETTÄ kun on väsynyt ja rampa olo taas. Laps ollut melkein tunnin verran taas vaihteeks poikittain masussa. Ihanaa - kylkiin oikeesti SATTUU! Koitin sitä tökkiä ja hölskytellä ja kävellä ympäri kämppää.. Ei mitään - siellä se köllii poikittain ja välillä venyttää itteensä niin että mä karjun kivusta kyljissä. OIKEESTI - MIKS? :LOL:
Heittäis vaik kuperkeikkaa tai jotain muuta kivaa, mut... siis.... Äh. Onhan se silti vaan niin ihanan rakas vaikka mun kropan näköjään haluukin vetää ihan tohjoks :heart:

Oih kun on ihana käyttää konetta, pääsin lopullisesti eroon Windowsista kun mies laittoi mun läppäriin Linuxin Ubuntu-käyttiksen! JES!!!! Tarpeeks kauan itkenytkin kun se Vista oli niin hanurista.... :D

Nyt jos vaikka menis suihkuun, ja tunnin päästä tulee subilta joku dokkari jostain ihme teiniäideistä,, puol kouluu pamahtanu paksuks samaan aikaan, vai mikä se oli... pitää varmaan kattoo :)

Huomenna äitiyspolille aamulla. Ihanaa, näkee poitsun ultrassa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Voi kun tääkin pääsis kaffittelemaan ja munkkeilemaan!
3
Tervetuloa Tampereelle, meillä on kunnon herkuttelusessiot täälä, viimeks oltiin jäätelöllä ja tänään munkittamassa. B)

Ja oikeesti: Pyynikinharjun näkötornin kahvilasta saa varmaan Suomen parhaat munkit! Kannattaa joskus käydä jos joku eksyy TRE:lle... Muutenkin kiva paikka.
 
Kiitokset kerttuneiti ja Roona82 kerhon tiedoista! Pitääpä laittaa hakemus menemään heti, kun Roona tuon salasanankin antoi. Kiva olisi tosiaan vähän höpötellä ja nähdä ihmisiä!!

Mun maha on kun rantapallo :| Kamee kumpu tullu ja iltasin jotenkin piukeena.. Ei kivaa. Asukas venyttelee myös mun vatsassa joskus poikittain jolloin kyljet (jostain syystä yleensä oikea puoli) on kyllä kipeät. Noh, kaikki kestetään, vaikka kovasti valitankin :)

Tässä kuva mun illan rantapallosta

 
uneksija85 Tervetuloa vaan! Ilmoittele jos ei ala jäsenyyttä kuulumaan, täytyy sille Nanna-Adelelle laittaa viestiä, että käy hyväksymässä sut.. Vaikka ei tässä vielä mikään kiire, just oli tapaaminen, niin seuraava ei varmaan ihan vielä edes suunnitteluasteella. Päivämäärät ja kellonajat aina vähän vaikee saada kaikille sopimaan. Mut eiköhän sekin helpota kun kesälomat ja mammalomat lähtee rullaamaan :)
************************************************************************************

Jaiks, pian pitäs lähteä sinne äitiyspolille,. Pitäs varmaan kirjottaa joku lista, et muistaa kaiken mainita. Kovasti pelottaa se sisätutkimus, kun on eilisen jäljiltä taas paikat ollu "hellinä"... eli siis kun tuli taas kaupungilla käveltyä, ja illalla tuntu et vehkeet "valuu", niinkuin täällä monikin kuvaillut sitä tunnetta :LOL: Tuntuu varmaan aika rapeelta lääkärin kopelointi! HYI! :eek:

Pitäis muistaa siitä synnytyksestäkin puhua. Mua niin OTTAA PÄÄHÄN kun meillä ei ole mitään synnytysvalmennusta... Olisi kiva nyt ees JONKUN kanssa päästä edes juttelemaan ko. tapahtumasta, ja kyselemään... Kyllä mun mielestä ensisynnyttäjille jotain pitäs olla! Tosi typerää. Tyhmä TAYS!!! Olis varmaan pitäny aktiivisemmin neuvolassa valittaa asiasta, jos olis päässy sinne pelkopolille. Vaik eiköhän tänäänkin jotain selviä siellä äitiyspolilla. Pelottaa vaan,e ttä se on sellanen sisään-ulos käynti... jos niillä on kiire tms. etten siis saa koko käynnistä mtn irti!! :x
Pian se selviää. Nyt aamiaiselle.

Roona&Tahvo 27+1
 
SIIS TÄÄ EI OLE TODELLISTA.. pitäis lentää kans huomenna ja mä OON KIPEE! Tuntuu että kurkku tippuu ja on kuumetta. Just mun tuuria, toivon et menee ohi, en hyväksy tätä JUST NYT :ashamed: onneks on lääkäri kohta..kipinkapin aamupalalle ->

Siis Roona whaaat, mitä mietit, onhan siellä netissä se VIDEO :headwall: ei terve sanon mäkin |O

POKS 26
 
Huomenta!

Kävin sitten päivän makoilun jälkeen äippäpolilla eilen illalla kun ei se jomotus vaan hellittäny. No kohdunsuu oli ennallaan eli ei mitään hätää. Ilmeisesti nämä jomotukset on sitten maailmankaikkeuden pahimpia liitoskipuja :eek: , on muuten aivan V***UN kipeitä vihlaisuja ja kiristyksiä! Mahaan tulee välillä (varsinki yöllä kun kääntää kylkeä)sellaisia niinku suonenvedon tyyppisiä tuntemuksia ja silloin ei todellakaan haluta liikkua!!

Melkoinen vauhtimimmi täällä mahassa on....koko ajan pyörii...eilen oliki sitte yllättäen raivotarjonnassa...viimeks torstaina vielä poikittain, enemmän istualleen. Oli vaan muuten tosi jännä kun mulla oli lämpöä 37.4 siellä polilla, mutta ei mulla mitää kuumetta oo ollu. Ei nytkään aamulla. Pikemminki alilämpöä kun oli 34.9 :/ .

No mut pääasia että pikkusella kaikki hyvin eikä ole syntymässä ainakaan vielä liian aikaisin.
Uneksijalla söpö pystymasu =)

naksos & MIina 27+5
 
huomenta kaikille,

Täällä eilisen jäljiltä edelleen eheenä. toivottavasti tänään on hieman parempi päivä. Jalka on kyl ihan saakelin kipeä. mun mies sano et hän oli lukenut jostain et loppu raskaudesta voi tuntea itsensä jotenkin kömpelöksi :LOL:

Möykyn liikkeet on luojan kiitos tuntuneet, mutta silti on epävarma olo et onko kaikki kunnossa. no mut hyvvä etten kaatunut mahalleni. ja hei mun puhelin toimii sittenkin. ei tarvii ainakaan viel ostaa uutta. Mut kyl haluaisin uuden puhelimen ennen ku möykky syntyy niin vois sitten lähettää kuvia isovanhemmille sairaalasta.

hei aivan ihanaa Tamperelaiset ku tapaatte noin livenäkin. oikein kateeksi käy. Mites turkulaiset irtoisko teiltä aikaa tavata joskus kaffeiden merkeissä?

Naksos hyvä et kaikki kunnossa. mulla auttaa lämmin suihku kipuihin. onneks on kiinteä vesimaksu niin ovi rauhassa makoilla suihkun alla.

te näytätte kaikki niin timmeiltä noissa kuvissa. ihana massu mama :)

siis mä en käsitä miksei tampereella ole valmennusta? tiedättekö syystä siihen?

uneksija sulla on niin ihanan pieni tuo masu.

Nyt tätyyy mennä tiskailemaan ja taas illaksi töihin. ajattelin soittaa viel neuvolaan varmuudeksi. onneks mulla on neuvolalääkäri perjantaina ja torstaina olsi viel hammaslääkäri. toivottavasti sais lisää aikoja niin ei tarvii sit mennä espoossa ku vauvaki on jo ehkä maailmassa.

Jooseppi & möykky 26+6 :heart:

huomenna poksuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
SIIS TÄÄ EI OLE TODELLISTA.. pitäis lentää kans huomenna ja mä OON KIPEE! Tuntuu että kurkku tippuu ja on kuumetta. Just mun tuuria, toivon et menee ohi, en hyväksy tätä JUST NYT :ashamed: onneks on lääkäri kohta..kipinkapin aamupalalle ->

Siis Roona whaaat, mitä mietit, onhan siellä netissä se VIDEO :headwall: ei terve sanon mäkin |O

POKS 26
kerttuneiti mä olen aina kipeä kun "joudun" lentämään :D
Onko mulla sitten joku stressi flunssa aina ennen lentoa en tiedä mutta
aina ja joka kerta...
Nyt onkin huonompi juttu jos sairastun! En tiedä miten jaksaisin yksin
matkustaa lastenkanssa!?

Toivottavasti pääsette kumminkin lähtemään! :hug:

Täällä ei mitään ihmeellistä... sama meno jatkuu ;)
Pikku hiljaa tosiaan alan valmistautua tohon lentoon ja Suomeen tuloon!
Parin viikon päästä pitäisi olla taas siellä :D Ihanaa :D
Pidän vaan sormet ristissä että ainakin kaksi viikkoa menee hyvin ja ei
ilmene mitään kummallista :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 27+2 :heart: (vähän aika menee nopeasti :eek: )
 
Hei Bebes, vakoilin, että olet Turkin Marmariksessa. Itse olen siellä asunut isoäitini luona 3 vuotta, mutta nykyään Suomessa. Asutko vakituisesti missäpäin turkkia? Itse olen vkolla 24.
En jostain syystä saanut laitettua yv:tä!
 
Jeeeees.

Äitiyspolilla käynti, ja KAIKKI HYVIN! Just niinkö pitääkin B) Poika liikkui aktiivisesti, ja kaik rakenteet kunnossa. Oli sitten ultrauksen kunniaksi mennyt oikein kiltisti raivotarjontaankin... Just ku kiroilin sille lääkärille et se on niin usein poikittain :D Kokoarvioks annettiin 1024 grammaa, joten ihan just eikä melkein, ku pitääkin. Kylläpä tuntui muuten IKÄVÄLTÄ tuo sisätutkimus, kun on paikat niin "turpeena" ja hellänä.. Lääkäri viel eka kyyläs jonku putken kans, otti näytteitä, kopeloi ja paineli kädellä, ja sit viel ultras sillä dildolla. Oli aika raiskattu olo sen jälkeen... :snotty:

Verenpaineet sen lääkärin mielestä liian korkeet, käski hommata verenpainemittarin ja mittailla kotona. Merkata ylös ja näyttää neuvolassa niitä... MISTÄ? Neuvolastako niitä saa? En mä ny sellasta ala ostamaan!!! Ja kuin usein? Jäi vähän hämärän peittoon... Mut... täytyy huomen soittaa neuvolaan.

Kerttuneiti: JUU, tietty se video on katottu! Jo moneen kertaan! Kyllähän me nyt osataan mennä sinne TAYSiin synnyttään ku vanhat tekijät - poks vauva ulos vaan, eiks JEH?!!! :LOL:
Jooseppi: Ei mitään hajua miks se synnytysvalmennus on lopetettu. AIVAN PERSEESTÄ sanon minä...!!! :kieh: :headwall: :'( :eek:

Nyt taas ompelukoneen kimppuun :)
 
J84
Mukavata tiistaita.

Ihania masuja täällä :heart:

Täällä on taas aloitettu sokereiden seuranta ja nyt jo sormenpäitä pakottaa, kun joutuu tolla ilkeemmällä pistimellä tekemään reikiä, se kynämallinen oli paljo helpompi :/

Lauantaina olis taas kakkusavotta edessä. Lupasin tehdä kaksiin rippijuhliin 2 mansikkatäytekakkua ja 6 voileipäkakkua :p Pystyyköhän sitä taaskaan koskeen sunnuntaina yhteenkään kakkuun, kun lauantaina kuitenkin tulee nuoleskeltua leivänkannikkailla kippojen pohjia täytteiden rippeistä :x Nyt tekis mieli tehdä mustikka-vaniljakreemi viinereitä kahvin seuraks, mutta taidan jättää väliin, kun on toi sokerihomma...nyyh, mä haluun jotain hyvää :headwall:

Täytyy tästä ruveta väsään synttärikorttia kaverille :D

J84 24+4
 
jooseppi - kuulemma piti lopettaa (säästösyistä tietenkin niin) joko pelkopoli tai synnytysvalmennus. Ei kuulemma sairaalan henkilökunta ollut muutenkaan innoissaan siitä synnytysvalmennuksen pitämisestä, ja onhan se pelkopoli tosi tärkee juttu.. vaikka kyllä tuntuu että EDES JOTAIN muuta kun se VIDEO vois olla ensisynnyttäjälle apuna :kieh: |O

bebes kiitos, eiköhän tää tästä..inhottaa vaan jos joutuu tohon kuumeeseen vetään siellä lämpimässäkin panadolia. tai yleensäkin inhottaa olla kuumeessa niin lämpimässä ilmastossa..kyllä se tästä! :snotty:

ja Roona mullakin teki vähän inhottavaa se sisätutkimus tänään, se sörkkäs sellasen puoli metriä pitkän puulastan muhun ja kyllä tuntui.

Muutoin lääkärineuvolassa kaikki ok! vauva oli raivotarjonnassa (piti varmaan kans vähän esittää lääkärille, yleensähän hän onkin jossain ihan muissa tarjonnoissa..), mun paino oli noussut ja paljon; +750 oli painon muutos! sen myötä vauvakin oli kasvanut ja ahkerasti - sf-mitta 24 ja tänään siis viikkoja 26. kaulaa oli 3 cm ja sykkeet 138-140.

bebes unohtui vielä kysyä, et lennätkö sä tosissaan yksin lasten kanssa? eikö sun mies tule mukaan? mahtaa olla vilinää..! =)
 
Jellona äkkiä esiin se resepti niistä mustikka-vaniljakreemi viinereistä :p tahtoo kans!!

Pitäis itelläki leipoa kun olis esikon synttärit tässä lähiaikoina. Miten sä muuten jellona jaksat kyhätä noin monta voileipäkakkua? vai onko ne helpompia ja nopeampia tehä kuin kuvittelee? Koskaan en ole vielä tehny kun tuntuu että ne on nii työläitä kasata. Ne olis kyllä tosi herkkuja :p

Roona alkoi hymyilyttää kun luin tosta sun ultra"dildosta". Ittellä nimittäin tuli siel äippäpolilla niin nolo olo.... Sehän on kuitenki aika kapea se vehe ja siiten ku vielä liukastetta siihen päälle nii sehä soljahti sisää nii ettei missää tuntunu... tuli ihan sellainen olo että värkit on venyny sen verta jo aiemmista kerroista että lääkäri saapi ihan kunnolla huljutella laitteitansa tuolla sisällä :LOL: :x .
Menipä ällöksi :D :ashamed:

No joo, mutta kaikki siis valtakunnassa hyvin =) . Jomottelee edelleen mutta yritän nyt asennoitua noihin kipuihin niin et ne on niitä sidekudosten venymisistä ja lantion levenemisestä johtuvia. Panadolia nassuun vaan! Huomenna vielä lääkärineuvola niin pääsee kerjäämään saikkua!
 
Joo, no eipä se ultraus-dildo kyllä enää kummoiselta tunnukaan sen kaiken muun sörkkimisen jälkeen - ihan totta! Mua aina naurattaa kun ne laittaa sen kortsun siihen... hihi - ja ikää oli? :LOL: :LOL: :ashamed:

Nyt täälläkin alkoi himottaa leipominen. Vklp mietin jo, että josko tekis tiikerikakkua... Kariutui sitten siihen, kun meillä ei ole kakkuvuokaa! Jäänyt vissiin kaverin nurkkiin! Eikä mun oikeastaan edes sitä kakkua tee mieli - vaan sitä taikinaa! Toinen tietty, nyt tekee mieli voileipäkakkua... NAM! TAi jotain täytettyä patonkia... ai että., Subwayn patonki merenherkku-täytteellä.... Aijaijaijaiiiiii..... :p

Pitäisköhän mun syödä jotain? :LOL: :headwall:
 
kerttuneiti joo lennän yksin lastenkanssa :eek:
Viime vuonna oli sama juttu mutta en tosiaankaan ollut silloin raskaana :D
Eiköhän toi ihan hyvin mene?! :whistle:
Saanko udella että minne lennätte?

Bebes & Salamatkustaja 27+2 :heart:
 
heips, neuvolakäynti takana! Sf-mitta oli 27cm, että kylhän tota pömppää alkaa jo olla :whistle: Vauveli oli jälleen kerran raivotarjonnassa, niinkun melkein aina :) Sykkeet 150 tienoilla. Painoa tullut 100g/vko ja hemppa 117. No niitä verenpaineita seurattava edelleen tarkkaan.. mut muuten kaikki ihan hyvin :)

Roona Mie kävin ostaan verenpainemittarin. Mutta joistain neuvoloista saa lainaksikin. Tääl ei ollu extra-mittaria joten olis tarvinnu käydä useemman kerran viikossa mittaamassa paikan päällä.. joka reissu 30kilsaa, joten halvemmaks kävi ostaa itelle mittari..

Minuuki nauratti toi ultraus-dildo :D Millaista "kortonkia" lääkärit yleensä käyttävät siinä? Ajattelin vaan kun täällä päin laitetaan joku lateksihanska siihen.. Sit erityisesti huvittaa se, et ne pistää melkein aina sen hanskan "etusormen" siihen dildon päähän :D On ihmisellä huvit joo :p Miul ei noi tutkimukset muuten tunnu pahalta, mut se kohdunsuun tonkiminen, voi luoja.. Tuntuu et se lääkäri on kyynerpäitä myöten tuol sisuksissa, vähän niinku keinosiementäjä :LOL: Se tekee kipeetä..

Huomenna muuten poksuu, onkohan nyt 26+6..
 
Pakko viel hehkuttaa: kelassa on tehty päätöksiä! wohou, nyt vaan odottelen et lappuset tulee kotiinkin asti ja pääsen pian hakeen ä-pakkauksen!!!

Neuvolan kotikäynnit 16.6 tulee lastenneuvolan puolelta vauvan neuvolantäti kotikäynnille!!! Jännittää :) Vaikutti kyllä tosi herttaiselta ja ihanalta ihmiseltä. Sen kans käydään läpi jotain vauvajuttuja ja tutustutaan toisiimme, niin on mukavampi sit käydä tutun neuvolatädin luona. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Roona Mie kävin ostaan verenpainemittarin. Mutta joistain neuvoloista saa lainaksikin. Tääl ei ollu extra-mittaria joten olis tarvinnu käydä useemman kerran viikossa mittaamassa paikan päällä.. joka reissu 30kilsaa, joten halvemmaks kävi ostaa itelle mittari..

Minuuki nauratti toi ultraus-dildo :D Millaista "kortonkia" lääkärit yleensä käyttävät siinä? Ajattelin vaan kun täällä päin laitetaan joku lateksihanska siihen.. Sit erityisesti huvittaa se, et ne pistää melkein aina sen hanskan "etusormen" siihen dildon päähän :D On ihmisellä huvit joo :p Miul ei noi tutkimukset muuten tunnu pahalta, mut se kohdunsuun tonkiminen, voi luoja.. Tuntuu et se lääkäri on kyynerpäitä myöten tuol sisuksissa, vähän niinku keinosiementäjä :LOL: Se tekee kipeetä..
.
Joo, no mä en kyl vaan jaksa alkaa mitään verenpainemittaria osteleen, ei oikein oo rahaa. Jos ei neuvolassa ole lainata, niin se on niiden ongelma kun ravaan siellä kokoajan mittauttamassa :D Enkä kyl tajua, kun neuvolassa ne ei oo siitä sanonut, että pitäs tarkkailla enemmän. Nyt vasta tuol äitiyspolilla kun se lääkäri tutki mun neuvolakorttia...?! Mä taas oon ihan innoissaan noista verenpaineista... olisivat meinaan mitanneet silloin kun poltin tupakkia!!! Silloin ne paineet vasta kovat olikin!!

Ja siis ihan tavallista kortsua ne vissiin siinä käyttää, merkkiä en tajunnu kattoo, ekalla kerralla oli sulttaania kun kävin - se on jäänyt jotenkin mieleen kun nauroin silloin siellä ihan ääneen koko asialle :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Ja siis ihan tavallista kortsua ne vissiin siinä käyttää, merkkiä en tajunnu kattoo, ekalla kerralla oli sulttaania kun kävin - se on jäänyt jotenkin mieleen kun nauroin silloin siellä ihan ääneen koko asialle :LOL:
Oikeesti? Ja tääl ne laittaa hanskan :LOL: Siis niitä samoja suojakäsineitä, mitä ne itekin käyttää käsissään, niin sellainen pistetään myös siihen uä-dildoon :LOL: Oisko muita, kellä olis ollu suojakäsine sisuksissa vai oonko ainoa laatuani???? :LOL:

 

Yhteistyössä