**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

olkkis74 onnittelut sulle vapaasta!! =) Onhan se varmasti kiva.

Mulle nämä paineet on alhaiset, mut olen kyl lukenu et tääl on joillai viel alhasempiakin paineita näkyny, mut suunnilleen mun paineet on 95/56 tai jotai tohon suuntaan. Mul tuo jo tuntuu huimauksena ku normaalisti kuiten korkeemmat paineet.

Pyöräilystä mä poljen kotosalla kuntopyörääkin, se ei aiheuta mulle ainakaa suppareit vaiks niit tuntuu kävelles ja muutenkin, pyöräily ei saa aikaan sitä mieletöntä alavattakipua. Sit miehen kans pyöräillään jonni verran viikos aina niinkin et tytsy mul kyydis ja poika isällään.

 
Moikka,

Viikonloppu vietetty ja juhlissakin tuli käytyä. Ihaninta koko vlopussa oli se, että sai olla mökillä. Appiukko rakentaa uutta mökkiä ja miehen kanssa tekivät tänä vloppuna uuden vessan seinän alut. ensi vloppuna taas mökille, mutta sunnuntaina täytyy palata takas Turkuun. Kesälomaan on enää kolme viikkoa ja sitten todellakin h-hetki on todella lähellä.

Pitäis varmaan tutustua noihin pk-seudulla oleviin synnytyspaikkoihinkin. Onk teillä kokkemuksia mikä vois olla hyvä paikka. Mulle ehdotettiin tota äitiyspolia.

Vaikkakin on ollut kuuma ei mikään hirveen huono olo ole ollut, paitsi autossa ku ei ole ilmastointia. Nilkat turvonnut jonkin verran, mut ei muuta.

Tää parin päivän saikku on kyl auttanut ihan kamalast, mutta katsotaan nyt huomenna miltä tuntuu ku palaa takas duuniin.

Möykky potkii ihan valtavasti, joka on tietyti oikein hyvä asia. Potkut on nin hauskoja. Mun veli eilen kokeili mun mahaa ja säikähti oikein ku tuli niin kova potku käsille :LOL:

no jo nyt täytyy imuroida. kirjoittelen varmaan viel myöhemmin


Jooseppi & Möykky 25+ 5 :heart:
 
Huh että olikin kuuma viikonloppu. Oltiin mökillä ja oli niin ihanaa vaan loikoilla ja saunoa. Vähän liian kuuma kyllä tuli nopeasti ja masu tuntui olevan tulessa. Minuakin niin huvitti se juttu siitä vauvan ruskettumisesta ja siitä mainitsinkin aikaisemmin :) Uimaan en uskaltanut, tuskin koko kesänä, on sen verran kylmää ja pelkään tulehduksia yms.

Turvotusta on niin paljon, ollut muutamia viikkoja. Nilkoissa ja viikonloppuna ekaa kertaa tuntu sormissa, johtui varmaan siitä auringon ottamisesta. Turvotusta on lähinnä nilkoissa, tupoavat niin rumiksi puhelinpylväiksi :( Runsaan veden juonnin lisäksi olen pitänyt silloin tällöin tukisukkia. Ne kyllä auttaa ja jalat tuntuu kevyemmiltä, mutta tällaisilla keleillä sukat on aika kuumat. On niitä kai sellasia "läpinäkyviä" nylon-sukkiakain, mutta silti. Varsinkin huomaa jos kokopäivän on ollut liikenteessä niin kyllä turvottaa niin ettei nilkkaluita näy. Ja näillä lämpötiloilla ei paljoa tarvitse tehdäkkään kun jo paisuvat.

Mua on alkanut ärsyttää vähän anoppini. Oltiin siis viikonloppuna mökillä ja anoppi sekä hänen äitinsäkkin olivat siellä. Ärsyttää kun he suunnittelevat ja päättävät mitä ja millaisia vauvan tarvikkeita meille tulee. Mä en todellakaan halua ruveta kinaamaan, mutta esimerkiksi kun hoitopöydästä oli puhe ja sanoin että ei me tarvita sitä, pesukoneesta saa ihan yhtä toimivan ja on lisäksi vesipisteen vieressä, niin eikun vastaan vaan väitetään että kyllä te sen taviitte ja otatte !! En mä halua ruveta sitten kinaamaan vastaan että en halua kun kerta olen jo kerran sanonut että ei kiitos. Puuh! Tuli oikein pahamieli että minun lapsihan se on eikä teidän. Ja kokoajan pitää olla neuvomassa että mitä pitää tehdä nyt ja sitten kun vauva tulee.. "pois auringosta, juo sitä, syö tätä..". Kyllä mä tiedän että ovat innoissaan vauvasta ja haluavat vain auttaa mutta liika on likaa. Huh, varmaan näillä hormooneillakkin vaikutusta siihen että otan nää niin itseeni. Mitähän se on sitten kun vauva syntyy.

Ja eihän siihen syksyyn enään ole pitkäaika!! Hurjaa, ihanaa, jännää !!

Raudan puutteesta kyseltiin ja raudan tehoamisajasta. Mulla oli rv 16 hemoglobiini 119, silloin neuvottiin alkamaan syömään rautaa. Aloitin kuitenkin vasta viikolla 19. Neuvolassa viikolla 20 hemppa oli 105, jatkoin raudan syömistä (Obsidan) ja viikolla 22 se oli 107. Huomenna Neuvola lääkäri, saa sitten nähdä onko jatkanut nousuaan.

Suppareista, mä en tiedä onko mulla ollut. Maha on kokoajan kivikova. Välillä (sein, lähes jatkuvasti) on erilaista kipua siellä täällä vatsan seudulla..?? Ja jos istun pitkään esim junassa tuntuu että kylkiluut katkeaa! ÄÄh.

Kaikille ihania aurinkoisia kesäpäiviä. Toivottavasti olo ei käy liian tukalaksi.

t Miimu ja Masu 24+2

 
B) Kivaa aurinkopäivää muillekin!
Tuleeko jollekin teistä aamulehti? Siellä on mun miehestä juttu ;)
Mä jännittelen kovasti jo matkaa... Perjantaina olis lähtö. Mitenkähän kestetään lapsista erossa?
Idella rv 24+6
 
Vakoilemassa B) :wave: Ja mukavaa kesää ja masunkasvattelua toivottelemassa :hug: :heart:

Ihania pallomahoja jo teillä kaikilla ketka kuvia ootte laittanut...ja herttilee joko ensimmäinen syyskuinen on syntynyt?!!? Onnea Sohvi :flower: :heart:

Jennyli&nappula 16+6
 
Moikka!
Täällä pikkasen meni pilveen ja poitsu unilla, niin kerkee kirjottaan.
Käyn kanssa lukemassa, mutta jotenkin tää kirjautuminen tänne on pirun vaikeata..Ja kirjottaminen..
Viikonloppu meni töiden merkeissä ja mies sai aidan hakattua takapihalle, kyllä nyt koirienkin kelpaa, kun eivät pääsee karkaamaan B)

te joille tulossa toinen tai kolmas :attn: :attn: oletteko päätyneet tupliin? Meillä ikäeroksi tulee 1v 8kk ja tuplia ollaan mietitty.. mutta eihän ne mahdu ovesta sisään, että missäs niitä sitten säilyttelis? hmm..Seisomalautaakin oon miettinyt, en kyllä tiedä... :/

Viikon päästä onkin lääkäri sitten uudessa neuvolassa..Mulla vähän mietinnässä pyydänkö pelkopolille lähetteen, kun pojan synnytys meni niin hyvin(ei tikkejä, eikä repeymiä), jotenkin mua pelottaa että nyt repee ja vaikka mitä muuta..katsotaan mitä lääkäri sanoo.

Tyttönen ja viuhti 24+6




 
Kuuma kuuma kuuma..... huoh. Ihan poikki koko ajan, vaikka en edes mitään tee :|

Meinasin sitten tänään pyörtyä kauppaan. Seisottiin miehen kanssa kassalla ja rupesi korvat poksumaan, seuraavaksi nousi pala kurkkuun ja alkoi huimamaan. Menin sitten istumaan ja meinasin pökertyä sillä pienellä kävelymatkalla penkeille. Silmissä vaan musteni ja keskellä oli vaan pieni aukko mistä näin suunnistaa oikeaan paikkaan. Kyllä säikäytti. Oli tuskanen kävelymatka kotiin, kun oli huono olo. Taisi olla nestehukka, vaikka olin kyllä juonut ennen lähtöä. Jospa tuo oli vaan yhden kerran juttu, eikä tulis tavaksi.

Nyt kun sain valitettua taidan siirtyä takaisin sohvalle vesilasin viereen :)

uneksija85 ja papu 24+0 :heart:
 
J84
tyttönen meitin kakkosen ja kolmosen väliin tulee ikäeroa n.1v9kk ja joku aika sitten olin vielä hankkimassa Carenan tuplia, mutta lopulta päädyin uusiin yhdistelmiin ja seisomalautaan. Tuplille olisi loppujen lopuksi niin vähän käyttöä, sillä vanhempi pojista tulee kulkemaan myöhemmin kävellen, pyörällä ym. muulla tapaa kuin, että hän jaksaisi istua enään vaunuissa. Meno ja teko halut ovat jo nyt niin kovat, että hyvällä onnella poika jaksaa istua lenkin ajan vaunuissa.

Jennyli, waude, sähän oot jo pitkällä :heart: saat meitä kiinni hurjaa vauhtia. Iloista kesää myös sinulle ja masuasukille :)
 
Nonniin, kesäkuu jo. :) Ei ole kauan syyskuuhun siis! Harvoin sitä odottaa, että syksy tulee. :D

Valmistuttua tuli lauantaina, ei tosin juhlittua. Eilen huono-olo silti. :O Päätä särki ja oksetti. Hienoa. Tänään on mennyt pyörryttelemisen kanssa. Jatkuvasti pyörryttää.

Hain äitiyspakkauksen! Oli ihana ja se talvihattu oli iloinen yllätys. Enemmän muotoa ja pienempi kooltaan kuin aiemmissa saamissani pakkauksissa. Muutenkin ihania vaatteita.

Tyttönen: Meillä oli ikäeroa 1v9kk ja kun liikuttiin todella paljon linja-autolla ja muutenkin jalan, niin ilman tuplia en olisi pärjännyt. Tilasin silloin saksasta tuplat ja olivat kyllä niin korvaamattomat. Sisällä säilytettiin, kun sattumalta tilasin markkinoiden kapeimmat tuplat, niin mahtui. Ja meillä oli silloin tilaakin sisällä.
Niiden tuplien tarpeellisuus riippuu ihan siitä tosiaan, että miten paljon liikkuu ja millä enimmäkseen.

Vaunuja ja kaukaloa ollaan tilaamassa taas saksasta ja laitetaan tilaus menemään tässä tämän kuun aikana varmaankin.

Vointi on muuten ollut ihan hyvä.

Jennylille onnea ja hyvää vointia!! :heart:

Niin ja tänään rv 26+0 ja päiviä laskettuun aikaan 98, eli alle 100 jo!!
 
ajattelin kans ilmoittautua tänne uudelle listalle! :)
että kesäkuu alkoi...... huh, et tää aika rientää!
hellettä on piisannu, mut nautittu on siitä kyl koko viikonloppu, ja vielä tänäänkin.
hyvin oon ky helteen kestäny vaikka tuo patteri tuos etupuolella onkin!
kunhan oon muistanu juoda! =)
vointeja kaikille! =)

fiksu ja brutus 23+4
 
pitäähän sitä nyt pitkän tauon jälkeen taas yrittää raapustaa tänne jotain. lukenut olen kyllä ahkerasti teidän kirjotuksii, mutta tää kuumuus saa tekemään kuolemaa. Ikinä en ole kovista helteistä nauttinut, kun tulee ahdistava olo. Saati sitten nyt kun on tuo masukki tuottamassa lisä lämpöä.
Turvotuksesta olette puhuneet et joitain se vaivaa. Itse olen pahemmalta turvotukselta välttynyt välillä saattaa vähän turvottaa sormia, mutta ei vielä pahasti.
Kauhulla odotan keskiviikkoa, kun on taas lääkäri käynti ja samalla ultra. Paineet kuitenkin ollu koholla jo pari viimosta kertaa. Saa nyt sit nähä et onko pahastikin koholla vielä vaiko olisivat tasaantuneet. Täytyy toivoa ettei löydy mitään sanottavaa tai mitään hälyyttävää, koska viikonlopuksi pitäisi lähteä sukuloimaan. Pitäisi lähteä viettämään tädin ja hänen miehensä 25-vuotis hääpäivää ja olen lupautunut olemaan heille ja heidän kavereilleen kuski (jostain kumman syystä se osa lankeaa minulle...) :LOL: :LOL:
Palaan viimeistään keskiviikkona kertomaan lääkärin kuulumiset.
Oikein hyvää kesäkuun alkua ja ne jotka pystyy nauttimaan helteistä niin nauttikaa minunkin puolesta...
 
Hui kun paljon tekstiä!!
Joku puhui pyöräilemisestä... Mä en usko, että pystyisin kamalasti pyöräilemään tän selän takia.., Eikä mulla edes pyörää ole. Vanha varastettiin viime keväänä, ja uuden hankintaan ei ole ollut nyt varaa... Olis kyllä ihana jos olis fillari ja sillä pystyis vielä polkemaankin, täällä on ihania reittejä joka paikkaan.. Mutta ei niin ei niin EI.... Ja ens kesä taitaa mennä vaunujen kanssa :D

Uneksija85 meinasit pökrää kaupassa? Mulla taas tuli Prisman kassajonossa ihan kamalan paha olo... Varmaan helteestä ja nestehukasta kanssa johtui... Ihan teki mieli mennä istumaan, ja tuntui, että laatta lentää. Tuli myös pari supparia jotka ei yhtään ainakaan helpottaneet oloa! Yksin vielä kilsan pituisessa kassajonossa olin... Onneksi sain kuitenkin meditoitua sen olotilan sivuun ja jonotin kiltisti, koska oli ihania Ratian raidallisia potkareita ostoskorissa joista en halunnut luopua! :LOL:

Tänään kyllä taas mennyt ihan turhan paljon aikaa tuolla kaupoilla ja liikenteessä. Vaikka niin kirosin, että maanantai pitää pyhittää levolle. Noh... huominen sitten. :eek:

Niin, ja huom! Uuden pinon kunniaksi tarkastelkaas noita tietoja tuolla listalla. Sissi mulle jo yv:nä laittoikin virheellisestä LA:sta. Toivottavasti kovin monella ei enää olis tiedot päin honkia siellä :LOL:

RooNa
 
Ihana päivä ollut... Oikein hieno päivä pyöriä kaupoilla ja muutenkin ulkona. Vapaan kunniaksi tänään tuli sitten ilmoitus että äitiyspakkaus olisi noudettavissa postista. Se menee kyllä huomiseen kun tänään ei oltu autolla liikenteessä enkä sitä kyllä olis pyörällä saanut tuotua kun oli kolme muutakin kauppakassia.

Olkkis ja Ötzki 26+1
 
Hui kamala... Nyt alko jänskään... Kun tosiaan ollaan nyt päätetty häille ajankohta, ens heinäkuu. Ja vähän mietitty jos roudattais perseemme Rovaniemelle asti. Ainoo mikä mietityttää, on mun ystäväpiiri: ja 99% siitä asuu pk-seudulla. Kalliiks tulis heille. Laitoin just ennakkokyselyä kuka mahd. pääsis järjestään ittensä sinne. Sais vähän tietää, että mitä tässä ny tekee. Onpahan nyt kesäks tekemistä kun saa suunnitella häitä... Eikä vaan ajatukset pyöri oman navan sisällön ympärillä :LOL:
 
Juu kuuma on! B)

Me miehen kanssa jaksettiin 3 tuntia rantsussa köllötellä, kunnes oli kotiopäin lähdettävä kun rupes ahdistamaan kuumuus :p Ihme kyllä, mulla ei merkkiäkään turvotuksesta, kaip se on sitten tapauskohtaista sekin.. ;)

Meillä oli kahden ensimmäisen lapsen ikäero 1v ja 4kk, joten hankimme rattaisiin sisaristuimen. Se osoittautui käteväksi ja mahtui tavallisista ovien rakosista sisään,yms..

Raudan vaikutus mulla huomattiin niin, että 18+1 oli hemo 117 ja kk sen jälkeen(kun olin aloittanut raudansyönnin) 22+3 tuloksena oli 134, että aikas nopeasti alkoi pelittämään..

Huomiseksi luvattu jo vähän viileämpää, onneksi, en jaksaisi montaa päivää näitä helteitä B)

äippä35v ja Nuppu23+0
 
Tervehdys!

Se olis sitten kesäkuu :D Kyllä tätä on odotettu. Tytöillä alkoi kesäloma, eikä mun tarvi enää olla kotona kello 13.00! Voi lähteä vähän kauemmaksi, kun on kaikki mukana heti aamusta.

Niin ja kiitos Roonalle uudesra pinosta :flower:

Tyttönen, vai kuka kyseli tuplista? Meille on tulossa kanssa 1v 8kk ikäeroksi näille nuoremmille ja tuplat multa jo löytyy kotoa. Ostin kuopuksen aikana, vaikka silloin ikäeroa oli 2,5v. Vieläkin ne on käytössä, vaikka tyttö täyttää heinäkuussa 4v :saint: Se on niin peruslaiska tapaus, ettei harrasta mitään liikuntamuotoa vapaaehtoisesti :whistle: Ja mä taas rakastan pitkiä kävelylenkkejä. Toki mennään välillä pyörällä ja kävellenkin, mutta aina neiti vetää maihin! Sillä seisomalaudalla on huono mennä talvella. Ainakin meidän Emmaljunga- merkkisessä on niin pienet pyörät...

Turvotuksesta: Mulla kanssa turpoaa oikea käsi ja -jalka. Eilen varsinkin oli aivan kivikova pökkylä jalkapöydästä sääreen asti, ja voi että kun otti kipeetä. Olin kyllä töissä pitkästä aikaa viikonloppuna ja sen jälkeen appivanhempien mökille, jonne ei tuuli sopinut yhtään. Tytöt kävi kauantana kesäloman kunniaksi uimassa meressä :D Mä en edes uskaltanut kastaa jalkoja :LOL:

Ja kaiken kunniaksi miehen reidestä löytyi punkki :eek: Se nyppäs sen saunassa pois, lähti kokonaisena. Ja nyt on reidessä kunnon verijälki keskellä ja valkoinen rengas siinä ympärillä |O Toivottavasti ei saa mitään tulehdusta siitä!

Neuvolassa kävin minäkin torstaina. Nyt oli sf-mitta 20,5cm, eli keskikäyrän alapuolella :D Viimeksi meni yläkäyrällä ja peloteltiin suurella vauvalla. Mulla kun on sitä vuotoa aiana reilusi synnytyksessä, niin suuresta vauvasta kuulemma vuotokin vaan kasvais! Hb oli jopa 107, muuten kaikki hyvin. Jännä kun tällä vauvalla ei kertaakaan oo sykkeet ollu alle 150:nen. Merkkaiskohan se jotain? :saint: :LOL: No joo, tyttö se kumminkin on, vaikka kaikki yrittää mun vaistoa horjuttaa.

MN + vaavi 24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja heisku:
Hyvää kesää kaikille!minäkin tulin vihdoin ja viimein kertomaan kuulumisia.neuvola oli viime viikolla,viikkoja 25:paino pudonnut,kaikkiaan tullut 1kg(olen raskausdiabetesdieetillä),sokerit ok,rr 126/77,hb 106,kohdun korkeus 26,syke ja liikkeet plussaa.eli kaikki ok siellä.
mulla on tullut uusi vaiva mitä ei aikaisemmissa raskauksissa ole ollut;kauhea nilkkojen turvotus.onko muilla jo ilmennyt turvotusta?.ne on nyt ollut turvoksissa kaksi päivää,en tiedä johtuisiko tästä kuumuudesta.olen kotona mitannut verenpaineita ja ne on tosi alhaiset,eilen illalla 90/55.pitää varmaan soittaa neuvolaan että mistä tälläinen johtuu.toivottavasti ei ole myrkytysoireita..muuten raskaus sujuu ihan hyvin,vauva potkii kovasti,välillä tissit ooikein heiluu,kun potkii ylöspäin =) !Nauttikaa viimeisestä lämmästä päivästä,torstaiksi luvattiin meille päin 6 astetta :( !
Ei kait noi paineet oo myrkytysoireita, eikös myrkytysoire ole se jos paineet olisi korkeella.
Mulla oli joku aika sit paineet 98/65 ja neukkutäti sano et on hyvät paineet, mielummin siis paineet alhaalla kun korkeella. Alhaset paineet kyll voi tuntuu päässä ikävälle et huippaa usein, mulla oli alku raskaus yhtä huimaamista paineitten takia mutta nyt oon jo tottunu niihin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen:
Moikka!
Täällä pikkasen meni pilveen ja poitsu unilla, niin kerkee kirjottaan.
Käyn kanssa lukemassa, mutta jotenkin tää kirjautuminen tänne on pirun vaikeata..Ja kirjottaminen..
Viikonloppu meni töiden merkeissä ja mies sai aidan hakattua takapihalle, kyllä nyt koirienkin kelpaa, kun eivät pääsee karkaamaan B)

te joille tulossa toinen tai kolmas :attn: :attn: oletteko päätyneet tupliin? Meillä ikäeroksi tulee 1v 8kk ja tuplia ollaan mietitty.. mutta eihän ne mahdu ovesta sisään, että missäs niitä sitten säilyttelis? hmm..Seisomalautaakin oon miettinyt, en kyllä tiedä... :/

Viikon päästä onkin lääkäri sitten uudessa neuvolassa..Mulla vähän mietinnässä pyydänkö pelkopolille lähetteen, kun pojan synnytys meni niin hyvin(ei tikkejä, eikä repeymiä), jotenkin mua pelottaa että nyt repee ja vaikka mitä muuta..katsotaan mitä lääkäri sanoo.

Tyttönen ja viuhti 24+6

meillä tulee lapsille hieman vajaa 3v ikäeroa, ei osteta tuplia kun ei oo neiti enää puoleen vuoteen viihtyny rattaissa, ostettiin siis seisomalauta sitten
kun aateltiin et siinä on sit neitille vähän extreemiä kun saa seisoa siinä, on niin hurja pää :D

voi luoja mikä vatkaaminen alko mahassa, kohta tulee läpi!!!! :D

zeny 25+3
 
Kävin laittamassa kerhon puolelle masukuvan :) tulikin räpsästyä niin hyvästä kuvakulmasta että muutamaan kertaan piti oikein katsoa: onko se todella noin suuri???

Pakoilen hellettä tietsikalla nysväten :p Koko päivän olin asioilla ja hiukan ehkä turvottaa :D pitäskös mitata nilkan ympärys ja kirjata tulos? Vois sit nauraa SYKSYMMÄLLÄ asialle B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
Kävin laittamassa kerhon puolelle masukuvan :) tulikin räpsästyä niin hyvästä kuvakulmasta että muutamaan kertaan piti oikein katsoa: onko se todella noin suuri???

Pakoilen hellettä tietsikalla nysväten :p Koko päivän olin asioilla ja hiukan ehkä turvottaa :D pitäskös mitata nilkan ympärys ja kirjata tulos? Vois sit nauraa SYKSYMMÄLLÄ asialle B)
Masukuva julkaistu. Hyvä pötsi jo. Pitäs iteki kuvaa taas vaihteeks...

Hyvä idea!!! Hitto ko löytyis jostain mittanauha ni sais nää nilkat mitattua... Mulla normaalisti 35-36 kengänkoko... Ja rakkaat tennarini ovat tällä hetkellä ihan liian ahtaat, vaikka ovat peräti kokoa 37, kun en löytänyt aikanaan pienempiä. Ostin HalpaHallista tosi halvat ja isot kesäläpsytin-sandaalit.. Muita kenkiä ei sitten varmaan tulekaan ostettua tälle kesälle, jos pitää kaikki ostaa liian isoina! Toisaalta, mulla on muutama pari kenkiä joita en oo voinu pitää kun ovat liian isoja... hmm.... kaappiin siis :D :LOL:

Ihan älyttömiä juttuja tulee vastaan kun raskaus etenee!

Herkistelyä: Eilen muuten alkoi itkettää ihan kamalasti kun katottiin jtn ohjelmaa mikä käsitteli ihmisen alkua, raskautta ym. kehitystä. Tänään olin Prisman kahvilassa istumassa ja viereisessä pöydässä istui pariskunta, jolla ihan pieni vauva. Taas meinas parku tulla, kun on niin ikävä omaa pienokaista. Soitin miehelle töihinkin kun tuli häntäkin niin ikävä. Voi näitä hormoneja. Nyt on taas tosi kummallinen olo... Ihme itkupilli musta tulossa :LOL: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Herkistelyä: Eilen muuten alkoi itkettää ihan kamalasti kun katottiin jtn ohjelmaa mikä käsitteli ihmisen alkua, raskautta ym. kehitystä. Tänään olin Prisman kahvilassa istumassa ja viereisessä pöydässä istui pariskunta, jolla ihan pieni vauva. Taas meinas parku tulla, kun on niin ikävä omaa pienokaista. Soitin miehelle töihinkin kun tuli häntäkin niin ikävä. Voi näitä hormoneja. Nyt on taas tosi kummallinen olo... Ihme itkupilli musta tulossa :LOL: :'(
Roona82: Ei tuo nyt vielä mitään. Mä purskahdin tänään itkuun kun testasivat noita yleisiä hälyttimiä ja yleistä hälytysmerkkiä. Kai se hälytysääni toi mulle mieleen ambulanssin hälytysäänen kun miestä vietiin aortan repeämän takia sairaalaan vajaa puolitoista vuotta sitten.

Enpä jaksaisi odottaa huomiseen tuon äitiyspakkauksen hakemisen kanssa mutta kai se on pakko. En kyllä sitä huomenna ehdi edes hiplailemaankaan kun anoppini tulee oikeastaan ensimmäistä kertaa 3.5v aikana kunnolla kyläilemään. Hieman hermostuttaa jo kun ei oo silleen oltu kovinkaan lämpimissä väleissä mutta huomisen tavoitteena olis yritys kohentaa välejä ja rakentaa niitä niin että Ötzkillä olis sitten toinenkin mummi.

Olkkis ja Ötzki

 
Tänään oli neuvola ja sain Kela-lappuset täyteltäväksi ja synnyttäjän esitietolomakekin pitäisi väsäillä seuraavaan neuvolakertaan mennessä. Ei siinä muuta vaikeaa ole kuin ne nimet hätäkasteen varalta :eek: Me ei olla vielä ehditty pahemmin nimiä miettimään, mutta josko sitä loman alkaessa ehtisi :whistle: Mulla on vielä 2 päivää töitä ja sitten 1,5vk lomaa :D Muita neuvolakuulumisia, kun nyt tasan 23+0 (suluissa edeliset 16+1):

Pissa puhdas (kuten aiemminkin)
paino +460g/vk (yhteensä +5,3kg ekasta neuvolasta)
paineet 114/66 (samaa luokkaa)
Hb 135 (129, raskausajan monivitamiineja olen napsinut epäsäännöllisesti ja näyttää riittävän)
sf-mitta 20
syke +155
liikkeet ++

Kaikki hyvin siis. Seuraavaksi mulla on heinäkuun alussa äitiyspolikäynti, jolloin tehdään myös lääkärintarkastus. Kontrolliultra on mulla sen vuoksi, että istukka sijaitsi ihan kohdunsuulla ja sen paikka tarkistetaan. Toivottavasti on noussut.

Meillä lasten ikäeroksi tulee 1v7kk, mutta ajattelin pärjäillä seisomalaudalla ja noilla meidän yhdistelmillä. Talvella saa esikkoa vedettyä pulkassa (jos on siis lunta) ja nytkin jo mukavia matkoja kävelee itsekseen (esim. lähipuistoon ja -kauppaan). Uskoisin, että pärjäillään kivasti. Koko perheen liikkuessa meillä on kuitenkin myös matkarattaat, joissa esikko voi sitten istuskella. Käytäntöhän sen sitten näyttää, onko tuplille tarvetta, mutta etukäteen en aio hankkia.

Täällä ei ole enää tänään ollut kovin lämmintä :/ Tai siis tuuli on hirmuinen :/ Mulle kyllä helteet kelpaisi, kun lomakin alkaa, mutta ehkä sitä saa sitten kotona enemmän aikaiseksi, kun ei tule hilluttua pihalla :whistle: Tarkoitus olisi ehtiä kiertelemään kyllä kaupoissakin ja siihenhän sadesäät passaa myös :D

Kristelle ja Hile 23+0 *POKS*
 
Oho, tehän ootte innostuneet kirjotteleen näin uuden pinon kunniaks! Ihana oikein syventyä lukeen teidän juttuja kun on aikaa =)

Idella mulle tulee aamulehti :wave: mikäs juttu se mahtoi olla..? Bruce Springsteenin huomisesta keikasta täällä mansessa oli ainakin juttua :LOL:

Huomenna POKSahtaa numerot 25 tauluun! Taisin meidän TAYSsilaisten jossain miitissä mainitakin että mulla on mielessä että kun 30 on täynnä, ollaan jo hyvinkin pitkällä..tosin sen jälkeen saattaa olla vielä jopa 12 viikkoa lisää odotettavaa :LOL: :LOL:

Tänään oli aamulla taas hieman hankala lähteä käveleen, tuntu että vasenta jalkaa saa taas raahata perässä :kieh: vauva taitaa painaa johonkin hermoon..ja kaippa sitä tarvii alkaa vahvistaan taas ihan vähän lihaksia, kun en mitään sellasta oo nyt tehnyt vaikka ajatuksissa jumppaaminen ja lihasten vahvistaminen on joka päivä :ashamed: josko se tästä. Tosin vauva viihtyy melko alhaalla muutenkin..

Tää jano on aivan mieletön kokoajan :eek: mä juon aina vettä janooni, se on se paras, ja nyt raskausaikana janontunne vaan seuraa ja vahvistuu päivä päivältä :eek: siis että nauramatta vedän kerralla heti aamullakin herättyäni 0,5 l vettä tollasesta suuresta lasista!! ihan mieletöntä. vesipullo messissä joka paikkaan :p

nyt lukeen koti&keittiö -lehtee.. on pienempi sisustus- ja laittamisvimma päällä :p

Kerttu+HikkaPuru 24+6 :heart:
 
Hitsi, että mä inhoon näiden kelan papereiden täyttämistä. :ashamed: Hakeeko joku muukin viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan äitiys- ja vanhempainrahaa? Minkälainen palkkatodistus pitää töistä pyytää? Äh, täytyy huomenna kysellä töissä palkanlaskijalta ja/tai käydä kelassa kyselemässä tarkempia tietoja.

Muffa 25+5
 

Yhteistyössä