**SyYskUun SyDänTenMurSkaaJaT** KESÄKUU

Mii26: Mä söin tota somacia leikkauksen jälkeen, koska on vatsansuojalääke ja mulle se oli tosi huono vaihtoehto! Se voi aiheuttaa todella kovaa mahakipua, mulla siis puhkesi siitä vauvojen koliikki ja se oli jotain aivan kamalaa! mietin silloin et miten pieni ihmistaimi kestää sellaista kipua kun ei aikuinenkaan :attn:

Nukkumisesta: Mäkin nukun puoliksi mahallani, eli jalka koukussa ja tyyny tai peitto tukemassa mahan sivussa etten mene täysin mahalleen. Se kyl tuskin edes onnistuisi tämän mahan kanssa.. Just mittasin mahan ympäryksen ja oli 115cm :whistle:

( . ) : Neuvolakuulumisia tältä päivältä eli 30+0:
Paino: +583g (yht. 9,2kg :ashamed: )
Turvotus: + (edelliskerral +/-)
RR: 141/82 (edel. 146/85)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Sf: 37.5cm :attn: (2viikkoa sitten 34cm)
Tarjonta: RT, nyt todella alhaalla! (edelliskerral viisto)
Syke: 150 (140)
Liikkeet: ++ (++)

Toi sf mitan suuruus alkoi nyt sit hiukka arveluttamaan niin neuvola tätiä kuin muakin joten laittavat lähetettä äippäpolille koon tarkastukseen. On maha niin vauvaa täynnä et HUH HUH!!

Ja tämä kuumuus, en ikinä uskois et vihaisin tätä mut tällä hetkellä todellakin :'(
En enään kestä tätä!!!!

TiiuHti ja "Niilo" 30+0
 
Mii26 ranixal autto kyllä hyvin nopeaan! Oisko puol tuntia lääkkeen ottamisesta, niin autto. Voi olla että autto nopeempaakin, en muista kovin tarkkaan kun siitä on aikaa kun oon sitä viimeks ottanut. Mutta siis tehoa sillä lääkkeellä kyllä mulle oli :)

Teddybear82 kiva kun tulit moikkaamaan! :) Laitoin sulle yksäriä! :)

Odottava ja onnellinen Onnittelut! Häät on aina niin ihania! :heart:
 
tiiuhti ja hensku kiitti :flower: aion hakea sen ranixalin tänään apteekista :) jääköön somac toistaseks hyllyyn :D pahimmat tuskat tulee kun herään ja sillon lentää laattakin ihan antaumuksella! Eli täytyy vissiin ottaa lääke vaik tuntia ennen heräämistä, koska kivut tulee ja laatta lentää noin 5 min heräämisen jälk, eli sillon on kyl myöhästä rypistää! Voi, toivottavasti auttas :saint: ja toivottavasti myös ne toksemia-oireet pysyis poissa :saint:

muoks: olo on yöllä herätessä ihan jees, eli onnistuu hyvin lääkkeen otto ennen varsinaista heräämistä :) juoksenhan mie läpi yön pissallakin oksentamatta.

o&o onnea onnea!!! :flower: :heart: toivottelee yks häähöperö :D Hyvä aika mennä naimisiin, niin vältytte siltä isyyden tunnustamis ja nimirumbaltakin :) onnea vielä :flower:
 
Kyllä tämä olo alkaa päivä päivältä tuntumaan tuskallisemmalta. Töitä olis enää tämä viikko ja hammasta purren ajattelin tästä selviytyä. On kuitenkin 10 viikkoa ennen laskettua aikaa lomaa ja jos vanhat merkit paikkansa pitää vaavi syntyy vasta viikon La:n jälkeen.
Ihanaa olla kohta taas kotona lasten kanssa. Esikoinenkin on vuoden vielä kotona ennen eskaria. Toivon kovasti että meidän rahatilanne antaisi myöden olla pari vuotta kotona, mutta sen näkee sitten myöhemmin.
Aurinkoista päivää kaikille B) Idella ja Hugo 29+0
 
Terveisiä Hesasta!

Tääll on ihan sika kuuma. Tuskastuttaa ihan kamalasti ja ei oikein viittisi lähteä mihinkään ku tulee niin huono olo. Möykky potki taas koko viime yön tuonne kylkiluhin. No närästyshän siitä sitten tuli, ja kova sellainen.

Möykky on muutenkin ollut tosi aktiivinen viime aikoina. Autossa tykkää olla erityisesti :) Tulee ilmeisesti äitiinsä. Autossa Möykky aina herää ja rupeaa heti liikkumaani. mites te muut oletteko huomanneet samaa?

O&O voiku ihanaa ja onnea sydämen täydeltä.

Löydettiin eilen aivan ihana asunto ja päätettiinkin tehdä siitä ostotarjous. Toivottavasti meitä lykästäisi ja päästäisiin muuttamaan tänne mahdollisimman pian. Voisi sitten hankkia kaikki vauva kamatkin jo valmiiksi ;)

No eipä muuta ku yritetään siskot kestää kyl nää kuumat päivät pian helpottaa.

Jooseppi & Möykky 29+6 :heart:
 
Olenko minä ainoa joka EI kärsi univaikeuksista ja jonka EI tarvitse juosta öisin vessassa? Mä en tosiaan ole nyt pariin viikkoon herännyt aamuyöstä vessaan vaikka yhdessä välissä tämä öinen veskirumba näytti jo alkavankin. En tiedä vaikuttaako tämä helle tähän, taitaa kaikki mitä kurkusta saa alas, tulla hikenä ulos. Mä nimittäin hikoilen ihan hirmusti. Yöheräilyitä mulla ei oo koko tämän raskauden aikana ollut vielä yhtään. Nukun aina kyllä vasemmalla kyljellä puoliksi mahallani mikä käsittääkseni näillä mun viikoilla on yks parhaimmista nukkumisasennoista. Liekö tuo sitten toinen selitys noihin ihmeisiin... :D Yks raskauden mukanaan tuoma uneen liittyvä ongelma mulla kyllä on ja se on se että mä kuulemma kuorsaan. :D Tosin niin kuorsaa mieskin joten tasoissa ollaan. :D

Olkkis ja Ötzki 30+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Olenko minä ainoa joka EI kärsi univaikeuksista ja jonka EI tarvitse juosta öisin vessassa?
Mä en tiedä uskaltaako tätä sanoa ääneen, kun onni kuitenkin kääntyy, mutta tähän mennessä mäkin oon nukkunut erittäin hyvin ja ilman vessaheräämisiä! :)

Anrika, mulla on tosiaan ihan minimasu. :) Se näyttää kyllä suuremmalta, kun oon syönyt tai jos istua lösötän huonoryhtisesti. ;) Harva sitä tosiaan edes huomaa, ellei mulla ole jotain ihan vartalonmyötäistä päällä - ja silloinkin luulevat mun olevan viikolla 15 tms... Eiköhän se siitä vielä (vähän) ehdi pyöristyä, mutta oon vähän koittanut asennoitua siihen, ettei mulle välttämättä tämän raskauden aikana tuu sellasta ihanaa pyöreää vauvamasua. Toisaalta onhan tää helppo ja vaivaton ja pääasia, että vauvalla on kaikki hyvin!

Jooseppi, mun masuasukki tuntuu myös tykkäävän noista moottoroiduista liikennevälineistä. Sama se onko auto, juna, bussi niin tää on ihan villinä. :D Tosin nyt parina päivänä tää on kyllä muutenkin ollut aika vilkas ja yrittänyt selvästi kammeta itseään jommasta kummasta kyljestä pihalle. Heiluva maha antaa sellasen koomisen lisän myös tylsään työpäivään!

Onnea O&O:n suureen päivään jo näin etukäteen! :)

Rosehip ja tallukka 29+6, huomenna kolmekymppiä täynnä!
 
päivitystä: apteekista hain nyt ranixalin ja eiku testaamaan :) aah, mikä maku :x apteekissa sanottiin, et somac olis tehokkaampi, mutta kestää joitain päiviä ennenkö alkaa vaikuttaa. Ja tän pitäis tepsiä heti ja olla tehokkaimmillaan 1,5-2h ottamisen jälk. jännityksellä seurailen, auttaako!!! jos ei auta, niin sit sitä somaccia.. joka toistaseks jäi apteekin hyllylle.

rosehip: siul on tosiaan niin piskuinen masu :) varmaan hyvät tsäänssit selvitä hyvin vähillä raskausoireilla??? :flower: nää jättimahan aiheuttamat on persiistä... kun nyt jaksais viel muutaman viikon :whistle:

univaikeuksista ilman tota närästystäkin (jos se nyt sitä on!) niin kyllä tällä mahalla on univaikeuksia. Käyntyily on pelkkää ähinää ja puhinaa ja kuinka kusettaakaan.. :D
 
Neuvola ja ylimääräinen lääkärikäynti takana. Parin viikon verran sairaslomaa kun yksinkertaisesti en jaksa/pysty seisomaan 8 tuntia.. Kohdunsuu oli hiukan lyhentynyt ja pehmentynyt joten uusi lääkäriaika varattiin sinne 2 viikon päähän myös. Turvotusta on etenkin jaloissa ja myös sormet ovat aamuisin niin turvonneet ettei käsissä ole oikeastaan minkäänlaista puristusvoimaa. Vessaan herään yleensä kerran yössä. Nukkua pitää pääasiassa kyljellään ja viimeaikoina olen sitten heräillyt lonkkasärkyyn.

Lääkärin kanssa oli myös puhetta kutinasta ja hän sanoi että loratadin valmisteita voi käyttää kutinaan raskausaikana, esim. Loratadin Ratiopharm on kuulema Zyrteciä vastaava ja sitä voi huoletta käyttää.

Uimassa on käyty kans :heart: Vanha uikkari tuntui olevan sen verta venyvää mallia että mahtui hyvin päälle. Ihana polskia viileässä vedessä vaikka jo lyhyenkin matkan uiminen alkoi hengästyttää hirveästi. Parempi vaan opetella uudelleen pulikoimaan rantavedessä ;)

-Usvatähti rv 30+5-
 
Tänne sit seuraavaksi arvon leidit: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450393

Kamalasti tekstiä tullut! Harmittaa kun ei ehdi/malta istua alas lukemaan ja kommentoimaan joka asiaan... Nyt on vaan niin ihana olla miehen kanssa, yhdessä lomailla ja sillä ei ole edes tietokonetta... Joten laitan itsekin tämän nyt pois, ja päivää paistattelemaan anopin takapihalle.
Eilinen ilta/alkuyö oli jotain aivan järkyttävää. Oltiin keskellä mettää joella, miehet kahlasi siellä keskellä kalastamassa ja mä istuin maastopukuun suojautuneena rannalla ja yritin olla hengittämättä liikaa itikoita. Siis.... niiitä oli joka paikassa! Mua pisti jopa perseeseen pari, housujen läpi! Kamalaa :eek: Huomaa, että oon etelän likka!! :LOL:

tää pino oli nyt sit vissiin tässä :)
Kiva kiitti moooooooi

Roona&Tahvo 30+1
 

Yhteistyössä