Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Cummastelija: Kesäloman pidän kesäkuussa =) Tahtoo nauttia kesästä ja masusta... (jos vaik olo antais ton nauttimisen jossain vaihees käydä ilmi... sitä ootellessa)!!

Parisuhteesta---> ollaan oltu miehen kans reilu pari ja puoli vuotta yhdessä. Ens kuussa tulee vuosi täyteen avioelämääkin jo! Vauvaa yritettiin tosiaan 2 vuotta ennen tulosta... tulosta ei varmaan oltais saatu ilman mulle tehtyy laparoskopiaa!
Ekan lapsen sain silleen, et sillosen miehen kans oltii tunnettu pari kuukautta ja poks... Noh, se suhde kesti parisen vuotta sinnitellen... kunnes löysin/tapasin nykyiseni!

Mahataudista selvitty ja huomenna taasen töihin, ei kyl innosta, mut pakko mikä pakko!!! Ja huomenna mieskin taas lähtee töihin, yhyyy!!!

mama ja kääpiäinen 15+0
 
Parisuhteesta: Me ollaan oltu yhessä 3+ vuotta, kukaan ei ole kummastellut ainakaan meillä päin toimintaa, kun en itsekään nopeaksi koe. Yhdessä asuttu lähemmäs paria vuotta jne. :)

omaan napaan ei kuulu kummempia,
kunhan lueskelin teiän muiden tekstejä :)


:heart: 11+2
 
Heippa!
Meillä on kesäkuulle matka sveitsiin varattu ja tällä kertaa ajattelin mennä. Edellisessä raskaudessa peruin selkävaivojen takia, mutta sillon piti ottaa myös esikoinen mukaan. Nyt ei oteta lapsia mukaan.
Kesäloman pidän ennen äippälomaa. Meillä alkaa lomautuksetkin tässä, joten keväälle ja kesälle tulee pari ylimääräistä viikkoa.
Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu 8vuotta ja naimisissakin kohta kaksi vuotta. Ja lapsia ennestään on kaksi.
Juuri mitään ei vauvalle tarvitse ostaa. Paitsi jos on poika, niin sitten täytyy lähteä vaatekaupoille =) Mutta se selviää sitten syyskuussa ;)

Terv. Idella ja Heksu 13+1
 
Täällä ollaan parasta aikaa kesälomalla :D Vanhempainvapaani kun päättyi kun päättyi helmikuun alussa ja nyt pidän 2,5kk vuosilomia ennen hoitovapaalle siirtymistä. Hoitovapaalla taasen ehdin olemaan muutaman kuukauden ennen äitiysloman alkua - näppärää :D

Miehen kanssa ollaan oltu 6 vuotta yhdessä, joista 2,5v naimisissa. Esikoinen on nyt 10kk ikäinen eli hitaan alun jälkeen ainakin vauvanteossa on täysi tohina päällä :LOL:

Lomamatka on varattuna toukokuulle, jolloin lähdemme ensi kertaa esikoisen kanssa reissuun! Silloin olen laskujeni mukaan puolessa välissä raskautta joten huoletta uskallan lähteä. Sen sijaan loppu kesälle suunniteltu toinen reissu miehen kanssa kaksin on vaakalaudalla.. Tiedä viitsiikö sitä kovin myöhään enää lähteä mahan kanssa reissuun, jos jotain vaikka käykin :/

Tiedättekö typyt: minulle iski eilen ihan kauhea pelko siitä, että sikiö on kuollut tuonne massuun :'( :ashamed: :/ Kun ei näitä oireita juurikaan ole ollut ja jotenkin olo ei vaan ole samalla lailla "raskaana oleva" kuin esikoisesta! Alkuraskauden ultrassahan rv6+5 kaikki oli kunnossa ja syke näkyi, mutta voihan tässä alussa tapahtua vaikka mitä.. No, perjantaina sen sitten näkee, kun on np-ultra (viimein!). Onko muilla ollut samanlaista pelkoa?
 
Hei vaan kaikille!! :)

Täällä oli eilen neuvola.
Paino ei ollu noussu ku 300g
Verenpaineet 98/65 eli matalalla mennään
Hemoklobiini 142
Sydämmen syke +
liikkeet ++

Downriskisuhde oli 1:58000 eli kaikkioli sen osalta hyvin.
Mulle on tulossa postissa kutsu pelkopolille neulakammon vuoksi. Sain lappuset jotka täytyy täyttää ennen sinne menoa jotta ne pystyis auttamaan edes jonkin verran.

Oli samalla lääkäti joka katto kohdun ja siellä oli kaikki hyvin :) kohtu saattaa olla eteen pä'in kallellaan joten sen vuoksi mulla masu näkyy jo :)
Meinas paniikkia iskeä kun ruettiinkuuntelemaan sykettä pieneltä, aluks ei kuulu mitään muuta ku istukan ääniä ja mun suoliston ääniä ja jotainihmeen vihellystä... sit vihdoin ja viimein alkoin pienen pieni syke kuulumaan, 150 molemmin puolin hakkasi :heart:
Luojan kiitos se kuului!!!

Täällä kanssa havaittu erittäin ärsyttävää huimausta päivittäin johtuen alhaisista verenpaineista, täytyisi vaan muistaa syödä useemmin, ottaa rauhallisesti noustessa ja muutenkin, tekee vaan tiukkaa mulle, välillä meinaa jalat lähteä alta, prisma reissut on nykyään yhtä helvettiä kun alkaa pyörryttää ja paha olo iskee :/
Lähes kaikki muut oireet on jo tiessään.. väsymys pysyy kurissa kun juon sillon tällöin kahvia kupillisen, oksennusta ei ole tullut puoleentoista viikkoon, palelua en ole havainnut enää.

Me ei olla suunniteltu mitään reissua kesälle. Niin paitsi jos etelä-suomessa piipahtaisi, siinäpä sit sit onkii mummola reissujen lisäksi :)

Me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä reilu kolme vuotta ja siitä 8kk naimisissa :heart:
Esikoinen syntyi 6 päivää ennen kun meille tuli vuosiu täyteen :) Meille ei ole ikinä mainittu neuvolassa siitä kun ollaan oltu niin vähän aikaa yhdessä.. Siis esikon aikaan.
Tällä hetkellä mun äitiysneuvolatäti on sama kuin esikon neuvolatäti. Aivan huippu mamma sekin :)

Tämmöstä tällä kertaa!!!
zeny 13+5
 
Helou.
Tää on niin väsynyt, että ei oikeesti keksi yhtään mitään kirjotettavaa... Aivot tyhjät? :LOL:
Carmen: mulla ollut välillä kanssa samanlaisia fiiliksiä, että onko se edes elossa siellä. Varsinkin ennen nt-ultraa... Ja vieläkin välillä. Nyt kuitenkin alkanut jo ite sitten tunteen kaverin tuolla sisällä välillä... Silloin kun se on hereillä. Ei kyllä silti jaksais odotella rakenneultraan. Noh... huomenna neuvola - ehkä ne siellä kuuntelee sydänääniä???

Sit pitäski varmaa vaihtaa neuvolaakin samalla, aika pitkä matka ajaa toiselle puolelle kaupunkia...

Pitäs lähtee käymään kaupassa :/ Kuin voi olla niin nolla-olotilassa? Ei aivot toimi, eikä saa mitään aikaseks.. Kamala jos pitäs viel töissä käydä... ni mites sitte töiden jälkeen muka jaksais yhtään mitään?? Muilla näin kamalaa uupumusta? Tyyliin ei jaksa, eikä kiinnostaiskaan jaksaa... :(
 
Tervehdys! Uusi äiti esittäytyy :) En malttanut olla rekisteröitymättä enää :D
Elikkäs viidettä lasta odotellaan meille syntyväksi 17.9. Pahoinvointi vaivaa edelleen, eikä helpotusta näy. Tällä hetkellä nuorimmainen on 1v 2kk, joten kotona vielä oleskelen. Ekassa ultrassa on käyty ja kaikki näytti hyvältä :heart: Alkaa ajatukset pikkuhiljaa hyväksyä tämän uuden yllätystulokkaan.

Terv. MillionNights-82 ja vauva 12+6
 
POKSUU 15.raskausviikko (eli 14+0.. miten noita sit ilmottaa.. neuvolassa laskevat että 14+ on 15.viikko, joten samalla linjalla sit miekin niin pysyn mukana)

ihon kutina: jep jep ja etenkin iltaisin :eek:

parisuhde: taisin jo aiemmin mainita, että 7vuotta. Näistä vuosista n.6,5 asuttu yhdessä, 5 vuotta kihloissa ja 2 naimisissa.

Neuvola ens viikolla.. jokohan myö kuultais syke? Ultrissa on näkyny, mutta ei olla viel kuultu.

Lomat: mie jään kesälomalta suoraan mammalomalle. Eli aika pitkälle menee. Toivon kuitenkin, ettei tarvis jäädä saikulle ennen kesälomaa. Kaikkeehan voi käydä, mutta toiveena on pysyä työkuntoisena :) Matkoja ei olla suunniteltu..

peloista: joskus pelkään, et jos vauva onkin kuollut, mutta np helpotti aika lailla.. ja oksentaminen muistuttaa, että kaikki pitäis olla ok. Vois tää kyl silti jo helpottaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Carmen:
Tiedättekö typyt: minulle iski eilen ihan kauhea pelko siitä, että sikiö on kuollut tuonne massuun :'( :ashamed: :/ Kun ei näitä oireita juurikaan ole ollut ja jotenkin olo ei vaan ole samalla lailla "raskaana oleva" kuin esikoisesta! Alkuraskauden ultrassahan rv6+5 kaikki oli kunnossa ja syke näkyi, mutta voihan tässä alussa tapahtua vaikka mitä.. No, perjantaina sen sitten näkee, kun on np-ultra (viimein!). Onko muilla ollut samanlaista pelkoa?

Mulla ainakin on samanlainen pelko
:wave:
Siksi en oikein uskallakaan tuulettaa ennen kuin seuraava ultra ensiviikolla on ohitse. Alkuraskauden ultrassa 7+ oli kaikki oikein hyvin mut..mietityttää kuitenkin. Mulla ainoa oire koko aikana on ollu rintojen arkuus/kasvu ja nälkä, sittemmin alkanut pisuttamaankin useammin kuin normisti.

Mitenhän pelosta pääsisi eroon??
-11+3
 
J84
Carmen, sama homma täälläkin. En oo viä edes nähny onko masussa elämää, mutta silti on välillä sellainen olo, et onko kaikki kunnossa. Perjantaina onkin eka ultra..toivottavasti huoli on ollut turhaa. Masu on ainakin kasvanu kohisten, sillä äitini luuli mun lihoneen, kunnes kerroin, että se on jotain ihan muuta :D

 
mii26 mie kans sanon että jos tulee esim mulle perjantaina tasan 14 niin sit niinkö 14 viikkoa on takana ja 15 viikko alkaa.. selitinköhän hankalasti.. =)

peloista mulla oli esikon odotusaika ihan kauhee, kun mulla oli aikasempia keskenmenoja monta taustalla, jotenkin niistä jäi ihan kauhea pelko, joka varjosti koko raskausaikaa ja vielä synnytyksessäkin olin varma että vauva kuolee. ja nytten on jotenkin epätodellinen olo, mä olen ruvennut sitä jännittää sitä synnytystä, vaik viimeks kaikki meni tosi hyvin ja oli suht nopea mutta silti.. pelko on v-mäinen kaveri..


tervetuloa uusille munkin puolesta!! :heart:

t. hosso ja eemeli 13+5 :heart:
 
Moikka kaikille!

Täällä kyseltiin parisuhteesta, niin me ollaan oltu miehen kanssa yhessä neljättä vuotta, ja naimisiin mentiin viime kesänä. :heart:

Peloista kyseltiin kanssa, niin mulla kans hirmusesti pelottaa että vauvalla ei ole kaikki ok, tai että jos se kuolee kohtuun. Vaikka nyt ultrassa käyty ja kaikki ok, niin silti pelkää.

Mulla oli sokerirasituskoe eilen, ja tänään soittelin sen tuloksia. Kaikki oli arvot oli oikein ok, joten kyllä huoli helpotti! Jotenkin kammoan sitä raskauajan diabetestä. Samalla sain kans tietää, että pääsenkin äitipolille rakenneultraan, ja varmaan jotain käyntejä sinne kans tulee. Mulla kun on lääkitys, niin sen takia tuonne äitipolille sitten vissiin tarttee mennä.

hosso kyseli painosta, niin mulla on oikeastaan pysynyt samana, ehkä vähän laskenut. Ei sun varmaan kannata ahdistua tuosta parin kilon noususta, saahan se paino jonkin verran noustakin!

Nyt on sitten 12viikkoa takana, voikohan jo vähän alkaa luottaa siihen että vauva pysyy matkassa mukana syyskuulle asti? Pelottaa niin keskenmeno. :( Tai voihan tässä koko raskauden aikana tapahtua vaikka mitä, mutta jotenkin sitä pitää tätä alkua niin kriittisenä aikana.... Toisaalta taas vaikka pelotta, niin on myös aika luottavainen mieli :) Nyt kun pahat olot ja väsymys on helpottaneet, niin jaksaa nauttia tästä raskaudesta täysillä :)

Hensku rv 12+1
 
Mäkin voisin yrittää muistella kirjoitella tänne :)

Me saatiin kaupat tehtyä maxicosin cabrio-kaukalosta ja ikean hensvik-sängystä, 90e yhteensä :D Käytettyjähän ne on, mutta ihan uudenveroisia, lisäksi saadaan patja mukaan.

Joku kirjoitteli tässä pari sivua sitten reissaamisesta, meillä on nyt menossa 13+3 ja kesäkuun lopulla on tarkoitus lähteä tallinnasta hakemaan gessleinin vaunut. Siellä niillä on hintaa 480e ja suomessa 750e :D kuitenkin sitä jonnekin haluaisi ns. viimeisen kerran lähteä ennen lasta, niin toi menee tossa oikein hyvin. Pitää toivoa että mun olotilani sen vain kestää :LOL:

Tällä hetkellä olotila on mitä mahtavin, vähäistä närästystä lukuunottamatta. Vatsa on alkanut pömpöttää ja syke kuuluu hyvin dopplerilla, huhtikuun lopulla olisi sitten rakenneultra, sinne asti pitäisi mukamas jaksaa odottaa, huoh :/
 
Moi! Mä oon ajatellu viikkojen poksumisen niinpäin että esim. nyt kun on 14+6 niin huomenna poksahtaa viikko 15 täyteen. Soitin aamulla neuvolaan tosta masun kovottelusta ja jomottelusta. Oli just neuvolalääkäri paikalla niin pääsin käymään siellä. Ultrassa ei näkyny mitään ihmeellistä, kaikki oli kunnossa ja vauvakin liikuskeli ja tunsin muuten liikkeet siinä kun se pyörähti anturin alla =) , enkä ole tainnut ihan väärässä olla niiden liikkeiden tuntemisen kanssa, kyllä se oikeest sitä on :heart: . Multa otettiin bakteerinäyte ja hiivanäyte sekä pissanäyte. Pissa oli ok. Muut saa tietää ens viikolla. Voi olla että tulehdus on päällä, valkkari kuulemma haisi hieman kitkerälle.
Se oli järkytys kuinka isoksi oli kohtu jo kasvanu edellisestä neuvolakäynnistä joka oli pari viikkoa sitten. Kohdunpohja oli jo lähellä napaa =) :eek: ...viimeks sydänääniä kuunneltiin tuolta häpyluun alta ja nyt oli jo niin paljon ylempänä.Lääkäri totesikin että on niin reilusti kasvanu ettö voi senkin vuoksi supistella. Mutta senpä näkee tässä mihin tilanne menee.

Tuosta pelosta....kyllä pelottaa ihan järkyttävästi!!!! Ajattelin että huolehtiminen loppuu kun käy ultrassa ja näkee että kaikki on kunnossa mutta ei! Ei loppunut huolehtiminen!! Kun osaisikin vaan nauttia joka htekestä!

Painosta.. Mä oon paisunu jo niinku pullataikina... olen niin kateellinen teille "parinsadan gramman ylikiloiset" :LOL: ... oikeesti muakin ahdistaa aivan älyttömästi toi painonnousu. Nyt on tullu jotain 4kiloa ja varmaan rapiat päälle..... Tosi karmeeta! Yritänki nyt syödä mahdollisimman terveellisesti että ei kovin pääsis ryöpsähtämään kamalaksi! En kuitenkaa ala mitään laihduttamaan tai ole syömättä.

Parisuhteesta Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 11 vuotta, joista reilu 8vuotta naimisissa. Eka lapsi syntyi kun olimme olleet yhdessä 3,5 vuotta elikäs varmaan aika normitapaus. Kuvio meni aika tuttua "kaavaa" eli ensin opiskelut loppuun, työpaikka, asunto ja sitten perhe. Tai oikeestaan ei me koskaan päätetty että järjestys on tämä, mutta asiat meni noin jotenki luonnostaan. Yhden kerran ollaan oltu eron partaalla (miehellä kriisi)juuri kun odotin nuorimmaista ja nyt onki ollu jännitys päällä koko ajan että tuleeko nyt jotain kriisiä päälle. Onneksi on ollut vielä tähän mennessä ihan seesteistä aikaa. Viimeiset vuodet on kyllä olleet aivan ihania että sen perusteella en odottaisi mitään ihmeellisiä riitoja tai muuta.

Mut ny mä meen juomaan ison lasillisen vettä ja toivon että napostelun himo lähtis sillä :D

Naksos & Manu 14+6
 
Parisuhteesta: Täällä tulee syksyllä 10 vuotta täyteen. Naimisissa ei olla, eikä olla suunniteltu menevämmekään, tosin voi olla että jossain vaiheessa huvittaa mennä maistraattiin vaihtamaan siviilisäätyä. Tai sitten ei. :) Yhteinen nyytti on luonnollinen jatkumo meitin suhteelle.

Lomamatkalle
ollaan lähdössä kolmen viikon päästä Portugaliin ja kesäksi suunnittelin reissua Puolaan. Tarkoitus olis viettää oman olon salliessa aikaa myös tiiviisti golf-kentällä, ainakin Suomen kentillä. Lomista en ole vielä päättänyt, että pidänkö kesälomaa ennen mammista ollenkaan. Toisaalta tekisi mieli, niin sais vähän lomailua vielä miehen kanssa kahdestaankin, mutta toisaalta olis kiva säästää se sinne mammiksen loppuun pidentämään sitä. Pitää vielä miettiä... Töissä mä en oo vielä kertonut kenellekään, joten kaikki ensi syksyn suunnittelukeskustelut alkaa kummasti virnuiluttaa. Työkaverit varmaan kuvittelee mun olevani tosi innoissani ensi syksyn työkuvioista!

Carmen,
mulla on tällä hetkellä niin hyvä olo, etten oikein meinaa enää uskoa olevani raskaana. Maha ei ole kasvanut, painoa ei ole tullut lisää, mitään raskausoireita ei enää ole... Olo on tosi hyvä, mikä tietysti epäilyttää. Eilen tehdyn raskaustestin mukaan tosin olen edelleen raskaana. ;) Neuvola on puolentoista viikon päästä ja toivottavasti siellä pääsen kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä.

Rosehip *poks* 14+0 :D
 
Tänä aamuna oli neuvolalääkäri. Se otti papan ja nyt onkin sitten ollut vähän vuotelua kokopäivän. Lääkäri kyllä käski olla huolestumatta. Kohtu on kasvanut hyvin ja kaikki muutenkin ok. Sydänäänet olivat kyllä alkuun hukassa, molskintaa ja loiskintaa kuului kyllä ja lääkäri totesikin että kovin on vilkas kaveri masussa :heart: lopulta kuitenkin sitten äänetkin saatiin kuulumaan. Lienenkö minä kuunnellut tuolla omalla dopplerillani sitten omaa sykettäni kun se on kuulunut varsin helposti.. :ashamed:
Parisuhdegalluppiin sen verran, että meillä tulee juhannuksena täyteen 14 vuotta kihloissa.. (kauhee kun sitä on jo vanha :whistle: ). Perjantaina 13pv ois kuitenkin tarkoitus piipahtaa maistraatissa ihan kaksistaan :heart: Kellään ei liene mitään hajua edes koko jutusta.. ;)

Usvatähti 14 + 6
 
Hei! olen itseni ilmoittanut alunperin tuonne lokamassujen puolelle, kun neuvolatäti antoi sellaisen lasketunajan. Nyt olen käynyt ekan kerran ultrassa (minussa tosiaan kasvaa pikkuinen ihmisen alku, 4,8cm!!!!) ja omat laskutoimitukseni saivat vahvistusta, eli kyllä sillä lyhyellä kierrolla vaan on lapsentekoonkin vaikutusta! Olen nyt sitten 12. viikolla, tarkempaa ei lääkäri sanonut, enkä muistanut kysyä..... :whistle:

Roona 82: sait minut kirjoittamaan tälle puolelle. Olen ihmetellyt eikö kenelläkään muulla ole tälläistä voimattomuutta - mutta me taidamme olla kohtaotovereita! En jaksaisi mitään. Sain lääkärintodistuksenkin, että olen kykenevä vain puolipäiväiseen työskentelyyn (teen opinnäytetyötä Saksassa), joten tilanteeni on ihan virallisesti todettu nyt! Se paperilappukin antoi jo mielenrauhaa, on lisäksi kuulemma täysin normaalia! 4-5 tuntia aktiivista toimintaa (on sitten asiointia tai mitä vaan) on ehdoton päivämaksimi. Sitten kämpille nukkumaan. Muutaman tunnin päästä herään puolihorteisena, kykenemättä keskittymään ainakaan tutkimustyöhöni. Sisko ja äiti ovat olleet energisiä koko raskausajat, joten vain toivon, että omassa raskaudessanikin sellainen vaihe tulisi vielä vastaan! Voisikohan sitä odotella jo muutaman viikon päästä?
 
Tääl kans yks painonnoususta "ahdistuva" :LOL: Ny jo noussu varmaan lähemmäs 4 kiloa paino. Ei yhtään naurata tällainen ku edellisiltä tuli painoa kokonaisuudessaan 7 kiloa, ja kohta olen samois painois ku mitä kahdelta aijemmalta viimesillään, tosin niiltäkin olin alle 60 kiloa mut kuiten....vähän alkaa kauhistuttaa mut minkäs teet ku on pakko syödä ku en tahdo koko aikaa oksennellakaan, sit syöään ja lihotaan. Eiköhän niit kiloi ehi sit imetykses karista poikkeen. Et lihotaan rauhassa me joille sitä painoa näyttää tulevan. :LOL: :LOL:

 
. Et lihotaan rauhassa me joille sitä painoa näyttää tulevan. :LOL: :LOL:

[/quote]
Joo muuten kyllä vois olla ihan rauhalisin mielin, mutta kun imetyksellä en ole kertaakaan saanut painoani tippumaan ....siinä sitä sitten on katteltu koko komiaa makkarakasaa pitemmän aikaa ;)
 
Tänään on ollut vaihteeksi yökötyspäivä. :x Paino oli tokalla neuvolakäynnillä laskenut 600g, nyt olen hyppinyt vähän väliä kotipuntarilla eikä paino ole sen mukaan noussut. Äitini kyllä mukavasti ilmoitti, että olen lihonnut. Maha on siis nyt virallisesti pullahtanut ulos. Mullakin on ollut outoa vatsan kovettumista rasitusten jälkeen. Mitäköhän lie? :/

Yhdessä ollaan oltu reilu 7 vuotta. Kihloissa ollaan ja naimisiin en edes halua. Yksi lapsi meillä on jo. =) Kesäloma on ennen äitiyslomaa. Reissuja ei olla vielä suunniteltu.
Tänään viikkoja tulee täyteen 14. =)

Muffa 14+0
 
Matkailusta. Me tultiin tuossa just pari viikkoa sitte Kanarialta niin tuskin mihinkään pitemmällä lähetään. Maksimissaan kaverin tykö etelä-Ruottiin.

Painosta. Muaki kieltämättä kauhistuttaa tuo. Tällä hetkellä on saman verran painoa ko esikosta viikolla 28.. Ei kiva. Varsinki ko sitä painoa on muutenki ihan liikaa..

PArisuhteesta. Myös me mentiin viime kesänä naimisiin. Yhessä ollaan oltu kohta 7 vuotta ja esikoinen täyttää kohta 2v. Hitaasti, mutta varmasti ollaan eetty. :D

Hemppu 14+5
 

Yhteistyössä