Syyskuun Sydäntenmurskaajat *maaliskuu*

Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Mul oikeasti ihan hävettää ku lukee miten tääl on usealla selkäsärkyä, lonkkasärkyä jne...ihte ku saan olla kotona lasten kans, voin levätä selälläni hetken, jalat kattoa kohden ku alkaa särkee alaselkää tai jalkoja. Ilmeisesti täskin raskaudes saan hankkia tukisukkahousut tai sukat, hmp, mut muuten on mennyt niin hyvin.......
Täällä sama juttu. Oon kotosalla tuon esikoisen kanssa, mutta mua ei kyllä säre mistään...VIELÄ. Toivottavasti ei alakkkaan särkemään, ihan tarpeeks muita huolia raskauteen liittyen.
Mut harmittaa muiden puolesta jos jo nyt särkyjä. :hug:

(.) Täällä oksentaminen jatkuu edelleen, onhan tässä 2 kk aikana ollu jopa YKSI pvä jolloin en oo oksentanu, jipii! :D Mutta näillä mennään. =)


nöttis & kirppu rv 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
vauvan sukupuolesta eipä taideta olla kysymättä ultrassa (huhtikuun lopus) et kumpikohan meil olis tulossa. Ihte ei mitää tietoa eikä arvailua täs vaihees kumpi tulis. Oonki sanonu miehelle, ettei sil olekaan väliä, eikä enää jopa silläkään et olis terve, kunhan saan vain elävän lapsen syliini. Tietty jos lapsi on terve, oon siitä sit enemmän ku ylionnellinen mutta jotenkin tämän raskauden olen ollut tosi pessimistinen kaiken suhteen..hyvä jos vielkää uskon et oikeasti pikkuinen kasvaa ja on mukana, ku se alku oli sitä vuotamista...
:hug: Voi sua!!

Mullakin vähän samoja fiiliksiä, johtuen viime raskaudesta. Tuntuu vaan, että voiko olla mahdollista edes saada tervettä elävää lasta syliin saakka vaikka yksi elävä todiste tuossa vieressä on jo. :heart: Jospa se tästä, ajan kanssa. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
vauvan sukupuolesta eipä taideta olla kysymättä ultrassa (huhtikuun lopus) et kumpikohan meil olis tulossa. Ihte ei mitää tietoa eikä arvailua täs vaihees kumpi tulis. Oonki sanonu miehelle, ettei sil olekaan väliä, eikä enää jopa silläkään et olis terve, kunhan saan vain elävän lapsen syliini. Tietty jos lapsi on terve, oon siitä sit enemmän ku ylionnellinen mutta jotenkin tämän raskauden olen ollut tosi pessimistinen kaiken suhteen..hyvä jos vielkää uskon et oikeasti pikkuinen kasvaa ja on mukana, ku se alku oli sitä vuotamista...
:hug: Voi sua!!

Mullakin vähän samoja fiiliksiä, johtuen viime raskaudesta. Tuntuu vaan, että voiko olla mahdollista edes saada tervettä elävää lasta syliin saakka vaikka yksi elävä todiste tuossa vieressä on jo. :heart: Jospa se tästä, ajan kanssa. :hug:

Juuri näin......mut jotenni mul on olo koko ajan et sit uskon vasta et mul on lapsi tulossa (siin tapaukses jo tullu) kun saan pikkuisen sulkea syliini.

Mut...taivas miten sitä on herkäks tullu. Käytin tyttööni (3v) tänää hammaslääkäris ku kk sitten löi ulkona kolanreunaan hampaansa joka ny sitten myöhemmin kipeytyny ja mustunu...noh, pois se kuulemma piti repii ja siit ku se itku alkoi. :LOL: Siis ei lapsi itkeny vaiks sitä pelotti....alkuun nii reippaasti heti juoksi huoneeseen ja kapus istumaan tuolille, sit vissiin alkoi hirvittää ku tajus et hammas pois otetaan....ja mun täytyi nostaa tyttö syliin ja ku tunsin miten pienet hikiset kädet takertui miu käsiin..........onneks mä pidin siis tyttöä sylis, ettei se nähny miten kyyneleet vaan väkisin virtas. Ihan kamala ku ihte ties mitä tehään ja vaiks puudutetaan nii ei se kivalta aina tuntunu ku joskus nuorempana jouduttii hampaita poistamaan. Nauroivat siel tätösetkin et taitaa äidil sydäntä riipiä enemmän ku lapsel sattua. :LOL: :LOL:

Mä inhoon käyttää lapsii lääkäris varsinkin jos tiän et niitä rokotetaan tai jotain....ku itken sit ihan vahingos....saatikka näin raskaana olles. :LOL:
 
Heippis..

Voi kun on niin keväinen ilma täällä Tampereella, ihan jo melkein tuntuukin keväältä.

Yritin käydä vähän shoppaamassa tänään, takkia olen etsinyt. Vaan mistä ihmeestä ja MINKÄLAISEN??? Meinaan, eipä tän pallon päälle enää mikään oma takki mee kiinni!!! Mulla on kuiten sit ongelmana vielä tää koko. Normaalisti meinaan XS-S-M (riippuu valmistajasta) niin nyt joutus varmaanjotain XL-kokoo jo kattoon? Jos sekään menis? Ja mulla tuppaa nuo M-koon takitkin oleen yleensä tosi ikävii siinä suhteessa, että hihat alkaa meneen liian pitkäks joissain malleissa. Mua ei oo luonto pituudella kamalasti siunannu, ni ei oikein löydy sopivia takkeja sitte et olis levee., mut kuitenki sopiva leikkaus muuten! Ärrrrsyttävää!!!!! Pitää varmaan jostain mummo-liikkeistä mennä kattoon sellasta kaapua..? *Tai joku sadeviitan näkönen hökötys?? :LOL: Oikeesti hermo menee ku ei löydy mitään!!! Ja siis ihan sellasta hyvän näköstä "Parempaa" takkia etin, että ei mitään tuulitakkeja tms. Sellanen kyllä on kotona. Mut ei aina haluu tuulitakissa lähtee kaupungille, vaik oliski raskaana ni voi sitä silti yrittää näyttää hyvältä... ;)

Vero Modasta löyty kivoja housuja, jotka ei oo varsinaisesti äitiyshousuja, mut tosi mukavan lötköjä ja kangasvyötäröllä. Menee sit synnytyksen jälkeenkin mukavasti :)

Voih kun meni nyt niin pinnallisen kuuloseks höpöttelyks vaatteista tää teksti. Mut pitää sitä joskus ollakin :D

On tää ihanaa odottaa omaa lasta. Vaikka selkä kipeenä ja vaatteet ei mahu, ja hormonit sekasin... ja... ja..... :heart:

Viikonloput kaikille!

15+4
 
Hyvää viikonlopun alkua kaikille!!!

Nonni... nyt sit alko raudan popsiminen, eilen neuvolas hemoglobiini vaan 104, jihuu!!! Ja verenpaineki melko alhanen! Iskias vaivaa yhä vaan.... neuvolas suositeltii käymään työterveyslääkäril, mut oon nyt ainaki viel hampaat irves sinnitelly töis!?!
Mut oli kyl aikast mahtava ekaa kertaa kuulla ne sydänäänet!!! :) :heart:
Neljän viikon pääst sit oiski jo rakenneultra, hui ku aika menee nopeeta vauhtii!!!

mama ja kääpiäinen 16+2
 
hei! onko muilla tullut "alapää" alemmaksi, nyt odotus aikana? tarkotan meinaan, et kun itellä tuntuu, niinku tulis koko värkki ulos! kohtu laskeutunut? tuntuu varsinkin kävelles, nii ilkeeltä? pelkään, et pysyykö tää vaavi sisällä loppuun asti? voiko kohtu tulla pihalle?

fiksu ja nuutti 13+2
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!

Lueskelin tuossa tätä ketjua taakse päin ja huomasin että täällä on pari muutakin joilla esikoinen on 8v. Kyselisinkin teiltä että ovatko ainokaisia vai onko heillä nuorempia sisaruksia jo ennen tätä tulokasta? Mulla on itsellä helmikuussa 8v täyttänyt ainokainen-esikoinen ja mietin vaan että miten teidän muiden 8v reagoi tulevaan vauvaan...

Olkkis ja ötzki-ötökkäinen
 
Hui kauheeta ku on hirveetä stressiä ku opinnäytetyötä ollaan aherrettu ja hääkutsukortteja teen yksinäni!
Jonkin verran joinain päivinä olen tuntenu satunnaisia tökkäsyjä ja muljahduksia mahasta :) Kasvaa hujuttaa tuo masu kovasti.
Uus masukuva on tuolla profiilissa. Rakenne puolentoista viikon päästä!! :)

arianrhod + papana 16+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Hui kauheeta ku on hirveetä stressiä ku opinnäytetyötä ollaan aherrettu ja hääkutsukortteja teen yksinäni!
Jonkin verran joinain päivinä olen tuntenu satunnaisia tökkäsyjä ja muljahduksia mahasta :) Kasvaa hujuttaa tuo masu kovasti.
Uus masukuva on tuolla profiilissa. Rakenne puolentoista viikon päästä!! :)

arianrhod + papana 16+2 :heart:

Hupsista keikkaa!! =) Sul oli jo masu kasvanu...tosi nätti masu!!
 
Mä ihan poikki puhki väsynyt ku käytii tänää koiruuksien ja lasten kans nuotiolla luontopolul, ensin saipi tarpoo sinne nuotiopaikalle asti ja sitten siel rymyttiin lasten kans mäes ja kamalas lumihanges ku ihtekin vajos välil yli polven, puolireiteen asti. :whistle: Sit ku kotio lähettii nii tyty päätti ettei hää jaksa kävellä takas ja halus äiteen reppuskaan ja mä ravasin sit sen heposena autolle. Tuli hiki ja jalat oli hyytelöö. :LOL: Sen jälkeen koko päivä kotona tapeteita irroteltu tuolt olkkari - keittiö - ja makkari puolelta...iha käsivarret kipeinä. Ootan jo et pääseepi nukkumaan. =)
 
En ookkaan kirjotellut viikoihin, kun ei vaan oo jaksanut.. lueskellut oon kyllä. Ihania masuja alkaa jo olemaan, ja isojakin! =) Itselläkin sen verran masu kasvanut, että muutaman varovaisen onnittelunkin olen jo saanut... kaikki siis hyvin, ja rekenneultraa odotellaan johon vielä melkein kuukausi.

Kuinkas moni täältä on suunnitellut menevänsä 4D ultraan? =)

ippu+ötökkä 16+3
 
Heippati!
Täällä alkanut satelemaan katseita monilta tahoilta tuohon masuun kohdistuen, kasvanut hitusen on kyllä :) en malttas ootella että kunnolla näkyy :heart:
Mites muilla masun kasvu/näkyminen?
Tuntuu ihan kun olis ihan reilu viikossa alkanu tuntumaan semmonen paine tossa alamasulla. :)

Huomisen puolella 13+0
 
Minä varasin jo viimeviikolla ajan tavalliseen rakenneultraan, jonka hinnaksi jäi reilu 100e vähemmän kuin tuon 4D ultran. Nyt oon kuitenkin alkanu miettimään, että josko vaihtaisin sen sittenki tuohon 4D:n..?! Muutaman videon oon kattonu netistä ja yhä enempi on alkanu tuntumaan että kyllä se 4D ois kiva... Mistäs sitä koskaan tietää jos tää on nyt ihan ainutkertainen mahdollisuus..
 
4D:stä: Minä menen. Tosin pääsen käyntimaksun hinnalla siihen ä-polilla eli maksaa mulle vain vajaa 26e. Kateltiin 4D:llä nt-ultrassakin. :heart:

Masun näkyminen: Näkyy! Kyllä sen nyt saa vielä piiloon jos niikseen tulee, mutta täällä kotona ollessa en oo peitelly ku ei oo tarvis. Harva tietää, pikku hiljaa kertoillaan kun nähään porukkaa face to face. Ja jos ei nähä syystä tai toisesta, ei kerrota. Viimestään sit häissä varmaan näkevät. :D

(.) Kävin vuokraan hääpuvun täs vkonloppuna. 2,5 kk H-hetkeen, alkaa jänskättää. :heart: Ihanaa, ihanaa!! :heart: :heart: :heart:
Ja edelleen oksennellaan. :x
Viikon päästä neuvola. =)

nöttis & kirppu rv 12+5 :heart:
 
ihana sää ollu, käytiin kahteen kertaan jäällä koiran kanssa lenkkeilemässä! maha ei vielä näy, painoa on tullu koko ajalta 700g. Ei kyllä haittaakaan et ei vielä näy ulospäin, helpottaa töiden tekemistä kummasti "mahaton" kroppa :) kaikinpuolin ihan "normaali" olo! huomenna pitäis alkaa metsästää miehelle lahjaa, tiistaina synttärit, kääks! inhoon lahjojen ostoa! mukavaa uutta viikkoa :)
 
Hei! Taustaillut olen vaan en ole saanu itsestäni ulosantia.
Pakko kuiteski kysyä että tunnetteko te jo vauvan käsin? Minä olen tuntevinani kyllä kun makaan selälläni ja kokeilen kohdun reunoja ja tunnustelen painellen niin ihan siellä jotain kovaa möykkyä jo tuntuu... mietityttää vaan että jos se tuntuu noin hyvin niin miks ei liikkeet sitte tunnu kunnolla, jotain epäilyttäviä nytkähdyksiä silloin tällöin...
Onneksi on tiistaina neuvola nii pääsee kuuntelee ääniä =)

Naksos &Manu 16+3
 
Oksettaa, oksettaa, oksettaa... :x :x :x

Että semmosta. Riittäis se että joutuu aamut halaileen pönttöä, mutta sais edes loppu pvän olla rauhassa mutta ei... :( Jospa tää, joskus. Viim. kun synnyttää syksyllä....
Toisaalta on hyvä että on oireita :heart: kun ei vielä tunne liikkeitä mutta ei jaksais enää kun jo 2kk oksentanu putkeen. *huoh*
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Oksettaa, oksettaa, oksettaa... :x :x :x

Että semmosta. Riittäis se että joutuu aamut halaileen pönttöä, mutta sais edes loppu pvän olla rauhassa mutta ei... :( Jospa tää, joskus. Viim. kun synnyttää syksyllä....
Toisaalta on hyvä että on oireita :heart: kun ei vielä tunne liikkeitä mutta ei jaksais enää kun jo 2kk oksentanu putkeen. *huoh*
:hug: voimia!!!

Mul ollut ny monena päivänä taas oksentelua, mut vain ja ainuastaan illat sellasta et tuntuu ettei tule loppua ennen kui pääsen uneen.

 
J84
Huomenta!!

Kirjottelen taas pitkästä aikaa...ei oo oikein kiinnostanu kirjotella vaik joka päivä teidän juttuja oon lukenutkin. Tää väsymys, kun ei tunnu katoavan millään ja sit noi öiset veskiramppaamiset vaan lisääntyy, vähintää 3 kertaa täytyy käydä pissalla.

Mitään ihmeellistä ei oo tapahtunu..viikot vaan menee eteenpäin. 1.4 onkin taas neuvola ja seeruminseula, sit 9.4 on sokerirasitus..on sitten nekin hoidettu pois alta :)

Jellona84 13+3
 
Aurinkoista aamua B)
Täällä voidaan oikein hyvin. Pahoinvointi ja väsymys alkaa olla ohi ja selkäkivun kanssakin on helpompi vaihe. Isommat vähän flunssailee, joten katotaan meneekö pahemmaksi. Toistaiseksi ollaan hoidossa ja töissä. Ensi viikolla onkin pakkolomaviikko. Ihanaa! Ehtii tehdäkin jotain.
Onko muilla muuten lapset syntyneet kuinka lähekkäisinä päivinä?
Mulla isommat 17.9. ja 25.9. (ja LA 15.9., mutta yli on muutkin menneet)
Kevätvauvat on ollut tuulimunia ja kohdunulkoinen oli yksi.

Parempia vointeja kaikille!
Idella ja heksu 14+6
 
Heipatirallaa kaikille ja aurinkoista aamua!

Olkkis74 Mulla kanssa 8 v poika ihan ainokainen. On kysellyt jo pitkään pikku veljeä , että katotaan nyt miten käy jos sieltä sitten se sisko tuleekin.. ;)
Nyt ainakin ollut tosi innoissaan ajatuksesta ja kaikki lähipiirin vauvat kiinnostaa valtavasti. Eihän sitä sitten tiedä miten menee, kun se nyytti onkin kotona eikä häviä mihinkään.

Idella Mulla poitsu syntynyt 14.10 ja nyt LA 27.9, että syksy vauvoja tulee. Keskenmenneet olisivat olleet kesä vauvoja.
 
J84
Idella, meillä esikko on syntyny 2.2 ja kuopus 16.12, et talvivauvoja molemmat, ei ihan kauheen lähekkäin.

olkkis74, mun esikko oli melkein 8 vuotta, kun kuopus syntyi...nyt siis jo yli 9vuotta. Monta vuotta hän kyseli, että miksei hänellä ole sisaruksia, kun muillakin on...ei vain ollut sen aika aiemmin, että olisin voinut ruveta tekemään lasta sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa en tuntenut olevani koko loppu elämääni (uusi suhde esikon isästä eroamisen jälkeen) mutta sitten, kun tuo huono suhde viimein lopahti meni jonkin verran aikaa, kunnes löysin tämän nykyisen ihanuuden ja hänen kanssaa on tuo kuopus..kauan kaivattu, mutta viimein toteutettu lapsi ja nyt on tulossa toinen yhteinen :heart: Tätä nykyistä elämää en vaihtaisi mihinkään ja oli onni etten aiemmassa suhteesssa tullut raskaaksi, sillä toista ero-lasta en halua...esikko käy n. kuukauden välein isällään ja välillä se on todella hermaja raastavaa, kun toinen töppäilee minkä kerkiää...pari viikkoa sitten hän jätti hakematta, kun ryyppääminen oli tärkeämpää :(
 

Yhteistyössä