Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Täällä otetaan ilman muuta äitiyspakkaus. Esikoista kun odotetaan, ei varastossa ole yhtään ainoata vauvanvaatetta tai muuta tarviketta, joten kaikki tulee tarpeeseen. Ja onhan tuo äitiyspakkaus ihan mielettömän hieno juttu ja ainutlaatuinen maailman mittakaavassakin. Tosin ymmärrän kyllä, että toiselle tai kolmannelle lapselle sitä ei välttämättä koeta enää tarpeelliseksi. :)

Musiikkia oon ajatellut kyllä soittaa vaaville ja lauleskella myös. Ihanaa, kun toinen alkaa saada muitakin aistikokemuksia kuin mun liikkeen kautta tulevat aistiärsykkeet ja ilmeisesti lapsiveden kautta tulevat makuaistimukset mun syömästä ruuasta. :)

Onko täällä muuten muita golfin harrastajia? Olen tänään menossa avaamaan golf-kauden ja innolla odotan, että pääsen kentälle. Pitänee kuitenkin yrittää olla riuhtomatta liikoja, ettei masu tykkää huonoa. Joka tapauksessa ulkona on niin hieno ilma, että ei haittaa, vaikka menisi kävelyksi.

Aurinkoista sunnuntaita syyskyyn masuille!

Muoks: Hehheh, melkein mahtuu golf-housut kiinni. :D
 
Minä olen myös tuota kuulo juttua miettinyt. Oli nimittäin aika hauska seurata tämän myllerrystä sellaisessa lord of the rings fillharmonia konsertissa, jonne saatiin liput :) Oli vaikea nauttia musiikista, kun nautiskelin ja naureskelin kauhealle biletykselle vatsassa. Ihan, kun se ois aina kuullut, kun tuli kovempia kohtia, nimittäin sillon aina alkoi liikkuminen ja hiljaisen/rauhallisen musiikin kohdalla oli vatsassakin aivan hiljaista :) Se oli kyllä hauskaa :) Muutenkin tapahtuu hauskoja yhteensattumia liikkeiden ja ulkomaailman välillä. Jääkiekossa, kun Suomi saa maalin on monta kertaa juhlittu myös vatsassa :D

Yhteensattumiahan nämä varmasti ovat, mutta erittäin hauskoja ja piristäviä :) Sisko, kun oli raskaana soitti aina musiikkia vatsalle ja kummipoikani on nyt noin 1,5 vuotiaana oikea bilehile :) Musiikki saa hänet tanssimaan ja joskus jopa laulamaan, joka on muuten aivan kauhean suloista :heart:

uneksija85 ja papu 19+6
 
Hello ja hyvää toukokuuta kaikille!

Kylläpä aika menee nopeasti.

Vappu tuli vietettyä Porin suunnalla ja kivaa oli. Eilen oli siivouspäivä ja talven kaikki pölyt tuli siivottua pois. Nyt koti on ihanan puhdas.Illalla olikin masussa sitten kovat jumpat. Ei tainnut Möykky oikein tykätä siivoamisesta.

Tänään tiedossa opinnäytetyön kyselyiden purkamista ja huomenna taasen töihin.
Mulla on elämäni ensimmäinen kesäloma tänä kesänä ja odotakin sitä jo kuin kuuta nousevaa. Kesäloman jälkeen onkin sitten pari viikkoa töitä ja sitten saakin jäädä kotiin odottamaan vauvan syntymistä.

Mä aion kyl ottaa ton äitiyspakkauksen, vaikka onhan se totta että tolla 140 eurolla saisi kirppiseltä huomattavasti enemmän tavaraa. Mä en ole vielä uskaltanut hankkia Möykylle mitään, vaikka kovasti tekisin mieli. noh ehtiihän sitä sitten äitiyslomalle jäädessä käydä, vaikka joka päivä kaupoilla :LOL:

Mä oon kans alottanut ton musiikin soittamisen Möykylle mutta en kyl ole mitään kuulokkeita käyttänyt. Olen tosi kova laulamaan autossa :LOL:

No joo nyt täytyy ryhtyä hommiin. Oikein mukavaa sunnuntaita kaikille!

Jooseppi & Möykky 21+4
 
J84
Mii26 ja Jooseppi, niin mä käytän nappikuulokkeita MP3:n kanssa, en mitään hehtaarin kokoisia joita on noilla puntin paukuttajilla. Ja ainoot kajarit mitkä meillä on niin ne sijaitsee katon rajassa. Laulan myös mut niin ettei muut kuule :D
 
täällä ootellaan rattoisan mökkeilyn jälkeen keskiviikon neuvolaa kuin kuuta nousevaa.
vaa'alla en ole käynyt ku näyttää mitä millonkin tuo mein kotivaaka, joten painokin jopa kiinnostaa.
Häirii kun masus ei oo tuntunu ees niit pieniä muutamaan pv, huolestuttaa siis hitusen.
Hmm aattelin kysyy jos neukassa kuuntelis sydänäänet lapsukaiselta. :heart:

Jee, enää reilu vk ultraan, sais kulua nopeesti :LOL:


PoksPoks** 19+0
 
Huomenna ultra :D
Sen jälkeen äippä vaate ostoksille !! Alkaa olemaan jo tylsää pitää päivästä
toiseen samoja kuteita !! :kieh:
Huomenna sitten varmaan kanssa varmistuu tämän meidän pikkuisen sukupuoli !!
Poikaa kyllä veikkaan itse ja vahvasti !! Ja viimeksi ultrassakin näkyi niin !!

Bebes & Salamatkustaja poks*poks* 22 :heart:
 
Heippatihei!
Vaput "juhlittu" mökillä soudellen, kalastellen ja saunoen... Kyllä tulee pojasta vielä isänsä veroinen innokas kalamies; alkoi meinaan joka kerta potkimaan heti kun työnnettiin vene vesille :) Ja hyvin kovaa potkikin kun mamma alkoi virvelillä heittelemään... Heh, ja sainpas kaksi kuhaa vedettyä iltapalaksi! :D:D:D Teki hyvää... varsinkin tuo saunominen! Ei onneksi huipannut eikä tullut pahaa oloa... Selkä ja koivet ei oo kyllä yhtään vaivannu vklp aikana.. Ihanaa!

Joku mainitsi taas tuosta äitiyspakkauksesta. Mä kun näin sen uuden sisällön, päätin samantien että otetaan se rahana. Ei siellä ollut juuri mitään mitä tahtoisin... Huuto.Netistä ostin ja sainkin jo postissa toppahaalarin, todella vähän käytetty - ehjä ja puhdas ja uudenveroinen - maksoi 7?!! Ja paljon mukavampi värityskin meidän mieleen, tumma siniharmaa..! Koko 68, menee just hyvin ens talven.. ei liian iso! Sit oon ostanu pari sellasta vanu/fleecepukua jo aikasemmin syksyn varalle... Me just miehen kanssa järkeiltiin niin, että ku kuitenki tulee ite ostettuu niin paljon kaikkee vaatetta pojalle, että ne äitiyspakkauksen kamat jäis varmaan käyttämättä ku on niin ankeet väritkin. Meillä aika paljon retro-kuosii, luonnonvärejä ym. tummaa... ei mitään hailakkaa väritystä näy meidän poitsulla :D
Kyllä se 140? tulee mielummin käteisenä käytettyy siihen mitä oikeesti tykkää sit käyttää! Ja siis.... vaatetta meillä on ostettuna jo aivan älyttömät määrät! melkein jo hävettää; muksulla kohta enemmän vaatetta kun mulla! :LOL:

Musiikista, viime viikon kun töihin ajoin, joka aamu laitoin musat täysille (siis TODELLA kovalle) ja porotin aamu kuudelta motarilla... Kyllä se poika aina heräs siihen, aina se potki sen 20min kun ajoin töihin... (System Of A Downia, Nirvanaa ja Toolia on tullut kuunneltua - ei siis ihan mitään kehtolauluja) Ja sitten tottakai laulan aika usein kun oon yksin kotona. Mun oma äänihän sille parhaiten kuuluu. Mies on myös alkanut puhumaan mun vatsalle. Varsinkin jos se puhuu puhelimeen, tulee aina mun syliin makaamaan niin että poika tottuis sen ääneen.

Jeps, tervvetuloa uusille, ja mä meen nyt päivitteleen kaikki tiedot mitä on tullut muutamakin muutos listalle! Ilmoitelkaahan vaan ahkeraan tonne yv-puolelle niin huomaan päivitellä sukupuolet ym.

Roona&Tahvo 21+6
 
Pitkä viikonloppu vietetty ja huomenna taas töihin.
Eilen oltiin häissä, oli kyllä tosi kivaa ja piristävää. Löysin jopa ihanat suorat housut tunikan kanssa:)

Mulla on ollut nyt muutaman päivän ajan vatsa tosi kipeä ja sekaisin. Liikkeitä ei oo tuntunut kunnolla muutamaan päivään. Huomenna ajattelin soitella neuvolaan jos pääsis joku päivä kuuntelemaan sydänäänet.
Mulla ois vielä reilu viikko rakenneultraan, sitä odotellessa:)
Tekis jo niin mieli päästä vaavin vaatteita shoppailemaan, haluun vaan ensin tietää kumpi tulee.
Nyt ei muuta kuin laittamaan poikaa unten maille, palailen taas:)

Inka 18+6 :heart: :heart: Huomenna POKS:D
 
Nyt se vappu on sitten ohi =)

Meillä meni se sitten sairastellessa, neidille iski vesirokko. Nyt sitten oleillaankin vain kotona :whistle: No näyttääpä huonot säätkin alkaneen kun tänään jo niin synkkää.

Huomasin että jotkut on maininneet hengästymisen ja itselläni se vaivaa ja kovin. Välill pelkkä nouseminen saa mut hengästymään. Oon ihan kauhuissani et onkoo näin rapakunto iskenyt mutta sit aloin miettii tätä mun jättimahan muotoa, kun istukka on niin korkeella, rintojen alla ja poika taas ihan pystyssä niin varmaan painaakin keuhkoja aika mukavasti.

Onko kukaan huomannut jo ettei pysty syömään, kun tuntuu täydeltä?
Mulla on joka toinen päivä sellainen ihan täys ähky olo, eikä pysty syömään. Johtuen myöskin varmasti mahan muodosta.. Voi kun toi estäiskin hirmuisen painon nousun ;)

Mutta mukavaa viikon alkua teille!!! :heart:

TiiuHti ja ipana 21+6 (tai 22+1)

Siis jos lasken tuon la 6.9 mukaan niin 22+1, tokassa ultrassa toi toden näköinen samoin kuukautisten mukaan mutta ensimmäisessä ultrassa kätilö kirjoitti la 8.9 ja nyt sit ne kirjoittelee raskaus seuranta korttiin neuvolas ton 8.9 mukaan ja sairaalassa ton 6.9 mukaan että enpähän tiedä että mikä on nyt se meijän la.. :/
 
Tänään sitten olen virallisesti työtön!
Pitää mennä ilmoittautumaan työkkäriin jne. Vähän typerää kun äippälomakin alkaa sit kesän loppupuolella... Mutta ei kai ne mulle mitään duunia sieltä ala tunkemaan - eiköhän tää oo jo tällä selvä, ja on täällä suunnalla paljon muitakin työttömiä... Lueskelin liiton (Metalli) lehteä, ja huomasinpa vaan, että kassassa on jonoa, kestää päivärahojen tulo 10 VIIKKOA ekan hakemuksen jättämisestä?? Huhhuh... Mullahan ehtii alkaa melkein äitiysrahatkin tulemaan ennenkö saan liitosta yhtään mitään? Kai ne tulee sitten takautuvasti... Ottaa vaan päähän nyt sitten koko kesä ilman mitään tuloja! Miten voi olla noin? Ei tajua... Noh, eipä siinä.

Tänään sitten taas neuvola, pitäs saada se raskaustodistus ja hakea äitiysavustusta ja kattoo noita äitiys-ja isyyslomajuttuja. Tai mitä siellä nyt sitten onkaan?!! Kela-jutuista vaan viimeksi oli puhe, että käydään läpi.

Joku tuossa kirjoitteli vauvan liikkeistä ja asennoista ja kun ei potki välillä... Mullakin oli varsinkin aikaisemmin niin, että saattoi olla koko päivän, tai parikin, etten tuntenut juuri mitään. Mutta nyt oon alkanut kyllä aina tiedostamaan miten päin se poitsu tuolla kohdussa on... ja ihan jo potkuistakin. Oon alkanu tunteen nekin potkut, mitä se fudailee silloin jos potkii tonne "sisäänpäin"... Hän on ny viime aikoina ollut mitä omituisimmissa asennoissa siellä potkimassa, ja joka suuntaan. Eilen se oli jonkin aikaa jalat menosuuntaan päin, ja potkut tuntu ihan kohdunsuulla! Tosi hurjan tuntusta...
Aamulla kun herää, ei voi nousta enää samantien ylös ja kävelemään - onkohan ihan normaalia? Kun siis tuntuu, että se laps ja koko kohtu on yön aikana menny ihan outoon asentoon, ja kun nousee ylös niin tuntuu tosi ikävältä,.. varsinkin sivuilla ja kyljissä... Onkohan se jotenkin poikittain siellä silloin?? Outoo :p

Roona&Tahvo 22+0 POKS
 
Pitkästä ehdin tänne lueskelemaan ja varsinkin kirjoittamaan. Ei tuota ylimääräistä aikaa juurikaan pojan kanssa jää.

Mutta itseasiaan..viime viikolla oli ultra ja siellä meidän pikku TiiviTaavi polski menemään. Kaikki oli niin kuin pitikin :heart: . Sukupuolta yritettiin selvittää, mutta meidän lapsi oli päättänyt ettei sitä ala kertomaan joten nyt sitten jännätään syksyyn saakka. Ultraaja sanoi että ihan kuin siellä jokin uloke olisi muttei osannut sanoa oliko se uloke pippeli vai mikä.Hänkään ei sitten uskaltanut lähteä edes arvailemaan.No mutta pääasia et kaikki oli hyvin.

Äitiyspakkauksesta: jos olisi esikoinen tämä niin toki otettaisiin mutta kun esikoisen jäljiltä on puvut, pussit yms. tallessa ja hyväkuntoisina niin otetaan tämä nyt sitten rahana.

Millä korkeuksilla teidän lapsukaiset on? TÄmä kun tuntuu edelleen majailevan hyvin alhaalla.Muistelen, että esikoinen oli näilläviikoilla jo paljon paljon ylempänä.

Nyt näköjään huomaa, että näiden raskauksien välissä on niin vähän aikaa sillä kaikki kivut on jo tullut arkeen :(. Ja siihen vielä välillä oleva sektiohaavan kiristys :( Onneksi nämä vaivojen kärsiminen palkitaan syksyllä :heart:

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Jenni, TiiviTaavi 20+3
 
täällä alko liikkeet tuntumaan päällepäin eilen!
ihanaa...mies jo nukkui...niin en kehdannut sitä herättää yöllä niitä kokeilemaan..
ite kun nykyään valvon myöhään ja herään aikaseen...ihme rytmi!

ihanalle näyttää taas tuo ilma. Eilen piti mennä lenkille mut tuli vettä. tänään sit pääsee.

Onko muilla jo alkanut nesteitä kertymään???
mä eilen tein tukka töitä 3 tuntia jajalkoihin koski ihan sikana..siis jalkapohjiin..
mulla on jalat jo turvoksissa, nestettä...croksitkin välillä tuntuu ottavan kiinni...
en tajua...pitää jotain kehitellä millä sais nesteitä pois...
teki mieli jalat nostaa seinää vasten ja ite maata selällään
:)

esmeralda- + Jamppa 23+0
 
Tervehdys!
Täällä työntäyteisen vapun ja viikonlopun jälkeen vapaa päivää vietellään.Onneks!Selkä niin pääs äitymään noista iltavuoroista,että oli vaikea aamulla päästä sängystä ylös,eli kivasti on kipeä.Ei tarvi vissiin kauheeti noita kotihommia tänään vielä suoritella.

Mulla on nyt kahtena päivänä tuntunut nuo liikkeet huomattavasti selvemmin ja useammin kuin ennen.Ollut tosi kiva kun töissäkin toinen sieltä välillä on itsestään ilmoitellut. =)

Tossa taisin olla viime kirjoituksessa hieman päivistä sekaisin...Puol väli poksahti vasta eilen,eikä toissa päivänä :ashamed:

Vielä viikko ultraa...

Virttis ja Vilpertti 20+1
 
Täällä turvottaa myös, jalkoja varsinkin, päivät on menny nutten ulkona touhutessa ja kävellessä että on kyllä illalla ollu jalat ihan kamalan kipeet.

Meillä alko tänä aamu tulee maitoa tisseistä. eilen illalla tuuumasin miehelle että tuntuu ku joku työntäs neulatyynyä tissin sisällä ulospäin, tänä aamuna sit piruuttani kokeilin puristaa nii kyllä, kyllä sieltä jo maitoa tihkutteli :D

Meillä ollu nyt ajoittain masussa hiljasempaa, meinasin tällä viikolla joku päivä käydä neuvolassa kuuntelee sydän äänet :)

Meillä tehtiin viime viikolla remonttia täällä ja saatiin uudet lattiat ja listat, on kyllä koko mökki nytten ihan erinäkönen, nytten kun vaan sais jo laittaa vauva juttuja nii oispa ihanaa, en tosin viiti viellä, kesällä sitten.

Nyt on ollu niin ihanat ilmat että on saanu kuivatettuun pyykitki ulkona :) ihanaa. täöllä viikolla mennään kattelee tuoleja ja pöytää ja mattoa parvekkeelle että saan senki laitettuun viihtyisemmäksi.

Ainii ja villä sen verran että tein eilen 3 erillaista testiä ja kaikki kerto että meille ois tulossa poika niiku ultrakin sanoi :) saas nähhä, varmistukseen on viellä muutama kuukausi.

Päivän jatkoja kaikille!!!

zeny ja pieni 21+3 :heart:
 
Heips taas.
Täällä odotellaan kanssa rakenneultraa kun kuuta nousevaa. Onneks se on jo torstaina. Täällä tehdään tosiaan se 4D ultra, ni toivon että siitä jos jostain luulis näkevän onko tulokas tyttö vai poika. Tahdotaan molemmat ukon kanssa tietää kumpaa odotellaan tulevaksi.

Äitiyspakkauksen otan kyllä. Eka vaavi kun tulossa, niin kaikki mitä siinä on niin on hyvinkin tarpeellista ja mun mielestä vaatteetkin oli kivan näköisiä.

Pikainen päivitys vain kuulumisista, että hyvin menee. Torstaita odotellessa =)

VK + vaavi 19+3
 
Vivid
Tervehdys uuteen pinoon :wave:

Nää vapaapäivät on kyllä aina sellasia, että kiirettä pitää ja hommaa riittää, kun on sellanen luonne, että ei malta olla vaan paikallaan :p

Vappuna saapui sitten meiän vaunut. Jipii! Ostettiin tosiaan käytettynä ne Teutonian yhdistelmät. Pientä käytön jälkeä niissä on, mutta puunattiin niitä viikonloppuna monta tuntia, niin nyt ne on kuin lähes uudet. Kivaa! Oli kyllä hauskaa työnnellä kärryjä pitkin pihaa, kun oli pakko päästä testailemaan. Ja kaikkia säädöt/mekanismit oli kanssa pakko heti opetella.

Maitoa on taas tihkunut. Nyt jo kolmena yönä peräkkäin..

Tänään oli neuvola. Kaikki muuten ok, mutta labran tuloksissa oli hiivan määrä kohtalainen, joten pitää tänään ostaa Canesten-kuuri. Fundus-mitta oli 20cm eli käyrillä mennään. Sykkeet noin 150. Saatiin Kela-laput äitiysavustusta ja äitiys- ja vanhempainrahojen sekä lapsilisän hakua varten. Pitää laittaa äkkiä postiin, että saadaan äitiyspakkaus mahd. pian.

HUOM äitiyspakkauksesta! Soitin suoraan Reimalle, joka toimittaa äitiyspakkaukset ja infosivat sieltä, että nyt jaossa on jo uudet 2009 pakkaukset. Kelan mukaan toimitusaika hakemuksen saapumisesta on noin 2 viikkoa.

Saatiin viime viikolla kilpailutettua lapsivakuutukset (Pohjantähti, Lähivakuutus, Tapiola, Fennia ja Turva). Pitäisi vaan tehdä vielä lopulliset vertailut ja tehdä päätös. Ei tässä ookaan kuin muutama viikko enää aikaa lyödä asia lukkoon.

Hippu liikkuu paljon ja aika säännöllisesti. Joka ilta ennen nukkumaanmenoa saa mieskin Hipulta hyvänyöntoivotukset potkut välityksellä ;)

Vivid ja Hippu 23+3
 
Heips kaikille!
Täällä on ikionnellinen mamma; olen nyt vasta varma että tunsin liikkeitä! :D

Ähkyolosta Musta kans tuntuu, että minkäänlaista syömistarvetta ei ole sitten aamupalan jälkeen! Kai vatsantoiminta on nyt sitten superhidasta, kun se ennenkin oli jo hidasta... :whistle: Mutta voisikohan se tosiaan olla jo kohdun kasvusta aiheutuvaa ahtautta? Olin siinä luulossa, että niin käy vasta ihan loppumetreillä!

Äitiyspakkauksesta Ehdottomasti otetaan, esikoinen tulossa! Vaatteet on kyllä aika ankeita, mutta kaipa niitä värikkäiden kanssa voi hyvin käyttää... Me ei olla tehty minkäänlaisia hankintoja vielä - aivan kauhistuttaa kun kaikki muut tuntuvat olevan jo valmiina! Tosin vaunut ja turvakaukalo on luvassa tuttavilta, mutta siinäpähän ne sitten olikin...

Veranpaine: Onko kellään muilla ongelmia alhaisen verenpaineen kanssa? väsyttää ja huimaa, en tiedä liittyiskö myös päänsärky tähän. Mun ei päivästä tuu enää mitään, jos en jumpaa aamulla kunnolla sängyssä jalkoja ja käsiä. Ja lisäksi terveyssuolan vaihto perusmalliin auttoi hieman, luulisin. Sain lääkkeitäkin, mutta kun niitä ei Suomessa käytetä, en mielelläni edes kokeilisi. Teratologisessa tietopalvelussa kyllä kannustettiin kokeilemaan jos pieni annos auttaisi - jos apu ei ole merkittävä, sitten ei ainakaan kannata käyttää. K-Euroopassa on ihan tavallista lääkitä raskausaikanakin alhaista verenpainetta. Mutta tosissaan mielummin ilman! Olisiko muita selviytymisvnkkejä?? Meneeköhän se ohi?

vielä turvotuksesta; mulla ei oo kaikki kengät menneet jalkaan enää kuukauteen. :( yritin ostaa uusiakin, mutta hankala löytää, kun lähtökoko oli jo 42! nilkkasukista tulee myös syvät painaumat ja ne pysyvät tunnin verran sukkien pois oton jälkeenkin. Eikös turvotuksenkin pitänyt olla ihan vasta loppuraskauden vaivoja....

Ammi 19+2
 
Ompas taas tekstiä tullu, hyvä kun mukana pysyy. =)

Äitiyspakkauksesta oli puhetta. Taidetaan ottaa. Vaikka edellinen on yhä tallessa (vuodelta 06) niin haluan kummallekin lapselle oman. Tarkoitus oliskin säästään sitten näille muksuille kummallekin omasta pakkauksestaa jotain omaa ja antaa ne heille sitten kun saavat omia muksuja. Tedä kuinka retroja tämän pvän kamat on n. 20v kuluttua. =) Mä oon ihan kade niille joilla vanhemmat on säilöny tyyliin 70 tai 80 luvun ä-pakkauksien vaatteita. :ashamed: Siks siis taidetaan ottaa et saan ne säästöön ja sit aikanaan uudelleen käyttöön. =)

Joku kyselin kylläisyyden tunteesta ja kyllä, mua vaivannu jo tovin. Esim. aamulla ei tarvi syödä kuin yhen jugurtin ni on 2 seuraava tuntia niin ähky olo (ja sitä myöten huono olo) ettei mitään rajaa. Et joka toinen tunti vois olla syömässä yhen leivän mutta ei enempää!

Painostakin tais olla puhetta, mulle ehkä tullu vasta 1kg tai sit ei yhtään. Mutta mulle tää on normaalia et vasta puolen välin jälkeen alkaa painoa tulla...

Ammi79, puhuit tuosta lääkityksestä. Verenpainelääkityksestä en tiedä, mutta sen tiedän että jotain verenpaine lääkettä käytetään migreenin estolääkityksenä ja koska mä kärsin nyt varsinkin raskausaikana mielettömistä ja usein toistuvista migreeneistä voi olla että mulle tulee se estolääkitys.. No, sen tietää 2 vkon päästä ku meen lääkäriin. Ja mielummin aion käyttää kuin kärsiä koko ajan. Mut saas nähä.

(.( Rakenne-uä 2 vkon päästä. Pelottaa, jännittää.... :snotty:
Pahoinvointi hiipumaan päin, aamusin saattaa vielä öklöttää mutta ei oikeastaan enää okseta. :D JIPII!! :D


nöttis & kirppu rv 18+2 :heart: :heart: :heart:
 
Minullakin on ollut muutamana päivänä turvotusta jaloissa. Yleensä juuri sellasina päivinä kun on paljon seisonu/kävelly. Sukista jää painaumat nilkkoihin, jotka pysyy melkeinpä sen tunnin - muuten en ole sitä huomannutkaan. Kummallista tosiaan, kun itsekin olen lukenut, että lopussa vasta alkaisi vaivaamaan.

Selkäsärkyjäkin on ollut vähän. Oikeaa puolta selästä välillä vähän särkee, kun istuu tai makoilee liian pitkään tai huonossa asennossa. Mutta se onneksi lähtee helposti vielä pois, pikkusen kun hieroo tai menee parempaan asentoon.

Tänään puoliväli, noin 20 viikkoa jäljellä!!! Huomenna rakenneultra, vitsi että jännittää.. Toivottavasti tulisi vain hyviä uutisia.

uneksija85 ja papu 20+0 :heart:
 
Hello!
Turvotus ihan kamalaa! Käsissä ja varsinkin nilkoissa!! Elikkäs ihan samoilla linjoilla niinkö kaikki muutkin täällä...
Se on sitä ko nestettä kertyy, ja nimenomaan veri ei kierrä kunnolla! Vinkkejä: Siihen auttaa kun nostaa jalat ilmaan... Myös hieronta! Eli jalkakylpy joka ilta ja koivet ukon syliin hierottavaks, jotta pintaverenkierto vilkastuu...! Sen jälkeen isot ja väljät villasukat jalkaan!!! Siinä mulla mikä tuohon auttaa, mä myös nukun villasukat jalassa, ja oon kasannu sohvatyynyistä kamalan vuoren sängyn jalkopäähän, jotta saan yöllä nostettua jalat ylös... Heh. Mahtaa olla näky, ja vielä kun on erikseen "haaratyyny", niinkö mies sanoo, eli yks sohvatyyny koipien välissä tai vatsan alla...

:heart:

Neuvola käyty... joudun sit siihen prkl sokerirasituskokeeseen... kuulostaa TOSI kivalta! Hemppa edelleen tosi hyvä, vaikka onkin laskenut... Nyt 134 (ekalla neuvolakäynnillä oli 158)
Ja se kuuluisa sf-mitta oli siis nyt se 18,5 - joka on ihan normaali kuulemma...
Synnytysvalmennuksesta oli puhetta jonni verta, ja siitä neuvolatäti soittelee myöhemmin, ei varattu mitään aikaa vielä kun ei tienny että onko ryhmät täynnä vai mitä. Ja perhevalmennus varattu elokuulle... Kaks käyntikertaa, ja siel on muitaki syyskuussa synnyttäviä - et eiköhän TAYS:laiset siellä nähä sit joidenkin teidän kanssa ainaski! - viimeistään :)

Jeps. Mie alan nyt ihmetteleen KELA:n kaavakkeita, ja Metallin päivärahahakemus-kaavakkeita. Ja nautin siitepölyttömästä sadepäivästä täysin rinnoin! Kirjaimellisesti - tuntuu että ne poksahtaa kohta! Saas nähä tihkuuko maitoa täälläkin pian :LOL: :LOL: :saint: :headwall:

Mo
 
Mäkin haluun jalkahierontaa niinku Roona ilmeisesti saa! Minä en kovin usein sellasta herkkua saa, joten kateellisena täällä unelmoin :) Ja täydet rinnatkin haluan! Onhan ne vähän kasvanu, mutta en pistäis pahakseni, vaikka tuostakin vielä täytenis :D
 
Vivid, ootteko ottaneet huomioon vertailuissa Aktian vauvavakuutusta? Se taitaa olla ainoa noista vakuutuksista, joissa ei ole lainkaan omavastuuta. Me päädytään todennäköisesti siihen.

Ähkyä aika ajoin ilmassa täälläkin, varsinkin jos syö vähänkin liikaa jotain pullamössöä, siis sellaista, joka sisältää paljon hiivaa, sokeria ja vaaleita vehnäjauhoja. Olo on pari tuntia sen jälkeen aivan turvonnut!

Pitäis tässä varmaan alkaa tehdä pikkuhiljaa vaunu- ja turvakaukalovertailua. Varmaan tuossa jälkimmäisessä päädytään johonkin niistä testivoittajista; turvallisuus ennen kaikkea.
 
Täällä ultra takana päin !!
Ja nyt voin jo sanoa 100% että poika meille tulee !
Painoa pikku sällillä oli jo 501g joten hyvin kasvaa tuolla massussa !!
Laskettu aika oli nyt 6.9 joten päivän eteenpäin menisi mutta mitä sitä muuttamaan :whistle:
Katottiin myös 4D:llä ja näin ihan selvästi kasvot ja sen miten toinen imi sormi suussa :heart:
Ihana ultra oli ja hyvä mieli jäi !!
Nyt vaan odotellaan että aika menee ja saan pikkuisen pojan vielä tämän katraan lisäksi :D

Bebes & Salamatkustaja 22+1 :heart:
 

Yhteistyössä