Syyskuun Sydäntenmurskaajien TOUKOKUU

Huomenia

O&O: Mä olin yhteensä 3 kertaa saikulla, lähinnä tuon mun selän takia juuri... Kun se meni niin jumiin, etten pystyny kunnolla liikkumaan enää tms. Ja tosiaan vihlo aina alaselästä pakaroihin ja reisiin... Ja noidannuolia tulee kyllä vieläkin, vaikken töissä enää olekaan. Kävin ihan työterveyslääkärillä, ja joka kerta kirjoitti viikon sairasloman. Niin, ja tein siis istualteen fyysistä käsityötä...

Ah, vatsavaivat helpotti yötä myöten. Toivottavasti ei tuu takas. Jotenki ei uskaltais syödä yhtään mitään, mut pakkohan se on...!

Mulle tuli yli 100? puhelinlasku... kamalat morkkikset kun ei voi ite sitä mieheltä salaa maksaa, vaan pitää sille antaa se maksettavaks! :ashamed: Kyllä ottaa päähän ku ei oo omaa rahaa!!!!! Saakelin metalliliiton kassa sentäs! :xmas:

Jahha, pitäs mökille lähtee tänään... ellei nyt miehelle tuu joku häslinki että joutuukin pe menemään töihin.. Toivottavasti ei. Kelpais taas sauna ja pihahommat, jos säät sallii. :flower:

Roona ja aamuvirkku potkijapoika 24+2
 
Näin eilen "kamalaa" unta. Vauva oli jo maailmassa, mutta en sitten osannut hoitaa sitä - unohdin syöttää sitä ja enkä osannut pitää sylissä.. Hetken toilailujen jälkeen tämä vauva päätti sitten alkaa puhumaan ja kerto mitä halusi, ihmetteli kun on nälkä ja minä ihan kauhuissani muistin aina että nyt on unohtunu syöttää. Turvakaukaloakaan en osannut pistää kunnolla kiinni ja pelkäsin että ajetaan joku kolari. Huh huh mitä unia :) Kuinkahan nämä tästä vielä hurjistuu kun aika kuluu :|

Sitten mietiskelin sitä kun täällä moni sanonut, että on ikävä omaa pientä. Minulla myös välillä kauhea ikävä, vaikka tosiaan tämän lähemmäksi varmasti koskaan pääse kukaan :) On jännä miten ikävöi toista.. taitaa olla näitä äitien juttuja :)

Tälläkin liikkuu papu jonain päivinä tosi kovasti ja tosinaan taas rauhallisempia päiviä :heart: Öisin on kovimmat bileet monesti. Tänä aamuna tujautti ensimmäistä kertaa niin, että vähän jo sattui, mutta taisi johtua kovasta pissahädästä tämä herkkyys :)

Roona82 Ihania muistoja varmasti nuo oma tekemät jutut :) Toivottavasti tulee tehtyä jotain toisen lapsenkin kohdalla niin molemmat saa jotain (jos siis niin onnekkaasti käy että toisen lapsen saan) :)
 
Niin siinä käy, että meille syntyy pienen pieni vauva, joka ei syyskuisiin kuulu. Tunti kerrallaan mennään nyt eteenpäin ja toivotaan edes muutamaa lisäpäivää vielä, voi olla että synnytys tapahtuu jo tänään.. Kaikkea hyvää teille!!
Sohvi-04 ja masukki 22+6
 
J84
Huomentapäivää :)

Täällä takana taas tehokas aamu ja kämppä kiiltää. Tosin noihin tunteihin mahtuu monta muistinmenetystä ja siks kesti normaalia kauemmin tuo touhuaminen kuin ennen. Siis en muistanutkaan kuinka huonoksi tuo muisti voi mennä..aamulla pedin petauksen jälkeen aloitin vaatteiden taittelun kaappiin kunnes puhelin soi keittiössä ja hommat keskeytyi. Puhelun jälkeen en enää muistanut mitä olin tekemässä ja aloitin tasojen putsauksen keittiössä, laitoin samalla kuopuksen puuron kattilaan porisemaan, kunnes puhelin soi taas..puhua pälpätin samalla ja sit yhtäkkiä huomasinkin olevani jo olkkarissa pölyjä pyyhkimässä hyllyistä..keittiökin oli nyt siis jäänyt vaiheeseen ja puuron haju sai äkkilähdön keittiöön, ei onneks kerinny palaan pohjaan, kun levy oli kolmosella. Jatkoin puhelua kaikessa rauhassa, jonka aikana imuroin, luuttusin lattiat, pesin vessan, hinkkasin keittiön kaapin ovet ja tasot sekä laitoin puuron lautaselle jäähtymään. Mutta jokin takoi päässä, et jotain on edelleen jäänyt tekemättä..ne pyykit korissa sängyn päällä. No saimpahan nekin viimein laitettua sen jälkeen kun poitsu oli vetäny puuronsa naamariin.

Nyt pitäis ruveta vääntään lasagnea uuniin...kait mä unohdan senkin ja se palaa käppyräksi :D Niin ja sitä kahvia, en oo saanu sitäkään keitettyä, kun unohdan sen vähän väliä täs pyörimisen keskellä.

Huonomuistinen J84 ja Veeti 21+5
 
sohvi-04 Jaksamisia.

uneksija85 Mä oon kans nähny unta, että vauva puhuu... ja vieläpä möreällä miehen äänellä! Freaky! ja mulla oli ihan sama juttu siinä unessa, en osannu asentaa sitä turvakaukaloo autoon, ja vauva alko selittään mulle et miten se menee siihen :D
Vaikka olikin friikki uni kaikin puolin, sen jälkeen oli aamulla ihan kamala ikävä sitä vauvaa!
Ja onhan tässä edelleenkin joka päivä kaipuu saada oma rakas lapsi syliin! Mutta kunhan nyt odotellaan sinne syyskuulle :)

Jellona84 Kuulostaa ihan mun toiminnalta! Paitsi että mä en saa mitään tehtyä loppuun, ja aina löydän itteni tästä koneelta kun ei ole muka mitään tekemistä. Äskön sain tosin tiskikoneen pyörimään. Pitäs kans pyykit viikata ja makkari siivota...

Että jospa tästä koneelta taas nostais pehvansa ylös ja menis puuhaamaan. Tosin ulkona paistaa aurinko, tekis mieli mennä Siwasta ostaan jädee...
 
Morjens,

Tänään oli neuvola ja kaikki kunnossa ja sf-mitta keskikäyrillä. Sydänäänet kuulu tosi hyvin ja potki möykky taas pari kertaa sitä mikrofoniakin.

Sain ne kelan paperit mukaan ja ajattelin et menenkin sinne käymään huomenna ku on tuo vapaa-päivä. Olen huomannu et jalt turpoo nilkoista ihan mielettömästi, mutta se auttaa jos laittaa ne hetkeksi koholle. Terkkari ehdotti et vois laittaa hirudoit forten geeliä jalkoihin jos oikeen särkee. Tuo seisomatyö on kyl aikas raskasta ja sen tuntee päivän päätteeksi et on seisonut, mutta täytyy sanoo et olo on muuten aivan mahtava.

Mites teillä??

Jooseppi & Möykky 24+0 :heart: :heart:
 
J84
jooseppi, mulla on aina aamuisin sormet turvoksissa ja iltaisin jää nilkkasukista mukavat painaumat, onneks ei oo mitenkään epämukavaa vielä. Hei...eiks huominen oo pyhäpäivä et kaikki putiikit on kiinni :eek: ja perjantai on taas sit normi päivä?? kai?
 
Nyt oli heti pakko tulla hehkuttamaan kun posti toi äitiyspakkauksen mallia -09!
Ihania vaatteita paketti täynnä :heart: Hakemushan lähti siis 5.5. ja tänään tuli sitten Kelan päätös paketin myöntämisestä + pakettikortti. Että ihan kiitettävän nopeaa toimintaa Kelalta.

Eilen oli neuvola ja otettiin eka sf-mitta. Vähän yläkantissa oli, mutta painoa ei kuitenkaa ole tullut kuin 442g/vk. Hb oli pysynyt hyvällä tasolla joten saan nyt vähentää rautatabletit 2kpl/vk. Jatkossa onkin sitten neovola käyntejä tiedossa 2 vk:n välein ja sokerirasitus 2.6.

Viime viikonloppuna kävin kestovaippa-tapahtumassa ja nyt kyllä hirmuinen vaippa-villitys alkaa nostaa päätään.. :whistle: Jokos muuten kestoilusta on tehty täällä galluppia; kuinka moni meinaa kestoilla?

-Usvatähti ja vauvveli 24+6-
 
Sohvi-04 :hug:
Kestovaippailua olen ajatellut toteuttaa osittain. Eli päivällä ja kotona, jos ei ole kuin toi meidän kuopus, joka kakkasi joka vaippaan :LOL:
Saikulla ei ole tarvinnut olla tämän raskauden vuoksi päivääkään, kun on noi lomautusviikot olleet mukavasti helpottamassa.
Kelan paperit olen jo täyttänyt valmiiksi, todistuksen saan ensi viikolla.
Matkakuume alkaa pikkuhiljaa vaivaamaan.... Kahden viikon päästä reissuun!! B)

Idella ja Hugo 23+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Eilen oli neuvola ja otettiin eka sf-mitta. Vähän yläkantissa oli, mutta painoa ei kuitenkaa ole tullut kuin 442g/vk. Hb oli pysynyt hyvällä tasolla joten saan nyt vähentää rautatabletit 2kpl/vk. Jatkossa onkin sitten neovola käyntejä tiedossa 2 vk:n välein ja sokerirasitus 2.6.
Kuinkas sulla jo nyt alkaa neuvolakäynnit kahden viikon välein? Yleensähän ne alkaa vasta rv 30 huitteilla ja sitten viimeiset viikot käydään viikoittain. Ihan uteliaisuuttani kyselen. Mulla la vain 3pv sun jälkeen ja neuvolakäynnit 2vkon välein alkaa vasta heinäkuussa.

Kestoista: En aio tällä tietoo kyllä kestoilla kun ei tuo pyykinpesu oikein oo kotihomma josta eniten pitäisin. :D Jos joku haluaa ostaa ne äitiyspakkauksen kestot niin myyn ihan mielelläni.

Jooseppi: Kela ei oo huomenna auki kun on helatorstai. Perjantaina vasta seuraavan kerran. :D

Olkkis ja Ötzki Masupallero 24+3


 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Eilen oli neuvola ja otettiin eka sf-mitta. Vähän yläkantissa oli, mutta painoa ei kuitenkaa ole tullut kuin 442g/vk. Hb oli pysynyt hyvällä tasolla joten saan nyt vähentää rautatabletit 2kpl/vk. Jatkossa onkin sitten neovola käyntejä tiedossa 2 vk:n välein ja sokerirasitus 2.6.
Kuinkas sulla jo nyt alkaa neuvolakäynnit kahden viikon välein? Yleensähän ne alkaa vasta rv 30 huitteilla ja sitten viimeiset viikot käydään viikoittain. Ihan uteliaisuuttani kyselen. Mulla la vain 3pv sun jälkeen ja neuvolakäynnit 2vkon välein alkaa vasta heinäkuussa.
Näin mää ymmärsin neuvolatätin puheista..Ei siihen kyllä mitään raskauteen liittyvää syytäkään ole, kaikki on mennyt ihan ok..Seuraava lääkäri + th käynti on 9.6., että onhan siihen lähes se 3 vk kyllä..ehkä mää oon vaan tajunnu jotai väärin :ashamed:
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin :) ens kerralla ois neuvola ja neuvolalääkäri ja neki 22.6 sillon alkaa kesälomakin =)

rautalääkitys joka toinen päivä ku ollu huimausta, hemppa oli 126 ei ollu viel hälyttävän alhanen siks harvemmin rautaa.

Ja tuli käsky neuvolasta että nyt loppu nostelu töissä..

Ja jos ilmenee supistelua enemmän kun 4-7krt päivässä on haettava saikkua mutta onneks ei ole ollut vielä..

O&O 24+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Alkuperäinen kirjoittaja Usvatähti:
Eilen oli neuvola ja otettiin eka sf-mitta. Vähän yläkantissa oli, mutta painoa ei kuitenkaa ole tullut kuin 442g/vk. Hb oli pysynyt hyvällä tasolla joten saan nyt vähentää rautatabletit 2kpl/vk. Jatkossa onkin sitten neovola käyntejä tiedossa 2 vk:n välein ja sokerirasitus 2.6.
Kuinkas sulla jo nyt alkaa neuvolakäynnit kahden viikon välein? Yleensähän ne alkaa vasta rv 30 huitteilla ja sitten viimeiset viikot käydään viikoittain. Ihan uteliaisuuttani kyselen. Mulla la vain 3pv sun jälkeen ja neuvolakäynnit 2vkon välein alkaa vasta heinäkuussa.
Näin mää ymmärsin neuvolatätin puheista..Ei siihen kyllä mitään raskauteen liittyvää syytäkään ole, kaikki on mennyt ihan ok..Seuraava lääkäri + th käynti on 9.6., että onhan siihen lähes se 3 vk kyllä..ehkä mää oon vaan tajunnu jotai väärin :ashamed:
Ei kun mä vaan ajattelin kun suurin piirtein samoissa mennään ja mulla on vielä kaksi kertaa käynnit neljän viikon välein (toinen on neuvolalääkäri 8.6) ja sitten alkaa noi käynnit olemaan kahden viikon välein. Ensi viikon torstaina 28.5 olis se sokerirasitus. Ajattelin että samalla voisivat ottaa tuon pissakokeen ja veriryhmävasta-ainekokeet kun mulla on rh- veri...

Että tällaista tällä kertaa. Josko huomenna sais nukkua kunnolla, en oo moneen päivään nukkunut aamuneljää pidempään. Vessahätä herättää...

Olkkis ja Ötzki Masupallero 24+3
 
Turvavyönalennin: Ostin käytettynä esikon odotusaikana ja on ollut todella loistava keksintö! Laskee (ja pitää kans ) vyön mahan alapuolelle ja tuntuu, kuin ei olis turvavyötä lainkaan. Ja tosiaan pitää sen vyön siellä alhaalla eikä nouse sieltä missään tilanteessa. Mulla mallia HTS Be Safe. Jos paljon autoilee, niin suosittelen kyllä hankkimaan.

Kelan toimintaa voi kyllä täälläkin kehua. Päätökset tuli reilus viikos ja rahat tilille kahdessa viikossa. Esikon aikana rahat tais olla tilillä ennen kuin päätökset tuli kotiin :) Otin siis molemmilla kerroilla rahana enkä pakkausta.

Kestoista
... Joo, esikon odotusaikana (reilu vuosi sitten ) innostuin asiasta ihan hullun lailla; tein muutamia vaippoja itse, kun kävin sellaisella viikonloppukurssilla. Neuloin parit pöksyt ja ostin muutamia valmiita kuoria. Mutta mutta, kuinka kävikään. Viikot ja lopulta kuukaudet kuluivat ja noiden pampersien käyttö oli NIIIIIIN vaivatonta :ashamed: Pakko myöntää, että jäi vähän huono omatunto, mutta tuskin nytkään saan aikaiseksi kestoilla, kun en esikonkaan kanssa saanut. Sain onneksi myytyä osan eteenpäin, mutta osa tuolla kaapissa odottaa, et josko kuitenkin innostuisin.

Meille on nyt tulossa Phil&Tedsin Vibe -sisarusrattaat. Ensimmäinen ns. vauvahankinta :) Myytiin Emmaljungan yhdistelmät pois ja noilla uusilla olis sitten tarkoitus selvitä seuraavat vuodet.

Meinasin eilen ostaa ekat vauvan vaatteet, mutta en sitten jostain syystä saanutkaan ostettua. Ensin hiplasin kaikkea mahdollista ja olisin voinut ostaa vaikka mitä mut sit mietin vaan et onhan meillä jo kaikkea ihan tarpeeksi esikon jäljiltä... Olinpa tylsä! No, jotain pientä pitää kuitenkin ostaa, viimeistään sitten kesän alesta. Ehkä pari punaista vaatetta, kun esikolla oli aika paljon ruskeaa, turkoosia ja valkoista. Hameita tekis mieli ostaa pari, mutta en uskalla, kun voihan se kuitenkin olla poika.

rimpulakissa rv 24+5 (muistaakseni :D )
 
sohvi-04 :hug:

Tänään meni koko päivä koulutuksesssa istuessa. Huomenna ja ylihuomenna jatkuu samalla tavalla. Liitoskivut ovat vieläkin riesana. :/ Neuvola on ensi viikolla ja 4D-ultraankin pitäisi varata aika. =)

Viikonloppu vaipaita odotellessa,
Muffa 24+0 =)
 

Yhteistyössä