SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Moikka!

Raphaella: Todella paljon voimia ja halauksia sinne:hug:

Tervetuloa kaikille uusille! Ja onnea kaikille jotka ovat hyviä ultrakuulumisia saaneet!

Mie kuulin tänään ekan kerran vauvan sydänäänet kotidopplerilla:heart: Oon kyllä koittanut aikaisemminkin (olen kärsimätön, kyllä!) ja tänään ajattelin kuunnella ihan aamusta siten että rakko on vielä täysi. Ajattelin jos se vaikuttaisi jotenkin siihen että kuulisin vauvan paremmin ja voi kun olin onnellinen kun kuulin sen sydämen jumputuksen. Ensin kuului ihan vaimeina äänet mutta sitten sain dopplerin sellaiseen asentoon että kuului jo ihan selvästi. Ihanaa!!!

Tuo sydänäänten kuuleminen piristi mua tosi paljon. Eilen mulla tosi huono päivä. Aamulla sain migreenin joka oli onneksi lievä, mutta kolmen tunnin päästä alkoi aura uudestaan. Ja se aura jäi päälle ja mulla on näköhäiriö edelleenkin vasemmassa silmässä:'( Vaivaa varsinkin lukiessa jotain kun ei nää kaikkia kirjaimia kokonaisina. Lääkäristä kysyttiin pitäskö jotain tehdä mutta sanoi että eipä tässä paljoo voi kun ei voi magneettikuviinkaan laittaa eikä pahemmin lääkkeitä ottaa. Joten täytyy vaan odottaa ja toivoa että tämä joskus menee pois. Pelottaa että tää jää tälläseksi.

Me ostettiin ekassa raskaudessa BeSafe-turvavyönalennin ja se olikin sitten kovassa käytössä. Tehtiin esikoisen odotuksen aikana n.4000 km pituinen automatka (n.neljässä päivässä eli ajettiin n.1000km päivässä) ja se vyö tuli silloin tosiaan tarpeeseen. Nyt se on mummolassa varastossa kuten melkein kaikki vauvan tarvikkeet ja pitäisi se vyö lähteä sieltä jossain vaiheessa hakemaan...Tässä raskaudessa ei tosin tulla ajelemaan noin paljoa autolla=)

Mie oon kyllä kertonut 2-vuotiaalle esikoiselle että mulla on vauva mahassa, mutta ei se oikein sitä tunnu vielä ymmärtävän. Ehkä sitten kun vatsa kasvaa!

Mun tekis mieli ostella vauvalle jo vaatteita...Toisaalta meillä on ihan tarpeeksi varastossa esikoisen vaatteita. Just yks päivä niitä lajittelin jo valmiiksi ja otin kellarista 50-56 kokoiset ja 62 kokoiset tuonne esikoisen kaappiin. Pesen ne sitten jossain vaiheessa ja laitan valmiiksi. Kaikki äitiysvaatteenikin olen jo pessyt ja silittänyt valmiiksi kaappiin. Mulla on tässä raskaudessa sellanen vimma että laitan kaiken jo tosi ajoissa valmiiksi, koska viime raskaudessa jouduin niin yllättäen sairaalaan etten itse pystynyt paljoo mitään valmistelemaan. Pari uutta äitiysvaatetta aion tilata, varmaan np-ultran jälkeen. Haluun ehdottomasti sellaisen mahatuubin ja ehkä jotain kivoja kesäpaitoja sekä imetyshupparin.

Kun tää tyhmä näköhäiriö menis pian pois...

Casanna 9+2
 
Casanna, ihanaa! :) Tiedän niin ton tunteen. Kyllä siinä kyyneleet valui, kun sen sykkeen ekan kerran sieltä bongasin :) Käyn ite aina vessassa ennen kuuntelua ja hyvin on kuulunut! Toivotaan, että näkösi palaa ennalleen.

Taidan hommata tuon (BeSafe) turvavyönalentimen :) Kuitenkin kesällä viimeistään tulee istuttua pitempiä matkoja autossa. Käytettynä saa halvalla.

innoM + Pulla 11+6
 
Dopplerista: Mä olen pari kertaa saanut siihen näytölle sekunniksi lukemia 130-170, mutta heti on hukkunut. Siksi olenkin epäillyt, että olikohan se edes vauva. Eilen viimeksi yritin kuunnella kun iski kauhea huoli jostain syystä. Muttei ole kuulunut mitään. Tai siis alle sekunniksi näyttöön välähti se 170 mutta heti meni pois. Voi voi. Onneksi on viikon päästä maanantaina se ultra. Jotenkin alkoi eilen huolestuttaa, en osaa selittää miksi.

Mulla on siis tämä doppleri. Mitä teillä muilla on?

Angelsounds doppler JPD-100S4 sydnnilaite +U-geeli - Raskausajan laitteet, doppler, angelsound, angelsounds, angelsounds doppler, kotidoppler, kotidoppleri, JPD- 100S, JPD- 100A, JPD- 100S4, JPD- 100B, sydnnten kuuntelu, sikin sydnnet, kuuntele vauva

Mulla ei ole sitä ultrageeliä. Olen ihan tavallisella voiteella ja sitten tällaisella yrittänyt kuunnella. Voisikohan vika olla noissa rasvoissa?

Ceridal


Tänään siis 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Huldasharks: Mä käytän ihan liukuvoidetta. Sellaista mitä voi ostaa ihan kaupasta. Sen anturin kun laittaa tuohon häpyluun päälle ja "skannailee" rauhallisilla liikkeillä edestakaisin niin mulla on löytynyt syke hyvin. Sikiö on vielä pieni ja sen saattaa ns. ohittaa helposti jos tekee nopeita liikkeitä :) Toivottavasti saat jumputuksen kuulumaan!

(.) Tulin juuri lääkäristä. Niiden alavatsa/selkäkipujen takia kävin ja olisin toivonut että sieltä olisi löytynyt jokin hoidettavissa oleva syy nuille kivuille mutta eipä sitä.. Sectioarpi ja munatorven poistosta syntynyt arpikudos siellä "vain" kiukuttelee. Ei se arpikudos kuulemma samalla tavalla veny kuin ympärillä oleva normaali kudos ja se kiristää. Selkäkivun syynä kuulemma luiden väljistyminen kun kohtu kasvaa kovaa vauhtia. Vähän kurjaa oli kun lääkäri ei oikein uskonut kuinka kipeä se voikaan olla kun ei nyt ollut niin kosketusarka kuin esim. iltaisin :( Sano vaan että normaalia on. Miten hiivatissa mä voin tehdä töitä jos näin sairaslomallakin on vaikeaa? Ensi maanantaina pitäisi työmaalle vääntäytyä ja just pahimmoilleen istumista, seisoskelua ja kävelemistä mun työ. (no harva sitä makuullaankaan töitä tekee :D)

Pitänee odotella että soittaisi neuvolantäti takaisin niin voi sitten sen kans jutustella lisää asiasta.

Pienet nyrkit siellä ultrassa heiluivat :heart: ja sikiö vastasi viikkoja. 3,7cm oli pää-perämitta ja syke oli vahva. Mun mussukka :)

Ruutinen ja Morri 10+5
 
Hei kaikki :)
Aamu aloitettu taas reippaasti pönttöä halailemalla! Huomenna olis ultra jossa määritetään laskettuaika.. jännittää kovasti! Meen sinne yksin ja mies jää kotiin pojan kanssa, oli vähän harmissaan kun ei pääse mukaan mut tulee niitä ultria vielä 2 niin varmast jompaan kumpaan pääsee mukaan.
Turvavyönalentimesta, suosittelen kaikille et hankitte! Jos käy niin että tulee kolari niin se pitää sitä vyötä alhaalla ettei kiristy mahan päälle ja satuta vauvaa. Itsellä on sellainen joka tulee tuolta jalkojen välistä siihen vyöhön kiinni, mutta nyt hankin varmaan sellaisen joka tulee silleen sivuilta kiinni, koska on kesä ja aion käyttää hameita :D ei tarvi sitten rullata helmoja korviin :)
 
raphaella, osanotto:hug: :(

Hei, vääntäkää kokeneemmat tälle nuijalle rautalangasta yksi asia, eli: paljonko on äitiyspäiväraha(se ekat 105 pvä, eikös?) ja paljonko vanhempainpäiväraha(se 158 päivää tuon 105 jälkeen, eikös?) ja eikö nämä suhteuteta tuloihin? Eli montako prosenttia tuloista on sitten äitiyspväraha ja montako % vanhempainpäiväraha? Kelan laskurit ei nyt jostain syystä kunnolla mulle avaudu... Kiitos :)
 
Mulla on kanssa tuo Angelsounds doppler JPD-100S ja liukuvoiteen kanssa kuunnellaan! Ei vauvaa ole vielä näillä viikoilla helppo löytää, joten ei siitä varmasti kannata huolestua jos ei kotidopplerilla sydänääniä vielä löydy. Ekassa raskaudessa ostettiin doppler ehkä rv12 ja silloin meni tosi pitkään ekalla kerralla ennenkuin löydettiin sydänäänet.

Casanna 9+2
 
raphaella, osanotto:hug: :(

Hei, vääntäkää kokeneemmat tälle nuijalle rautalangasta yksi asia, eli: paljonko on äitiyspäiväraha(se ekat 105 pvä, eikös?) ja paljonko vanhempainpäiväraha(se 158 päivää tuon 105 jälkeen, eikös?) ja eikö nämä suhteuteta tuloihin? Eli montako prosenttia tuloista on sitten äitiyspväraha ja montako % vanhempainpäiväraha? Kelan laskurit ei nyt jostain syystä kunnolla mulle avaudu... Kiitos :)
No se onkin aika hepreaa... Mutta jos tällain raa'asti sanois niin noin 75% 2009 vuoden verotuksen mukaan tai sitten viimeisen 6kk työtulojen mukaan. Kannattaa katsoa, että jos tulot on kasvanu yli 20% viimeksi vahvistetusta verotuksesta (2009), niin sitten voi ottaa uudemmankin mukaan. Silloin tarvii olla tilinauhat tallessa ja viedä ne Kelaan.

Ja se menee sillain porrastetusti, että ekat 3kk saa isompaa rahaa ja sitten vanhempainvapaalla pienempää.
 
Viimeksi muokattu:
Lähteekö kenelläkään muulla hiukset? En muista että olis ollut aikaisemmin tällaista oiretta. Tosin lopetin e-pillerit 4-5 kuukautta ennen raskautumista, liekö sekin vaikuttaa asiaan, joka tapauksessa paljon lähtee. Eks niitten pitäis nimenomaan lakata lähtemästä raskausaikana. Tilasin tänään sellaisen dopplerin ja heti laittoivat postiin, samanlainen kuin neuvolassa, pikkusen jännittää kuuluko yhtikäs mitään kun tulee, 10 kerkiää tulla juuri täyteen. Aavistuksen helpottanut tuo pahoinvointi, väsymystä edelleen ja huimausta, kun verenpaine tosi alhaalla, lakritsia menee ja salmiakkia, kolme päivää töitä ja sitten odotettu talviloma, jippiii.
 
Kiitoksia, Huldasharks!

Pirullinen olo. Alamahaan sattuu välillä oikein vähän kouristaen, tuntuu kuin vatsa olis täynnä ilmaa, kuplii ikävästi ja pientä pahaa oloa. Kaupan päälle nivuskipuja. Ei yhtään kivaa. Toivottavasti ei ole syytä huoleen....
 
Memelisa,ihania uutisia ultrasta:heart:
juu on siel niitä masutuubeja mut ei paitoja =/
...ja laitatkos sittenkin nyt mulle tuon LA 10.9 koska näin se laitettiin neuvolakorttiin ja tuskin tulee muuttumaan =)

Tehilla niin just,voisin nähdä itseni myös luokittuvan juuri tuohon samaiseen ryhmään...

Kannatan InnoM,eli ei noita pisteitä niin et menee monelle riville,on vaikea katsoa...

Raphaella,:'(pahoittelut ja voimia:hug:

(.) Neuvola käynti oli siis eilen ja ihanasti meni:heart:,ihan vilahti 1,5tuntia ja loppu meniki sit pikakelauksella,huomenna pitää viedä labraan pissanäyte ja käydä verikokeet otattamassa.Mies oli ihan jännityksessä,sanoki et maha ihan kuralla ja perhosia vatsassa,neuvolatäti sanoi lopuksi että hienosti mies kertoo tunteensa...on se kyl ihana mies:heart:
Tänne oliki sit tullu ultra joten kuuntelun sijaan pääsimmekin katsomaan asukkia!!!ihana siellä heilutteli käsiään ja liikkui:heart:...verenpaine oli back to normal eli 100/58,eli alhaiset paineet täälläkin,aina ollu.hemppa oli 133,se on aina ollu hyvä.
Pojalle kerrottiin eilen...ei se oikeen osaa vielä ajatella ku ei raskaus kuite niin vielä näy,mut kyllä se tykkäs,eka kommentti;mikä me laitetaan sille nimeksi?!?
Niin ja parvorokko verikoetulokset oli tullu ja negoja oli eli en ole sairastanu joten jos jollain läheisellä sit sattuu oleen niin olen yhteydessä lääkäriin..
Masennuksesta sain puhuttua ja meinas lääkäriaikaa antaa et saan lääkkeet mut mie en halua ellei ole pakko,eli nyt mennään ainaki ilman ja soittelen aikaa et pääsis kuite keskustelemaan =)
Ja toivon että tää helpottaa tosiaan keskiraskaudessa!
mut nyt tällee pikaiseen pitkälti omaa napaa,nyt makuulle hetkeksi ja vois vaik kokeilla josko ääniä saisin masusta kuuluviin ;)
 
Zophie , en mäkään noista enää mitään muista/ymmärrä.. Ja mun mielestä edellisillä kerroilla on tullut jotain rahaa enemmän se 9kk ja sen jälkeen vasta radikaalisti laskenut.. eli en kans tajuu mitä muutosta siihen rahaan tulee sen ekan 105 pv jälkeen.. Ehkä sit joskus myöhemmin jaksan paneutua siihen..

Cracotte ; oon huomannut et hiukset lähtee ja myös rasvottuu herkemmin. Tosi ihanaa.. näin kävi kyllä edellisilläkin kerroilla..

Turvavyönalenninta tuskin ostamme, aiemminkin tultu toimeen ilman..

Tosi monilla näyttää täällä olevan tuo doppleri kotona.. Olis kyl tosi kivaa.. ainakin siihen asti että tuntee liikkeet.. Mutta onneksi meil on edes kerran viikossa se avovastaanotto johon voi sitten kerran viikossa mennä kuuntelemaan ilman ajanvarausta jos alkaa huolettaa..

Eilen oltiin ystävänpäiväkutsuilla jossa oli yks sellainen tuttu jota aina nähdään vain näiden yhteisten ystävien juhlissa ja paljon juteltu aina, jotenkin saman henkisiä ovat. Ja muistin kyllä et odottavat vauvaa, mutten muistanut kuinka pitkällä on.. Ja kun sen valtavan mahan näin (oli siis 10 pv yli jo lasketusta ajasta ja LA päivänä oli tehty painoarvio 4kg) niin melkein pelotti! Nauro vaan mulle et turha se on tässä vaiheessa alkaa hannaamaan :kieh: No niinhän se on.. No, eiköhän niistä synnytyksistäkin selviä.. HUH!

Tiettekö mua on alkanut masentaa mun työ . Ottaa kaikki päähän ja itkettäis koko ajan.. Tiiän et ne on nää hormoonit, mutta kuitenkin.. :'( Eikä saisi valittaa.. Kaikkihan kuuluu olla nyt hyvin, eikö?!
Enkä tosiaan kuulu niihin ihmisiin jotka on aina saikuttamassa ja siksikin masentaa kun oon aina niin tunnollinen töissä ja pyrin aina parhaaseen tulokseen ja nyt ei yhtään kiinosta mikään.. Ketuttaa heti aamulla edes nousta sängystä mennäkseni sinne.. Työkaverit on ihania ja yrittää tsempata, mutta itkettäis kuitenkin vaan koko ajan. Ja jatkuva pieni päänsärky ohimolla ei ollenkaan auta asiaa.. Sit pitäs tuijottaa tietokonetta ja erinäisiä papereita plärätä koko päivä! Ja kun tietää et kaikki on hiton tarkkaa tolla alalla eikä virhisiin ole varaa, niin sinne ei tosiaan voi mennä sillä fiiliksellä että kunhan nyt yritän jaksaa keskittyä...

Olipas jälleen ruikutusta.. Ootte kyl kaikki ihania ja ihanaa et on tällänen yhteisö jossa voi purkaa pahaa oloa. Mieskin kyllä ymmärtää ja koko ajan sanookin että mun pitäs vaan jäädä kotiin ja hän hoitas työelämän, mutta en osaa oikeen irrottaa otetta tuohon työelämäänkään.. Onneksi olen viime toukokuusta asti tehnyt 6 tuntista päivää jotta jäisi aikaa enemmän olla nykyisten, jo olemassaolevian lasten kanssa. Ton mittasen päivän jotenkin jaksaa jsut rimpuilla.. Kuulostan varmasti maailman laiskimmalta ihmiseltä :ashamed:

Kerran vielä rv 10+1
 
InnoM ja JiiMii82 : Päivittäjällä sattunu lapsus... yleensä tarkkailen noita ettei ne mee kahelle riville, mut nyt on jääny tarkistamatta. Korjailen tilanteen huomenna, pisteitä en aijo ottaa pois koska niiden kanssa on helppo sit sijotella noita muuttuvia tietoja. Yleensä siis vähentelen niitä tarvittaessa, mutta nyt oon syystä tai toisesta unohtunut. Kiitoksia tarkkaavaisuudesta, korjailen tosiaan etusivun huomenaamupäivällä :)

Memelisa & Masuasukki Tiitinen 10+2
 
Zophie, tuskin on syytä huoleen! :) Kenties ummetusta?

JiiMii82, ihania uutisia! :)

HUOM! Voitteko laittaa viikot aina loppuun, niin on helpompaa pysyä perässä :)

Kotidopplerista vielä, että en osais enää kuvitellakkaan olevani ilman sitä =)

innoM + Pulla 11+6
 
Aurinkoista, pakkasen täyttämää aamupäivää!!

Täällä edelleen kuumeessa, tänään onneksi lääkäri, jos vaikka saisi selvyyden tähän kuumeiluun. Kolmatta päivää 38. Lauantaina olisi kakkosen 5v synttärit ja niitäkin pitäisi jaksaa suunnnitella ja järjestellä. Onneksi tulee vain sukulaisia.

Odottelen kuumeisesti (heh, hyvin sanottu ;) ) postissa ultra-aikoja (np ja rakenne) muttei vielä ole näkynyt. Viikko sitten oli neuvola ja silloin täti faksasi heti meidän ajan jälkeen (aamusta siis) paperit Kättärille. Kauankohan saan vielä odotella... Kuinka nopeasti teillä on ultrakutsu tullut?
Terkan mukaan aika on kuitenkin n. viikolla kymmenen, eli maaliskuun alussa... Luulisi siis jo tulevan!

Pitiköhän mun jotain kommentoida... : / Ei voi muistaa...

-Santtu ja pikkunen 7+5
 
Raphaella: :hug::'(

Onnea taas ihanista Ultra kuulumisista! :heart: Meillä olis ens tiistain np-ultra ja keskiviikkona neuvolalääkäri. Toivottavasti kaikki edelleen hyvin. Odottelen ekoja liikkeitä lähiviikkoina. Ekalla tuntui masun päälle töytäisyt 17+ (vaikka istukka edessä) ja tokasta jo 14+. Näillä viikoilla alkoi toisesta jo kuplinnat. =D Np-ultrassa toisesta olenkin kysynyt voiko tuntea, kun on sellainen tunne että tuntisin ja siellä on ainakin täti sanonut, että voi tuntea. Tästä taitaa olla montaa eri näkö kantaa. Mä olen ne kyllä selvästi erottanut vatsan väänteistä. Jotta niitä tässä odotellessa.

Kotidoppleria en ole hankkinut, mutta nyt on käynyt kyllä mielessä. pitää katsoa mitä np ultrassa näkyy ja mietin sitten. Olishan se aika hauska. :D

Turvavyön alenninta mulla ei ole koskaan ollut, mutta joudun varmaan hankkimaan, koska työmatkaa on sen verran ja nyt jo istun autossa housut auki, koska kinnaa niin pirusti. TUrvavyötä joutuu repimaan vähän väliä. Pääsempä siis jotain hankkimaan tähänkin odotukseen. melkien kaikki muu onkin valmiina. :heart:

Kerran Vielä: VÄhän samoja fiiliksiä on täällä tuon työn suhteen. En tiedä kuuluuko se täöhän jatkuvaan väsymykseen vai mikä riivaa. Yleensäkin jonnekkin lähteminen tuntuu niin vastenmieliseltä, paras kun sais jäädä kotiin tilanteessa kuin tilanteessa. Toivotaan, että helpottaa kun viikot lisääntyy. Odotankin jo sitä hehkeää keskiraskautta. TÄällä sitä ei ole vielä näkynyt. :whistle:

Pahoinvointi: Se on kyllä kummallisesti nyt tasaantunut ja joinain päivinä ei ole edes näkynyt. Toisaalta se vähän pelottaakin, mutta taitaa kuulua tuo väheneminen ihan asiaan.

Tulis jo ens viikko ja Ultra, odottavan aika on tosiaankin pitkä. |O

Leo Rv12+1:heart:
 
(.) Hyvä olo :) Huomenna aamusta taas ultraan! Hieman jännittää, vaikka ei kait pitäisi olla mitään jännitettävää, mutta kuten joku jossain välissä jo sanoi, niin ainahan se ultraaminen taitaa silti jännittää :)

innoM + Pulla 12+0 :heart: Ja niin lähtee käyntiin raskausviikko 13 ja 4 kuukausi :heart:
 
Tuntuu et tosi moni kipeenä nyt,meillä on töissäki tosi moni nyt influenssan kourissa,onneksi otin sen rokotteen niin säästyn siltä,toivottavasti ainaki!! :D

Tällä viikolla on np-ultra aikaa ainaki mulla ihan turha odottaa...meinas et ens viikolla mahd. tulee ja viimeistään 13+6 pitää se tehdä et maaliskuun aikana mulla se on,lääkäriaika on 14.3 =) rakenneultrahan on joskus rv20??

juu mut nyt lapselle ruokaa ja sit käymään viemäs TKseen pissaputket ja otattaan verikokeet...

jiimii & asukki10+4
 
Santtu, mulle tuli ultrakutsu puolitoista viikkoa neuvolan jälkeen, ja Kättärille olen menossa. Neuvola oli mulla viikolla 8+1, sulla onkin ollut se aika aikaisin! Tiedän että moni odottaa Helsingissä ultrakutsua parikin viikkoa, joten älä huolestu vielä. Ultra pitäisi tehdä vkolla 10+0-13+6 mutta useimmiten se pyritään tekemään 12. viikolla, koska silloin kai niskaturvotusmittaus on luotettavimmillaan.

Mulla onkin ultra nyt perjantaina, jolloin viikkoja on 11+4! Hui, vähän jo jännittää! Jos siellä on kaikki kunnossa, aion kertoa töissä raskaudesta ja myös muille jotka ei vielä tiedä. Nyt alkaa mahakin jo näyttää siltä että vaikea pitää enää pitkään salassa...

Ikää on muuten 31 v, jos sitä tuonne etusivulle vielä päivitetään!

Arminen 11+2
 
Hyviä ultra kuulumisia sain onneksi. Kyllä jännitti niin hirveesti, mutta onneks kaikki oli hyvin. Siellä pikkuinen liikkui ja sydän pomppi lujaa. Laskettu aika siirty, koska asukki vastaskin viikkoja jo 12+0, eli Laskettuaika olisi nyt 31.8, eli voi nyt sit ton päivittää. Jatkan silti täällä syyskuisten puolella, koska yli se varmaan menee kuitenkin, kun ensimmäinenkin meni. Tai no jokainenhan raskaus on erilainen.

Mulla ei oo ollu käytössä turvavyön aleninta. Enkä vielä osaa sanoa hankinko sitä tässä raskaudessa, kun en oo osannut ajatella vielä noin pitkälle. Riippuu vähän siitä, että tuleeko kesällä paljon autoiltua. Viimeks pystyin ainakin ihan hyvin matkustamaan autossa ilman alennintakin.

riikka 12+0
 
Jaksamisia huonoja uutisia saaneille :hug:

Aika menee mukamas niin nopeesti :D ettei ehi mitään ja toisaalta taas matelee..

Mulla ikää 35 eli sen voi päivittää tuonne ylös. Vanhaksi tunnen itseni :whistle:

Pahoinvointi alkaa pikkusen helpottamaan mutta ei ole hävinnyt kokonaan, siirtynyt iltaan... Nukkuakkin olen alkanut paremmin, ei tarvi enää yöllä herätä ja valvoa. Se oli kamalaa kun muut nukkui ja ite ei saanut unta. Itkuisuus mulla ei tässä raskaudessa ole onneksi niin kamala kuin ensimmäisellä! Itkin kaikesta ja ekan kolmanneksen melkein kokonaan. Huh! Mies onkin nyt ihan ymmällään kun niitä itkuja on niin vähän mutta en ole pahoillaan :p tämä olotila on sentään siedettävä kun tuntee jotenki hallitsevansa tunteensa. *koputtaa puuta*

Turvavyönalenninta en ole hankkinut enkä luutavasti hanki, eikä meillä ole dopleriakaan kun neuvolassa joka kuukausi ultraavat niin mulle se tuntuu riittävän.

En tiedä mitä tekis nuille ykkösen vaatteille kun ne on kaikki melkein vaaleapunaisia :ashamed: ja mulla on sellainen tunne että poika tulee :heart: Toki on aikaista miettiä mutta mua noi vaatteet tuntuu ressaavan paljon. Vaunut yms. on valmiina ykköseltä joten niitä ei tarvi. Korkeintaan kaukalolle ne rattaat. (mihin saa sen kiinni, ettei tarvi kantaa)

Ahdistaa nää pakkaset kun ollaan tytön kanssa vaan sisällä! Pitkät päivät, joten odotan kevättä ja lämmintä:heart:

Rakenne ultraaika tli ja se on toukokuun alussa. Np en halunnut mennä joten se jää väliin.

Milläviikoilla olette käyneet 4D ultrassa yleensä? Mulla tekis mieli käydä. Onkohan Kokkolassa, tietääkö kukaan? Tai seinäjoella?

Piiper75 9+3 (työnimi puuttuu)
 
R-M
Mullakin on tuo Angelsounds doppler JPD-100S. Ja liukkaria minäkin käytän. Juuri eilen illalla kuunneltiin miehen kanssa pikkuista, on se vaan niin huisia! :heart: Jotenkin sitä vieläkin vaan epäilee että onko se syke ees pikkusesta lähtöisin vaikka juuri siltä se kuulostaakin miltä pitää...

Santtu, mulle tuli ultra-aika kolme päivää neuvolan jälkeen, eli tosi nopeesti. Neuvola oli 9+1 ja ultra on sitten ens viikon torstaina eli 12+3.

Niin juu, en oo tainnu vielä mainita ikääni! 23 nyt, mutta vois tuonne etusivulle laittaa jo 24 kun sen täytän tänä vuonna, tosin vasta toukokuussa.

Vihdoin sain varattua ajan hammaslääkäriinkin. Viimeks käyny vuonna 2006... :ashamed: Eihän tässä ole kuin kolmisen vuotta tullu mietittyä että pitäis varmaan varuilta tarkistuksessa käydä. Onneks nyt sain itteeni niskasta kiinni! Kylläpä sitä osaa olla niiin saamaton joissain asioissa. :|

Tjaaha, se ois mentävä ruuanlaittoon ja sitten töihin.. Missä motivaatio..?!? : /

R-M & Touho 11+2.
 
Grr, täällä on edelleen migreenin auraoireet päällä toisessa silmässä:'( Kävin just silmälääkärissä joka ei löytänyt mitään vikaa ja iltapäivällä menen sitten sairaalaan lääkäriin. Oon lukenut kaikkia kauhujuttuja pidentyneestä aurasta ja aivoinfarktista ja kuvittelen koko ajan kaikkia oireita itelleni. Pelkään että yhtäkkiä alkaa raajat puutua ja en osaa enää puhua-on niin tuttua migreeneistä mutta tässä tilanteessa en noita oireita haluaisi, siitä seuraisi mahdoton paniikki! En tiiä mitä sairaalassa tehdään, mri tai ct tehdään vain todellisessa hätätilanteessa ja toivon että tätä mun tilannetta ei sellaiseksi luokitella koska en haluaisin oikeesti kuvauksiin vauva mahassa, ainakaan näillä viikoilla!!! Mutta en haluu saada mitään aivoinfarktiakaan, yhyy:'( Onneksi kuultiin vauvan sydänäänet aamulla, illalla ei löydetty miehen kanssa niitä vaikka miten etittiin. Kai vauva oli jotenkin sellaisessa asennossa ettei sitä tahtonut löytyä...

Ottaa niin päähän tää tilanne!!!!

Casanna 9+3
 

Yhteistyössä