Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

meilläkin olis mahdollisuus tolleen tehdä, kun np-ultra ois menkoista laskettuna tän kuun lopussa tai helmikuun alussa... mut en tiedä oikein haluanko säheltää niiden viikkojen kaa tolleen, katotaan mitä neuvola sanoo, että minkä mukaan mennään, niin sitten ehkä ;)

Kiitos NiQ, Leo ja jeeni kommenteista! :) :heart:

Onkos muilla pinna kireenä? Tai mimmoset mielialat teillä on?
 
Heipparallaa taas kaikille.
Aivan mahtavaa että täällä porukka kovaa vauhtia lisääntyy ku sienet sateella :)

Tervetuloa Springrose, lauraelina, kerran vielä, raisu, pakkastyttö, miimi10, eijukeiju ja piipura tarkistattehan et merkkasin teille tietonne oikein :)
Noppispoppis, korjasin lasketun aikasi :)

Voltarenista: soitin TK:hon ku en muuta paikkaa keksiny. Sieltä sanovat ettei ehottomasti saa mitään muuta itsehoitotuotetta käyttää kuin panadolia. Sillä onneks lähti pahin särkyily pois vaikka vieläkin se jaksaa muistuttaa olemassaolostaan... tunnostas vähän iskiasoireilta, vaikka suuremmin epäilisin tuota meiän huonoa sänkyä.

Kerran vielä: No tulithan sinä sieltä, olinkin jo aika varma et tänne tupsahdat. Tervetuloa! :)

Selkäkivuista: Mun selkäkipu oli sellasta et muuten ei oikein ees tienny kivusta, mutta tuolilla ei voinu selkäsuorassa istua ja selällään makoillessa paras asento oli jalat vähän koukussa. Kai tää pitää alkaa uskoo et tä on tähän raskauteen liittyvää eikä vaan sattumaa... Kuten Leo81 kuvailee niin mullakin oli oikea pakaraa kiristää, ihan ku tosiaan ois se hermo jumssa.

Vauvanvaatteista: täytyy tunnustaa mä kävin shoppailee mun kaverin lastevaatevarastossa siltä joutavia vaatteita... kyllä noi on NIIN söpöjä :) Varsinaista kaupasta ostelua koitan kyllä välttää, katotaan vaan et miten kauan :p

Äitiyspakkauksesta: mä en oo vielä päättäny et otetaanko rahana vai tavarana. Varmaan riippuu vähän sen sisällöstä... ku aika paljon saan noita vaatteita haalittua ympäriisä niin en oikein koe tällä hetkellä et sitä niin tartteisin. Katellaan ny onhan tässä aikaa

Ruutinen: ai sitäkö ne mun masukivut aina nauramisen jälkeen onki ollu, repäisykipuja. Oon vaan ihmetelly et mikäs nauramisessa nyt masuun noin sattuu :D

R-M: Aivan loistavaa ettei vuoto ole jatkunut, joskus näitä tulee ihan harmittomasti :)

Sukupuolesta: mä oon vielä niin kahden vaiheilla. Toisaalta ois kiva pitää yllätyksenä loppuun asti, mutta toisaalta haluaisin tietää etukäteen. Luulen et kallistutaan siihen et tullaan kysymään asia, helpottaa sit vaatteiden yms hankintoja varsinki ku niitä tästä lähiympäristöstä saadaan aika hyvin. Mut en mä sit tiiä et kerrotaanko me sitä muille. En osaa vielä niin tarkkaa sanoa.

MiiMii10: Paljos tuo kustansi? Haaveilen täällä et jos miehen kanssa mentäs käymään alkuraskauden ultrassa. Ois ihan kiva tietää vähän hinta-arviota.

Tömpsis: täällä ihan sama juttu. Eilen olin tosi huolissani ku ei ollu mitään oireita. Onneks repimiskivut vähän toi asiaan taas varmistusta, mutta nukkumaan mennessä tuli tovinen valvottua et voi ei jos äitin kulta ei ookkaan enää paikalla :(

ON: Täällä ollaan aika oireetonna, toivois ees jotain pientä et tietäs et tää menee eteenpäin, mut ei mitään pahimpia kiitos. Eilen mies kiinnitti huomiota mun rintoihin, ne on kuulema eri malliset ku ennen, ite en oo asiaan kiinnittäny huomiota. Mut nännit näytti eilen tosi hassuilta. Ennen mulla on ollu pienet, kiinteät ja aika törröttävät ni nyt ne näytti ihan imettäjän nänneiltä, pyöreiltä ja pehmeiltä ja huomattavasti suuremmilta. Muuten kaikki on täällä kuten normaalistikkin.

Mä oon kyllä vähän katkera teille kaikille jotka pääsette neuvolaan jo näin varhasilla viikoilla. Mulle sanottiin et tuo on hyvä tulla sitte ku viikkoja on se 10 kasassa... nyyh... mäki tahon aikasemmin neuvolaan ihmettelemään!!! :/

Memelisa & masuasukki 4+6
Jee huomenna POKS 5+0 ja alkaa 6rv :)
 
Tervetuloa uudet mukaan!:)

Täällä alkaa pikku hiljaa tulla oireita. Tänään kyllä väsytti ihan hulluna ja niin näköjään tyttöäkin nukkuu jo kolmatta tuntia päiväunia. Tissit on myös arat, tyttö puras mua tänään nännistä, voi piip ku se kävi niin kipeää ja vertakin tuli. Tyttöä nauratti mut mua ei. Mulla on hirveä nälkä mutta mitään ei tee mieli: / Ja Räpäkö se kyseli tukan rasvoittumisesta?! Mulla tukka rasvottuu tosi nopeaan. Mahtavaa kulkea tukka likasena koko raskausajan niiku edellisellä kerralla.

Me ei varmaan oteta sitä äitiyspakkausta kun edellisestäkin jäi aika paljon käyttämättä. Jos tyttö tulee niin kaikki on valmiina ja jos poika niin sit pitää vähän ostella poikien vaatteita ettei vaaleanpunaisissa joudu kulkemaan:D
Mä luulen että me ollaan niin malttamattomia että kysellään pikkuisen sukupuolta.

Onko kellekään tullut nyt hiivaa? Mulla ei oo tuota riesaa moneen vuoteen ja nyt pari päivää sitten alkoi oireilemaan. Neuvolatäti vaan käski hakemaan canestenia ja varoitteli että voi olla koko raskauden ajan hiiva päällä. Kiva! Mä en kyllä kestä yhtään tätä kutinaa:kieh:
 
Katie: mä pelkään, että tulee. Onneks kävin just ennen plussausta labrassa, että tiedän ettei oo hiivaa... ainakaan vielä :p tosi kurjaa jos saat kierteen! mun käsittääkseni raskauden aikana saa käyttää emättimeen laitettavia maitohappobakteereja (kannattaa tarkistaa apteekista) ja hiivalääkekuurin jälkeen ne vois auttaa ehkäisemään uusia tulehduksia. Mulla on monesti toiminu esim Gynolact. Pistä korvan taakse, jos alkaa kierre :)

muoks. haha :D siis älä sitä lääkettä sit laita korvan taakse :D :D :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mielialat vaihtelee. Nyt olen ollut ihan mukavalla tuulella (kaikesta pahoinvoinnista yms huolimatta), mutta viime viikolla oli kyllä niin pinna kireellä, että ei mitään rajaa. No, nyt tosiaan taas paremmalla mielellä, mutta vaihtelevaa on ja eikös se kuulu asiaan :D Ja kyllä noi itkutkin pääsee nyt herkemmin.

Memelisa, no en tiedä onko sinne neuvolaan järkeä mennä edes liian ajoissa. Edellisessä raskaudessa se oli ainakin ihan turha käynti :( Nyt en sitten vielä tiedä miten tässä käy. Ed. raskauden laput edelleen tuolla laatikossa "kummittelemassa".

Katie8, ei hiivaa, mutta VTI on vaivannut nyt kerran ja usein "pelottelee" tulostaan, mutta mennyt ohi.

Kyllä nää hiukset taitaa rasvoittua nyt herkemmin. Yleensä olen pessyt niitä 2-3krt viikossa, mutta nyt tuntuu, että pitäis olla joka toinen päivä pesemässä.

(.) Lyhyet päiväunet(1h) otin ja taas oksettaa. Kohta kuitenkin ulos raikkaaseen ilmaan, jos vähän helpottais. Ja muistakaas muutkin ulkoilla! Tekee tosi hyvää pikkuiselle, kuten myös meille kaikille! :)

Hiustenvärjäys olis taas kohta edessä. Kauhea juurikasvu jo näkyy, mutta ajattelin pitkittää niin kauan, kuin pystyn. Värjäättekö te muut hiuksia? Kuinka usein?
 
Viimeksi muokattu:
Mielialat on vaihtelevat. Viime lauantaina sain oikean kunnon itkukohtauksen kun mies ei pystynyt krapulaltaan tiskaamaan vaikka oli luvannut. Mies yllättyi ja niin minäkin! Miehen kommentti oli aika hellyyttävä: "sun täytyy ottaa nyt rauhallisesti ettei vauva hermostu" :) Mä siihen että no ei se varmaan hermostu kun ei sillä ole sydäntäkään vielä... Onneksi mies sitten kompensoi sunnuntaina siivoamalla :D Muuten tuntuu että ärsyynnyn aika helposti ja välillä taas olen tosi iloinen. Myös sosiaalisuus on lisääntynyt, olisi kiva nähdä enemmän ihmisiä kun yleensä viihdyn varsin hyvin yksikseni tai miehen kanssa. Tämä väsymys vaan vähän rajoittaa!

Hiusten värjäämistä aion jatkaa kampaajalla kuten tähänkin asti. Käyn parin kuukauden välein ottamassa vaaleita raitoja ja lopuksi pesun yhteydessä laitetaan muutamaksi minuutiksi kevytsävy, joten luulisin että se ei maailmaa kaada. Seuraava käynti on vajaan kahden viikon päästä.

Miten meikkaus ja kosmetiikka? Itse olen meikannut yli 15 vuotta melkein joka päivä enkä aio muuttaa sitä mitenkään nyt raskaana ollessa. Meikkaan siis töihin aika perusteellisesti, samoin vapaapäivinä jos on jotain menoa. En tosiaankaan tunne oloani hyväksi naturellina ihmisten ilmoilla. Muuten käytän kosmetiikkaa vain vähän, esim. en juuri lainkaan vartalovoiteita, hajuvesiä tai kynsilakkaa.

Pakko oli tänään testailla taas melkein viikon jälkeen, kun silloinhan en ihan yhtä vahvaa viivaa vielä testiin saanut kuin kontrolliviiva. Nyt unohdin ostaa marketista samoja Pregcheckejä joilla aiemmin testasin, joten ostin sitten apteekin oman. Saman tien ilmestyi testiviiva, joka oli reilusti vahvempi kuin kontrolliviiva. Tuhlasin samaan syssyyn cb:n digitestin, jonka mukaan viikkoja on 3+ kuten pitääkin :heart:
 
En meikkaa "arkena". Joskus (meikki)puuteria naamaan, jos olen ihmisten ilmoille menossa(kauppaan, kylään tms). "Juhliin" kyllä meikkaan, mutta niitä nyt tuskin tulee raskauden aikana kovin usein olemaan. En myöskään käytä mitään vartalovoiteita(jos ei perusrasvaa lasketa), hajuvettäkin tulee harvemmin arkena laitettua, mutta dödöä kyllä päivittäin. Kynsiäni en lakkaa, kun en osaa :D Koskaan ei tule hyvät, joten parempi ilman.

Arminen, mullakin piirtyi vahva testiviiva jo dipatessa tikkua (herkkyys 25) :D Ja sitten myös digiin tuli se 3+. Perjantaina siis testasin, enkä enää kyllä aio.
 
Hei vaan kaikille ja tervetuloa uusille :flower:

(.) Tuhruttelu loppui toissapäivänä. Eilen ja tänään ei oo tullut mitään. Nännit on ollu kipeet ja vatsallaan nukkuminen tuntuu hieman ikävältä. Väsymystä on, mutta sitä oli jo kyllä aikaisemminkin :D Menkkanipistelyä ei juurikaan oo.. Välillä vähän ällöttävää oloa, mutta yökkimään en oo joutunu.
Mua niin ärsyttää tääpallottelu paikasta toiseen. Ensin mulle luvattiin alkuraskauden ultra gynen polilta edellisen km:n vuoksi. Kun soitin sinne, nin sanottiinkin ettei oo tarvetta. Soitin ma neuvolaan jossa terkkari sanoi että voin tulla sinne uä:hän tuhruttelun vuoksi, kunhan sovin ajan oman terkkarini kanssa. Tänään sitten soitin omalle terkkarille joka käski menä sinne gynen polille päivystykseen. Voi ARGH! Ehkä on sitte vaan parempi mennä yksityiselle... :confused:

Mulle tuli tänään ihan hirvee himo grillattuun kanaan... oli pakko ostaa. :LOL:

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, koska esikoinen tulossa.

Hiusten värjärjäys: Mulla ois 10.1. kampaaja, ja luultavasti jotain väriäkin päähän tulee raitojen muodossa. Meikkausta Aijon jatkaa normaaliin tapaan, tosin ei se tähänkään asti ole kovin runsasta ollu, lähinnä puuteria, ripsaria ja kajalia...

Vauvanvaatteita tekis kauheesti mieli ostaa, mutta taidan malttaa mieleni vielä hetken =)

Sukupuoli aijotaan luultavasti kysyä, mies ainakin on niin malttamaton ettei kestä yhtään epätietosuutta :D

Noopu ja Hipsu 5+4
 
Kiitos Memelisa ja muut, mukavaa liittyä näin aktiiviseen porukkaan mukaan :)

Hiusten rasvoittumisen oon kans huomannut.. ei kivaa! Mutta koitetaan kestää..
Ja täälläkin raskausoireet vähäisiä tosin niin on raskausviikotkin.. Mutta viime viikonloppuna ennen testiä olin jo varma et oon raskaana kun päätä särki ja oli paha olo,mutta nyt ei sitten olekkaan enää hirveesti mitään. Välillä ihan pientä pään jomotusta ja pieniä repäisykipuja vatsassa, mutta muuten ei oikeestaan ole mitään.. Pelkään myös sitä mahdollisuutta ettei pieni olekaan jaksanut kyydissä :( Se olis vaan ihan hirveetä. Pitää vaan toivoa parasta. Ehkä ne oireet tästä vielä kehkeytyy..

Hankinnoista , ajattelin ottaa äitiyspakkauksen koska aiemmista lapsista on jo sen verran ettei mitään ole tallella, ni siitä on sitten hyvä aloittaa rakentamaan. Sitäpaitsi odotan jo nyt ihan täysillä et pääsen hipelöimään niitä pikkuruisia vaatteita :)

Hiustenvärjäys ja meikkaus : meikkaan päivittäin ja aion meikata raskausaikanakin. Hiuksia värjään n. 2kk välein ja aion kenties tehdä sitä koko raskauden ajankin, ehkä vaan harvemmin vielä.. (jos mahdollista :D , juurikasvu onkin varmaan sitten jo olkapäille asti :LOL: )
Tömpsis , mielialat täällä ihan normaalit, mutta odottelenkin tässä koska musta taas tulee se pirttihirmu joka olin kaksi edellistä raskautta :kieh: Miestäkin varmaan jo pelottaa..

Kerran vielä, 4+1
 
Viimeksi muokattu:
MEikkaus ja kosmetiikka: Meikkaan melkein päivittäin. Jatkan samaan malliin ainakin ihmisten ilmoille mennessä...:D. Juurikasvu on jo nyt ihan huikea, joten värjätä pitäis. Tumma on siitä petollinen väri ja kun on oikeastaa melkein musta niin en ala kyllä katsomaan tuota maantienväristä päälakea kauaa. Muutenkin vois jotain mallia vähän muuttaa. Mulla on puolipitkät hiukset ja kaipais kyllä muutakin kuin perusmallin. Yök. Olen näitä kasvattanut kovalla vaivalla vaja pari vuotta ja nyt alkaa kyllästyttämään. Mutta en luovuta. isäntä on kuulemma tykästynyt näihin niin annetaan olla kunhan vain jotain kivaa piristystä malliin saisi. :)

Lonkka taas jumissa. Imurointi helpotti. Josko vielä lenkille niin josko sitten hellitäis taas. Ärsyttävä vaiva. Ekä helpotusta tiedossa, ens yö menee edelleen perhepetinä. Lapset kuumeessa edelleen. Esikoinen jo neljättä päivää.

Leo 6+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis;22827492:
meilläkin olis mahdollisuus tolleen tehdä, kun np-ultra ois menkoista laskettuna tän kuun lopussa tai helmikuun alussa... mut en tiedä oikein haluanko säheltää niiden viikkojen kaa tolleen, katotaan mitä neuvola sanoo, että minkä mukaan mennään, niin sitten ehkä ;)

Kiitos NiQ, Leo ja jeeni kommenteista! :) :heart:

Onkos muilla pinna kireenä? Tai mimmoset mielialat teillä on?
Mulla ailahtelee ootila ihan seesteisestä ihan pirun "%&"#"& akaksi. Jotta kovilla on muu väki vielä tän odotuksen aikana. :vampire: Isäntä saa kyllä osansa. :LOL:
 
Jee! Tämä sai tänään ekan neuvola-ajan, joka on 19.1 =) Kysyin samalla tuosta ultrakäytännöstä täällä ja sain kuulla ihanan vastauksen! Joka lääkärikäynnillä ultrataan ja joskus saattaisi jopa päästä ihan normi neuvolakäynnilläkin kurkkaamaan! Tää mami on happy! =) Eka neuvola kerralla kuulemma saan ajan ekaan lääkärin tarkastukseen seuraavalle viikolle. Sehän tarkoittaa vaan sitä, että kolmen viikon päästä pääsen ultraan viikolla 5! Ihanaa saada tietää onko tuolla masussa ketään elossa ja ei vielä tarvitse maksaa itseään kipeäksi yksityisellä. Esikoista varttuessa kävin sekä varhaisultrassa että 4D ultrassa, mutta nyt kun on jo yksi lapsi niin malttaa odottaa tuota ultraan pääsyä edes pikkuriikkisen pidempään. Saa nähdä mitä tuon 4D ultran kanssa sitten aikanaan tehdään. Onhan se ihan kiva muista raskausajalta. Ottekkos muut vielä miettineet tuota 4Dtä?

Esikoisesta otettiin selvää sukupuolesta. Tyttöä veikkasivat ja tyttöhän se tuli. Nyt mies on ehdottomasti sitä mieltä että ei haluais tietää kumpi tulee. Minä taas en oo ihan yhtä varma. Omat hyvät ja huonot puolensa molemmissa. Saa nähä mitkä on fiilikset sit kun sen aika koittaa.

Täällä olis yks polttaja. Esikoista odottaessa lopetin. En itse asiassa tiedä miksi aloin polttaa uudestaan imetyksen jälkeen. Kai se houkutti aina lähteä mukaan ulos sauhuille kun mieskin polttaa. Aluksi se olikin vaan niin että kun saatiin tyttö nukkumaan niin menin mukaan, mutta pikkuhiljaa se siitä taas lipsui. Nyt oon poltellu 2-3 päivässä. Hyi minä! Ja tarkotus ois päästä niistäkin parista eroon. Kai se on vaan se tapa joka koukuttaa.

Nyt oon sitten saanu sen saman vaivan riesakseni kuin esikoisenkin raskaudessa: JANO! Yölläkin herään 1-2 kertaa kun on niin tajuton jano. Sama alkoi viimekskin tosi alussa ja kesti ihan loppuun saakka. Oishan sitä voinu olla ihan kiva nukkua täydet yöt heräämättä kun ei vielä pissalla tarvis ravata parin tunnin välein, mut kun ei niin ei. Yliarvostettua sellanen nukkuminen!
Turvotusta iltaisin on edelleen ja nyt on tullu vähän tissitkin kipeeks, muttei samanlailla kun esikoista odottaessa. Silloin mulla kasvo tissit parissa viikossa B-kupista C-kuppiin.
Väsyttää koko ajan. Vaikka olisin just heränny. Täytyy kai alkaa nukkua päikkärit ton pikku likan kanssa samaan tahtiin niin jospa sais enemmän virtaa :D

Meikkaus ja kosmettiikka: Meikkaan päivittäin ja samaan tahtiin aijon jatkaa myös raskausaikana. Päivinä, jolloin olen vain tytön kanssa kotona, en meikkaa. Vartalovoiteena käytän ihan perus kosteusvoidetta, kuivasta ihosta kun kärsin varsinkin näin talvella. Kynsilakkaa en käytä ja hiuksia tulee värjättyä noin 3-4 kuukauden välein. Hajuvesiä ei enää tule niin paljoa käytettyä tuo esikoinenkin kun on vielä niin pieni.

Mieliala on itseasiassa suurimman osan ajasta paljon seesteisempi ja positiivisempi kuin "ei-raskaana". Sama homma oli edellisessäkin raskaudessa. Musta tulee raskaana paljon hellempi ja rauhallisempi persoona :D Vaihtelut kyllä tapahtuu ihan silmänräpäyksessä; naurusta itkuun ja toisin päin.

Huh, kello ei oo vielä kymmentäkään ja oon jo ihan valmista kauraa kömpimään peiton alle! Vielä minä, joka oon aina ollu yökyöpeli.

Lauraelina ja syystähti 5+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heips vaan kaikille!

Täällä raskausoireita on ollut jonkin verran jo muutaman viikon ajan.. aamupahoinvointia joka on tosin aika lievää ja VÄSYMYSTÄ... Mielialoissa en niinkään ole huomannut muutoksia vielä.

On tää niin raastavaa kun ei tiedä millä viikoilla raskaus etenee ja neuvola vasta loppukuusta :/
Joka tapauksessa tulee lasten syntymäpäivät olemaan todella lähekkäin tosin vaan muutaman vuoden erolla :)
 
Moi! Tääl olis taas yks plussannut... LA olis 14.9...ollaan jo muutama vuosi yritetty ja nyt clomeilla onnistui...siks on niin epävarma olo et pysyykö matkassa...Maanantaina testasin ekan haamun ja siitä vahvistu mut ei edelleenkään oo viel yhtä vahva kun controlli viiva (apteekin oma)...joka aamu oon testannu :) ollu pakko varmistaa...

Oletteko miettineet koska kerrotte vanhemmillenne? Mä vaihdan koko ajan mielipidettä asiasta ja tappelen itseäni vastaan pääni sisällä...raskausviikkoja on kuitenkin niin vähän...
Toisaalta itse olen sukupolveni vanhin ja minua on tultu katsomaan(helsinkiin) ympäri suomen...olin niin ihmeellinen asia :) Luulen että nyt oma lapseni saisi aikaan samanlaisen reaktion, sillä on myös sukupolvensa vanhin...Lisäksi äidilläni on ollut monikko raskaus joista toinen meni kesken...siitä ei ole paljon puhuttu joten en tiedä enempää...äiti minulle pienenä sanoi että se toinen vauva vain haihtui pois...
Mieleni tekisi kertoa ja päästä puhumaan asioista, mutta kun nämä raskausviikot on niin pieniä vielä..

4+1
 
KATIE onpa inhottavaa jos hiiva alkaa vaivaan ja varsinki jos vaivaa koko raskauden ajan,no toivotaan että ei vaivaa!!!
MEMELISAsamat on ajatukset täällä tahtoo jo neuvolaan ihmettelemään mut siihen on viel yli kk,14.2 siis aika ja sillo mennään 10+ viikolla...Ja tosiaan turhapa sinne aikaisemmin mennä,tai kyl mie haluaisin jo aikaisemmin käydä kokeilee kuuluisko sydänäänet koska kuite sellanen pelko persiissä..
INNOMMulla ihan lyhyt hiusmalli ja värjään juurikasvua kerran kk/kahdessa,ja mulla on kaksvärinen hius joten pari krt viikossa pesen värjäävällä hoitoaineella mikä korostaa toista väriä ;)värjäys olis täälläki edes,viimeks käyny ihan parturissa värjäyttää 28-v synttärien kunniaksi marraskuun lopus joten alkaa olla pitkäkin..kotona siis yleensä värjään ja nykyään käyny parturissa leikkauttaa 1krt/1-2kk...
Hiusten Rasvoittumisesta oli kyselty,mie käyn joka pv suihkussa ihan atooppisenihonkin takia jotta kuolleet solukot lähtee pois.. ja samalla tulee sit hiuksetkin pestyä =)
Mielialat heitelly täällä jo parisen vk,ihan hirveetä!!!!sanoinki miehelle et sun nyt täytyy yrittää kestää ja ymmärtää ku mä en vaan voi tälle mitään!!:LOL:
MeikkausMeikaan ja esikoisen aikaankin meikkasin,joten en aio sitä lopettaa..tietty tällaisina päiivinä ku pääasiassa kotona niin en jaksa meikata ja kuormittaa turhaa ihon kosteustasapainoa,vaik monesti en laita ku silmämeikin,kasvojen io niin hyvässä kunnossa etten välttis tarvi mitään,välillä sit laitan mattameikkivoiteen..
4Dultra Tuota olen itsekin miettiny ku niiiiiin olis kiva nähdä,mut minkäköhän hintaista?
KertomisestaMe nyt sit melkee jo kuulutettiin kaikille:LOL: ku se nyt vaan meni niin ja ku puol vuotta niin toivonu ja yrittäny ja kertonutki et yritys päällä niin...sit jos menee kesken niin sit menee ja tietävätpähän ihmiset sit olla kyselemättä sen kummemmin..Mie olen muutenki niin avoin ihminen et välillä ärsyttää oma itsensä et pitikö aukasta turpansa ja kertoo,mut minkäs teet..ja tuokin on aika jännä et olen näin avoin ku sairastan kuite masennusta mikä kyl nyt vuoden lääkkeiden syönnillä jo helpottanut....
(.)Täällä herätty sut kolmen jälkeen pariks tunniks...Käsien ihottuma äityi ihan tajuttomaks,varmaan ku illalla kävin saunassa mut pakko oli käydä ku niin kylmä iltaisin,saunassa oli 70astetta lämpöä ja mulla iho kananlihalla!!!!! nää kädet on nyt pahimmillaan kyl mitä ollu,täynnä ihottumaa ja vesikennoja ranteisiin asti ja siitä jatkuu sit normi ihottumalla =( aloitin kortisoni kuurin paripv sitte ja nyt vasta tuli mieleen et kait sitä saa käyttää:confused:
 
Hiusten rasvoittumisesta en osaa sanoa, koska mulla on rastat tällä hetkellä. Siis kuiturastat, ei omista hiuksista. Otan ne kuitenkin tässä viikon sisällä pois joten sitten näkee tuon rasvoittumisen paremmin hiuksissa.

Ollaan lörpötelty vauvauutinen jo vaikka kenelle :D Työpaikallakin kerroin jo :LOL: Jos menee kesken niin menee. Se kuuluu elämään ja on mun mielestä ihan ookoo sit vaan kertoa että "never mind, meni jo". Osaavatpahan sitten suhtautua asiaan paremmin.

Varmaankin otetaan sukupuoli selville jos se vaan näkyy :)

Näin viime yönä unta keskenmenosta :'( Heräsin sänky ihan hiestä märkänä ja päässä pyöri vaan se veri ja suru :( Onneksi se oli vain unta mutta toivottavasti ei enneuni.

Minulla on oma hiusten vri tumman ruskea ja tällä hetkellä on musta väri tukassa. Joten varmaan kerran värjään tumman ruskeaksi ja sit saa olla värjäykset raskausaikana. Jos vähän vaaleita raitoja laittaisi niin ei olisi niin tylsä. Niitä voi sitten lisäillä kun juurikasvua tulee. Raita-ainetta kun ei laiteta päänahkaan :) Meikata aion samaan tahtiin kuin nytkin, eli 2-3krt viikossa enintään =)

Mä olen myös tupakoitsija, mutta alkuraskaudessa tupakointi on vähentynyt todella rajusti pahoinvoinnin takia. Käytän sitä hyväkseni ja lopettelen koko ajan pikku hiljaa ja toisella kolmanneksella viimeistään olen jo ilman kokonaan.

Mun suurin oire tällä hetkellä on tuo turvotus. Ja tietty pahoinvointi, mutta koska en ole joutunut oksentamaan, leikin että se ei ole oikea oire :D Tuolta alkuraskauden turvotuskuvia -ketjusta voitte käydä kattoo mun hirmupötsiä :D Eikä ku mä laitan sen viimesimmän tähänki niin saatte kauhistella ihan sydämen kyllyydestä :LOL:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=7264146.jpg][/URL]

Ihana tickeri Jiimiillä :) Miten tuon saisi ns. allekirjoitukseksi ettei joka kerta tarvitse tuota koodia ettiä. Yritin tuolta asetuksista katella vastausta mutta enhän minä mitään löytänyt :ashamed:

Ruutinen ja Morri 5+0 *Plop*



 
Viimeksi muokattu:
No nyt se iski, vielä kamalampi paniikki, ettei kaikki ole kunnossa. Eilen illalla rintojen arkuus katosi kokonaan, aamulla heräsin ja rinnat tuntuivat pienemmiltä mitä tässä muutamana edellisenä päivänä! Aamulla oli pakko tehdä toinen testi, plussaa se vielä näytti... Voiko joku noinkin merkittävä oire vaan yhtäkkiä kadota? Nyt ois laskurin mukaan rv 4+4... Mielialat toki heittelee vielä naurusta itkuun muutamassa minuutissa... Edellinen km ei ota unohtuakseen, jalat ristiin ja toivotaan parasta, ainakaan vielä ei ole näkynyt vuotoja tai mitään kipujakaan ei ole...

Mahdottoman vähän on oireita, ainut tuo mieliala ja ne rinnat tähän mennessä, joka nyt siis katosi jo oireiden listasta. Parina päivänä ei ole enää tuntunut nippailujakaan, eikä repäisykipuja...

Nyt pitäis varmaan vaan osata rauhottua ja ottaa rennosti!
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Kaikille vuodoista ja oireettomuudesta ja muista huolista kärsiville :hug: Keskenmenolle, kun ei mitään voi ikävä kyllä. Jos se tulee niin se tulee. Kuulostaa varmasti kauhealta, mutta se on vaan fakta, joka täytyy hyväksyä, tai ainakin yrittää. Nyt, mennään vielä niin varhaisilla viikoilla, että kaikki on mahdollista! :(

Raksalainen, en ole vielä kertonut äidilleni (isälleni tuskin edes kerron). 3 viikkoa nyt tiedetty ite ja aion kertoa maanantaina (10.1) varhaisultran kuulumiset. Hyvät tai huonot.

4D:stä en osaa sanoa vielä yhtään mitään. Luulen, että mies pitää tarpeettomana, mutta katotaan nyt.

(.) Täällä tosiaan ollut kunnon särkyä nivusissa, mutta normaalia vissiin(???) No, maanantaina pääsee kurkkaamaan tilanteen. Ei enää siis pitkä aika. Oksettaa, väsyttää, rinnat kipeenä,(kunnon!!) jomotuksia nivusissa, janottaa, itkettää, ärsyttää, naama finneillä ja mitäs "ihanaa" vielä. Päivä kerrallaan.

5+3(7+3)(?)
 
R-M
Oih, hyvä ystäväni kertoi tänään ilouutisen; Hän on viikolla11 raskaana! :heart: Ihanaa että on joku jonka kanssa jakaa näitä juttuja sitten. :)

innoM, enhän minä mitään foolihappoa oo aiemmin ottanut, vaikka oon tiennytkin että olisi tarpeellista jo lasta yrittäessä. :ashamed: Jotain perus monivitamiineja oon vaihtelevalla menestyksellä muistanu ottaa, mutta nyt otan itteeni niskasta kiinni ja otan päivittäin tuota Multivitaa mitä eilen ostin.

Mielialat on ihan samanlaiset kuin ennenkin. Aika usein oon kunnon kiukkuperse ilman suurempaa syytä ja sama meininki jatkunu. Toissapäivänä mies kysykin että joko ne hormoonit niin hyrrää ku raivosin jostain asiasta, mutta pakko oli vastata että enkos mä ole aina tämmönen ollut. :D

Tukan rasvottumisesta en osaa sanoa, kun ei tästä rastatukasta muutenkaan huomaa rasvottumista. Pari kertaa viikossa ainakin vielä riittäny kuten ennenkin. Toissailtana värjäsin tukkani, joten kyllä tää mamma meinaa jatkossakin tukkaansa värjäillä. Teen sen kuitenkin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, niin en näe mitään haittaa siinä. Meikkaankin aina töihin tai jos jonnekin lähen, siitä en luovu! Haluan kuitenkin näyttää ihmiseltä ihmisten ilmoilla. :D Kevyesti meikkaan muutenkin.

Raksalainen Kyllä me ollaan molempien porukoille jo kerrottu, kerrottiin heti kun plussasin. Ihan silläkin, että jos kaikki ei menis niinkuin pitäisi, niin kerrottais asiasta niille. Eli onpahan nyt tukijoita alusta asti ja tukijoita siinä tilanteessa jos meneekin kesken tms. Ja äiti on mulle niiiin läheinen ja hyvä ystävä, niin silläkin halusin sille kertoa, kuten muillekin lähimmille ystäville oon kertonu. :heart:

Iso :hug: Noopulle, toivotaan että vuoto lakkaa!

ON: Aamulla lenkki otti tisseihin! :D Kipeytyneet siis on, päivä päivältä enemmän..

Minäki halusin tämmösen... :)


 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet munkin puolesta:wave:

Nyt sit sain itellekin neuvolan varattua. Eka neuvola aika siis olis 28.1. Eli noin kolme viikkoa saa sitä vielä ootella.

Hiukset rasvoittuu tosi nopeesti, että tosi mukava kulkee rasvaletissä jos ei joka päivä pese. Hiuksia kyllä aion värjätä heti, kun taas juurikasvu alkaa vaivaamaan. Värjäsin just ennen kuin plussasin, niin ei tarvi onneks ihan heti olla värjäämässä uudestaan. Meikatakin aion samaan vanhaan malliin. Jos kotona olen, niin en mä silloin meikkaa. Heti kun johonkin lähtee, missä haluu näyttää ihmiseltä niin sinne kyllä meikkaan. Meikkaan muutenkin kyllä aika kevyesti.

Mieliala vaihtelee tosi paljon. Pinna ollu aika kireellä nyt, kun toi lapsi ollu kuumeessa ja nukkunut huonosti, niin itekin sit nukkunut huonosti ja enemmän vielä kiristää pinnaa. Itkukin tulee helposti ihan pienistä asioista.

Oireista tissi kipu on nyt tullu ja väsymys jatkuu. Ja hieman tullu jo pahoinvointia, ettei pysty ihan kaikkea syömään. Kertaakaan en oo vielä onneks joutunut oksentamaan.

Sukupuolta me ei haluta etukäteen tietää, kuten ei haluttu esikoisenkaan kohalla. Hankaloittihan se vähän hankinnoissa, mutta oli sit kiva yllätys synnytyksen jälkeen. Esikon kohalla oli kyllä mulla koko ajan ihan poikaolo ja niinhän sieltä poika tulikin. Nyt kyllä tästä ei ole vielä mitään oloja. Kumkpikin kyllä on yhtä tervetullut. Jos tyttö tulee niin tyttöjen vaatteita kyllä joutuu hankkimaan, koska meillä ei ole kuin pojan vaatteita, koska mulla on vielä tallella kaikki esikoisen vaatteet ja siks en vielä tiedä otetaanko äitiyspakkausta.

5+3
 
Kirjoittelen pitkästä aikaa. Lukemassa olen joka päivä käynyt teidän kirjoittelut mutta en ole jaksanut kirjoittaa. Täällä siis vaivana aivan tolkuton väsymys. Nukkuisin aina jos mahdollista. Töissä on kuitenkin käytävä ja eikoisen kanssakin oltava.

Tervetuloa uusille ja iso :hug: kaikille vuodoista ja vaivoista kärsiville.

Hiusten rasvoittuminen on täällä ihan mahdotonta. Joka päivä täytyis pestä jos puhtaana haluaa ne pitää. rasvoittuminen alkoi jo ennen plussan saamista. Normaalisti pesen joka 2 tai 3 päivä.

Meikkaamista en ole ikinä harrastanut joten sitä en nytkään tee. Hiuksien värjäämistä olen joskus harrastanut mutta en moneen vuoteen kun päänahkani ei sitä kestä. Sairasta psoriasista päänahassa joten ei tykkään muotoilutuotteista eikä väreistä.

Mielialat heittelee ihan mahdottomasti. Kovin itkuinen olen. Onneks mies ei ole moksiskaan kun tietää mistä johtuu. Joskus tuntuu, että suutun miehelle ihan mitättömistä asioista. Laitan kullä osan mielialojen muutoksista väsymyksen piikkiin.

Kerrottu ei olla kun isälleni, tulevalle kummitädille, ja yhdelle ystävällemme. Töissä olen myös kertonut. Varhaisultraan mennään 26.1 ja sen jälkeen varmaan kerrotaan.

Sukupuolta ei otettu selville esikoisen aikana eikä nytkään. Tytön vaatteita on paljon koska esikoinen on tyttö. paljon on pieniä vaatteita ihan neutraalin värisiä koska ei esikoisestakaan tiedetty kumpi tulee. Äitiyspakkaus aiotaan ottaa nytkin, esikoisellekin otettiin. Sieltä on kuitenkin melkein kaikki ollut käytössä, muutama vaate jäi käyttämättä.

Neuvolassa käytiin eilen ensimmäisen kerran. Papereiden täyttöähän se vaan oli ja keskustelua. Se saatiin selville, että neuvolalääkäri ja ultrat on 32km päässä naapuri paikkakunnalla.

Vauva-10 ja Kuutti 6+3
 
Piipura, muistan edellisessä km:ssa sen, miten just rintojen kipeys ja pingotus katosivat kuin tuhka tuuleen. Ensin oltiin raskaana, sit materiaalin ulos tultua ei oltukaan. Kyllä se sattui, kun kroppakin palasi ennalleen ja kaikki pienikin oire oli tiessään. Älä hätäile jos ei muuta oireilua ole. Onhan nää päivät sellaisia, et välillä on enemmän paikat kipeet ja turpeessa ja välillä vähemmän.

Sandemar jotain 6+0
 
Ruutinen ihana turvotus siellä xD täällä myös hirvee iltaturvotus päällä,eilen nappasin kuvankin mutta en nyt tähän hätään ainakaan laita ku läppärillä olen...oliski hyvä ku olis aina toi "nimmari" mut ilmeisesti se pitää aina hakee =/
Noopu voi ei,toivottavasti on vaaratonta ja pieni pitää kiinni!!

Tää otti taas päiväunet,saa nähä kui väsyny huomenna olen ku töissä juuri päikkärien aikaan.Taidan aamulla taas soittaa lääkärille aikaa ku nämä kädet on ihan järkyttävän näköiset ja kortisoniki kuite 3pv ollu käytös....ataraxiakaan en uskalla yöksi ottaa =(
mut nyt piirtelemään poitsun kans =)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä