Syyskuun Sykkivät Sydämet *TAMMIKUU*

Noopu :hug:

Tänä aamuna tein testin vielä varmuudeksi... no kai se on uskottava että raskaana ollaan :D
Hieman etovaa oloa ollu, mutta ei onneks oo tartennu yrjöö. Tänää on eka kahviton päivä, maistuu pahalle.
Mieliala miulla on ihan entisellään tai oon itkuherkempi kun normaalisti. Jotai leffoja kattoessa sen huomaa.
Neuvola aikaa jos varaislis ens viikolla.

eijukeiju ja 5+1 muistaakseni:heart:
 
Noopulle edelleen jaksamisia, toivottavasti kaikki on kunnossa.

Ja tervetuloa uusille! :)

Meillä ei edelleenkään netti ole toiminnassa, kuinkahan monta viikkoa sitä saa odottaa..? Täytyy kaikki kyläilyreissut hyödyntää, et pääsee edes vähän surffaamaan.. ;) Mies ja poika lähti moottorikelkalla/mönkkärillä ajelemaan ja minä pääsin ihan itsekseni alennusmyynteihin, ihanaa!

Eilen illalla oli omituista kipua oikealla puolella alavatsassa, mutta jonnekin se yön aikana katosi. Illalla nukahdin sitten taas klo 20 ja heräsin yöllä klo4, enkä sen jälkeen enää nukahtanut, mukavaa. Lisäksi mulla on nyt viikon ajan kädet puutuneet tosi pahasti yöllä, onko muilla ollut vastaavaa vaivaa? Aiemmin ei tällaista ole kyllä ollut havaittavissa.

Uusi rv vierähti tänään käyntiin eli olisi 6+0. Neuvolaankin sain muuten ajan viikon päähän maanantaille.
 
Pahoinvointirannekkeista taisin jo mainita, että niitä en halua. Tosiaan tämä pahoinvointi on todella voimakasta, kun tuntuu, ettei edes vesi meinaa pysyä sisällä. Voisin niitä harkita, jos ne edes vähän auttaisi. Ei todellakaan ole kivaa, kun ruoka ei maistu pahoinvoinnin takia. Toisaalta taas ei sitten painoa pääse kertymään, kun sitä muutenkin on vähän ylimääräistä. Ehkä harmittaa eniten, JOS tämä raskaus päättyy km tms ja on joutunut tästä pahoinvoinnista turhaan kärsimään :( Ei tämä mitään herkkua ole. Kakomista jatkuvasti (varsinkin jos enemmän liikkuu), kaikki ruuat (melkein myös juomat) tulee ylös. Lihat ällöttää, mutta yritän pieniä määriä lihaakin syödä.

Ei ole puutumisia ollut, tai tottakai on, jos käden päällä nukun tms, mutta ei kyllä muuten.
 
Hei!

Kait se on kohta uusi testi tehtävä kun ei mitään oireita ole. Tosin pahoinvoinnista ei ole niin väliskään..
Mielialat heilahtelee kyllä, mutta se on mulle normaalitila. Äskenkin lumitöitä tehdessä sain itteni niin raivoon etten viittiny lähtee koiran kans lenkille kun olisin varmaan sitäkin turpaan vedelly jostain väärästä liikkeestä... Että eikun sisälle ja tv:n rauhoittavaan huomaan.

Jospa tekis sen testin, vai odottaisk aamuun?
 
Ehkä uskallan mukaan myös minäkin? Kovin oireettomana mennään... 5+2 raskauslaskurin mukaan, la 8.9. Lapsi olisi kovin toivottu, yritetty ollaan lähemmäs kolme vuotta. Minä 26, mieheni 34.

Minulla itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta sekä endometrioosi. Viikolla 7 meillä piti jo olla ensimmäinen ivf kuopiossa. Lääkäri päätti kokeilla kuurin clomifenia ennen sitä, ja uuden vuoden aattona plussasin. Olo on vieläkin hyvin epätodellinen. Tänään piti ostaa uusi testi, kaiketi teen sen huomenna. Pelottaa... Se kai se päällimmäinen tunne tässä tällä hetkellä on. Clear bluella tuli viimeksi selvä raskaana 1-2 viikkoa. Mutta olotila lähes normaali... Toivottavasti siellä ollaan menossa mukana, ei vaan kyllä anna kuulua itsestään tämä kaveri.
 
Tervetuloa uusille :flower:

Ihan yleisön suureksi huviksi tein testin tai oikeastaan 3 kpl :D (tiedän, että haluatte näitä katsella kuitenkin ;))

Kattokaa ny, kun ovistestiin ei edes controlliviivaan riittänyt väriainetta, kun testiviiva vei kaikki :D

Dpo 29/rv 6+0

 
Heippa, mukaan änkeäisin minäkin :)
maximilian.......4........SatKS Lasketuksi ajaksi vois laittaa vaikka 8.9.

Kolme poikaa löytyy pohjilta ja viime kesältä keskenmeno joka olikin sitten vissiin ollut KU. Lueskelin ketjua läpitte ja aika monella muullakin keskenmenoja takana. Todellakin pelko perseessä mennään, mä tosin pääsen ultraan vissiin jo rv 7 niin vahdataan hiukan missä kaveri tällä kertaa majailee. Terkka pisti mut labraan raskaustestiin ja olin jotenkin niin hermostuksissani että unohdin pyytää tuloksen itsellenikin, mutta kait ne olis ilmoittaneet neuvolasta jos testi oliskin ollu nega :O
 
Tervetuloa uusille :wave:

Voi kehveli! Mulla nousee paino ilmeisesti joka päivä! Mä oon siis ollut suht normipainonen, mutta nyt tuntuu et vaaka näyttää joka päivä kilon enemmän..? Mistä tää voi johtua?! Apua, olin just päättänyt et tässä raskaudessa en syö viiden edestä ja mietin järkevästi kaiken ja oon syönyt maustamatonta jugurttia marjojen kera yms, minkä ei pitäs lihottaa, mutta, mutta...
Ja viikkoja on 4+4.. :ashamed:

Vasrhaisultraan haluisin mennä, mutta rahatilanne näyttää miinusmerkkiseltä eikä oikeen tällä hetkellä tue sitä ajatusta..Pitää vielä miettiä.
Raskausoireeksi olen saanut nyt tissikivun :) Pelkäsinkin jo kun oli niin oireetonta.. vaikka ei kai näihin viikkoihin mennessä kuulukkaan suuria oireita vielä olla.. Mutta siis varsinkin kun otan rintsikat pois illalla, niin tissejä särkee kummallisesti..
Pesänrakennusvietti pääsi tänään valloilleen aj ikea reissun jälkeen kannoin itse pari isompaa laatikkoa kotiin ja sit tuntui sen jälkeen alavatsassa kummalta. SAttui silleen oudosti. Sit säikähdin et oonko omalla ajttelemattomuudellani aiheuttanut nyt jotain kamalaa?! Meninkin sitten lepäilemään ja nukahdin yli tunniksi jonka jälkeen oli mahakipu poissa. Nyt täytyis jo alkaa "muistamaan" että raskaana tässä ollaan ja enää ei voi leikkiä maailman vahvinta naista :D
Hauskaa lauantai-iltaa kaikille :popcorn:
 
Tervetuloa uusille! :wave: :flower:

Kerran vielä: Olisiko jotain nestettä/turvotusta näin alkuraskaudessa?
Painosta vielä: Itse kävin tänä aamuna ekaa kertaa pitkiin aikoihin ja paino aika samalla tasolla kuin ennen ekaa raskautta. Miten teillä muilla on tullut painoa muissa raskauksissa? Mulla tuli ekassa 15 kiloa, joista 7-8 jäi sairaalaan. Loput lähti sitten imetyksen myötä pikkuhiljaa.

(.) Aamu alkoi pahoinvoinnilla. En ehtinyt aamupalaa syömään kun alkoi tulemaan ylöspäin. Kiva oli tyhjästä mahasta yökkiä. Auts! Mulla onneksi olo tuon jälkeen palautuu nopsahti suht normaaliksi ettei tarvii koko päivää kärsiä. Mutta hetkellisesti voimattomaks vetää.

Viikko olisi vielä alkuraskaudenultraan! Jännittää kovasti!

Minttumi ja Viuhti 6+2 :heart:
 
Täällä tehtiin uudestaan digi. 10 päivää sitten näytti 1-2 viikkoa. Nyt näytöllä 3+.

Huomenna pitää soitella neuvolaan. En tiedä onko täällä mahdollisuutta alkuraskauden ultraan, pieni 6000 asukkaan kylä. Kilpirauhasarvot kävin antamassa tiistaina, ovat kaiketi kerenneet jo tulla. Toivottavasti eivät kauheasti ole huonontuneet. Sairaus todettiin minulla reilu neljä vuotta sitten, kerkesi kyllä ennen sitä olemaan useamman vuoden. Nyt tämä huolettaa... Viimeksi arvot TSH 1,7 ja T4V 18. Luin, että raskauden aikana olisi aina parempi, että TSH on koko ajan alle 2,5. T4V taasen 15-16 väliin. Onko jollain näistä omakohtaista kokemusta? Vähän lainausta tuolta netistä " Huono hoitotasapaino raskauden aikana altistaa keskenmenolle, ennen aikaiselle synnytykselle ja lisäksi lapsen älyllinen kehitys saattaa lievästi heikentyä ja lapsen syntymäpaino voi olla pieni ". Arvoa pitäisi seurata 6-8 viikon välein. Koska jos annostusta muutetaan, menee toki hetki, ennen kuin arvot päivittyvät. Onko kenelläkään tästä omakohtaista kokemusta?

Me ei saatu raskautta alulle millään noilla arvoilla. Miehen simpat priimaa. Munatorvet molemmat auki. Jostain luin, että TSH raskautta yrittäessä pitäisi olla alle yhden. Endometrioosi todettiin minulla lopulta marraskuussa 2010. Tämäkin monien mutkien summa. Nyt mietityttää ne ns. suklaakystat. Vasemman munasarjan sisällä kasvoi viimeksi kun ultrattiin marraskuussa kaksi kystaa vierekkäin ( molemmat täynnä verta ). Toinen kooltaan jo reilut 5 cm, toinen 1,5 cm. Olisivat lähteneet kystia leikkaamaan, jos isompi olisi kasvanut kooltaan n. 8 cm kokoiseksi. Onko kenelläkään kokemusta, kuinka nuo kystat käyttäytyvät raskauden aikana?

Muuten olo hyvä. Ehkä nämä sairaudet pistävät vähän elämänarvoja uusiksi. Kaikki ei ole itsestään selvää... Alavatsa ei kipuile, kuten tavallista. Vuotoja ei ole minkäänlaisia. Toivon sydämestäni, että kaveri kasvaa oikeassa paikassa... Ainut oire, mikä eilen seksiä harrastellessa tuli, on että sisäreidet/ nivuset vähän kramppasi, mutta meni nopeasti ohi. Limakalvot ei ole kuivuutta kärsineet, ainakaan täällä. Liukkareita ei tarvittu.

Mulla itsellä ylipainoa, mutta paino pysynyt samana. BMI lievän lihavuuden puolella eli 29. Siinä rajalla kiikkuu, että mennään yli 30. Sain ennen raskautta pois -10 kg.

Tässä päällimmäiset tunteet.

Laura
5+3
 
HEIPSAN!!
Tervetuloo –laura-,kolme vuotta on pitkä aika!!toivottavasti kaikki menee hyvin!:heart:
ja tervetuloa muutkin uudet:flower:!!!!
Huldis hiano rivi!!!:D ..itelki haluttas niin ostaa digi et sais varmuuden et raskaus etenee,on kuite niin pitkä aika tää 5vk viel odottaa neuvolaa!!!!!:ashamed:
Juu toi laskuri oli kiva =) Mun piti korjata siihen edellisten kk aika koska lasken tuon lask. ajan ovulaatiosta...Eli tänään siis 5+2 vitonen poksahtanu jeeee =)
2pvn aikana olen polttanu 1tupakka/pv ja tänään en polta yhtää,nyt loppu =D!Hieman etovaa oloa näin aamusta,tissit hellänä ja iltasin vaivaa kauhee turvotus xD mielialat on nyt hieman tasaantuneet,en ole niin kiukkuinen,mistä varmaan mieskin tykkää ;)
Sellaista piti kysymäni,että onko teillä tuntunut sellaisia viiltoja kohdun alueella??
Mulla tuli eilen pitkin päivää sellaisia ja ei kovin kivan tuntuisia,vähä niinku repäisykipuja mut ne tuntuu kohdun kohdalla..onko noi sit jo jotai kasvukipuja?? 2.odotan..:confused:

 
(.) No, nyt kävin hakemassa noi pahoinvointirannekkeet. Toivottavasti vähän edes auttaisi. Paino on tippunut(mahtavaa!). Johtuu varmaan tästä pahoinvoinnista. Mies sanoi mun rintojen kasvaneen :) No, ne onkin ihan älykipeet, että varmasti onkin kasvaneet.

Huomenna tosiaan varhaisultra ja neuvola. Viikot omien laskujen ja 42 kierron mukaan nyt 5+6(neuvolan 7+6), jotka varmaan tarkentuu tuolla ultrassa. Huomenna kerron myös äitille hyvät tai huonot uutiset! Sykettä en usko vielä näkeväni, kun viikot niin vähäiset.
 
Tervehdys uusille! :wave:

Pahoittelut Noopulle :hug:

-laura- Oon saman pohdinnan alla myös noiden kilpirauhasarvojen kanssa. Mulla vajaatoiminta todettiin 6 vuotta sitten, kun olin 13. Oikeeta lääkitystä oli vaikee löytää, ja vielä tänä päivänä arvot heittelee. Ajattelin suunnistaa heti ensi viikolla TK:hon näytteille. Kyllähän sitä netissä keskenmenoilla yms. pelotellaan asian suhteen, tuttavapiiristä löytyy muutama vajaatoimintainen, ja yhdenkä lääkitystä ei oo tarvinnu muuttaa raskauden aikana, ja kaikilla terveitä lapsia. Onhan niitäkin ihmisiä, jotka saa vain raskauden ajaks tyroksiinit, kun arvot muuttuu.
"Raskauden aikana kilpirauhashormonin tarve suurenee yleensä 0,025 - 0,05 mg." Lainattu kilpirauhasliitonsivuilta. Tosta määrästä sen verran, että mulla on tällä hetkellä just toi 0,05mg:n annostus.. Toisen lääkärin mielestä mun ei edes tarvis syödä lääkitystä, kun taas toinen on sitä mieltä et ehdottomasti. Ollaan siis ravattu eri lääkäreillä 6 vuotta, ja annostusta muutettu koko ajan, jätetty pois ja otettu taas takas, lisätty ja vähennetty... :headwall:


Heräsin viime yönä polttavaan menkkakipuun, mikä tuntu nivusissa, alavatsassa ja alaselässä. Muuten mulla ei oo ollu mitään tuntemuksia mahassa viikkoon. Vieläkin tuntuu nivusissa jomottavaa tunnetta. Pelkohan perseeseen sitä ekana kiirii, mutta toivottavasti tää vaan kuuluu positiivisella tavalla asiaan.. : /

Raskaiden taakkojen nostelusta
kun joku mainitsi, niin mun tulee nosteltua töissä lähes puolet omasta painosta olevaa tavaraa lähes koko työpäivän ajan. Huonona puolena vielä se,että mulla on polvet huonot, niin tavara tulee nostettua selällä ja vatsalihaksilla. :headwall:

Pomolle kerroin, kun kysyi jatkanko kesällä kesätyöläisenä ja otanko lisää tunteja, vai palkkaako hän meidän harjottelijatytön, ja jatkanko syksyllä töissä vai lähdenkö opiskelemaan. Olis mun mielesrä ollu röyhkeää valehdella tilanteessa. Muutoin en olisi ihan vielä kertonut.


Huomenna poksuu :p

Räpä 6+6
 
Ihan mahtavaa! Mä löysin dopplerilla vauvan sykkeen! Siellä mun oman pulssin takana veti pikajuna tuhatta ja sataa :) Ei voi enää erehtyä, ääni kuului pitkään eikä sitä tarvinnut pahemmin edes hakea. :) Hassua tässä on, että neuvolan laskurin mukaan olisin viikolla 7+5 vasta eli ei pitäisi vielä angel soundilla mitään kuulla, mutta kyllä. Löysin sen useamman kerran. Irrotin dopplerin massusta ja laitoin takaisin ja siellä..... tsukutsukutsukutsuku.... Olenkohan mä sittenkin pidemmällä....
 
voi vitsi, pitäsköhän mun kuitenkin tulla tänne..? mä tuolla vauvakuume -puolella kyllä sanoin, että lopetan palstailut tähän, mutta kun tuntuu niin mukavalta ketjulta tämä..

eli terve vaan kaikille, mä oon raphaella! :wave:

plussasin tossa 30.12., toinen lapsonen olisi tulossa, laskettu aika näillä näkymin 9.9.2011, ikää mulla on nyt 28, synnytyssairaala tulee olemaan KOKS. tahkottiin aika kauan tätä vauvaa, elokuussa -09 annettiin lupa tulla ja tasan vuosi sitten alettiin ihan kunnolla yrittämään. syyskuussa menin vähän kyselemään yksityiseltä lääkäriltä, jotta mikä mättää, ja se löysikin multa kohdusta repeämän. kuukausi meni, että pääsin jatkotutkimuksiin ja päättivät sitten että otetaan magneettikuvat, joihin odotin taas kuukauden. nooooh, niistä kuvista sitten paljastukin, että ei mua mikään vaivaa, kaikki on kunnossa. ja sitten mä raskauduinkin saman tien. :) taukoa siis pidettiin tuossa juuri ennen plussaa pari kiertoa. esikoinen sai siis alkunsa heti kun vaan annettiin lupa.

oireita mulla nyt on ollu erilaiset nippailut, etova olo, pari kertaa oon päässyt jopa puklailemaan, tissit on kipiät ja sit tietty itkettää ja väsyttää. esikoisesta ei oikein ollu mitään oireita, ja hän on poika, joten nyt on sitten aateltu, josko tämä olisi tyttö. ainakin niin mä toivoisin. vaikka saa sieltä tulla ihan minkä merkkinen tahansa!!

dopplerin isäntä osti mulle raskautumislahjaksi, ihanaa!! en malta odottaa että pääsee kuuntelemaan pikkuisen sydäntä, ja on se isoveikallekin kiva, että pääsee kuuntelemaan mahaa. neuvolaan häntä kuitenkaan tuskin tulee koskaan otettua mukaan.

tammikuun viimeisellä viikolla mulla on varhaisultraan varattuna aika ja myöskin neuvolaan. varhaisultraa jännittää kovasti, voi kun kaikki olisi hyvin!!!

onnea siis kaikille tasapuolisesti ja nautitaan tästä elämämme parhaasta ajasta!!!


raphaella 5+2
 
Heippa kaikille !!!!!!!!
Tässä viikonlopun aikana myllertänyt mielessä melkolailla....... czerazette pillereihin tuossa joulukuussa vaihdoin ja nyt sitte ei menkkoja kuulunu, ensin ajattelinkin sen johtuvan noista pillereistä, niissä kun sanotaan, että voi jäädä kuukautiset tulematta, mutta niissä ei kyllä tästä tissien turpoamisesta/särkemisestä mitään puhuttu, :snotty: Joten huomenna marssinkin sitten apteekkiin testin ostoon ja mikäli siinä plussa tärähtää, niin liityn seuraanne pysyvästi :). Tämmösen varaslähdön nyt syyskuisiin otin, mutta huomenna asian tiimoilta viisastuneena tulen kertomaan lopputuloksen!!!!!
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Ei nää rannekkeet taida mitään auttaa :( No, oksennetaan sitten.

Miuski00, kuten jo aiemmin jossain ketjussa sanoin, niin kuvasta päätellen voisit hyvinkin olla pidemmällä :) Meinaatko mennä varhaisultraan?
 
Räpä Tuo eri lääkäreillä ravaaminen on kyllä hanurista. Itsellä tämän sairauden todennut mies oli fiksun oloinen. Tyypit sen jälkeen ei.. Muuttanut useamman kerran, kymmenkunta. Endokrinologia moni suosittelee. En ole itse käynyt. Terveyskeskusten puolella asiasta ei olla tietoisia, kokemus useammalta paikkakunnalta. Itse pitää olla aktiivinen etsiäkseen tietoa... Mulla on päivittäin 0,1 mg annostus, eli kokonainen aikuisten tabu. Isälläni on sairaus myös. Hänellä kilpirauhanen lopetti lopulta toimintansa kokonaan. Ottaa 0,1 mg kokonaisen ja siihen päälle lastentabun 25 mikrogrammaa. Katsotaan, miltä arvot huomenna näyttävät. Samalla pitäisi soittaa Kuopioon, kerkesin jo sinnekkin verinäytteet antamaan ( veriryhmä, HIV ym. koeputkihedelmöitystä varten )

Ketään Mikkelin seudulta? Tähän kolmeen vuoteen on kyllä mahtunut paljon. Sekä menetyksiä että onnistumisia. Onneksi on vakituinen työpaikka. Omakotitaloon muutimme vajaa kaksi vuotta sitten. Häät tulossa 7.7.2012.

Mieheni isä kuoli kutakuinkin kaksi vuotta sitten. Hän on syntynyt 19.9. Neitsyt lapsi meillekkin siis nyt tulossa, jos loppuun asti mennään. Hänen mukaansa olen nyt tämän tapauksen ristinyt. " Pikku - Timppa " Kuulostaa hassulta. Timo tiitiäinen olisi ehkä parempi ; )
 
Pyhäpäivää!

Aamulla tehty testi näytti edelleen plussaa. :)
Täällä on on porukkaa niin, ja uutta tulee, ettei perässä pysy ;) Mutta mukavaa kun on aktiivisia naisia!
-laura- tässä yksi Mikkelissä synnyttävä :wave:

Mä aloitan huomenna työt äityisloman ja yhden hoitovapaakk:n jälkeen. Eipä kamalan kauaa tarvi töissä taas olla (jos Luoja suo että kaikki menee hyvin), kun jään sitten taas varmaan sairausloman kautta äippälomalle. Näillä lapsilla kun on vuosi ja 7kk väliä, niin eipä sitten käykään varmaan samat toppapuvut ja muut (näitä jo harmittelee :|)

No nyt äkisti pulkkailemann ennenkuin pimenee!!

Tehilla ja "liisa" 5+2
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Miuski00 Ihanan iloisia uutisia! :)

Katja1 Vaidoin yhdistelmät czerazetteen vuosi takaperin, ja mulla ei tullu kahteen kuukauteen kuukautisia, lihoin ja finnejä pukkas. Mutta mitä sitten huominen tuokin tullesaan, tervetuloa ;)

-laura- Mä kävin vielä kolme vuotta sitten lastenlääkärillä tyksissä kilpirauhasista :D Sen jälkeen oman paikkakunnan TK:ssa, ja lääkärit vaihtu sijaisesta sijaisen sijaiseen ja lääkeannostusta muutettiin suuntaan ja toiseen ku jokanen oli eri mieltä.

Aiotteko ostaa äitiysvaatteita, vai vaan isompia kokoja normaalimallistoista?

Selailin äitiysvaatteita, ja mun mielestä ne on kauhean kalliita monessa verkkokaupassa. Raskauskeijun sivuilta ajattelin että tilaan tuon ELFin masutuubin, missä jalan kuvat, sitten kun maha tosta kasvaa.
 
Mulla on innoM 20.1. aika naistentautien polille jossa imetään verta ja ultrataan eli silloin saan tietää varmaksi missä mennään. Jännittää aika pirusti! Pääsin siis tutkimukseen jossa katsotaan mun verestä, että löytyykö sieltä jotain häikkää hyytymisen sun muun kanssa ja sitten asioita x y z jotka selviävät mulle silleä. Meillä kun on suvussa suht paljon keskosuutta sekä keskenmenoja niin kuulun johonkin riskiryhmään tai jotain. No ihan sama, tuolloin olen ehkä viisaampi :)
 
Tervetuloa uusille!!!

Nuo Gezaretet näyttää toimivan näköjään vähän kellä mitenkin. Mä vuodin koko ajan kun niitä käytin. Sitten kun lopetin tuli tärppi heti. Sitä ennen mega kiertoja edellisestä odotuksesta johtuen. joten muutaman viikon minipillerien popsiminen normalisoi kierron. :) Tämä siis ennen tuota meidän 3v:n odotusta. Vaikka oli minipillerit niin mulla ainakin hormonit hyrräs melko lailla, olin kuin persiiseen ammuttu karhu koko ajan.

Miuski: Johan nyt aikaisin kuuluu. Ihanaa! :heart:

Mä tuossa hoksasin, että meidän keskussairaalassa on vissiin jo np-ultrassa käytössä 3d tai 4d ultra... en tiedä kumpi. Tuttu oli vain käynyt. Ihana juttu, enpä ole sitä ennen kokenut. tavallisia vain. :D

Nyt saa alkaa sairastamaan tätä räkätautia kunnolla kun on lapsen syntymäpäiväjuhlat ohi. Ihan poikki ja selkä huutaa hoosiannaa. Koko iltapäivän vetänyt vatsaa sisään...:D. Ettei vaan kenellekään tule mitään puhumista. Näytän kyllä lähinnä kävelevältä ruumiilta, mutta sen pystyy vielä perustelemaan tällä flunssalla.
 
Vau Miuski! Kuinkahan pitkällä sä jo oikein olet??? ;)

Mulla noi pahoinvointirannekkeet taitaa hieman auttaa. Ainakin sen pahimman terän yökötyksestä vie pois.

Olen pahalla tuulella koko ajan, pinna on käsittämättömän lyhyt tällä hetkellä. Grrr...
 

Yhteistyössä